Media Markt Zwolle
Hoofdpagina
Opsporingsberichten
Carnaval 2012
Bevrijdingsfestival
Foto's
Algemene Logs
Foto's bestellen?
Regionieuws
Spelregels / Disclaimer
Netiquette
Weblog Zwolle in Actie
Advertenties

banner-ijsselhallen-weblogzwolle-december.gif

ketelzorg_banner_140x120pxbew.jpg

uitburo-banner-weblogzwolle-27072011.gif

wijndragers

bureauck_banner.jpg

Webdesign Zwolle

vvv_vignet_wz.jpg

gemeentebuttoninfo2.gif

banner_zwolle_marketing.jpg

Laatste Reacties
PvdA vreest voor mind...
Heel goed om ervoor te zor...
Buitenfunctiestelling
Ach de een kijkt naar het ...
Gemeente zoekt ontwik...
hallo wiechert ,valt wel m...
Jeugdzorg in het Prov...
Namens de docenten van de ...
Buitenfunctiestelling
Sorry hoor D erk, maar wat...
Buitenfunctiestelling
Goh Jolien wat grappig zeg...
Diefstal uit winkel K...
na carnaval zijn stock wee...
Buitenfunctiestelling
Krijgen we morgen nieuwsbe...
Diefstal uit winkel K...
Kwestie van zoeken naar ee...
Diefstal uit winkel K...
tja.... En als de die mak...
Buitenfunctiestelling
Langs gaan bij een melding...
Diefstal uit winkel K...
@Wilbert,smiley en dat ze er o...
Diefstal uit winkel K...
Het wordt ook steeds gekke...
Buitenfunctiestelling
Tsja, met dit bericht kan ...
Diefstal uit winkel K...
[i]Bericht door D erk, op ...
Buitenfunctiestelling
Beetje jammer natuurlijk! ...
Buitenfunctiestelling
ze zullen wel te weinig bo...
Diefstal uit winkel K...
En wat is nu de bedoeling ...
Buitenfunctiestelling
Denk dat ze samen Carnaval...
Diefstal uit winkel K...
welke bewakingsbeelden?
Buitenfunctiestelling
Dat maakt me nieuwsgierig ...
Optocht carnaval in S...
@Drama, maar je hoop[b]tb]...
Het weer: Vrij kracht...
In Zwolle is het altijd mo...
Ruzieschoppers aangeh...
Jammer dat de twee inzitte...
Optocht carnaval in S...
@ingrid ; ik verwacht ook ...
Wie is online?
  Nu 11 gasten
Handig!
Bookmark Website
Bookmark Pagina
Maak startpagina
Hoofdpagina arrow Categorieën arrow Sport arrow Supporters willen volgende IJsselderby op RTV Twente
Supporters willen volgende IJsselderby op RTV Twente
zondag 27 november 2011

Ingezonden

Zwolle - Veel FC Zwolle supporters hadden er zondag de pest in dat nergens de voetbalwedstrijd en IJsselderby tussen GA Eagles en FC Zwolle live op televisie te zien was. Een aantal vaste bezoekers van Weblog Zwolle proberen voor de volgende derby in Zwolle de regionale tv zender RTV Oost te bewegen wel de tweestrijd tussen Zwolle en Deventer uit te zenden. Zwollenaren vinden ook vaak dat RTV Oost zich teveel op Twente richt. Zo worden dit jaar alle thuiswedstrijden van de FC Twente Vrouwen live op tv uitgezonden, terwijl de FC Zwolle Vrouwen in dezelfde Eredivisie spelen. Dergelijke voorbeelden leveren de regionale zender de naam RTV Twente op.

Gaandeweg dit weekend zong steeds meer de vraag rond, waar de IJsselderby op tv te zien zou zijn? Vooral zondag was die roep sterk en bijvoorbeeld op Twitter vroegen honderden tweeps zich af waar en of de wedstrijd wel ergens live te bewonderen was. Dat bleek nergens te zijn. RTV ZOO haakte slim in door de derby via de radio uit te zenden, en heeft daar ongetwijfeld mee gescoord. Vooral in Zwolle balen de supporters. Er mochten maar 8 supportersbussen naar de wedstrijd in Deventer. Dat houdt in dat vele duizenden supporters op een andere wijze de wedstrijd willen volgen. Het liefst live op tv! Een aantal personen zijn daarom een actie gestart om RTV Oost te laten weten dat ze de komende IJsselderby wel live op tv willen zien. Ze benaderen daarvoor ook leden van het Programmabeleid Bepalend Orgaan (PBO).

Volgens de bezoekers heeft RTV Oost dit jaar niet voor de thuiswedstrijden van teams uit Overijssel in de Jupiler League gekozen maar voor de Topklasse. En dat heeft weer alles met het betalen van rechten van de voetbalbeelden te maken. Die zijn niet mis!

Maar klopt het beeld dat RTV Oost zich veel op Twente richt? Een bezoeker turfde het aantal nieuwsberichten uit de regio's Twente en Zwolle en kwam tot de conclusie dat er niet veel verschil is tussen de beide regio's. Is het dan niet de hoofdstedelijke trots om te veronderstellen dat Zwolle bij de regionale zender onderbelicht wordt? Er lijkt een bepaalde mate van jaloezie te zien naar de oosterburen. Het hoofdkantoor van de zender staat in Twente, de beste voetbalteams komen uit Twente. Is het dat?



Reacties (36)add
0
Bericht door zwolle038, op 27 november 2011 om 19:11
Meer dan terecht! Op zich is het logisch dat je als regionale zender keuzes moet maken binnen een bepaald budget. Het is natuurlijk wel belachelijk dat een club als Zwolle die op dit moment zeer goed presteert zo weinig aandacht krijgt op ook onze regionale zender. Dat dan een vrouwenteam van FC Twente voorrang krijgt is heel apart. Ook het radioverslag op de radiozender van Oost was dramatisch. Hsc kreeg meer aandacht dan de Overijsselse derby als je dan in de slotfase het weer presteert een nummer op te zetten is het wel duidelijk dat de FC voor RTV Oost niet belangrijk is. Misschien is die naam RTV Twente wel beter...
ingrid
Bericht door ingrid, op 27 november 2011 om 19:22
rwjvankessel@landstede.nl zit in het Programmabeleid Bepalend Orgaan (PBO). Deze info (incl. mailadres) komt van de site RTV Oost. Nog van het onderdeel 'sport' ook!
Dit is het mailadres waar ik mijn verhaal naar toe heb gestuurd. Lijkt mij goed dat een ieder die ook van mening is dat er door rtv oost ten onrechte is gekozen om de derby niet meer uit te zenden, hier ook een mail naar toe stuurt.
Assendörper
Bericht door Assendörper, op 27 november 2011 om 19:37
Ik vind niet dat RTV Oost teveel op Twente is gericht. Bij het programma "Onder de Loep" scoren we best wel goed.smilies/grin.gif
Hans van Eijsden
Bericht door Hans van Eijsden, op 27 november 2011 om 19:52
Ik ben even benieuwd naar of hier animo voor is:

Stel, dat wij hier op Weblog Zwolle een live-audiostream zouden gaan aanbieden die het WEL gewoon doet en ook nog kwaliteitstechnisch te genieten is (fatsoenlijke processing)?
Ik beheer genoeg servers, heb eerder bewezen gemakkelijk meer dan 21.000 gelijktijdige luisteraars zonder moeite aan te kunnen en ik verzorg ook voor diverse andere instanties live streams.
En stel he, dat we ook een fatsoenlijke verslaggever/verslaggeefster met kennis van zaken zouden benaderen. En samen zouden werken met een andere aan FC Zwolle gerelateerde website om kennis en contacten te bundelen.

Zou dat hier draagvlak hebben? Zouden jullie via internet naar ons luisteren? Zou dit op prijs gesteld worden?
BSMA
Bericht door BSMA, op 27 november 2011 om 19:53
@gersonveenstra (Presentator RTV Oost) op twitter:
we willen niks liever dan dit soort wedstrijden uitzenden, maar mogen het helaas niet... smilies/sad.gif


we krijgen de rechten gewoon niet. balen we zelf nog het meest van.


in dit geval geen kwestie van budget. we mochten het gewoon niet uitzenden. punt.


Denk dat PBO er dan ook weinig aan kan veranderen, maar dat men bij degene die de uitzendrechten bezit moet gaan klagen.
Hans van Eijsden
Bericht door Hans van Eijsden, op 27 november 2011 om 19:57
Denk dat PBO er dan ook weinig aan kan veranderen, maar dat men bij degene die de uitzendrechten bezit moet gaan klagen.

Mee eens. Ik had zojuist deze conversatie via Twitter met hem. Ik heb RTV Oost laten weten het jammer te vinden en teleurgesteld te zijn. Ik begrijp het dat ze er ook van balen.
Ik ben nu op zoek naar degenen die de rechten heeft, kijken of hier iets te regelen is voor een volgende keer. Desnoods dat wij hier live video gaan doen, we hebben als Weblog Zwolle de kennis, technologie en servercapaciteit tot 200.000 gelijktijdige kijkers. Lukt dat niet, dan alleen audio, zie mijn vorige bericht hierboven.
0
Bericht door marian, op 27 november 2011 om 20:05
Ik kijk al jaren niet meer naar TV Oost. Ik ben het eens dat Oost zich ook echt richt op oost. Dat merk je aan de regionale items, en regionale gasten vooral op de radio maar ook op tv. Voor mij als Zwolse heeft TV Oost niets te bieden, dus waarom zou ik dan luisteren of kijken? Ja toch?
Hans van Eijsden
Bericht door Hans van Eijsden, op 27 november 2011 om 20:12
Uit artikel: [...]Een bezoeker turfde het aantal nieuwsberichten uit de regio's Twente en Zwolle en kwam tot de conclusie dat er niet veel verschil is tussen de beide regio's. Is het dan niet de hoofdstedelijke trots om te veronderstellen dat Zwolle bij de regionale zender onderbelicht wordt?[...]

Ik denk dat er nog iets anders aan de hand kan zijn, waardoor het lijkt alsof dit zo is.
Wat mij al jaren op is gevallen is dat er uit voornamelijk Enschede, Hengelo, Oldenzaal en Borne lokaal nieuws wordt gebracht (kleine incidenten, kleine nieuwtjes). Erg goed! Maar... dit kleinschalige lokale nieuws wordt veel minder vanuit Zwolle en Kampen gebracht.
Ik heb het gevoel (niet daadwerkelijk geturfd) dat alleen de grotere incidenten en grotere nieuwsfeiten uit het westen van de provincie op RTV Oost wordt gebracht. Ik DENK dat de verhouding, het evenwicht, zoek is.
Al het nieuws (groot en klein) uit het oosten (Twente), en alleen het grotere nieuws uit het westen. Dan kun je wel via de turfmanier op 50/50% uitkomen, maar gevoelsmatig is er dan nog steeds veel meer aandacht voor het oosten dan voor het westen.
0
Bericht door Ren, op 27 november 2011 om 20:20
Ach ja...het kantoor en studio staat in Hengelo, waarom niet ergens centraal in de hoofdstad....Zwolle.
Hoofdstad van Twente Hengelo bedoel ik dus niet !!!

Ze komen niet verder deze kant op als Nijverdal.....

RTV Salland dan maar voor ons.
Zwolse
Bericht door Zwolse, op 27 november 2011 om 21:07
Heb vanochtend nog het verzoekplaten programma ,,zie zo zondag,,beluisterd van 10.00uur tot 11.00 uur,heb eens geturfd welke verzoeken werden voldaan. De eindconclusie was ,Hengelo,Almelo,Borne,Weerselo,Oldenzaal,Bornebroek,Ens
chede.

Ik geloof er namelijk niet in, dat er alleen maar intresse zou bestaan in de regio Twente.

En dit is nu niet toevallig vanochtend zo,heb hier vorig jaar ook als eens iets over gezegd.Erger me al jaren aan de overdaad vanTwentse inbreng.
bernard
Bericht door bernard, op 27 november 2011 om 21:10
Nou ik ben het niet eens met de mensen die vinden dat er te weinig aandacht aan West Overijssel besteed wordt. Ik turf niet, maar hoor toch vaak interessante nieuwtjes uit/over Zwolle. Oke, dan heb ik het meestal hier al gelezen, maar tegen de snelheid van WLZ kan niemand op. Het weerbericht is in ieder geval 100% Zwols.

@HansvanEijsden: Ik zou zeker naar zo'n live-audiostream gaan kijken. En dan maakt het me niet zo heel veel uit door wie die verzorgd wordt.

0
Bericht door zwolluh, op 27 november 2011 om 21:15
Die presentator van RTV Twente kan zich dan wel op de vlakte houden en naar de eigenaar van de uitzendrechten wijzen. Lekker makkelijk.

Maar dit dan:

RTV Oost dit jaar niet voor de thuiswedstrijden van teams uit Overijssel in de Jupiler League gekozen maar voor de Topklasse.


Dat is toch een keuze gemaakt voor Topklasse wedstrijden die zich........... voornamelijk in Twente afspelen smilies/angry.gif
Assendörper
Bericht door Assendörper, op 27 november 2011 om 21:22
Bericht door Zwolse, op 27 november 2011 om 21:07
Heb vanochtend nog het verzoekplaten programma ,,zie zo zondag,,beluisterd van 10.00uur tot 11.00 uur


Is dat net zoiets als de Muzikale Fruitmand van een 30 jaar geleden.smilies/cheesy.gif
Dame
Bericht door Dame, op 27 november 2011 om 21:36
MAASTRICHT, 2 augustus 2011 - De voetbalwedstrijden uit de Jupiler League zijn komend seizoen opnieuw te zien bij L1 Televisie. De Limburgse regionale omroep bereikte een akkoord met rechtenhouder Eyeworks over de uitzendrechten. Daarmee zijn de wedstrijden van Fortuna Sittard en MVV Maastricht komend jaar exclusief te zien in Limburg bij de publieke regionale omroep L1.

Het kán dus wel...
Inge
Bericht door Inge, op 27 november 2011 om 21:47
Heb niet alle reacties gelezen, maar volgens mij lagen de rechten bij Eredivisie live. Nu heb ik daar vandaag ook naar gekeken en mij afgevraagd waarom de wedstrijd DAAR niet werd uitgezonden. Twee eredivisie westrijden werden gespeeld op het zelfde tijdstip. Dan zijn er twee kanalen over. Waarom niet de twee derby's (Egels-Zwolle en Oss-Den Bosch) op eredivisie 3 en 4? Nee nu werden er wedstrijden van gisteren herhaald of tekst uitgezonden. Zo'n misser..........

Hopelijk wordt het volgend jaar wel weer utigezonden.
ingrid
Bericht door ingrid, op 27 november 2011 om 21:48
Ik zou zeker luisteren kijken naar WLZ wanneer er weer zoals nu nergens een fatsoenlijk live verslag te beluisteren valt.
ingrid
Bericht door ingrid, op 27 november 2011 om 21:50
Maar heb nog steeds geen uitleg gezien waarom ze het niet mochten uitzenden, wanneer het geen geldkwestie is/was. Waarom vorig jaar wel.
Koko Hattem
Bericht door Koko Hattem, op 27 november 2011 om 21:54
Bericht door Zwolse, op 27 november 2011 om 21:07
Heb vanochtend nog het verzoekplaten programma ,,zie zo zondag,,beluisterd van 10.00uur tot 11.00 uur,heb eens geturfd welke verzoeken werden voldaan. De eindconclusie was ,Hengelo,Almelo,Borne,Weerselo,Oldenzaal,Bornebroek,Ens

chede.

Ik geloof er namelijk niet in, dat er alleen maar intresse zou bestaan in de regio Twente.

En dit is nu niet toevallig vanochtend zo,heb hier vorig jaar ook als eens iets over gezegd.Erger me al jaren aan de overdaad vanTwentse inbreng.


Zwolse luister ook eens naar RTV Hattem.
Op en top zender
Dame
Bericht door Dame, op 27 november 2011 om 22:10
@Koko ook jammer dat Willie Walden en Ase Rasmussen niet meer onder ons zijn... smilies/wink.gif
@Inge Het gaat om de rechten voor de Jupiler League en niet de Eredivisie. RTV Oost-journalisten berichten verschillend, volgens de een konden ze de rechten niet kopen (maar RTV Limburg wél) en volgens de ander ging het om de kosten. Dick kreeg van de eindredacteur recentelijk een mail waarin deze aangaf dat het een keuze was om dit seizoen de Topklasse uit te zenden.
Hoe het ook zij, die keuze is stom en ze benadelen er een hoop West-Overijsselaars mee. Ik ben het met Ingrid eens dat de belangstelling voor alle Topklasseclubs samen niet de belangstelling haalt voor deze wedstrijd en sowieso de wedstrijden van beide Jupiler clubs.
0
Bericht door drama, op 27 november 2011 om 22:24
't is dus de vraag, wat de uitzendkosten per wedstrijd zijn, incl. rechten.
Dame
Bericht door Dame, op 27 november 2011 om 22:27
Je bedoelt dat we RTV Oost zover kunnen krijgen dat ze wel uitzenden als we met ons allen lappen? Ik las wel op hun site dat de uitzendingen van die Dames van Twente (die kennelijk landskampioen zijn geworden vorig jaar) betaald worden door allerlei Twentse bedrijven die de Dames ondersteunen.
0
Bericht door Melvin , op 27 november 2011 om 22:31
Ik ben het hier helemaal mee eens, Zwolle word over het algemeen maar weinig genoemd. Niet alleen in de sport, maar qua ander nieuws gaat het ook alleen maar over twente. Zwolle is de hoofdstad van de provincie maar komt amper op de zender voor dus het is meer rtv twente. P.S Verander je naam als je toch alleen maar over twente lult.... ZWOLLLLLUUHHHHHH
0
Bericht door drama, op 27 november 2011 om 22:39
Ik dacht eigenlijk niet speciaal aan RTVoost, maar ook aan WLZ, of welke uitzendert dan ook. En ik ga voor geen enkele wedstrijd lappen. Het is aan de uitzendert om het financieel rond te maken.


Inge
Bericht door Inge, op 27 november 2011 om 23:12
@Dame. Volgens mij heeft Eredivisie live ook de rechten van de Jupiler league. Ze zenden niet voor niets regelmatig (eigenlijk elke week wel) een wedstrijd uit van de jl.

Dat de keuze van de topklasse en de dames van Fc Twente een sof is, moge duidelijk zijn. Zeker voor ons Zwollenaren. smilies/wink.gif
Dame
Bericht door Dame, op 27 november 2011 om 23:18
én voor onze vrienden in Deventer, Inge.smilies/wink.gif
Berend
Bericht door Berend, op 28 november 2011 om 00:54
Luister smorgens om 6 uur eens naar het nieuws op RTV Oost (RTV Twente. Naam zegt het al, geen nieuws uit deze kant van de provincie.Veel uit Enschede, Hengelo, Almelo, Borne etc.
Al jaren klagen de Zwollenaren. Maar volgens de turflijsten?? komt elke plaats gelijk aan zijn hoeveelheid nieuws. jaja, praktijk is volgens mij toch anders.
Ik ben blij dat eindelijk (weer eens) de gekleurde zender RTV Twente weer eens aan de kaak wordt gesteld.
Dame
Bericht door Dame, op 28 november 2011 om 07:48
En vanmorgen iets na 7.00 uur, de gast van week: Arne Slot van FC Twente ...................... oh, nee, Zwolle natuurlijk.smilies/wink.gif
0
Bericht door Zwollenaarrr, op 28 november 2011 om 07:57
@Dame: Goedmakertje smilies/wink.gif
0
Bericht door wichert, op 28 november 2011 om 09:36
Koko rtv Hattem is een prima zender vooral voor een toch kleine stad ,maar het ziet er goed uit
0
Bericht door wichert, op 28 november 2011 om 09:37
Deventer -Zwolle hoort gewoon op de Overijsselse omroep
Natascha
Bericht door Natascha, op 28 november 2011 om 11:15
Zou dat hier draagvlak hebben? Zouden jullie via internet naar ons luisteren? Zou dit op prijs gesteld worden?


Mijn zegen heb je!smilies/cheesy.gif
Natascha
Bericht door Natascha, op 28 november 2011 om 11:25
Bericht door Dame, op 28 november 2011 om 07:48

En vanmorgen iets na 7.00 uur, de gast van week: Arne Slot van FC Twente ...................... oh, nee, Zwolle natuurlijk.


Ken je dat liedje? Als je wint, heb je vriendensmilies/wink.gif

En idd ere divisie live heeft uitzendrechten van jupiler, maar vermoed dat Dame dat niet heeft geweten....
0
Bericht door pieters, op 28 november 2011 om 12:02
Vind ook dat het aanbod van tv oost steeds meer gericht is op het twentse deel van overijssel.Kijk er al tijden niet meer naar en vind ook dat die dikkop die de wedstrijden verslaat bij tv oost ook niet om aan te horen in zijn verslagen merk je heel veel eigen keuze richting het twentse gedeelte .Vind niet dat tv oost er is voor heel overijssel wat wel zou moeten zijn gewoon de zender scrappen op je tv komen ze er vanzelf achter dat de kijkdichtheid terugvalt en gaan ze het misschien gerichter doen
0
Bericht door ArjanN, op 28 november 2011 om 14:37
Een regionale omroep hoort zowieso in mijn optiek het hoofdkantoor / hoofdstudio in de hoofdstad van de provincie te hebben en een dependance elders. Misschien is het voor RTV Oost een idee om voor belangrijke zaken, zoals nieuws en sport, de zender te splitsen in RTV Oost regio Zwolle en RTV Oost regio Twenthe. Doen ze in het buitenland ook, en dat werkt veel beter. Wat interesseert het mensen in West-Overijssel, dat er een inbraak is geweest bij een bedrijf in Enschede? Er zit veel te veel verschil tussen de mensen in het oosten en het westen van de provincie, maar de programma's van RTV Oost zijn echt veel meer Twenthe georiënteerd.
0
Bericht door Thijs, op 28 november 2011 om 23:18
Eindelijk een nieuwssite die de ballen heeft om die baggeromroep RTV Twente durft te noemen. RTV 'Oost' snapt er helemaal niks meer van. Het is jammer dat Zwolle geen goed alternatief voor lokaal tv-nieuws kent, maar anders mocht die Twentse omroep van mij in de ban.
0
Bericht door KvDijk, op 28 november 2011 om 23:32
Als ik het zo allemaal lees wordt het tijd voor actie tegen RTV Twente.
Schrijf reactie

busy
 


 

Olympus Zwolle

verbinding-140-x-120.gif

smwds-banner_def.gif

Telford Bikes

PC Computerservice Zwolle - Zie ook onze aanbiedingsbon onder Weblog Zwolle in Actie

Media Markt Zwolle

Spacewinner Zwolle

banner daisy.jpg

Casual Friday

McDonalds

sized_loxam-1.jpg

Upmeijer

KSB

Toegang
Wat is er te doen?
23-02-2012
Diezerstroom
23-02-2012
Egostrippen
23-02-2012
Info. Kadera
23-02-2012
Duurzaam Berkum
23-02-2012
Rijbewijskeuring
23-02-2012
Pardoel & Dio
23-02-2012
Thursty Tunes
24-02-2012
'Verleiden'
24-02-2012
Kenang Kenangang
24-02-2012
Kreatief Café
Facebook