Dit is een Algemeen Log. Wil je iets kwijt wat niet van toepassing is op een van de vele nieuwsberichten, dan kan dat hier.
De redactie probeert dit Algemeen Log na ongeveer 250 reacties van een vervolg ( Algemeen Log: deel 91 ) te voorzien. Dus, heb je een tip, nieuws of iets anders dat je kwijt wilt: ga gerust je gang.
Prachtig, via Weblog Zwolle het lijsttrekkersdebat luisteren. Goede zet van onze weblog.
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 20:46
Waar is die ASSENDORPER, of zit ie aan de buis gekluisterd?
Bericht door Greven. S., op 1 maart 2010 om 20:48
Debat is goed te volgen. Goede zet inderdaad!
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 20:49
@ Koko & Derk...Ben ook zeker blij met wat ik thuis heb zitten,
ze mag er zijn maar ik heb zo mijn eigen voorkeur
maar als het kassie toch aanstaat....bedoel je kunt ook naar Kwalbert en of Tonwinst moeten kijken Jij ziet haar het liefst "naturel" Koko?
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 20:49
Natascha, sportschool? De eitjes zitten nu in dozen van 10 kilo en moeten nog van AH-Hattem naar huize koko worden gebracht, als je dat lopend doet dan heb je een betere training dan bie de sportskole
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 20:49
@ Koko, aan de buis wel misschien, maar ik geloof niet dat ie gekluisterd zit.
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 20:50
idd Dick, kleren maken de man maar niet de vrouw
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 20:51
Heeft Wilfried de Jong nog een beetje leuke Holland Sport? Later.
Bericht door Derk, op 1 maart 2010 om 20:52
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 20:49 @ Koko & Derk...Ben ook zeker blij met wat ik thuis heb zitten,
Dat zei ik niet; ik zei dat ik zo mijn eigen voorkeur heb
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 20:57
Vond van Geel wel erg tam in debat en reacties.
Ik hoorde afgelopen vrijdagmiddag op radio l , in het journalistenforum de volgende stelling, dat, JP zo snel is benoemd als lijsttrekker, omdat binnen het CDA er sprake zou zijn van een partijleider crisis. Door hem zo snel te benoemen kan men kijken hoe het uitpakt bij de gemeente raadsverkiezingen. Tegenvallende uitslagen, zou kunnen betekenen dat JP geen lijsttrekker zal worden voor de landelijke verkiezingen in juni. we wachten maar af.
Bericht door ja-tja, op 1 maart 2010 om 20:58
ned 3 21:25 uur ... toren C
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 20:59
in de tijd dat wij het hebben over Sacha de boer zal ASSENDORPER het weer wel zien bij Peter fimoteef
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 21:00
@koko, De eitjes zitten nu in dozen van 10 kilo en moeten nog van AH-Hattem naar huize koko worden gebracht,
Ze hebben toch wel een bezorg service bij Appie in Attem.
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:02
Ja Papa maar als natascha het kan combineren met haar sporten dan zijn dat 2 vliegen in 1 klappert.
Bericht door Natascha, op 1 maart 2010 om 21:03
hahah koko, denk dat ik dan uitgeteld op de bank terecht kom
en nu ga k echt de 3 door elkaar csi kijken
Fijne avond allen!
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 21:07
@ Koko, je weet toch, Natascha en chocolade, betekent weinig meer voor jou in te pakken. En Natascha met een chocolade mondje.
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:16
Wat doe je dan op die sportschool Natascha, kun je net zo goed kijken naar nederland in beweging
Bericht door Arie, op 1 maart 2010 om 21:16
Als mijn bovenbuurman z'n herrie-muziek niet snel zachter zet, trek ik er persoonlijk de stekkers uit...
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:17
En het meeste werk is nog overal een gekleurd zilverpapiertje om heen doen
Bericht door ja-tja, op 1 maart 2010 om 21:20
nederland in beweging denk dat de meeste kijkers onder uit gezakt zitten te kijken
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:22
@Arie waar woon je dan, ook in die kerk in de assendorp? Toch geen onderbuur van ASSENDORPER? Had je met die sneeuw ook grote bulten sneeuw op je balkon?
Bericht door Derk, op 1 maart 2010 om 21:22
Bericht door Arie, op 1 maart 2010 om 21:16 Als mijn bovenbuurman z'n herrie-muziek niet snel zachter zet, trek ik er persoonlijk de stekkers uit...
Nou nou Arie dat gaat fout volgens mij kun je beter meld misdaad anoniem bellen en zeggen dat er een wiet plantage is.
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:25
Tijdens nederland in beweging eet ik altijd mijn ontbijtje, croissantje, eitje, kaiserbroodje met katenspek, jus de orange en een bakkie thee. Als ik dat op heb dan voel ik me ook super
Bericht door Derk, op 1 maart 2010 om 21:26
Tijdens nederland in beweging ben ik weg en als ik thuis ben moet ik de luier verschonen jaha Tsja
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:26
Of die meester Frank Visser, die rijdende rechter die er zelf ook altijd zenuwachtig van word
Bericht door ja-tja, op 1 maart 2010 om 21:27
ja koko
Bericht door ingrid, op 1 maart 2010 om 21:35
Go Arie, Go. Goed dat je dit deelt met ons, wij halen je wel uit deze dip.
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:36
D'r is maar één sport en dat is Transport
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:37
Derk hoe gaat ie?
Bericht door ingrid, op 1 maart 2010 om 21:39
Met de vlam in de pijp KoKo.
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 21:41
Oh Derk, 20:52; kan me niet voorstellen dat je daar niet blij mee bent. Maar je vindt Sacha niet eens knap?
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:41
zo is het maar net ingrid
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 21:42
Bedankt ja-tja...zou het bijna vergeten toren C-alarm
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:42
En een beetje trucker is nie vies van een balletje
Bericht door ingrid, op 1 maart 2010 om 21:43
Volgens mij een beetje web-logger zo ondertussen ook niet meer.
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:45
Het zal mij benieuwen hoe het verloopt met die site
Bericht door ingrid, op 1 maart 2010 om 21:47
Hoewel ik niet helemaal weet wat de bedoeling is, kijk ik er wel naar uit.
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:49
Je ziet het wel Ingrid en het zal mij benieuwen wat je er van vind, graag dan wel je eigen mening
Bericht door ingrid, op 1 maart 2010 om 21:50
Wiens mening verwacht je dan dat ik hier gewoonlijk geef.
Bericht door ingrid, op 1 maart 2010 om 21:52
Wie heeft vanavond onze enige eigen Willem nog gezien?
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 21:52
Wat een beregaaf duimpje Ingrid 21:47. Je wilt die smiley's-link zeker niet nog een keer geven
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:53
Gewoonlijk zal je zeker je eigen mening geven dat geloof ik wel, maar vaak met zoiets word alleen maar naar de fun gekeken en dat is meestal wel oke.
Begriep ie mie?
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 21:53
Willem had concurrentie van het Tros-debat....had hem vandaag over de mail nog zo beloofd te kijken Heb jij het wel gezien Ingrid?
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 21:54
Koko, de samenstelling van jouw gehaktballen, die hier op het log zeer gewaardeerd worden, zijn die van rund, varkensvlees, of gebruik jij half om half ? Wat is jou ervaring met de diverse soorten vlees als basis ? Heb jij wel eens geprobeerd in het buitenland een pondje gehakt te bestellen ? Mijn ervaring is dat, dat lang niet altijd eenvoudig is.
Bericht door ingrid, op 1 maart 2010 om 21:55
Lieve KoKo, Ik zal serieus kijken, en eerlijk en oprecht mijn mening geven, maar ik heb alle vetrouwen in jou en Derk,komt vast goed.
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:58
@papa, Gehakt in het buitenland is idd niet te vergelijken, het gehakt wat ik gebruik komt bij een slager weg die alles nog zelf slacht. Tja en wat voor een soort en welke samenstelling dat is dat weet ik wel evenals de kruiden die ik gebruik
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 21:59
Dank je Ingrid
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 21:59
Van de Weg Koko? Daar werkt mijn neefje....da's een topperT idd.
Bericht door ingrid, op 1 maart 2010 om 22:00
Ja, want dat geneuzel over al die landelijke politiek,terwijl we gemeenteraads verkiezingen hebben word er ..... van.
Was aan het strijken, en kon mooi Willem even kijken, hij was bij hemzelf thuis, onze onvolprezen weblog Zwolle fotograaf Harry, was er ook een maakte mog even reclame voor ons weblog. Willem ging toen naar zijn moeder, hoorden we nog even iets over de bevalling (alsof ik dat wilde weten) en dat Willem een doorzetter was, en morgen zien we hem in debat. Dat komt naar 3 maar wel, hebben we nog 2 maanden te gaan, waarin ieder politicus zich weer op zijn paasbest kan voor doen.
Bericht door Derk, op 1 maart 2010 om 22:02
Bericht door Koko Hattem, op 1 maart 2010 om 21:37 Derk hoe gaat ie?
Prima maar soms heb je telefoontjes die je even ophouden
Oh Derk, 20:52; kan me niet voorstellen dat je daar niet blij mee bent. Maar je vindt Sacha niet eens knap?
Nogmaals dat zei ik niet maar oke jij wilt mijn mening? Ja ze is knap maar ik zeg maar zo Gaat tusen haar en mij niets worden
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:03
@ Ingrid veel, zeer veel landelijke onderwerpen werken natuurlijk door in de gemeente. Maar het Trosdebat werd voor 1/3 volgel*ld over het onderwerp integratie....daar hebben wij in happy-multiculti-Zwolle gelukkig geen problemen mee.
Harry, tja die vindt dat prachtig...gelijk heeft ie. Willem staat ook met filmpjes van IJsseltv oid op Youtube. Daar kwam QM mee aanzetten.
Bericht door Derk, op 1 maart 2010 om 22:04
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 21:54 Koko, de samenstelling van jouw gehaktballen, die hier op het log zeer gewaardeerd worden, zijn die van rund, varkensvlees, of gebruik jij half om half ?
Koko houd je mond dicht hoor! Is geheim papa die kruiden ect
Nixxx worden, nee zou ook niet best zijn. Maar sommigen vallen op bepaalde kleuren haar en meer vreemd geneuzel.
Ja-tja, wat er nu op 3 is is ook altijd beregaaf...
Bericht door ja-tja, op 1 maart 2010 om 22:07
van de weg -- uut oosterwolde ?
denk van de berg dick
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:08
Grote dank Derk, zal em morgen even opslaan. Zit hier achter de pc van een ander
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:09
@ Ja-tja nee niet uit Oosterwolde...Oldebroek? Van de Weg, weet ik toch haast zeker.
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 22:10
@ Dick, Ik was zeer verbaasd over de scorelijst van de debater van de avond. Als dit ook richting de verkiezingsuitslag gaat, houd ik mijn hart vast. Van Geel als laatste, ja, die kwam dus werkelijk met niets. Maar Wilders op één ??? Voor mij zelf had ik een heel andere uitslag. Maar ja. Later op DWDD, Felix en Jack gehoord met hun commentaren. Maar eens kijken of we Balkenende de komende debatten ook zien lachen.
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:10
En Ingrid natuurlijk; helemaal super. Naast die van Koko
Bericht door Marieke, op 1 maart 2010 om 22:12
Oh ja, Willem... ik zal eens even kijken op uitzending gemist.
Trouwens wel een complimentje; de laatste tijd wordt er minder intensief over ga*ballen gesproken Dat doen jullie knap mannen!
De laatste tijd worden m.i. veel nieuwe algemene logs aangemaakt. 't Loopt storm met de posts... Na een dagje niet gekeken te hebben is het soms niet meer te bij te houden. Ik hoop dat WF het gelukt is om zich af te melden op zijn abonnement op het algemene log De 100ste log... wanneer zal die zijn?
Bericht door Marieke, op 1 maart 2010 om 22:14
Haha, ik zag net een reclame van de keurslager; imense ga*ballen op 't bord.
Bericht door ja-tja, op 1 maart 2010 om 22:16
ja dick kan
maar van de berg (wezep) is ook nog echte slachterT
Bericht door Derk, op 1 maart 2010 om 22:17
Bericht door marieke de tweede, op 1 maart 2010 om 22:12
knip
Trouwens wel een complimentje; de laatste tijd wordt er minder intensief over ga*ballen gesproken Dat doen jullie knap mannen!
knip
De 100ste log... wanneer zal die zijn?
Het zit zo we maken ons eigen gakballen site en zetten er een chat op eens kijken hoelang het dan duurt voordat de 110ste algemene er is
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:19
@ Papa. Heb geen DWDD gekeken, vind Mu wel zo allemachtig overkilled. Onderwerpen spraken me ook niet aan. Maar het Tros-debat (herkenbaar aan de onderwerp keuze en de belachelijke foto's en muziek bij "integratie, notabene 1/3 deel van de uitzending): De overvolle zaal dacht er duidelijk anders over. Het is maar net wie er bellen natuurlijk. Denk dat de overgrote meerderheid niet belt. Pechtold had ook een belachelijk laag %. Denk dat de bellers meerdere namen mochten doorgeven. Vond persoonlijk dat Bos zijn ei heel goed kwijt kon, in direct debat met Geert op Geert's favo onderwerp. Werd ook niet kwaad op de grove beeldspraak. Liet zich niet opnaaiien. Vond zijn begin wel sterk. Iets met "een van oorsprong Marokkaanse burgemeester heeft er geen enkele moeite mee om homo's te trouwen. Kijk eens wat er nu allemaal uit de Katholieke kerk naar bovenkomt" oid. Maar ik zal wel weer gekleurd kijken. Van Geel drama idd. Rutte vind ik ook niet sterk. Interessante link die ik vanavond 20:42 postte.
Balk krijgt straks bij P&W vragen op hem af. Maar ik hoef het allemaal niet te zien.
Bericht door ja-tja, op 1 maart 2010 om 22:19
wij hebben een harde nnnnnnn en slikkennnn alles innn
GAKBALLENNNNNNNNNNN
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 22:19
@ Derk, Het gehakt is de basis. De kruiden en groenten zijn een toevoeging. een beetje meer of minder is niet zo belangrijk. Als het maar smakelijk en lekker is. Daarin heeft ook een ieder een eigen persoonlijke smaak. Wel of geen kruidnagel, veel of weinig peper, koriander, of wat ook. Eitje, beschuitje, veel of weinig knoflook, uitjes of sjalotjes, prei of tomaat.
Is het een slager uit Attem Koko ? Een keurslager ??? Of komt er bij jou een huisslachter langs ??
Bericht door Derk, op 1 maart 2010 om 22:21
Bericht door ja-tja, op 1 maart 2010 om 22:16 ja dick kan
maar van de berg (wezep) is ook nog echte slachterT
Klopt werkt op maandag kapitein eenoog
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 22:25
HAHAHAHA niet bij v/d Berg en ook niet bij v/d Weg, Dick jij hebt ook overal mensen zitten.
Het gehakt komt niet echt uit de buurt, uiteraard wel uit Nederland.
Het doet er ook niet toe waar het weg komt het gaat om de smaak en die is gewoon super.
Bericht door Derk, op 1 maart 2010 om 22:25
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 22:19 @ Derk, Het gehakt is de basis. De kruiden en groenten zijn een toevoeging. een beetje meer of minder is niet zo belangrijk. Als het maar smakelijk en lekker is. Daarin heeft ook een ieder een eigen persoonlijke smaak. Wel of geen kruidnagel, veel of weinig peper, koriander, of wat ook. Eitje, beschuitje, veel of weinig knoflook, uitjes of sjalotjes, prei of tomaat.
Is het een slager uit Attem Koko ? Een keurslager ??? Of komt er bij jou een huisslachter langs ??
Ik zeg niets................ laat het aan koko over. Huisslachter? brr moet er niet aan denken
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 22:26
Gehakt, ergens van de vrachtwagen gevallen ???
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:29
@ Ja-Tja; Een harde N; misschien kan Arm of H6 er wat mee?
Papa, zo in die streken....tussen Attem en Eerde slachten ze alles wat los en vasloopt illigaal of legaal...Heb daar zat verhalen over gehoord. En nu noem ik maar eens geen namen
Bericht door Derk, op 1 maart 2010 om 22:31
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:29 @ Ja-Tja; Een harde N; misschien kan Arm of H6 er wat mee?
Ho complotten hier, het gaat hier in code taal!
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:34
@ Derk "de harde N zou een variant kunnen zijn op zachte g en harde l = carnavalshit" Arm en H6 zijn local hero's Harm Wolters en chips naam ff kwijt Hazes-variant....zo kun je weer meelezen
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 22:34
@papa, Mee eens dat ieder het op zijn eigen manier klaarmaakt maar toch wel vreemd dat diegene die de kokogakballen kennen er steeds weer naar vragen en kopen.
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:34
Niet te versmaden Papa!
Bericht door ja-tja, op 1 maart 2010 om 22:35
dick op you tube staat --frou kroeze --- met lange ooooooooo
uut almeloooooooooooo
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 22:36
met een beetje mazzel zitten we morgen rond de middag in log 91
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:37
Frou Kroeze, wat een gave naam. Ga ik morgen eens luisteren. Bedankt!
Toch niet geplugt door Willy-van "de deure" & "loatgoan"?
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:37
Begin maar weer over mooie vrouwen Koko...moet je eens zien
Bericht door Zwollenaar is back, op 1 maart 2010 om 22:39
Helaas gaat het hier vaker over gehaktballen dan over mooie vrouwen........
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:40
Reactie op de bekroonde website van CU:
idd offtopic daarom hier:
ingrid, 21:44; eens maar het moest wel geschreven worden. Foei Thijs!!!
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 22:41
Dick dit gehakt is volkomen legaal en ik kan je vertellen dat het vlees noch het vee niet in een vrachtwagen word en zal worden vervoerd.
Zo nu eerst mijn messen weer slijpen en mijn bloederige werkjas in de machine gooien
Bericht door Zwollenaar is back, op 1 maart 2010 om 22:41
Maar goed, er over l#llen schiet ook niet op. Ik kruip er zo maar eens lekker tegen aan. Laterz!
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:42
@ Zib; Post van de dag
Gelukkig handelt er hier, zo op het 1e oog ook niemand in vrouwen. Wel in gakballen ..... kersverse ondernemers moeten we een beetje pluggen he. Zeker als ze een mooie dochter hebben
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:42
Natascha; je held Ron Vlaar wordt geïnterviewd op Studio Sport
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:44
@ Zib, 22:41; kijk maar uit dat ze niet gelijk een elleboog in je oog plant dan.
Trustennnnnnnn
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 22:44
Dat is jou van harte gegund Koko, als ik in de gelegenheid ben zal ik er ook eens een balletje (mee) prikken.
@ Dick, Ik geloof niet alleen tussen Attem en Eerde, maar over een veel groter gebied. Een gehaktballetje van zo'n wild zwijnt(je), is ook erg lekker. Lopen er daar ook genoeg (los) van.
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 22:44
Frou Kroeze mmmmmnnn klinkt als die vrouw van aviko die haar benen nog mut skeren.
Van die vrouwen met een bikinilijn van knie tot knie
Bericht door Zwollenaar is back, op 1 maart 2010 om 22:46
Tis een schatje Dick, en ik onweerstaanbaar dus dat komt vast goed. mafze!
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 22:47
Dick heb het niet teveel over m'n dochter, ze kijkt af en toe ook naar weblog
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:47
Ja idd Papa, laat dat volk maar op de zwijnen los...was Obilix nixxx bij. Het is ineens ook geen probleem meer he.
Stoppen Koko, straks ga ik (ont)haar ook nog voor me zien.
Bericht door Derk, op 1 maart 2010 om 22:48
Bericht door Zwollenaar is back, op 1 maart 2010 om 22:39 Helaas gaat het hier vaker over gehaktballen dan over mooie vrouwen........
Weet je hoe dat komt? Omdat we die al hebben! Maar dick had het vanavond wel over een mooie vrouw hoor!
Bericht door ingrid, op 1 maart 2010 om 22:48
Ik denk als eenmaal de website over de Kokgakballen in de lucht is. ppaten we vast zo weer een paar logs vol.
Bericht door ja-tja, op 1 maart 2010 om 22:48
@ koko
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 22:48
Vandaar die bloederige jas van Koko.
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:49
@ Zib...dat onweerstaanbare geloof ik gelijk. Oeps, mag de dochter van Koko niet lezen
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 22:50
ik heb het een keer gehad op een vakantie in Zweden, gaat er zo'n duitse vrouw voor me staan. ff haar omkleden, mozes ze stond nog geen 2 meter van me vandaan. Voorover gebukt en het leek op Bin-laden met één oog.
Het heeft zeker twee weken geduurd voor ik weer zin kreeg
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:51
Da's toch niet dezelfde Duitse vrouw die Derk kent
Bericht door ingrid, op 1 maart 2010 om 22:53
Ga d'r maar weer een een eind aan breien aan deze mooie dag.
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 22:53
Komt er ook een gastenboek op de gehakballen site van KOKO of alleen maar een bestellijst ?
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 22:54
Ik hoop het niet
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:54
Ben ook weg, laterrr
Goed idee Kokogakballengastenboek
Bericht door Derk, op 1 maart 2010 om 22:55
Bericht door dick, op 1 maart 2010 om 22:51 Da's toch niet dezelfde Duitse vrouw die Derk kent
Du luder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bericht door ja-tja, op 1 maart 2010 om 22:55
@ingrid ik ook.... mensen laterssssss
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 22:55
Liever geen duits Ingrid Weltrusten
Bericht door Edwin, op 1 maart 2010 om 22:55
@koko Wanneer kunnen we bestellen. Kan papa gelijk bij ons meeeten.
Bericht door Edwin, op 1 maart 2010 om 22:56
@natas Misschien probeer ik het maandag nog een keer op de me.
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 22:57
zodra de site klaar is edwin. Denk dat Derk ligt te kwijlen met al die foto's van die gakballen. Hele toetsenbord nat
Bericht door Edwin, op 1 maart 2010 om 22:58
Bericht door Zwollenaar is back, op 1 maart 2010 om 22:39 Helaas gaat het hier vaker over gehaktballen dan over mooie vrouwen
Ik zie elke dag 2 mooie vrouwen , gakballen zie ik hooguit 1 keer in de maand.
Bericht door Edwin, op 1 maart 2010 om 23:02
Bericht door Natascha, op 1 maart 2010 om 15:12 Ohww wat waren er veeel mensen op de been voor Joop!! Echt super!! Moge hij nu rusten in vrede en ik hoop echt dat hij nog voetbal meekrijgt!
Mooie dienst, mooi dat we met veel waren. Joop, rust zacht.
Bericht door Papa, op 1 maart 2010 om 23:03
@ Edwin, "Kan papa gelijk bij ons meeeten". Jij kookt toch alleen maar Indisch?
"gakballen zie ik hooguit 1 keer in de maand".
Kom jij nooit in de ketine ?
Bericht door Derk, op 1 maart 2010 om 23:03
Bericht door Edwin, op 1 maart 2010 om 22:58 Ik zie elke dag 2 mooie vrouwen , gakballen zie ik hooguit 1 keer in de maand.
Jij bent er echt aan toe! Misschien kun je al een pré oder bij koko plaatsen.
Bericht door Edwin, op 1 maart 2010 om 23:17
Jij kookt toch alleen maar Indisch?
Af en toe.
Kom jij nooit in de ketine
Ja vanavond in de WRZV hal.
Jij bent er echt aan toe! Misschien kun je al een pré oder bij koko plaatsen.
Het gaat toch wel per doos?
Bericht door Edwin, op 1 maart 2010 om 23:17
Het gaat toch wel per doos?
met gehaktballen!
Bericht door Koko, op 1 maart 2010 om 23:37
Mensen ik wens jullie een goede nacht en tot morgen, hoor net dat clown bassie iets met bitterballen heeft
ik heb het een keer gehad op een vakantie in Zweden, gaat er zo'n duitse vrouw voor me staan. ff haar omkleden, mozes ze stond nog geen 2 meter van me vandaan. Voorover gebukt en het leek op Bin-laden met één oog.
Mogguh Tim, ik moest nog ff keren onderweg. Want net op het moment dat ik inhaalde stond er een auto verdwaasd en stil op een vreemde plek.....dacht ff poolshoogte nemen. Stond gelukkig geparkeerd, dus niet geflitst....opluchting: was een vage plek wat dat betreft. Maar....present! Hoe laat moet jij weg?
Mogguh Koko, kijk maar een extra goed om je heen op de Geldersedijk.
Bericht door Natascha, op 2 maart 2010 om 08:42
Pffffff ben gewoon zeker een 20 minuten bezig om bij te lezen!
@koko Ik kijk inderdaad naar NL in beweging als ik op de crosstrainer en loopband sta
@papa Chocola is en blijft een probleem
@dick Ik hoop dat Vlaar echt een held kan worden!
@edwin gewoon niet gefeliciteerd he gister, nah ja misschien was het de gelegenheid niet voor, zaterdag komen we naar jullie, ik bel nog even voor de tijd! Btw ga jij gae uit? Wij hebben besloten van niet, leg je zaterdag wel uit waarom.
Harde confrontatie tussen Bos en Wilders Update 22:30 Debat Instituut: Bos winnaar … [Video] Wilders probeert tevergeefs Bos te provoceren … EenVandaag verzwijgt falen uitslagmeting, roept Wilders tot winnaar uit
Tijdens het debat dat EenVandaag organiseerde kwam het tot een confrontatie tussen Bos en Wilders. De redactie van EenVandaag koos als debatstelling een hoofdpunt van de PVV: De islamisering vormt een bedreiging voor de Nederlandse samenleving.
Wilders viel in zijn eerste betoog meteen de islam aan, Bos reageerde door te stellen dat de PvdA streeft naar een Nederland waar iedereen vrij is van angst. Die vrijwaring moet volgens Bos ook voor moslims gelden. Harde maatregelen helpen niet als ze niet omgeven worden met verbetering van de leefomgeving en kansen. Hij stelde "In Nederland zijn er vandaag de dag moslimburgemeesters die homo's trouwen en priester die homo's de hostie weigeren. Dat is de realiteit vandaag de dag."
Wilders viel Bos aan met de opsomming van een reeks al dan niet vermeende schandalen die de PvdA had getroffen. Hij sprak van de Partij van de Arabieren. Bos reageerde met dat geen enkele organisatie vrij is van incidenten en verwees naar het voorval met PVV-Kamerlid Brinkman die een barkeeper bedreigde. Wilders ontkende dat er sprake was geweest van bedreiging.
Kant noemde Wilders een grotere bedreiging voor de samenleving dan de islam. Rutte stelde dat de meeste criminaliteit onder Antilliaanse jongeren voorkomt en dat die nog nooit met de islam hebben kennis gemaakt.
Aan het einde van het debat meldde EenVandaag dat een stemming op de internetsite van de actualiteitenrubriek had uitgewezen dat Wilders de winnaar was. De site van EenVandaag was echter gedurende het heel laatste deel van de uitzending onbereikbaar, later volgde een foutmelding. De presentatie verzweeg dat.
Zjen van Laar (lid is van het EenVandaag-panel): "Er wordt altijd gevraagd naar welke partij je stemt om zodoende te kunnen zien welke stem wat betekent. Deze keer gebeurde dat niet. De stemming is onzorgvuldig en onbetrouwbaar… er is geen peil op te trekken of PVV'ers massaal bezig zijn geweest."
Het hele debat is terug te zien op de site van EenVandaag.
Update 22:30 Het Nederlands Debat Instituut roept Bos tot winnaar uit:
De debatdeskundigen van het Nederlands Debat Instituut hebben Wouter Bos aangewezen als winnaar van het EenVandaag lijsttrekkersdebat. Hij wist zich met name te onderscheiden door zich in alle debatrondes als staatsman boven de andere partijen te plaatsen en tegelijkertijd snel en scherp te reageren zonder anderen te diskwalificeren.
Zie ook: Analyse door Rottenberg, De Vries en Mulder bij DWDD
Guus Hiddink gaat Nederland en België helpen met het binnenhalen van het WK voetbal in 2018 of 2022. De succescoach assisteert Ruud Gullit, die 'hoofdambassadeur' is.
Gullit benaderde Hiddink al eerder, maar destijds kon de Russische bondscoach nog geen ja zeggen. Nu heeft hij dat wel gedaan.
Gullit zal de selectie van het Nederlands elftal vanmiddag toespreken tijdens de lunch. " Ik wil de spelers bedanken voor het feit dat ze zich vierkant achter de kandidatuur opstellen. Daarnaast geef ik een korte uitleg over waar we allemaal mee bezig zijn."
Volgende week gaan Gullit, KNVB-afgevaardigde Harry Been en assistent-bondscoach Philip Cocu naar Zuid-Afrika om te lobbyen.
Andere ambassadeurs
Ook Pieter van den Hoogenband, de Belgische tennisster Justine Henin en Jean-Marie Pfaff zetten zich in voor het WK in de Lage Landen. Aanvankelijk wilde ook Johan Cruijff meehelpen, maar hij zal nu enkel 'adviseren'. Hij is van mening dat de kandidatuur door politici nog niet breed genoeg wordt gedragen.
“Pleiten voor een tijdelijke opheffing van het mannenkiesrecht zou een enorme zegen zijn” (bron: de pampieren Sp!ts)
Historicus Maarten van Rossem bepleit in de populistische treinkrant Sp!ts het belang van een spoedige verdwijning van het populisme. Hij roept daarom potentiële PVV kiezers op om voor het stemmen nog eens de PVV-website te bekijken. Wie dat doet kan niet anders dan constateren dat de opvattingen van de PVV volstrekt in strijd zijn met de hele Nederlandse politieke traditie van de afgelopen 150 jaar.
Van Rossem heeft een boek geschreven over de cultuur van het bozige Nederlandse populisme: Waa rom is de burger boos?
In dit boek analyseert hij de ongefundeerde onvrede van de boze blanke burgerman en wil hij duidelijk maken dat vrijwel alles wat de populistische leiders zeggen aantoonbaar onwaar is. Maar ook de media krijgt er van langs want die geven dit electorale smaldeel dat nooit boven de 20% uitstijgt steeds alle aandacht en gijzelen daarmee het politieke debat. Populisten zijn volgens de PvdA-lijstduwer overigens voor het merendeel mannen, een tijdelijke opheffing van het mannenkiesrecht zou dus enorm schelen. Zal deze bewering -van de door mij zeer gewaardeerde tv-historicus- zeker niet ondergraven.
Bericht door Theo, op 2 maart 2010 om 10:19
@Derk. Politiek wakker maken voor Digitale Vrijheid.Prima.
bij gelegenheid: Ik ben een zero in dat digitale gebied. Waar kan ik tips vinden om, als doorgewinterde leek, m'n eigen digitale vrijheid te bewerkstelligen? Misschien weet jij een betrouwbare site?
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 11:34
Hey Drama, in antwoord op je vraag over Ierland in dat andere topic: Ik was in de stad Arklow onder Dublin. Dat is de stad waar een zelfde Sally o Briens zit als in Zwolle. Is (was) zelfs de zelfde eigenaar en toen ook nog gesproken.
Maarten van Rossum bevestigt daarmee hetgeen door ons voortdurend onder de aandacht wordt gebracht: - ongefundeerde stellingen van de PVV; niet het verstand maar vooral de onderbuik is aan het woord; - de spanning van het partijprogramma van de PVV t.o.v. de Nederlandse grondwet en de grondrechten van elke Nederlandse burger.
Op teletekst van gisterenavond was het hele artikel weer gewijd aan het zwarte pieten van Geert Wilders. Actuele en veel urgentere maatschappelijke opgaven zoals onderwijs, zorg, duurzaamheid, bereikbaarheid e.d. werden helemaal ondergesneeuwd terwijl er ook hierover werd gediscussieerd.
Later op de avond zag ik een zeer dubieuze uitzending in de zendtijd voor de politieke partijen waarin puur en alleen op de man Wouter Bos werd gespeeld. Middels subliminale beelden werd de kiezer voorgehouden dat de hand van Wouter Bos niks waard was als bezegeling van afspraken en dat hij een gat in de hand heeft. Over populisme gesproken.
Iedereen die zich enigszins heeft verdiept in de inhoud van de materie moet erkennen dat Wouter Bos: a. als enige zich hield aan het regeerakkoord; b. als enige minister daadkracht heeft getoond in het counteren van de crisis door de nationalisatie van de banken (1 op de 8 Nederlanders werkt in een beroep dat direct of indirect gerelateerd is aan de financiële sector); c. direct de beloningen van de ABN AMRO top met 65% heeft verminderd; d. als enige de exorbitante bonuscultuur wil aanpakken waar CDA en VVD er het zwijgen toe doen; e. duidelijk stelling neemt tegen de haatzaaierij van de PVV etc. etc.
Bericht door Theo, op 2 maart 2010 om 12:02
@Zib. Heb jij dat nou ook: een Guiness smaakt me hier in Zwolle goed , maar daar toch beter?
Bericht door Natascha, op 2 maart 2010 om 12:04
Dick waar mag je zitten morgen, of mag je dat niet delen met ons?
@ El, helemaal mee eens. Ligt natuurlijk ook aan de onderwerpkeuze en het definiëren van de stellingen door de TROS (alleen hun logo was voortdurend in beeld). Oh dat spotje van de VVD, te zielig voor woorden en zo slecht gemaakt.
Bij jou in de buurt Natascha, maar dan moet je wel de weg over.
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 12:15
@Drama, haha Guiness trek ik hier niet en in Ierland al helemaal niet. Heb daar wel heerlijke Irish Stew gehad. Ja, ik weet het, er zit vlees in en ik ben vegetariër. Was in dit geval Biologisch lamsvlees dus heb maar eens een uitzondering gemaakt. Deed ik 2 jaar terug ook in Hongarije overigens met haar heerlijke Goulash. Tja, soms, om de cultuur echt te ervaren, moet je dingen eten die traditie zijn in het land. Daar maak ik dan ook graag een uitzondering voor.
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 12:20
Elrey, niet de PVV is een virus. De mensen die hier een zooitje maken, zich niet kunnen aanpassen en de hand constant boven het hoofd wordt gehouden. Dat is pas het echte virus!
Ik doelde op de wijze waarop de PVV voortdurend inspeelt op de angst die mensen hebben voor mensen die anders zijn dan zij zelf.
Ik ben het overigens volledig met je eens dat er een relatie is tussen de sociaal-economische positie van mensen en crimineel gedrag. Ik neem aan dat jij de verklaring voor criminaliteit en misbruik van gemeenschapsgeld ook niet zoekt bij het geloof dat iemand belijd.
Feitelijk staat het altruïsme van het merendeel van de Nederlandse bevolking centraal. Volgens mij zijn de meeste Nederlanders het zat dat er groepen zijn die zich buiten de samenleving plaatsen. Dan doel ik daarmee zowel op groepen aan de onderkant die zich schuldig maken aan criminaliteit als groepen aan de bovenkant die hun zakken vullen met bonussen.
Ik ben er een groot voorstander van dat eigen arbeid lonend moet zijn d.w.z. dat zoveel mensen geactiveerd moeten worden om mee te doen. Uiteindelijk los je de problemen pas op als het voor iedereen mogelijk is om te werken, deel te nemen aan de samenleving, onderwijs te volgen etc. etc.
Ik deel de onvrede over figuren die de solidariteit in onze samenleving ondermijnen, maar ik zoek daarbij niet de verklaring in iemands ethniciteit of geloof.
Kortom gelijke kansen voor iedereen ongeacht ethniciteit, geloof, 'stand' en andere hokjes-aspecten.
Als mensen daar moedwillig geen gebruik van maken of de geboden kansen misbruiken dan dienen sancties te volgen.
Volgens mij moet de aandacht dan ook vooral liggen bij het bieden van gelijke kansen.
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 13:11
Ook ik wijs niet zomaar naar een bepaalde groep als schuldige van de zaken die hier fout gaan. Maar helaas is er wel een duidelijke groep mensen die zich keer op keer schuldig maakt aan allerlei rottigheid. Compleet niet aangepast aan de westerse samenleving. Zij die je vriendin uitschelden voor hoer omdat ze gekleed gaat zoals ze wil, (maar ondertussen wel avances maken). Zij die je oude moeder beroven omdat ze geen enkel respect hebben voor volk anders dan zij zelf. Zij die spugen (en erger) in de helpende hand in bijv. ziekenhuizen. Zij die niet kunnen omgaan met de hier verworven vrijheden. Zij die constant hun verantwoordelijkheden afschuiven naar een ander. Zij die keer op keer de confrontatie zoeken. Zij die zich willens en wetens weigeren zich aan te passen. Zij die geld blijven ontvangen voor kinderen in het thuis land die vaak niet eens bestaan!
Een ieder snapt hier wel om welke groep het gaat. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, zelfs vrienden van me, die zich, terecht, kapot schamen voor hun eigen volk.
Omdat onze regering geen ruggengraat toont. Te slap is om excessen een halt toe te roepen en weigert voorbeelden te stellen door recidivisten keihard aan te pakken staan er mensen op als Wilders. Dit is puur oorzaak en gevolg!!
Zelf zal ik niet op Wilders stemmen, ook niet als protest stem. Nee, ik blijf hopen op een regering die zich niet afgeremd ziet door een geloof waardoor ze alle realiteit uit het oog verliezen!
Bericht door ghehehe, op 2 maart 2010 om 13:16
Zwollenaar is back, je noemt de hele tijd 'zij die dit en zij die dat'......Aan 'wij die' valt nog genoeg te verbeteren, richt je daar eerst eens op.....
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 13:21
Natuurlijk Ghehehe, maar in dit geval reageer ik op de zoveelste negatieve uitlating tov de PVV op dit weblog.
Als het gaat om 'onaangepast gedrag' zijn helaas delen van de Nederlandse bevolking oververtegenwoordigd.
Wat ik goed van je vind is dat je desondanks gewoon zegt dat degenen die niet willen samenleven en samenwerken aangepakt moeten worden.
Kortom: 'wie zoet is krijgt lekkers en wie stout is de roe'. Simpel wijsje wat onderstreept dat Nederland van onze bestuurders verwacht dat zij recht doen aan het gedrag.
Daarom vind ik de PVV ook helemaal niks omdat zoals jij ook aangeeft niet alle misstanden te wijten zijn aan één geloof, maar dat er wel degelijk genoeg gedrag vatbaar is voor verbetering.
Bericht door ghehehe, op 2 maart 2010 om 13:29
Zwollenaar is back,
Begrijp ik, maar als het gaat om actie reactie, dan is de continue stroom van kritiek op de PVV daar ook een voorbeeld van. De PVV is niet in staat om kritisch naar zichzelf te kijken en beschuldigt een ander van wat zij zelf bedrijft. Niet PVV'ers kijken weer hetzelfde naar PVV'ers als dat PVV'ers kijken naar de Islam. Zo blijft het balletje rollen. Nu zal ik niet beweren dat ik hier neutraal in sta, maar om de balans tussen kritiek naar een ander en kritiek naar onszelf een beetje te bewaren, lijkt me de eerste stap naar de oplossing. En dat geld natuurllijk voor ons allemaal.
Het is waar dat wij ook de hand in eigen boezem kunnen steken.
Dat neemt echter niet weg dat wij niet zoveel beginnen tegen bijvoorbeeld gewapende overvallen of gasten die zich bovenmatig hun zakken vullen met bonussen.
Terecht verwacht Zwollenaar is back hierin actie van de overheid.
Ik heb helemaal niets met de PVV want die doen niets anders dan moslims tot zondebok verklaren.
Goed onderwijs, goede huisvesting, gelijke kansen, betaald werk etc. staan onder druk en daar hebben degenen die wel wat van hun leven willen maken behoefte aan. Ik zie alleen niet in hoe de PVV dat denkt te gaan doen omdat die de lasten willen verlagen (dus hoe wordt het bovenstaande dan allemaal betaald?), het ontslagrecht van werkgevers het liefst verruimen en uitkeringen voor mensen die ongewild (tijdelijk) geen werk hebben willen verlagen en willen vervangen door een basisstelsel.
Kortom 'wij' willen kansen en mogen 'zij' die dat beloven daar nu op aanspreken net zo goed als wij van 'hen' die gekozen worden mogen verwachten dat ze waarmaken wat ze beloven.
En dan heb ik niet zoveel vertrouwen in een ex-VVD die de normale man en vrouw op straat wil wijsmaken dat hij voor hen opkomt. Maar daar mag iedereen natuurlijk zijn eigen mening over vormen.
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 13:39
Ben het met je eens Ghehehe, maar helaas denken "zij" er anders over. Daarnaast draaft de PVV behoorlijk door in haar pleidooi tav moslims en dat is jammer, hierdoor komen de zaken die echt belangrijk zijn binnen hun gedachte goed, zo niet tot zijn recht.
En terwijl iedereen in Nederland over elkaar heen aan het rollebollen is of hij wel of niet vertrouwen heeft in de PVV is het wellicht goed dat ieder bij zichzelf ten rade gaat wat hij/zij nou echt nodig heeft.
Is dat een baan die zekerheid biedt voor het kunnen betalen van de vaste lasten? Is dat een goede woning? Is dat geen vrouwen met hoofddoekjes in het straatbeeld? Is dat meer wegen of beter OV? Zijn dat windmolens of kerncentrales? etc. etc.
Ik heb het idee dat wij het samen wel eens zijn over wat wij echt belangrijk vinden. Ik denk tevens dat de meeste mensen het wel met ons eens zijn.
Huisvesting, kleding, voedsel, onderwijs, werk, veiligheid etc. etc. hebben volgens mij voor de meesten een hogere prioriteit dan langer blijven in Uruzgan of hoofddoekjes.
Ik ben er in ieder geval blij om dat en trots op dat in Zwolle de problemen in vergelijking tot andere steden (met name de Randstad) 'meevallen' en dat de verschillen hier nog niet worden uitvergroot door politici. We zullen er samen iets van moeten maken in ons stadje.
Bericht door ghehehe, op 2 maart 2010 om 13:55
ElRey,
Ben het met je eens. Wanneer iemand vooral zijn eigen vrijheid wil onderstrepen, dan moet diegene binnen het democratisch(?) systeem een manier verzinnen om de mensen achter zich te krijgen. Vreemd is inderdaad wel dat waarvoor zowel de VVD als PVV staat, dat de 'kleine man' daar totaal niet bij gebaat is. Diezelfde kleine man vormt wel een groot deel van Nederland. De kleine man bewijst, net als de grote man, zich tevens gemakkelijk te laten beïnvloeden door teasertjes op onderbuikniveau. Een ergernis van diegene zodanig uitvergroten, leidt er vrij gemakkelijk toe dat diegene even verblind is voor datgene waar het werkelijk om gaat.
Bij de PVV zie ik deze aanpak ook. Ergernissen over hoofddoekjes benadrukken terwijl ze de bescherming van de kleine mans portemonnee volledig wegnemen, is daar wat mij betreft een voorbeeld van. Die bescherming is net zo goed een vorm van veiligheid. Veel bedrijven en instellingen hebben bewezen dat zij, wanneer ze de kans krijgen, niet te beroerd zijn om de kleine man op te laten draaien voor hun hebzucht. Ik roep het al langer, als er in onze maatschappij gevaren op de loer liggen, dan is de Islam wel de minst zorgwekkende. Het grootste gevaar komt van een wolf in schaapskleren. Zowel de PVV als de Islam komen nu niet bepaald in schaapskleren. Wat wel in schaapskleren komt, ligt in ons allemaal: een optelsom van 6,7 miljard hebzuchtige egoïstjes die denken dat vrijheid 6,7 miljard varianten kent, ipv een vrijheid waarin 6,7 miljard mensen aan moeten werken.
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 13:56
Tja Elrey, plaatselijk bekeken gaat het redelijk goed. Helaas voor mij persoonlijk sta ik op het punt een keuze te maken tussen 2 kwaden. Mijn werk in (Zuid)-Spanje heeft ernstig te lijden onder het constante terroriseren door dezelfde bevolkingsgroep. Een hoop toeristen blijven mede daardoor weg en zien we de omzet per jaar dalen en de specifieke doelgroep met haar agressie toenemen. Helaas kiest de politie vaak voor het oppakken van oa Engelsen die ageren tegen deze groep. Helaas is NL dus niet een op zich staand land wat last heeft van deze groep maar ook elders in Europa drukken zij hun zeer negatieve stempel.
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 14:02
@ghehehe: De wereld bied genoeg voor ieders behoefte maar niet voor ieders hebzucht!
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 14:16
Over democratie gesproken, zo lost het probleem zichzelf wel op natuurlijk:
Verhagen regeert liever niet meer met PvdA Demissioniar CDA-minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) ziet geen heil in een nieuw kabinet met de PvdA.
CDA-lijsttrekker Balkenende vindt een coalitie met de PvdA geen optie meer. Zo'n kabinet zou volgens hem niet 'geloofwaardig' zijn na de breuk over Uruzgan. Dat zei de demissionair premier bij RTL-Z.
Balkenende geeft daarmee aan dat de breuk over meer gaat dan alleen de kwestie Uruzgan. PvdA-leider Bos zei gisteren nog niet direct over samenwereking te willen denken maar sloot het CDA niet expliciet uit omdat een deel van de christelijke partij voorstander is van sociaal beleid.
We wisten toch al van ver voor de vorige formatie dat CDA het liefst met VVD wil. Ook te zien aan hun Liberale en marktwerking-gericht handelen. Gister nog even een stukje P&W gezien, werd even op een rij gezet wat Geert allemaal richting Balk had geroeptoeterd..."Tja, at neem je toch niet serieus" oid zei ie...Balk zal er alles aan doen om weer in het pluche te mogen. Als het kan in een zo conservatief mogelijke samenstelling. Wat dat betreft verandert er nixxx.
Ghehehe benadrukt ook dat de kleine man en vrouw 'simpele' wensen hebben waaronder veiligheid, loon naar werken, gelijke kansen op goed onderwijs en goede zorg.
Het veiligheids- en criminaliteitsprobleem dat jij benadrukt doet zich zeker ook buiten Nederland voor en kan niet worden ontkend. Maar uiteindelijk gaat het erom dat op een wereldbevolking van 6,7 miljard er teveel rondlopen die het voor het merendeel verzieken.
Dat gedrag moet worden aangepakt of het nou straatterreur is of zakkenvullerij over de rug van een ander.
Uiteindelijk maakt iedereen daarin de eigen afweging in welke partij daarbij het meeste vertrouwen hebben.
Het vertrouwen dat 'normaal gedrag met respect voor een ander' lonender is dan 'abnormaal gedrag ten koste van een ander' moet terugkomen.
Ik ziet niet te wachten op een terugkeer naar de jaren '50 met zuilen van protestanten, katholieken, joden etc. of grote verschillen tussen arm of rijk. Ik sluit niemand bij voorbaat uit en gun iedereen de kans om wat van zijn leven te maken en degenen die het leven van anderen vergallen mogen van mijn part aangepakt worden.
Tenslotte is het volgens mij wel bekend dat CDA en VVD in aanloop naar 9 juni de deur open houden voor de PVV, maar is het aan de kiezer om de machtsverhoudingen in de Tweede Kamer en het kabinet vorm te geven. Uiteindelijk krijgt elk volk het bestuur waar het zelf voor kiest.
Hoe zou het met Zalm aflopen? En met zijn vroegere baas, waar we nixxx meer over horen. De door Balk uitvoerig geprezen en zichzelf voor een CDA-ministerpost kandidaatstellende Dirk S.?
het Saillant | Zalm moet opstappen 02-03-2010 om 13:00 door Hal Incandenza
Het feit dat uit de onderzoeken van DNB en AFM twijfel rondom de integriteit én deskundigheid van Gerrit Zalm is ontstaan zou voor hem reden moeten zijn om op te stappen.
Het is wonderlijk dat er tegenstrijdige conclusies over het functioneren van Zalm bij de DSB worden getrokken door de AFM en DSB. Nog wonderlijker is echter dat staatssecretaris de Jager op advies van de jurist Scheltema zonder voorbehoud het onderzoek van DSB onderschrijft en het onderzoek van de AFM van tafel veegt. Scheltema noemt de AFM een jonge agressieve toezichthouder en DNB zou meer overredingskracht hebben. Mij lijkt dat we, juist gezien de ellende die het onvoldoende toezicht op de banksector heeft opgeleverd, een jonge agressieve toezichthouder moeten toejuichen en volgen.
Volgens het onderzoek van de AFM heeft Zalm zich onvoldoende deskundig opgesteld en had hij onvoldoende oog voor het risico op claims. Bovendien heeft niet genoeg ingezet om een wel levensvatbaar businessmodel op te stellen. Dit terwijl deze problematiek niet zomaar uit de lucht kwam vallen, maar duidelijk wel urgent was.
Bovendien heeft DNB Zalm gewaarschuwd voor het omstreden incassobeleid van de DSB, vóórdat hij er in dienst trad. Hij heeft met dit advies hoegenaamd niets gedaan. Sterker nog, hij vond het wel goed voor de winstgevendheid. Dat was het natuurlijk ook, maar fatsoenlijk was het niet om bij mensen in financiële problemen looncessies ‘af te dwingen’.
Zalm had, zijnde veruit de best betaalde ambtenaar van ons land, én genoeg deskundigheid én vooral genoeg integriteit had moeten tonen in zijn eerdere vergelijkbare functie. Juist gezien de bankencrisis is vooral dat laatste van eminent belang. Nu blijkt dat Zalm niet de juiste geloofsbrieven kan overleggen zit er weinig anders op dan opstappen.
Wanneer horen we overigens meer over al die VVD-ers daar bij DSB? Hermans is niet voor nixxx opgestapt bij het ABP. Is Hans Hogervorst niet chef bij de AFM?
Bericht door ronald k, op 2 maart 2010 om 14:51
@dick
is het niet wat voor je om een eigen weblog te beginnen?
Hé Ronald K... uit Berkum toch? Vast weer een andere Berkummer onder je naam. Nee joh, ga liever op visite als moeite doen om dagelijks veel mensen langs te krijgen.
Straks zijn de media weg, maar wij zitten met de PVV
Adri Duivesteijn, 02-03-2010
Wilders heeft zijn blik op Almere laten vallen en dringt die stad een werkelijkheid op die niets met Almere te maken heeft. Het is een illusie te geloven dat de gemeenteraadsverkiezingen zich kunnen onttrekken aan de nationale politiek. In Almere is zelfs de schijn van lokale verkiezingen verdwenen. Met de kandidaatstelling van de PVV is de stad in een film beland, waarin twee werkelijkheden door elkaar lopen. Aan de ene kant is er de Almeerse werkelijkheid, aan de andere kant creëert de PVV – en ook de media – een eigen werkelijkheid. Almere bevindt zich in een schemergebied tussen dat wat de stad feitelijk is, en het beeld dat door Wilders wordt neergezet.
Veilige stad
De strijd die de PVV op nationaal niveau voert, is wezenlijk anders dan de vraagstukken waar Almere zich mee geconfronteerd ziet. De Almeerse werkelijkheid kenmerkt zich door consensus over belangrijke vraagstukken. Waar problemen als wel of niet gratis parkeren bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen nog leidden tot interne beroering, is inmiddels een grote gemeenschappelijkheid in het beleidsdenken ontstaan.
Ook kent Almere geen strijd meer tegen onveiligheid. In 2008 behoorde Almere tot de 35 veiligste steden van Nederland, en in 2009 nam de veiligheid verder toe; het aantal misdrijven daalde met 13 procent, het aantal geweldsincidenten met 7 procent en het aantal overvallen met 31 procent.
Wilders dringt Almere een werkelijkheid op die volstrekt niet aansluit bij wat de stad is. Het partijprogramma is op geen enkele manier verankerd in Almere, maar vertegenwoordigt vooral de nationale weerstand tegen belastingen, cultuur en vreemdelingen. Wanneer dit nationale programma van de PVV ook maar voor de helft zou worden uitgevoerd, zouden de inwoners van Almere zich massaal tegen de PVV keren.
Schijnwerpers
Juist omdat hier sprake is van een schemerzone, staat Almere al weken in de schijnwerpers.
Wat er ook gebeurt, in Almere heeft de PVV altijd succesIedere omroep, commercieel of niet, heeft het kampement in Almere opgeslagen. Hoewel de stad geen grote problemen kent, staat Almere centraal – enkel en alleen omdat Wilders zijn blik op de stad heeft laten vallen. Hij heeft de stad gegijzeld om zo zijn eigen doelen te bereiken. Almere is een afgeleide. Het had elke stad kunnen overkomen.
Waar andere gemeenten op 4 maart overgaan tot de orde van de dag, stelt Almere zich de vraag hoe om te gaan met de PVV. Wordt deze partij ten principale uitgesloten van bestuur of wordt gekomen tot een samenwerkingsmodel? De PVV zal moeten bewijzen dat de nationale standpunten kunnen worden vertaald in harde lokale afspraken: geen nieuwe moskeeën, het reduceren van cultuursubsidies, de oprichting van stadscommando’s en de afschaffing van riool- en afvalstoffenheffing.
Wat er ook gebeurt, in Almere heeft de PVV altijd succes. Bij een rechtse meerderheid zullen VVD en CDA met Wilders’ partij tot een deal moeten komen. Willen deze onderhandelingen slagen, dan zullen VVD en CDA bijna onmogelijke concessies moeten doen. Komen zij niet tot overeenstemming, dan zal de PVV zich wentelen in de rol van afgewezene. De gevestigde politiek is dan, in de opvatting van de PVV, arrogant, negeert de kiezers en moet (op nationaal niveau) worden gestraft.
En zo is Almere gegijzeld door de nationale politiek. Wilders gebruikt – beter: misbruikt – Almere om zijn nationale agenda betekenis te geven. De Almeerse werkelijkheid is van secundair belang. En hoewel de toekomst lastig te voorspellen valt, weet ik één ding zeker. Waar de media op 4 maart vertrekken naar een volgend spektakelstuk, blijft Almere achter met een volstrekt vertekende verkiezingsuitslag, een uitslag die mijlenver verwijderd is van de echte vraagstukken waar we mee kampen, zoals de bereikbaarheid van de stad.
Het cda beticht andere van draaikonterij maar mbt Zalm doen ze precies hetzelfde, gewoon draaien naar de uitspraak die ze het beste past.
Bericht door Edwin, op 2 maart 2010 om 15:21
Bericht door ronald k, op 2 maart 2010 om 14:51 @dick
is het niet wat voor je om een eigen weblog te beginnen?
Hoezo, wil jij dan het alleenrecht om te mogen reageren?
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 15:25
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 12:20 Elrey, niet de PVV is een virus. De mensen die hier een zooitje maken, zich niet kunnen aanpassen en de hand constant boven het hoofd wordt gehouden. Dat is pas het echte virus!
Bingo! helemaal mee eens!
@Drama123 je zou B.O.F eens kunnen bekijken.
Bericht door Edwin, op 2 maart 2010 om 15:29
Bericht door Tim, op 2 maart 2010 om 07:37 Edwin,
Ga d'r maar weer een een eind aan breien
Echt euthanistisch
Huh?
Bericht door ingrid, op 1 maart 2010 om 22:53 Ga d'r maar weer een een eind aan breien aan deze mooie dag.
Deze snapte ik ook al niet.
Edwin,
13 april gaan we heen.
Ben je euthanistisch?
Bericht door Natascha, op 1 maart 2010 om 18:36 @El Ik sluit me volledig bij je laatste alinea aan!!
@Dick Dan komen we weer terug. 13 april gaan we heen.
@Inge Die russen zag ik 3 jaar geleden al in Turkije, nooit last van gehad.... Die russen komen trouwens overal al ( lees ik nu dat Dick al precies hetzelfde heeft gezegd hahaha)
Niet alleen mbt Zalm Edwin. Ze zijn in 8 jaar in 4 kabinetten gedraaid van zéér uiteenlopende politieke samenstelling. Té makkelijk woord ("draaien") van Sjek de spindoctor.
haha adri duyvenstein is dat niet de wethouder die tijdens rondom tien geen gelegenheid gaf aan mensen om uit te spreken, omdat ze op de pvv gaan stemmen.Nee zo"n wethouder daar hebben we wat aan . Zal wel bang zijn voor zijn baantje net als dat andere zooitje wat er in Den Haag zit en dan vooral de pvda want het enigste wat de pvda kan is geld weggeven en posters drukken met arabische teksten om vooral toch zoveel allochtonen achter zich te krijgen.Nee Geert Wilders was overduidelijk gisteren en zei klare taal wat zeer veel mensen aanspreekt in dit land.
Vrijheid is al voor zoveel uitleg vatbaar, blijkt eens te meer. Nu digitale vrijheid ook nog definiëren? Voel me eigenlijk al aardig vrij. 5 mei is in meerdere opzichten de mooiste dag van het jaar. Die link is hier eens door iemand gepost toch?
Waar zou ik aan kunnen merken dat ik in mijn digitale vrijheid word beperkt? En waar is Tim eigenlijk? En Joppuh? En Plantje? En AssendorperT?
Bericht door Edwin, op 2 maart 2010 om 15:45
Bericht door reinoud, op 2 maart 2010 om 15:42 haha adri duyvenstein is dat niet de wethouder die tijdens rondom tien geen gelegenheid gaf aan mensen om uit te spreken, omdat ze op de pvv gaan stemmen.Nee zo"n wethouder daar hebben we wat aan . Zal wel bang zijn voor zijn baantje net als dat andere zooitje wat er in Den Haag zit en dan vooral de pvda want het enigste wat de pvda kan is geld weggeven en posters drukken met arabische teksten om vooral toch zoveel allochtonen achter zich te krijgen.Nee Geert Wilders was overduidelijk gisteren en zei klare taal wat zeer veel mensen aanspreekt in dit land.
Komt Geert dan ook op voor de minima? Komt Geert ook op voor de lage inkomens? Dat zie ik dus nergens staan in zijn verkiezingscampagne.
Bericht door Edwin, op 2 maart 2010 om 15:46
Wat ik wel zie staan is een kleine overheid. Wat zijn de gevolgen van een kleine overheid?
@ Reinoud; Foei! Wie o wie, in dit mooie vrije bijdehandte land laat een ander niet uitpraten Eens met de strekking van het artikel?
Wat vond je inhoudelijk van Geert gister? Wat bleef er over als je de beeldspraak weghaalt? De hele flauwe zoveelste PvdA-betekenis en variant, hoofdkantoor in Mekka.
Ben jij ook alleen van het wijzen naar "hullie"? Doe je net of de Nederlandse parasiet niet bestaat?
Tijd om ons druk te maken over zaken die er echt toe doen in dit mooie welvarende land. Wat zei je held en autonoom aanvoerder van de lijst gister allemaal over: - Zoveel mogelijk mensen aan het werk. - Hoe betalen we de vergrijzing - Hoe Is dat een baan die zekerheid biedt voor het kunnen betalen van de vaste lasten? - Hoeveel groen is er in dit dichtbevolkte land? - solidariteit - Goede en betaalbare woningen voor iedereen? - Hypotheekrenteaftrek beperken? - Meer wegen of beter OV? - veiligheid en privacy - Energie in de toekomst? windmolens of kerncentrales etc. etc.
Geert komt op voor mensen die werken maar ook voor mensen die het minder hebben of die werkloos zijn geworden maar niet voor klaplopers en rellende en intimiderende bevolkingsgroepen.
Bericht door Edwin, op 2 maart 2010 om 15:52
Preventief fouilleren in het hele land
Dat zijn regels uit een ver verleden waar ouderen tegen hebben gevochten. Als dank voor die strijd krijgen ze:
Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen
Echter voor het buitenland wel weer meer:
Meer prioriteit voor mensenrechten in buitenlands beleid
Deze beloftes zijn ook niet echt bevordelijk voor het milieu;
Geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts Van Groene Hart naar Kloppend Hart: wonen, werken en recreëren Bouw nieuwe kerncentrales
Bericht door Edwin, op 2 maart 2010 om 15:53
Geert komt op voor mensen die werken maar ook voor mensen die het minder hebben of die werkloos zijn geworden maar niet voor klaplopers en rellende en intimiderende bevolkingsgroepen.
Dat zie ik nergens staan.
Bericht door Papa, op 2 maart 2010 om 15:55
@ Reinoud, 15.42 Zat jij in de studio dan? Welke vraag had jij gesteld willen hebben ?
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 15:55
Bericht door dick, op 2 maart 2010 om 15:44 Vrijheid is al voor zoveel uitleg vatbaar..... knip Waar zou ik aan kunnen merken dat ik in mijn digitale vrijheid word beperkt?
Dat merk je niet direkt dick maar lees de uitspraak maar eens na die vandaag gedaan is in dld. Een 1/2 jaar gegevens bewaren, finito De overheid en politie hebben nu zo toegang tot die info enkel een toestemming van de OvJ is nodig om die te bemachtigen. Die info gebruiken ze echt niet alleen als je crimineel bent maar voorbeeld: jou posting gedrag hier zou bv de AIVD kunnen op vatten dat je een uitsporig gedrag heb en zo al jou data kunnen krijgen ( dus ook je emails ect ect) De wet van briefgeheim houd in dld dus stand op dit moment.
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 16:00
Bericht door reinoud, op 2 maart 2010 om 15:51 Geert komt op voor mensen die werken maar ook voor mensen die het minder hebben of die werkloos zijn geworden maar niet voor klaplopers en rellende en intimiderende bevolkingsgroepen.
Hoe selecteert hij die dan? Alleen? Moet wel want lid worden kun je niet dus kan hij ook nooit namens en ander spreken.
Bericht door Edwin, op 2 maart 2010 om 16:03
I. Belastingverlaging
16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers (fors lagere tarieven inkomstenbelasting en dus hogere koopkracht voor iedereen, te financieren uit bezuinigingen op ambtenaren, Europa, subsidies, ontwikkelingshulp)Miljard extra voor AOW'ers Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis door het wegsnijden van bureaucratie en overhead en de benutting van een deel van een mogelijk begrotingsoverschot aan deze drie sectoren Lagere benzineprijzen door terugdraaien ‘kwartje van Kok' Onverkort handhaven hypotheekrenteaftrek Minder ministeries, minder ambtenarenGeen stijging gemeentelijke lasten II. Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven Minder taakstraffen Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag Introductie heropvoedingskampen Preventief fouilleren in het hele land Herinvoering jeugd- en zedenpolitie Wettelijk verbod op pedofielenpartij Professionelere hulp voor slachtoffers Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit Introductie van administratieve detentie bij terrorisme 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf Kraakverbod Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD
III. Onderwijs en gezin Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus) Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen Menselijke maat terug in onderwijs: kleinere scholen, primaat bij docenten en ouders Afschaffen tweede fase/studiehuis en VMBO, herinvoering ambachts- en tuchtscholen Sociale dienstverlening/maatschappelijke stage verplicht onderdeel schoolcurriculum voortgezet onderwijs (3 maanden: ouderenbezoek etc.) Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen Wachtlijsten jeugdzorg wegwerken
IV. Immigratiestop / Integratie Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regioNieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal Afschaffen dubbele nationaliteit Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf Geen export van uitkeringen buiten de EU Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte Verbod hoofddoekjes in publieke functiesBevorderen vrijwillige remigratie V. Directe democratie: meer invloed van de burgers Meer directe democratie: invoering bindende referenda, te beginnen met (1) Turks lidmaatschap EU, (2) wenselijkheid Euro en (3) Antillen wel of niet in Koninkrijk Invoering districtenstelsel, gekozen burgemeester en gekozen minister-president Afschaffen Eerste Kamer Terugbrengen aantal leden Tweede Kamer van 150 naar 100 Afschaffen wachtgeldregelingen voor politici, zelfde sociale zekerheidsrechten als andere burgers. Onmiddellijke invoering sollicitatieplicht voor oud-politiciGeen salarisverhoging voor ministers, kamerleden en andere politici/bestuurders Geen overheidssubsidies voor politieke partijen
VI. Zorg / Sociale Zaken Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen Belastingvrij loon voor vrijwillig werkende 65-plussers Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers Werken voor een uitkering Geen fiscalisering AOW, vergroting draagvlak AOW door meer werkenden onder de 65 jaar
VII. Infrastructuur / Ruimtelijk ordening / Energie Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten Geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts Tweede nationale luchthaven in Flevopolder of in zee Van Groene Hart naar Kloppend Hart: wonen, werken en recreëren Bouw nieuwe kerncentrales
VIII. Europese Unie / Vredesoperaties / Buitenlands beleid Geen nieuwe landen bij Europese UnieTurkije in de EU dan Nederland eruit Afschaffen Schengen-visa, Nederland gaat weer geheel over eigen toelatingsbeleid vreemdelingen Geen nieuwe Europese Grondwet of overdracht nationale bevoegdheden aan Brussel Samenwerking EU vooral economisch, terugbrengen politieke zeggenschap naar nationale parlementen Afschaffen Europees Parlement, sterke beperking Europese Commissie en stoppen met jaarlijkse Nederlandse miljardenafdrachten aan Brussel Minder Nederlandse militaire bijdragen aan internationale (vredes)operaties, alleen nog deelname aan NAVO-operaties Meer prioriteit voor mensenrechten in buitenlands beleid Verhoging efficiency krijgsmacht Verbetering zorg en nazorg thuisfront uitgezonden en teruggekeerde militairen Steun voor strijd tegen internationaal terrorisme zoals Al-Qaida, Hezbollah en Hamas
IX. Dierenrechten/dierenwelzijn Rechten van het dier in de Grondwet Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops) Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113 Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'
Beluister en koop knettervette instrumental tracks van Cluster One @ www.legaldownload.net/clusteronemusic
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 16:05
Bericht door Papa, op 2 maart 2010 om 16:03 @ Derk, dan loop je dus achter hem aan.
Papa ik loop niemand achter aan maar ik heb wel een mening.
Bericht door Edwin, op 2 maart 2010 om 16:06
Dat preventief fouileren is natuurlijk een inbreuk op de privacy, kan ik daaruit concluderen dat Geert mbt het digitale ook "preventief gaat fouilleren"?
Bericht door Papa, op 2 maart 2010 om 16:06
@ Derk, ik bedoel jou ook niet, maar de volgelingen van Reinouds leidert.
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 16:07
Bericht door Audio51, op 2 maart 2010 om 16:04 Beluister en koop knettervette instrumental tracks van Cluster One @ www.legaldownload,net/clusteronemusic
Hallo Reinoudt, jouw Geert komt uit de VVD en stemde daar altijd braaf met iedereen mee. Jouw Geert is ook de Geert van deze lijst
Het Wetenschappelijk Bureau van de PVV
'Iedere Nederlander is op zijn of haar manier wetenschapper' Uit het niets is een site opgedoken van het Wetenschappelijk Bureau van de PVV. Het bureau dat bevolkt wordt door een keur aan curieuze medewerkers wil af van de traditionele methodes van wetenschap.
Zo is er de medewerker dr. ir Lale Pahmuk:
Was vanaf 1994 vice-voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Was in die rol nauw betrokken bij het onderzoek naar de Bijlmerramp, de vuurwerkramp, de scheiding van Jan en Yolanthe en de Schipholbrand. Is tevens een wereldvermaarde specialist in ramptoerisme
Het bureau komt met baanbrekende onderzoeken en resultaten zoals 'Polen nemen Nederland over in 2038', een rapport vol inventieve rekenmethodes op basis van keiharde CBS-cijfers.
Ook zijn er nieuwe innovatieve benaderingen ontworpen voor schijnbaar onoplosbare problemen als bijvoorbeeld de staatsschuld. Het bureau heeft doorgerekend wat het verkopen van de Nederlandse kunstcollectie zou opleveren:
Het rapport identificeert in totaal 297,156 unieke kunstwerken die relatief eenvoudig verkocht kunnen worden. De opbrengst bij veiling plus de besparingen op huisvesting en verzekering zouden uitkomen op nogmaals euro 350 miljard. "Musea trekken alleen buitenlanders, dus we gaan die kunstwerken niet echt missen", aldus het WBvdPVV.
Het bureau maakt ook gebruik van geavanceerde nieuwe wetenschappelijke inzichten als crowdsourcen en wisdom of the crowds.
Het WBvdPVV is op zoek naar wetenschappelijk talent. U doet onderzoek naar sociaal-maatschappelijke problemen en komt tot geruchtmakende resultaten en inspirerend advies. U bent bekend met boeken. U heeft een voltooide vmbo-opleiding en een minimum aan drie jaar ervaring bij een onderzoeksinstituut. En tot slot: u bent die spin in het web die de trillingen van de maatschappij perfect aanvoelt, en snel toeslaat om een zwarte vlieg te verorberen!
Bezoek de site van het Wetenschappelijk Bureau van de PVV en mis de vragenrubriek niet.
Bericht door Edwin, op 2 maart 2010 om 16:08
Verbod op thuisslachten; dus geen kokogakballen meer?
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 16:08
Bericht door Papa, op 2 maart 2010 om 16:06 @ Derk, ik bedoel jou ook niet, maar de volgelingen van Reinouds leidert.
Modelvliegtuigje doodt man KUALA LUMPUR - Een modelvliegtuigje heeft een man in Maleisië dodelijk getroffen. De 48-jarige elektrotechnicus stond met vrienden op het vliegveld en was zijn eigen op afstand bestuurbare speelgoedvliegtuigje aan het klaarmaken voor de start toen het ongeval plaatsvond. Dat berichtte de Maleisische krant New Straits Times dinsdag.
Een circa 1,30 meter lang langsvliegend vliegtuigje raakte de man vol op zijn hoofd, waarop hij al bloedend op de grond viel en in coma raakte. Hij werd naar het ziekenhuis vervoerd waar hij korte tijd later overleed.
De 49-jarige eigenaar van het 'dodelijke' vliegtuigje, een Richmodel Quickie 40 RC, zou tegenover de politie hebben verklaard, dat hij de macht over het toestel verloor toen het in de lucht op grote snelheid een bocht maakte. Het in China gefabriceerde vliegtuigje kan snelheden tot 200 kilometer per uur behalen.
@ Derk 15:55; Zie niet direkt gevaar. Iedereen weet dat www openbaar is. Wie wat wil onderzoeken moet dat vooral doen. Maar natuurlijk steun ik je wel in je strijd, wanneer is de demonstratie?
Wellicht niet gehinderd door enige kennis van zaken diskwalificeer je mijns inziens een kundig bestuurder.
Almere is een stad die in hoog tempo is uitgegroeid tot een stad met zo’n 180.000 inwoners. De snelle groei was geen evenwichtige groei. Duyvenstein zet zich keihard in om eerst de achterstanden die Almere heeft op diverse terreinen weg te nemen. Hij zet zich in voor een goede ontsluiting van Almere, voor beter onderwijs, voor meer voorzieningen etc. Hij zegt zelfs tegen het Rijk dat als niet wordt geïnvesteerd in de huidige bevolking van Almere de groei naar 350.000 inwoners in 2030 wat hem betreft niet aan de orde is.
Duyvenstein komt hiermee op voor de inwoners van Almere en wil dat er wordt geïnvesteerd in Almere.
Heeft Geert Wilders zich in het verleden bekommert om Almere? Nee, hij misbruikt de onvrede over bepaalde achterstanden in Almere louter voor zijn eigen zucht naar macht. Zal Geert Wilders de problemen in Almere oplossen? Onwaarschijnlijk de hoofddoekjes zullen uit het straatbeeld verdwijnen en de lasten zullen lager zijn, maar voor meer werk, meer zorg, beter onderwijs hoeven de inwoners van Almere niet bij hem aan te kloppen.
Toenmalig VVD-lid Geert Wilders had in 2001 nog geen probleem met de Islam, maar realiseerde zich opeens dat door de paranoia aan te wakkeren hij eindelijk een grotere rol kon spelen in Den Haag.
Terecht merkt wethouder Duyvenstein op dat na 4 maart de inwoners van Almere hem worst zijn.
Dat vind ik triest voor de gewone man en vrouw in Almere omdat die bestuurders verdienen die echt voor hun opkomen i.p.v. geobsedeerd zijn door de Islam.
Jou zal ik nooit overtuigen dat een stem voor Wilders, een stem voor rechts is, een stem voor opnieuw een kabinet met het CDA en dan ook nog eens de VVD. Een kabinet dat hard, conservatief en neo-liberaal is waar na Ali Islam ook Jan Modaal wel aan de beurt komt. Maar als jij of een ander daarvoor kiest, vind ik dat prima. Ik hoop alleen dat men zich wel bewust is van de volledige inhoud van Wilders programma die nou zo heerlijk versluierd wordt met hoofddoekjes. Over de sprookjes van 1001 nacht gesproken…
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 16:17
Whahahaha dick ik en demonstreren? ( ben geen krakerT) Dan ken je me nog niet. Die tijd besteed ik liever aan een zaterdagmiddag om de weblog Zwolle bezoekers te leren kennen in een leuk cafe/gakballentent.
Béter Derk...laten we het aangename meer met het aangename gaan verenigen
Kreeg verdorie net (via via) een uitnodiging om met zijn 2-en mee te gaan met het feest van W*hkamp, van de week. Eten, drinken, zang, dans.....gaat het niet door.
Bericht door Papa, op 2 maart 2010 om 16:24
@Dick, Bezuinigen ?? of was het dat jij waarschijnlijk (mee) kwam.
Bericht door ronald k, op 2 maart 2010 om 16:27
ik ben geen beslist geen wilders fan, maar die duijvenstijn is helemaal wat met dat verleden van m. en zo zijn er bij groen links genoeg gevallen bekent die totaal niet zij n te vertrouwen.
Toenmalig VVD-lid Geert Wilders had in 2001 nog geen probleem met de Islam, maar realiseerde zich opeens dat door de paranoia aan te wakkeren hij eindelijk een grotere rol kon spelen in Den Haag.
Papa, heb niet geïnformeerd naar de achterliggende gedachte; te teleurgesteld.
Bericht door Papa, op 2 maart 2010 om 16:31
@ Ronald K, in de kerk worden toch ook alle zonden vergeven ? Waarom mag die van Duijvenstijn niet vergeven worden als hij als bestuurder goed functioneerd. een goed politicus hoeft geen goed bestuurder te zijn en anders om net zo.
@ Ronald, je hebt het niet over dezelfde....Adri Duivesteijn en Wijnand Duyvendak (GL).
Bericht door Papa, op 2 maart 2010 om 16:32
@ Dick, sterkte die avond.
Bericht door Papa, op 2 maart 2010 om 16:34
Herstel, een goed politicus houdt niet in, dat, dat ook een goed bestuurder is. En andersom net zo. Excuus.
Bericht door Tim2, op 2 maart 2010 om 16:35
Is er eigenlijk ergens een peiling van de (Zwolse)verkiezingen te zien? Veel mensen zullen het Kieskompas hebben ingevuld. Daar moet toch een soort van statistiek uit kunnen komen?
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 16:38
Hey, een Tim die meer dan 5 woorden kan schrijven!!??
Bericht door Papa, op 2 maart 2010 om 16:38
@ Tim 2. Veel mensen hebben inderdaad het kieskompas doorlopen. Maar kwamen er achter, dat bij de uitkomst men niet helemaal tevreden was of dat men zich absoluut niet kon vinden in de uitkomst.
@ Papa, Ronald toch heeft toch de verkeerde voor hij bedoelt Duyvendak....Het leven is niet zwart/wit trouwens. Wat mij betreft mag het allemaal wel wat kleurrijker en met accenten.
Bedankt voor de "sterkte".
Bericht door Diana, op 2 maart 2010 om 16:38
Dankzij deze gemeenteraad heeft Zwolle er straks weer tientallen werkelozen bij. Vanaf 1 juli as worden de Zwolse wmo-klanten gereden door een bedrijf uit Rotterdam. Ik hoop voor de klanten dat ze er inderdaad op vooruit gaan, ik heb er zelf mijn twijfels over.
@Dick, kleurijker maar ook geuriger. Met dit zonnetje bruissen de voorjaars bloemetjes weer de (koude) grond uit. Straks weer mooi in het zonnetje op een terasje, ook kleurrijk.
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 16:43
Uh Diana, je denkt toch niet serieus dat dan alle chauffeurs ook daadwerkelijk uit Rotterdam komen he?
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 16:44
Diana verdiep je er eens in. Dat buro uit rotterdam speelt de opdrachten weer door naar taxi bedrijven in Zwolle. ( is puur een callcenter en admin buro)Is hier al aan de orde geweest trouwens
Geuriger!!! Zéker ook. Terrasjesweer; kan niet wachten! Zwolle wordt ook een mooi terras rijker, voor de Hetebrij. Alleen zal dat dit seizoen nog wel niet lukken.
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 16:48
@dick pas je op dat je vandaag niet weer in de overuren komt?
Maak je geen zorgen, Derk. Maakt mij geen zak uit als het iets later wordt. Je weet: Gezelligheid kent geen tijd. Ben ook altijd heel nobel naar de baas: laat maar zitten die overwerkvergoeding....met geld is (lang) niet alles te compenseren
Bericht door Papa, op 2 maart 2010 om 16:53
Dick< Kijk even op de site van Horeca Misset. Terras van het jaar. Misset Horeca [nieuwsbrief@missethoreca.nl]
Bericht door Diana, op 2 maart 2010 om 16:53
@Dick Dat weet ik in de volgende 2/3 weken pas.
@Derk Niet helemaal, dat bedrijf is verplicht om 70% van de ritten zelf uit te voeren.
De wereld draait door (N3, 19:30) Tafelheer: Prem Radhakishun - Mark Rutte, fractievoorzitter van de VVD - De miljonairs van Stinkend rijk & dakloos - Olympisch kampioen Mark Tuitert en zijn coach Jac Orie - Muziek van Coronas
Pauw & Witteman (N1, 23:00) - Uitzending vanuit de Melkweg met het nationale lijsttrekkersdebat met Alexander Pechtold (D66), Agnes Kant (SP), Mark Rutte (VVD), Wouter Bos (PvdA), Femke Halsema (GroenLinks) en Pieter van Geel (CDA)
@ Derk, misschien het uitzicht? De gluurheidsgraad zal in Harderwijk ook niet al te hoog liggen
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 17:12
wow Tim, je overtreft jezelf! Goed zo knul!
Bericht door Theo, op 2 maart 2010 om 17:14
ZWOLLE - Assendorp heeft weer een bakker in de wijk. Gisteren gingen de deuren van Brood en banket Assendorp aan de Hortensiastraat open. Is koude bakker; t.o. café de Pierik
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 17:15
@Zib kom je binnenkort ook eens kennismaken met je mede weblog bezoekers?
kan ik je niet zo een twee drie zeggen tim kom ik later op terug.
Bericht door Natascha, op 2 maart 2010 om 20:00
Tim je haalt echt berichten van Edwin en mij door elkaar
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 20:57
hm vandaag nog geen gakbal langs zien komen Ben je dan druk mee
koko heb je een ftp manager op de pc ken je alvast kijken.
Bericht door Koko, op 2 maart 2010 om 22:09
Moet ik je een balletje opsturen Derk
Hoe kan ik er op komen?
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 22:18
Ik werk met WS ftp maar kan ook met andere hoor. Zal ik je de inlog gegevens doorsturen of ga je dan alles verknallen? Kan het je ook uit komen leggen want ik heb vandaag bij de notaris gezeten! Commissie is binnen! En daarvoor heb ik heerlijk een kopje koffie in het zonnetje genomen.
Goede nacht allen, tot later. (om aan de 5 woorden drempel te gaan die door ZiB gesteld is)
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 22:31
inderdaag, shame on me!
Afgekeurd Tim, 4 woorden waarvan 1 fout. Blijft moeilijk he?
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 22:32
om aan de 5 woorden drempel te gaan die door ZiB gesteld is)
Te hoog gegrepen voor je, niet te begrijpen zin.
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 22:34
Tot later Tim, ik kreeg net wat door de brievenbus hier een cracker en achterop stond broodnodig met een roos Dick ben je aan het "crackeren" of folderen hierzo?
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 22:38
Bericht door Zwollenaar is back, op 2 maart 2010 om 22:32 om aan de 5 woorden drempel te gaan die door ZiB gesteld is)
Te hoog gegrepen voor je, niet te begrijpen zin.
@ Zib laat Tim, voor zijn leeftijd is die wijs genoeg maar wij zijn ouder en weten meer ect ect Als jullie eens een vete gehad hebben oke dan was die er. Schone lei?
Bericht door ingrid, op 2 maart 2010 om 23:03
@ Zib, weet niet wat je leeftijd is, maar je gedraagt je erg kinderachtig.Hou er toch mee op.Wat wil je bereiken, wat is je doel.
Bericht door Sjakie, op 2 maart 2010 om 23:11
@Derk, over pensioen maak ik me helemaal niet druk. Er zijn maar weinig dingen waar ik me druk over maak. Als ik morgen wakker word dan zie ik wel weer verder.
Bericht door Derk, op 2 maart 2010 om 23:16
Bericht door ASSENDORPER, op 2 maart 2010 om 23:11 @Derk, over pensioen maak ik me helemaal niet druk. Er zijn maar weinig dingen waar ik me druk over maak. Als ik morgen wakker word dan zie ik wel weer verder.
Juist zo heb ik jou ook leren "kennen". Ben je al wat beter? Misschien zaterdag wat afspreken en dan is onze spreker dick er natuurlijk ook bij.
Bericht door Sjakie, op 2 maart 2010 om 23:23
@Derk, het gaat nu een stuk beter maar wat ben ik ziek geweest. Aanstaande zaterdag krijg ik het bezoek die ik afgelopen zaterdag af heb moeten bellen vanwege mijn ziekte. Een andere keer ben ik graag van de partij.
Ik maak me wel druk om dingen hoor, als je cijfers zo tegenvallen als bij mij...
Bericht door Joop Zegeling, op 3 maart 2010 om 09:27
@Dick, Joppuh is gewoon snoei-èrd an-t wèrk!
Bericht door ingrid, op 3 maart 2010 om 09:36
Goedemorgen, Komt vandaag de gakballen site online.
Bericht door Papa, op 3 maart 2010 om 09:58
@ Ingrid, volgens een bericht in de Stentor, van de KNVB, loopt de competitie een week uit. Zodat er door de week iets minder hoeft worden gespeeld. De nacompetitie begint daardoor ook een week later. op de woensdag voor hemelvaartsdag en op hemelvaartsdag.
Bericht door Natascha, op 3 maart 2010 om 10:02
Is het zo erg Tim?
Misschien tijdens het leren iets minder WLZ? of kan dat het niet zijn?
Bericht door ingrid, op 3 maart 2010 om 10:08
Ben blij dat ze bij de knvb hebben in gezien, dat er anders verenigingen in de problemen komen. En hopelijk doet FCZ mee aan de nacompetitie, en promoveren ze. Want rechtstreeks promeveren, lijkt voor mijn gevoel erg ver weg.
Bericht door ingrid, op 3 maart 2010 om 10:13
@ Tim, zo erg zal het toch niet zijn? Er staan toch nog wel genoeg goede cijfrs tegen over. Snap je teleurstelling als je vind dat je er genoeg aan gedaan hebt. Maar kop op er komen vast weer betere cijfers.
Bericht door dick, op 3 maart 2010 om 10:14
@ Joppuh, 9:27; Ben ook snoei-èrd an-t wèrk, voor de democratie....Het loopt goed door bij ons.
Strakke beslissing van die Pastors, dat ie niet weerkomt als ze niet mogen meeregeren in Rotjeknor. Dan gaat ie een dag extra werken als spreker....haha, laat zijn beslissing weer van de geldbuidel afhangen.
Bericht door dick, op 3 maart 2010 om 10:15
Goed bericht Papa, bedankt!
Hemelvaartdag is altijd al een mooie voetbal(kijk)dag geweest
In al het geweld van de landelijke politiek dreigen de lokale partijen niet intrinsiek op hun eigen meriters te worden beoordeeld, maar Swollwacht verdient mijns inziens een goede verkiezingsuitslag.
Bericht door Willie, op 3 maart 2010 om 12:12
Bericht door dick, op 3 maart 2010 om 10:24 @ Zwolse, weer fit genoeg om te stemmen
Is gebeurd hoor,al moest ik op handen en voeten.maar stemmen altijd
Bericht door wichert, op 3 maart 2010 om 12:20
Ingrid Fc zal het inderdaad denk ik wel van de nacompetitie moeten hebben.Graafschap schat ik op dit moment net iets hoger in.Cambuur en Go nog wat uit D laten nog wel steekjes vallen,maar fc zal ook wel niet alles winnen.Natascha er zijn wel goede lijstduwers dus je zult heus wel een goede keus hebben gemaakt.Elrey meriters??die goede uitslag voor Swollwacht ben ik uiteraard met je eens, er is keihard geknokt en dat zal ook na vandaag zo blijven.
Bericht door Koskam, op 3 maart 2010 om 12:22
Breaking:
De ongunstige marktomstandigheden zijn er volgens Bemog Projectontwikkeling debet aan dat het Huis aan de Achtergracht 'in de huidige vorm' niet wordt gerealiseerd. "Het is niet realistisch het huidige ontwerp in de verkoop te houden", is de boodschap van Bemog.
De voorgeschiedenis van het Huis aan de Achtergracht is intussen een lange. Bemog nam de bekende, inmiddels overleden Belgische architect Jo Crepain in de arm voor een ontwerp dat paste bij Theater De Spiegel en het Flevogebouw. De tekeningen lieten op de begane grond een commerciële ruimte zien, met er boven drie bouwlagen met op elk een riant appartement. Het door de welstandscommissie goedgekeurde ontwerp paste binnen de kaders die de gemeente jaren ervoor stelde. Het verzet onder de bevolking was echter groot en op aangeven van de Vrienden van de Stadskern moest de raad er op basis van een burgerinitiatief nog eens over praten. Er volgde weliswaar een aanpassing, maar het besluit werd niet teruggedraaid. En de tegenstanders bleven tegen.
Het complex ging in de verkoop. In de stagnerende markt voor duurdere appartementen diende zich maar één gegadigde aan. Reden voor Bemog de stekker eruit te trekken. De ontwikkelaar gaat nu samen met de gemeente bekijken hoe de locatie aan de stadsgracht 'op een andere manier kan worden ingevuld'. Daarbij wordt vooral gelet op de relatie met het naastgelegen Flevogebouw.
Vanaf 21.00 uur is het gemeentehuis open.Om10.30 eerste tussenstand daarna intervieuws e.d dan weer een tussenstand.Ze hopen om12.30 een voorlopige einduitslag te kunnen geven.Morgen om 12 uur wordt dan de definitieve uitslag bekend gemaakt en weten ze ook wie er eventueel met voorkeurstemmen gekozen zijn.
Bericht door wichert, op 3 maart 2010 om 12:37
Dat is een geweldig initiatief van WLZ,23.30??/ hoop dat ze dat halen met die kleurpotloden.
Volg het Lijsttrekkersdebat van Zwolle via de rechterzijde van deze website!!