Life Style online winkel
Hoofdpagina
Opsporingsberichten
Foto's
Algemene Logs
Foto's bestellen?
Regionieuws
Spelregels / Disclaimer
Netiquette
Advertenties

banner-ijsselhallen-weblogzwolle-maart-oranjeknop.gif

ketelzorg_banner_140x120pxbew.jpg

uitburo-banner-weblogzwolle-27072011.gif

wijndragers

bureauck_banner.jpg

Webdesign Zwolle

olympus

vvv_vignet_wz.jpg

gemeentebuttoninfo2.gif

banner_zwolle_marketing.jpg

Laatste Reacties
VV Berkum dinsdag voo...
Moet lukken 20:00. Mits Jo...
"Niet alle maatregele...
Vergelijkbaar met de oerkn...
Zwolle krijgt oranjek...
Een mooi versierde straat ...
CU: Geluidsoverlast F...
@kwibux, dan mocht er wel ...
"Niet alle maatregele...
Doel bereikt dus: topdag g...
CU: Geluidsoverlast F...
[quote] Ach het is maar 1 ...
"Niet alle maatregele...
Meneer van Dijk maakt nou ...
CU: Geluidsoverlast F...
Mooi Mariane [quote]Berich...
"Niet alle maatregele...
Dame, wat vind jij van 6 o...
Tieners verzamelen 5....
jij kijkt gewoon langs ...
Tieners verzamelen 5....
@ manuel, hoe zou jij 5000...
CU: Geluidsoverlast F...
Ik dacht eerst om 22.45 uu...
Werkbezoek Kamerlid A...
Verekiezingstijd. Overvall...
Zwolle krijgt oranjek...
[quote]Bericht door...
Het weer: buien, moge...
Wonen J & L daar niet?
"Niet alle maatregele...
snap het probleem niet, he...
Fusion of Dance laat ...
@Mark it is voor mij muz...
Vragen over geluidsov...
4 x 5 min. vuurwerk wat je...
"Niet alle maatregele...
Ik heb geen buizerd gezien...
Zwolle krijgt oranjek...
Onverantwoord! Vlaggetjes ...
Tieners verzamelen 5....
Wat een helden!!!
"Niet alle maatregele...
Nou mensen. Het zal wel we...
"Niet alle maatregele...
Ik vind dit best een redel...
Dijkink schrijft volk...
Daar sluit ik me graag bij...
Het weer: (onweers)bu...
nu 23:11 toch weer wat onw...
Wie is online?
  Nu 76 gasten en 5 leden
Handig!
Bookmark Website
Bookmark Pagina
Maak startpagina
Hoofdpagina arrow Categorieën arrow IJsselhallen arrow EO - Evadag in Zwolse IJsselhallen
EO - Evadag in Zwolse IJsselhallen
zaterdag 10 oktober 2009

Zwolle - Zaterdag heeft in de Zwolse IJsselhallen van 10.00 tot 16.00 uur de EO Evadag met als thema "Schone Schijn" plaats gevonden. Duizenden vrouwen waren voor een dag met inhoud naar Zwolle getogen, om er te luisteren naar sprekers als Ylfva Troll en de niet onbekende Henk Binnendijk, jaren lang het gezicht van de Evangelische Omroep.

10-10-2009_eo_eva_dag_ijsselhallen_1.jpg

Nieuw op deze Evadag was het Pauzeplein. Hier was onder anderen een "Meet & Greet" met de redactie van Eva. De dag werd muzikaal omlijst door een gelegenheidsformatie bestaande uit: Peter van Essen, Wia van der Vijver, Talitha Nawijn, Judith Koedoot, Luca Genta, Jan-Peter Beijersbergen en Niek Smelt. Het thema werd tijdens het cabaret met een knipoog neergezet.

10-10-2009_eo_eva_dag_ijsselhallen_2.jpg

10-10-2009_eo_eva_dag_ijsselhallen_3.jpg

10-10-2009_eo_eva_dag_ijsselhallen__henk_binnendijk__3.jpg
Henk Binnendijk, jarenlang het gezicht van de EO ...


Reacties (69)add
..., Laag gewaardeerde reactie [Toon]
Assendörper
Bericht door Sjakie, op 10 oktober 2009 om 22:33
Het wordt tijd dat de ogen van Khalid open gaan.
dick
Bericht door dick, op 10 oktober 2009 om 23:05
Gaat geloven om macht Khalid?
0
Bericht door buurtbewoner, op 10 oktober 2009 om 23:13
beste mede reageerders van weblog, ik denk dat we deze reactie gewoon moeten negeren.want met mensen die zo reageren valt niet op een "normale" manier te praten.
Assendörper
Bericht door Sjakie, op 10 oktober 2009 om 23:16
@ Khalid, als Allah maar van mijn appartement afblijft en mag ik bedanken voor de eer.
0
Bericht door Zwolleeder, op 10 oktober 2009 om 23:20
Het is slechts een kwestie van tijd dat ook de nieuwe generaties Moslims zich meer en meer van het geloof afwenden en rede laten preveleren boven geestelijke slavernij net zoals de vele ex-Christenen.
Ze groeien immers op in een moderne maatschappij waarin militante "mental midgets" als Khalid en haatpredikende Imams hun steeds minder en minder te bieden zullen hebben.
Nederland zonder religie is pas echt een vrij Nederland.smilies/cheesy.gif
bernard
Bericht door Bernard Holtrop, op 11 oktober 2009 om 00:20
@Khalid, gun een ieder zijn plezier en ga hier niet evangeliseren.

@Zwolleder: Een Nederland zonder religie is een atheistisch land. Geen vrij land. smilies/wink.gif
0
Bericht door 666, op 11 oktober 2009 om 00:46
Inderdaad stop eerst met uw kinderen te sturen naar gristelijke basisscholen. Geloof is een hobby ! Geen doctrine!!
0
Bericht door ghehe, op 11 oktober 2009 om 01:37
666,

Waarom ben je zo tegen geloof en neem je als naam een getal aan wat in de bijbel als voorbeeld wordt genoemd?

Je zegt dat geloof een hobby is, je geeft te kennen dat je je vereenzelvigt met getallen die alles met die 'hobby'te maken hebben.
Niet bijster consistent....
0
Bericht door ghehe, op 11 oktober 2009 om 01:55
Khalid,


0
Bericht door zusenzo, op 11 oktober 2009 om 09:03
Khalid heeft hier of daar van internet dat stukje geplukt en hier geplakt om de boel op te ruien.

Waar ik wel over val is waarom dat heer Binnendijk aanwezig is op de EVA dag een vrouwen/themadag.
0
Bericht door tsja, op 11 oktober 2009 om 09:25
Omdat ze bij de EO ook nog steeds vinden dat de mannen het voor het zeggen moeten hebben, Zusenzo. Dus ook een groot glazen plafond bij deze jongens (en meisjes). Daar veranderd een EVA-dag ook niks aan.
Dus leuk voor de bühne, meer is het niet.
Nijntje
Bericht door carola, op 11 oktober 2009 om 09:38
Leuk opgemerkt zusenzo:
De EO-vrouwen moeten op de vrouwendag luisteren naar de man Binnendijk...
Nijntje
Bericht door carola, op 11 oktober 2009 om 09:49
Nijntje
Bericht door carola, op 11 oktober 2009 om 09:49
Ik ben BROOS VAATWERK (aldus meneer Binnendijk)
bernard
Bericht door Bernard Holtrop, op 11 oktober 2009 om 10:11
Ja mooi! En Henk Binnendijk doet de afwassmilies/grin.gif
Koko Hattem
Bericht door Koko, op 11 oktober 2009 om 10:17
Khalid, onze huizen zullen de taak van de kerken overnemen?? Bij ASSENDORPER gaat het andersom daar neemt de kerk de taak van het huis over. Als de islam nu een kwart van de wereldbevolking als aanhang heeft betekent dat driekwart er nog anders overdenkt.

Denk daar maar eens over nasmilies/grin.gif
0
Bericht door zusenzo, op 11 oktober 2009 om 10:25
En waar woont die driekwart Koko?
Koko Hattem
Bericht door Koko, op 11 oktober 2009 om 11:06
Kheb niet alle adressen zusenzo, jij???
0
Bericht door zusenzo, op 11 oktober 2009 om 12:02
Koko, dan ben jij niet van deze wereld!
0
Bericht door ghehe, op 11 oktober 2009 om 12:34
Ze groeien immers op in een moderne maatschappij waarin militante "mental midgets" als Khalid en haatpredikende Imams hun steeds minder en minder te bieden zullen hebben.
Nederland zonder religie is pas echt een vrij Nederland.


de imams prediken soms haat, al zijn zij niet de enige....
0
Bericht door derk, op 11 oktober 2009 om 12:46
Ik heb niets tegen God of Allah, alleen tegen hun opdringerige fans ;-)
0
Bericht door 667, op 11 oktober 2009 om 15:18
Eens met derk!
Read it and weep.. ... http://www.refdag.nl/artikel/1...+niet.html

Hmm je zult dus moeten wachten tot 00:00 waarschijnlijk om te kunnen lezen.. zucht.

Wilbert
Bericht door Wilbert Huls, op 11 oktober 2009 om 15:33
gristelijke [...] Geen doctrine!!


Volgens mij laat jij je zelf indoctrineren door Geenstijl en consorten...
0
Bericht door zusenzo, op 11 oktober 2009 om 16:09
Derk je bent niet bijzonder origineel.
0
Bericht door ghehe, op 11 oktober 2009 om 16:33
Zeggen dat iets niet origineel is, kan anders ook op een originelere maniersmilies/wink.gif
0
Bericht door derk, op 11 oktober 2009 om 16:36
Ik heb (in tegenstelling tot jou) niet de behoefte om bijzonder origineel te zijn.
0
Bericht door zusenzo, op 11 oktober 2009 om 16:42
Je vrolijke icoon zegt iets anders.
Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 12 oktober 2009 om 00:39
Twee mensen waar ik het vaak niet mee eens ben slaan wat mij betreft de spijker op zijn kop!
beste mede reageerders van weblog, ik denk dat we deze reactie gewoon moeten negeren.want met mensen die zo reageren valt niet op een "normale" manier te praten.
Door buurtbewoner, op 10 oktober 2009 om 23:13

En
Het is slechts een kwestie van tijd dat ook de nieuwe generaties Moslims zich meer en meer van het geloof afwenden en rede laten preveleren boven geestelijke slavernij net zoals de vele ex-Christenen.
Ze groeien immers op in een moderne maatschappij waarin militante "mental midgets" als Khalid en haatpredikende Imams hun steeds minder en minder te bieden zullen hebben.
Nederland zonder religie is pas echt een vrij Nederland.
Door Zwolleeder, op 10 oktober 2009 om 23:20


Ik ben met name onder de indruk van het idee dat moderne moslims zich (net als ex-christenen) steeds meer zullen afkeren van het geloof!
0
Bericht door derk, op 12 oktober 2009 om 00:59
Ik ben met name onder de indruk van het idee dat moderne moslims zich (net als ex-christenen) steeds meer zullen afkeren van het geloof!

afkeren? Nee je krijgt groepjes. In nederland was er ineens een hervorming binnen de kerken. Die niet lukte. Die krijgen de moslims nou

geschiedenis herhaald zich

Maar dat er "afvallige" komen dat is duidelijk, dus eigenlijk heb je wel gelijk
Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 12 oktober 2009 om 06:36
afkeren? Nee je krijgt groepjes.

Maar ik vind toch dat we van geluk kunnen spreken dat de meerderheid van Nederland niet meer zo (streng) gelovig is als jaren geleden. Vooral wanneer dat geloof te veel invloed heeft op de politiek word ik een beetje bang!
Tim
Bericht door Tim, op 12 oktober 2009 om 08:49
khalid wordt automatisch niet getoond, het is namelijk een zeer laag gewaardeerd bericht (LOL) (-12)...

Weet je wat ik raar vind? Dat als het over het Christendom gaat dat er altijd keihard tegenaan wordt geschopt.
Doen we dit bij de Islam, moet je zien: discriminatie en dat soort geneuzel.

Kortom: gezellig.
Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 12 oktober 2009 om 09:24
Weet je wat ik raar vind? Dat als het over het Christendom gaat dat er altijd keihard tegenaan wordt geschopt.
Doen we dit bij de Islam, moet je zien: discriminatie en dat soort geneuzel.

Ben ik helemaal met je eens! Het is gewoon een gevoelig onderwerp. Dit wordt allemaal nog gevoeliger doordat sommige mensen er maar over doorblaten. (Dit doorblaten gebeurt aan beide kanten overigens!)
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 09:44
Pardon, er wordt niet tegen de Islam geschopt smilies/shocked.gif Vrees dat sommige mensen ff wat verder moeten kijken als hun neus lang is.
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 09:44
Kan me niet voorstellen dat het geloof van iemand een gevoelig punt is.
Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 12 oktober 2009 om 09:48
Dick...mag ik aannemen, dat je dit ironisch bedoelt?
Zwolse
Bericht door Willie, op 12 oktober 2009 om 09:53
Dick.

Zolang de bevolking vergiftigd wordt door dat geblondeerde waterstofperoxcide geval zal het schoppen doorgaan.

Maar ik vertrouw er nog altijd in dat geval zichzelf onderuit zal schoppen.
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 09:53
Nee hoor, vind het niet belangrijk wel geloof iemand heeft. Jij vraagt er naar, omdat je het waarschijnlijk wel belangrijk vindt? Een andere manier om er achter te komen als vragen is er niet altijd. Larry kwam eens met een link over godvoordommen; heb er destijds rond de Kerst een tijd opgezeten....Tjonge jonge wat een haat.
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 09:57
@ Zwolse helaas is dat zijn bestaansrecht....andere mensen verketteren om wat ze geloven. Terwijl hijzelf zeer vage en langdurige banden met Israël heeft. Hij ging bedelen bij uiterst vage types in Amerika. Banden die geen h*ernalist blootlegt. Voor hem zijn niet alle mensen gelijk, dat kan een blinde nog zien. Begrijp dan ook niet dat er Christenen zijn die op hem stemmen. Zeg niet per definitie dat ze niet met hem mogen samenwerken. Mijn bond wil dat nu....maar helaas heb ik van die kant nog nooit wat zinnigs over dit item gehoord. Bovendien lijkt het me ernstig laat, gezien de procedure.
Zwolse
Bericht door Willie, op 12 oktober 2009 om 10:05
Wacht in spanning af wat ook mijn bond vanmiddag te melden heeft.

En net als jou Dick begrijp ik dit ook niet vanuit cristelijk oogpunt.

Maar blijf vertrouwen houden op het gezonde verstand van de bevolking als duidelijk gaat worden dat er een schaap in wolfskleding verschuild in dat blonde hersenloze figuur.
Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 12 oktober 2009 om 10:17
Nee hoor, vind het niet belangrijk wel geloof iemand heeft. Jij vraagt er naar, omdat je het waarschijnlijk wel belangrijk vindt?

Nee, ik vind het niet belangrijk. Maar ik merk wel dat er vaak hevige discussies ontstaan zodra het over geloof gaat.
En het punt dat Tim aanhaalde: over christenen mag je vanalles zeggen, maar zodra het over moslims gaat ben je aan het discrimineren als een kritischie toon hanteert. Ik vind dat hij daar gelijk in heeft. En dat komt omdat het gevoelige kwesties zijn: geloof, afkomst en discriminatie. Dat blijken keer op keer thema's te zijn die een hoop stof doen opwaaien!

Dat het voor jou misschien niet zo'n gevoelig punt is hoeft niet in te houden dat dat voor niemand het geval is smilies/wink.gif
Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 12 oktober 2009 om 10:19
Voor hem zijn niet alle mensen gelijk, dat kan een blinde nog zien. Begrijp dan ook niet dat er Christenen zijn die op hem stemmen.

Van moslims horen we vaak dat ze medemensen (en met name anders gelovigen) niet als volwaardig zien.
Maar ook christenen kunnen aardig op weg zijn als het gaat om: iedereen is gelijk maar sommige mensen zijn iets meer gelijk dan andere.
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 10:21
Mooi verwoord Zwolse, die blonde met dito kliek om zich heen. Hoe Dionneke bijvoorbeeld onder als die aantijgingen uit is gekomen smilies/shocked.gif.
Zie o.a.: in opspraak & beschuldigingen
En Drinkman, volgens de site van die niet democratische club had ie een hele vette straf moeten hebben. Maar ipv daarvan heeft de soos het gedaan smilies/cry.gif

Vanmiddag persconferentie idd., even afwachten.
Larry
Bericht door Larry, op 12 oktober 2009 om 10:30
Wacht in spanning af wat ook mijn bond vanmiddag te melden heeft.

En net als jou Dick begrijp ik dit ook niet vanuit cristelijk oogpunt.

Door Zwolse, op 12 oktober 2009 om 10:05

De FNV heeft in principe toch niks met het christendom van doen?
Het is toch een algemene vakbond in tegenstelling tot de CNV die wèl direct een standpunt tegen de toenadering van de PVV heeft ingenomen?
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 10:35
@ Plantje: Als je zelfs als politieke partij het geloof van iemand (negatief) centraal stelt, is het toch logisch dat er zo over over gediscusseerd wordt? Ben voor zo ruim mogelijke vrijheid in het leven, binnen de kaders van de wet lekker doen, laten en geloven wat je wilt.

Doe thema's die ja aanroert hoeven echt niet bij iedereen veel stof op laten waaien. Geloof ook dat er nog ernstig weinig mensen van hun geloof zijn gestapt door een discussie. Sterker nog, denk dat door bashen het afzetten tegen....alleen nog maar groter wordt. Het gaat toch om de inborst van mensen?

In mijn brede sociale omgeving hebben wij het eigenlijk nooit over geloven Plantje. Maar voor mij is geen onderwerp taboe. Jij praat er wel regelmatig over? Anoniem via internet word er daarentegen aardig met modder gesmeten.
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 10:38
@ Plantje: Jammer wat je daar over moslims schrijft, generaliserend en ik hoor andere dingen. Hoe vaak heb jij met moslims gesproken dat je tot die conclusie komt? Denk je idd dat alle (ook de extreme) Christenen even tolerant zijn?

En de niet door jou benoemde grote groep niet gelovigen? Die op godvoordommen waren dat in elk geval niet... Zegt de naam ook al.

Blijf het onGELOOFlijk vinden dat mensen menen aan het geloof van anderen te moeten komen.

dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 10:44
@ Larry, CNV zag de kans vrij om er direkt een statement van te maken. Profilering. Zoals je weet zijn CNV en CDA aardig verbonden. Uiterst vreemd dat de uitstekende leider Doekle Terpstra, destijds in beeld was voor een minsiterspost.......maar toen hij met meerderen met dat anti-discriminatie (lees Geert) manifest kwam.......zat hij ineens bliksemsnel bij de HBO-raad: moven. De club lijkt niet te weten wat ze willen. Ze lagen hopeloos overhoop over integratie....een opinie-stuk van jonge-CDA-ers in de Volkskrant werd afgebrand door het CDA....ondertussen hebben ze nog geen standpunt. Ze zullen het kruid wel droog willen houden om eventueel staks toch weer op het pluche te kunnen plaatsnemen. Met de VVD, (ongeveer de rest) heeft
terecht aangegeven niet met die club te willen regeren.
Larry
Bericht door Larry, op 12 oktober 2009 om 12:11
0
Bericht door zusenzo, op 12 oktober 2009 om 12:14
En dit allemaal onder EVA dag, on topic graag. Vrouwen worden al genoeg ondergesneeuwd door onzinnig geblaat van manvolk.

Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 12 oktober 2009 om 12:15
@ Plantje: Als je zelfs als politieke partij het geloof van iemand (negatief) centraal stelt, is het toch logisch dat er zo over over gediscusseerd wordt?

De opmerking die ik maakte was voordat het (weer) over de PVV ging.

Doe thema's die ja aanroert hoeven echt niet bij iedereen veel stof op laten waaien.

"Stof doen opwaaien" gebeurt niet bij "iemand". Ik denk dat ik best mag stellen, dat de thema's die ik aanhaal telkens weer (ook op dit weblog) over het algemeen veel stof doen opwaaien. Iedereen kan er over meepraten en iedereen heeft er wel een mening over. Daarom vind ik dat Tim gelijk heeft met zijn opmerking.

Jij praat er wel regelmatig over? Anoniem via internet word er daarentegen aardig met modder gesmeten.

Nee hoor. Maar inderdaad op internet (met name hier op het weblog) heb ik het er wel regelmatig over.

@ Plantje: Jammer wat je daar over moslims schrijft, generaliserend en ik hoor andere dingen. Hoe vaak heb jij met moslims gesproken dat je tot die conclusie komt? Denk je idd dat alle (ook de extreme) Christenen even tolerant zijn?

Dit is onder andere iets wat ik (meen ik me te herinneren) hier op het weblog heb gelezen. Iemand had dit van 3-4 vrouwen gehoord die op een Islamitische school gezeten hadden. Ik meen dat het Hans van Eijsden was.
Ook in nieuwsberichten hoor je dergelijke zaken af en toe.
Maar je begrijpt mijn punt verkeerd... Ik wil juist niet generaliseren! Wat ik bedoel is, dat je dat soort dingen over moslims hoort en dat dat vaak breed uitgemeten wordt in nieuws en discussies. En dat terwijl vele christenen ook best bedreven zijn in het minachten van mensen van andere geloven mensen met een andere achtergrond. Dat "heb uw naaste lief" wordt lang niet door iedere christen zo zuiver genomen!

Blijf het onGELOOFlijk vinden dat mensen menen aan het geloof van anderen te moeten komen.

Nee, dit komt door de extreme gevallen die je erover hoort. De imam die mensen geen hand geeft, de gereformeerde die zijn/haar kind niet wil laten inenten. Dat maakt allemaal dat mensen er vanalles over gaan vinden.
Maar ook de gelovige die aan de deur komt om je over te halen om ook christen te worden. Ook die mensen maken dat je er een mening over gaat vormen en erover gaat praten.
Ik heb het al vaker gezegd: van christenen pikken we het allemaal...maar hoe groot zou de ophef zijn als enkele moslims de deuren langs zouden gaan om hun geloof te verkondigen?
Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 12 oktober 2009 om 12:19
En dit allemaal onder EVA dag, on topic graag. Vrouwen worden al genoeg ondergesneeuwd door onzinnig geblaat van manvolk.

Door zusenzo, op 12 oktober 2009 om 12:14

Als we te veel off topic raken worden we vanzelf op de vingers getikt door de admins.

Ik vind wel dat inderdaad de PVV enz (en de AOW leeftijd al helemaal) hier niets mee van doen heeft! (Maar dat is mijn mening.)

Lijkt me dat een discussie over het geloof in het algemeen wel een logisch gevolg van dit bericht kan zijn.
Zwolse
Bericht door Willie, op 12 oktober 2009 om 12:32
Het geblaat werd toch echt door Mevr Jongerius verkondigd en die valt volgens mij nog altijd onder het vrouwvolk.
Larry
Bericht door Larry, op 12 oktober 2009 om 13:00
Op de door Dick aangehaalde website Godvoordommen.nl staat een zeer lezenswaardig artikel n.a.v. een door SGP Tweede Kamerlid Kees van der Staaij aangezwengelde discussie:

De ene godsdienst is net zo erg als de andere.

Hierbij de link naar het Reformatorisch Dagblad waar het artikel van van der Staaij staat:

De ene godsdienst is de andere niet

In Nederland wordt al gauw te pas en te onpas het woord discriminatie in stelling gebracht.
Maar de hand in eigen boezem steken is er niet bij bij die partij waar vrouwen en homoseksuelen en alle andersdenkenden stelselmatig gediscrimineerd worden.
Tim
Bericht door Tim, op 12 oktober 2009 om 13:03
Dankje plantje, jij verwoord het precies als ik het bedoel.!
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 13:09
@ Larry; discriminatie = ongeoorloofd onderscheid maken.....

Onvoorstelbaar & ongeoorloofd vind ik ook.

Maar als je je site noemt "god voor dommen" zet je allen die in een god geloven ook als dom wel. Subtiel/minder uitdagend/minder provocerend zou volgens mij ook kunnen. Het is natuurlijk ook onderscheid maken..... Wie ben ik om te beoordelen of het geoorloofd of ongeoorloofd is. Vind het wel kloven scheppend en onderhoudend. Maar blijkbaar willen ze dat ook.
Larry
Bericht door Larry, op 12 oktober 2009 om 13:14
Dick, heb je ook de moeite genomen om beide artikelen aandachtig door te lezen en de strekking ervan te overdenken, of kun je je reactieverslaving weer eens niet in toom houden? smilies/grin.gifsmilies/wink.gif

Oeps.... sorry, dat is waarschijnlijk discriminerend naar reactieverslaafden. smilies/shocked.gifsmilies/cheesy.gif
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 13:22
Larry ik hoef niet zo heel veel meer over de SGP te lezen.

Toch niet echt komisch bedoeld Larry, enkel spotten met iets heel ernstigs verwacht ik....verslavingen?

Wat is je reactie op
Maar als je je site noemt "god voor dommen" zet je allen die in een god geloven ook als dom wel. Subtiel/minder uitdagend/minder provocerend zou volgens mij ook kunnen. Het is natuurlijk ook onderscheid maken..... Wie ben ik om te beoordelen of het geoorloofd of ongeoorloofd is. Vind het wel kloven scheppend en onderhoudend. Maar blijkbaar willen ze dat ook.

0
Bericht door wichert, op 12 oktober 2009 om 13:27
Al dat Eva gedoe.Geloof Politiek en Sport je komt er nooit uit.Je zult er altijd anders overdenken of zouden wij hier op deze mooie webb-log een ommekeer in de geschiedenis kunnen bewerkstelligen??Eva -dag had ook als motto Schone Schijn.Ik heb zeker het Blaadje van Eva gemist
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 13:29
Wichert, eva is het topic hier....een vrouw als eva. Sommige mensen maken ook voortdurend weer een item van tegenstellingen tussen mensen. In plaats van naar samenwerking en overeenkomsten te zoeken. Heb het blaadje niet gekregen, ook niet gemist eigenlijk.
0
Bericht door wichert, op 12 oktober 2009 om 13:37
Misschien bedoelen we het zelfde blaadje???Mijn Eva heeft er geen.
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 13:40
Nam maar gewoon aan dat wij niet zoiets hadden gekregen, omdat ik niet zoiets heb zien liggen. Maar jij bedoelt het blaadje dat ze voor haar edele delen zou kunnen houden? Nee, ook nooit gezien....lijkt me wel hinderlijk.
Larry
Bericht door Larry, op 12 oktober 2009 om 13:43
Larry ik hoef niet zo heel veel meer over de SGP te lezen.

Zonde, want hiermee geef je al aan dat je je blijkbaar niet wilt verdiepen in andermens gedachtengang.

Maar als je je site noemt "god voor dommen" zet je allen die in een god geloven ook als dom wel. Subtiel/minder uitdagend/minder provocerend zou volgens mij ook kunnen.

Tikkeltje provocerende titel, inderdaad. Maar dat wil nog niet zeggen dat mensen die in een god geloven nìet dom zijn, aangezien er geen enkel bewijs is voor het bestaan van God.
De bijbel spreekt echter wèl over het bestaan van meerdere goden o.a. in psalm 82.

Als je je er verder in wilt verdiepen of God bestaat en of de bijbel alleen maar op waarheid berust of niet, kan ik je ankele boeken aanraden:

Valsheid in geschrifte van Jacob Slavenburg

God als misvatting van Richard Dawkins

Beide boeken mag je gerust van mij lenen en lezen. smilies/wink.gif
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 13:49
@ Larry; weer een verkeerde aanname: ik weet er al veel te veel van.
Toen ik 2 weken rond Kerst postte op die site was mijn ervaring wel dat alle mensen die geloven dom en achterlijk waren. Jij zoekt nog maar even verder, da's je goed recht. Vreemd dat in die boeken die jij aanbeveelt staat of er wel of geen God is. Volgens mij is dat nog iets wat je zelf geloofd. Mooi dat je je er in verdiept; je was volgens mij al tot het "ietsisme"? Nou ja, da's wel populair.


Larry
Bericht door Larry, op 12 oktober 2009 om 13:58
Nog een interessant artikel over Eva:

De kracht van de sekse

Een klein stukje tekst hieruit:


Volgens de rabbijnse mythologie was Eva niet de eerste opstandige vrouw. Adam’s eerste vrouw was Lilith. Lilith was niet zoals Eva gemaakt uit Adam rib. Maar was van Goddelijke afkomst. Lilith en Adam hadden samen demonenkinderen verwekt. Ze zouden de genen uit de genenpoel van Lilith hebben geërfd (wat een duivelin). Maar op een dag was Lilith het zat om haar Adam te gehoorzamen. Ze weigerde nog langer onder op te liggen voor Adam (good for you girl). Ze riep de magische naam van God aan en kreeg vleugels en het vogeltje vloog weg.
De weg vrijmakend voor de volgende generatie opstandige vrouwen. God stuurde drie engelen achter haar aan om haar terug te brengen maar ze weigerde om terug te keren.
Interessant. God's magische naam was sterk genoeg om haar vleugels te geven, maar God was machteloos om haar terug te halen? Is de vrouw dan zo sterk, sterker dan God?


De geschiedenis, mythes en legendes staan vol met interessante sterke en slimme vrouwen.
Het is zo jammer dat zogenaamde stoere sterke mannen als grondleggers van de geschiedenis worden gezien. Maar vergeet niet, achter ieder zogenaamde sterke man staat een sterkere vrouw.


Aangezien de bijbel gebaseerd is op nog oudere joodse/rabbijnse geschriften, kun je jezelf de vraag stellen of er vòòr Eva een andere vrouw bij Adam hoorde en vooral waarom de bijbel deze vrouw dan vakkundig verzwijgt.
dick
Bericht door dick, op 12 oktober 2009 om 14:04
Persoonlijk pas ik Larry; niet geïnteresseerd, toch bedankt voor de moeite en misschien kun je wat voor een ander betekenen.
0
Bericht door 667, op 12 oktober 2009 om 23:22
Zucht.. waar ik mij aan stoor is dat (te) veel gelovigen de "echte waarheid" verkondigen en deze op één of andere manier proberen te verspreidden alsof ze telemarketeers zijn, check maar eens de diezerstraat op zaterdag. al meer dan 15 jaar, zeg ik beleeft NEE GEEN INTERESSE en dan toch doorvragen.. wat is dat toch. .

Het enige waar ik mij in kan vinden, is heb uw naasten lief. Ipv de eeuwige discussies die in extreme gevallen tot handgemeen leiden. Ga toch lekker leven en geniet.

Een beter geloof begint bij uzelf. Geloof in jezelf.
Tim
Bericht door Tim, op 13 oktober 2009 om 07:40
667 = humanist?
0
Bericht door ghehe, op 13 oktober 2009 om 09:43
Tikkeltje provocerende titel, inderdaad. Maar dat wil nog niet zeggen dat mensen die in een god geloven nìet dom zijn, aangezien er geen enkel bewijs is voor het bestaan van God.


De wetenschap komt mij in dit verhaal anders het meest gebrekkig uit de bus....
Tim
Bericht door Tim, op 14 oktober 2009 om 07:26
@Ghehe, eens.
Dit artikel is vergrendeld: u kunt hier geen reacties (meer) plaatsen.

busy
 

smwds-banner-weblogzwolle.gif

Windesheim Zwolle

Computer Service Zwolle

Media Markt Zwolle

Spacewinner Zwolle

banner daisy.jpg

logo_jabro_deuren.jpg

Upmeijer

Toegang
Wat is er te doen?
21-05-2012
Inspiratieavond
22-05-2012
Karin Spaink
22-05-2012
Smaakroute
22-05-2012
Beloftenteam
22-05-2012
Probleemgedrag
22-05-2012
Wijkplatform Berku...
23-05-2012
Tekenworkshop
23-05-2012
Wijkplatform Binne...
24-05-2012
Rijbewijskeuringen
24-05-2012
Carine Vos
Facebook