Life Style online winkel
Hoofdpagina
Opsporingsberichten
Foto's
Algemene Logs
Foto's bestellen?
Regionieuws
Spelregels / Disclaimer
Netiquette
Advertenties

banner-ijsselhallen-weblogzwolle-maart-oranjeknop.gif

ketelzorg_banner_140x120pxbew.jpg

uitburo-banner-weblogzwolle-27072011.gif

wijndragers

bureauck_banner.jpg

Webdesign Zwolle

olympus

vvv_vignet_wz.jpg

gemeentebuttoninfo2.gif

banner_zwolle_marketing.jpg

Laatste Reacties
Vragen over geluidsov...
Zulke feesten moet je gewo...
Foto's Fusion of Danc...
Heerlijk om te lezen al da...
Aanpassing gevaarlijk...
@Degi wat een "aardig mens...
Foto's Fusion of Danc...
Onmiddelijk afschaffen dit...
Vragen over geluidsov...
ik misgun niemand zijn fee...
FC Zwolle versterkt z...
Thanks vd Berg ! Klopt hel...
Aanpassing gevaarlijk...
Het was toch een markering...
Aanpassing gevaarlijk...
Fijn laten liggen die ding...
Mega tuinfeest bij Jo...
Nou dat worden weer vernie...
Schrijf je eigen spro...
......wat geen Zwols sproo...
"Niet alle maatregele...
Iemand die nogal eens wat ...
"Niet alle maatregele...
Inderdaad Sabine, het was ...
Zwolle krijgt oranjek...
@jasper helemaal mee eens....
"Niet alle maatregele...
Pluim voor de organisatie ...
FC Zwolle versterkt z...
Pedro is een goed autodida...
FC Zwolle versterkt z...
Ik bedoel maar Bantega !
"Niet alle maatregele...
@ Dame Helemaal correct.....
Bløf slotact 'RTL Vie...
Eindelijk een beetje roeri...
Het weer: zonnige per...
@ Joppuh: Zeven Alleetjes ...
Tieners verzamelen 5....
manuel, in "andere landen"...
Nepcollectant Hartsti...
Hoe diep kun je zinken?
Tieners verzamelen 5....
waarom zou die 5500 euro o...
Mannen aangehouden vo...
Hier de link naar het topi...
"Niet alle maatregele...
Soepie 10.43 had je je ken...
Aanpassing gevaarlijk...
Leggen ze die Chinese band...
Wie is online?
  Nu 76 gasten en 7 leden
Handig!
Bookmark Website
Bookmark Pagina
Maak startpagina
Hoofdpagina arrow Categorieën arrow Politie arrow Man overleden na aanrijding
Man overleden na aanrijding
woensdag 05 oktober 2011

Zwolle - Woensdag 5 oktober overleed een 56-jarige man uit Veeningen aan de gevolgen van een aanrijding, die plaatsvond op dinsdagavond 4 oktober omstreeks 19.45 uur.

 burgrooijen2.jpg

De man stak een zebrapad op de Burgemeester van Roijensingel over en werd daarbij vermoedelijk over het hoofd gezien door de 81-jarige automobilist uit Zwolle. Het slachtoffer werd met ernstig letsel overgebracht naar het ziekenhuis, waar hij later in de nacht overleed. De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval.

burgrooijen4.jpg

burgrooijen3.jpg

burgrooijen1.jpg



Reacties (51)add
Wilbert
Bericht door Wilbert, op 5 oktober 2011 om 11:03
Hè bah. Wat verschrikkelijk voor alle betrokkenen.
0
Bericht door richards, op 5 oktober 2011 om 11:09
sterkte voor de nabestaanden!! vind trouwens wel dat het bewuste zebrapad slecht verlicht is.
0
Bericht door Ik, op 5 oktober 2011 om 11:12
Hij is verlicht maar als je aan komt rijden en er komt ineens iemand achter de boom vandaan die oversteekt ben je al te laat. Die een verderop bij het station is erger dan deze.

Maar sterkte aan de nabestaanden en natuurlijk ook den automobilist die dit NOOIT heeft gewild
0
Bericht door Ruud, op 5 oktober 2011 om 11:25
Het was wachten op een aanrijding op een van de zebrapaden op de Burgemeester van Roijensingel! Onoverzichtelijk en slecht verlicht. Tragisch dat het nu door een fataal ongeval nu in de belangstelling moet komen!!
Plantje
Bericht door Plantje, op 5 oktober 2011 om 12:14
Vooropgesteld: sterkte voor de nabestaanden. En inderdaad: natuurlijk heeft de bestuurder dit nooit gewild!

Het zebrapad verderop is inderdaad nog onoverzichtelijker; zoals het daar in de bocht ligt. 50 km/uur rijden is daar dan ook té snel volgens mij.
Wat me wel heel erg opvalt is dat er maar weinig mensen zijn die voetgangers op een zebrapad voorrang geven. Laat staan dat ze alert zijn op mensen die "aanstalten maken om over te steken". Die moeten namelijk ook al voorrang krijgen! Als ik ga hardlopen steek ik zelfs mijn hand uit om te laten zien, dat ik ergens wil gaan oversteken....dan nog rijden mensen door!

Zouden ze er niet goed aan doen van die singel een 30 km zone te maken?
0
Bericht door Freddie, op 5 oktober 2011 om 12:29
Sorry hoor, maar het zebrapad daar ligt maar een klein stukje van de stoplichten af, hij moet behoorlijk veel gas gegeven hebben om daar al een flinke snelheid te hebben gehad....
0
Bericht door Carola.s, op 5 oktober 2011 om 12:44
Of hij heeft groen gehad (het was savonds dus de kans is groot) en kon gewoon doorrijden.

Hoe dan ook vreselijk ongeval. Sterkte aan de nabestaanden.
kire
Bericht door kire, op 5 oktober 2011 om 13:01
De afstand van stoplicht naar zebrapad is zo'n 125 meter, dus je kunt een aardige vaart maken. Maar met een ongeluk is elke snelheid te hoog, ook als je met 30 Km/uur aangereden wordt. Maar sterkte aan de nabestaanden en de automobilist.
0
Bericht door Blauwvinger, op 5 oktober 2011 om 13:03
Die 81 jarige automobilist heeft gewoon zitten slapen, zie ook geen enkel remspoor. Zie wel vaker senioren rijden die geen rijbewijs waard zijn smilies/shocked.gif
0
Bericht door zwolleinthuus, op 5 oktober 2011 om 13:08
@Blauwvinger: wellicht ABS op de auto?

En zoals de andere reacties hier al melden, de zebra-paden zijn zeer onoverzichtelijk en slecht verlicht. Het pand van de GGD geeft al veel duister en de bomen aan de graag nemen ook veel zicht weg.
Plantje
Bericht door Plantje, op 5 oktober 2011 om 13:10
Ik zeg niet, dat het niet zeer doet als je met 30km/uur aangereden wordt. Wel maakt die snelheid dat je gemakkelijker kunt stoppen. En dat je meer tijd hebt om te zien of er iemand aan komt.

En Blauwvinger: ik ben het met je eens dat er veel senioren op de weg zitten die een gevaar voor zichzelf en anderen zijn. Echter, hier staat ook aangegeven, dat de man vermoedelijk de voetganger over het hoofd heeft gezien. Het is dus niet vreemd dat er geen remsporen staan....dat staat los van het feit dat de automobilist ouder is. Dat kan heel veel mensen overkomen!
0
Bericht door jolien87, op 5 oktober 2011 om 13:23
Vreselijk!
Ik moet ook zeggen dat ik niet weg ben van de zebrapaden daar, inderdaad met name het andere zebrapad dat in de bocht ligt.
Als over de singel rijd, ga ik meestal niet voluit 50 km/h rijden. Vooraf is maar moeilijk te zien of er iemand aanstalten maakt om over te steken.

Ik zou zeggen: maak ongeveer halverwege beide oversteekplaatsen één plek waar de voetgangers kunnen oversteken met eventueel verkeerslichten. Hoeveel mensen stoppen er nou werkelijk voor een zebrapad? Als jij als voetganger braaf blijft wachten op de stoep tot het verkeer voor je stopt, kan je vaak lang wachten...

Sterkte voor de nabestaanden.
kire
Bericht door kire, op 5 oktober 2011 om 13:37
idd zwolleinthuus, alle modellen van dit merk hebben ABS en elektronische remkrachtverdeling (EDB).
0
Bericht door Ton N., op 5 oktober 2011 om 13:37
Verkeerslichten werken op dinsdag tot 19.00 uur dus je kan gewoon doorrijden over de singel. Afstand tot de betreffende zebra is te groot om er wat mee te maken te hebben. Het is vooral de onoverzichtelijkheid. Om 19.45 uur was het inmiddels donker en de straatverlichting brandde. Doordat de bomen hun blad nog dragen (zijn eiken dus ze houden lang hun blad) vallen de voetgangers slecht op in de schaduw. Wat daar vaak opvalt dat de voetgangers hun voorang opeisen door gewoon door te lopen en over te steken zonder te kijken of ze wel gezien worden. Gaat hier regelmatig bijna mis en heb hier zelf meerdere malen vol op de rem moeten staan.
Plantje
Bericht door Plantje, op 5 oktober 2011 om 14:06
Wat daar vaak opvalt dat de voetgangers hun voorang opeisen door gewoon door te lopen en over te steken zonder te kijken of ze wel gezien worden. Gaat hier regelmatig bijna mis en heb hier zelf meerdere malen vol op de rem moeten staan.

Eens....voorrang opeisen is niet alleen niet goed...het is ook onverstandig.
Maar als je vol op de rem moet, omdat er een voetganger over het zebrapad loopt heb je zelf ook niet op zitten letten....toch?
0
Bericht door 1stejohn, op 5 oktober 2011 om 14:27
Ook met ABS kan je remsporen zien. Deze remsporen zijn dan "onderbroken" om stapsgewijs de klap op te vangen volgensmij.
Poeh, aan de klap te zijn ging het echt om een fractie van een seconde tussen leven en dood...idd sterkte aan de nabestaanden.
WFvN
Bericht door WFvN, op 5 oktober 2011 om 14:28
Eensch met Plantje.

Als je als voetganger niet een beetje assertief bent (en doet alsof je zonder blikken of blozen het zebrapad oploopt), dan sta je tijden later nog te wachten tot het OF rustig is OF er toch eindelijk eens een automobilist de regels kent en toepast en z'n ogen gebruikt.

Ik ben ook enorm assertief met de fiets (met lijfsbehoud overigens) en dat is ook wel vaker nodig. Ik had het liever anders gezien maar het is de realiteit.
Plantje
Bericht door Plantje, op 5 oktober 2011 om 14:32
Bericht door 1stejohn, op 5 oktober 2011 om 14:27
Ook met ABS kan je remsporen zien. Deze remsporen zijn dan "onderbroken" om stapsgewijs de klap op te vangen volgensmij.

Inderdaad. Het is echter niet zozeer om de klap op te vangen. Het is net iets andersom dan dat het lijkt... De stukjes TUSSEN de remsporen is effectief remmen...immers, dan blokkeren de wielen niet en kun je optimaal gebruik maken van het remmen. Telkens als de wielen blokkeren (en je dus een remspoor trekt) laat het ABS iets los en kun je weer echt remmen.
Als je dit weet kun je het zelf ook toepassen in een auto zonder ABS. Je bent zelf niet zo nauwkeurig als ABS, maar het werkt wel. Ik heb dit zelf regelmatig getest.
Daarnaast probeer ik nog altijd de gehele afstand die ik heb te gebruiken om te remmen. Immers: niet iedereen heeft ABS.
0
Bericht door Eva2, op 5 oktober 2011 om 15:35
Het probleem van die zebrapaden is volgens mij, dat je er geen oversteek verwacht! Het is er inderdaad niet goed voor verlicht! Verstandiger zou misschien zijn, om er een verkeerslicht te plaatsen die reageert op aanwezigheid.

Ook vind ik trouwens, dat de Oosterlaan / Westerlaan een 30km/h zone mag worden, de weg langs het station. Hoe daar met een rotgang doorheen gereden kan worden, terwijl ook fietsers en voetgangers daar doen of de weg van henzelf is. Ik zou het verstandiger vinden, om daar van die grote halve kogels op de weg te doen...
0
Bericht door Piet, op 5 oktober 2011 om 19:06
Heb mij daar ook wel eens (bijna) laten verrassen door een voetganger die vanuit 't donker ineens de verlichting en 't zebrapad 'opdook'. Zeer onoverzichtelijk.
Maar ja, misschien zullen er nu wel maatregelen genomen worden. Zoals 't zebrapad wat verder van de bocht te leggen en ook de stoep aan beide zijden te verlichten.
0
Bericht door Zwollenaar3, op 5 oktober 2011 om 19:14
Het is op geen één zebrapad veilig in Zwolle! En als je er melding van maakt is de politie niet thuis. Luie dienders zijn het. Helaas moest het een keer fout gaan. Sterkte voor alle die heirbij betrokken zijn
0
Bericht door jaspert, op 5 oktober 2011 om 19:30
Als automobilist hoor je er rekening mee te houden dat voetgangers voorrang hebben op een zebrapad. Als de situatie onoverzichtelijk is, dan hoor je daar je snelheid op aan te passen.
De fout zit hem erin dat automobilisten eens een keer rekening gaan houden met hun medeweggebruikers. Dat houdt in: snelheid aanpassen, richting aangeven, je houden aan de voorrangsregels, enz. enz. Een rijbewijs is toch geen boterbriefje?!?
0
Bericht door Mirjam, op 5 oktober 2011 om 19:42
Vreselijk bericht en sterkte voor de nabestaanden.
0
Bericht door Ik, op 5 oktober 2011 om 19:55
@jaspert

Lijk ik hieruit op te maken dat jij nog geen rijbewijs hebt of geen auto?
Want voetgangers en fietsers moeten ook niet denken dat ze aller machtig zijn. Die lappen ook regelmatig regels aan hun laars.
Ze zijn beschermd en zo handelen ze er ook naar.
Kleine moeite om als voetganger 2 sec stil te staan voor een zebrapad zodat de automobilist ook kan zien dat er iemand over gaat steken.

Want als jij aan komt rijden en iemand steekt ineens over vanuit achter een boom ben je zelfs met 30km per uur nog te laat.
0
Bericht door Flo, op 5 oktober 2011 om 19:56
Ik zag vandaag een man met een geel hesje dit kruispunt filmen. Het is schandelijk dat er iemand dood moet gaan voor er gekeken wordt of een zebrapad veilig is. Ik woon tegenover het volgende zebrapad en hoe vaak ik wel niet piepende remmen hoor of zelfs een ambulance zie staan... De gemeente zal toch zeker op de hoogte zijn van dit soort voorvallen (heus niet alle piepende remmen, dat snap ik). Onbegrijpelijk dat er niet eerder naar gekeken is.
ingrid
Bericht door ingrid, op 5 oktober 2011 om 20:03
Ik vind dat we rekening met elkaar moeten houden. Zou een boel ongelukken en ergenis schelen. Waarom altijd naar elkaar wijzen.
Hoop dat wanneer deze oversteekplaatsen waar we het hier over hebben, inderdaad zo gevaarlijk zijn, de gemeente hier iets aan gaat doen.

En alle betrokkenen sterkte gewenst.
0
Bericht door Ik, op 5 oktober 2011 om 20:05
De man in het gele hesje was geen medewerker van de gemeente flo als je dat denkt.

Maar goed hopelijk gaan ze oranje knipperlichten plaatsen met sensor bij het zwebrapad. Dan maar tig van die lampen. Maar alles voor de veiligheid. OF zoals ik heb gezien elders in nederland lampjes in de strepen van het pad. Die reflexteren in je gezichtsveld als je aan komt rijden.


Plantje
Bericht door Plantje, op 5 oktober 2011 om 20:45
Bericht door jaspert, op 5 oktober 2011 om 19:30
Als automobilist hoor je er rekening mee te houden dat voetgangers voorrang hebben op een zebrapad. Als de situatie onoverzichtelijk is, dan hoor je daar je snelheid op aan te passen.
De fout zit hem erin dat automobilisten eens een keer rekening gaan houden met hun medeweggebruikers. Dat houdt in: snelheid aanpassen, richting aangeven, je houden aan de voorrangsregels, enz. enz. Een rijbewijs is toch geen boterbriefje?!?

Ik heb in ieder geval wel mijn rijbewijs (jij wellicht ook) en ik vind dat je HELEMAAL gelijk hebt!
Overigens is dat ook gewoon bij wet verplicht om je rijgedrag aan te passen aan de situatie. En als daar de situatie vraagt om stapvoets rijden moet je dat gewoon doen.

Het is van de zotte, dat voetgangers stil moeten gaan staan om te laten zien dat ze over willen gaan steken. Als je bij die twee zebrapaden stapvoets rijdt kun je zien of iemand over gaat steken. Zo simpel is het!
0
Bericht door versnelling, op 5 oktober 2011 om 21:13
Hoe zijn de regels bij de v.o.p. (zebrapad) ook al weer?
Bestuurders naderen de oversteek voorzichtig en geven een vrije doorgang aan voetgangers als mede aan voetgangers gelijk gestelden. Dat voorzichtig naderen wil heel veel zeggen,zoals aangepast naar zicht ter plaatse,verkeersdrukte, weersgesteldheid enz.
De v.o.p. is van afstand zichtbaar, met borden vooraf aangegeven en bij nadering als bestuurder dient ons gedrag wat kijken betreft ons te gedragen alsof wij een voorrangsweg zullen oversteken.
Hier is dus iets fataal fout gegaan; heel veel sterkte voor de nabestaanden.
Yoz
Bericht door Yoz, op 5 oktober 2011 om 21:33
@blauwvinger Helemaal mee eens!smilies/cry.gifsmilies/cry.gif
Wilbert
Bericht door Wilbert, op 5 oktober 2011 om 22:09
@zwollenaar3: lekker makkelijk om te gaan zeuren op 'luie dienders', maar los daarvan zijn zij ook niet de wegbeheerder, dus je moet niet bij hen en over hen gaan klagen in deze situatie.
0
Bericht door Flo, op 5 oktober 2011 om 23:34
@Ik Wie was het dan?
0
Bericht door Zwollenaar3, op 5 oktober 2011 om 23:55
@Wilbert, ik weet niet of jij het weet maar de politie moet de wet handhaven. De politie is het uitvoerend orgaan, toch? Ik heb al diverse keren melding Gemaakt van onveilige situaties, wat krijg je als antwoord, we hebben geen tijd! Waar ze wel tijd voor hebben is met 3 busjes, 3 motoragenten je opwachten als je naar de Rova gaat. Of je wel een netje over je aanhanger hebt zitten. Ik weet niet of jij van die f**k brommertjes vindt? Ik erger me er kapot aan, melding van maken toch? Wat krijg je als antwoord, hebben we geen tijd voor meneer en het is niet te doen om te gaan controleren. Etc, etc, etc. Ga maar eens bij een willekeurig zebrapad staan en probeer maar over te steken. Ik Hoop voor je dat je een goede verzekering hebt, en de politie, ach die hebben het te druk. Dus ja in mijn ogen, zijn het luie, nutteloze dienders, dat is mijn mening. Mocht je er anders tegen aan kijken hoor ik het wel.

Ik denk dat veel mensen zo over de politie denken, je ziet ze niet wanneer ze er moeten staan.
WFvN
Bericht door WFvN, op 6 oktober 2011 om 06:49
Onveilige situaties moeten niet door de politie worden gecontroleerd maar door de wegbeheerder worden aangepakt. Ik heb tenminste nog nooit agenten met een schepje aan de slag gezien om een rotonde aan te leggen op een plek waar eerst een gevaarlijke kruising zat.
0
Bericht door Ik, op 6 oktober 2011 om 07:27
@Flo

Het was een camera man van een pers bureau. smilies/wink.gif
0
Bericht door Zwollenaar3, op 6 oktober 2011 om 07:31
Onveilige situaties worden door de gebruiker in stand gehouden en de politie hoeft daar niets aan te doen? Volgens mij moet de politie dit melden en dus moet de politie controleren. En dus moeten ze de straat op en dus moeten ze achter het bureau vandaan komen en dus minder bij de Rova controleren, dat wij het gevoel krijgen dat de politie goed bezig voor onze VEILIGHEID.
0
Bericht door drama, op 6 oktober 2011 om 09:42
Dus als "wij" de situatie onveilig vinden geven we gewoon toch de Politie de schuld. Lekker makkelijk...

De gemeente is volgens mij verantwoordelijk voor de "situaties", dus meld daar dan je kritiek. De meeste accidental hotspots zijn bij de gemeente bekend.
0
Bericht door richards, op 6 oktober 2011 om 09:47
@jaspert.

ben het niet helemaal met je eens. tuurlijk moet de automobilst zich aan de regels houden en rekening houden met overig verkeer/voetgangers maar fietsers en voetgangers moeten dat ook. er zijn er heel veel die denken dat ze god zijn en denken ach die automobilist die remt wel of die wijkt wel uit. (bv fietser inhalen zonder eerst ff over de schouder te kijken of er geen auto rijdt. en dan boos worden als ze bijna tegen die auto aanzitten....)

iedereen die op de weg zit moet zijn verantwoordelijkheid pakken. dus niet alleen de automobilist maar ook de fietser en de voetganger
Nathalie
Bericht door Nathalie, op 6 oktober 2011 om 10:08
Het is duidelijk dat daar een zebrapad is. Er zijn witte strepen op het wegdek aangebracht, zoals we allemaal een zebrapad kennen, en boven het wegdek is d.m.v een verlicht bord aangegeven dat daar een oversteekplaats is. Het zebrapad is echter aangelegt, vlak voor of na een bocht, voor of na verkeerslichten en voor of na verschillende uitritten. Allemaal omstandigheden wat er niet toe mag leiden dat je niet je aandacht bij het verkeer hebt.
Het valt mij op dat er vaak wordt gewezen naar de politie, waarbij men het onrealistische beeld heeft dat de politie dit soort ongevallen had kunnen voorkomen, als zij maar ... vul maar in. Door te wijzen naar de politie, gemeente, en de ander, ben je verschoond van verantwoordelijk zijn voor eigen handelen. Lekker makkelijk!

0
Bericht door Blauwvinger, op 6 oktober 2011 om 10:27
Ik blijf erbij dat bestuurder heeft ziten slapen. Autorijden is vooral vooruit zien 100 zelfs 200 meter wat gaat er op mij afkomen. En op de impact op de auto te zien heeft hij met volle snelheid de voetganger geschept.

Ook met ABS kun je juist op een gladde ondergrond een remspoor trekken (zebrapad) ABS treed in werking als pedaal krachtig tot max wordt ingetrapt en dan nog slipt een wiel vaak een fractie van een seconde.

Valt mij vaak op dat voetgangers vaak vogelvrij zijn ook op zebrapad, automobilsten stoppen niet graag bv Hanekamp,Vechtstraat,Station en ook in de stad kan het levensgevaarlijk zijn om zomaar een zebrapad over te steken.
0
Bericht door Tsja, op 6 oktober 2011 om 11:38
...waardoor je natuurlijk als meest kwetsbare goed uit je doppen moet kijken voordat je oversteekt.
0
Bericht door Tsja, op 6 oktober 2011 om 11:39
...maar wat de automobilist niet ontslaat van oplettendheid. 81 jaar oud en automobilist doet mij een licht vermoeden oplichten.
0
Bericht door Freddie, op 6 oktober 2011 om 11:43
het is een feit dat vrijwel niemand zich houdt aan de verkeersregels betreffende zebrapaden. Regelmatig gebeuren er ongelukken. Eeen voorbeeld is een auto die stopte, de voetganger stak over en werd doodgereden door een auto die van achter de gestopte auto kwam aanrijden, inhaalde en gewoon doorreed!
Op TV heeft men met 2 kinderen getest en ze diverse zebrapaden laten oversteken, werkelijk niemand stopte voor ze!!
Je moet echt de autobestuurders in de ogen kijken en het zebrapad opstappen voordat ze stoppen anders hebben ze sch**t aan je en rijden gewoon door!
Men moet hier in NL eens een voorbeeld nemen aan de duitsers... die zijn vele malen beleefder in het verkeer!
Plantje
Bericht door Plantje, op 6 oktober 2011 om 12:24
Ik verbaas me ook regelmatig over de aarzeling waarmee mensen oversteken als ik netjes stop voor een zebrapad. Ze zijn met stomheid geslagen, dat er iemand stopt!
Zelfs op de fiets stop ik als iemand wil oversteken.... Als mensen bedanken omdat ze netjes kunnen oversteken zeg ik ook wel eens, dat ze gewoon voorrang hebben en meer mensen wellicht zouden moeten stoppen.

Naar de politie wijzen heeft geen zin. Het heeft nog veel minder zin om hier zuur te gaan doen over het feit dat de politie controleert of er bij de ROVA geen mensen zijn die (verkeers)overtredingen begaan. Da's gewoon kinderachtig!
0
Bericht door zwolleinthuus, op 6 oktober 2011 om 12:53
Wat overigens bij het station aardig frustrerend is: "mensen die zich ophouden direct bij het zebra-pad, wachtend op iemand die hun komt afhalen".

Ik heb daar regelmatig stilgestaan, omdat het er uit zag af men wilde oversteken. Maar goed, ik sta liever een keer teveel stil dan dat ik iemand op de motorkap heb liggen.
0
Bericht door jaspert, op 6 oktober 2011 om 14:56
@Ik: Ik rijdt al jaren en heb nog nooit iemand aangereden, simpelweg omdat ik me als verantwoordelijke bestuurder gedraag.

@richards: natuurlijk moet iedere weggebruiker zich aan de regels houden. Het punt dat ik echter maken wil is dat je als bestuurder van een auto vele malen grotere (lichamelijke) schade kunt aanrichten. Dat is ook de reden dat je in het bezit moet zijn van een geldig rijbewijs, om aan te tonen dat je die verantwoordelijkheid kunt dragen.
0
Bericht door Zwollenaar is Back, op 6 oktober 2011 om 19:43
Als je wat vaker in het buitenland verblijft krijg je pas echt door hoe a-sociaal de gemiddelde Hollander eigenlijk is....zeker in het verkeer.
Rood licht? ach het was nog maar net rood hoor...zebrapad? Ja uh dan kan ik overal wel voor stoppen..etc. etc.

dick
Bericht door dick, op 6 oktober 2011 om 21:31
ZIB weer terug! We zijn wel een bijzonder slag inderdaad. Da's lang niet altijd positief. Kijk maar eens naar "De slavernij" op zondag en na de hoeveelheid "verzetstrijders" na de oorlog. Vette bek waar mogelijk. Maar dit topic is in en in triest. Heb geen mening over de situatie ter plekke om dat ik die onvoldoende ken.
Natascha
Bericht door Natascha, op 6 oktober 2011 om 21:38
ZIB nog nooit in Italie of Portugal auto gereden?
0
Bericht door Tsja, op 6 oktober 2011 om 23:18
Italië is voldoende hoor om je mening over 'asociale' Nederlanders weer bij te stellen.smilies/smiley.gif
0
Bericht door Gilroy, op 7 oktober 2011 om 05:18
wel eens in marokko op vakantie geweest?
Dit artikel is vergrendeld: u kunt hier geen reacties (meer) plaatsen.

busy
 

smwds-banner-weblogzwolle.gif

Windesheim Zwolle

Computer Service Zwolle

Media Markt Zwolle

Spacewinner Zwolle

banner daisy.jpg

logo_jabro_deuren.jpg

Upmeijer

Toegang
Wat is er te doen?
22-05-2012
Karin Spaink
22-05-2012
Smaakroute
22-05-2012
Beloftenteam
22-05-2012
Probleemgedrag
22-05-2012
Platform Berkum
23-05-2012
Tekenworkshop
23-05-2012
Platform Centrum
24-05-2012
Rijbewijskeuringen
24-05-2012
Carine Vos
24-05-2012
Tim Christensen
Facebook