Life Style online winkel
Hoofdpagina
Opsporingsberichten
Foto's
Algemene Logs
Foto's bestellen?
Regionieuws
Spelregels / Disclaimer
Netiquette
Advertenties

banner-ijsselhallen-weblogzwolle-maart-oranjeknop.gif

ketelzorg_banner_140x120pxbew.jpg

uitburo-banner-weblogzwolle-27072011.gif

wijndragers

bureauck_banner.jpg

Webdesign Zwolle

olympus

vvv_vignet_wz.jpg

gemeentebuttoninfo2.gif

banner_zwolle_marketing.jpg

Laatste Reacties
Foto's Fusion of Danc...
Heerlijk om te lezen al da...
Aanpassing gevaarlijk...
@Degi wat een "aardig mens...
Foto's Fusion of Danc...
Onmiddelijk afschaffen dit...
Vragen over geluidsov...
ik misgun niemand zijn fee...
FC Zwolle versterkt z...
Thanks vd Berg ! Klopt hel...
Aanpassing gevaarlijk...
Het was toch een markering...
Aanpassing gevaarlijk...
Fijn laten liggen die ding...
Mega tuinfeest bij Jo...
Nou dat worden weer vernie...
Schrijf je eigen spro...
......wat geen Zwols sproo...
"Niet alle maatregele...
Iemand die nogal eens wat ...
"Niet alle maatregele...
Inderdaad Sabine, het was ...
Zwolle krijgt oranjek...
@jasper helemaal mee eens....
"Niet alle maatregele...
Pluim voor de organisatie ...
FC Zwolle versterkt z...
Pedro is een goed autodida...
FC Zwolle versterkt z...
Ik bedoel maar Bantega !
"Niet alle maatregele...
@ Dame Helemaal correct.....
Bløf slotact 'RTL Vie...
Eindelijk een beetje roeri...
Het weer: zonnige per...
@ Joppuh: Zeven Alleetjes ...
Tieners verzamelen 5....
manuel, in "andere landen"...
Nepcollectant Hartsti...
Hoe diep kun je zinken?
Tieners verzamelen 5....
waarom zou die 5500 euro o...
Mannen aangehouden vo...
Hier de link naar het topi...
"Niet alle maatregele...
Soepie 10.43 had je je ken...
Aanpassing gevaarlijk...
Leggen ze die Chinese band...
Aanpassing gevaarlijk...
Nu, negen maanden later en...
Wie is online?
  Nu 81 gasten en 8 leden
Handig!
Bookmark Website
Bookmark Pagina
Maak startpagina
Hoofdpagina arrow Categorieën arrow Zwols Nieuws arrow Viskraam Timmerman moet bij Kerkbrugje vertrekken
Viskraam Timmerman moet bij Kerkbrugje vertrekken
zaterdag 23 juli 2011

Zwolle - Als het aan de omwonenden van het Kerkbrugje ligt moet de viskraam van de familie Timmerman haar vaste stek op de hoek van het Kerkbrugje en de Kerkstraat verlaten. Swollwacht wil dit voorkomen en stelt via burgerraadslid Wichert aan het Rot een aantal vragen aan het college in Zwolle.

27-07-2011_viskraam_timmerman_op_oude_plek_1.jpg

Viskraam Timmerman staat al decennia lang op de locatie aan de Kerkstraat. Mede daarvoor bevreemdt het Aan het Rot het, dat de kraam nu deze locatie moet verlaten. Hij wil dat de gemeente Zwolle goed gaat onderzoeken of de geuite klachten over de viskraam terecht zijn. Verkeersveiligheid of brandveiligheid, belangrijk zaken voor een standplaats voor ambulante handel, kunnen naar de mening van Aan het Rot geen redenen voor vertrek van de viskraam zijn. Het Swollwacht burgerraadslid vraagt zich ook af of de gemeente de klachten van de omwonenden wel voldoende gecontroleerd heeft, en of een dergelijk verbod ook consequenties voor andere ambulante handelaren kan hebben.

27-07-2011_viskraam_timmerman_op_oude_plek_2.jpg



Reacties (125)add
0
Bericht door babe, op 23 juli 2011 om 22:54
van mij mag die weg daar.ik zie regelmatig dat er mensen met vrachtwagens (vooral de ROVA ze blokeren de weg en de stoep daar) en de taxi's de boel blokeren. Vooral op het zebrapad. En zeg je er wat van dan krijg je en grote mond En hier door rijden de bussen ook niet op tijd. Ze worden gehinderd.

0
Bericht door weho, op 23 juli 2011 om 23:00
@Babe, dat heeft dus totaal niks met de visboer te maken? smilies/wink.gif
0
Bericht door daniel, op 23 juli 2011 om 23:03
Wat een geneuzel weer zeg, laat die man daar mooi staan. haal er altijd mijn visje en snap niet waar mensen moeilijk over doen. krijg je een grote mong... ja als je loopt te ouwehoeren dan krijg je geouwehoer terug.
0
Bericht door John Egberts, op 23 juli 2011 om 23:19
De omwonenden moeten niet zeuren, anders zelf lekker verhuizen, die viskraam staat daar al voor welke omwonende op deze plek, hij hoort daar ook.
Het gezeur van de mensen wordt steeds erger, pas je toch eens een beetje aan omwondenden!!!
smiley
Bericht door smiley, op 23 juli 2011 om 23:21
Deze kraam staat daar al zolang, hoort gewoon bij het straatbeeld, toen die mensen daar kwamen wonen wisten ze dit ook al. Dus staan laten en heeft lekkere vis en vis is gezond.
Dus mensen niet zeuren maar gewoon daar een visje kopen
0
Bericht door Evert, op 23 juli 2011 om 23:30
Zijn mensen met centjes,dus die denken in Zwolle dat ze de dienst uitmaken.
Gegronde redenen hebben ze niet.
Dus laten staan die kraam.
0
Bericht door ren, op 23 juli 2011 om 23:31
Hier zit een luchtje aan, heb ik het idee ! smilies/wink.gif
0
Bericht door DT32, op 23 juli 2011 om 23:35
De omwonenden hebben niks anders te doen en dan gaan ze zeuren..
Die kraam staat er al tig jaar en langer dan dat appartementen gebouw.

Bij de Boni staat een viskraam en die stinkt, dat ruik je op een kilometer afstand.

Dame
Bericht door Dame, op 23 juli 2011 om 23:44
Ik vind het een warrig verhaal: het zijn toch niet de omwondenden die bepalen of de kraam blijft staan of niet. Lijkt me de verantwoordelijkheid van de gemeente als vergunningverlener. Is de vergunning ingetrokken en zo ja, met welke argumenten dan?
Verkeersveiligheid lijkt me nonsens want die kar staat op de stoep. Brandveiligheid? Zie ik ook niet of het zou ook moeten gelden voor de oliebollen- en loempiakramen.
Laten staan die kraam! Ik heb er zelf nog nooit iets gehaald, maar zie er regelmatig klanten bij staan. Onbegrijpelijk om iemand zijn broodwinning te ontnemen voor vage klachten van omwonenden.
0
Bericht door Bewoner Kerkstraat, op 23 juli 2011 om 23:57
Als bewoner van de Kerkstraat, dus recht tegenover de standplaats van Timmerman vind ik dat ik ook mijn zegje hierover mag doen... Je woont in de binnenstad en daarbij horen lusten en lasten. Timmerman stond er al voordat ik hier kwam wonen en ik vind het PRIMA! De mensen van de Genverberg zijn echter een stelletje zeikerds. Eerst de bussluis, die maakte te veel herrie dooor de slippende banden tegen de verhoging, die werd dus weggehaald... Toen een boom van drie meter hoog die het uitzicht op de Peperbus zou belemeren, als die boom een beetje hoogte heeft, leeft al niemand meer van de toenmalige klagers... En nu dus de kwestie Timmerman, tja er is dus altijd wel wat om te zeuren! Straks komen er nog teveel mensen over het kerkbrugje en moeten we die maar slopen. Laat ze hun laatste energie gebruiken voor het zoeken naar een nieuw onderkomen in the middle of nowhere, probleem opgelost! Of zoek een hobby zodat je daar je energie in kunt stoppen...
0
Bericht door Bert038, op 24 juli 2011 om 00:09
Timmerman is een tijd daar weg geweest. Toen stond er nog een klein haringtentje. Nu meneer Timmerman dood is en de familie het heeft overgenomen, hebben ze er wat grotere tent neer gezet.

Als je er langs fietst, ruik je het. Kan het mij prima voorstellen.

En ik haal mijn haring en eten liever ergens waar het personeel wel gebruik kan maken van toiletten.


smiley
Bericht door smiley, op 24 juli 2011 om 00:15
zeg bert038 wat heeft nu die toillet er mee te maken en er zijn mensen genoeg die daar wel een visje halen, dus gewoon laten staan.
0
Bericht door Blauwtje, op 24 juli 2011 om 00:23
Zijn die kakkers in die slagroomtaart helemaal belazerd, hadden ze maar een andere lokatie moeten kiezen om te gaan wonen.
Die viskraam staat er al meer dan 50 jaar.
Ik hoop dan ook dat de gemeente de vergunning niet intrekt.

0
Bericht door versnelling, op 24 juli 2011 om 00:35
Laat staan die helehandel, het is een primalocatie!
0
Bericht door Upendi, op 24 juli 2011 om 00:52
Ik kan het begrijpen dat wanneer je de hele middag in de vislucht zit op je kamer, dat je het dan een keer zat bent. Een raampje dichtdoen met de hitte is dan ook niet de beste oplossing.

Maar kijk dan eerst naar eventuele oplossingen in plaats van direct te schreeuwen dat het kraampje weg moet.


smiley
Bericht door smiley, op 24 juli 2011 om 01:27
Wekunnen ook in plaats van een viskraam de loempiakraam er neer zetten of hebben deze bewoners liever kaviar
0
Bericht door Evert, op 24 juli 2011 om 03:05
@bert,

Wat kraam je toch hier ongelooflijke onzin uit. olde zeikerd! ik zeg gewoon kraam laten zien, ze hebben overigens heerlijke vis. Ik snap niet dat er mensen over klagen, erg treurig weer...
0
Bericht door zusenzo, op 24 juli 2011 om 07:41
Bert is al ziek van alle ongewassen handjes. Je moest eens weten Bert dan lust je niks meer ook niet daar waar een toilet is en ik nog niet met geld toe op wil...
Menner Timmerman staat vast niet achter boom aan de genverberg te plassen denk je wel Bert?

Hij wordt afgelost.
0
Bericht door zusenzo, op 24 juli 2011 om 07:45
Weet je wat ik denk dat de gemeente van alle kramen af wil.

Ze moeten wel eerlijk zijn net als met vuurwerk verkoop. Op een plek waar al verkocht wordt mag iemand die de zaak overneemt doorgaan. Voor nieuwe verkoop plekken nieuwe afspraken.
0
Bericht door rudy, op 24 juli 2011 om 08:08
de viskraam past architectonisch gezien veel beter in het zwolse stadsbeeld dan het foeilelijke appartementengebouw. dus gewoon laten staan die kraam. ik wens wichert veel succes in zijn strijd hiervoor!
Zwolse
Bericht door Zwolse, op 24 juli 2011 om 08:46
Wichert.

Wens je heel veel succes tegen deze idiote maatregel.sinds jaar en dag staat de viskraam al op deze locatie.
Hoop oprecht dat mijn partij je hierin zal steunen.
0
Bericht door janus, op 24 juli 2011 om 09:34
Ik denk dat jou partij met alle winden meewaait behalve de vislucht.smilies/cool.gif
0
Bericht door zusenzo, op 24 juli 2011 om 09:57
Wichert succes!

Dat het allemaal zolang moet duren, waar ligt dat aan?
0
Bericht door pietje, op 24 juli 2011 om 10:13
kan de gem. zwolle niet beter de geneverberg opblazen en het oude gouverneurshuis in ere herstellen bah word hier niet goed van wat een zeikerds als ik eens uit de stad kom en moet nodig zal ik het graag bij hun tegen de deur zeiken smilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gif
Tevens
Bericht door Tevens, op 24 juli 2011 om 10:17
Voordat iemand een huis huurt of koopt moet hij de omgeving verkennen en de voor en nadelen op een rijtje zetten. Je betrekt een woning inclusief de omgeving, dus niet later beginnen met zeuren over bomen die hoger worden (goh een wonder!), hek, verkeershinder, water of viskraam.
0
Bericht door bantega, op 24 juli 2011 om 10:36
hup wichert!
0
Bericht door K. te Winkel, op 24 juli 2011 om 10:40
@Wichert, de vragen die je stelt zijn overbodig want je had de antwoorden al lang kunnen weten, maar ik snap dat Swollwacht in deze komkommertijd weer even een populariteitsoffensiefje doet.
Lees bijgaand artikel:
http://www.destentor.nl/regio/...beleid.ece
0
Bericht door KvDijk, op 24 juli 2011 om 10:56
De gemeente gedoogt de viskraam op die plek tot september 2011. En wat dan nog. De gemeente heeft lang geleden kennelijk een fout gemaakt met het toewijzen van de standplaats. De bewoners van de Genverberg reageren nu daarop. Zoals al gezegd, je moet weten waar je gaat wonen, en dan niet meer zeuren over zaken die al sinds jaar en dag bekend zijn. HUP Wichert!
Dame
Bericht door Dame, op 24 juli 2011 om 11:00
Ook het artikel uit de Stentor begrijp ik niet. Als de viskraam een vergunning heeft tot september dan is er geen sprake van 'gedogen'. Bovendien beslist de 'adviescommissie bezaren' niet, die geeft - zoals de naam al zegt - alleen een advies aan het college van B&W. Het college moet een besluit nemen. De gemeente kan de boel ook legaliseren door het bestemmingsplan aan te passen, als het daarin nu niet goed is geregeld. De ondernemer hoeft daar niet de dupe van te zijn. Ik hoop dat het initiatief van Swolwacht gesteund wordt door andere partijen. Te gek voor woorden dat die viskraam daar geen twee dagen per week zou mogen staan. Voor de klagende bewoners van de Genverberg wil ik zeggen: ga niet in de binnenstad wonen wanneer je de omgeving van een buitenwijk wenst.
0
Bericht door versnelling, op 24 juli 2011 om 11:28
Hup Wichert, die kraam kan daar best staan; veel succes smilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gif
0
Bericht door Herrie, op 24 juli 2011 om 11:32
de bisschopjes hebben ze ook al weggetreitert daarzo.
0
Bericht door zusenzo, op 24 juli 2011 om 11:44
te winkel: er zijn al berichten geweest dat het niet stinkt daar. Timmerman heeft dat allemaal prima voor elkaar en de gemeente weet er van. Zal het nu het uitzicht zijn voor de mensen die niet leven of alleen maar leven bij de gratie van het uitzicht op ondergrondse containers?
0
Bericht door zusenzo, op 24 juli 2011 om 11:45
Evert, die mensen hadden centjes maar teren nu in.
0
Bericht door zusenzo, op 24 juli 2011 om 11:47
Upendi inderdaad, indien... dan wel met een alternatief komen.
0
Bericht door Klaas, op 24 juli 2011 om 11:51
@Dame
De gemeente kan nu niet anders dan besluiten dan de kraam daar weg moet. Een ander besluit houd geen stand volgens de wet. Tussen recht hebben en recht krijgen bestaat immers een levengroot verschil. De gemeente moet er voor zorgen dat ze haar eigen fout hersteld. Of dit betekent dat de kraam daar (wettelijk gezien) weer mag komen te staaan, moet afgewacht worden. Voor de Viskraam is te hopen van wel, maar als dat niet mogelijk is, "vette pech".
Het is te kort door de bocht om hier uitsluitend de bewoners van de Genverberg de schuld van te geven, zij staan immers (op dit moment) in hun recht en in dit land is het voor iedereen mogelijk, gelukkig maar, om je recht te halen, andersom doet de gemeente dat ook.
0
Bericht door Bert038, op 24 juli 2011 om 12:03
Ja, meneer Timmerman (van het oude kleine zelfde visstalletje) plaste regelmatig tegen de bomen achter de Genverberg. Spreek ik bijna over 10 jaar geleden.

De kwaliteit van de vis volgens het AD, is teleurstellend te noemen.

Toen de Genverberg werd gebouwd, stond Timmerman daar met een klein visstalletje. Kon je kiezen tussen een haring, kibbeling, een rolmops of een lekkerbek.

Nu is het overgenomen door de familie en er staat een halve viswinkel.

En het meurt als de ziekte. Ik zou mijn handtekening zetten tegen de viswinkel.

0
Bericht door janus, op 24 juli 2011 om 12:08
Die oude Timmerman mocht daar vroeger helemaal niet bakken ,als ik een bakkie ging doen bij de bloemenstal van wimpie ging ik wel eens een gebakken visje halen die werdt zo in de magnetron gepleurd en klaar was kees. Ik denk toch dat de bewoners een punt hebben.
0
Bericht door Bert038, op 24 juli 2011 om 12:17
Ik haalde wel eens een haring bij Timmerman. Totdat ik hem een keer weg zag lopen achter een boom.

Komt hij terug, heeft jeuk aan zijn naad en krabt er nog even ongegeneerd aan, veegt zijn handen af aan een blauw wit geblokte handdoek die er hangt en vraagt of ik een haring wil.

Verbouwereerd ben ik toen weg gelopen. Sindsdien geen haring bij Timmerman. Bastiaan was veel beter (wel op de dijkstraat).

Volgens mij kon je er vroeger wel kibbeling halen of een lekkerbek. Of het werd warm gemaakt in de magnetron, kan ik mij niet herinneren.

En idd, de bewoners hebben een punt.

0
Bericht door Evert, op 24 juli 2011 om 12:21
Als het allemaal zo slecht is, waarom blijven er dan mensen komen voor een visje? als het 10x niks was geweest en er is geen omzet was meneer denk ik alang van zijn stekkie af..
En oude koeien uit de sloot halen, wat schiet ermee op? 10 jr geleden pfffsmilies/shocked.gif
0
Bericht door KvDijk, op 24 juli 2011 om 12:23
Klaas, als de bewoners van de Genverberg nergens over begonnen waren was er nu ook geen probleem, en was niet uitgekomen dat er iets niet helemaal aan de haak is met de vergunning. Wat gun je?
0
Bericht door Bert038, op 24 juli 2011 om 12:24
Dat zijn mensen die wel tevreden zijn over de vis of de hele historie niet kennen.

De oude koe is:
klein visstalletje = geen overlast. Halve viswinkel is overlast.

Tien jaar geleden woonden denk ik de meeste bewoners daar al op de Genverberg.
0
Bericht door KvDijk, op 24 juli 2011 om 12:28
Bert, de kwaliteit van de vis van Timmerman is in 2009 getest. Zie: http://www.weblogzwolle.nl/content/view/12555/55/. Zo val je wel meer terug op zeer oude gebeurtenissen, zogenaamde 'oude koeien'.
Ben je een bewoner van de Genverberg toevallig?
0
Bericht door wichert, op 24 juli 2011 om 12:30
Bert038 het gaat er niet om of jij de kwalireit goed of slecht vind.het gaat er ook om dat alle ambulante handelaren nu kunnen worden verwijderd door klagers.Hard werkende mensen die straks misschien hun hand op moeten houden bij de gemeente .Neem b.v al die vietnamese loempiaverkopers,kaashandelaren en bloemenstalletjes etc.
Een vergunning wordt altijd voor maximaal drie jaar gegeven en hoe vaak is dan de vergunning van Timmerman al verlengd .minimaal 20 keer.Dus zouden al die ambtenaren in al die jaren het verkeerd hebben gedaan.
En over smaak valt niet te twisten.Ik trek het mij zo aan omdat ik zelf heel veel jaren een standplaats heb gehad.
0
Bericht door Stadshagen, op 24 juli 2011 om 12:32
De "bewoner van de Kerkstraat"heeft het prima omschreven.
Dit hadden de bewoners van de Genverberg zich eerder moeten realiseren,of het appartement nooit moeten kopen.
Als ze ook maar een scheet dwars zit daar gaan ze protesteren.......
Koop gewoon een vrijstaand huis in de rimboe of ophouden met zeuren.
Weer net zo'n verhaal als De Bierton......iedereen weet dat hij er staat en toch daar dichtbij een huis kopen en achteraf zeuren over geluidsoverlast........

Bert kan zijn visje ook gewoon ergans anders gaan kopen.

En blijf van de broodwinning van die hardwerkende mensen af!!!!!!!!!!!!!!
0
Bericht door Zwollenaar is Back, op 24 juli 2011 om 13:06
Heel bijzonder, wel willen wonen in de binnenstad maar geen handel om je heen duchten. De kraam van Timmerman is van die soort die nauwelijks geur overlast geeft door de hypermoderne afzuig- en filterinstallatie.

Opvallend hoe die bertie38 in alle discussies hier er punten bij weet te halen die niet ter zake doen maar toch een soort onderbuik gevoel geven.
Dame
Bericht door Dame, op 24 juli 2011 om 13:18
De gemeente kan nu niet anders dan besluiten dan de kraam daar weg moet. Een ander besluit houd geen stand volgens de wet.

Dat zou ik op basis van de beschikbare informatie niet durven te zeggen, Klaas. Heb jij het advies van de adviescommissie gelezen en is er een link naar dat advies? Het woord is nu aan het college die ook kan besluiten om het bestemmingsplan te wijzigen zodat de ambulante handel daar kan blijven. In de tussentijd zou Timmerman een gedoogbeschikking kunnen krijgen, omdat er dan uitzicht is op legalisatie. Maar zoals gezegd, ik ken het advies niet, dus blijft lastig een oordeel te hebben. Wel is het zo dat het niet B&W of de adviescommissie is die uiteindelijk aangeeft dat iets tegen de wet is, maar de rechter. Timmerman kan dus in beroep gaan en een eventueel negatief besluit laten toetsen door de rechter. Het zou niet de eerste keer zijn dat een college wordt teruggefloten.
Ik kom daar zelf heel regelmatig langs en ik kan Bert038 verzekeren dat het er niet of nauwelijks naar vis stinkt. De man heeft het prima voor elkaar.
0
Bericht door Evert, op 24 juli 2011 om 13:28
Ja, omdat bert daar zijn visje niet lekker vind.. moet de kraam maar weg? lekker egoistisch
0
Bericht door oke, op 24 juli 2011 om 14:09
Niet zeurensmilies/angry.gif.
Als je geen vliegtuig wil horen ga niet bij Schiphol wonen.
Wil je geen treinen horen, ga niet bij het station wonen.
Wil je geen geschreeuw van kinderen, ga dan niet naast een school wonen.
Wil je geen vis lucht ruiken, koop dan geen huis bij de viskraam.
Deze objecten staan er al of daarvan is bekend dat ze er komen. Dus houd daar rekening mee voordat je een huis koopt. Zeur dus niet maar denk van te voren na.
Timmerman moet blijven. Hij hoort bij het stadsbeeld.smilies/cheesy.gif
Dame
Bericht door Dame, op 24 juli 2011 om 14:42
Besluit B&W 24 mei 2011

Door het innemen van de standplaats tot 1 september 2011 te gedogen worden de negatieve effecten voor de vergunninghouder tijdens de periode waarvoor de vergunning nog geldt weggenomen. Zoals de commissie in het advies stelt is reeds in een eerder stadium vastgesteld dat van overlast voor omwonenden geen sprake is omdat aan de voorschriften van het standplaatsenbeleid en de milieuvoorschriften wordt voldaan.

Besluiten overeenkomstig het advies van de Adviescommissie bezwaarschriften heeft grote financiële gevolgen voor de vergunninghouder. Met toepassing van het overgangsrecht van het bestemmingsplan kan hij slechts één dag per week van zijn vergunning gebruik maken. De tweede dag gebruik maken van de vergunning laat de bestemming “Openbare ruimte” zoals gezegd niet toe. Onderzocht is of de situatie mogelijk te legaliseren is door een ontheffing van het bestemmingsplan te verlenen. Er zijn geen stedenbouwkundige bezwaren tegen het innemen van een standplaats op de locatie nabij het Kerkbrugje. Het voornemen is dan ook om dit in de toekomstige herziening van het bestemmingsplan “Beschermd Stadsgezicht” mee te nemen. Gelet op de korte termijn waarvoor de vergunning nog geldig is, het vastgestelde gedoogbeleid volgens de nota “Gedogen is uitzondering” en het hierboven vermelde stedenbouwkundig standpunt, is het gedogen van de huidige situatie naar onze mening de juiste oplossing. Voor de periode na 1 september 2011 zal een nieuwe aanvraag om een standplaatsvergunning moeten worden ingediend. Daarnaast is een zgn. “projectomgevingsvergunning” nodig, die het gebruik van de grond in strijd met het bestemmingsplan door het innemen van een standplaats, regelt.
Voor de goede orde wordt nog opgemerkt dat in de periode tot 1 september 2011 onderzocht zal worden of er mogelijk een alternatieve plek voor de viskraam in de omgeving is.

Zoals ik het lees, wordt gewerkt aan legalisering via een wijziging van het bestemmingsplan. Zie ik iets over het hoofd, want als dat klopt, wat is dan de zin van de vragen van Swolwacht?
0
Bericht door KvDijk, op 24 juli 2011 om 15:10
Ik lees in de argumenten van de gemeente geen bezwaren van de bewoners van de Genverberg, terwijl dat door Wichert wel aangevoerd wordt. Dat is een verschil. Maar zoals ik hier ook gelezen heb, als de viskraam al om de zoveel jaar een nieuwe vergunning krijgt, waarom nu ineens gedogen of zelfs verbieden. Ik zie er geen aannemelijke reden voor. Wie wel?
De Genverberg... Over beschermd stadsgezicht gesproken smilies/angry.gif
0
Bericht door Gerrit01, op 24 juli 2011 om 15:14
smilies/angry.gif ik snap er ook niks van dat mensen pas na vele jaren gaan klagen,klopt niks van gewoon laten staan die viskraam.
Dame
Bericht door Dame, op 24 juli 2011 om 15:18
Hierbij de link naar het besluit dat B&W namen op het bezwaar van de omwonenden en het advies van de bezwarencommissie. Volgens het college stinkt de kraam dus niet.
http://bis.zwolle.nl/cms/Bis.n...enDocument
0
Bericht door KvDijk, op 24 juli 2011 om 15:37
Dame,
Ik schrik van de papieren molen die ik tegenkom. Al die bijlagen erbij. Poepoe...
Ik blijf bj mijn mening dat zolang er van de viskraam geen directe last wordt ondervonden Timmerman na 71 jaar daar gewoon mag blijven. En ook wel meer dan slechts één dag per week!
0
Bericht door babe, op 24 juli 2011 om 16:06
och och de vis wordt duur betaald. De stank over vald soms wel mee. Maar soms...................... . ieder moet toe geven de kraam staat wel op een unt dat het zicht van uit het kerkbrugje word belemmerd. Ik heb vaak gezien dat het(bijna) goed mis ging. Doordat de kraam in het gezicht veld staat. En daar hoor ik niemand over klagen. Iederen klaagt over de stand plaats maar kwa veiligheid denkt niemand aan. denkt niemant meer aan de veiligheid, een viskraam vlak bij een zebrapad, dat lijkt me niet een goed plan. Oke de kraam mag er van mij staan maar op 1 voor wwarde de veiligheid kwa verkeer moet niet in gedien komen.
0
Bericht door Geoffrey, op 24 juli 2011 om 16:25
oudjes zeuren altijd en over alles. Bij de dobbe werd er zelfs gezeurd dat er zoveel auto's langsrijden... nouja niet gek langs een drukke weg

Dat gezeik altijd, is echt om moe van te worden. Ouderen en jongeren zit een groot verschil tussen
0
Bericht door zwollenaar47, op 24 juli 2011 om 16:57
Schijnheiligen zijn ze bijna allemaal de bewoners van die doei lelijke appartementen doos.
Wel vis halen, en ondertussen klagen en zeilen.
Kennelijk vinden ze stulpje toch niet zo aantrekkelijk meer en omdat ze toch niets beters te. dien hebben gaan ze maar een hard werkende ondernemer dwarsbomen.
Een tip, ga ergens anders wonen dan heb je er ook geen last van.

Voor wat betreft verkeersveiligheid, dat kan opgelost worden en dus geen reden zijn om vergunning in te trekken. Fieters moeten zelf ook uit hun doppen kijken en niet met oordopjes met muziek op en daardoor niets meer horen rijden.
0
Bericht door Gerrit01, op 24 juli 2011 om 17:42
wie zijn de Vereniging van Eigenaren van de Kerkstraatveste en dan voornamelijk de persoon H. Vonhof ?, want ik vraag mij af of dit wel direct gelinkt kan worden aan de Genverberg.
0
Bericht door harres, op 24 juli 2011 om 23:25
loat goan,de man verdiend eerlijk en op een verantwoorde manier z'n boterham.en wat het verkeer daar betrefd valt het best mee, er zijn in andere grotere steden wel nijperende gevallen aanwezig, waar het ook goed gaat.smilies/wink.gif
0
Bericht door Billy, op 24 juli 2011 om 23:53
Als ze het Gouveneurshuis niet hadden gesloopt zou het bij het Kerkbrugje nu niet naar kouwe kak ruiken
0
Bericht door zusenzo, op 25 juli 2011 om 07:47
Grote vrachtwagens leveren daar ook in de buurtwinkels. Bloemist Hagelstraat Diezerstraat allemaal vanaf de Kerkstraat.
0
Bericht door zusenzo, op 25 juli 2011 om 07:49
Babe je doet je naam eer aan.
0
Bericht door wichert, op 25 juli 2011 om 09:15
Lieve mensen ik heb de naam Genverberg nooit genoemd.
0
Bericht door KvDijk, op 25 juli 2011 om 09:42
Prachtige politieke uitspraak Wichert smilies/cheesy.gif Maar we weten allemaal wat je bedoeld hoor.
0
Bericht door Eva@work, op 25 juli 2011 om 09:46
Als dit maar niet zo'n zelfde soap wordt als bij die patatkraam in Dronten...
http://dronten.flevopost.nl/?n_id=200116
0
Bericht door Linda, op 25 juli 2011 om 11:29
Hup Wichert!!
0
Bericht door wimpie, op 25 juli 2011 om 12:46
Voor al die lui die lopen te klagen over die bewoners zou ik zeggen, geef even je adres op dan kijken we wel of we daar die viskraam voor de deur kunnen zetten . Afgesproken?
Liefst een adres op de heersende wind=stankrichting . Gelijke monniken gelijke kappen, zogezegd smilies/grin.gif
Gemeente Zwolle.
0
Bericht door zusenzo, op 25 juli 2011 om 12:57
Wimpie no problem! Ik woon aan de Dijkstraat, daar staat een vietnamees maar daar heeft Bastiaan met vis gestaan dus daar is vast een gedoogplek.
0
Bericht door drama, op 25 juli 2011 om 13:12
De laatste keer dat ik daar een "gebakken" visje haalde is al jaren geleden: de vis werd opgewarmd in de magnetron.....
Dan had je ook geen "viskraamlucht" .
Ik weet niet hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. Is de vis weer in de olie?
0
Bericht door wichert, op 25 juli 2011 om 13:24
Drama of de vis in de olie is weet ik niet ,maar liever die vis dan ik
smiley
Bericht door smiley, op 25 juli 2011 om 14:56
Hey wimpie.
Ik woon in de aa-landen, kom maar op met die viskraam, hoef ik niet ver meer te fietsen of lopen. Zet maar neer aan de zwartwater allee bij de fietser oversteekplaats. Ga ik morgen gelijk een visje halen.
0
Bericht door Evert, op 25 juli 2011 om 18:13
@wimpie

Zet er maar in neer weer bij de rijnlaan, heeft vroeger jaren theo muys gestaan.. nooit geen last van gehad!! smilies/cheesy.gif
0
Bericht door oke, op 25 juli 2011 om 19:12
@wimpie, zeker ook zo'n import zwollenaar. Net als de importers onder de rook van schiphol. En de zeurders die naast een school zijn gaan wonen.Dat zijn nl. de grootste zeurders. Ze denken niet na en zoeken het probleem op om te kunnen zeurensmilies/angry.gif
Eva
Bericht door Eva, op 25 juli 2011 om 19:29
Hoeveel viskramen wil je hebben in Aa-landen????? Daar is toch al een vis-overbevolking???
0
Bericht door Evert, op 25 juli 2011 om 20:52
@eva,

Ja daar heb je opzich wel een punt smilies/wink.gif
Dame
Bericht door Dame, op 25 juli 2011 om 21:57
De Aalanden is niet voor niks de rivierenbuurt van Zwolle, Eva.smilies/grin.gif
smiley
Bericht door smiley, op 25 juli 2011 om 22:16
als die viskraam wegmoet, betekend dit dan dat alle kramen in zwolle wegmoeten. Wat een gezeur om een viskraam.
Laat die man daar toch lekker staan, hoe kun je daar nu last van hebben.
Er staan in zwolle toch meerdere viskramen loempia,s en gebakkramen wil je die dan ook allemaal weghalen.
groetjes smilies/cool.gifsmilies/cool.gif
0
Bericht door -Tjalling, op 26 juli 2011 om 00:17
Een standplaatsvergunning wordt afgegeven voor een periode van drie jaar en moet dan opnieuw worden aangevraagd en is persoons gebonden.
Die persoon moet ten aller tijden persoonlijk aanwezig zijn!!
Nu de familie van Timmerman de zaak heeft overgenomen en er dus een andere rechtspersoon is wordt het gedoogd dat zij deze plaats in nemen.
Zij hebben dus geen enkel recht op deze plaats.

dick
Bericht door dick, op 26 juli 2011 om 08:13
Klinkt duidelijk. Hoe vervelend (soms) onterechte klagers ook zijn. En hoe sterk hun klaagleger ook lijkt te groeien.
Eva
Bericht door Eva, op 26 juli 2011 om 09:16
Van mij mag er wel een viskraam permanent aan de Petuniaplein komen! Nu is er alleen op vrijdag een kraam. En laat ik dan net werken smilies/sad.gifsmilies/cry.gif.
Er staat een winkelpand te huur...
dick
Bericht door dick, op 26 juli 2011 om 09:25
Eva, ff onder het tunneltje door bij Dirk Muys hmmmmm en gezellig smilies/cool.gif
0
Bericht door wichert, op 26 juli 2011 om 09:33
Tjalling je hebt gelijk een standplaats is persoonsgebonden, maar in alle gevallen is het zo dat een zoon de zaak overneemt waar hij ook al jaren in meegewerkt heeft en er wordt tevens aan die zoon wel een vergunning afgegeven telt die 71 jaar toch. We zijn toch nog wel een beetje menselijk. Dat Dick een enorme fan is van Dirk muys weten we al een hele tijd dat is ook een adres waar ik zelf regelmatig te vinden ben, maar dat heeft niets met het standplaatsen beleid te maken en als Dick niet oppast mag zijn geliefde blomenhandel waar hij altijd zo groots op is ook binnenkort niet meer in Stadshagen staan, want dat zijn ook standplaatsen.
Japser
Bericht door Japser, op 26 juli 2011 om 09:59
@Eva en terecht, vis eet je op vrijdag smilies/tongue.gif

Gelukkig werk ik in Leeuwarden en daar staan op vrijdag drie viskramen op de markt (en geen van allen hebben ze remoulade smilies/angry.gif)
0
Bericht door Zwollenaar is Back, op 26 juli 2011 om 10:14
@Eva, op het Petuniaplein is dezelfde Timmerman met dezelfde kraam, die je ook daar nauwelijks ruikt.


Eva
Bericht door Eva, op 26 juli 2011 om 10:14
Ik word altijd lekker gemaakt als ik op vrijdag eind 's middags van mn werk terug de wijk weer infiets, dat ik dan nog net de viskraam zie staan. Op vrijdag komt het er dan niet meer van, maar op zaterdag zit die herinnering er nog steeds in... Maar ja, dan is die kraam pleitos!
Theo Muys Stadshagen is altijd uitverkocht en nodigt wat mij betreft niet echt uit om er iets te halen. Theo Muys Aa-landen willen we nog wel eens iets gaan halen...
Laatst stond ik trouwens op bij die andere kraam op de Dobbe, maar daar moest ik zo lang wachten tot ik aan de beurt zou komen, dat ik onverricht weer naar de auto ben teruggegaan (en naar mn dochtertje die wachtte tot ik terug kwam, want eigenlijk was ik alleen de winkelwagen aan het wegzetten).
Nee, van mij mag er best permanent 1 in Westenholte komen staan...
Eva
Bericht door Eva, op 26 juli 2011 om 10:15
Zit Timmermans overigens niet ook in Kampen???
Eva
Bericht door Eva, op 26 juli 2011 om 10:16
Timmermans = Timmerman
dick
Bericht door dick, op 26 juli 2011 om 10:24
@ Wichert, goed dat je het zegt...moet nodig weer eens naar De Kloe toe. Met deze die-hards van de Stadshaagse markt is al zo gezeuld, die verdienen nu wel wat rust.

Inhoudelijk kan ik nixxx toevoegen hier. Ken het beleid niet, de rol van klagers, de terechtheid van de klachten, het gedogen, persoonlijk aanwezigzijn het tijdelijk afgeven door Tjalling genoemd, de rol van de politiek, de rol van de handhavende ambtenaren op het gemeentehuis.

Dus pas ik verder ff, wel weer een mooie gelegenheid enkele namen te noemen smilies/wink.gif
0
Bericht door john, op 26 juli 2011 om 11:02
haal die viskraam bij de c 1000 in dieze oost maar weg. die bakt je vis en weegt deze daarna om de prijs te bepalensmilies/shocked.gif
0
Bericht door wichert, op 26 juli 2011 om 11:28
Ja Eva ambulante handelaren staan vaak op meerdere plekken,een paar jaar geleden stond Muys ook op dinsdag op het petuniaplein ,weet niet of jij dat nog weet.
0
Bericht door drama, op 26 juli 2011 om 11:41
@john ; heb je die visboer ook gevraagd waarom die weegt na het bakken?
Eva
Bericht door Eva, op 26 juli 2011 om 11:45
Ik ben import, Wichert... Wij wonen pas sinds eind 2003 in Westenholte... Dus nee, ik ben me niet bewust van Muys in Westenholte... :-(
Eva
Bericht door Eva, op 26 juli 2011 om 11:49
Wij hebben trouwens bij de Hogenkampsweg gewoond, bij viskraam van Amerongen... Geen last van stank op ons balkon ;-), maar inderdaad bakt ie eerst en weegt daarna pas... en als zn vis nou eens lekker was...?? Maar er ging een wereld voor me open, toen ik Theo Muys in Aa-landen ontdekte...
Eva
Bericht door Eva, op 26 juli 2011 om 12:00
Maar om weer on-topic te belanden...
Het moge in deze discussie duidelijk zijn, dat er veel mensen zijn die van vis houden. Ook is mij duidelijk geworden, dat er veel mensen zijn, die in hun eigen buurt nog wel een vishandel missen.
Ik hoop dat Timmerman weer mooi op die plek bij Kerkbrugje terug komt. Hij doet daar zeer goede zaken. Misschien kan hij wat kortingsbonnen uitdelen aan de flat er achter? Dan zullen ze misschien wat minder klagen??
Mocht die standplaats toch niet meer kunnen, dan mag Timmerman zich hopenlijk door deze discussie gesterkt voelen door te weten, dat er nog heel veel andere plekken zijn. En nu maar hopen dat de gemeente wel geleerd heeft van de situatie in Dronten (patatkraam die al jaren om een vaste standplaats vecht) en zoiets ter aller tijden zal gaan voorkomen...
0
Bericht door wichert, op 26 juli 2011 om 12:59
Of iemand zijn visje weegt of niet ,jij bent degene die ergens klant is en als het je niet bevalt ga je van zelf ergens anders naar toe ,dat lijkt mij er bij deze discussie niet om te gaan.En Eva al 8 jaar in Westenholte en ik ken je nog niet,voor jou misschien wel beter,zou het toch leuk vinden om er een gezicht bij te zien,misschien komen we elkaar tegen zonder het te weten heeft ook wel wat .Ik ga in een Boerka lopen dan herkent zeker niemand mij.
0
Bericht door bigge, op 26 juli 2011 om 15:16
Voor al die lui die lopen te klagen over die bewoners zou ik zeggen, geef even je adres op dan kijken we wel of we daar die viskraam voor de deur kunnen zetten . Afgesproken?
Liefst een adres op de heersende wind=stankrichting . Gelijke monniken gelijke kappen, zogezegd


Sterker nog, zullen wij een keertje voor een paar weken ruilen van woning? Ik woon in Ittersummerbroek. Een rustige nette wijk met royale huizen, veel groenvoorzieningen en alle overige voorzieningen zoals een groot winkelcentrum om de hoek.
Dan krijg je wel tijdelijk buren van Surinaamse afkomst welke dagelijks kerrie bereiden, dus hopelijk hou je van aangebrande kerrie-lucht. Oh ja, en voordat ik het vergeet. Ik woon op nog geen 100 meter van de weilanden af, welke door de boeren gebruikt worden om hun mest-overschot te lozen.

Desondanks wonen wij hier al jaren met veel plezier en hebben nooit bij de gemeenste lopen klagen over deze zaken. Mijn ouders zijn niet van plan om hier ooit nog te vertrekken (uiteidelijk is het wel de bedoeling dat ik ooit een keer het ouderlijke nest verlaat), dus hebben wij geaccepteerd dat dit gewoon de situatie is. Degene die dat niet konden accepteren zijn dan ook verhuist. Iedereen tevreden en geen gezeik in de buurt. Zo moeilijk is het toch niet?

Het moet in Nederland eens keer afgelopen zijn met die mentaliteit van: "Mijn leventje moet perfect zijn en dat mag gerust ten koste gaan van anderen".
Eva
Bericht door Eva, op 26 juli 2011 om 19:11
Ik heb tegenover een kadaveropslaghuisje gewoond, toen ik klein was. Iedere dinsdag werden daar dode beesten gedumpt of opgehaald, ik weet niet precies. Maar als de wind een beetje verkeerd stond... EEN VERSCHRIKKELIJKE LUCHT!!!!
0
Bericht door admin., op 27 juli 2011 om 20:27
Foto-update!
Dame
Bericht door Dame, op 27 juli 2011 om 20:31
Ben er vandaag langs gereden, flink geroken, nauwelijks vislucht waargenomen. De foto maakt ook goed zichtbaar dat het verhaal van Babe over de verkeersveiliheid nergens op slaat. De wagen staat keurig achter de witte streep, zodat er voldoende zicht is op het zebrapad vanaf het Kerkbrugje.
0
Bericht door zusenzo, op 28 juli 2011 om 08:03
Alle vis gaat per gewicht. Als ik bij de Visscher een schol bestel laten ze hem zien ik betaal naar gewicht.

Eva
Bericht door Eva, op 28 juli 2011 om 08:58
@zusenzo... Per gewicht betalen, klopt. Maar het gewicht verschilt met en zonder frituurvet...
0
Bericht door --Tjalling, op 28 juli 2011 om 09:27
Je bent zeker nog nooit in Italie geweest?Daar wegen ze zelfs het brood. :-)
De slager en de groenteboer wegen ook alles.Is toch normaal?
Waarom een visje dan niet??

Al eens eerder schreef ik hier op dit weblog het volgende.

Je loopt op de markt.Er staan vijf visboeren allemaal verkopen ze lekkerbekjes.De een vraagt 2 euro de ander 2.50 per stuk.Er staat niet bij welke vissoort het is. Hoe kun je dan als kritische consument vergelijken waar je het goedkoopste uit bent??
Er wordt erg veel koolvis en heek verkocht als lekkerbekjes.Inkoopprijs ongeveer 4.50 per kilo.Het smaakt nergens naar maar met veel kruiden er op proef je dat toch niet.Met die kruiden kun je zelfs een oude schoenzool lekker maken.Maar eet je dan een echt visje?
Maar er zijn er ook die verkopen kabeljauw lekkerbekjes inkoopprijs 14.00 euro per kilo.En nee die vishandelaren zullen er ongevraagd geen halve bus met kruiden op smijten.Is niet nodig want die vis is gewoon lekker zonder die troep er op.

Je loopt weer op de markt.Er staan vijf visboeren.Allemaal verkopen ze lekkerbekjes.

Maar nu hebben ze allemaal netjes de vissoort vermeld en de prijs per honderd gram.
Nu pas kun je vergelijken wie het goedkoopste is.

Trouwens een vis wegen voor het bakken zal je duur komen te staan.Want vis bestaat grotendeels uit water.Water dat verdampt bij het bakken.De vis wordt dus ongeveer 15% lichter bij goed bakken .En nee die korst weegt echt niets en als de vis goed gebakken is dan word hij zeker niet zwaarder door de olie.
Als er wel veel olie uit druipt dan een andere visboer zoeken.

En dan er bij heb je enig idee hoeveel een liter olie er is die pan gaat en wat dat kost?Een goede vishandelaar ververst elke dag deze olie.En heb je enig idee wat die bakinstallatie kost??

dick
Bericht door dick, op 28 juli 2011 om 10:38
Vreemd stuk eigenlijk
Als het aan de omwonenden van het Kerkbrugje ligt
WLZ KOPT gewoon
moet Kerkbrugje vertrekken


Hoeveel omwonenden, 1 of 2?

Wat is de procedure nou?

* volgens mij een storm in een glas komkommerwater
------------------
Goed vergelijkingsverhaal Tjalling!!!!
0
Bericht door Marcello, op 28 juli 2011 om 10:43
Nou Dick, zoals de kaarten nu liggen gaat Timmerman gewoon vertrekken.
dick
Bericht door dick, op 28 juli 2011 om 11:06
Oh ja Marcello, wie is nu aan zet in de procedure dan?
0
Bericht door Marcello, op 28 juli 2011 om 11:16
Ik ga niet de hele - interessante - discussie van hierboven oprakelen. Je had het kunnen weten. Timmerman zelf, of voor hem de politiek dus. Inmiddels gaan er op Twitter ook al burgeracties voor support van start.
Zie: http://twitter.com/#!/038netwerk
dick
Bericht door dick, op 28 juli 2011 om 11:30
Hiewboven gaat het vooral over waar een goede visboer kan komen.

Ik vraag me af of dit reeel is of sensatiegericht:
Vreemd stuk eigenlijk
Als het aan de omwonenden van het Kerkbrugje ligt
WLZ KOPT gewoon
moet Kerkbrugje vertrekken



Vraag me af hoeveel omwonenden en of hun klachten enigszins logisch zijn.....Zeker zonder de procedure te kennen en de rol van de politiek. Laat staan die van burgeracties. En de ze te begrijpen. Zijn er misschien regels aangepast? zo ja, moest dat niet door de gemeenteraad. Dat bureau (handhaving) van de gemeente zal de regels toetsen dan is het erg belangrijk waar de 1, 2 of vele omwonenden mee aankomen. Geuroverlast ongeveer even subjectief als lawaaioverlast, dus ze kunnen er nog wat mee beleven.


Maar uh, een brood-kwaliteitsjournalist zal toch al wel eens voor een pittig interview ten gemeentehuize zijn geweest?

Van mij hoeft ie er niet weg hoor maar ik kan zo moeilijk een mening vormen.


0
Bericht door wimpie, op 28 juli 2011 om 12:55
In de Zwolse krant van vandaag stond een foto van een lief klein haringkraampje, zeker een kwart eeuw terug daar geschoten.
Vergeleken daarbij staat er nu een soort winkel op wielen. En toen ik er laatst per ongeluk achterlangs liep, rook ik een baklucht niet mis. Ook mijn metgezel rook het. Was toen die ochtend juist m'n huis letterlijk ontvlucht voor een lawaaischoppende heistelling naast mijn huis, en dus extra alert op overlast ... We zeiden nog tegen elkaar , je zult hier maar achter wonen met die geur...

Logisch dat er elke 3 jaar een nieuwe vergunning moet worden afgegeven. Vind het eerlijk gezegd ook niet zo geweldig staan in een beschermd stadsgezicht
De Genverberg is ook maar zo-zo overigens... Het is een schande dat het prachtige Gouverneurshuis toendertijd is gesloopt .


0
Bericht door Gerrit01, op 28 juli 2011 om 13:27
@ Wimpie, maak er maar jaar of 50 of zelfs 60 geleden. Zelfs al zou er stankoverlast zijn is daar toch een oplossing voor, maar waarom klagen de mensen nu pas ???

Ik weet wel haast zeker dat men in de Genverberg zo goed als nooit overmatg visluchtjes ruiken want daar is de afstand te groot voor dan moeten ze ook die riekende stadsgracht ruiken in de zomer bij warm weer en ook daar heb ik niemand overgehoordsmilies/shocked.gif

De gemeente moet daar zelf maar een polshoogte gaan nemen en aan de lijfe ondervinden of de klachten gegrond zijn.
kire
Bericht door kire, op 28 juli 2011 om 13:28
Met dank aan (s)loopstra smilies/angry.gif
0
Bericht door Marcello, op 28 juli 2011 om 14:29
Wat een idee Gerrit, de hele Stadsgracht wegdoen smilies/cheesy.gif
0
Bericht door --Tjalling, op 28 juli 2011 om 14:47
Aks het inderdaad een zoon van de oude Timmerman is,ja dan heeft die wel recht van spreken.
De gemeente kan nu echter wel eisen bij het verlengen van zijn vergunning dat hij een dure afzuiginstallatie aanschaft ter voorkoming van luchtjes.Dat dit niet of nauwelijks helpt maakt niet uit want hij voldoet dan aan de eisen.
Direct na oplevering van dat wanstaltig architetonisch gedrogt wat in de plaats is gekomen voor het gouveneurshuis begonnen de bewooners al te klagen.
Klagen is Timmerman zelf trouwens ook niet ongewoon want heeft hij in het verre verleden niet al eens een grote som geld ontvangen van de gemeente Zwolle zo ergens tussen de honderd en honderdvijgtig duizend gulden wegens planschade aan de veemarkt??
Misschien kan hij daar nu weer voor in aanmerking komen als de vergunning gewijgerd wordt?
Papa
Bericht door Papa, op 28 juli 2011 om 15:41
Bericht door --Tjalling, op 28 juli 2011 om 09:27

Klopt Tjalling, de vis wordt op de veiling ook per Kg verkocht.
Daarna de tussenhandel en dan de verkoper.
De eindverbruiker is de klant.
Maar de produkten kunnen wel ingekocht worden op een globaal aangegeven gewicht. (gesorteerd).
0
Bericht door KvDijk, op 28 juli 2011 om 16:21
De bewoners van de Genverbergflat vinden dat de gemeente Zwolle zich aan haar eigen regels moet houden. En dus Vishandel Timmerman niet op die plek mag laten staan.

"Het gaat niet om meneer Timmerman", zegt P. van Beek, die op de hoek woont die uitkijkt op het stekkie van de vishandel. "Maar hij mag daar helemaal niet staan." Die bewering halen zij en voorzitter Henk Vonhof van de Vereniging van Eigenaren uit het onderzoek dat ze een juridisch adviseur lieten doen naar het standplaatsenbeleid en het bestemmingsplan. "Daaruit bleek dat er op die plek geen ambulante handel mag staan", zegt Vonhof. Natuurlijk gaat het ze ook om de geur. "Als er westenwind is, zitten we de hele dag in de stank van gebakken vis. Ik moet alle ramen en dauerlufters dichtdoen. Heb je enig idee hoe dat is?" Vader Timmerman die er zo'n zestig jaar stond bakte zijn vis niet ter plekke. "Die werd door zijn vrouw op de fiets gebracht. Nu wordt hier wel gebakken. Dat is het verschil." Ze weten dat ze in de binnenstad wonen en willen daar ook de consequenties van dragen, maar 'wel in alle redelijkheid'. "Als hij één dag mag blijven staan, kunnen we dat best verdragen."

Stentor
0
Bericht door --Tjalling, op 28 juli 2011 om 18:59
Nou ik weet zeker dat er "vroeger ""wel gebakken werdt hoor.
Dat "vroeger"" van meneer van van Beek en Vonhof is van na 1987 toen de bewoners van die suikertaart begonnen te klagen toen zij hun intrek namen in dat lelijke ding.

Stond dit er nog maar.
0
Bericht door Gerrit01, op 28 juli 2011 om 19:41
"Vroeger was alles beter" Dat klopt in dit geval zeker was erg fraai dat gouverneurshuis. En nu moet die viskraam weg smilies/shocked.gif
0
Bericht door Klaas, op 28 juli 2011 om 21:06
Ik mis de viskraam op de foto
0
Bericht door --Tjalling, op 28 juli 2011 om 21:41
Dan kijk je niet goed :-)

0
Bericht door wimpie, op 28 juli 2011 om 22:12
Goed dat je die foto van het Gouverneurshuis gepost hebt, Tjalling . Het vormde een prachtig ensemble met de Plantagekerk, samen aan de licht glooiende groene weide met het Monument .
Als het was gered van sloop had het vast een publieke functie gekregen en aan de gewone Zwolse sterveling eindelijk haar interieur schatten onthuld.

Denk niet dat er de laatste 50 jaar veel Commissarissen van de Koningin hebben gewoond ?, had meer een ontvangst functie. Sinds het Gouverneurshuis er niet meer is, zal Roopoort woon en ontvangst zijn. Wordt momenteel ook niet bewoond door huidige CvdK, die verkiest te reizen vanuit Twente.
Toch jammer.
En , geen viskraam op de foto ! Hoe zit dat dan ? smilies/cool.gif
0
Bericht door --Tjalling, op 28 juli 2011 om 22:24
Zie je hem op die tweede foto nog niet??smilies/shocked.gif
0
Bericht door wimpie, op 28 juli 2011 om 23:06
Ja nu zie ik het, daar zou zich wel eens een viskraampje kunnen bevinden.

Zo te zien aan de bus een jaren 50 kiekje.
Edwin
Bericht door Edwin, op 29 juli 2011 om 07:45
Als hij één dag mag blijven staan, kunnen we dat best verdragen.

Als je 1 dag kan verdragen kan je er ook 2 of 3 verdragen, zeikerds.

@tjalling
Mooie foto.


Ronald!!
Bericht door Ronald!!, op 29 juli 2011 om 08:38
Hoog tijd dat die bejaarden eens gaan verhuisen naar een aanleun woning.
Of een hutje op de hei.
Altijd maar klagen is toch geen leven.

dick
Bericht door dick, op 29 juli 2011 om 08:58
Niemand nog nieuws over (het stadium) van de procedure...welke regel(s) worden overtreden....wat er veranderd is tov vorig jaar bijvoorbeeld....hoe tijdelijk is deze plek.....wat is er eerder in soortgelijke zaken besloten.....geurmetingen etc etc?

Of het uberhaupt nog in de gemeenteraad gaat komen?


0
Bericht door KvDijk, op 29 juli 2011 om 12:01

De vertegenwoordigers van ondernemersclub CityCentrum en Bewonersvereniging Binnenstad Zwolle (BBZ) willen hun vingers niet branden aan de kwestie rond de vishandel van Timmerman bij het Kerkbrugje.

Wel roepen ze de viskraam en bewoners van de Genverberg op om met elkaar in gesprek te gaan.

Voorzitter Jur Zandbergen (BBZ) heeft geen idee of de protesterende bewoners van de Genverberg lid zijn van zijn club. "We hebben 320 leden. Het zou maar zo kunnen dat daar mensen van de Genverberg tussen zitten, maar wij zijn vooraf niet bij deze kwestie betrokken. Als ze dat wel hadden gedaan dan hadden wij ze erop gewezen dat dit toch vooral een specifieke, locatie afhankelijke zaak is, terwijl wij meer voor het integrale beleid zijn. In het algemeen is het zo dat wij ook streven naar een levendige binnenstad, maar of daar deze vishandel aan bijdraagt daar ga ik geen uitspraken over doen. Ook niet over het feit of deze bewoners al dan niet gelijk hebben. Ik snap beide kanten en ik zou zeggen ga met elkaar om de tafel zitten en probeer eruit te komen."

Een zelfde oproep heeft voorzitter Louis van Daalen van CityCentrum, die overigens op persoonlijke titel wel iets verder gaat. Zo twitterde hij onlangs nog dat hij het pleidooi van Swollwacht voor handhaving van de viskraam steunt. 'Ondernemers als deze moeten wij koesteren. Zij maken de stad ook.' Van Daalen benadrukt dat CityCentrum streeft naar een stad waar mensen met plezier naar toegaan. "En daar hoort deze vishandel ook bij. Ik roep de bewoners op met Timmerman in gesprek te gaan."

Van Daalen meent dat de gemeente wel wat steviger in haar schoenen mag gaan staan. "We hebben hier te maken met het loyaliteitsbeginsel. Tijdens de herontwikkeling van het gebied bij en rond de Genverberg is er zelfs bewust rekening gehouden met de standplaats van Timmerman. Een situatie waar de bewoners ook onderdeel van uitmaakten. Dit is niet iets volkomen nieuws."

Stentor
0
Bericht door Zwollenaar 3, op 4 augustus 2011 om 15:50
Viskraam stond er al, bewoners zijn later gekomen, hebben dus pech! Als ik naar Schiphol ga verhuizen dan ga ik toch ook niet zeiken over de vliegtuigen! Er zal wel iemand wonen diet invloed kan uitoefenen op de Gemeente!
Dit artikel is vergrendeld: u kunt hier geen reacties (meer) plaatsen.

busy
 

smwds-banner-weblogzwolle.gif

Windesheim Zwolle

Computer Service Zwolle

Media Markt Zwolle

Spacewinner Zwolle

banner daisy.jpg

logo_jabro_deuren.jpg

Upmeijer

Toegang
Wat is er te doen?
22-05-2012
Karin Spaink
22-05-2012
Smaakroute
22-05-2012
Beloftenteam
22-05-2012
Probleemgedrag
22-05-2012
Platform Berkum
23-05-2012
Tekenworkshop
23-05-2012
Platform Centrum
24-05-2012
Rijbewijskeuringen
24-05-2012
Carine Vos
24-05-2012
Tim Christensen
Facebook