Media Markt Zwolle
Hoofdpagina
Opsporingsberichten
Carnaval 2012
Bevrijdingsfestival
Foto's
Algemene Logs
Foto's bestellen?
Regionieuws
Spelregels / Disclaimer
Netiquette
Weblog Zwolle in Actie
Advertenties

banner-ijsselhallen-weblogzwolle-december.gif

ketelzorg_banner_140x120pxbew.jpg

uitburo-banner-weblogzwolle-27072011.gif

wijndragers

bureauck_banner.jpg

Webdesign Zwolle

vvv_vignet_wz.jpg

gemeentebuttoninfo2.gif

banner_zwolle_marketing.jpg

Laatste Reacties
ROOD: extra fietsenst...
Deze plaat bedoelde ik ht...
ROOD: extra fietsenst...
Dit vind ik veel http://a2...
Stadshagen passeert g...
20 mille, dan gaat er vast...
Gemeenschapskringen o...
Drama; bij een/of dé m...
Zwolle verliest miljo...
Wat een bedragen, maar het...
Dode dakloze man gevo...
Paulo, lijkt me beetje voo...
Tóch dance in de binn...
Beter!! Was al bang dat we...
Dode dakloze man gevo...
Triest, en vooral dat de p...
Dode dakloze man gevo...
Misschien hadde man wel te...
Dode dakloze man gevo...
Hij is vanuit het bos r...
Dode dakloze man gevo...
Een belletje had veel kunn...
Dode dakloze man gevo...
Erg verdrietig nieuws! Dit...
Foutje bedankt!
wat een idioot die die ged...
Kampioenen Voorleeswe...
Lieve Madelief jij was ech...
Foutje bedankt!
eva2, het is niet de rova ...
Zwollenaren aangehoud...
hee wat vind ik nou in m'n...
ROOD: extra fietsenst...
@terboch, dank je wel. Als...
Schellerbroek zelf de...
Eigenlijk is dit ziek dat ...
Dode dakloze man gevo...
Ik ben toch benieuwd waaro...
Dode dakloze man gevo...
aletta,had jij dan niet mo...
Dode dakloze man gevo...
Ook ik zal hem liggen iets...
Lotte Brink snelste b...
Mijn zoon heeft hier vanda...
Eén hulpverlener voor...
Graag info ontvangen van d...
Foutje bedankt!
Ja je moet zo rekenen dat ...
Dode dakloze man gevo...
Vreemd over die zoektocht ...
Wie is online?
  Nu 161 gasten en 9 leden
Handig!
Bookmark Website
Bookmark Pagina
Maak startpagina
Hoofdpagina arrow Categorieën arrow -Discussie verkiezingen arrow Solidara - Zwolle moet bezuinigen.
Solidara - Zwolle moet bezuinigen.
woensdag 03 februari 2010
Hoe ga ik in discussie?
Onderstaand ziet u de door de bezoekers gestelde vragen en antwoorden van de politieke partij. Bent u het hier niet mee eens of hebt u voor u geen bevredigend antwoord, vul dan onder "Schrijf reactie" uw naam, emailadres in en geef uw reactie in onder "Bericht". Daarna klikt op de knop "Verstuur reactie". That’s all.

Stelling/vraagstuk:
Zwolle moet bezuinigen. Waarop moet bezuinigd worden en waarop beslist niet?

Bericht door Snuffel, op 11 januari 2010 om 22:36
Kan Solidara aangeven waar in Zwolle beslist niet op bezuinigd mag worden?
Als er bezuinigd wordt mag er dan voor Solidara op kwaliteit ingeleverd worden?

Beslist niet op:

- De sociale voorzieningen voor de Zwolse minima. Die moeten we in stand houden, ook al zou dat betekenen, dat er op andere kostenposten bezuinigd zou moeten worden of dat de lasten omhoog zouden moeten.
- De zorg.
- Het onderwijs.
- Sport en bewegen (voor iedereen). Sport stelt mensen in staat actief deel te nemen aan de maatschappij, van jong tot oud, voor elke doelgroep en ieder op zijn niveau. De sport biedt volop kansen om op lokaal niveau bij te dragen aan het realiseren van gemeentelijke doelstellingen.
- Veiligheid - door minder blauw op straat - en garanties voor de sociale zekerheid.
      - De wijkagent moet echter tegenwoordig het grootste deel van zijn tijd achter
        zijn bureau doorbrengen door alle bureaucratie en wordt ingezet bij
        nooddiensten
      - Stadswachten, zij zijn de oren en ogen van de straat.
- De rijke cultuurhistorie die Zwolle kent. Deze mag niet verloren gaan. Het is daarom belangrijk dat er voldoende geïnvesteerd wordt in de vele monumenten die Zwolle rijk is.
- Stijging van de gemeentelijke belastingen voor bewoners.
- Bouwen van sociale huur- en koopwoningen.
- Bouwen van (goedkope en middeldure) ouderenhuisvesting.
- Infrastructuur: een goede en veilige bereikbaarheid van alle delen/wijken van de stad.
- Dierenwelzijn.
- Natuur en groene ruimte.

Wel op:

- Risicovolle grote projecten e/o prestige objecten, zoals bijvoorbeeld Kraenbolwerk, Voorsterpoort XL, Het Zwols Buiten, de Rode Torenbrug, Brug over de Achtergracht en de Bankenlocatie op de Melkmarkt uit te stellen.
     -  Gemeentelijke middelen niet gebruiken om projectontwikkelaars of de winsten
       
voor aandeelhouders overeind te houden.
     -  Subsidiëren van de ondernemerslobby.
- De extra kosten die worden gemaakt voor de inhuur van externe bureaus en adviseurs door de gemeente.
- Door kritisch te kijken naar de uitgaven en daarin duidelijke keuzes te maken en prioriteiten te stellen.

Bericht door Gezellig, op 13 januari 2010 om 16:52
De Deltion deal heeft de gemeente Zwolle miljoenen gekost. Nu dreigt het project Voorsterpoort ook al 13 tot 26 miljoen te gaan kosten !
Hoe kan het dat het nu al twee keer zo verschrikkelijk mis is gegaan in relatief korte tijd ? Hoe gaat de Zwolse politiek voorkomen dat dit zich voor de derde keer gaat herhalen ?

Als er een megaproject wordt gepresenteerd door het college, moet de raad hierover een oordeel uitspreken. Mag het doorgaan of niet? Bij het plan zit een financiële paragraaf bij die de risico’s aangeeft. Bij projecten uit het verleden is vooraf goedkeuring verleend door de raad, met de collegepartijen voorop. Kleinere partijen, die kritisch waren over de risico’s, werden niet serieus genomen. De enige manier waarop de raad dit in de toekomst kan voorkomen is door meer informatie te vragen over de totstandkoming van de risicoparagraaf en zich hierover door een onafhankelijk deskundige te laten informeren. Het college dient de raad natuurlijk ook bijtijds te informeren, niet pas als het mis gaat. Dat vereist een attente houding van de raad en bereidwilligheid van het college. in de afgelopen jaren is er vaker door de mensen met raadservaring op de kieslijst bij Solidara gehamerd op de grote risico’s bij deze projecten. Het college gaf echter telkens aan dat er niets aan de hand was. Meestal wordt de raad dus achteraf pas geïnformeerd over de tegenvallers. Solidara is er voorstander van dat gemeente Zwolle niet nog meer grote risicovolle projecten opstart, maar kiest voor het verstevigen van de stad in de breedte. Daarvoor hoef je niet altijd iets nieuws te doen, maar is investeren in lopende kleinschalige projecten ook heel waardevol. Maar dat staat natuurlijk niet zo leuk op je CV als wethouder. 

Bericht door dick, op 12 januari 2010 om 16:42
Kan er op deze manier ook in Zwolle worden bezuinigd op werkloosheidsuitkeringen: http://www.volksk....ar_werkloosheidsvrij   Zodat deze mensen een herkansing krijgen?

In Zwolle is geen sprake van een hoog werkloosheidspercentage. Mensen die wel werkloos zijn, hebben vaak sociale verplichtingen, zoals het opvoeden van kinderen, of zij hebben geen kans om aan het werk te komen. Het is goed om deze mensen te stimuleren om aan het werk te gaan. Dat stimuleert de arbeidsparticipatie en voorkomt isolement.
Het is niet mogelijk om op basis van de huidige landelijke wetgeving mensen hun uitkering totaal stop te zetten, gemeenten kunnen slechts voor een deel korten. Solidara is daar echter geen voorstander van, omdat wij mensen niet kunnen dwingen zonder geld en eten te leven. Een beschaafd land zou dit ook niet moeten willen. Solidara is er wel voorstander van dat de gemeente er alles aan doet om mensen te bemiddelen naar passend werk. Daarbij zien wij stimulering (bijvoorbeeld extra beloning) meer op zijn plaats dan straf (wat niet werkt).

Lees voor reageren de voorwaarden.



Reacties (35)add
0
Bericht door jaap, op 4 februari 2010 om 19:11
Solidara,

Ik lees dat jullie op veel beslist NIET willen bezuinigen.
WEL op een ondernemerslobby b.v.

- Bestaat er een subsidie voor een ondernemerlobby?

- Een project als de Voorsterpoort XL kan ook heel veel geld in het laatje brengen. Als het goed gebeurd natuurlijk. Dan kan een subsidie lonend zijn toch?
0
Bericht door Ron van der Heuvel, op 4 februari 2010 om 19:15
Ik heb twee vragen voor Solidara:

*Waarom bent u van mening dat Solidara wat toevoegt aan de gemeenteraad van Zwolle? Er zijn met Groenlinks, SP en PVDA toch al genoeg linkse partijen in Zwolle? Kunt u uitleggen waarin Solidara zich mee onderscheidt van de andere linkse/progressieve partijen?

*Solidara noemt zichzelf sociaal-progressief. Dat Solidara sociaal is, daar twijfel ik niet aan. Maar ik vind uw partij niet veel progressiever dan de SP, behalve dat het misschien wat democratischer is. Kunt u een voorbeeld geven waarin Solidara een vooruitstrevende en progressieve partij is?

-----------------
Beste Ron. Het is niet de bedoeling om vragen te stellen die niets met de 3 vooraf gestelde items, hebben te maken.
Dus on topic graag!

Redactie Weblog
drama123
Bericht door Theo, op 4 februari 2010 om 19:21
Bezuinigingen wel of niet doorvoeren. Invloed komt met het aantal zetels. Stel dat dit aantal dusdanig groot uitvalt dat het leveren van een wethouder om de hoek komt kijken. Waar halen jullie dan een ervaren kandidaat vandaan?
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 19:22
@Jaap,
Hoi, leuk dat je reageert.
- Er wordt nu regelmatig door het college geld uitgetrokken om Zwolle 'op de kaart' te zetten. Solidara is van mening dat er vele evenementen zijn (zoals het Bevrijdingsfestival) of bekende Zwollenaren (zoals Jonnie Boer) die dit al heel goed doen. Wat ons betreft hoeven er dan geen tonnen gemeenschapsgeld te worden uitgetrokken voor een ondernemerslobby. Het bedrijfsleven kan zichzelf prima redden. Kijk maar eens naar de vele netwerkbijeenkomsten!
- Solidara wil belangrijke ontwikkelingen niet tegenhouden. Maar de risico's moeten wel te overzien zijn. Van de Voorsterpoort was bekend dat er grote risico's aan kleefden. Toch wilde de raad dit graag uitvoeren. Maar we moeten ons realiseren dat als grote projecten niet succesvol zijn, er meteen vele miljoenen gemeenschapsgeld verdwijnen. Geld dat je heel goed in kunt zeten voor andere dingen door broodnodig zijn.
0
Bericht door Snuffel, op 4 februari 2010 om 19:22
Bezuinigen wel op:
de extra kosten die worden gemaakt voor de inhuur van externe bureaus en adviseurs door de gemeente.

Externen en adviseurs worden in veel gevallen aangetrokken omdat bijvoorbeeld bepaalde kennis niet in huis is of omdat projecten voor een bepaalde datum gerealiseerd moeten zijn. Wil Solidara hier op bezuinigen dan kan dit betekenen, dat projecten meer tijd in beslag nemen of in z'n geheel niet meer van de grond komen. Dan bezuinig je toch nauwelijks en kost het toch ook extra geld?

0
Bericht door Baskan, op 4 februari 2010 om 19:31
Waar wil Solidara er op bezuinigen waar die andere partijen niet op wensen te ebzuinigen?
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 19:33
@Ron,

We mogen niet off topic hier. Stuur je vragen nog even een keertje aan fractiezwolle@solidara.nl en dan krijg je persoonlijk antwoord.
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 19:36
@drama123,
Solidara heeft een groot landelijk netwerk en een flink aantal leden. Ik maak me dan ook helemaal geen zorgen over het leveren van een goede wethouder. Maar zover is het nog niet. Laten we eerst maar even heel bescheiden de uitslagen afwachten!
ingrid
Bericht door ingrid, op 4 februari 2010 om 19:37
Hoe denken je te bezuinigen op de Rode Torenbrug, is er aan de overkant van het Rode Torenplein (kant Kamperpoort) ook niet al een parkeerplaats gepland. En we willen graag dat al het motorisch verkeer buiten de stadgrachten blijft. Daar hebben we deze extra parkeervoorzieningen echt wel nodig.
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 19:42
@snuffel,
Als organisatie moet je juist investeren in kennis en ontwikkeling van het eigen personeel. Huur je telkens externen in, dan blijf de interne organisatie afhankelijk van derden. Zo kom je voor je het weet in een vicieuze cirkel terecht waar je niet meer uitkomt. En zijn het echt eenmalige zaken of competenties die je echt niet in huis hebt of kunt krijgen, dan is het natuurlijk prima om dit eens door een extern bureau te laten doen.
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 19:52
@Baskan,
De collegepartijen, CDA, CU, GL en PvdA, verhogen telkens de parkeertarieven en blunderen met grote projecten, zoals Voorsterpooort, Deltion en schouwburg. Daar zijn miljoenen tekort op ontstaan dat de burger straks moet opbrengen door lastenverzwaring. Daar is Solidara op tegen. Het college bezuinigt op kleine projecten, zoals ondersteuning van ouderen door Stichting Welzijn Ouderen, terwijl dit grote impact heeft op deze mensen. Solidara wil juist investeren in deze kleinere projecten, die veel betekenen in de samenleving.
Derk
Bericht door Derk, op 4 februari 2010 om 19:55
Hoe denken jullie die Rodetorenbrug te kunnen canselen? Hij is nl al vergeven en zefs in google streetmaps opgenomen.
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 19:55
Beste Ingrid,
De brug is bedoelt voor voetgangers en fietsers. Op ongeveer 200 meter afstand is er een vaste brug, dus wat ons betreft is deze nieuwe brug niet nodig. Voor het verkeer wil Solidara transferia aanleggen aan de rand van de stad. Daar kunnen mensen dan gratis hun auto parkeren en gratis met het openbaar vervoer naar de binnenstad gebracht worden. Dan heb je minder parkeerplaatsen in de binnenstad nodig dan nu gepland is.
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 20:06
Beste Derk,
De raad heeft het besluit genomen dat de brug moet worden gebouwd. Het nieuwe college kan op basis van een bezuinigingsnota aan de raad voorstellen om af te zien van de brug. We zullen de komende jaren keuzes moeten maken, de tijden dat het niet op kon zijn voorbij. Solidara kiest dan voor extra steun aan de minima en investeringen in de zorg en het onderwijs. Vele ouderen hebben moeite de eindjes aan elkaar te knopen, betaalbare aangepaste woningen zijn hier onmisbaar. Ook voor mensen met een beperking is er sprake van een tekort aan aangepaste woonruimte. Woningen moeten veel meer levensloopbestendig gebouwd worden. Kortom, er is nog zoveel te doen, die brug kunnen we missen als kiespijn.
0
Bericht door Snuffel, op 4 februari 2010 om 20:10
Margriet, dank voor je zienswijze. Ik kan voor een groot deel met je meegaan. Maar er wordt toch al in de medewerkers geïnvesteerd door de "persoonlijke ontwikkelingsplannen" die de laatste jaren bij de overheid geschreven moeten worden. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij bestaat er toch ook een norm voor wat betreft de aantallen externen. Vindt Solidara dat er te gemakkelijk en te vaak gebruik van externen wordt gemaakt?
Derk
Bericht door Derk, op 4 februari 2010 om 20:14
Beste Magriet,

Inderdaad kan Zwolle die brug missen als kiespijn maar hoeveel geld zal dat gaan kosten? Of heeft het al gekost? Zij jullie daarvan op de hoogte?
Verders lees ik dat jullie liever dat geld uitgeven aan goedkope senioren woningen maar jullie willen ook duurzaam biologische land en veeteelt Nou weten we uit de praktijk dat dat veel kost.
Hoe denken jullie dat te financieren ? Boeren zullen subsidies gaan krijgen, misschien dat er wel boeren uitgekocht moeten worden
0
Bericht door Mesut73, op 4 februari 2010 om 20:14
Het CDA geeft als antwoord op de vragen van Dick op deze weblog op 12 januari 'te willen bezuinigen op mensen die anderen begeleiden naar een zinvolle dagbesteding, scholing en werk? Is dat ook een bezuinigingsmaatregel die kan rekenen op de steun van Solidara?

0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 20:17
Beste Snuffel,
Zeker wordt er geïnvesteerd in de medewerkers. Maar de werkdruk is op sommige afdelingen extreem hoog. Kijk maar eens naar het ziekteverzuim, dat is veel hoger dan het gemiddelde. Dat komt o.a. door stress. De VVD roept dat Zwolle wel met minder ambtenaren toe kan, Solidara denkt daar anders over. Wij moeten met onze werknemers omgaan zoals wij zouden willen dat er met ons werd omgegaan. Zuinig zijn op je personeel is investeren in de toekomst en werpt zijn vruchten zeker af. Uit onze raadservaring, over een periode van bijna 12 jaar, heeft ons geleerd dat er te vaak en gemakkelijk gebruik gemaakt wordt van externen. Vandaar dat wij dit in ons programma hebben opgenomen.
0
Bericht door Baskan, op 4 februari 2010 om 20:19
CDA wenst niet te bezuinigen op de fatsoen, meedoen aan de samenleving en dus de VOC-mentaliteit! (zie vragen van Snuffel aan CDA op deze weblog) Wel op alle andere dingen? Wat is de standpunt van Solidara hierover?
ingrid
Bericht door ingrid, op 4 februari 2010 om 20:25
Dank je voor je antwoord, voor mij hoeft deze brug ook niet, een klein stukje extra lopen word niemand minder van. Of inderdaad zoals in Groningen een transferium. Maar waar dit te realiseren, voortserpoort?
0
Bericht door Snuffel, op 4 februari 2010 om 20:25
@Margriet,
Dank je, ik denk dat Solidara niet de enige is die het met de VVD oneens is m.b.t. het inkorten van het ambtenarenkorps. Ik hoorde vandaag dat bij de start van de campagne gisteravond, de heer H.J. Meijer ook even vreemd keek en op zijn lipjes beet, toen hij René de Heer hoorde. Nu weet ik niet of hij dat vaak doet, maar het geeft te denken als iemand al rond de 40 jaar VVD-er is.
0
Bericht door Baskan, op 4 februari 2010 om 20:30
CU geeft in zijn antwoorden op de vragen over bezuiniging dat zijn 'op alles wensen te bezuinigen!' Is volgens Solidara een eventuele collegevorming met deze partij in de gemeenteraad mogelijk?
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 20:30
Beste Mesut73,
Volgens mij bedoelt het CDA wat anders. En natuurlijk wil Solidara niet bezuinigen op mensen met een minimum inkomen. We moeten juist investeren in de mensen, helpen passend werk te vinden. Een zinvolle dagbesteding, scholing en werk zijn heel belangrijk om je goed te voelen. Het is heerlijk om niet afhankelijk te zijn van de overheid en voor jezelf (en je gezin) te kunnen zorgen. Solidara is van mening dat op dit moment nog onvoldoende geinvesteerd wordt hierin. Er moet meer geld en tijd uitgetrokken worden voor persoonlijke begeleiding en maatwerk. Wij willen dat iedereen gelijke kansen heeft op werk, ongeacht geloof, afkomst of seksuele geaardheid. Het college heeft wel goede voornemens, maar in de praktijk wordt hier niets aan gedaan. Dat moet echt anders!
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 20:35
@Ingrid,
Waar we precies transferia moeten situeren moet onderzocht worden. Een logische plaats is vlakbij de afritten van de A28 bij de rand van de stad. We kunnen dit het beste beoordelen in samenhang met fietsverkeer, openbaar vervoer en alle andere verkeersstromen.
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 20:45
@Baskan,
Op alles bezuinigen? Dat lijkt me een beetje overdreven. Wij willen absoluut niet bezuinigen op sociale voorzieningen, zorg, onderwijs, sport en bewegen, veiligheid, cultuurhistorie, bouw van betaalbare woningen, dierenwelzijn en natuur en milieu. Als een andere partij daar allemaal wel op wil bezuinigen wordt een coalitie lastig.
0
Bericht door Mesut73, op 4 februari 2010 om 21:07
GL wenst te bezuinigen op een fultime functie van de wethouder. (zie antwoorden van GL op deze website) GL neemt levert al 8 jaar lang zelf een wethouder voor 40 uur per week. Hoe serieus neemt Solidara nog de GL?
0
Bericht door Hans J.C. Smit, op 4 februari 2010 om 21:08
Onderstaand heeft de redactie van Weblog Zwolle een drietal extra vragen geplaatst, inclusief de antwoorden van Solidara. Succes!

1. Moet het Openluchtbad zonder lidmaatschap voor iedereen toegankelijk zijn?

Een zo’n mooi openluchtbad als ons Zwolse openluchtbad zou in de zomermaanden i.d.d. voor iedereen, ook zonder lidmaatschap, toegankelijk moeten zijn. Dit kan echter alleen als de gemeente ervoor kiest om het openluchtbad volledig te ondersteunen in de toekomst. Daar is Solidara een voorstander van.


2. Verdient Zwolle een overdekte kunstijsbaan?

Wat Solidara betreft mag Zwolle best gaan denken over een overdekte kunstijsbaan. Zwolle gaat op naar de 120.000 inwoners en is een stad die veel schaatsliefhebbers rijk is. Dat kon je de afgelopen periode in Westenholte zien, toen daar in één week tijd 7.500 – 8.000 schaatsers de ijsbaan bezochten. Een overdekte schaatsbaan levert een bijdrage aan meer beweging in Zwolle. Een positieve sportieve ontwikkeling!
Een onderzoek door de gemeente - naar de behoefte en haalbaarheid van een overdekte kunstijsbaan - zouden wij als Solidara dan ook zeker onderschrijven.


3. Moet de binnenstad i.p.v. autoluw, autovrij worden?

Het zal heel wat commotie veroorzaken als de gemeente de binnenstad autovrij wil maken, dat merken we nu al nu onze historische binnenstad autoluw wordt gemaakt. Solidara is bang, dat helemaal autovrij nooit geheel zal lukken en is daar ook geen voorstander van. We hebben er bedrijven die bevoorraad moeten worden en er wonen ook mensen in de binnenstad. Wil je een leefbare binnenstad houden, dan zal je daar rekening mee moeten houden.
Toch zal er een oplossing moeten komen voor het vele autoverkeer, met name op zaterdagen. De ring rondom het centrum staat vaak vast en file’s veroorzaken een slechte luchtkwaliteit en leefomgeving. Vandaar dat Solidara ervoor pleit om transferia aan de buitenrand van de stad te maken, om mensen die in Zwolle willen winkelen zonder file’s naar de binnenstad te brengen. Wanneer de parkeerplaatsen bewaakt worden en de korte busrit gratis is, zal hier zeker veel gebruik van gemaakt worden, verwachten wij. Daarbij pleiten wij voor openbaar vervoer dat rijdt op schone brandstoffen. Elektrisch zou het beste zijn, want dat is schoon en maakt ook nauwelijks geluid.
Nu er overal pollers worden geplaatst om de binnenstad van Zwolle autoluw te maken laat het winkelend publiek Zwolle links liggen. Dat heeft nadelige gevolgen voor de economie in de binnenstad. Ook de horeca horen we steeds vaker klagen.
Solidara vindt dit zo’n belangrijk onderwerp dat, alvorens een beslissing genomen wordt, eerst de mening van de bewoners en andere doelgroepen moet worden gehoord.

Redactie Weblog Zwolle
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 21:13
Mesut,
De meningen zijn verdeeld in de raad of Zwolle toe kan met 5 of 6 wethouders. Solidara is van mening dat in een groeistad als Zwolle voldoende aandacht moet zijn voor de vele projecten. Een wethouder weg bezuinigen levert op korte termijn misschien geld op, maar op de lange termijn lijkt ons dit onverstandig. Er worden nu al veel fouten gemaakt, als wethouders nog meer werk op hun bordje krijgen houdt ik mijn hart vast!
0
Bericht door jaap, op 4 februari 2010 om 21:29
Het Openluchtbad laten steunen door het college betekent dus subsidie. Blijft de verenigingsvorm dan ook bestaan?
En wat, als de vereniging dat niet wil?
ingrid
Bericht door ingrid, op 4 februari 2010 om 21:35
Door de leden van de vereniging openluchtbad is met het geld dat ze betaald hebben d.m.v. lidmaadschapsgeld geïnvesteerd in het zwembad.
Mogen zij dan de 1e 5 jaar met hun hele gezin gratis zwemmen.
Toen het een monument werd kregen we subsidie eerder werd er niet naar het zwembad om gekeken.
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 21:39
Beste Jaap,
Het openluchtbad heeft laten zien een succesvolle vereniging te kunnen runnen. De gemeente ondersteunt nu ook al, want de renovatie van het OB liep nogal in de papieren. Een verdergaande openstelling kan natuurlijk niet zonder overleg met het OB. Maar dat neemt niet weg dat openstelling voor alle Zwollenaren een goed idee zou zijn.
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 21:49
Beste Ingrid,
Je hebt helemaal gelijk. Jammer dat het college niet eerder heeft ingezien dat een jaarlijkse structurele ondersteuning verstandiger is dan pas inspringen als het bijna te laat is. De inzet van vele Zwollenaren in het OB valt te prijzen. Dat hoeft denk ik niet beloond te worden, laten we vooral met elkaar blij zijn dat het OB er nog is en het in de toekomst beter doen.
0
Bericht door jaap, op 4 februari 2010 om 21:49
Bedankt voor uw inzet en antwoorden!
0
Bericht door Margriet Twisterling, op 4 februari 2010 om 21:58
Graag gedaan Jaap!smilies/grin.gif
0
Bericht door Hans J.C. Smit, op 4 februari 2010 om 22:03
Tot onze spijt, is de tijd om en moeten wij een einde maken aan de mogelijkheid tot reageren. Dank voor uw vragen en antwoorden. Weblog Zwolle hoopt dat u van beide kanten veel plezier hebt beleefd aan deze avond en wenst Solidara een prettige en succesvolle verkiezingscampagne toe. Succes!

Redactie Weblog Zwolle
Dit artikel is vergrendeld: u kunt hier geen reacties (meer) plaatsen.

busy
 


Olympus Zwolle

smwds-banner-weblogzwolle.gif

Telford Bikes

PC Computerservice Zwolle - Zie ook onze aanbiedingsbon onder Weblog Zwolle in Actie

Media Markt Zwolle

Spacewinner Zwolle

banner daisy.jpg

Casual Friday

McDonalds

sized_loxam-1.jpg

Upmeijer

KSB

Toegang
Wat is er te doen?
07-02-2012
IntermeZZo
07-02-2012
'Belasting'
07-02-2012
Gemeenschapskring
07-02-2012
Interieurstyling
07-02-2012
Comedy Show
08-02-2012
'Kleed- en zakgeld...
08-02-2012
Kindercoach
08-02-2012
Muziekpodium
09-02-2012
Huwelijksavond
09-02-2012
Omnia
Facebook