Life Style online winkel
Hoofdpagina
Opsporingsberichten
Foto's
Algemene Logs
Foto's bestellen?
Regionieuws
Spelregels / Disclaimer
Netiquette
Advertenties

banner-ijsselhallen-weblogzwolle-maart-oranjeknop.gif

ketelzorg_banner_140x120pxbew.jpg

uitburo-banner-weblogzwolle-27072011.gif

wijndragers

bureauck_banner.jpg

Webdesign Zwolle

olympus

vvv_vignet_wz.jpg

gemeentebuttoninfo2.gif

banner_zwolle_marketing.jpg

Laatste Reacties
Foto's Fusion of Danc...
Heerlijk om te lezen al da...
Aanpassing gevaarlijk...
@Degi wat een "aardig mens...
Foto's Fusion of Danc...
Onmiddelijk afschaffen dit...
Vragen over geluidsov...
ik misgun niemand zijn fee...
FC Zwolle versterkt z...
Thanks vd Berg ! Klopt hel...
Aanpassing gevaarlijk...
Het was toch een markering...
Aanpassing gevaarlijk...
Fijn laten liggen die ding...
Mega tuinfeest bij Jo...
Nou dat worden weer vernie...
Schrijf je eigen spro...
......wat geen Zwols sproo...
"Niet alle maatregele...
Iemand die nogal eens wat ...
"Niet alle maatregele...
Inderdaad Sabine, het was ...
Zwolle krijgt oranjek...
@jasper helemaal mee eens....
"Niet alle maatregele...
Pluim voor de organisatie ...
FC Zwolle versterkt z...
Pedro is een goed autodida...
FC Zwolle versterkt z...
Ik bedoel maar Bantega !
"Niet alle maatregele...
@ Dame Helemaal correct.....
Bløf slotact 'RTL Vie...
Eindelijk een beetje roeri...
Het weer: zonnige per...
@ Joppuh: Zeven Alleetjes ...
Tieners verzamelen 5....
manuel, in "andere landen"...
Nepcollectant Hartsti...
Hoe diep kun je zinken?
Tieners verzamelen 5....
waarom zou die 5500 euro o...
Mannen aangehouden vo...
Hier de link naar het topi...
"Niet alle maatregele...
Soepie 10.43 had je je ken...
Aanpassing gevaarlijk...
Leggen ze die Chinese band...
Aanpassing gevaarlijk...
Nu, negen maanden later en...
Wie is online?
  Nu 85 gasten en 8 leden
Handig!
Bookmark Website
Bookmark Pagina
Maak startpagina
Hoofdpagina arrow Categorieën arrow Politie arrow Dode vrouw mogelijk door misdrijf om het leven gekomen
Dode vrouw mogelijk door misdrijf om het leven gekomen
zondag 17 juli 2011

Zwolle - Op zondagmiddag 17 juli is er in een woning aan de Palestrinalaan het stoffelijk overschot aangetroffen van een vrouw. Vermoedelijk lag de vrouw al enige tijd dood in de woning.


Zondagmiddag deed één van de buurtbewoners melding bij de politie over stankoverlast. De politie gaat uit van een misdrijf. Er is een Team Grootschalige Opsporing (TGO) ingezet om dit verder te onderzoeken. Er zal onder andere een buurtonderzoek worden gehouden.



Reacties (76)add
Cooltjuh
Bericht door Cooltjuh, op 17 juli 2011 om 21:17
Oei Oei die ellende komt wel heel dichtbij zosmilies/angry.gifsmilies/shocked.gif
Tim
Bericht door Tim, op 17 juli 2011 om 22:06
Buurtonderzoek.... Paar duuzend man...
0
Bericht door Miranda, op 17 juli 2011 om 22:37
@ Tim
Ja klopt! Het is dus ook heel leuk om te zien dat ze al die deuren bij langs moeten. Nog leuker; het is op de tiende verdieping gebeurd en... de lift is buiten gebruik. smilies/grin.gif

Zie foto;
http://yfrog.com/gzgjgbxsj
0
Bericht door M131, op 17 juli 2011 om 23:13
Hij is niet buiten gebruik, maar er hangt een briefje op. Zodat de politie niet steeds hoeft te wachten. Gelukkig zijn er 2 liften.
Ik ben benieuwd wanneer de politie aan de deur komt en hoe dat dan gaat.
0
Bericht door ????????, op 17 juli 2011 om 23:46
ze zijn hier galerij waar het gebeurt is al geweest.
ze stellen wat vragen meer niet
en beide liften doen het gewoon.
0
Bericht door Miranda, op 17 juli 2011 om 23:52
Ja precies, "liever niet te gebruiken" blijft leuk om te zien.
0
Bericht door Stadshagenees, op 18 juli 2011 om 01:07
Miranda, er is niets "leuks" aan deze trieste zaak. Ook een buurtonderzoek is niet "leuk", maar bittere noodzaak.
0
Bericht door Iskandar, op 18 juli 2011 om 01:27
Miranda, er is iemand dood aangetroffen in haar woning. Ik vind je reactie is ronduit respectloos en getuigen van slechte smaak.
Plantje
Bericht door Plantje, op 18 juli 2011 om 06:58
Lijkt mij, dat Miranda gewoon geïntrigeerd is door het gebeurde. Het kan natuurlijk fascinerend zijn om politieagenten bezig te zien met het ondervragen van duizenden mensen.

Als ik zie wat voor taalgebruik hier vaak getolereerd wordt en waar je niet over mag vallen lijkt het mij niet nodig te vallen over één ongelukkig gekozen woordje!

On topic: ik sta er van te kijken, dat iemand wel "interessant genoeg" kan zijn om om het leven te brengen, maar niet eens gemist wordt en dat pas bekend wordt dat ze overleden is als buren over stankoverlast klagen.
Marrianne
Bericht door Marrianne, op 18 juli 2011 om 07:23
Het mag dan een verkeerd gekozen woord zijn, maar ze gebruitk dat woord wel drie keer in twee aparte berichten...
Wat betreft dat niet missen: dat hebben we in deze samenleving... We zijn allemaal zogenaamd zo druk dat we het niet eens door hebben wanneer er iemand mist... Ik vind dat niet leuk, maar triest.
0
Bericht door zusenzo, op 18 juli 2011 om 07:37
Eens met Marrianne.
Plantje
Bericht door Plantje, op 18 juli 2011 om 07:39
Ik denk dat wel duidelijk is wat ik bedoel. Lijkt me logisch dat Miranda een moord ook niet leuk vindt. We hebben hier vele reacties (op andere onderwerpen gehad) die opzettelijk respectloos waren en getuigden van slechte smaak. Daarom vind ik, dat we niet moeten vallen over een (heel waarschijnlijk) onbewust verkeerd gekozen woord. Miranda kan haar boontjes vast zelf wel doppen. Ik hou het verder on topic!

We leven inderdaad in een samenleving waarin bepaalde mensen niet gemist worden. Maar schijnbaar had deze vrouw wel contact met anderen. Ze is immers toch door iemand om het leven gebracht. Dan ga je je ook afvragen wat voor bedreiging zo'n vrouw (met schijnbaar weinig sociale contacten) voor iemand geweest kan zijn dat iemand geen andere mogelijkheid zag dan haar om het leven te brengen. Dat kun je je toch niet voorstellen?!?
0
Bericht door zusenzo, op 18 juli 2011 om 08:04
Plantje, nu moet je het niet over de respectloosheid van anderen gaan hebben. Geef liever aan in welke topics Miranda goed uit de verf komt dan ben je op de goede weg.
0
Bericht door M131, op 18 juli 2011 om 08:42
Wat ik respectloos vind, is dat als je niet in de betreffende flat woont, er wel de hele avond voor gaat staan, foto's gaat nemen en over de betreffende vrouw gaat twitteren.
0
Bericht door assendorper, op 18 juli 2011 om 09:01
Waar hebben jullie het toch allemaal over,over een misdrijf of hoe één en ander zijn of haar emotie's toond?Ben meer benieuwd naar de voortgang van deze zaak.
0
Bericht door Herrie, op 18 juli 2011 om 09:09
Miranda geeft een beetje weer wat voor kaliber huurder de desbetreffende flat heeft.
dit is wederom een in en in triest geval en ik ben benieuwd uit wat voor milieu en wat voor achtergrond deze vrouw had.
0
Bericht door M131, op 18 juli 2011 om 09:14
En bedankt Herrie. Miranda woont niet eens in de flat, maar elders.
0
Bericht door den 75, op 18 juli 2011 om 09:30
Bij welke flat is het gebeurt dan?
Plantje
Bericht door Plantje, op 18 juli 2011 om 09:31
Zal niet meevallen om deze zaak op te lossen, maar toch te hopen dat ze de dader pakken.
Natascha
Bericht door Natascha, op 18 juli 2011 om 09:47
Bericht door den 75, op 18 juli 2011 om 09:30

Bij welke flat is het gebeurt dan?


Als ik de foto in de stentor zag de eerste aan het water, die bij de klooienberglaan dus
0
Bericht door gerad, op 18 juli 2011 om 09:51
@den 75

die bij de buxtehudestraat
0
Bericht door Marcello, op 18 juli 2011 om 10:07
Volgens buurtbewoners gaat het om een blonde vrouw van ongeveer 50 jaar van Duitse afkomst, ze zou een alcohol- of drugsverslaving hebben. De vrouw woonde alleen, met een klein, wit hondje. Dat is door het dierenasiel meegenomen.

De technische recherche doet momenteel onderzoek in de flat.

Plantje
Bericht door Plantje, op 18 juli 2011 om 10:12
Ook sneu voor het hondje. Hopen dat dat nog een beetje goed terecht komt dan.
0
Bericht door den 75, op 18 juli 2011 om 10:19
de james flat, daar is het gebeurt.
0
Bericht door zusenzo, op 18 juli 2011 om 10:58
Marcello, dank voor je bericht uit de stentor.


0
Bericht door zusenzo, op 18 juli 2011 om 10:59
Plantje, dat hoop ik ook voor het diertje.
0
Bericht door Marcello, op 18 juli 2011 om 11:13
De jongerensite van de stentor rept over een moord: http://mijnz.nl/artikel/moord-holtenbronx
Hoe weten ze dat?
De politie gaat uit van een misdrijf, niet meer dan dat.
0
Bericht door KvDijk, op 18 juli 2011 om 11:17
Daar zijn het amateurs voor Marcello smilies/cool.gif
0
Bericht door flatbewoner, op 18 juli 2011 om 11:19
Plantje en Marrianne, het is misschien vaag dat ze niet gemist werd, maar mensen blijven hier gemiddeld maar vier jaar wonen. Ofwel, er gaan regelmatig mensen weg en er komen regelmatig mensen bij. Als je van iedereen die je een tijdje niet hebt gezien moet aannemen dat ie dood is, blijf je bezig. Dus nee, je wordt hier inderdaad niet snel gemist als je een tijdje niet gezien wordt.

En Herrie, scheer vooral lekker alle bewoners van de Palestrinalaan over één kam.
Plantje
Bericht door Plantje, op 18 juli 2011 om 11:57
Bedankt voor de toelichting "flatbewoner"!

Begrijpelijk dat je niet van iedereen die je een tijdje niet ziet gaat aannemen dat ie dood is. Maar het zou natuurlijk beter/prettiger zijn als we in een samenleving leven waarin we in ieder geval van de directe buren weten hoe het met ze gaat. Al was het alleen maar of ze nog op de been zijn.

En vooroordelen over de Palestrinalaan...tja...was een kwestie van tijd voordat iemand zoiets zou opmerken. Daar doe je niets aan!
Tim
Bericht door Tim, op 18 juli 2011 om 13:18
De politie gaat UIT van een misdrijf; rationeel gezien is dit logisch. Doch, de vrouw zou ook een overdosis hebben kunnen nemen, en ja, dat weten we (misschien) pas later. Er zullen echt wel mensen zijn die de vrouw zullen missen, familie of iemand anders uit het verleden. Sterkte.
Plantje
Bericht door Plantje, op 18 juli 2011 om 13:26
Een overdosis (bijvoorbeeld) wordt juridisch gezien ook als misdrijf gezien toch?
En inderdaad: iedereen die wel achterblijft: sterkte!
Tim
Bericht door Tim, op 18 juli 2011 om 13:28
Klopt volgens mij Plantje. En anders, het verkopen van (al dan niet chemisch onzuivere eventuele hard-) drugs is dan ook een misdrijf, het hiermee iemand ombrengen kun je dan ook als misdrijf zien.

Echter hoe vaak is er bij een dood-gevonden persoon wel niet de inhoud van het persbericht 'De polite vermoed dat het om een misdrijf gaat'?
0
Bericht door plien, op 18 juli 2011 om 14:09
Ik heb gelezen en gehoord dat ze onthoofd is staat ook op twitter..

Vindt het heel rot zag die vrouw vaak op de fiets en het hondje liep ernaast was altijd een mooi gezicht....Ze deed niemand een vlieg kwaad....
0
Bericht door Flo, op 18 juli 2011 om 16:08
Mijn dochter heeft haar vorige week zaterdag nog gezien met haar hond.
Dus langer dan een week kan het niet geweest zijn.
Misschien maar beter zo dat ze er niet meer is, ze had volgens mij niet zo'n leuk leven.
0
Bericht door Linda, op 18 juli 2011 om 17:32
De zaterdag voordat ze zondag (zie bericht) gevonden is dus? Dat is de dag ervoor, en zou merkwaardig zijn i.v.m. de stankoverlast.
ingrid
Bericht door ingrid, op 18 juli 2011 om 18:12
@Linda, ze bedoeld volgens mij zaterdag 9-7.
0
Bericht door Linda, op 18 juli 2011 om 18:47
Dan is het wèl langer dan een week geleden Ingrid.
0
Bericht door Lady, op 18 juli 2011 om 19:36
Jongens, wat hebben we de mond allemaal weer groot over het 'respectloze gedrag' van reageerders....

Iemand vermoorden, da's pas respectloos!

Reageren op een weblog is niet respectloos... hooguit sneu.
0
Bericht door Lady, op 18 juli 2011 om 19:38
En ja... voor jullie allemaal over mij heen vallen met jullie belerende opmerkingen... ik weet het, ik ben zelf ook sneu, it's my middle name smilies/wink.gif
0
Bericht door Myrthe, op 18 juli 2011 om 20:24
Triest gebeuren hier, waar gaat het nu eigenlijk om? Het is de flat aan de klooienberglaan. Mijn flat aan de straat van Miranda. Je hebt dus alleen recht om te kijken als je in de flat woont? Voor de flat staan is minder erg dan met de lift naar boven gaan om de mooiste plaatjes te kunnen schieten, pers. Ik vind het vooral erg als je denkt mee te kunnen praten als je er niet bij bent geweest. En verwerkt niet iedereen het op zijn/haar eigen manier. Het kost een paar slapeloze nachten, maar het leven gaat door.
0
Bericht door Flo, op 18 juli 2011 om 20:27
Ik bedoelde inderdaad 9 juli.
En Linda het is dan iets langer dan een week oké.
Ik heb net een roos bij haar gedenkkruis neergelegd.
Ze heette Ilzelore en ik zag haar altijd lopen met haar hondje bij ons achter in het parkje. Aardige vrouw die geen vlieg kwaad deed.
0
Bericht door Miranda, op 18 juli 2011 om 20:37
Hallo dames,

Kopje thee en koekje in de aanslag? Leuk!

Uiteraard vind ik het niet leuk dat er iemand is omgebracht, lijkt me logisch en waarschijnlijk vinden jullie dat dan weer leuk om te lezen.

Daar komt bij. De flat waarin het gebeurde is vlak naast de mijne. Mijn "hondjerondje" komt daar bijlangs, dus neem je een kijkje. Daar komt bij; ik wil graag verder in de journalistiek en dan is het fascinerend om van een afstand te gaan kijken (ja echt) wat er allemaal gebeurd als er een dergelijk misdrijf plaatsheeft. Een gros van u zal het wellicht niet begrijpen, maar woon ik daar, dan neem ik een kijkje. Noem mij ramptoerist, dan noem ik mijzelf leergierig. Waarom? Ik neem een kijkje bij wat in boeken staat geschreven en nu gebeurd. Zo was ik ook toevallig voor mijn Talkshow in Alphen ad Rijn toen het gebeurde bij Ridderhof. Dat was nóg fascinerender, doordat er bizar veel pers was.

Ten derde, kom op stugge Oosterlingen. Het blijft een vreselijk iets, maar laten we niet vergeten dat dit soort afgrijselijke dingen enkel in Zwolle gebeurd. En als ik kijk naar twee enorme Palestrinalaanflats en het woord "buurtonderzoek" hoor, ja, dan gniffel ik daar een beetje om.

Met vriendelijke groet,
Miranda Nijboer.
0
Bericht door Linda, op 18 juli 2011 om 20:43
Netjes verwoord Miranda. Soms worden zaken hier iets te emotioneel of te serieus opgevat.
Succes met je studie, en misschien zien we je ooit bij Weblog Zwolle terug smilies/cool.gif
dick
Bericht door dick, op 18 juli 2011 om 20:51
Goed dat je er weer bent Miranda! Maar uh "stugge Oosterlingen" smilies/shocked.gif
0
Bericht door Henk Oost, op 18 juli 2011 om 21:23
@Miranda wat een walgelijke vertoning hier op weblogzwolle. Dat jij zulke lage opmerkingen kan maken geeft wel aan dat je een heel laag iq hebt.
Marrianne
Bericht door Marrianne, op 18 juli 2011 om 21:28
Miranda, de Telegraaf is waarschijnlijk heel blij met jou, ik niet.
0
Bericht door Henk Oost, op 18 juli 2011 om 21:32
@Marianne Heel goed verwoord. Miranda zou niet misstaan bij die walgelijke telegraaf.
WFvN
Bericht door WFvN, op 18 juli 2011 om 21:34
Miranda..... ziek....... triest...... en zo kan ik nog heel wat meer termen eraan vast plakken.

Je kan geïnteresseerd zijn in zulke zaken. Daar heb je nou eenmaal mensen voor (net zoals begrafenisondernemer, lijkschouwer e.d.). Niets mis mee. Maar de manier waarop je ermee omgaat gaat wat mij betreft aan enorm veel fatsoensnormen voorbij. Zoals jij het stelt, je gaat over lijken......

Jij bent een lijkschouwer die vrolijk voor de begrafenisstoet uithuppelt, een lijkschouwer die vrolijk aan nabestaanden vertelt dat ze de ribbenkast maar even lekker heeft opengetrokken.
WFvN
Bericht door WFvN, op 18 juli 2011 om 21:35
sorry, in de laatste alinea moet het eerste woordje lijkschouwer natuurlijk begrafenisondernemer zijn.
Dame
Bericht door Dame, op 18 juli 2011 om 21:38
Jammer voor je Miranda dat News of the World net is opgeheven. Daar had je een heel fascinerende stage kunnen lopen.
Het valt me op dat veel reacties bij het artikel in de Stentor van andere aard zijn dan hier. Veelal van mensen die de betreffende mevrouw hebben gekend, haar als zorgzaam en aardig omschrijven en die zelf geschokt en geëmotioneerd zijn. Het is toch enorm triest om zo aan je einde te moeten komen. Ik heb te doen met de vrouw zelf en haar dierbaren.
0
Bericht door Miranda, op 18 juli 2011 om 21:54
Ah, gezellig. Volgens mij maakt het niet eens meer uit wat ik zeg, want alles wordt verkeerd opgevat. Goed, nog één keer dan.

Telegraaf? Nou, ik was daar dus en wat dachten jullie? De NOS was daar ook! Wat is nu het interessantste (ja) om te zien. Is dat je ergens een uur hebt gestaan en daaropvolgend ziet wat het medialandschap doet met hetgeen je zelf hebt gezien. Dat heeft dus niet zozeer iets met de Telegraaf te maken. Wat dan wel weer zo is: de Telegraaf heeft de hoogste oplage van alle kranten. En ga naar een snackbar of iets dergelijke en wat leest men? De Telegraaf. Je kan het een rotkrant vinden, ik vind het voornamelijk een respectloze krant, maar het wordt wel degelijk goed gelezen. Vergeet dat niet.

Ik ga niet over lijken. Het lijk lag er al en dan ben ik benieuwd naar wat er dan gebeurd. Qua nieuws. Niet omdat ik het zelf om te smullen vind, maar omdat ik dat wil weten. Helaas, het lijk was leerzaam.

Tot slot, relativerend, het is vreselijk wat er gebeurd is, maar als ik kijk naar de baby-, tiener- en pubermoorden, vind ik dit minder heftig. Hoe vreselijk het ook is. Was het een kind geweest, had ik dus ook niet op deze wijze op de lokatie gestaan.

Ik kende de vrouw ook, haar hond heeft mijn kat ooit eens aangevallen (ze had destijds ook nog een herder).
0
Bericht door Miranda, op 18 juli 2011 om 21:55
Dus; omdat het toevallig om de hoek was. Ik ga er niet voor reizen. Echt niet.
WFvN
Bericht door WFvN, op 18 juli 2011 om 22:04
Miranda, dat de televaag en de NOS er zijn, zegt niet zoveel. Het gaat om de verslaggeving en dáár gaat het dus bij jou regelrecht richting de riooljournalistiek.

Als het om overleden mensen gaat, spreek je niet in termen als 'leuk'. Je mist een flink stuk fatsoen, je denkt niet na, je hebt totaal geen inlevingsvermogen of een combinatie hiervan.

Wat betreft dat 'over lijken gaan', Miranda, dat is een gezegde of ben je ook al niet snugger genoeg om dát door te hebben?

Over lijken gaan
Betekenis: alles voor iets over hebben
Betekenis: alle goede en foute mogelijkheden gebruiken om het doel maar te halen


Maar hm..... mevrouw d'r katje is eens aangevallen door de hond van de overledene. Zit dáár dan misschien de oorzaak van de respectloze berichten? En als het om kinderen gaat doe je het ook anders. Waarom? Komt het anders wel héél dichtbij? Schiet ineens dan de gedachte door je hoofd dat het op zo'n moment om jouw kind had kunnen gaan? En dat er dan ook zo'n riooljournaliste als jij zo 'leuk' zou schrijven over dat item..... begint je inlevingsvermogen daar pas?

Miranda: gepast/ongepast, inleving, respect, fatsoen. Paar woorden die je zou kunnen opnemen in je studie. Zeer leerzaam ook!
0
Bericht door Myrthe, op 18 juli 2011 om 22:09
Wat ik respectloos vind, is dat jullie hier Miranda lopen te bashen onder een artikel van een overleden vrouw. Het is misschien maar beter dat zij geen sociale kring had, want dit hadden zij dan vast "leuk" gevonden om te lezen. Stakkers.
0
Bericht door kaheba, op 18 juli 2011 om 22:13
Hoi Miranda, netjes verwoordt allemaal, maar ik zou stoppen met uitleg geven aan mensen die dit toch niet begrijpen. Half Nederland verslindt boeken en/of uitzendingen over moord en misdrijven in het algemeen en op het moment dat het bij jou om de hoek gebeurt mag je niet meer geïnteresseerd zijn......dat geeft volgens mij wel aan hoe ontwikkeld deze mensen zijn. Ik zou zeggen: veel succes met je studie/werk en wees maar gewoon geïnteresseerd en leergierig, je hebt groot gelijk!!!
Sommige mensen moeten wat te zeuren hebben, iets anders is er niet voor hun: lekker laten zeuren.......!smilies/wink.gif
0
Bericht door Miranda, op 18 juli 2011 om 22:15
@WFvN

Zoals eerder gezegd en nogmaals; dat was niet de juiste woordkeuze. Het gaat inderdáád om de verslaggeving. Hetgeen ik hiervoor zei. Nu begin je bij mij over IQ, maar ik twijfel nu hard aan het uwe. Als woorden ongelezen blijven en er toch een discussie plaats vindt met "ongelezen woorden".

Even ingaan op jouw prachtige definitie;
"Alles voor iets over hebben" ik kwam er langs. Zoveel had ik er dus niet voor over.
"Alle goede en foute mogelijkheden gebruiken om het doel maar te halen"
Wat is fout aan ergens kijken om te zien wat er daaropvolgend gebeurd? Doe niet alsof je me kent, want hier sla je FLINK de plank mis.

Mijnsinziens heb ik geen respectloze berichtgeving gedaan. Het enige wat ik "geinig" achtte was: "Buurtonderzoek". Dan sta ik tussen die honderden woningen en denk ik; oh God. En ja. Take it or leave it, ik gnuffel dan (dus nu ook).

Het gaat niet om dichterbij staan. Het gaat ook niet om mijn kat. ik studeer niet meer, ook handig om te weten. Ik heb gewoon mijn ogen open en zie wat er gebeurd. In dit geval bij de Palestrinalaan.

WNfuckingwwatdanook, het is zéér kortzichtig om hier te stellen dat ik ongepast zal zijn, mij niet kan inleven, geen respect heb en geen kennis van fatsoen. Je bent niet bereid om ook maar íets van mijn woorden "goed" op te vatten, apart. Maar daarom vind ik jou dan ook vanaf nu: een azijnzeiker, stugge Oosterling.


Waarom begin je toch steeds over IQ?
0
Bericht door Miranda, op 18 juli 2011 om 22:19
@Kaheba - dank je. Ik begrijp niet zo goed dat alles wat ik zeg verkeerd begrepen wordt. Maar goed, wellicht heb ik het gen "relativeren" wél meegekregen? Dank je. Ik ben hier ook zo goed als klaar mee.

@Linda - Eveneens, dank je. Volgens mij heeft het niet echt zin om nog te antwoorden.
Cooltjuh
Bericht door Cooltjuh, op 18 juli 2011 om 22:22
Mensen dit gaat nergens meer oversmilies/shocked.gifsmilies/shocked.gif
stop toch met deze discussie iedereen mag reageren op dit bericht, maar zoals het nu gaat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.smilies/sad.gif
.
Plantje
Bericht door Plantje, op 18 juli 2011 om 22:34
Tja Miranda...je had je hier beter uit kunnen redden denk ik. De toevoegingen die je gedaan hebt zijn ook nog verkeerd gevallen.

Maar mensen...denk ik eens na en kijk eens eerlijk naar wat je zelf zou doen. Kijken we niet allemaal even waar de politiewagen heen gaat als die met loeiende sirene voorbij komt? Moeten we niet allemaal net even iets in de container gaan gooien als een ambulance bij de buren staat?

En WFvN... ik ben eigenlijk van je gewend dat je wel een beetje tussen de regels door kunt lezen en nog wel aardig de afwezige intonatie weet te interpreteren. Of vat ik het allemaal te licht op in dit geval?

Eén ding moet me nog wel van het hart Miranda... Als iets gebeurt is dat toch echt met een T, als iets gebeurd is spel je het inderdaad correct met een D. (Ik heb me voorgenomen niet meer te veel van zoiets te zeggen, maar je gebruikt het zo consequent met een D, dat het me een goede tip leek smilies/wink.gif )
0
Bericht door Joris van Zwam, op 18 juli 2011 om 22:39
@WFvN Als ik Miranda was had ik jou wat harder aangepakt, jij bent degene die de dingen totaal uit z'n verband trekt. Maar ik ben Miranda niet, ik heb een piemeltje. Tering man, je zou bijna denken dat je bepaalde gevoelens had voor de hoofdpersoon in dit verhaal.
MirandaN
Bericht door MirandaN, op 18 juli 2011 om 22:40
@Plantje,
Ik wilde dat nog toevoegen. Zag het zelf ook meteen met nalezen, maar met de telefoon lukte he tniet om een reactie te plaatsen. Ja, ik ken de spellingsregels. Maar ik moest zojuist even naar de klooienberglaan (oh jee!) en had héél veel haast, ivm kind. Maak je geen zorgen, ik ken de regels der Nederlandse taal.
Zo tikt iedereen wel eens "Ik wordT er gek van" bijvoorbeeld. Je kan nog zo goed zijn in spelling, soms rolt het er zo uit smilies/smiley.gif.


Nou jongens, rustig an.
Deze mevrouw had geen kwade bedoelingen, al denkt u waarschijnlijk van wel. Gewoon doen. Doei!
MirandaN
Bericht door MirandaN, op 18 juli 2011 om 22:41
P.s. Stop met stug zijn, start relativeren en dan hoef ik niet te verhuizen. Kom ik jullie PERSOONLIJK elke ochtend mijn versie van de Telegraaf op de mat gooien. En ik gooi zonder respect! Aju.
Plantje
Bericht door Plantje, op 18 juli 2011 om 22:45
Bericht door MirandaN, op 18 juli 2011 om 22:40
Deze mevrouw had geen kwade bedoelingen, al denkt u waarschijnlijk van wel.

Nou, ik heb dus de hele tijd al het idee gehad dat je geen kwade bedoelingen hebt gehad en ik snap ook niet dat er toch zo'n discussie over ontstaan is!

Succes ermee in ieder geval!
dick
Bericht door dick, op 18 juli 2011 om 22:46
Plantman, Miranda IS een topper. Vanzelfsprekend zonder kwade bedoelingen smilies/wink.gif
MirandaN
Bericht door MirandaN, op 19 juli 2011 om 00:21
@plantje
Dat is lief, het deert niet. Ik vind discussievoeren helemaal niet erg. Al deed ik dat liever in een discussie waarin dingen niet verdraaid werden. Volgende keer beter! En ik blijf erbij dat ik "buurtonderzoek" los kan zien van hetgeen er nu gebeurd is, zodra ik dat hoor tussen al de flatgebouwen, denk je toch even: "Arme plisie, succes."

@Dick
Jij goeroe! Maar een kanjer.

@Allen; slaap lekker.
0
Bericht door willem44, op 19 juli 2011 om 02:20
beste mensen ,
laten we hier nu een`s duidelijk zjin.
wat er ook gebeurt is het is in en in triest dat dit in omze samenleving kan gebeuren.
dat een van je buren dood gaat en jij wij ons merken dat pas later op.
laten we hopen dat ons dat niet zal gebeuren.
met dit soort gevallen merk je pas hoe ons nederland met zijn medelanders aan het afglijden is op het gebied van sociale controle op elkaar.
als ik zulke berichten lees waar ook in nederland schaam ik me ervoor om nederlander te zijn dit kan en mag toch niet gebeuren in ons land.
Plantje
Bericht door Plantje, op 19 juli 2011 om 06:37
Willem, een stukje terug heeft "flatbewoner" uitgelegd hoe dit mogelijk is. Ik ben het wel met je eens dat het niet echt wenselijk is, maar door de uitleg van "flatbewoner" heb ik er wel wat meer begrip voor.

Vergeet ook niet, dat er ook nog mensen zijn die zich terugtrekken en met rust gelaten willen worden. Iedere vorm van interesse in hoe het met ze gaat zullen ze als "bemoeien" zien. Ieder zo zijn keuze!
0
Bericht door ????????, op 19 juli 2011 om 08:29
ik woon ook op de zelfde galerij,je woord er zo moe van iedereen houd je aan wat is er gebeurt? wat heeft de politie gevraagt?wij zijn er van geschrokken het zal echt fijn zijn als ze de medebewoners met rust laten.het is al erg genoeg.lat de vrouw rusten dat heeft ze wel verdient.leg een bloemetje neer bij haar kruisje naast de flat inplaats van discussies voeren.

zo dat was het enigste wat ik hier nog wou neer zetten.
laat de vrouw rusten dat heeft ze wel verdient
WFvN
Bericht door WFvN, op 19 juli 2011 om 08:37
@Miranda:
Plantje schrijft even na m'n vorige bericht over dat ik normaal meer tussen de regels doorlees. Dat kon wel eens kloppen. Jij presteert het echter om van 'tussen de berichten door te lezen' een ware kunst te verheffen. Het woordje IQ kom ik 3x in dit topic (nu 4x omdat ik het nu aanhaal) waarvan 2x in jouw bericht en 1x in een bericht dat niet van mij is.
Maar goed, dat inleven en begrijpend lezen niet je beste vak is, is ook wel duidelijk uit je reactie op het aangehaalde gezegde. Ik sla de plank finaal mis? Jij hebt overduidelijk nog altijd niet in de gaten waar bij mij snaar wordt geraakt (jij kent mij wel want ik ben een stugge oosterling toch? goed hoor!). Voor de zoveelste keer: het is de verslaggeving, de manier van schrijven die ongepast is.
Nee, ik ben geen rampentoerist. Plantje, ja, ik kijk ook als er een politiewagen met sirenes voorbij rijdt. Maar nee, ik ga er niet bij staan kijken. Dat journalisten dat wel doen, best. Ieder z'n ding en inderdaad, ik lees zulke berichten achteraf ook dus maak ik gebruik van journalistiek. Verslaggeving, verwoording, woordkeuze, dat zijn dingen die wat ingetogener kunnen. Jij kan en mag het leuk en interessant vinden hoe zo'n onderzoek plaatsvindt, géén problemen mee. Maar nogmaals: verslaggeving.....

Wat betreft je opmerking dat je reacties niet ongepast zouden zijn etc. Er zijn toch meerdere mensen die daar anders over denken.

@Plantje:
Tussen de regels doorlezen. Tja, ik heb ook al eens iemand de hand boven het hoofd gehouden omdat die massaal werd aangevallen bij een stukje ironie wat niet begrepen werd. Alleen gaat het hier helaas niet over ironie en als het dat wel was gegaan, wan was 'leuk' toch wat anders geweest dan leuk zonder die aanhalingstekens.
Of jij het allemaal te licht opvat? Geen idee. Mijn viel al wel op dat jij en regelrechte anti-televager Dick (niets mis mee Dick! walgelijk blad met dito verslaggeving) anders tegenover de uitleg van Miranda staan dan ik. Ik denk dat ik over minimaal een week het topic nog eens moet doorlezen als ik weer opgekrabbeld ben van 5 dagen koorts waarvan 4 met temperaturen schommelend tussen 38,5 en 40,4 graden C. Zien of ik dan anders tegen de geweldige berichtgeving van Miranda aankijk.

@Dick: Miranda zonder kwade bedoelingen? Dat mag ik hopen en dat voordeel van de twijfel geef ik haar dan ook graag. Neemt niet weg dat je ook zonder kwade bedoelingen mensen pijn kan doen (en nee, ik ben niet persoonlijk betrokken bij de overleden vrouw, ik ken haar niet, zou niet weten hoe ze eruit ziet etc., die pijn komt dan ook niet in mijn richting, als reactie op iemand anders in dit topic). Alleen jammer dat Miranda dat verschil maar niet wil zien: verschil tussen de interesse in iets hebben aan de ene kant en de manier van verwoorden aan de andere kant.

En Miranda, wat betreft die D of die T in gebeurd/gebeurt. Ik had het al gezien maar wilde als azijnzeikende, stugge Oosterling niet op alle slakken zout leggen, maar nu het toch ter spake is gekomen:

Je kan nog zo goed zijn in spelling, soms rolt het er zo uit .

Het gaat bij jou vaker fout dan goed. 6x fout, 3x goed. Soms ja......
Plantje
Bericht door Plantje, op 19 juli 2011 om 09:50
WFvN: Mij dunkt dat je zo op een nette manier de "andere kant" van de zaak belicht hebt.

Tja...d/t dingen...ik wil nog wel eens de azijnzeiker uithangen smilies/wink.gif

Ik ga er verder dan ook niet meer op in. De discussie is genoeg off-topic geraakt.

Beterschap!
Edwin
Bericht door Edwin, op 19 juli 2011 om 10:12
Bericht door Plantje, op 19 juli 2011 om 06:37
Willem, een stukje terug heeft "flatbewoner" uitgelegd hoe dit mogelijk is. Ik ben het wel met je eens dat het niet echt wenselijk is, maar door de uitleg van "flatbewoner" heb ik er wel wat meer begrip voor.


Er is gewoon veel verloop in de flats. Er zijn een paar trouwe bewoners maar voor de rest is het maar een tijdelijke woning, op zoek naar iets anders (huur of koop).


bvv
Bericht door bvv, op 19 juli 2011 om 11:27
Nou het gaat hier allang niet meer over de dode vrouw, tjonge wat een onzinnige discussie hier.smilies/sad.gif iedereen wil zn gelijk weer.
0
Bericht door Bert038, op 19 juli 2011 om 12:19
@Miranda:

er is geen goed of foute woordkeuze. Afhankelijk van de ontvanger. Dat jij het leuk vindt in je reactie, is helemaal aan jezelf. Daarnaast was de reactie voor Tim bedoeld.

Helaas zijn hier dan een stel morele zeikwijven die respect eisen om je vervolgens te bestempelen met een laag IQ.

Je gelijk halen op internet is hetzelfde als de paralympics winnen. Dat is ook niet echt winnen. Over twee weken is iedereen het vergeten. Idem voor de discussies hier op het weblog. Van een dialoog is geen sprake.

Je woordkeuze en reacties, stoorden mij totaal niet, Miranda.

En nu een reactie op dood van de vrouw:

heel erg en sterkte toegewenst voor de nabestaanden.
0
Bericht door Zwolsch, op 19 juli 2011 om 12:40
Bericht door Bert038, op 19 juli 2011 om 12:19

Zo, dat is er uit.smilies/wink.gif
0
Bericht door bewoner van de flat, op 19 juli 2011 om 13:35
Ik vind alles wat ik gelezen heb hier van Miranda ook niet zulke geweldige uitspraken.
Dus Miranda is 1 van de mensen geweest die de hele avond zo wat hebben staan posten voor de flat, echt triest zeg.

En dan nog over het slachtoffer, ik kende haar wel, ze was vriendelijk maar had wel een verleden van drank en drugsgebruik/misbruik.
Denk ook dat ze moeten zoeken in de hoek van de zwervers en dergelijke, aangezien ze met dat soort mensen contact had.

Ze was idd van duitse afkomst, en had ook een hondje ja.
Dat ze niet snel gemist werd hier in de flat komt voornamelijk doordat ze soms zichzelf enige tijd niet liet zien ( in een slechte periode bijv.). En andere keren zag je der dagelijks. Verder kwam er ook geen familie, heeft ze volgens mij zelfs niet eens.

Dus ja, en ze was nogal op der zelf, zoiezo na het overlijden vorig jaar van haar maatje, die ook in de flat een woning had.

Hoe dan ook, t is in en intriest als ze daadwerkelijk vermoord blijkt te zijn. Maar nog triester vind ik mensen die het "leuk" vinden om te zien wat de politie allemaal doet in zo'n geval.

Is hier dan soms ook diegene die van die rare dingen op twitter gooide erover?
Mensen vinden t altijd interessant als er wat gebeurd, willen altijd met hun neus vooraan staan. Misschien zouden ze dat eens minder moeten doen.


Dit artikel is vergrendeld: u kunt hier geen reacties (meer) plaatsen.

busy
 

smwds-banner-weblogzwolle.gif

Windesheim Zwolle

Computer Service Zwolle

Media Markt Zwolle

Spacewinner Zwolle

banner daisy.jpg

logo_jabro_deuren.jpg

Upmeijer

Toegang
Wat is er te doen?
22-05-2012
Karin Spaink
22-05-2012
Smaakroute
22-05-2012
Beloftenteam
22-05-2012
Probleemgedrag
22-05-2012
Platform Berkum
23-05-2012
Tekenworkshop
23-05-2012
Platform Centrum
24-05-2012
Rijbewijskeuringen
24-05-2012
Carine Vos
24-05-2012
Tim Christensen
Facebook