Life Style online winkel
Hoofdpagina
Opsporingsberichten
Foto's
Algemene Logs
Foto's bestellen?
Regionieuws
Spelregels / Disclaimer
Netiquette
Advertenties

banner-ijsselhallen-weblogzwolle-maart-oranjeknop.gif

ketelzorg_banner_140x120pxbew.jpg

uitburo-banner-weblogzwolle-27072011.gif

wijndragers

bureauck_banner.jpg

Webdesign Zwolle

olympus

vvv_vignet_wz.jpg

gemeentebuttoninfo2.gif

banner_zwolle_marketing.jpg

Laatste Reacties
Aanpassing gevaarlijk...
@Degi wat een "aardig mens...
Foto's Fusion of Danc...
Onmiddelijk afschaffen dit...
Vragen over geluidsov...
ik misgun niemand zijn fee...
FC Zwolle versterkt z...
Thanks vd Berg ! Klopt hel...
Aanpassing gevaarlijk...
Het was toch een markering...
Aanpassing gevaarlijk...
Fijn laten liggen die ding...
Mega tuinfeest bij Jo...
Nou dat worden weer vernie...
Schrijf je eigen spro...
......wat geen Zwols sproo...
"Niet alle maatregele...
Iemand die nogal eens wat ...
"Niet alle maatregele...
Inderdaad Sabine, het was ...
Zwolle krijgt oranjek...
@jasper helemaal mee eens....
"Niet alle maatregele...
Pluim voor de organisatie ...
FC Zwolle versterkt z...
Pedro is een goed autodida...
FC Zwolle versterkt z...
Ik bedoel maar Bantega !
"Niet alle maatregele...
@ Dame Helemaal correct.....
Bløf slotact 'RTL Vie...
Eindelijk een beetje roeri...
Het weer: zonnige per...
@ Joppuh: Zeven Alleetjes ...
Tieners verzamelen 5....
manuel, in "andere landen"...
Nepcollectant Hartsti...
Hoe diep kun je zinken?
Tieners verzamelen 5....
waarom zou die 5500 euro o...
Mannen aangehouden vo...
Hier de link naar het topi...
"Niet alle maatregele...
Soepie 10.43 had je je ken...
Aanpassing gevaarlijk...
Leggen ze die Chinese band...
Aanpassing gevaarlijk...
Nu, negen maanden later en...
Vragen over geluidsov...
De motie van GL en D66 kre...
Wie is online?
  Nu 72 gasten en 7 leden
Handig!
Bookmark Website
Bookmark Pagina
Maak startpagina
Hoofdpagina arrow Categorieën arrow Zwols Nieuws arrow Openluchtbad Zwolle weer open!
Openluchtbad Zwolle weer open!
donderdag 02 juni 2011

Zwolle - Sinds vandaag, donderdag 2 juni, is het openluchtbad weer open. Sofie en Hugo Burbach wisten zich als eersten in het bad te werpen. Het was toen net 11.00 uur geweest en voor het loket stonden nog veel bezoekers. In totaal passeerden ruim 900 bezoekers de toegangscontrole en de meesten hadden gelukkig in de voorverkoop, met korting, de abonnementen al aangeschaft.

 

02-06-25011_eerste_dag_openlucht_zwembad_5.jpg

 

Het is duidelijk zichtbaar dat het bestuur van het Openluchtbad de spelregels voor toezicht heeft verscherpt. De toezichthouders rouleren nu langs de zijkant en ze laten zich niet afleiden door gesprekjes. De professionele badmeesters – herkenbaar aan de rode shirts met het beeldmerk van het Openluchtbad - houden alles nauwlettend in de gaten. Voor het Openluchtbad breekt een spannende tijd aan. Er is bijna zes miljoen euro nodig voor een noodzakelijke en grootschalige renovatie. De gemeente Zwolle is bereid hieraan een forse bijdrage te leveren mits andere grote mede-financiers worden gevonden. Nog voor de zomervakantie worden bekendmaking op dit vlak verwacht van de Rijksmonumentendienst (RCE) en vooral van de Provincie Overijssel.

 

02-06-25011_eerste_dag_openlucht_zwembad_3.jpg 

 

02-06-25011_eerste_dag_openlucht_zwembad_2.jpg 

 

02-06-25011_eerste_dag_openlucht_zwembad_1.jpg


Voor de Vereniging Openluchtbad Zwolle is de renovatie van groot belang wil het in staat blijven om dit bad in de zomer te kunnen blijven exploiteren. Met een ledenbestand van meer dan zesduizend waarin iedereen een helpende hand biedt is dit op nationaal niveau een bijzonder fenomeen. Het bestuur van de vereniging streeft al lange tijd naar het vergroten van de gebruiksmogelijkheden van het openluchtbad; ook daarom is de renovatie van groot belang.


Het Openluchtbad is iedere dag geopend vanaf 11:00 tot 20:00 behalve in het weekend; dan sluiten de poorten om 17:00. Nieuwe abonnementen zijn nog af te halen bij de kassa; neem hiervoor wel uw pinpas, uw agenda en een goed gelijkende foto (formaat paspoort) mee.

 

 

 

02-06-25011_eerste_dag_openlucht_zwembad_4.jpg

 

02-06-25011_eerste_dag_openlucht_zwembad_6.jpg

 

02-06-25011_eerste_dag_openlucht_zwembad_7.jpg

 

02-06-25011_eerste_dag_openlucht_zwembad_8.jpg

 

 



Reacties (58)add
0
Bericht door Ans, op 2 juni 2011 om 20:21
het is en blijft een bodemlose put smilies/angry.gifsmilies/angry.gif, ik kan me nog herrinneren dat bij de oprichting werd verteld dat men GEEN geld van de gemeente nodig zou hebben, maar elk jaar is er weer iets waardoor de gemeenschap moet bijleggen terwijl het niet algemeen toegankelijk is. ik zou zeggen slopen die oude troep
ingrid
Bericht door ingrid, op 2 juni 2011 om 20:30
@Ans, helaas voor jou slopen dat kan/mag niet zo maar.
smiley
Bericht door smiley, op 2 juni 2011 om 21:32
Geld voor renovatie, akkoord maar dan moet het bad ook weer toegankelijk zijn voor iedereen, klussen, toezicht houden en opruimen kan ik thuis wel,smilies/cool.gif
ingrid
Bericht door ingrid, op 2 juni 2011 om 22:21
@Smiley, daarvoor moet je bij de gemeente zijn.
0
Bericht door Ans, op 2 juni 2011 om 22:56
Ingrid daarvoor moet je niet bij de gemeente zijn, de vereniging van het openluchtbad heeft in 1991 het bad gekraakt en na veel geharrewar hebben zij het bad overgenomen van de gemeente met als voorwaarde dat ze zich zelf zouden bedruipen en geen gemeenschapgeld nodig zouden hebben en de gemeente geen zeggenschap over het bad zou hebben maar elk jaar weer moet de gemeente geld geven anders kunnen ze het niet redden dus nogmaals slopen die oude troep
0
Bericht door Zwollenaar3, op 2 juni 2011 om 23:00
@Ans, niet echt een slimme uitspraak, je weet er dus maar weinig van.
Help je uit de droom. het is een RIJKSMONUMENT, het rijk geeft o.a. geld, via de gemeente. Wij de mensen die een abonnement hebben moeten ook mee helpen om alles schoom te houden. Ik weet niet waar jij woont in Zwolle, maar er komen veel mensen naar het openluchtbad. Laten we dit nu maar eens staan, het Zwolse openluchtbad is het grootste openluchtbad van Nederland!! Dus Ans eerst nadenken en dan wat zeggen.
0
Bericht door Zwollenaar3, op 2 juni 2011 om 23:01
@ Smiley, gelukkig doen we het zo, er is nooit rotzooi en zeker geen mensen die ruzie zoeken, zoals de openbare plassen waar mensen liggen!
Marrianne
Bericht door Marrianne, op 2 juni 2011 om 23:18
Hahaha mag ik even hartelijk lachen?
Vorig jaar was ik voor het eerst voor mijn werk in het open luchtbad en meteen was het al raak: een meisje dat duidelijk op ruzie uit was schopt een bal richting mij in het water. Meisje kijkt me met een blik aan van 'wat wil je me nu maken dan?' en ik zeg dat ze beter uit kan kijken en de andere kant op kan schoppen.... Dat duurt natuurlijk niet lang en meisje schopt nog een keer bewust (weer gezichtsuitdrukking op ruziestand) naar mij en dit keer komt er een grote mond van de kleine dame (ze is een jaar of 11/12) en de hele familie zoekt me gezellig even op. Let wel: ik was met mijn dochter van 3 jaar en dat zag deze familie en toch kwam oomlief tegen me oprijden om zijn gelijk te halen...
Dus hoezo geen ruzie in dit bad? Het bleek een beruchte familie te zijn in dit bad dus de vaste gasten zullen vast weten over wie ik het heb. Wanneer ik deze familie tegen zou komen weet ik in elk geval wel precies weer wie het zijn!
Van mij mag dit strakker gecontroleerd worden en dit soort oproerkraaiers geweerd worden, maar de 'toezichthouders' kwamen pas kijken toen de rust weer was weergekeerd.
Dus dat mensen hier geen gemeenschapsgeld in willen steken, ik denk dat dat zinvol is en dat de gemeente weer toezicht gaat houden op dit bad en iedereen er weer in mag en het uit is met de vriendjespolitiek of welk vuil spelletje er daar ook maar gespeeld wordt!
Geen ruzie... ja daahaaag!
smiley
Bericht door smiley, op 2 juni 2011 om 23:52
ach ja niet iedereen wil vrijwilligers werk doen, en bij dit bad is het zo dat je alleen wordt toegelaten als je werk wil verrichten. Er zijn mensen die alleen een half uurtje willen zwemmen, maar dat kan niet in het openluchtbad. Er wel eens bij nagedacht dat er ook mensen zijn die geen tijd hebben om vrijwilligerswerk willen doen. Maar ja dan ben je in dit bad niet welkom, dus is het een prive vereniging. Dan moet je ook niet zeuren dat je een paar miljoen van de gemeente wil hebben.
Dit is niet katten of zeiken, maar dit is mijn mening.
0
Bericht door P, op 3 juni 2011 om 03:58
Eigenlijk zouden ze dan net als bij vele sportverenigingen een afkoopsom voor je vrijwillgerswerk moeten vragen. Dan heb je een win win situatie smilies/cheesy.gif
Annet
Bericht door Annet, op 3 juni 2011 om 05:01
Ans weet duidelijk niet waar het over gaat, dit stukje erfgoed moet koste wat kost gespaard blijven. de club van vrienden van het openluchtbad ordt enkel groter. jammer dat er og steeds mensen zijn die er zo minachtend over denken
0
Bericht door john, op 3 juni 2011 om 07:56
hoezo kan je niet een half uur zwemmen smiley? en verder zijn er zoveel mensen die wel even tijd vrij kunnen maken dus zo groot is die groep niet die helemaal geen vrijwilligerswerk kunnen doen.
Ik vind het ook belangrijk dat het bad blijft, maar denk wel dat er meer met het bad gedaan moet worden. Sponsoren werven en de het bad/lokatie meer functioneler gebruiken en niet alleen tijdens het zwemseizoen.

@marrianne, vervelend voor je. Een lid die agressie tegen personeel toont moet per direct geroyeerd worden. Hetzelfde gebeurt ook in 'gewone' zwembaden toch?
0
Bericht door Stadshagenees, op 3 juni 2011 om 09:43
Beste Annet, ik vind het vreemd dat de gemeente miljoenen bij moet gaan dragen aan een bad wat alleen voor leden bestemd is. Dat betekent dat mensen zoals ik mee moeten betalen aan iets waar ik niet zomaar gebruik van mag maken. Ik vind het nogal arrogant om te stellen dat de gemeente dit zomaar even moet doen. Kortom; of het zwembad kan zichzelf bedruipen of het gaat maar dicht als dit niet mogelijk is. De gemeente wordt al met heel veel onzalige bezuinigingen geconfronteerd door het rijk, daar worden mensen de dupe van die het geld echt niet kunnen missen. En dan wil dit zwembad miljoenen subsidie hebben? Rare stellingname.
ingrid
Bericht door ingrid, op 3 juni 2011 om 10:16
Dit zwembad heeft aanvragen lopen om miljoenen aan subsidie aangevraagd op basis van de status rijksmonument. Net zo als vele "eigenaren"van rijksmonumenten dit doen.
Zijn er niet genoeg andere monumenten die wel subsidie krijgen, maar die ik ook alleen maar aan de buitenkant mag bewonderen.

En dat je alleen mag zwemmen wanneer je lid bent is een keuze geweest, doordat de gemeente zijn handen ervan af heeft getrokken.

En Smiley, jij kletst nog steeds uit je nek, heb ik je vorig jaar ook al gezegd, wanneer jij een palusibele reden hebt, om geen vrijwilligers werk te doen, is er van alles mogelijk. Maar blijkbaar vind jij het leuker om hier met steeds hetzelfde verhaal op te ruien.
Dame
Bericht door Dame, op 3 juni 2011 om 10:17
Zo vreemd is dat niet Stadshagenees. Het gaat om een investeringssubsidie om de renovatie van dit Rijksmonument te bekostigen en niet om een exploitatiesubsidie.
Of ben je sowieso tegen het onderhouden van rijksmonumenten waar jij niet in mag of tegen het verstrekken van subsidies aan clubs waar jij geen lid van bent? Of tegen het geven van subsidie voor culturele activiteiten terwijl je geen gratis kaartje krijgt? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Geeft wel een forse besparing, maar ook veel sociaal-culturele armoede.
Annet
Bericht door Annet, op 3 juni 2011 om 10:37
Miljoenen stadshagenees? deze discussie gaat nergens over!!
0
Bericht door Stadshagenees, op 3 juni 2011 om 11:04
Prima, dat het een Rijksmonument is, maar Rijksmonumenten zijn toch van ons allemaal? Ze worden namelijk gesubsidieerd met belastinggeld wat wij gezamelijk op moeten brengen. Dan blijft het dus gek dat het gebruik van dit monument exclusief voor leden is.
Marrianne
Bericht door Marrianne, op 3 juni 2011 om 11:31
@john:
Dat heb je niet goed begrepen: ik was er voor mijn werk, maar ik werk daar niet.... Dus ik was daar ook een 'gewone bezoeker' op dat moment... Nog steeds vind ik het idioot dat een kind zo'n grote bek op zet tegen een willekeurig iemand. Dat de begeleidende volwassene er dan ook nog op zo'n manier mee omgaat vind ik nog veel idioter... Dat kind moet het ook nog leren. Dat gaat niet op deze manier.

On topic over dit bad: bestaat hier niet de mogelijkheid van afkopen van vrijwilligerswerk dan? Dat zou dan wel raar zijn, aangezien je bij een rijksmonument wanneer dit een te bezoeken monument is er ook geldt dat je een abonnement neemt of losse kaartjes koopt... Dat geldt dan dus niet voor dit rijksmonument en dan ben ik het eens dat het raar is wanneer ik voor iets betaal dat niet toegankelijk is tenzij ik eraan meewerk. Niet dat ik er op die manier toe over te halen ben, in tegendeel.
Dame
Bericht door Dame, op 3 juni 2011 om 11:34
@Stadshagenees Ga je dan ook toegang eisen tot het Rijksmonument Paleis Huis ten Bosch of eisen dat ook daaraan geen subsidie meer wordt verstrekt?smilies/wink.gif
ingrid
Bericht door ingrid, op 3 juni 2011 om 11:44
@Marianne, wanneer het zwembad weer voor iedereen toegankelijk "moet"zijn dan moet er door de gemeente, ook weer opdraaien voor alle kosten van onderhoud. En dat willen ze niet, nu wordt dat door leden van het zwembad gedaan, en die doen dit vrijwillig en brengen geen uurloon in rekening, alleen de kosten van materiaal worden betaald uit het abbonnementsgeld. Of denk je dat een buitenzwembad zo weer opgestart kan worden naar de winter.

En dat heeft niets te maken met hetgene waar nu subsidiegeld voor wordt gevraagd. Dat is voor het behoud van het zwembad, metname de bassins zijn erg slecht. Het jaarlijk onderhoud is nu voor rekening van de leden en niet voor de gemeente.

En overal zijn er mensen die zich niet weten te gedragen, en ik weet dat er in het verleden ook wel abbonnementen zijn geschorst naar herhaaldelijk waarschuwen.
0
Bericht door gerrit01, op 3 juni 2011 om 12:39
Op zich heeft @Ans wel een punt je kunt niet keer op keer er miljoenen instoppen in iets wat allang afgeschreven is.

@Zwollenaar3,nog nooit gehoord van het Boschbad in Apeldoornsmilies/shocked.gif
ingrid
Bericht door ingrid, op 3 juni 2011 om 13:21
@gerrit1, dat geld dan voor alles wat een momumenten status heeft.
Allang afgeschreven. Afbreken dan maar. Dit is een monument waar door velen nog veel gebruikt gemaakt wordt. Dat kun je volgens mij niet van alle monumentn zeggen.
Las vanmorgen dat ze watertoren ook vele tonnen subsidie gaat krijgen, prima wat betreft, maar wie gaat daar dan allemaal gebruik van maken. Mag iedere zwollenaar daar zo maar gebruik van maken. Of .... alleen de eigenaar.
smiley
Bericht door smiley, op 3 juni 2011 om 13:56
hoezo kan je niet een half uur zwemmen smiley? en verder zijn er zoveel mensen die wel even tijd vrij kunnen maken dus zo groot is die groep niet die helemaal geen vrijwilligerswerk kunnen doen.
Ik vind het ook belangrijk dat het bad blijft, maar denk wel dat er meer met het bad gedaan moet worden. Sponsoren werven en de het bad/lokatie meer functioneler gebruiken en niet alleen tijdens het zwemseizoen.

Mijn reactie. Zeg wat dacht je van invaliden en chronisch zieken, voor deze groep mensen is zwemmen heel goed (zoals voor mij en mijn vrouw) maar je verwacht toch niet echt dat deze mensen dan ook nog werk gaan verrichten. Sorry daar beginnen we dus niet aan.
0
Bericht door Henk, op 3 juni 2011 om 14:05
Smiley, het lijkt mij dat het zwembad wel rekening houdt met jullie beperking. Maar waarom zou je niet naast het bad met een fluitje de zwemmers in de gaten kunnen houden? Er valt vast wel iets te doen. Denk positief en denk mee. Dat is beter dan de boel gelijk neer te sabelen.
0
Bericht door Stadshagenees, op 3 juni 2011 om 15:02
@Dame; Een paleis is iets anders dan een openbaar zwembad, daarbij mag wat mij betreft ook beste de discussie gevoerd worden over wie de huisvesting van ons koninklijk huis zou moeten betalen. Wij of de koninklijke familie zelf..
ingrid
Bericht door ingrid, op 3 juni 2011 om 15:57
@Stadshagenees, dat is het dus nu juist het is geen openbaar zwembad meer. En dat hebben de zwollenaren aan de gemeente te danken. Dus willen de overige Zwollenaren (die niet lid zijn) dat veranderd zien, dan moeten ze bij de gemeente zijn.
0
Bericht door Snowboarder, op 3 juni 2011 om 16:09
met ruim 6000 gebruikers is het toch prima dat de gemeente hierin investeert. Het FC Zwolle stadion wordt toch ook niet door iedereen gebruikt, terwijl wel iedereen hier aan meebetaalt?!

En mocht je een half uurtje willen zwemmen, kan je als introducé mee met een abonnementshouder. Maar om het betaalbaar te houden voor leden en haalbaar te houden voor het zwembad, moet er vrijwilligerswerk gedaan worden.
Wil je het afkopen? dan betaal je je buurman om voor jou die paar uurtjes in het bad te helpen smilies/wink.gif

Het is eerder toegankelijk geweest voor iedereen, maar dat ging de sfeer absoluut niet ten goede! Dus je bent welkom als je je steentje bij wilt dragen!smilies/smiley.gif
0
Bericht door Stadshagenees, op 3 juni 2011 om 16:58
Beste snowboarder, ik ben het er ook totaal mee oneens dat gemeentes BVO's financieel ondersteunen, daar ben ik altijd al fel op tegen geweest. Een paar jaar terug is mijn cluppie, FC Utrecht, ook financieel overeind gehouden door de gemeente Utrecht, ook daar was ik op tegen. Hoe leg je trouwens uit aan de Zwolse minima, dat er op hun uitkeringen/voorzieningen bezuinigd moet worden door de gemeente, terwijl er voor een monumentaal zwembad wel gemeenschapsgeld opgehoest moet worden? De vragen stellen is hem beantwoorden; dat is namelijk niet uit te leggen...

0
Bericht door gerrit01, op 3 juni 2011 om 17:24
@ingrid, Natuurlijk hoeft niet alles gesloopt te worden maar als men in 1991 er een nieuw bad voor had laten terug komen was dat zeker goedkoper dan iedere jaar het bad weer dichtsmeren etc...

@Stadshagenees, heeft goed punt gemeente moet ook bezuinigen en kan gewoon weg geen miljoenen stoppen in een ledenzwembad.
ingrid
Bericht door ingrid, op 3 juni 2011 om 17:25
@stadshagenees, waar staat dan dat de gemeente Zwolle moet bijspringen om de broek op te houden bij het open luchtbad. Ze dragen bij om het monument in stand te houden. En om het monument in gebruik te houden. Of heb je liever een leegstaand monument.
Ik vind dat je appels met peren vergelijkt door er een BVO bij te halen.

off topic, wat als nu blijkt dat de eigenaar het afgebrande pand aan de melkmarkt niet meer kan herstellen, om welke reden dan ook. In jou ogen moet het dan maar afgebroken worden. Want we kunnen dat niet verantwoorden tegenover de minima.
ingrid
Bericht door ingrid, op 3 juni 2011 om 17:27
@Gerrit, waar staat dan dat de gemeente er miljoenen in gaat stoppen.
degi
Bericht door degi, op 3 juni 2011 om 20:30
Ik kan me herinneren dat de gemeente heeft toegezegd geld in het bad te stoppen, als het rijk (monumentenzorg) dit ook deed. De aanvraag is echter afgekeurd omdat er iets fout is gegaan bij de gemeente die aan heeft gevraagd.
klikerdeklik klik klik
http://www.destentor.nl/flitse...ie-bad.ece
smiley
Bericht door smiley, op 3 juni 2011 om 20:32
Volgens mij kun je beter met een vaste groep vrijwilligers werken, die elkaar kennen en weten wat ze aan elkaar hebben. Dan kunnen meer mensen gebruik maken van het zwembad, en niet alleen een beperkt aantal mensen. Dan zal er ook meer ondersteuning zijn voor een subcidie.
smiley
Bericht door smiley, op 3 juni 2011 om 20:35
@Stadshagenees, dat is het dus nu juist het is geen openbaar zwembad meer. En dat hebben de zwollenaren aan de gemeente te danken. Dus willen de overige Zwollenaren (die niet lid zijn) dat veranderd zien, dan moeten ze bij de gemeente zijn.

Uit dit eerdere bericht kan ik dus uit opmaken dat het hier dus wel om een prive bad gaat, sorry kan er niks anders van maken.smilies/cool.gif
Japser
Bericht door Japser, op 3 juni 2011 om 21:03
Het is dit, of het gaat dicht. Vrije toegang is niet mogelijk, want de gemeente wil het niet exploiteren. En bedenk je goed, dat als het in de jaren '90 niet bezet was, stonden er nu kantoren. De gemeente wilde toen geen openluchtbad meer. Lekker zou dat zijn, bijna 120.000 inwoners en buitenzwemmen alleen mogelijk in een plas. Niet iedereen is daar dol op.
smiley
Bericht door smiley, op 3 juni 2011 om 23:26
Zeg jasper, hoeveel van die 120000 zwolle inwoners zijn nu lid van het openluchtbad. smilies/cool.gif
Annet
Bericht door Annet, op 3 juni 2011 om 23:36
Gelukkig hebben die linkse rakkers ingezien dat dat geen goed idee was en hebben we met vereende krachten het bad weer gemaakt zoals het nu is en vroeger was.
in een woord fantastisch en ik kom er nog steeds zeer graag.
smiley
Bericht door smiley, op 3 juni 2011 om 23:53
Nu lees ik hier in de berichten dat zwolle 120000 inwoners heeft en het openluchtbad 6000 leden heeft. Dus 5% staat achter het open luchtbad. Maar 95% heeft dus niks met het openluchtbad. Dan vind ik dat de gemeente hier geen geld in moet stoppen, want dat is niet in het belang van de meerderheid van de zwolsche bevolking. Vind ik. smilies/cool.gif
ingrid
Bericht door ingrid, op 3 juni 2011 om 23:54
@Smiley, hoeveel van de Zwolse inwoners gaan er naar FC Zwolle, of naar de Spiegel, of naar musea, of naar enz. Dat is toch niet altijd de maatstaf, het gaat er om dat een deel van de zwolse inwoners het fijn vinden om daar te zwemmen.
Er is niets in Zwolle wat iedere inwoner leuk vind.

Maar zou jij lid worden wanneer jij geen vrijwilligers hoeft te doen Smiley.smilies/cool.gif
smiley
Bericht door smiley, op 4 juni 2011 om 00:19
Ja ingrid dan zou ik denk ik wel lid worden, en vele mensen met mij denk ik, niet iedereen zie het concept van vrijwilligerswerk zitten, ik ben in mijn spaarzame vrije tijd ook al mantel zorger. Vroeger heb ik al als klein jongetje gezwommen in dit bad. En dat is al lang geleden. smilies/cool.gif
Annet
Bericht door Annet, op 4 juni 2011 om 07:32
Tsja, waar is piet gebleven met zijn snoepwinkeltje. een lekkere trekdrop of een waterijsje. later zat piet met zijn winkeltje in het aa-bad
Japser
Bericht door Japser, op 4 juni 2011 om 08:21
Maar eh smiley, veel meer mensen mogen lid worden. Er is geen ledenstop smilies/smiley.gif

Ik maak nooit gebruik van de Wythemerplaya, de Milligenplaya of de Agnietenplaya. En ik heb zo het idee dat daar ook geld heen gaat. Tsja... Boeie.
Dame
Bericht door Dame, op 4 juni 2011 om 09:08
Ik ben enkele jaren met mijn zoons lid geweest, maar heb het opgezegd toen ik voor het tweede achtereenvolgende jaar maar een halfuurtje (na het vrijwilligerswerk) heb gezwommen in het koude water. Niettemin gun ik Zwolle een Openluchtbad. Natuurlijk heeft van de 120.000 inwoners niet iedereen belangstelling voor een lidmaatschap. Een deel kan niet (meer) zwemmen, een deel houdt niet van zwemmen, een deel is te oud of te jong en een deel houdt meer van zwemmen in een zwemplas. Zo is ook niet iedereen lid van een sportvereniging, of maakt gebruik van muzerie, bibliotheek etc. Veel mensen maken wel gebruik van 'iets' wat van hun belastingcenten wordt betaald. Ik betaal graag via de belasting mee aan het instandhouden van deze voorzieningen waar zovelen plezier van hebben.
0
Bericht door ja-tja, op 4 juni 2011 om 10:07
tis maar goed ook dat er 5% lid is

hoe veel mensen kan dat badje aan op een mooie zomerse dag?

smilies/cool.gif
ingrid
Bericht door ingrid, op 4 juni 2011 om 10:58
Dat is ook precies het grootste probleem, het ketelhuis is zo verouderd, dat het kapitalen kost om het zwembad water op een voor vele mensen acceptabel temperatuur te houden. Heb het zelf nooit als een probleem ervaren. En de scheuren in het zwembad zijn steeds moelijker te herstellen, en het grondwaterniveau is te hoog.
0
Bericht door bart1, op 4 juni 2011 om 11:45
@smiley, ik vind 6000 leden heel erg veel. Vooral als je bedenkt dat elk lid vrijwilligerswerk doet. Welke organisatie in Zwolle kan zeggen dat ze 6000 vrijwilligers hebben???

Ik heb groot respect voor het feit dat dit bad gerund wordt voor en door vrijwilligers. Dit zou in mijn ogen door iedereen ondersteund moeten worden, dus ook door de gemeente. Waar zouden organisaties zijn zonder vrijwilligers? Denk aan hedon, het fraterhuis, het dominicanenklooster, eureka, vluchtelingenwerk, fc zwolle en sportverenigingen in het algemeen, en deze lijst is eindeloos.

Wees blij dat er niet een of andere marktpartij zo'n zwembad runt en er met de winst vandoor gaat. Het bad wordt nu gerund door de mensen zelf, die er dus ook van kunnen maken wat ze willen.
smiley
Bericht door smiley, op 4 juni 2011 om 12:16
Sorry mensen ik ben niet tegen het openluchtbad, maar ik ben niet van plan en ik heb er ook geen tijd voor om te gaan werken om een half uur te kunnen zwemmen. Ga werken met een vast aantal vrijwilligers en dan kan het echt een bad worden voor en door de zwolsche bevolking.
Ik vind dat je iemand niet moet verplichten om vrijwilligers werk te verichten. En ja als je het niet wilt dan mag je er niet in. smilies/cool.gif
ingrid
Bericht door ingrid, op 4 juni 2011 om 12:27
@Smiley, bij iedere voetbal/handbal/tennis vereniging ben je als lid tegenwoordig verlicht om per sezoen een aantal uren vrijwillegerswerk te doen. Kun/wil je dat niet dan mag je dit afkopen, a 50 euro. Het is voor heel veel verenigingen bijna niet meer te doen om vrijwilligers te vinden.

Hoe zie jij dat voor je 3 maand lang vaste vijwilligers, die toezich houden kassawerkzaamheden, schoonmaken, watermonstering, onderhoud van de machinekamer, andere herstelwerkzaamheden, ledenadministratie enz.
Gelukkig zijn er zeker in de zomermaanden heel veel vrijwilligers die mee dan dan de "verplichtte" 2x maal vrijwilligerswerk.
0
Bericht door bart1, op 4 juni 2011 om 12:32
Mensen die tijd hebben om te zwemmen hebben ook wel tijd om per seizoen 2 maal de handen vrijwillig uit de mouwen te steken. Mensen die dat niet willen (ik heb het dus niet over mensen die niet kunnen lichamelijk gezien), willen gewoon wel de lusten niet de lasten. Die mensen moeten dus gewoon ergens anders gaan zwemmen waar ze gewoon een kaartje kunnen kopen. Mensen die willen zwemmen in het openluchtbad weten vantevoren wat er van ze verwacht wordt en stemmen daar mee in. Niks mis mee.
smiley
Bericht door smiley, op 4 juni 2011 om 12:44
zeg ingrid bij voetbal/handbal/tennis vereniging kan ik gewoon naar binnen gaan en naar de wedstrijd kijken zonder daar iets voor te doen.
Kijk bij dit bad kan ik niet naar binnen gaan om even te zwemmen,
Annet
Bericht door Annet, op 4 juni 2011 om 13:05
dat is ook niet de bedoeling smily, omdat dit teamverband te groot is. en tegen woordig laat je ook niet zomaar iedereen binnen,...............
smiley
Bericht door smiley, op 4 juni 2011 om 13:41
Sorry hoor annet, ik kan hier in zwolle bij zover ik weet alle sportvelden en verenigingen naar binnen het zij gratis of tegen betaling, maar na afloop als ik weer wegga zegt niemand tegen mij van je moet dit doen of dat doen, of ik wat wil doen, dat maak ik zelf uit.
smiley
Bericht door smiley, op 4 juni 2011 om 13:47
Uit de meeste reacties hier maak ik toch uit dat het openluchtbad er niet meer is voor alle inwoners van zwolle en dat het toch een soort prive vereniging aan het worden is.
Verder komen we er hier toch niet uit, wat er met het bad gebeuren en ben ik niet iemand die vrijwilligers werk gaat doen. Ik heb mijn handen al vol als mantelzorger.
Ik vind niet dat de gemeente moet bijspringen, maar ik hoop wel dat het dit jaar voor het openluchtbad een jaar van succes wordt.
Dit was wat dat betreft mijn bijdrage tot deze discussie, het ga jullie goed. smilies/cool.gif
0
Bericht door john, op 4 juni 2011 om 13:51
Smiley, als mantelzorger zou ik toch verwachten dat je initiatieven als deze zou steunen. Val je ook over het feit dat het een zwembad is waar leden ook vrijwilligers zijn? Je zet de organisatie van het zwembad neer als een slavendrijver, maar mijn ervaring is dat dit absoluut niet het geval is.
Dat werk wat jij als mantelzorger doet geeft je ook voldoening toch?
Japser
Bericht door Japser, op 4 juni 2011 om 13:52
smiley, je leest wat je wil lezen. Alleen maar goed dat je vertrekt hier uit dit nieuwsbericht, want luisteren kun je toch niet.
smiley
Bericht door smiley, op 4 juni 2011 om 14:00
Zeg john weet je wel wat een mantelzorger eigenlijk doet, als je dag en nacht klaar moet staan kun je niet meer spreken van voldoening en jasper ik heb hier alleen mijn mening gegeven net zolas iedereeen dat doet, ga het doen niet op de persoon spelen. Doe ik bij jou ook niet.
degi
Bericht door degi, op 4 juni 2011 om 14:04
Wat een gelul allemaal over vrjiwilligerswerk en leden en zo, je gaat toch ook niet zomaar een voetbalveld oprennen als je geen lid bent van het team.
0
Bericht door john, op 4 juni 2011 om 17:24
Ik heb veel respect voor mantelzorgers. Dit is blijkbaar een (te)zware last voor je. Jammer dat je er geen voldoening meer uit kan halen.
Ik ga me van de week lid maken en kijk er weer naar uit om met hesje en fluitje de boel te toezichten.smilies/wink.gif
Dit artikel is vergrendeld: u kunt hier geen reacties (meer) plaatsen.

busy
 

smwds-banner-weblogzwolle.gif

Windesheim Zwolle

Computer Service Zwolle

Media Markt Zwolle

Spacewinner Zwolle

banner daisy.jpg

logo_jabro_deuren.jpg

Upmeijer

Toegang
Wat is er te doen?
22-05-2012
Karin Spaink
22-05-2012
Smaakroute
22-05-2012
Beloftenteam
22-05-2012
Probleemgedrag
22-05-2012
Platform Berkum
23-05-2012
Tekenworkshop
23-05-2012
Platform Centrum
24-05-2012
Rijbewijskeuringen
24-05-2012
Carine Vos
24-05-2012
Tim Christensen
Facebook