logo_internetmedia.jpg
Hoofdpagina
Opsporingsberichten
Bevrijdingsfestival
Algemene Logs
Foto's bestellen?
Regionieuws
Spelregels/Disclaimer
Netiquette
Advertenties

banner-ijsselhallen-weblogzwolle-mrt-2013.gif

ketelzorg_banner_140x120pxbew.jpg

wijndragers

bureauck_banner.jpg

Webdesign Zwolle

Lijkendijk Bouw & Advies

gemeentebuttoninfo2.gif

Laatste Reacties
Zwolle geen finishplaat...
Nergens in NL zal de Vuelta...
Open huis in energieneu...
Wat fraai huis en EPC v...
Vergunning nodig voor b...
Krijg al zin om de BBQ buit...
Vergunning nodig voor b...
Haha held!
Watertrappen Rodetorenp...
Zie ik daar vallend water? ...
Watertrappen Rodetorenp...
Er is nog nooit water kapot...
Woningen op locatie zie...
Ik denk, gezien eerdere pla...
Woningen op locatie zie...
Terechte opmerking, een fou...
Vergunning nodig voor b...
En dat met morgen 10 graden...
Woningen op locatie zie...
Waarom een aannemer/ontwikk...
Eerste Zwolse Wijnfesti...
Heeft de mevrouw met het ro...
Vergunning nodig voor b...
Hulde voor de persoon die d...
Woningen op locatie zie...
Mwah, die aan grachtkant mi...
Woningen op locatie zie...
Bericht door Martinp26, op ...
Zwolle heeft de sterkst...
Zieltjes aan het winnen han...
Woningen op locatie zie...
@Martinp26 250 P's voor 500...
Woningen op locatie zie...
Sorry moet zijn herbouw nut...
Woningen op locatie zie...
smiley Plan ziet er goed uit. G...
Woningen op locatie zie...
Ik zeg: OF studenten huisve...
Zwolle heeft de sterkst...
Dan moet het voor PEC toch ...
Stop op ontwikkeling wi...
Op 3 december 2010 schreef ...
Woningen op locatie zie...
Een tijdje terug stond er i...
Woningen op locatie zie...
parkeren in Zwolle (centrum...
Watertrappen Rodetorenp...
@gerrit 2013, water is wate...
Stop op ontwikkeling wi...
Dit verhaal van de gemeente...
Wie is online?
  Nu 105 gasten en 5 leden
Handig!
Bookmark Website
Bookmark Pagina
Maak startpagina
Hoofdpagina
Zwaar gewonde bij schietpartij Thomas a Kempisstraat
zaterdag 21 januari 2012

Zwolle - Zaterdagavond om 18.45 uur is er een schietpartij geweest aan de Thomas a Kempisstraat in Zwolle. Hierbij is een 17-jarige jongeman uit Zwolle zwaar gewond geraakt door verwondingen in zijn buik en arm. Hij is in kritieke toestand, maar wel bij bewustzijn, naar het ziekenhuis vervoerd waar hij diezelfde avond nog is geopereerd aan zijn verwondingen.

19-1-2012_schietpartij_zwolle_6.jpg

Het slachtoffer liep met een gezelschap over straat, toen plots een auto met meerdere personen daarin stopte naast hen. Het is nog onduidelijk of de personen vanuit de auto geschoten hebben of eerst zijn uitgestapt. Maar het is zeker dat er meerdere schoten gelost zijn op het slachtoffer. Hij werd op meerdere plaatsen geraakt. De toegesnelde politie heeft één persoon aangehouden. Deze werd verhoord.De technische recherche heeft het gebied uitgekamd op sporen om zo meer duidelijkheid te krijgen over de toedracht, en de vraag hoevaak er geschoten is. Er is nog niets bekend over het motief van deze schietpartij. Toen de recherche nog bezig was vond een passant het nodig om onder het lint door te gaan en zo door het plaats delict te fietsen. Deze persoon is staande gehouden door de politie. De jongen was hier niet van gediend en werkte niet mee. Hij meldde haast te hebben. De politie vroeg hem om zijn legitimatie en heeft een proces verbaal opgemaakt.

UPDATE:
Naar aanleiding van deze schietpartij heeft de politie inmiddels drie mannen aangehouden van 43, 23 en 18 jaar oud uit Zwolle. De politie doet onderzoek naar de zaak. De aanleiding lijkt te liggen in de privésfeer. Zondagochtend verkeerde het slachtoffer nog steeds in kritieke toestand.

19-1-2012_schietpartij_zwolle_5.jpg

19-1-2012_schietpartij_zwolle_1.jpg

19-1-2012_schietpartij_zwolle_3.jpg

19-1-2012_schietpartij_zwolle_2.jpg

19-1-2012_schietpartij_zwolle_4.jpg



Reacties (89)add
0
Bericht door jhorsting, op 21 januari 2012 om 22:02
Het word er niet echt leuker op in zwolle...overvallen,schietpartij.
We zijn dus echte een grote stad aan het worden......

0
Bericht door Hendrik78, op 21 januari 2012 om 22:16
In Tuitjenhorn is ook een cafebaas overleden nadat hij een ruzie probeerde te sussen. Wordt dat daardoor ook ineens een stad? Het kan overal gebeuren. Niet dat het er beter op maakt natuurlijk..
0
Bericht door jhorsting, op 21 januari 2012 om 22:25
Maar daar gebeuren vast niet zoveel incidenten als hier in zwolle de laatste tijd.....

0
Bericht door abc, op 21 januari 2012 om 22:29
Met 1 moord op de 3500 (??) inwoners is Tuitjenhorn vele malen gevaarlijker als Zwolle..
0
Bericht door 111, op 21 januari 2012 om 22:46
Moet ook niet gekker worden in Zwolle, is steeds vaker mis de laatste tijd.
0
Bericht door henk Nederland, op 21 januari 2012 om 23:08
De dader was zeker weer zo,n buitenlander?
Hoelang moeten wij dit nog accepteren/pikken?
0
Bericht door D.erk, op 21 januari 2012 om 23:18
Ja Henk je hebt gelijk oh waar zijn je bronnen met waarheid ipv insinueren?
0
Bericht door Upendi, op 21 januari 2012 om 23:32
hahaha als ik op de link 'henk Nederland' klik komt er: about:blank in mijn adresbalk te staan..
Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 21 januari 2012 om 23:45
Wat een onzin Henk dat de dader wel weer een buitenlander geweest zal zijn! Ik ben zelf redelijk politiek rechts, maar zo'n opmerking slaat nergens op! En ik moet de medewebloggers gelijk geven, dat in het topic over de overval (waar de dader blank blijkt te zijn) ineens bepaalde mensen niet meer reageren!

En dan die gast die het nodig vond om onder het lint door te fietsen! Kunnen ze zo iemand niet gewoon een paar daagjes vastzetten?

In ieder geval veel sterkte voor het slachtoffer gewenst!
Tim
Bericht door Tim, op 21 januari 2012 om 23:51
inderdaad plantje. Die gast moeten ze gewoon even laten weten wie de macht heeft in zo'n situtie.
Tim
Bericht door Tim, op 21 januari 2012 om 23:51
en henk nederland provoceert. Dit kan hij niet menen.
0
Bericht door henk Nederland, op 21 januari 2012 om 23:55
```````````````````````````````````````````````````````
```````````````````````````````````````````````````````
Oke,
Wie is Henk Nederland?

Henk Nederland is gewoon een nederlander die het zat is dat de buitenlanders denken dat in nederland alles kan.
Henk Nederland heeft zelf ook kinderen waar hij/zij bezorgd om is als die de stad in gaan.
Henk Nederland heeft zelf een steekpartij meegemaakt in de binnenstad, waarbij een zwaargewonde bij is gevallen.
Mag ik dan zo denken?
0
Bericht door bantega, op 22 januari 2012 om 00:01
nee Henk want er is hier nog helemaal niks bekend over de dader

0
Bericht door bantega, op 22 januari 2012 om 00:02
o nee je mag t wel denken, domheid is niet verboden in dit land.
Maar het hier schrijven wordt niet zo op prijs gesteld
0
Bericht door Tuurlijk, op 22 januari 2012 om 00:05
Laten we alle buitenlanders over één kam scheren. Zij zijn er natuurlijk van overtuigd dat alles kan in Nederland... Tuurlijk Henk. Gelukkig ben je niet zo kortzichtig.
Ik vind het oprecht vervelend wat je hebt meegemaakt, net zo vervelend als wat er vanavond is gebeurd in de Thomas á Kempisstraat. Dat in jouw situatie iemand van een andere afkomst betrokken was wil nog niet zeggen dat al die mensen zo zijn.

Maar hey... van mij mag je zo denken hoor.
0
Bericht door Marokkaanse Zwolse, op 22 januari 2012 om 00:18
Daarom hou ik van Zwolle: je weet dat er wat xenofoben rondlopen, maar ze krijgen hier zelden bijval. Sterker nog, die xenofoben worden aangesproken op hun domme opmerkingen.

Quesjer
Bericht door Paulus den Boer, op 22 januari 2012 om 00:34
Goedenavond Henk Nederland,

Eindelijk iemand die de waarheid in pacht heeft. Wij Nederlanders hebben gelukkig allemaal het hart op de goede plaats, en onze welvaart is gestoeld op een eerlijke manier van handeldrijven, met respect voor alles wat anders is dan wij als norm hebben gesteld.

Daarom hebben wij als volk ook volkomen het recht om die welvaart als ons verworven recht te beschouwen en owee iedereen die daar weer wat van terug wil.

Alleen jammer dat in die stomme geschiedenisboekjes zoveel leugens staan. Daarin is zelfs te vinden dat wij een half continent hebben leeggeroofd, en de mensen naar een mooi nieuw land hebben gebracht, waar ze twee eeuwen later als vrije mensen mochten gaan en staan waar ze wilden. Maar dat zal wel weer een keer recht worden getrokken, als er weer een echte VOC-mentaliteit is gaan heersen, Toch? (Vrij naar J.P.)

Nee Henk, ik wil niet goedpraten wat jou is overkomen. Klootzakken komen overal voor. Zelfs, maar dit fluister ik even, en blijft hoop ik strikt tussen ons, zelfs onder de Nederlanders. Ik wens je toe dat je de mens achter het velletje mag zien.

Keti Koti.

Groet van Quesjer
0
Bericht door jim, op 22 januari 2012 om 01:04
oke, jullie zijn allemaal wel zo tegen de reactie van henk. maar kijk eens naar opsporing verzocht en oordeel zelf!!!
0
Bericht door FCZ010, op 22 januari 2012 om 01:41
Het lijkt op een ordinaire afrekening zoals we dat wel eens op het journaal zien in Amsterdam.
(Nee, ik doe niet aan die PVV-prietpraat. Te dom voor woorden!!)
0
Bericht door Lennard Assie, op 22 januari 2012 om 01:46
Oordelen waarover? Over katholieke blanke autochtone priesters die niet met hun vingers van kleine kinderen af kunnen blijven?

ps. Henk van Ingrid, Nederland en Nederlands schrijf je beide met een hoofdletter.
ps. Jim, een zin begin je met een hoofdletter en een naam schrijf je tevens ook met een hoofdletter.

Ik baseer mijn feiten wel ergens op; http://woordenlijst.org/

Wel bizar dat jullie met haatzaaiende berichten op de proppen komen over buitenlanders, maar zelf nog niet zo goed de taal regels onder de knie hebben. Zou dit misschien iets zeggen over jullie IQ en gezond verstand.
0
Bericht door esther-chloe, op 22 januari 2012 om 01:53
(Nee, ik doe niet aan die PVV-prietpraat. Te dom voor woorden!!)
Mensen ik zal mij zelf hier niet als rechts extremist neerzetten. De reactie van henk nederland is wel heel erg direct zonder dat hij hem onderbouwt kan neer zetten.
Weet niet eens wie de daders van de schietparty zijn. Maar de geposte berichten van eenieder over van alles wat,zegt wel iedere keer dat het rond de 80 % om mensen met een donkere huidskleur gaat! Ik zelf vindt dit zo langzamerhand erg ver gaan en ga tochop basis van feiten met mn vingertje wijzen
0
Bericht door Dani, op 22 januari 2012 om 02:22
PVV is een wakkere wereld welke men uit een vaag soort angst demoniseerd net als Pim Fortuyn ooit...een zeer intelligent man.
Dus zulke mensen als dom betitelen zegt iets over jezelf.
Nadenken kost moeite mensen!
maar over het algemeen gezien zegt Henk wat het merendeel denkt maar niet eens meer durft te zeggen blijkbaar.
Want als je het zegt ben je fout oid?

Nu ik heb genoeg gezien meegemaakt, en ik zeg niet dat dit een buitenlandse afrekening is kan net zo een goed een tokkie afrekening zijn maar dat dit gebeurd in ons Zwolle!
Mijn God!

Waar zijn we mee bezig zeg...dus ik zou graag enige referenties ervaren tzt wie dit op zijn zieke geweten heeft.
Bedoel schieten hoe laf ben je...hoe simpel is een mens die schiet met een gun op een medemens?

Kogels raken wel je kunt ook een pijl en boog nemen bv!
Zegt genoeg over de daders slap en laf...en geen gesprek kunnen aangaan met de persoon waarop zij het hadden voorzien.

Dus is the shooter a stumper!
Meer niet maar verdomme je zou er maar net langsrijden met je auto...
even naar de turk even naar de pizzeria, en enkele simpele zielen knallen er even op los?
Ik hoop toch echt dat die politie geen koffie drinkt en de rest vergeet want .......is dit zwolle????

sick gewoon
0
Bericht door Zwollenaar3, op 22 januari 2012 om 02:53
Eh, waar gaat het over? Het schietincident of de politiek? Even wachten op de Wie,Wat,Waar,waarom en welke kleur. Daarna gaan we massaal schrijven welke politieke kant we op gaan!
0
Bericht door Anoniem, op 22 januari 2012 om 02:59
Heb uit bron gehoord dat het om een ruzie tussen twee families gaat. Nederlandse families wel te verstaan..
0
Bericht door Mark, op 22 januari 2012 om 04:06
Mensen zoals Henk zijn gewoon zwakzinnig en bang.
Ga eens iets leuks doen! Maak je gewoon niet druk.
Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 22 januari 2012 om 05:55
Bericht door Lennard Assie, op 22 januari 2012 om 01:46
Oordelen waarover? Over katholieke blanke autochtone priesters die niet met hun vingers van kleine kinderen af kunnen blijven?

Dit moet je hier niet ook bij betrekken. Verder ben ik het wel met je post eens.

Bericht door jim, op 22 januari 2012 om 01:04
oke, jullie zijn allemaal wel zo tegen de reactie van henk. maar kijk eens naar opsporing verzocht en oordeel zelf!!!

Dat kan misschien wel zo zijn; dat is me ook wel vaker opgevallen. Maaaaaar dat geeft geen enkele reden om aan te nemen dat het hier "ook om een buitenlander gaat". En om een hetze te starten. Dat slaat gewoon nergens op.
0
Bericht door princess, op 22 januari 2012 om 07:16
Henk nederland...we weten nog niks over de dader...maak vaak zijn het wel de buitenlanders...daar geef ik je gelijk in....
0
Bericht door princess, op 22 januari 2012 om 07:20
@anoniem welke bron dan.......
Quesjer
Bericht door Paulus den Boer, op 22 januari 2012 om 08:24
Goedemorgen allemaal.

Waar het hier over gaat is natuurlijk een kernwaarde in onze samenleving. Iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Als je 4 mensen hebt die het slechte pad bewandelen, en je hebt er een uit eenzelfde groep die dat niet doet, dan is het onterecht om die vijfde als crimineel te bestempelen. Nee, je moet die 4 opsporen en bestraffen, liefst op zo'n manier dat de samenleving hier iets aan heeft en zij hun gedrag gaan aanpassen, dan verbeter je de wereld. En die vijfde moet je een baan aanbieden en stimuleren zichzelf te ontwikkelen. In plaats van als melaatse te mijden en kansloos te laten. Want dan zal ook de vijfde zich maar moeilijk een plaats in de samenleving kunnen geven. En ik weet ook wel dat het heel menselijk is om iedereen over een kam te scheren. Daar ontkom ik zelf ook niet helemaal aan. Toch is dat kwalijk om te doen. Kijk maar eens naar de geschiedenis, hoe het kan verlopen als je een categorie mensen als ondermensen gaat beschouwen. En de eigen groep als bovenmensen. Datzelfde is momenteel ook aan het gebeuren. De ondermensen mogen de uiterlijke kenmerken niet meer gebruiken, hun geloof wordt als gevaarlijk beschouwd dus dat moet ook met wortel en tak verdreven worden. Gevolg is dat er niet meer gesproken wordt met elkaar. Dat heeft een verdere verharding tot gevolg, en voor je het weet sta je met wapens tegenover elkaar. Omdat je elkaar niet meer vertrouwd. Dat heeft met intelligentie niet eens zoveel te maken. Ook dat onderscheid is niet eerlijk. Wel met de bereidheid om elk ander mens ook als mens te zien, en niet in vakjes te stoppen. De keuze is aan onszelf.

Iedereen een fijne dag gewenst:

Quesjer
0
Bericht door assendorper, op 22 januari 2012 om 09:14
Én hoe gaat t nou met deze jongen dan?
0
Bericht door Eva2, op 22 januari 2012 om 09:33
Al dat gezeur over blank of niet blank!! Daar gaat het hier toch nu niet om!! Doe die discussie maar mooi ergens anders!

Op een drukke straat is een afrekening geweest in ons kleine Zwolle!!! Het slachtoffer is meerdere malen getroffen en gisterenavond nog geopereerd. Hoe gaat het nu met hem??
0
Bericht door Regenboog, op 22 januari 2012 om 09:34
Het zou je me jeuken wat voor kleur iemand heeft, geel groen paars oranje zwart of wit, I DON"T GIVE A SHIT.

Maar op de openbare weg schieten doe je niet!
Iedereen in die auto is wat mij betreft dan ook schuldig aan poging tot doodslag, de schutter uiteraard poging tot moord.
Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 22 januari 2012 om 09:35
Datzelfde is momenteel ook aan het gebeuren.

Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar!

We zijn gelukkig nog lang niet zover, dat bepaalde bevolkingsgroepen puur op basis van geloofsovertuiging als untermenschen worden behandeld.
Ik denk ook niet, dat we daar snel bij uitkomen.

Wel vind ik, dat als ze bepaalde uitingen van de Islam gaan verbieden (hoofddoekjes enz), dat ze ook bepaalde uitingen van Christenen moeten gaan verbieden. Als je ziet hoe sommige mensen in Zwolle erbij lopen, dan moet dat ook niet kunnen!

Maar goed: genoeg off topic! Heel erg dat er iemand neergeschoten is! Het mag dan klinken als een afrekening, maar dit gun je niemand!
Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 22 januari 2012 om 09:36
Iedereen in die auto is wat mij betreft dan ook schuldig aan poging tot doodslag, de schutter uiteraard poging tot moord.

Laten we hopen, dat het bij "poging tot" blijft!
0
Bericht door Roy-II, op 22 januari 2012 om 09:47
@anoniem heeft gelijk.
Hoe ik dat weet en wat ik weet kan en wil ik hier niet plaatsen.

Plantje
Bericht door Rudi Hendrix, op 22 januari 2012 om 10:01
Bericht door Roy-II, op 22 januari 2012 om 09:47
@anoniem heeft gelijk.
Hoe ik dat weet en wat ik weet kan en wil ik hier niet plaatsen.

Ik denk dat je dan wel informatie hebt die voor de politie interessant kan zijn om dit af te handelen of niet dan?
Ga je dat ook doorgeven aan de politie?
0
Bericht door Zwollynees, op 22 januari 2012 om 10:26
Ruimt elkaar mooi op zo!
Weinig medelijden met dit soort dingen.
Jochie van 17 word niet neergeschoten i.v.m een gestolen voetbal plaatje, dus zou zichzelf dus wel bezig houden met dingen die niet kloppen.
Wat als er nu een onschuldige was getroffen?
Dit is iets wat niet ondenkbaar is gezien de tijd en plaats van het delict.
Van de schutter zelf dus ook niet echt slimme actir gezien het aantal getuigen daar.
Al met al een domme cowboy actie waarvan ik blih ben dat dat soort lui elkaar wel uit de weg ruimen.
TopkliksTV.nl
Bericht door TopkliksTV, op 22 januari 2012 om 10:37
@plantje geloof me de politie weet genoeg, er staat/stond niet voor niets een bepaalde wijk onder verscherpt toezicht.

Hoop dat alles goed komt met de jongen.

0
Bericht door Diezewester, op 22 januari 2012 om 10:48
Kampies?
TopkliksTV.nl
Bericht door TopkliksTV, op 22 januari 2012 om 10:49
@zwollynees je weet niet waar je over praat, als iemand word neergeschoten is hij dus automatisch crimineel?
Pim F. was dat dus ook? En die mensen in Alphen a/d Rijn?

Stel ik zou een conflict met jou hebben jou hebben, dan zou ik er ook voor kunnen kiezen om 1 van jou dierbaren iets aan te doen terwijl ze er niks mee te maken hebben.


0
Bericht door Zwollynees, op 22 januari 2012 om 10:52
Wacht maar op verdere berichtsmilies/wink.gif
Rob
Bericht door Rob Jager, op 22 januari 2012 om 10:58
Jongen zwaar gewond na beschieting

Zwolle - Aan de Thomas a Kempisstraat is zaterdag 21 januari aan het eind van de middag een 17-jarige jongen uit Zwolle zwaar gewond geraakt, nadat hij was beschoten. Hij is in kritieke toestand naar het ziekenhuis overgebracht. Naar aanleiding van deze schietpartij heeft de politie inmiddels drie mannen aangehouden van 43, 23 en 18 jaar oud uit Zwolle. De politie doet onderzoek naar de zaak. De aanleiding lijkt te liggen in de privésfeer. Zondagochtend verkeerde het slachtoffer nog steeds in kritieke toestand.
0
Bericht door Paul, op 22 januari 2012 om 11:10
Henk neserland

Moet zeg schamen want de dador is een nederlander geen buitenlander geen goede reactie als wij in nl wonnen Er zijn genoeg gestolen uit onze landen door eu als eu onze landen met rust waren wij niet hier
0
Bericht door lampie, op 22 januari 2012 om 11:24
zou het een wraakaktie zijn fop de overval in de amer? het lijkt wel cluedo.
signalement overval amer:
Het signalement van de daders is als volgt: Dader 1: blank, 16-18 jaar oud, blond haar, circa 1.60 m, slank postuur, zwarte broek, grijze jas/vest. Dader 2: jongeman, zwart gekleed, bivakmuts.
0
Bericht door dhg, op 22 januari 2012 om 12:10
Zeg zwollynees spoor jij niet helemaal om te oordelen over een kind van 17 jaar maar ik vind de schutter gewoon een eenvoudige zielige stakker en dat voor een volwassen man
en hoe weet jij zo zeker dat het slachtoffer schuldig was of is aan iets
Als jij en wat bedoel je met ruimt elkaar mooi op welk soort bedoel je daar dan mee????
en wil dat verdere bericht van jou wel heel graag horen!!!!!!!

0
Bericht door Zwollynees, op 22 januari 2012 om 12:18
Houd de nieuws berichten maar in de gaten.
Er word vanzelf meer bekend.
als het achteraf nergens om gaat zo het erg zijn.
Maar als je de berichten leest gaat het er meer om dat er iets recht gezet moest worden.
0
Bericht door dhg, op 22 januari 2012 om 12:24
Er zijn denk ik veel mensen die hier verdriet om hebben
En dat er dan bepaalde zijn die via dit willen oordelen over een kind van 17 jaar
Goed iedereen wil graag weten wat de aanleiding voor dit drama is geweest
En dat er met elkaar gesproken word over dit feit is normaal
Maar oordeel niet over iets waar je niks van weet zo denk ik erover
En wie dat wel doen hebben denk ik zelf niets wat interessant genoeg is om het over te hebben dus die denkt dan doe ik het maar over een ander
Eigenlijk best wel zie leg maar ja zulke stakkers heb je er nou eenmaal tussen zitten
jammer maar het is niet anders
0
Bericht door chaotik, op 22 januari 2012 om 12:41
Ten eerste: Vraagt niemand zich nou af hoe je sowieso aan een geweer komt?? Misschien hang ik in de ''verkeerde'' kringen rond, maar ik zou het echt niet weten. Toch blijkt dit makkelijk te regelen zijn. Misschien moet de politie zich daar meer op richten. Kunnen dit soort absurde dingen ook niet zo snel meer gebeuren. Het lijkt mij, dat wanneer het lastig word een gun te fixen, de barriere groter word om dan toch je ''ding'' te doen...

En ten tweede, Lampie gaf het al aan. Nog maar een paar dagen geleden is een dame in de Amer overvallen door een BLANKE man. Geen enkele pvv'er reageerde hier verontwaardigt op. Of wel, verontwaardigt over de daad natuurlijk, maar over huidskleur en afkomst werd braaf gezwegen iig. Toen ik reageerde op dit nieuws bericht met de bovengenoemde constatering werd mn comment gedelete, maar het achterlijke geratel van Henk Holland (Nederland whatever) en Jim en wie dan ook meer worden gewoon getolereerd. Die baseren hun mening op vooroordelen en niet op feiten en zijn zo direct hun rascime aan het spuien zonder censuur van Weblog Zwolle. Beetje raar....
0
Bericht door bart1, op 22 januari 2012 om 12:54
Kan de redactie niet even alle ongefundeerde meningen en racistische uitlatingen verwijderen?

Of is de redactie het hier juist mee eens?

Ben benieuwd hoe lang dit berichtje blijft staan.


===========

Hoe moeilijk soms ook, mensen hebben (steeds meer) afwijkende meningen. Onze regels zijn bekend. We letten heus op.
Zolang jij met verschillende nicknames reageert kunnen we jou niet serieus nemen!!

ON-topic.

===========

On topic: Voordat men z'n mening klaar heeft, moet men eerst wachten tot boven water is wie heeft geschoten, wie neer is geschoten en waarom. Om dit gelijk door te trekken richting politiek (de wij tegen zij retoriek van de pvv) slaat nergens op.
0
Bericht door eileen, op 22 januari 2012 om 13:16
Het lijkt hier de echte politiek wel, één persoon doet een twitter - one-liner en heel Zwolle valt over die ene zin. Uitdagen heet dat. Negeer het gewoon en ga discussie aan op inhoud.
Dame
Bericht door Dame, op 22 januari 2012 om 13:22
Niet alles is te negeren, Eileen, al was het alleen maar omdat niet iedereen zwijgend aan de zijlijn wil blijven staan bij allerlei xenofobe uitingen. Ik reageer altijd maar met een nickname en hoop wel serieus genomen te worden wanneer ik de oproep van Bart1 en Chaotik ondersteun. Ongefundeerde aantijgingen lijken mij niet passen in de spelregels van WLZ.
Het hele geval is intens triest, ook zonder dat er hier wordt gespeculeerd - of beter: zogenaamd zeker weten - uit welke bevolkingsgroep de dader komt en wat de achtergrond van het misdrijf is. Je gunt dit niemand.
Overigens geeft de politie aan dat de drie mannen die nu in hechtenis zijn genomen,zichzelf hebben gemeld gisteravond.
0
Bericht door FCZ010, op 22 januari 2012 om 13:23
Mooi gezegd Eileen!
0
Bericht door Opletter, op 22 januari 2012 om 13:26
Bericht door eileen, op 22 januari 2012 om 13:16
Het lijkt hier de echte politiek wel, één persoon doet een twitter - one-liner en heel Zwolle valt over die ene zin. Uitdagen heet dat. Negeer het gewoon en ga discussie aan op inhoud.

Goed gesproken, zo is het.
0
Bericht door Kamper-UI, op 22 januari 2012 om 13:32
Ik ben geen Blauwvinger, ben ik dan nog wel welkom in Zwolle?
0
Bericht door KvDijk, op 22 januari 2012 om 14:03
De daders zijn gepakt en de Zwollenaren hebben hier van alles uitgekakt. Dit boek kan wel dicht, denk ik.
0
Bericht door anoniem, op 22 januari 2012 om 14:13
de daders waren gewoon nederlanders ik weet zelfs hoe ze heten
0
Bericht door KvDijk, op 22 januari 2012 om 14:17
Natuurlijk zijn het Nederlanders!!
0
Bericht door bart1, op 22 januari 2012 om 14:39
redactie, ik reageer altijd als bart1 hoor

=========

Er komen verschillende namen vanaf je IP zoals Chaotik.
Einde discussie.

=========
0
Bericht door Flo, op 22 januari 2012 om 15:00
Je kan toch met meer mensen op een adres wonen (en dus een IP hebben)? Wat raar dat dat niet mag..

========

Binnen een kwartier komen er vergelijkbare reacties van hetzelfde IP. We hebben voldoende kennis en vooral ervaring om te kunnen bepalen wat er aan de hand is smilies/wink.gif

========
0
Bericht door bart1, op 22 januari 2012 om 15:11
ja klopt, we hebben 1 connectie, maar wel 2 laptops, ik ben bart1, zij chaotik
Quesjer
Bericht door Paulus den Boer, op 22 januari 2012 om 15:11
Kamper Ui, je bent van harte welkom als je de inburgeringscursus bij het cursus-instituut van Ome Bertus (Alias Peter Vader) hebt gevolgd, het volkslied "Ik ben een Zwollenaar" uit je hoofd kunt voordragen, en de taal verstaanbaar spreekt. En vergeet niet je rechter wijsvinger blauw te verven. Tot die tijd mag je de stadsgrenzen passeren met een toeristenvisum. ;-)

Groet van Quesjer
0
Bericht door marian, op 22 januari 2012 om 15:22
Hoe zou het met de zwaargewonde jongeman zijn?
0
Bericht door chaotik, op 22 januari 2012 om 15:28
Ik ben idd niet Bart1, we wonen in het zelfde huis en gebruiken dus de zelfde ip. EINDE DISCUSSIE

En idd, terug naar het nieuws bericht. Ik las net op nos.nl dat zijn toestand nog steeds kritiek is...
0
Bericht door D.erk, op 22 januari 2012 om 15:46
Chaotik ik ben benieuwd of het mac adres hetzelfde is smilies/tongue.gif
0
Bericht door D.erk, op 22 januari 2012 om 16:01
Maare wat ik begrijp uit het verhaal van de politieberichten is dat die drie mannen zich zelf kwamen melden. Is dat niet belangrijk? Of is het belangrijker dat er in een bericht staat dat iemand door het lint ging fietsen?
0
Bericht door Opletter, op 22 januari 2012 om 16:37
Bericht door D.erk, op 22 januari 2012 om 15:46
Chaotik ik ben benieuwd of het mac adres hetzelfde is

Wat heeft dit met het onderwerp te maken of wilt u soms aandachtsmilies/tongue.gif
0
Bericht door dennisb, op 22 januari 2012 om 18:39
zitten we lekker in ons velletje mensen???smilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gif
0
Bericht door marian, op 22 januari 2012 om 19:27
Ik vind het erg dat een jongen van 17 jaar neergeschoten word en dat daar wel drie daders bij betrokken zijn. Wat de reden ook is dit is niet normaal. Ik hoop dat de jongen er boven op komt, en dat hij er mee kan leren leven. Wat een gezeur over de toedracht van iets ...wat helemaal niet had mogen gebeuren en dan de discussie of de schutter blank of zwart is ook al zoiets. Laten we met zijn allen hopen dat het slachtoffer het red.
0
Bericht door DOMINIQUE, op 22 januari 2012 om 23:07
zwaar klote is het ik hoop dat het allemaal goed komt
0
Bericht door anoniem, op 23 januari 2012 om 00:39
Halloo wat praten jullie..

Die jonge heet manuel hy zit te vechten voor z"n'leven..
Hy moet nog 2 operatie"s'

Hy kan overleiden, ma als hy kans heeft om te leven kan hij helaas niet lopen..
Dus in plaats voor dat jullie zitten te beordelen wie wat heeft gedaan ga duimen voor hem dat heeft hy op dit moment nodig.
En kheb wel gehoord dat familie zaken zijn en die het heeft ggedaan. Zyn gwn kampie"s ..
0
Bericht door anoniem, op 23 januari 2012 om 00:40
Ik wens de famillie en vooral die moeder sterkte..


Toen ik die moeder zag in het ziekenhuis ging ik er stuk.


Manuel hoop dat je snel beter wordt.


Hoop dat alles goed komt!
0
Bericht door princess, op 23 januari 2012 om 08:14
Anoniempje wat ben jij van het slachtoffer...Ik duim voor hem...ik vind het vreselijk.....Manuel hou vol komt goed je moet vechten.ik hoop dat de dader(s) heel lang vast worden gezet.
0
Bericht door oud assendorper, op 23 januari 2012 om 10:02
@ZWOLLENEES,

je maakt ons/mij nieuwsgierig.

Desalniettemin Manuel en fam,heel veel sterkte!!
0
Bericht door KAAS, op 23 januari 2012 om 12:34
HENKIE HENKIE! LOL
0
Bericht door Zwollynees, op 23 januari 2012 om 17:56
Had begrepen dat het te maken had met de afgelopen overvallen die er hadden plaats gevonden.
Dit is volgens mij achteraf niet de reden van dit incident.
Dus mijn reactie was onterecht.
0
Bericht door oud assendorper, op 23 januari 2012 om 18:42
Nou ben geheel op de hoogte,wat een ellende.
0
Bericht door anoniempje, op 23 januari 2012 om 18:51
Zo zielig is het slachtoffer misschien nu ook weer niet, had zelf ook een pistool bij zich.
0
Bericht door oud assendorper, op 23 januari 2012 om 18:52
Ben inmiddels op de hoogte,wat triest allemaal.
Hoop maar niet dat dit verder escaleerd.
0
Bericht door DOMINIQUE, op 23 januari 2012 om 20:31
anoniempje als je iets hoort over een pistool oordeel dan niet voor dat je het zeker weet manuel is een normale jongen van 17 die ook echt wel eens iets gedaan zou hebben wat niet kon maar met iemand zo af rekenen is een laffe daad
0
Bericht door annemiek, op 23 januari 2012 om 21:04
iedereen zit te discusere over dingen die hier totaal niet belangrijk zijn omygod
0
Bericht door anoniempje, op 23 januari 2012 om 22:21
Natuurlijk laf, maf, whatever. Buiten alle proporties , maar dan nog 17 jaar en dan met een pistool rond sjouwen? Daar klopt ook iets niet. Particulieren met wapens sowieso belachelijk. Maar iemand maar zo neer schieten is te idioot voor woorden.
0
Bericht door princess, op 24 januari 2012 om 13:27
@anoniempje wat ben jij van de daders of slachtoffer.Want je weet best veel...
Hoe gaat het met manuel...
Zou vast ook geen lieverdje zijn....maar toch.
0
Bericht door zwollenaar79, op 24 januari 2012 om 14:26
nou sorry hoor iedereen zegt maar wat en heeft ze eigen ideen maar staat er wel iemand bij stil dat deze jonge nu nog vecht voor ze leven en dat het ook jou kind had kunnen zijn of broertje / familielid dit is al erg zat

heel veel sterkte familie !!!
0
Bericht door anoniempje, op 24 januari 2012 om 18:02
Ik ben helemaal "niets" van geen van beide, heb alleen "inside information" smilies/wink.gif

Dame
Bericht door Dame, op 24 januari 2012 om 18:18
Wat hebben wij aan al die suggesties en halve informatie, Anoniempje. Het enige dat ik wil weten is hoe het met Manuel gaat. Ik hoop dat hij het redt. Dat is het allerbelangrijkste nu!
0
Bericht door Kampertje1991, op 30 januari 2012 om 03:54
Dit is gwn te zielig voor woorden , hoe kun je zo zielig zijn om wapens te gebruiken ,iedereen gebruikt ze tegenwoordig en waarom je schiet er niks mee op bij mij is de vraag dan : Ben je er beter op geworden , dat denk ik toch niet zielig hoor om die jongen van 17 zo neer te schieten.Mocht deze jongen het niet overleven denk dan bij jezelf na wat je de nabestaanden wel niet aan doet maarja daar denken veel mensen niet over na , kleine ruzie en dan moet er maar gelijk geschoten worden Zielig hoor.STERKTE toegewenst aan de familiesmilies/smiley.gif
WFvN
Bericht door WF, op 30 januari 2012 om 06:56
Vanmorgen op Radio Oost: knul is (na een weekje aardig wat operaties) weer aanspreekbaar.
0
Bericht door 1stejohn, op 30 januari 2012 om 07:49
Blij dat hij nog leeft en ik hoop ook op een volledig herstel. Het zal misschien de sleutel kunnen zijn om die familievete te laten rusten. In de Kamperpoort is al veel politie op de been aangezien de families op een steenworp afstand van elkaar wonen. Hoop dat het hierbij blijft, want het is al veel te ver gegaan...
dick
Bericht door dick, op 30 januari 2012 om 09:10
2 zeer aansprekende wensen 1steJohn
hoop ook op een volledig herstel
en
Het zal misschien de sleutel kunnen zijn om die familievete te laten rusten.
. Kan alleen uit eigen ervaring vertellen, maar ben afgelopen week toch een paar keer door de Kamperpoort gefietst...zoals altijd als ik naar onze mooie binnenstad ga. Heb alleen wat extra politie bij de ingang van de Kamperpoort gezien. Vond het jammer dat "De Sensator" deze kop passend achtte

Zwolse wijk in angst na schietpartij


Maar goed ze krijgen schijnbaar, nu ook van mij, de aandacht waar ze zo naar smachten.
Dit artikel is vergrendeld: u kunt hier geen reacties (meer) plaatsen.

busy
 

 smwds-banner-weblogzwolle.gif

weblog-zwolle-werken_bij_windesheim.gif

Computer Service Zwolle

temp_banner_spacewinner.png

Molenberg Media

banner daisy.jpg

Toegang
Wat is er te doen?
22-05-2013
ArboPositief
22-05-2013
Verenigingsbokaal
22-05-2013
Witte Licht
22-05-2013
Buddy Holly
22-05-2013
Jan Brokken
23-05-2013
Borstvoedingcafé
23-05-2013
IJsselheem
23-05-2013
Rijbewijskeuring
23-05-2013
City Battle
23-05-2013
Longpunt