singlefeestje_wz.jpg
Hoofdpagina
Hoogtepunten
Opsporingsberichten
Algemene Logs
Foto's bestellen?
Regionieuws
Spelregels/Disclaimer
Nettiquette
Advertenties

banner-ijsselhallen-weblogzwolle-mei-2014.gif

ketelzorg_banner_140x120pxbew.jpg

Webdesign Zwolle

glasservice-banner-0414.gif

banner_vriendenherberg.jpg

wrzv_nieuw.gif

blankert-autoverhuur.jpg

gemeentebuttoninfo2.gif

Laatste Reacties
Laffe beroving van beja...
Zeg Jasper , als je kindera...
Het weer: droog en warm
http://www.buienradar.nl/ve...
Het weer: droog en warm
Jawel, het is heet en het w...
Het weer: droog en warm
Dat denk ik niet Cock wink
Het weer: droog en warm
Ja er lijkt toch een aardig...
Laffe beroving van beja...
Vraagt iemand zich eigenlij...
Het weer: droog en warm
Tweet van de dag ma 28 jul...
Laffe beroving van beja...
Ook (vanzelfsprekend) eens ...
Het weer: droog en warm
Elders in NL kan het ook ht...
Laffe beroving van beja...
@Kokzwolle123 je l*lt dus g...
Laffe beroving van beja...
Hopelijk worden deze gevoel...
Laffe beroving van beja...
Jou info : Japser, op 28 j...
Laffe beroving van beja...
Derk gelinkt met een linkse...
Laffe beroving van beja...
@kokzwolle123 ik neem aan d...
Laffe beroving van beja...
Hoog borrelpraat gehalte hi...
PEC Zwolle wordt warm o...
Over vuurwerk en die pot in...
Laffe beroving van beja...
Eens met Erwin, wat een dom...
Laffe beroving van beja...
@Spreekpop van Derk Ga de ...
Laffe beroving van beja...
Nou lijkt het wel dat hier ...
Laffe beroving van beja...
Zelden zoveel onzin in 1 dr...
Laffe beroving van beja...
Eens Japser.
Valbescherming op De Pe...
@Mij: Eigenlijk is het hele...
Laffe beroving van beja...
@Lex dat wordt helemaal nie...
Laffe beroving van beja...
Dader had een coltrui aan m...
Laffe beroving van beja...
Je begrijpt het niet Dick! ...
Laffe beroving van beja...
@Julie, volgens mij spoor j...
Laffe beroving van beja...
@ Lex, begrijp ik nou goed ...
Laffe beroving van beja...
Nog dommer verhaal Jasper! ...
Laffe beroving van beja...
@Lex hier in Nederland is b...
Laffe beroving van beja...
Dom verhaal de Derk! In and...
Hoofdpagina arrow CategorieŽn arrow Politiek arrow 3.000 euro per oudere voor kennis over tablet
3.000 euro per oudere voor kennis over tablet
dinsdag 5 februari 2013 11:39

Zwolle - Een verzoek om financiële steun van de gemeente Zwolle voor het WijZ seniorenproject 'Weer aan zet met de tablet' heeft maandagavond voor commotie gezorgd in de Zwolse gemeenteraad. Er werd een totaalbedrag van 87.000 euro gevraagd voor het begeleiden van 30 ouderen. Met name Swollwacht en de SP hadden grote vraagtekens bij deze investering. Fractievoorzitter Freddy Eikelboom van Swollwacht vraagt zich af of het € 3.000,- beschikbaar willen stellen voor 1 jaar een oudere leren omgaan met (leen)tablet niet goedkoper kan? Volgens de aanwezige Carla Meuleman van WijZ is het bedrag voor de helft opgebouwd uit kosten voor de techniek en de helft personele kosten. De beide politieke partijen overwegen een motie om de subsidie te stoppen.

Met het project maken kwetsbare ouderen kennis met de mogelijkheden van ICT en de tablet. En dat is volgens de ouderenorganisatie WijZ geen overbodige luxe: "juist deze ouderen hebben behoefte aan steun en informatie uit hun omgeving, omdat mobiliteit en vitaliteit zijn afgenomen als gevolg van het ouder worden." Doel van het project is om deze kwetsbare ouderen te ondersteunen bij het langer zelfstandig wonen en participeren in de samenleving door gebruik van ICT en de tablet. De oudere kan zo zijn/haar sociale contacten onderhouden en bijvoorbeeld zelf op zoek gaan naar informatie over voorzieningen. Ook is het mogelijk een (geheugen)spelletje te doen: samen of met anderen. Er wordt samengewerkt met de thuiszorg: contact via de tablet wordt mogelijk gemaakt zodat ook de zorgkosten door preventie en efficiency kunnen worden verminderd. Tot slot levert het project kennis en ervaring op over hoe je op een goede wijze de tablet onder de doelgroep kwetsbare ouderen kunt introduceren.

De doelgroep bestaat volgens WijZ uit senioren die:

  • Weinig mogelijkheden hebben om naar buiten te gaan en langs die weg contact met anderen te hebben (verminderde mobiliteit)
  • Graag meer in contact willen komen met anderen (motivatie) en/of meer betrokken wil zijn bij de maatschappij/stad/buurt.
  • Nog geen gebruik maken van een tablet, maar daar niet negatief tegenover staan
  • In voldoende mate kunnen zien en horen
  • Die gemotiveerd ("enthousiast") zijn om iets nieuws te proberen
  • Deels gebruik maken van thuiszorg

In totaal kunnen er volgens WijZ minimaal 20 kwetsbare senioren uit Zwolle meedoen.



Reacties (50)add
WFvN
Bericht door WFvN, op 5 februari 2013 11:50
Volgens de aanwezige Carla Meuleman van WijZ is het bedrag voor de helft opgebouwd uit kosten voor de techniek en de helft personele kosten.

Eens zien........ 2900 euro per oudere. Helft voor techniek. Dat maakt dus 1450 euro per oudere aan techniek. En waar gaat die techniek uit bestaan? Uit een tablet van 1450 euro????? Als ik naar Kieskeurig.nl ga, dan kan ik niet eens een tablet van 1000 euro vinden, laat staan een toestel van 1450 euro. Dus nogmaals: welke techniek?

Als ik kijk bij de lokale bibliotheek, daar hebben ze Ipads liggen die je kan gebruiken. Wellicht dat er enorm veel bespaard kan worden door daar wat te regelen.

Ik kan me de vraagtekens levendig voorstellen.
WFvN
Bericht door WFvN, op 5 februari 2013 11:51
Ow, wacht, als je tevéél wil betalen, dan kan je de duurste, uitgebreidste Apple met 128MB geheugen wel krijgen voor 1300 euro.
Of doen ze hun best om zoveel mogelijk geld uit te geven?
Tim
Bericht door Tim, op 5 februari 2013 12:00
3000 euro per oudere lijkt me inderdaad een beetje veel. Als ik zie dat mijn grootouders zichzelf hebben aangeleerd (70+) en af en toe een belletje naar hun kleinzoon om te leren hun pc, laptop of tablet te gebruiken, snap ik niet dat er hier 3000 euro voor nodig is. Sorry pardon, maar dit kan en moet goedkoper.
0
Bericht door vdberg, op 5 februari 2013 12:07
WijZ leeft nog in het oude PvdA tijdperk, waar financieel alles maar kon, geen berg te hoog was en de overheid de grote sponsor was.
0
Bericht door zwijntje, op 5 februari 2013 12:13
Ik val onder de oudere, ben 67, geef mij 2 tablets (een voor mezelf als beloning en een om het die oudere op te leren en ik doe het gratis.
Te gek voor woorden dit gedoe.
Besteed ons kostbare belastinggeld ergens anders aan, geef alle oudere een tablet en er is wel iemand in de buurt die het hun leert

0
Bericht door Erik2, op 5 februari 2013 12:20
Dit soort volk graag strafbaar stellen aub
Tim
Bericht door Tim, op 5 februari 2013 12:27
Erik2, mensen strafbaar stellen omdat ze een andere mening dragen gaat wat ver, vind je niet?

En ik betrek het puur op bovenstaand artikel, niet om eerdere politieke relletjes omtrent 'mening'.
0
Bericht door p, op 5 februari 2013 12:34
laat die ouderen eerst maar is met een computer omgaan voordat je ze dit gaat leren. en er is altijd wel een famielid of iemand anders in de omgeving die ze dit kunnen leren. laten we dit geld liever anders besteden
0
Bericht door Ronald van Vliet, op 5 februari 2013 12:34
Belachelijk idee, geld over de balk smijten. Mijn schoonmoeder is 90, kreeg vorig jaar een iPad en kan daar na instructie door haar naasten inmiddels heel goed mee overweg, mailen, foto's etc. We verzint zoiets???
0
Bericht door suze, op 5 februari 2013 12:35
Allemaal zichzelf aan het werk houden anders niet. Mijn god leuk doen van andermans geld.
0
Bericht door Mul, op 5 februari 2013 12:44
Behalve het geld vraag ik me af waarom je het ouderen zou willen aandoen, om een jaar lang op tabletles te gaan om weer een beetje rendabel uit de bus te komen. Laat ouderen lekker oud zijn en jongeren met tablets spelen.
GeenIdee
Bericht door GeenIdee, op 5 februari 2013 12:59
Ik moest het bericht een paar keer overlezen; maar ik vind het een kul-idee.

Kijk als je ouderen een tablet wil geven; prima, of dat je ze wil stimuleren om een tablet aan te schaffen door subsidie, ook prima.

Maar een tablet kost gemiddeld 400 euro.

De redenen die WijZ aangeeft; is een punt van zorg, voor de ouderen!
-kijk even naar jezelf; hoeveel media aanbod is er via de digitale snelweg. Ken jij nog mensen in de naaste omgeving die geen email hebben? of geen PC in huis hebben. Ja, ik weet dat er uitzonderen zijn, maar toch-

Die veranderingen voor met name ouderen is 'onze' zaak en taak.

Maar wat als de gemeenteraad dit goedkeurt: €2900,- - €400,- (voor en tablet) = €2500 euro per oudere voor helpdesk of instructie?

Als WijZ dan wijs is; gaat men naar het Deltion College - en vraagt of studenten helpdesk ingericht kan worden; voor de samenleving tbv van dit soort ideeën.

Dan maak je jongeren bewust van een taak! De koppeling, van zorg aan ouderen, naar onderwijs en samenleving.

Dit lijkt meer op een win-win-win situatie.

die €2500 x 30 = kan dan mooi elders worden ingezet.

Is dat niet beter?
0
Bericht door Toos, op 5 februari 2013 13:09
Volgens de PvdA hebben de ouderen toch geld zat dan kunnen ze ook zelf wel een tablet kopen.
Nu even serieus; wanneer ouderen zo gemotiveerd zijn dat ze willen leren om met een computer om te gaan zijn er andere oplossingen. Mijn ouders beiden 80+ wilden graag leren mailen om tijdens de vakanties van de kinderen contact met hen te kunnen houden. Natuurlijk wordt er gebeld door de kinderen, maar mijn ouders vinden het leuk om te lezen en alvast foto's te kijken. Iemand binnen de familie had nog een laptop over, mijn ouders zijn zelf naar de cursus in het wijkcentrum gegaan en in het begin hebben ze nog wat ondersteunng gehad van de (klein)kinderen. Ze kunnen inmiddels mailen, googlen, muziek luisteren etc.
Wanneer men werkelijk gemotiveerd is hoeft dat dus echt geen 3.000 euri p.p. te kosten.
Heeft de gemeente zelf ook geen project opgestart om ouderen met een computer te leren omgaan?
0
Bericht door Jolanda, op 5 februari 2013 13:16
smilies/angry.gifwat een onzin geef het aan de verzorging of iets uit zo veel geld niet te geloven
0
Bericht door drama, op 5 februari 2013 13:25
tot instandhouding van Wijz.....smilies/cool.gif
0
Bericht door db, op 5 februari 2013 13:30
EN MAAR GEK VINDEN DAT DE ZORGKOSTEN ZO HARD OP LOPEN!?

MENSEN WAKKER WORDEN!!

DIT IS MAAR EEN VOORBEELD VAN DE IK WEET NIET HOEVEEL
CONSTRUCSIES DIE VOOR DIT SOORT DINGEN BEDACHT WORDEN
DOOR ONTELBARE SUBSIDIE KRIJGENDE ZORG INSTELLINGENsmilies/shocked.gifsmilies/shocked.gifsmilies/shocked.gif

dat weet iedereen toch!sjieiiiiiit hesmilies/angry.gif
0
Bericht door Joker, op 5 februari 2013 14:12
Het idee is goed, maar het subsidiebedrag "het bedrag voor de helft opgebouwd uit kosten voor de techniek en de helft personele kosten" is te veel voor 30 tablets(20 voor Zwolle en 10 voor Kampen) en vrijwilligers die 1 keer in de veertien dagen een dagdeel een oudere helpt. http://www.wijz.nu/vrijwillige...tures.html Voor dit bedrag kun je veel meer ouderen helpen en zelfs 1 a 2 mensen fulltime in dienst hebben met een redelijk jaarsalaris.
0
Bericht door suze, op 5 februari 2013 14:14
Dit was dus geld voor de zorg.


P, je slaat de plank finaal mis.
bernard
Bericht door bernard, op 5 februari 2013 14:38
Gaat het hier over dit geld?
0
Bericht door Tsja, op 5 februari 2013 14:59
Eventjes inkoppen Bernard: Dat geld dat naar al die geldverslindende geldwolven van managers is gegaan?smilies/wink.gif
0
Bericht door ronn, op 5 februari 2013 15:27
sja ze durfen wel he dat Wijz en bedenken vast wel weer een andere subsidie aanvraag daar heb je Manegers voor niet te geloven
0
Bericht door Jan Visser, op 5 februari 2013 15:49
Als al aangegeven, student aan huis is de beste oplossing, het mes snijdt dan aan twee kanten
0
Bericht door Jan Visser, op 5 februari 2013 15:52
Wanneer ik alles hier nog eens door lees, zou het goed zijn het bestaan van WIJZ eens ter discussie te stellen in de raad
0
Bericht door Zwollenaarisback, op 5 februari 2013 16:09
Dit zou met een creatieve oplossing prima kunnen voor een veel lagere prijs. Sommige clubjes zijn wel wat hardleers zeg.
0
Bericht door Jacob, op 5 februari 2013 16:25
Ging het nou om ouderen leren om te gaan met tabletjes... ? smilies/smiley.gif
0
Bericht door _japser, op 5 februari 2013 16:34
Als oudjes willen leren omgaan met een tablet, dan kopen ze, net als de rest van Nederland toch een tablet met bijpassend Tablets voor Dummies boek. Waarom moet de maatschappij daaraan mee betalen. Tis niet dat je zonder tablet iets mist.
Tim
Bericht door Tim, op 5 februari 2013 16:36
Dat ouderen een tablet gebruiken, vind ik helemaal niet raar. De vereenzaming van ouderen is een veelvoorkomend punt, en een tablet icm contact met andere is een handige tool om hier wat aan te doen. Echter, blijft dit ontzettend veel geld. De aanschaf kan zelf bekostigd worden, en de kennis opgedaan kan worden in centra als Fermate, wijkcentra, etc etc... En anders altijd nog de eigen familie. Als ze in zó'n geval nou eens 10.000 euro uittrekken om dit te promoten, zou ik er mee kunnen leven. Maar 87.000 euro... Is wel heel erg veel.
0
Bericht door T., op 5 februari 2013 17:33
Momenteel zitten er genoeg mensen in de ww of zw- situatie die geen werk kunnen vinden, maar wel over kennis en kunde beschikken hoe een tablet werkt. Deze mensen moeten toch al betaald worden door uwv, ook als vorm van reintegratie naar arbeid zou het een prima opstap kunnen zijn.
Volgens mij heb je alleen een enthousiaste groep mensen nodig die een en ander opzetten, enige wat dan nog rest is wat tijdsinvestering en wat kopieeen om de handleidingen te printen.
De vacatures liggen niet voor het oprapen, dus ipv onzinnige sollicitaties sturen omdat je nou eenmaal 4 sollicitaties per week moet doen, kan die tijd beter worden besteed aan het beperken van onnodige kosten voor de samenleving.

0
Bericht door p, op 5 februari 2013 17:46
ik geef die ouderen een cusrus voor 1000 euro per persoon inclusief een leentablet
0
Bericht door suze, op 5 februari 2013 17:50
Jasper, dergelijke dingen worden in het leven geroepen door mensen die eraan willen verdienen. Je bent niet erg snugger jochie!
0
Bericht door suze, op 5 februari 2013 17:51
P vertel mij met wie ik contact op kan nemen?
Plantje
Bericht door Plantje, op 5 februari 2013 18:46
Wat een idioot plan zeg!
0
Bericht door br, op 5 februari 2013 18:48
Wat moeten al die oude knaren daarmee???smilies/cool.gif
0
Bericht door p, op 5 februari 2013 20:06
@br dan kunnen die ouderen ook angry birds spelen of wordfeud
0
Bericht door Lizet, op 5 februari 2013 20:20
Ronduit verbaasd. WIJZ wees inventief; werk samen met diverse partijen, laat jongeren voorlichting geven of inderdaad WW'ers, en zorg voor sponsoring van de tablets.
PS. let goed op Driezorg.
0
Bericht door Wichert aan het rot, op 5 februari 2013 21:37
Ik ben blij dat ik mensen wakker heb gemaakt om dit idioot idee te cancelen ,mijn naam wordt niet genoemd maar dat is politiek ,ben ik achter gekomen de laatste drie jaar ,of wist ik dat all??Lizet wat bedoel je met let op Driezorg.
0
Bericht door Marion, op 5 februari 2013 23:30
€43500.00 voor personele inzet die door vrijwilligers moet worden gedaan volgens de website van WijZ? Dan zal dit geld wel voor de manager van dit project zijn. Ze zijn niet goed WijZ! smilies/angry.gif
GeenIdee
Bericht door GeenIdee, op 6 februari 2013 8:43
het wordt tijd dat we gaan #omdenken

geef de ouderen geen tablet; geef de wijk waar de ouderen wonen de taak, de ouderen te betrekken is ontmoetingen; oud hollandse spelletjes avonden, krant lees momenten in de wijk, door de wijk, met de wijk.

Laat ouderen niet verder verpieteren met een tablet op hun zo stille kamertjes...

Laat Wijz, met eventueel wat geld, de wijken in beweging krijgen om verbindingen te leggen tussen jong en oud.

Ik geef op dit moment aan diverse ouderen instructies over internet en gebruik van new media; omdat het belangrijk is, en weet je wat ik bedankje krijg? Groninger worst, of leuke gesprekken, vergeten verhalen en wat 'kost' mij dat nou?

0
Bericht door suze, op 6 februari 2013 8:46
Geen idee, nogmaals het was voor de zorg, dit verstaat men ook onder zorg maar de vijf mensen die daar belangstelling voor hebben vormen een clubje en daar is wijz wijs mee.
0
Bericht door drama, op 6 februari 2013 8:47
@geenidee ; arbeidsvreugde is onbetaalbaarsmilies/wink.gif
0
Bericht door adviespiet, op 6 februari 2013 11:08
Er wordt in deze discussie volledig voorbij gegaan aan het feit dat de Tablet in dit project niet het doel is.
Het doel is “weer aanzet”, de tablet wordt gebruikt als middel waarmee een kwetsbare oudere weer aan zet komt.
Het helpen van ouderen kan op vele vlakken en je kan op vele verschillende manieren middelen voor dit doel inzetten.
Dit kan met veel menskracht dit is persoonlijk,echter onbetaalbaar en het kan op basis van technologische oplossingen.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.viedome.tv hier kan je tientallen geslaagde projecten zien waar techniek er voor zorgt dat mensen langer thuis kunnen wonen en betrokken blijven bij de samenleving.

Je kan bijvoorbeeld technologie in het bestaande woonhuis van de betreffende oudere toepassen waardoor mensen langer thuis kunnen blijven wonen.
Als je door middel van toepassing van techniek (hooguit een paar duizend euro per jaar) er voor kan zorgen dat een persoon een jaar langer thuis kan blijven wonen, spaar je zeker tussen de 15000 en 75000 euro per jaar uit (dit is afhankelijk van de soort verzorging)
Zo blijkt steeds vaker dat door toepassing van techniek er zorgkosten kunnen worden bespaart. (en dat lijkt mij ook het doel van de SP en swolwacht)
0
Bericht door Mul, op 6 februari 2013 11:40
Adviespiet, dit kan wel degelijk voor dezelfde kosten met menskracht. Het gaat er niet zozeer om of iets betaalbaar is, maar welwaarvoor het wordt uitgegeven. Ik vind een investering in techniek, een vervanging van normaal menselijk contact niet veel meer dan een paar honderd euro per jaar waard. Als je investeert, investeer dan niet in een technisch zoethoudertje omdat men te beroerd is om een sociale behoefte opte vullen met waaraan er echt behoefte is.
0
Bericht door adviespiet, op 6 februari 2013 15:14
Beste Mul,

In mijn verhaal spreek ik over besparing t.o.v de huidige situatie u gaat uit van de zelfde kosten.
Kosten zullen zelfs niet eens de enige factor zijn maar een tekort aan menskracht zal door b.v. vergrijzing optreden.
We ontkomen er niet niet aan een deel van de zorgtaken door techniek te laten vervangen en of ondersteunen.
Er van uitgaan dat de toepassing van techniek een zoethoudertje is is voor uw rekening.
Als u de moeite neemt om eens rond te kijken naar projecten waar techniek ter ondersteuning wordt ingezet kunt ook u alleen maar tot de conclusie komen dat door inzet van techniek op kosten bespaard kan worden.
Doordat er op kosten bespaard wordt kan menselijk contact worden ingezet op de plekken waar het het meest nodig is, zeker ik ben ook van mening dat techniek niet de vervanging van menselijk contact kan zijn.
Maar het kan zeker een grote aanvulling zijn, hier een kort voorbeeld.

Een oude dame van ongeveer 80 (slecht ter been) met kinderen en kleinkinderen in b.v. Rotterdam.
Als zij geen techniek zal gebruiken zal zij hooguit een aantal keren per jaar contact hebben.
Als zij wel techniek gebruikt bijvoorbeeld een telefoon of een tablet met daarop email of een instand messaging applicatie zal veel vaker contact hebben.(deze informatie heb ik niet verkregen door wetenschappelijk onderzoek maar zie ik dagelijks om mij heen gebeuren)

Uw punt over sociale behoefte is niet met geld of techniek op te lossen, hiervoor zal er een mentaliteitsverandering binnen Nederland moeten plaatsvinden.

Ik zal mijn best doen om dit tot stand te brengen doet u dit ook?

Adviespiet



0
Bericht door Mul, op 6 februari 2013 15:46
adviespiet. Met je laatste alinea ben ik het volledig eens. Daarmee spreek je wel tegen dat het vervangen van menskracht door techniek onvermijdelijk is (we ontkomen er niet aan). Een mentaliteitskanteling is namelijk precies de manier waarop dit niet onvermijdelijk hoeft te zijn. Die kanteling zal inderdaad in verschillende lagen van de samenleving en schijven van de maatschappij moeten plaatsvinden. Ik geloof er persoonlijk in dat dit kan. Niet door discussie of argumenten, maar door een standpunt te maken door niet mee te willen gaan in deze ontwikkeling, maar wel met voorstellen komen waarin écht menselijk contact de leidraad vormt. De tabletlessen vind ik, hoe goed bedoeld ook, voorbeelden van het wél meegaan in deze ontwikkeling. Daarmee houd je de huidige mentaliteit in stand en verander je niets. Soms doet niets doen meer dan wel iets doen.
En wat betreft je voorstel: ik doe graag met je meesmilies/wink.gif


GeenIdee
Bericht door GeenIdee, op 6 februari 2013 18:15
beste Adviespiet

met je laatste alinea sla jij een spijker op zo'n kop!
Uw punt over sociale behoefte is niet met geld of techniek op te lossen, hiervoor zal er een mentaliteitsverandering binnen Nederland moeten plaatsvinden.


Laat WijZ zich druk maken om en voor 'die' mentaliteitsverandering in Zwolle;

maar ook hier geldt: verbeter de wereld of Zwolle, maar begin met u zelf!
0
Bericht door adviespiet, op 6 februari 2013 21:04
ter aanvulling ik spreek mij zelf niet tegen

We ontkomen er niet niet aan een deel van de zorgtaken door techniek te laten vervangen en of ondersteunen.

een deel van de zorgtaken, een deel van de communicatie, kan en zal en is vervangen door techniek.

Het menselijk contact zal nooit vervangen worden maar zeker aangevuld.


0
Bericht door Mul, op 6 februari 2013 22:03
Je hebt gelijk adviespiet, ik interpreteerde het verkeerd. Een aanvulling met techniek is natuurlijk prima, maar vervangen gebeurt me soms veel te veel. Techniek als vervanging is wat mij betreft altijd een uiting van te weinig tijd voor elkaar willen maken. Ik denk dat we daarop alert moeten blijven. Een winkel zonder personeel is voor mij als een lege huls, zorg en hulpverlening zonder menselijkheid eveneens. Maar we zien hier steeds meer van. Dat heeft alles te maken met prioriteiten die we in de maatschappij vaak stellen. Dat vind ik erg jammer.
0
Bericht door Wanda, op 8 februari 2013 16:39
Ik wil B&W zwolle feliciteren met het halen van de voorpagina van de telegraaf. Hoe maak ik mijn stad en inwoners landelijk belachelijk moet de achterliggende gedachte zijn geweest van ons stadsbestuur. Misschien binnenkort even een kiekje bij een goed doel of een brede glimlach, gemompeld excuusje misschien en op naar de volgende blamage. Even de miskleunen van afgelopen twee weken, die openbaar zijn gemaakt, opgeteld en de stad is door het geweldige bestuur bijna een half miljoen armer geworden. Waar blijven de raadsleden die hier op moeten toezien.
0
Bericht door Mul, op 8 februari 2013 17:56
Nou wanda, ook al ben ik het nietn eens met de uitgave, het behalen van de telegraaf zegt niet zoveel. Het is maar net in welke flauwekul de telegraafeen catchy verhaal ziet. Meestal gaat dat over het roepen van schande. Wat iemand ,die de telegraaf leest als waarheid, diens mening is niet zo boeiend.
0
Bericht door Eileen, op 8 februari 2013 18:26
Het college stelt dat de gemiddelde kosten volgens het projectplan op zo’n zeshonderd euro per deelnemer uitkomen. Inzet is om de komende vijf jaar minimaal 150 ouderen te bereiken met de cursus en dus niet de dertig ouderen waar over gesproken wordt.

Het college weerspreekt dan ook dat er per oudere ongeveer 3.000 euro aan kosten gemaakt zouden worden voor de cursus. Zwolle stelt 87.000 euro beschikbaar voor het zorgproject, dat er volgens het college van B en W voor kan zorgen dat senioren langer zelfstandig en maatschappelijk actief blijven. Verschillende politieke partijen in Zwolle waren verrast door de kosten en willen het college vragen het geld terug te halen.

Schrijf reactie

busy
 

smwds-banner-weblogzwolle.gif

chw14325-140x120-p2_weblogzwolle_corporate.gif

Computer Service Zwolle

Space Winner Zwolle

Mc Donalds Zwolle

bi_internetbanner.gif

daisysnackbanner.jpg

Toegang
Wat is er te doen?
30-07-2014
Blauwvingerdag
30-07-2014
Kamertje maken
30-07-2014
Zomermiddag
01-08-2014
Jersey Boys
02-08-2014
The Color Run
06-08-2014
Zoek schatkistje
06-08-2014
Zomermiddag
06-08-2014
Machine Head
08-08-2014
Theater Buitengewo...
11-08-2014
KNVB-Voetbaldagen