Algemeen Log 98

Dit is een Algemeen Log. Wil je iets kwijt wat niet van toepassing is op een van de vele nieuwsberichten, dan kan dat hier.

 

De redactie probeert dit Algemeen Log na ongeveer 250 reacties van een vervolg ( Algemeen Log: deel 99 ) te voorzien. Dus, heb je een tip, nieuws of iets anders dat je kwijt wilt: ga gerust je gang.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

318 gedachten over “Algemeen Log 98”

  1. Al?rt en sk?rp, eigenlijk moet er ook bijgehouden worden wie er het snelst als eerst doorkomt bij ’n nieuwe algemene log, naast het aantal keren dat goud is gehaald, wat vinden mijn mede wbl-ers??

  2. Gefeliciteerd Joppuh,

    Drama 123 heeft als eens wat uitgzocht:
    met 5: Joppuh en Tim

    met 6: Gezellig

    met 14: Dick

    Maar wil jij het verder bij gaan houden maak een overzicht.

  3. Buitenspel dus, op het moment van nemen van de vrije trap, de grens is pas echt al?rt! Ik zag ’t niet, zelfs in de herhaling niet.

  4. @ Marcello, wees maar gerust, *j*xs wint wel, zag net doelpunt 2, Van Liesveld durft toch niet te fluiten voor een overtreding van Schwalbekoning S.

  5. Nee dick, ik ben niet begonnen over het hoofddoekenverbod. Jij hebt een gedeelte van het interview Albayrak/Volkskrant hier geplaatst en dat ging o.a. over het hoofddoekenverbod wat Wilders wil gaan invoeren.

    Een partij voor de vrijheid die van alles wil verbieden is geen vrijheid, dat ben ik met je eens. Maar vrouwen die voor hun huwelijk geen hoofddoek op hadden en daarna wel, is dat wel vrijheid? Dat is mijn punt.

  6. Gekregen nou ik wou dat het waar was, alleen een paar honderd euro korting en een gratis onderhoudsbeurt. Maar we moesten hem wel zelf betalen.

  7. Mooi AssendorpterT, ik plaatste het stukje om de moed van Albayrak…vond de koppensneller ook het belangrijkst. Maar zoals ik al schreeft: we vinden beiden Albayrak goed en zijn beiden tegen dat hoofddoekjesverbod
    – een keppeltjesverbod
    – een non mag gewoon met bedekt hoofd lopen
    – een monnik in een pij
    – een Rooms Katholiek geestelijke in zijn …. “toga”? Zou ook met vanalles geassocieerd kunnen worden.
    – een dominee in zijn toga

    Dus klaar er mee, wat dit betreft lijkt me.

  8. AssendorpterT, dit vond ik een belangrijk punt van Albayrak

    Albayrak, die als tweejarig meisje met haar ouders vanuit Turkije naar Nederland kwam, benadrukt dat als haar moeder bij een hoofddoekjesverbod nooit had kunnen integreren: “Het emancipatieproces in ons gezin danken wij aan een moeder in de vleesverwekende industrie die contact had met de buitenwereld en die haar eigen geld verdiende.”

    Tegen uithuwelijken heeft onze regering en 2e Kamer al vanalles gedaan. Zou geen seconde over kleding van een ander willen beslissen en er wat achter zoeken. We zijn het toch eens met de mening van een ervaringsdeskundige?

  9. Ed, hoop dat je nu wel gelijk krijgt….Affelay kreeg er dus wel degelijk 3 VOOR PSVouw. Nu weer een schorsing zou dom zijn. Zag zelf een duidelijke overtreding in die actie van Bakkal. Tegen v.Bronckhorst ook? Scheidsrechteren is zonder technische hulpmiddelen zo donders moeilijk!!!

  10. Ed, mooi die dubbele bodem

    Eigenlijk heeft Geert wel gelijk betreffende Erdogan. Die vent wil de grondwet veranderen voor het geloof.
    Dan ben je idd een freak!

    Geert wilde art.1 van de Grondwet veranderen en het liefst geen Islam meer in Nederland. Tuurlijk slaan we internationaal een pleefiguur met dat ongenuanceerde gescheld.

    Heb nog wel wat landen voor hem:

    Italië
    China
    Rusland
    Iran
    etc.
    etc.

  11. @smiley,
    Werkt de WMO niet mee? Als het duidelijk nodig is dan kun je toch bezwaar indienen en dit hogerop spelen.

    Wat is dan de reden dat ze bij WMO niet meewerken.
    En wat willen ze dan wel?

  12. dick; nog stééds in de klinch met de puk en muk van het brés- log???

    Gewoon laten verstoffen die zooi, doet henk zelf ook, na 9 juni begint de downfall …zelfs die LOL wil je niet met ze delen.:)

  13. @ QM…Vreetje, Dreetje en anoniem hebben er nou teksten tussendoorgegooid….rijp voor een aangifte wegens uber-discriminatie…Maar ja Anoniem natuurlijk 😮

    Idd Wat een dag vandaag zeg! LENTE overal…..heerlijk in de zon op het dakterras. En digitaal idd.

  14. @ Smiley, je legt hier een vraag neer om sponsering, en dan vraagt Koko, waarom geen aanvraag via de WMO. Wat inderdaad de juiste instantie is en dan geef je geen antwoord meer.

    Is dit een schreeuw om aandacht, ga ermee naar de media, als het ten onrechte is afgewezen.

  15. @ Koko, vind het ook niet terecht, denk dat er bij deze instantie ook dingen mis gaan, ben daar zelfs van overtuigd. Maar ik denk dat er meer mensen zijn die heel happy zijn met de voorzieningen die ze hebben, en met behulp hiervan, het leven hebben kunnen veraangenamen.

  16. Kwamen net 2 vrienden spontaan aan de deur….zaterdagavond een feest en 17 april. Geeft toch extra franje aan het weekend :D:D:D

  17. Voor wat de voorzieningen van de gemeente (WMO) betreft, zijn wij door bemiddeling hiervan al een keer verhuisd naar een flat, door allerlei problemen die hier nu even moeilijk zijn uit te leggen, willen wij hier weg. Het is ook geen probleem om weg te gaan want ik heb punten genoeg. Maar ik mag van de WMO maar een keer verhuizen.
    Vandaar mijn noodkreet en dit is echt niet om aandacht te trekken.

  18. @smiley,
    Als de huidige woning alsnog niet voldoet dan zijn ze toch verplicht dit aan te passen. Om het zo mogelijk te maken te blijven wonen.

  19. Deze woning is goed alleen de toegankelijkheid naar de woning is niet goed en dit is ook niet meer aan te passen, dus voor ons is de enige mogelijkheid te verhuizen naar een eengezinswoning dit heeft allemaal te maken met de rolstoel en scootmobiel.8)

  20. @ Smiley, maar dan is de situatie toch veranderd (verslecherd).
    Daar willen ze dan toch wel naar kijken, en omdat het volgens jullie niet aangepast kan worden, zou je je dan niet kunnen inschrijven voor een al reeds aangepaste eensgezins woning. Daar zijn er toch metname in de AAlanden toch enkele van.

  21. Bericht door dick, op 21 maart 2010 om 15:04
    AssendorpterT, dit vond ik een belangrijk punt van Albayrak
    Albayrak, die als tweejarig meisje met haar ouders vanuit Turkije naar Nederland kwam, benadrukt dat als haar moeder bij een hoofddoekjesverbod nooit had kunnen integreren: “Het emancipatieproces in ons gezin danken wij aan een moeder in de vleesverwekende industrie die contact had met de buitenwereld en die haar eigen geld verdiende.”

    @Dick, ik vind dat maar flauwekul wat ze daar zegt. Als haar moeder geen hoofddoek had gedragen dan was ze volgens mij ook wel bij dat bedrijf aangenomen. Zonder hoofddoek had ze misschien nog beter kunnen integreren.

    En ik heb me niet uitgelaten over een eventueel hoofddoekenverbod. Ik heb alleen geschreven dat het mij een rotzorg is als ze dat ding willen dragen, maar dat is wel iets anders dan moeten dragen. Dat laatste gebeurt volgens mij maar al te vaak en daar ben ik wel op tegen want dat heeft ook niets te maken met vrijheid.

  22. @ AssendorperT

    Als zij geen hoofddoek mocht dragen had ze daar nooit kunnen werken. Was ze waarschijnlijk de deur niet uitgekomen? Ik weet het niet het is het verhaal van Albayrak zelf. Hirsch Ali noemde de politiek tegen moskeeen, hoofddoekjes en de koran zoals ie nu gevoerd wordt symmboolpolitiek van Geert. Ze was het op meerdere punten niet met hem eens in de VARA-gids.

    Jij vindt Albayrak heel goed bezig en bent niet tegen hoofddoekjes. Ik ook niet. Jij denkt alleen dat ze ze moeten dragen. Misschien, heb wel eens meisjes met hoofddoekjes horen zeggen dat ze ze niet verplicht dragen. Tja, dan zou je kunnen zeggen dat ze liegen. Ik wil me er niet mee bemoeien. Doe ik ook niet als joden keppeltjes (moeten?) dragen. Nonnen ook in een bepaald gewaad (moeten?) lopen, monniken in een pij (moeten?) lopen- een Rooms Katholiek geestelijke in zijn …. “RK-geestelijke pakje (moet?) lopen.

    Ze doen maar wat mij betreft en nogmaals.

  23. @ Assendorpert, over dat hoofddoekjes-aspect hebben we het wat mij betreft nu lang genoeg gehad. Dit was de reden van mijn post van gisteravond. Dat vond ik mooi, een zeer gerespecteerd persoon uit Turkye blijft in de politiek om Geert:

    ‘Wilders is grootste onderdrukker van islamitische vrouw’
    Albayrak (PvdA) valt PVV-leider hard aan
    PVV-leider Geert Wilders is de opperonderdrukker van de islamitische vrouw. Dat zegt oud-staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) zaterdag in een interview met de Volkskrant.
    Albayrak zegt in het vraaggesprek dat ze zich onder meer wederom verkiesbaar heeft gesteld om tegenwicht te bieden aan Wilders. “Alleen al door er te zijn, bewijs ik zijn ongelijk.”

    Eens?

  24. @Dick, gisteravond heb jij gepost dat Albayrak Wilders de grootste onderdrukker van de islamitische vrouw is vanwege het hoofddoekverbod dat hij in wil voeren en dat laat je nu achterwege.

    Eens?

    Zo niet, dan ga ik even verder met het gesprek wat ik net ben aangegaan met mijn stoelpoot.:D

  25. @koko
    Het probleem is dat er aan het begin van de galerij een automatische toegangsdeur zit waar je met de scootmobiel een draai moet maken waardoor je met debeensteun van de scootmobiel tegen de deur knalt. Omdat mijn vrouw een spierziekte heeft gaat deze dreun door merg en been heen. De gemeente weet van dit probleem maar kan er niks aan doen, deze deur kan niet verbreed worden.8)

  26. @ AssendorperT, dit is het enige wat ik als bron heb. Komt van Joop en ik ben het er hardgrondig mee eens. Jij niet?

    ‘Wilders is grootste onderdrukker van islamitische vrouw’
    Albayrak (PvdA) valt PVV-leider hard aan
    PVV-leider Geert Wilders is de opperonderdrukker van de islamitische vrouw. Dat zegt oud-staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) zaterdag in een interview met de Volkskrant.
    Albayrak zegt in het vraaggesprek dat ze zich onder meer wederom verkiesbaar heeft gesteld om tegenwicht te bieden aan Wilders. “Alleen al door er te zijn, bewijs ik zijn ongelijk.”

    Maar omdat we voortdurend bezig zijn (vrij naar Hirschi dochter van dochter van dochter van enz) met symbool-politiek….mijn woorden de vorm/de verpakking en het uiterlijk. Vind ik dat het nu wel kan lukken.

    Jij blijkbaar niet, want nadat ik 3 of 4 keer hetzelfde zeg blijf je maar doorgaan.

    Zal nog ff een Zwols kwartiertje op dit verhaal ingaan en dan vind ik het echt mooi geweest.

  27. Assie, wel goed lezen

    over dat hoofddoekjes-aspect hebben we het wat mij betreft nu lang genoeg gehad. Dit was de reden van mijn post van gisteravond.

    Dus dat hoofddoekjes-aspect hier expres weggelaten. Dit is voor de 5e keer het geheel.

    ‘Wilders is grootste onderdrukker van islamitische vrouw’
    Albayrak (PvdA) valt PVV-leider hard aan
    PVV-leider Geert Wilders is de opperonderdrukker van de islamitische vrouw. Dat zegt oud-staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) zaterdag in een interview met de Volkskrant.

    “Toen ik tijdens de gemeenteraadscampagne hoorde van zijn hoofddoekjesverbod, dacht ik: verdikkeme, wie is hier nu de opperonderdrukker van de islamitische vrouw? Wilders zelf toch?”

    Albayrak, die als tweejarig meisje met haar ouders vanuit Turkije naar Nederland kwam, benadrukt dat als haar moeder bij een hoofddoekjesverbod nooit had kunnen integreren: “Het emancipatieproces in ons gezin danken wij aan een moeder in de vleesverwekende industrie die contact had met de buitenwereld en die haar eigen geld verdiende.”

    Albayrak zegt in het vraaggesprek dat ze zich onder meer wederom verkiesbaar heeft gesteld om tegenwicht te bieden aan Wilders. “Alleen al door er te zijn, bewijs ik zijn ongelijk.”

    Heb je ook nog een ander punt dan hoofddoekjes? heb je nu wel of niet grote waarderin voor Albayrak (zoals je gister schreef)?

  28. @Dick, dit is een gedeelte van jouw post van gisteravond.

    Bericht door dick, op 20 maart 2010 om 17:53
    ‘Wilders is grootste onderdrukker van islamitische vrouw’

    Albayrak (PvdA) valt PVV-leider hard aan
    PVV-leider Geert Wilders is de opperonderdrukker van de islamitische vrouw. Dat zegt oud-staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) zaterdag in een interview met de Volkskrant.

    “Toen ik tijdens de gemeenteraadscampagne hoorde van zijn hoofddoekjesverbod, dacht ik: verdikkeme, wie is hier nu de opperonderdrukker van de islamitische vrouw? Wilders zelf toch?”

    Albayrak, die als tweejarig meisje met haar ouders vanuit Turkije naar Nederland kwam, benadrukt dat als haar moeder bij een hoofddoekjesverbod nooit had kunnen integreren: “Het emancipatieproces in ons gezin danken wij aan een moeder in de vleesverwekende industrie die contact had met de buitenwereld en die haar eigen geld verdiende.”

  29. Wat mijn punt is heb ik al geschreven en ik heb het hele interview met haar gelezen in de Volkskrant. Die krant koop ik elke zaterdag mijn lieve jongen.

    En of Albayrak zich weer verkiesbaar stelt zal mij een zorg zijn. Ik stem toch niet.

    Fijne zondag nog en proost. Ik ga even verder met mijn stoelpoot:D

  30. Goed bezig AssendorperT; krant voor je jongen kopen. Dan hebben we je punt (hoofddoekjes) uit en te na behandeld.

    Maar ik dacht dat je Albayrak wel aansprekend vond?

    Doe wel een gummy om je stoelpoot en Maak er een lekkere avond van verder. Prut…zolang het nog kan. het is zo weer maandag.

  31. Vreemde kunstenares bij Paul op 1 nu. Ze zet haar foto’s op facebook, maar is om begrijpelijke reden al een paar keer geblocked 😮

  32. Goede avond. Gisteravond even mijn laptop gecrashed en de benodigde CDtjes lagen hier… Dus even de boel weer opnieuw geinstalleerd….

  33. Hallo Tim, ben blij dat je er weer bent. Fijn weekend gehad?

    Dat gezeur tussen die Assendorper en Dick was ik inmddels ook wel zat.

  34. @Koko Hattem ; we moeten iets, frietje ‘zoervleis’ is nerregens te krijgen:'( tenzij een of andere handige ondernemer in den Zwolsche er brood in ziet….

    vooralsnog blijven dagtochtjes naar het limburgse de enigste optie…

  35. @wichert,
    Ik kom niet uit Kampen heur;)
    De Haven hier word idd een stuk groter, ik hoop voor Hattem dat deze ook redelijk vol mag komen te liggen.

    Gisteren nog ff met Klaas B gesproken maar niet te lang want hij wou het schaatsen van de dames zeker! niet missen.

  36. Bericht door Blauwtje, op 21 maart 2010 om 22:41
    Hallo Tim, ben blij dat je er weer bent. Fijn weekend gehad?

    Dat gezeur tussen die Assendorper en Dick was ik inmddels ook wel zat.

    Klopt :)… Ik heb een fijn weekend gehad, jij ?

  37. Koko Hattem
    Bericht door Koko Hattem, op 21 maart 2010 om 23:20
    Tim, het schijnt dat ik de hotspot heb gewonnensmilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gif

    Gefeliciteerd 🙂 Mag je mooi weer glimmen 😉

    Koko Hattem
    Bericht door Koko Hattem, op 21 maart 2010 om 23:23
    balletje prikken deze week Tim? T’is er wel weer voorsmilies/wink.gifsmilies/wink.gif

    Even zien… Volgens mij zit ik weer volledig volgepland… Projectweek…

    Of dat café restaurant hier in Holtenbroek moet op donderdag ruim voor 12 uur open zijn…. Ik moet donderdag 12 uur beginnen dus misschien daarvoor? Anders gaat ’t em niet worden ;)…

  38. Bericht door Blauwtje, op 21 maart 2010 om 23:46
    @Koko, Tim is in slaap gevallen, denk ik.smilies/smiley.gif

    Nee, internet verdween opeens 🙁

  39. Vandaag examenwerkstuk kennismaking, werkweek (Rome) voorbereiden en sporten 🙂

    Morgen ethische dilemma’s in de beroepspraktijk :(…

    Woensdag westerbork

    Donderdag V&D prijzencircus 😀 😀 😀

    Vrijdag Greijdanus 50 jaar >> feestdag.

  40. Bericht door smiley, op 21 maart 2010 om 13:35
    Gezocht een sponsor voor een traplift, voor een invalide vrouw, zodat zij weer met plezier kan wonen .

    Ik heb hier mijn grote twijfels over.

    Eerst een auto proberen te scoren,nu weer een traplift.
    Het lijkt mij dat hier de aangewezen instanties dit beoordelen of iets noodzakelijk is.

    Ik wil de problemen van smiley oftewel Hans of Lucie niet bagataliseren, maar ze hebben zelf niet de schijn opgeworpen altijd de waarheid te hebben gesproken.

  41. @ Tim (vaak met KokoK), mogguh natuurlijk, maar heb je ook een ranglijst van al die toko’s waar je tot nu toe een balletje hebt gehapt? Of gaat die kennis en ervaring door “het grote vergeten” verloren?

  42. @ Ed; Mogguyh. Was het wel een gezellig toernooi gister en te weinig mensen? Of was het met Studio Sport nog niet afgelopen, dat ze allemaal Studio Sport wilden kijken? Terugtrekken voor de buis…
    Tof dat de grote jongens van de FC meededen :D:D:D

    “U2 met Where the streets have no name”…da’s nog eens een aankondiging van mijn vraag?

  43. Tim ga je woensdag naar Westerbork?
    Ben je vrijdag vrij? Greijdanus 50 jaar >> feestdag.

    Giel was was gister in Zwolle….Rode TorenPlein……….alle auto’s op het evenemententerrein hadden een bon….

    Een mailtje: Ik had gehoopt dat jullie naar Zwolle zouden komen met het Glazen Huis blijf maar weg bij die matennaaiers?????

  44. @ Koko, lijkt me weer eens een waar genoegen, een balletje met je te prikken. Maar door de week, midden op de dag zal niet lukken. Donderdag tussen de middag nog wel in Meppel….maar ff Zwolle op en neer kost teveel tijd. Zaterdagmiddag in de voetbalkantine van WVF? Draaien ze ook verdomd lekkere balletjes.

  45. Genoten gister Dick?

    Pas na de e.d en de rode kaart konden ze een beetje los komen, vond het verassend hoe lastig ze het hadden….

  46. @ Tim/Blauwtje, beetje respect he! Tim, op 22 maart 2010 om 08:08

    Wij hebben de stille momenten wel even aardig opgevuld hier. Soms dondert het ook niet waar het over gaat. Als niemand anders hier wat neerploft, moet je wel eens wat he. De doorloopsnelheid van het algemene log mag er onder geen beding onder lijden lijkt me. Bovendien als AssendorperT mij wat vraagt, vind ik het wel zo fatsoenlijk om te antwoorden. Neuh, heb zelf toch een andere ervaring.

    Begeeft je pc het weer even? Die van van heeft het voor 100% begeven.>:(>:(>:(

  47. Bericht door dick, op 22 maart 2010 om 08:46
    Tim ga je woensdag naar Westerbork?
    Ben je vrijdag vrij? Greijdanus 50 jaar >> feestdag.

    Giel was was gister in Zwolle….Rode TorenPlein……….alle auto’s op het evenemententerrein hadden een bon….

    Ik heb een hekel aan G!EL, met zijn flauwe grapjes. Geef mij maar C & S, of Gerard Ekdom 😉

    Vrijdag niet vrij, maar geen les 😉
    Feestje.

    Verkopen ze in westerbork ook gakballen? Dan test ik die ook even.

  48. Goede morgen allemaal,
    @ Koko, Klaas B ?? of Baas B??8)8)

    @ Edwin, te weinig spelers? Ja, het leven van een voetbal coach 😉 is niet altijd te benijden. Of zou jij speler-coach zijn?
    Volgende keer maar een kratje er tussen zetten, dat werkt wel eens.:P

    Die heren in die gele “seuties”, deden het vast niet voor minder.:D

  49. @ Natascha; de rode kaart was zwaar terecht maar Ajax was gewoon een heel stuk beter. Strakke uitslag die uitstekend past in het afstekende doelsaldo ten opzichte van de rest. Duel goed opengebroken door Siem de Jong die een uitstekend seizoen draait!

    Suarez 29 x uit 28 potjes waarvan hij er ook nog een paar geschorst was! Tussen de clubiconen Speelde in december gewoon nog in het mooie Zwolle!

    Hoewel Ajax zondag Groningen krijgt, lijken ze niet het moeilijkste programma te hebben. Had gehoopt op 3 punten achterstand…..dan was een Twente-nederlaag voldoende geweest bij 100% score van Ajax. 4 Punt….nou ja ze hebben er al 9 ingelopen.

    Wat zou er met de wedstrijd van Feyenoord gebeuren? Zullen we vandaag wel horen….AZ kan ineens ook nog zomaar 4e worden. had ik niet verwacht.
    ===============

    In Duitsland is het niet heel erg als Bayern een keer verliest….Schalke speelde gelijk tegen HSV met een scorende Nistelrooy! Leverkusen verloor; Schalke en Leverkusen spelen volgende week tegen elkaar. Dus als de mensen bij FC Hollywood de kop er een beetje bijhouden kan Lowie straks gewoon weer schreeuwen dat ie de beste van Munchen is en eigenlijk van de hele wereld. Maar dat ie ons verdeurie niet naar het WK heeft gebracht destijds >:(>:(>:(

    Spanje blijft spannend. Oh Edwin….weet je of je ook een weekend abo op Sport 1 kunt nemen? Of voor een korte periode? Kunnen we 11/4 Real-Barca toch nog live zien?

  50. @ Tim, ben ook geen fan van Giel. Doe mij maar Stenders, van Inkel, Spits (ja ja Tim, dat waren nog eens tijden “De Avondspits”, hij is nog steeds dagelijks op radio 2). Vind Arbeidsvitaminen een werkgevers lik-programma. Laat ze maar eens “de werknemer van de dag” benoemen. Maar reken erop dat Giel wel slechte reclame maakt voor Zwolle!

    Vind C&S ook vaak flauw en uitwijden met oninteressante interviews.

    Geen les is ook goed 🙂 Wie was die Greijdanus dan?

    Westerbork zelf is een heel leuk plaatsje! Ben er vaak doorgekomen. Neem me regelmatig voor om eens in Kamp Westerbork te kijken. SowieSo interesseert WO II me heel erg. Schade dat ik er nog niet geweest ben….maar eens een paar uurtjes eerder vrij nemen.

  51. het laatste half uur na de rode kaart was ajax inderdaad veel beter, daarvoor was ajax gewoon zwaar bagger en liet RKC zich niet aan de kant zetten…

  52. Heb niet de hele wedstrijd gezien, maar dat trieste figuur vond die beide veel te harde charges blijkbaar nodig….moet ie de gevolgen ook nemen; hoort ook bij de wedstijd. 5-1 zegt wel genoeg. Ze hebben het wel eens moeilijker gehad in Waalwijk.

    Gespeeld/Punten/Saldi

    1 FC Twente 28 71 30 10 Roda JC 28 32 -15
    2 Ajax 28 67 66 11 sc Heerenveen 28 32 -15
    3 PSV 28 66 38 12 VVV-Venlo 28 29 -4
    4 Feyenoord 27 51 17 13 NEC 28 28 -18
    5 AZ 28 48 23 14 Sparta Rotterdam 28 25 -22
    6 Heracles Almelo 28 46 3 15 Vitesse 27 24 -21
    7 FC Utrecht 28 45 5 16 ADO Den Haag 28 24 -20
    8 FC Groningen 28 42 3 17 Willem II 28 23 -22
    9 NAC Breda 28 37 -9 18 RKC Waalwijk 28 12 -39

    Zie alleszeggende doelsaldi!
    Heeft niemand het meer over het zeer regelmatig op het allerlaatste moment winnen van Twente? Omdat het zo sympathiek zou zijn als Twente weer eens kampioen werd?
    —-
    Grapjas Nico Dijkshoorn wil ook graag zijn nep gedichtjes bij Giel blijven brengen en heeft 2 nep-grapjes over Glazenhuis NIET in Zwolle.

  53. Heb niet de hele wedstrijd gezien

    Dat is vaak het probleem dick, jij basseert je mening op een samenvatting van een kleine 10 minuten terwijl wij (pappa, natasha, inge en ik) eredivisie live hebben en vaak wel de hele wedstrijd zien.

    Oh ja, de eerste gele kaart was terecht, de tweede is gewoon aangenaaid door ……

  54. Maar Natascha en Edwin proberen jullie nu wat af te doen op de winst van Ajax?
    – Op het doelsaldo
    – Heeft niemand het meer over het zeer regelmatig op het allerlaatste moment winnen van Twente? Omdat het zo sympathiek zou zijn als Twente weer eens kampioen werd?

  55. @ Edwin, te weinig spelers? Ja, het leven van een voetbal coach is niet altijd te benijden. Of zou jij speler-coach zijn?

    Laat dat speler coach maar zitten, had zaterdag een handige actie en daarna een blauwe knie.
    Zaterdagavond kreeg ik een afmelding en zondagmiddag nog twee. (vlak voor de start)
    Dus met het belang van de wrzv zaalvoetbalcompetitie van vanavond leek het me verstandig om ons gisteren terug te trekken.

  56. De 5-1 zegt helemaal niks over de wedstrijd, als je het mij vraagt. Als je de hele wedstrijd had gezien, was je het met me eens geweest. Zal je nog mooier vertellen, ajax is zelfs een paar x goed weg gekomen en mogen ze blij zijn dat de aanvallers van RKC niet scherp genoeg zijn.

    De rode is wel terecht vind ik Edwin. Maar als die gast dat e.d niet maakt en die rode niet valt, had ik het nog wel eens willen zien….

  57. Dick wat jij zegt over twente, weet je hoe ze dat noemen?

    Het geluk van een kampioen;) Dat hadden wij destijds met zwolle heel erg, vooral oss uit…

  58. Jammer Natascha, je weet dat de 5-1 in de voetballerij staat voor een duidelijke overwinning. In het voetbal wint bovendien niet altijd de beste. Maar met de beste wil van de wereld kun je toch ook RKC niet als beste bestempelen? De eerste goal van Suarex zou volgens Langs de Lijn geen buitenspel zijn. De rol de scheids (die het belachelijkerwijs nog steeds zonder hulpmiddelen moet doen) is ook vaak belangrijk.

    RKC staat natuurlijk ook niet voor nixxx onderaan. Echt hele goede spelers waren evensnel weggeweest als Honda.

    Als….als telt natuurlijk niet in de voetballerij. Wat als Zidane zich voor Frankrijk niet als een stier gedroeg?

    -Trek je het uitstekende doelsaldo van Ajax in vergelijking met de rest in twijfel?

    – Heeft niemand het meer over het zeer regelmatig op het allerlaatste moment winnen van Twente? Omdat het zo sympathiek zou zijn als Twente weer eens kampioen werd?

    Nixxx over je eigen cluppie Natascha, maakt het niet uit of ze helemaal of half over hoeven te spelen?

    Ed, je kunt toch onmogelijk tevreden zijn met een gelijkspel tegen Twente? Of over de plotselinge verkoop van Lazovic?
    ———–
    Ed, ik zeg er zelf bij dat ik niet de hele wedstijd gezien heb dus niet over alle spelsituaties kan meepraten.

  59. Mooie maar o zo belangrijke discussies altijd over beslissingen van scheidsrechters!

    Natuurlijk kunnen die mensen ook niet alles zien in het moderne snelle voetbal. Achteraf schorsen is natuurlijk ook oneerlijk. De ploeg van de geschorste heeft in feite veel te lang met een man teveel gespeeld!

    * Technische hulpmiddelen zijn onontbeerlijk onder deze omstandigheden met deze belangen.

  60. @ Joppuh, denk dat iedereen dat ook vindt, van wie de eigen favoriete ploeg is uitgeschakeld. Ze hebben een uitstekende voorzitter in Joop Munsterman, Steve Mc Claren is volgens mij een hele goede motiverende coach, Jan van Halst van Commerciële Zaken is groot geworden bij Ajax dus dat zit wel goed.

    Berkumse Mary Willemsen loopt als coach gewoon in de eredivisie te ballen met die meiden. Daar waar AJAX, PSV en Feyenoord niet eens een team hebben, handhaaft Twente zich.

    Maar ze hebben ook onze Radio & TV zenderT al gestolen…..ze brachten ons dan wel weer Simone Chap?l….dat dan weer wel.

  61. RKC staat natuurlijk ook niet voor nixxx onderaan. Echt hele goede spelers waren evensnel weggeweest als Honda.

    Die speelde bij VVV

    Trek je het uitstekende doelsaldo van Ajax in vergelijking met de rest in twijfel?

    Ja

    Heeft niemand het meer over het zeer regelmatig op het allerlaatste moment winnen van Twente? Omdat het zo sympathiek zou zijn als Twente weer eens kampioen werd?

    Volgens mij deed *j*x of doet *j*x dat zelf ook regelmatig, de pot verwijt de ketel.

    Ed, je kunt toch onmogelijk tevreden zijn met een gelijkspel tegen Twente? Of over de plotselinge verkoop van Lazovic?

    Dat ben ik ook niet, alleen loop ik er niet zo over te emmeren.

  62. Ed: scorebordh*ernalistiek. Misschien, maar je weet dat doelpunten niet onbelangrijk zijn in de voetballerij. En dat topscorers altijd een leuke club vinden en gevulde zakken achterlaten:
    – Cruyff
    – Bergkamp
    – MvB
    – The Hunter
    – Zlatan
    – Suarez die over de 30 goals gaat eindigen is de volgende

    Bovendien kunnen doelpunten doorslaggevend zijn op de 1e of 2e plaats. In dit geval toont het ook aan dat er weinig nipte overwinningen zijn geboekt.
    —-
    Hallo Honda was natuurlijk een voorbeeld van

    RKC staat natuurlijk ook niet voor nixxx onderaan. Echt hele goede spelers waren evensnel weggeweest als Honda.

    Maar uh, nog vertrouwen in PSVouw? Tevreden over zaterdag?
    Het schijnt een zwaktebod te zijn als je altijd alleen maar over de concurrentie rept? 😉

  63. Tja Ed, zijn we het toch eens….ivm ontevredenheid over PSVouw zeur je maar over de ploeg die waarschijnlijk op 1 van de enige 2 interessante plaatsen in NL gaat eindigen. Je kunt ook niet ontkennen dat je er vanmorgen met Natascha over begon. Zelf vind ik het niet erg, praat graag over Ajax. Schrijven wat minder graag, maar het is een mooi alternatief voor die … maandagmorgen.

  64. ivm ontevredenheid over PSVouw zeur je maar over de ploeg die waarschijnlijk op 1 van de enige 2 interessante plaatsen in NL gaat eindigen.

    ????????
    Volgens mij geef ik een REactie op jouw *j*x mening.

  65. kunt ook niet ontkennen dat je er vanmorgen met Natascha over begon

    ?????????????
    Ik reageerde toch op jouw mening van die rode kaart?

  66. – Cruyff
    – Bergkamp
    – MvB
    – The Hunter
    – Zlatan
    – Suarez

    Ik mis nog Romario, Ronaldo, Nilis, van Nistelrooy, kiprich, Alves, etc.

  67. Dick, voor je het nog niet wist, mijn cluppie was vrij omdat Haarlem failliet is….

    *Ik durf met de beste wil echt te zeggen dat RKC de eerste helft op zijn minst gelijkwaardig was aan Ajax. Dick als je het helemaal gezien had, dan had jij je echt misschien wel geschaamd voor de eerste helft.

    * Op Twente had ik al antwoord gegeven. Wel bij de les blijven he.

    * Ik trek het doelsaldo van ajax zeker niet in twijfel, ook heb ik nergens beweerd dat het doelpunt van suarez ( de 1e) terecht is afgekeurd. Jij moet echt eens leren niet zo selectief te willen lezen! Misschien worden de dingen wel gewoon echt bedoeld zoals het er staat!

    * En dan begin je weer over mijn eigen cluppie, NOGMAALS die was vrij:D en dus valt er niks over te zeggen, ze spelen namelijk helemaal NIET! konden we daardoor mooi dropping doen met de Jr club. Die overigens echt geniaal was.

    * Als je wilt weten wat ik vind van Feyenoord, dan kan je dat toch gewoon vragen Dick;) A. Ik heb de wedstrijd niet gezien, we hadden bezoek dus keken we naar PSV – Twente omdat dat nou eenmaal spannender is. B. maakt het me inderdaad niet uit of die wedstrijd 1 helft of helemaal gespeeld moet worden. Of het nou 1-1 is of 0-0 macht kein flaus aus toch?

    Nog meer? Dan lees ik het graag.

  68. Ja, inderdaad Zo belangrijk zijn doelpunten en doelpuntenmakers. Je mist er vast nog wel meer.

    Volgens mij begon Natascha vanmorgen om 8:57. Daarvoor een hele tijd niet, gister natuurlijk wel. Het loopt eigenlijk aan 1 stuk door.
    Ach eigenlijk gaat het hier voordurend over voetbal. Prima zaak, maar je hebt het zo weinig over je eigen favoriete club en zoveel over een ander. Er wordt wel eens gezegd, vooral in de politiek: als je het alleen over een ander hebt doe je dat om je eigen tekortkomingen te verbloemen. Je hebt tot nu toe overigens gelijk met Bakkal. Met Affelay moet het je tegen zijn gevallen, want je had anders verwacht. Denk dat ze zijn creativiteit zaterdag wel gemist hebben.

  69. Affelay moet een schop onder zijn reet hebben trouwens en zich gaan gedragen als een volwassen vent…

    Dick had jij al eens antwoord van Plantje over zijn katten? Volgens mij leest hij nu helemaal niet meer hier….

  70. als je dan toch zo graag de tekortkomingen van onze club wil weten, scorend vermogen! Eldrige kreeg tig kansen maar maakte ze niet af, van Polen durft niet verder te lopen dan de 16 lijn… ach ja, shit happens he!

  71. @ Natascha, had begrepen dat Feyenoord ook een beetje jouw cluppie is? Had naar een verwachting uitgezien. Wedstrijd schrappen…dit is uitslag….nog een halve wedstrijd spelen?

    Zal eens een beschouwing van de 1e helft opvragen bij mijn zeer objectieve zwagerT 😉

    Had ik een Twente-vraag aan jullie beiden gesteld en jij had alleen geanwoord. Mooi, volgens mij zijn we het aardig eens. (Zie 10:25 aan Joppuh)

    * En dan begin je weer over mijn eigen cluppie, NOGMAALS die was vrij en dus valt er niks over te zeggen, ze spelen namelijk helemaal NIET! konden we daardoor mooi dropping doen met de Jr club. Die overigens echt geniaal was.
    ==== Geweldig dat de dropping erg geslaagd was. Ik wenste je nog veel plezier. Dat toch echt dat Feyenoord ook je cluppie was. Je hebt hier al eens geschreven dat de FC je geloof was…..dacht je echt dat ik twijfelde over je liefde voor de FC?

    Feyenoord-verhaal gelezen: Feyenoord kan gewoon nog 5e worden en AZ is in vorm..
    Dit heb ik Edwin ook geschreven

    Er wordt wel eens gezegd, vooral in de politiek: als je het alleen over een ander hebt doe je dat om je eigen tekortkomingen te verbloemen.

    Voor je het vergeet, het was wel gewoon 1-5 bij Ajax….die wedstrijd die jullie desondanks toch willen ontleden.

    Maar goed, nog 6 wedstrijden geen nacompetitie 1 rechtstreekse ticket CL en 1 voorronde ticket (troostprijs….tjonge wat een troostprijs) te verdelen.

    Natas, je belooft hier toch wel dat de FC nog nacompetitie gaat spelen?

  72. Natuurlijk hoort de tovenaar van Tatabanya in dat rijtje thuis….HELD! Neemt een pingel tegen gloeilamp united als ie er net in komt. Heeft trouwens nog nooit een pingel gemist, in ieder geval bij Feyenoord niet.

  73. @ Natascha: Eens:

    Affelay moet een schop onder zijn reet hebben trouwens en zich gaan gedragen als een volwassen vent…

    Zulk soort ontvlambaar gedrag moet ook meespelen voor de WK-selectie. We hebben er nl al meer van dat soort: Bommel, Sneijder, vast nog wel wat.

    Plantje over zijn katten? Dat weet ik niet meer. Plantman is al een tijd weg idd!

    Bedankt: Bericht door Natascha, op 22 maart 2010 om 12:15
    Maar ook tevreden met Feyenoord tot nu toe? Het is natuurlijk in elk geval een stuk beter dan vorig seizoen.

  74. Voor je het vergeet, het was wel gewoon 1-5 bij Ajax….die wedstrijd die jullie desondanks toch willen ontleden.

    Ik wil *j* graag ontleden, de wedstrijd niet, alleen kijk jij (=dick) alleen door een *j*x bril en leest (zoals natas al heeft vermeld) selectief.
    Ik reageer op jouw roze *j* lofuitingen die, nu het beter gaat, veelvuldig het scherm vullen.

  75. Dit heb ik Edwin ook geschreven
    Er wordt wel eens gezegd, vooral in de politiek: als je het alleen over een ander hebt doe je dat om je eigen tekortkomingen te verbloemen.

    Ik dacht toch echt dat jij het over jezelf had. Ik had al een compliment in gedachten voor jou, eindelijk iemand met zelfkennis.

  76. Natuurlijk hoort de tovenaar van Tatabanya in dat rijtje thuis….HELD!

    En natuurlijk obiku, met dat wonderschone doelpunt in het os tegen*j*x. En dan vooral die actie daarna.
    Het jaar dat er voor het eerst met een golden goal gespeeld werd.

  77. Ik ga nog ff door;
    COEN DILLEN!!! Meeste doelpunten in 1 seizoen.
    Willy van der Kuijlen op nummer 1 op lijst topscorers eredivisie aller tijden met 311 doelpunten.

  78. Feyenoord heeft dit seizoen erg veel progressie geboekt Dick, daar zal je niemand over horen klagen. Denk ook niet dat kampioenschap de doelstelling was, maar Europees. Het is jammer dat het de tweede seizoenshelft is ingekakt maar ja een team in opbouw kan je niet zo heel veel kwalijk nemen toch? Ik heb sympathie voor Feyenoord, veel sympathie maar meer dan dat is het niet. Ben een paar x geweest, maar voel mij daar echt op en top zwollenaar (supporter).

    Geloof me dick, ik zeg dat over die eerste helft echt niet om je te jennen ofzo. Het is dat Ruud Berger niet scherper is anders hadden ze echt achter gestaan. Rkc zat vol vechtlust en passie maar t ontbrak aan scherpte. Uiteraard konden ze dat niet de hele wedstrijd volhouden. Jol was natuurlijk blij met de punten maar was echt zwaar ontevreden over het vertoonde spel, gelukkig voor hem tellen de punten.

    Excuus Joppuh, Kiprich zit niet op die manier in mijn geheugen, maar ja wat wil je ik was 12 toen hij weg ging als speler bij Feijenoord.

  79. Dick, waar wiki al niet goed voor is:

    In 2005 is Kiprich door Feyenoord aangesteld om in Hongarije te helpen met scouting en opleiding van Hongaarse voetbaltalenten

  80. Ed, wil je niet door de PSVouw bril kijken? Was me nogal een belangrijke wedstrijd. Heb je er geloof ik niet over gelezen?

    Er wordt wel eens gezegd, vooral in de politiek: als je het alleen over een ander hebt doe je dat om je eigen tekortkomingen te verbloemen.

    😉

    Oeps, hier hadden we het over: topscorers die altijd een leuke club vinden en gevulde zakken achterlaten:
    – Cruyff
    – Bergkamp
    – MvB
    – The Hunter
    – Zlatan
    – Suarez die over de 30 goals gaat eindigen is de volgende

    Vele namen daarna mochten nog mee. Maar uh….er bestaat duidelijk niet alleen een haute categorie 😮

    Nu over Ajax: bijna allemaal reacties op….Heb hier ook zeer regelmatig Godenzonen gebezigd….nu beperk ik dat nog netjes. Kan ook moeilijk een hele analyse van een wedstrijd geven als ik enkel Studio Sport heb gezien en vlagen Langs de L. gehoord heb.

  81. Obiku, 😀 daar had ik een levensgrote poster van hangen op de basisschool daar waar mijn tafeltje was;D Naast de knapste spits allertijden ( toen die tijd dan) Larsson.

  82. Bedankt Natascha, voor je eerlijke verhaal. Dat “als, dan, dat verhaal” kun je altijd wel opvoeren bij voetballen. het waren zijn keuzes en hij nam ze niet voor nixxx. Zal rode kaarten nooit verdedigen, je naait ook altijd je team. Rood voor praten vind ik nog dommer. Gelukkig heb ik (op mijn lage niveau) nooit rood gehad. Maar dat op de grens spelen betekend wel dat je vaker rood krijgt als een ander. Mede door dat temprament waren we ook fan van jongens als Edje Davids. En idd een lager geplaats team begint vol overgave, passie en vuur tegen grote clubs….alles uit de kast. Maar er zijn er maar weinig die dat 90 minuten volhouden.

  83. @ Natascha (13:05) Oh ja daar staat je bewering van vorige week. Er staat niet bij wanneer hij er succes mee had?

    Ed :o:o:o ga je de TeleTroepToeTerT serieus nemen? de mening van 1 uitgekotste h*ernalist? Hoor van iemand die dat blad regelmatig leest en het elke keer weer (met zijn collega’s) oneens is met dezelfde dwaas. Ga liever op eigen waarneming af of van mensen die er verstand van hebben. Daarmee bedoel ik natuurlijk ook niet die nep-caf?-geleerden als bij Studio Sport en VI. Gewoon met maten die gek zijn van het spelletje. Daar hebben wij geen h*ernalist of tv-muppet voor nodig.

    Maar geflatteerde overwinning….was 3-1 terecht geweest? Dit las ik vandaag eerder van je hand

    3-1 is geen close call, gewoon afgedroogd.

    😉

  84. Wel grappig dat het de hele morgen al over Ajax gaat en dat we het nog helemaal niet hebben gehad over de belangrijke pionnen die misten:
    -Demy de Zeeuw
    -Jan Vertonghen
    -Toby Alderweireld

    Tering, 3 basisspelers :o:o:o
    Demy, de aankoop van het jaar en architect van het team :D:D:D

  85. Volgens mij tot nu toe nog geen succes voor Feijenoord zelf, maar er zullen ongetwijfeld clubs zijn in Hongarije die erg blij zijn met zijn oog voor talent??

  86. Nederland 2 – 22:50 – 23:50 NCRV Dokument[/url]

    Documentaire van Marlou van den Berge. Afl.: Werken met ouders met een verstandelijke beperking. In 2004 zorgde de NCRV-documentaire Ongewenste ouders over twee verstandelijk beperkte ouders die een kind kregen dat met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis moest worden opgenomen, voor veel ophef. Mede naar aanleiding van de documentaire pleitte de staatssecretaris van Volksgezondheid Clémence Ross voor een ontmoedigingsbeleid voor mensen met verstandelijke beperkingen met een kinderwens. Het is zes jaar later. Mensen met verstandelijke beperkingen krijgen nog steeds kinderen en hun gezinnen komen nog onevenredig vaak in de hulpverlening terecht. Gedwongen anticonceptie is wettelijk niet toegestaan. De hulpverlening zoekt nieuwe vormen van aanpak. Thea en Jolanda werken als gezinscoaches in een begeleidingsproject in Utrecht. Zij ondersteunen ouders met verstandelijke beperkingen bij de opvoeding van hun kinderen. De ouders zijn via de rechter in het project geplaatst. Hier krijgen ze nog één kans om te bewijzen dat ze verantwoordelijkheid kunnen dragen voor hun kinderen. De gezinscoaches steunen de gezinnen voor de volle honderd procent, maar de chaos en problemen zijn te groot. De ouders kunnen niet voldoen aan de eisen die de hulpverlening aan ze stelt. Maar als de ouders zich niet verbeteren, volgt onverbiddelijk uithuisplaatsing van de kinderen. Een situatie die ouders én betrokken gezinscoaches machteloos maakt.

  87. @Larry, net zoals bij de verslaafden aan de Drijbersingel, Luttenbergstraat en de Pannenkoekendijk zouden deze ouders met een beperking ook aangepaste zorg moeten krijgen. Goed dat dit eens belicht wordt!

  88. Premi?re film over Wilders 1 mei DEN HAAG –

    Geert Wilders woont op 1 mei in Los Angeles de premi?re bij van een film die over hem is gemaakt. Dat heeft de PVV-leider maandag gezegd. De documentaire van bijna een uur gaat over het oprukken van de islam, dat volgens hem ten koste gaat van onze vrijheid.

    De film met als titel Islam Rising:
    Geert Wilders’ Warning to the West is gemaakt door het Amerikaanse productiebedrijf PRB Films, in samenwerking met het Christian Action Network. Wilders vindt het een ⤸hele eer⤝ dat er een film over hem is gemaakt. Hij heeft er al wat stukjes van gezien. Met die delen was niks mis, aldus de politicus. ⤸Het is mijn boodschap.⤝

    De documentairemakers hebben Wilders geïnterviewd, maar gebruiken ook veel beelden van toespraken die hij heeft gehouden en tv-interviews met hem.

    En nog heeft zijn aanhang niet door dat dit zijn enigste missie is en deze meneer nul komma nul iets voor Nederland wenst te betekenen,buiten een riant inkomen en voor de belastingbetaler miljoenen euro kosten voor zijn beveiliging kan hij blijven ageren,schoppen aan de zijlijn.

  89. Maar geflatteerde overwinning….was 3-1 terecht geweest? Dit las ik vandaag eerder van je hand
    3-1 is geen close call, gewoon afgedroogd

    Je begrijpt toch wel het verschil tussen ZAALvoetbal en voetbal?
    En je begrijpt dan toch ook wel dat het dan juist enigszins sarcastisch is bedoeld.

  90. @ Wichert, heb je de jongens die wel gewoon gedaan hebben wat van ze verwacht werd, ook afgemaild? Het zal mij nl niet verbazen dat ik er over een maand nog 1 (of meer) tegen kom met de vraag: “Goh gaat het niet door?!”. Zie het ook somber in met de organisatie in de toekomst. Jij?

  91. Dick heb je het over Olde Zakk”’n???Gisteren Gerard van Riel nog op een feestje bij HET PLEIN gesproken maar die volleybalt ook altijd.Patrick dijkstra zou Leeflang nog vragen ook niets van gehoord.7 Dick dat kan toch niet,meer heb ik er nog niet personen

  92. @ Wichert. Pff Geer niet, Marcel en Brucht volleyballen ook liever….eens er bleken meerdere personen liever te willen volleyballen. Neem aan dat je van Kwak en Streek wel aanmeldingen kreeg. Beiden elders acterend….Kappen nu maar…het duurt al vanaf het oudejaars-zaalvoetbaltoernooi 1e elftallen. Het is denk ik wel netjes om degene die zich hebben aangemeld ook door te geven dat het niet doorgaat?

    Maar organisatie wordt in de toekomst ook lastig zo niet ondoenlijk.

  93. Ik wacht de pasen nog even af Dubbelprogramma en het bekende Eiergooien op ons Sportpark.Vanaf 13.00 uur.Leuke happening,als er dan nog niemand bijkomt kap ik ermee

  94. @dick
    roddelen is babbelen, belasteren, kletsen, kwaadspreken.

    Dat doe ik absoluut niet aan.
    Ben hooguit jaloers op de flextijden van de overheid, de 36 urige werkweek en de vele vakantie en vrije dagen (zoals 5 mei).

    ;):P:P

  95. Dick:

    Geen les is ook goed smilies/smiley.gif Wie was die Greijdanus dan?

    Check wikipedia maar, ’t was een of andere flapdrol waarmee leraren graag de steek uithalen. ‘Wat zou Greijdanus daarvan hebben gevonden’ en dergelijken 😉

  96. Westerbork zelf is een heel leuk plaatsje! Ben er vaak doorgekomen. Neem me regelmatig voor om eens in Kamp Westerbork te kijken. SowieSo interesseert WO II me heel erg. Schade dat ik er nog niet geweest ben….maar eens een paar uurtjes eerder vrij nemen.

    Woensdag misschien?

  97. Ed, waarom vraag je iets niet gewoon aan mij en kom je daarvoor in de plaats met belachelijke aannames? Verzin je maar wat raak? Ondanks de wijze woorden van Natascha, “Je hoeft daar niet op te antwoorden”, zeg ik “maak je geen zorgen knul”. Alles onder controle hier. Iedereen tevreden, maar ik hoef jou geen verantwoording af te leggen lijkt me.

    Ook jaloers op het salaris in de ambtelijke sector?

    Jaloezie lijkt mij een ernstig vretende eigenschap. Je kunt 3 dingen doen:
    – het zo laten
    – wachten tot het overgaat in afgunst
    – er wat aan doen 😉

    Toch niet ook jaloers op het onderwijs en hun werktijden…..lange vakanties en op tijd thuis?

    Pfff zwaar leven. Beterschap!

    Bedenk gewoon dat ieder nadeel zijn voordel heP en omgekeerd.
    ***

    Guns ’n Roses

    :D:D:D

    PS
    5 mei is idd in alle opzichten de mooiste dag van het jaar 8)

  98. Alom vernedering. Even snel met 48 lui een voetbaltoernooi gedaan op school: 6 teams, wij hadden alles gewonnen in de poule (dus 5 wedstrijden). D’r was alleen geen tijd voor een kruisfinale (1×3, 2×4) dus werd het gewoon een finale (tegen de nummer 2, die 4 had gewonnen, 1 gelijk en 1 verloren (van ons :))).

    Alles wat ik erover ga zeggen is dat we statistisch beter waren. ;D;)

  99. Méén je niet Tim hélemaal geweldig :D:D:D Zo zie je maar dat dat gel*l over voetbal een positieve uitwerking op jouw prestaties heeft!

    Dondersjammer die nederlaag in de finanale! Als er kruisfinales waren geweest hadden jullie vast gewonnen.:o

  100. Dank je Tim, die info over Greijdanus en de mededeling dat jullie er een feestdag aan overhouden is voldoende :D:D:D

    Woensdag Westerbork; Voor 3 uur weg, ongeveer. Half uur aanrijden vanuit S.wijk, 1/2 uur terug en 2 uur rondlopen; wordt erg lastig en een hele strakke planning zie ik niet zo zitten. Zeker daar niet. Ik neem er denk ik gewoon een middag voor vrij.

    Benieuwd naar je indrukken.

  101. Arbeidsvoorwaarden
    De arbeidsvoorwaarden van het waterschap kunt u nalezen in de Sectorale Arbeidsvoorwaardenregelingen Waterschapspersoneel (de CAO voor waterschappen; zie de site van Unie van Waterschappen: http://www.uvw.nl), en in eigen (lokale) arbeidsvoorwaardenregelingen.

    Functiewaardering
    Alle functies zijn beschreven en gewaardeerd op basis van een functiewaarderingssysteem (FuWater), en gekoppeld aan een bepaalde schaal. De schalen zijn onderdeel van de CAO.

    Salaris
    De met functiewaardering bepaalde functieschaal kent een mininum- en een maximumbedrag. Voor het overige zijn de schalen open. Afhankelijk van de jaarlijkse beoordeling stijgt een medewerker percentueel binnen een schaal tot het maximum.

    Arbeidsvoorwaarden op maat
    Jaarlijks kunnen medewerkers via het keuzesysteem (een cafetariamodel) hun arbeidsvoorwaarden meer op maat maken. Bronnen worden hierbij volgens een bepaalde formule omgezet in doelen. Bronnen zijn: meerwerk, verlofuren, salaris, vakantietoeslag of eindejaarsuitkering. Doelen: minder werken, een fiets, spaarloon, opleidingskosten, vakbondscontributie, ABP extra pensioen, extra inkomsten of levensloop.

    37-urige werkweek
    Fulltime medewerkers hebben gemiddeld een 37-urige werkweek, die op verschillende manieren kan worden ingevuld (met of zonder ADV-uren opbouw). Door jaarlijks verlofuren te kopen of verkopen kan een medewerker komen tot een 40-urige of 34-urige werkweek, waarbij 4 keer 9 uur ook tot de mogelijkheden behoort.

    Variabele werktijden
    Het systeem van variabele werktijden geldt voor de grootste groep medewerkers. Medewerkers kunnen vanaf 7.30 uur beginnen met hun werk. Via een kloksysteem kan de werkweek flexibel worden ingevuld en kunnen extra gewerkte uren worden gespaard. De gespaarde uren kunnen op een later tijdstip weer opgenomen worden.

    Pensioen
    Het pensioen van medewerkers is ondergebracht bij het ABP. Het betreft het ABP Keuzepensioen, waarbij medewerkers de keuze hebben om eerder of later dan 65 jaar te stoppen met werken. Aanvullend kunnen medewerkers deelnemen aan een levensloopregeling bij een verzekeraar naar keuze. Het waterschap kent een jaarlijkse levensloopbijdrage van ?? 325,- (overigens ook voor medewerkers die niet deelnemen aan een levensloopregeling).

    Ziektekosten
    In het nieuwe zorgstelsel is iedereen in Nederland ouder dan 18 jaar verplicht een basisverzekering af te sluiten. Daarnaast kan een aanvullende verzekering afgesloten worden. Het IZA is de door waterschappen geselecteerde ziektekostenverzekeraar die namens de waterschappen een collectieve sectorale ziektekostenvoorziening aanbiedt. Indien een aanvullende verzekering wordt afgesloten vanaf het niveau van de IZA Classicverzekering, ontvangt de medewerker een bijdrage van ?? 175,- per jaar.

    Studie
    De studiefaciliteiten bij het waterschap zijn zeer goed te noemen. Studies in het kader van het werk worden in principe voor 100% vergoed.

    Dienstreizen
    Als milieubewuste organisatie stimuleert waterschap Brabantse Delta dienstreizen per openbaar vervoer. Deze kosten worden voor 100% vergoed. Naar moeilijk bereikbare locaties kan een medewerker de eigen auto gebruiken, waarvoor een kilometervergoeding van ?? 0,33 wordt gehanteerd. Ook staan dienstauto’s ter beschikking. Woon-werkkilometers worden volgens een vaste tabel vergoed.

    Sparen
    Medewerkers kunnen gebruik maken van een spaarloonregeling of een levensloopregeling

    Hieruit dus…

    http://www.uvw.nl/content/files/SAWjuni2005.pdf

    Oeps een 37 urige werkweek.

  102. Hey zwolsche je zit me hier dus uit te maken voor leugenaar, wat niet waar is ik nodig je hierbij uit om eens een week met deze mevr mee te lopen. Kun je zien waar een invalide overal tegen aan loopt.
    Dus kom langs en bekijk hier de thuissituatie en ga met haar mee naar het revilidatiecentrum kijken of je dan nog een grote mond hebt dat ze een auto aan het scoren is.
    Heb je hier het lef voor, ik denk het niet.>:(

  103. @ Ed; Welk salarisvergelijk heb je kunnen vinden? Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn idd ok. Vind tijd ook vele malen belangrijker dan geld. Maar heb je wel eens naar bijvoorbeeld “het onderwijs” gekeken.

    Schitterend die verschillende benaderingen:
    Ed

    Ben hooguit jaloers

    Derk

    Nou Edwin dan heeft dick het toch maar mooi voor elkaar

    Zegt veel, heel veel over mensen.:o

  104. En nu jij Ed, waar werk je?
    Of doen we net als bij het “over voetbal praten”

    Slechts over een andere club als de mijne???

    Weet je nog:

    Er wordt wel eens gezegd, vooral in de politiek: als je het alleen over een ander hebt doe je dat om je eigen tekortkomingen te verbloemen.

    😉

  105. Haha Dick en Ed, waar een onschuldige opmerking van mij al niet toe kan leiden. Het was niet mijn bedoeling de zaken op te stoken hier maar het is wel gelukt!
    Nee, bij Ijsselmij/Edon kom ik niet zo vaak meer Dick, en welke van Riezen bedoel je precies? Die van de makelaardij?
    En verder heb ik ook gewerkt tussen mijn postings door;)

  106. nou zwolse ,wat ben jij hier bezig .dit slaat ja werkelijk nergens op ,,,hierbij word je per direct uitgenodigd om hier te komen kijken ,,daarna neem ik jou graag mee naar het revalidatiecentrum de vogellanden ,waar ik dus al vanaf 2004 loop .en jij maakt uit dat wij leugenaars zijn ?heb het lef ,en reageer hier maar op ,,en ook dat je eens een week meeloopt op het revalidatiecentrum ,,kijken of wij ,,of jij hier onzin zit te vertellen ,wist niet dat er zulke mensen zonder verstand .over invaliden kunnen praten ………..hierbij een uitnodiging ,ben benieuwd of je komt ,,,>:(>:(

  107. Smiley.

    Ik zeg dat ik het betwijfel,en waarom ik het betwijfel zal ik je uitleggen.

    In het verleden heb ik je ook kunnen betrappen op onwaarheden,met name je verhouding met Lucie.
    Meerdere malen heb je te kennen gegeven dat je haar niet kende,dan was het weer een huisgenoot en nu is het je vrouw.

    Ook ben je een persoon wat nogal overal tegen aanschopt, en jou/jullie situatie gebruikt om zaken geregeld te krijgen naar jou/jullie wil.
    Dat is het geval geweest met toendertijd de brand in de auto,en nu weer de traplift.
    Als je goed gelezen had,kon je lezen dat ik de situatie niet bagataliseer ,maar wel het plan van aanpak.
    En dat is mijn goed recht lijkt mij.

    Als de situatie thuis onhoudbaar zou zijn,dan lijkt het mij dat de WMO de gewezen instantie is om met hun een oplossing te zoeken.

    Ook weet ik dat hun ook regels hanteren de keren dat men wil verhuizen,en denk dat jullie dat ook weten.

  108. Ik werk bij een verhuur bedrijf in Apeldoorn, gewoon 50 uur in de week tegen wettelijke regels. Gewoon 20 vakantiedagen en alle andere wettelijke bepalingen, geen CAO.

  109. @ Joppuh, ach “stoken”. Vind het wel zo beschaafd om op alle vragen te antwoorden. Die van jou heb ik ff gelaten omdat ik er nooit antwoord op geef. Nu kan ik elke keer hier weer naar verwijzen. De rest is te lezen 😉

    Ja die makelaar zelf volgens mij. Vanzelfsprekend twijfel ik er niet aan dat je werkt. Details gaan mij niet aan. Zijn mijn zaak niet. 8)

  110. Ed…je kunt nooit zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb: na jaloezie komt afgunst….Dan krijg ik echt beklag met jou.

    Lees je selectief, overigens?

    En nu jij Ed, waar werk je?
    Of doen we net als bij het “over voetbal praten”

    Slechts over een andere club als de mijne???

    Weet je nog:

    Er wordt wel eens gezegd, vooral in de politiek: als je het alleen over een ander hebt doe je dat om je eigen tekortkomingen te verbloemen.

    Waarom negeer je structureel de vragen over het onderwijs 😉

  111. Bericht door smiley, op 22 maart 2010 om 16:15
    Hey zwolsche je zit me hier dus uit te maken voor leugenaar, wat niet waar is ik nodig je hierbij uit om eens een week met deze mevr mee te lopen. Kun je zien waar een invalide overal tegen aan loopt.
    Dus kom langs en bekijk hier de thuissituatie en ga met haar mee naar het revilidatiecentrum kijken of je dan nog een grote mond hebt dat ze een auto aan het scoren is.
    Heb je hier het lef voor, ik denk het niet.

    @smiley
    Heb jij ook het lef om toe te geven dat je iets verkeerd heb gelezen?

  112. Weet je nog:

    Er wordt wel eens gezegd, vooral in de politiek: als je het alleen over een ander hebt doe je dat om je eigen tekortkomingen te verbloemen

    Dat ging toch over jezelf.

  113. @Dick
    Het is heel simpel.
    Mijn club is toch echt FC Zwolle, daarnaast heb ik sympathieen voor een aantal andere clubs in binnen maar ook buitenland. Ik heb net iets meer met PSV dan met andere EREdivisie clubs.
    Clubs in het buitenland;
    Lazio Roma, Fiorentina, Betis Sevilla, Bordeaux, Borussia Dortmund, Queens Park Rangers, sv Lunen. Daarnaast speur ik inet af op zoek naar voetbalshirts. Het liefst de minder bekende.
    Tevens ben ik fan van NHL, daarom heb ik ook ESPN in het pakket zitten. Ook daar heb ik shirts van.

  114. Ik vind het tof als FC Zwolle wint, vind het leuk als TWENTE of FEYENOORD wint, vind het dolletjes als PSV verliest en als GAE of cambuur verliest is het ook een feestje. Verliest AJAX? Dan is het tijd om even bij opa op visite te gaan. Kun je lachen.

  115. Weet ik veel. Ik volg dat voetbal niet (meer). Ben ik misschien wat te nuchter voor. Achter een bal aan rennen en als je dat stukje rubber in het doel van de ander werkt ben je opeens een nulletje meer waard…

    Maar ik moet kleur bekennen. Oranje wel te verstaan. Als het WK of EK is, dan gaat in mij ook de beer los. Oranje bivakmuts op, oranje klappertjes in de hand, mascotte op de TV en voetbal kijken. IJverig schema’s bijhoudend en de doelpunten door toiletbezoek missen.

  116. Ed. En dit:

    Ed…je kunt nooit zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb: na jaloezie komt afgunst….Dan krijg ik echt beklag met jou.

    Heb je vaker last van jaloezie?

    En nu jij Ed, waar werk je?

    voor en nadelen?

    Waarom negeer je structureel de vragen over het onderwijs

  117. @Dick mij hoor je niet klagen. Ik vind mijn baan leuk en daar ga ik niet over zeuren. Als je jaloers bent betekent dat dus dat je je eigen baan niet leuk vind?

    ‘T zal wel, mijn algemene voorwaarden:

    – *,** / uur, zelf opschrijven op daarvoor bestemde papiertje
    – Bellen als je niet kan komen

  118. Tim, die voetbalwereld is ook een vreemde wereld. Vind het spelletje heel mooi. Maar dat gel*l er omheen hoeft niet van mij.

    Haha dan valt er aan je timing nog wat bij te schaven

    en de doelpunten door toiletbezoek missen.

  119. Ho dick wacht eens even

    Haha dan valt er aan je timing nog wat bij te schaven

    ze zenden het uit om er geld aan te verdienen, dan kunnen ze toch wel rekening houden met de kijker? Schop die bal over de zijlijn ofzo, asobakken.

  120. Dat zou heel goed kunnen Tim

    Als je jaloers bent betekent dat dus dat je je eigen baan niet leuk vind?

    Persoonlijk vind ik het prima, zit dit jaar niet voor nixxx al 25 jaar in de waterschapswereld. Maar als je gaat vergelijken, moet je natuurlijk niet alleen de secundaire arbeidsvoorwaarden gaan vergelijken. Moet je alles meenemen; ook het salaris.

  121. zie je wel zwolsche je hebt niet het lef om dit allemaal met eigen ogen te zien en voor alle duidelijkheid wij horen bij elkaar ik ben haar man en haar mantelzorger.
    Weet je wat een mantelzorger is, nee kom dat dan ook maar gelijk bekijken

  122. en als je hier dan komt kijken zal ik je gelijk laten zien hoe dat met die auto zit want die is gewoon betaald door ons, het enigste wat we hebben gehad is een korting bij oving.
    Ja duidelijk of wou je een keer ruilen met mij kan hoor dat doe ik dan gelijk.

  123. Ed is aan het werk, lastig, ben afhankelijk van telefoon, email, werknemers. Dus het ene moment is wat drukker dan het andere.

  124. smiley/Hans.

    Doe nu alsjeblieft niet dat jij alleen met je vrouw de kennis hebben hoe het is bij revalidatie centrum de Vogelanden.

    Heb wel het lef maar niet de intentie om jou te ontmoeten,gezien je houding naar mensen die niet met je meedenken.

    Over mantelzorg hoef je mij ook niets te vertellen.

    Weet wel als jij en je vrouw misschien wat flexibeler zouden opstellen en niet meteen in een virtuele gevechtshouding schieten,een discussie prettiger kan verlopen.

    Dat ik met gemengde gevoelens naar jullie kijk,hebben jullie geheel aan jezelf te danken,gezien de onwaarheden die je verkondigt heb.

  125. Bericht door Koko Hattem, op 22 maart 2010 om 17:10
    Hé Derk hoe is het met je pootje
    Moet ik anders van de week even bij jou komen?

    Knap beroerd,maar mij hoor je niet klagen 😉
    ik moet bewegen zei de fisio vanmiddag dus ( heb van die mooie wandelstokjes, nee niet die van het WMO) kom wel naar je toe morgen krijg ik hier klanten maar woensdag heb ik vrij staan dus zeg het maar in de ochtend of middag?

  126. Bericht door Zwolse, op 22 maart 2010 om 17:15
    Derk.

    Auw aan het pootje?

    Ja zwolse er zat een gat in de steiger en daar stapte ik net in Nu zijn op mijn bovenbeen 3 spieren gescheurd maar komt goed. Anders zat ik al te denken voor een aanvraag bij het WMO loket voor een elektrische trap Maar de fisio zei dat dat niet nodig was.

  127. Zo dat is minder zeg.

    Hier ben je een paar weekjes zoet mee. 1 geluk je hebt er mooi weer bij om te oefenen oefenen oefenen;).

  128. Bericht door Koko Hattem, op 22 maart 2010 om 17:27
    Derk doe de woensdagmiddag maar.
    Ik heb gehoord dat een HJ kuur goed is voor je pootje

    Hmm ik zal een chauffeuse regelen klinkt goed!

  129. Ja zwolse er zat een gat in de steiger en daar stapte ik net in Nu zijn op mijn bovenbeen 3 spieren gescheurd maar komt goed. Anders zat ik al te denken voor een aanvraag bij het WMO loket voor een elektrische trap Maar de fisio zei dat dat niet nodig was.

    Inderdaad auw! Succes ermee Derk!

    Hoe is het trouwens met je auto afgelopen? Dat had een kraan een tijdje geleden toch iets op neergelegd of zoiets?

  130. @Plantje met de auto is het fout afgelopen. Maar wees blij er is al een nieuwe E klasse besteld in dld. ( ja een echte 350 4 matic )

  131. aanvraag bij het WMO loket voor een elektrische trap

    Ik wil je wel gratis een (electrische) trap geven?
    oh, is dat niet wat je bedoelt.

  132. Bericht door smiley, op 22 maart 2010 om 17:48
    zie je nu wel die zwolsche durft gewoon niet, echt wat een watje.

    Zwolse gat juist wel de discussie aan en volgens de netiquette zoals die daar bij behoort. Dit mis jij nog in jou reakties

  133. Bericht door smiley, op 22 maart 2010 om 17:53
    hey tim kom die even brengen, wil ikgraag hebbensmilies/cool.gif

    Zo’n trap?

    Hey derk ik heb hem uitgenodigd om alles te bekijken en dan zal ik hem alles uitleggen. Ik kan hier moeilijk alles uitleggen. Ik wil hier gewoon als normale mensen over praten, dus degene die dat wil je bent bij mij welkom.8)

  134. Nettiquette:

    1. Denk aan het menselijke aspect achter de computer.
    2. Houd online dezelfde gedragsstandaarden aan als in het gewone leven.
    3. Weet waar je bent in cyberspace (bepalend voor toonzetting).
    4. Respecteer tijd en bandbreedte van de gebruiker.
    5. Zorg ervoor, dat je er goed uitziet online.
    6. Deel expertkennis.
    7. Biedt hulp bij het onder controle houden van ‘flames’ (emotionele aspecten buiten beschouwing laten).
    8. Respecteer privacy van andere mensen.
    9. Maak geen misbruik van je macht.
    10. Vergeef andere mensen hun fouten.

  135. Ed geeft geen antwoord op de werkvoorwaarden van het onderwijs, omdat hij wel weet hoe dat zit, aangezien ik in die sector werk.

    En mensen denken altijd dat mensen in het onderwijs het zo makkelijk hebben, omdat ze “veel” vrij zijn. Die mensen vergeten wat voor uren wij extra maken, buiten de normale werktijden om. ’s avonds en in het weekend. Gelukkig wordt dat een beetje gecompenceerd met de vakanties. :D:D:D

    Verder erg leuk beroep, maar vergt wel veel van je energie en je moet het echt doen omdat je het leuk vind en niet omdat je veel wil verdienen of veel vrij wil hebben.

    Er zijn er natuurlijk altijd wel een paar bij in het onderwijs die een half uur na de kinderen naar huis gaan, maar dat soort mensen (kantjeslopers noem ik die) heb je in elke sector.

  136. hey derk ik ken die site maar al te goed maar als je verder rondvraagt wat ik heb gedaan via ergo en maatschappelijk werker dan kom je er ook achter dat je maar een keer de verhuis vergoeding krijgt, en daar waar we nu wonen kan de toegangsdeur waar wij problemen mee hebben niet breder gemaakt worden.
    En als je dan beslist om zelf te gaan verhuizen dan ben je al je aanpassingen kwijt. En die krijg je dan ook niet meer.
    Ik zet dit er niet neer om iemand af te zeiken, maar we zetten dit er neer om dat we geen uitweg meer zien, dus voor iedereen je kunt mij of ons nu wel geweldig gaan afzeiken, ga je gang en als je wil weten hoe alles hier is, kom langs de koffie staat klaar.8)

  137. @Inge,

    Vorige jaar hadden wij een echtpaar op de camping die beiden in het onderwijs zaten/zitten.
    Zij spraken over dat als je het eenmaal op orde hebt het goed te doen is.

    Dat blijkt ook wel want ze zijn naast hun baan ook nog eens een bedrijfje gestart.

    Nu moet ik er wel bij zeggen dat het wel mensen zijn die van kort handelen houden en niet te lang ergens over vergaderen.

  138. Ben je nu al wel eens zelf aan dat loket geweest? Aanpassing kosten is wat anders als verhuizing kosten. Ik denk dat je er gewoon eens heen moet gaan en daar de discussie don ipv hier op het weblog. Wij kunnen je niet helpen daar is de gemeente voor

  139. als ik daardoor moet verhuizen kom ik weer in een woning met een trap en dan moet ik daar dus een lift voor hebben. Want ja het is wel lastig als je bijna niet kunt lopen en je moet de trap op.
    Gelijkvloerse appartementen zijn niet geschikt.

  140. Bericht door smiley, op 22 maart 2010 om 18:12
    als je wilt kun je ook wel een biertje krijgen hoor, maar kan dat wel zeggen want komen doe je toch niet.

    Haha wat heb ik bij jou te zoeken dan?

  141. @ Smiley, heb je al eens geïnformeerd om naar een aangepast huis te verhuizen, daarvan zijn er enkele volgens mij in de AAlanden.

  142. @ Smiley ik kan met het gevoel van Zwolse, dat zij ten op zichtte van jou heeft wel voorstellen. Waarom heb je nu een nieuwe naam bijv.

  143. Bericht door smiley, op 22 maart 2010 om 18:18
    als ik daardoor moet verhuizen kom ik weer in een woning met een trap en dan moet ik daar dus een lift voor hebben. Want ja het is wel lastig als je bijna niet kunt lopen en je moet de trap op.
    Gelijkvloerse appartementen zijn niet geschikt.

    Wat klopt hier niet?
    Bij iemand die (zeer) slecht kan lopen is een gelijkvloerse appartement ZEER geschikt lijkt mij!

  144. @Koko, dat kan. Sommigen kunnen dat. Wat misschien ook scheelt is de ervaring. Als beginnend leerkracht moet je aardig wat tijd en energie erin steken. Als je al wat langer lesgeeft, heb je meer “kennis en voorbeelden” direct paraat. ;););)

    Ik ben zelf ook wel van de korte metten, maar vaak komt er toch weer iets tussen. Oudergesprek, overleg hier, overleg daar. Verschillende taken die er nog bij komen. En toch houd ik alles aardig goed bij en had (het voor mijn zwangerschapsverlof) goed op de rit zitten, je bent er onbewust thuis toch nog mee bezig. Leuke achtergrondinformatie erbij zoeken, leuke knutsel- of tekenopdracht enz, enz.

  145. @ Inge, weet ik heb een nichtje die al een aantal jaren in het onderwijs zit, die geeft aan, ik ben er om 8 uur maar de lessen zijn om 15.00 afgelopen heb een uur pauze. Dus ik vind het heel normaal dat ik er tot een uur of 5 ben. Heb ik een week dat ik wat meer s’avonds op school moet zijn, dan ga ik die week wat eerder naar huis. En al die vakantie’s vind ik te gek. Het enige echt vervelende vind ze dat je niet onverwachts een dagje vrij kunt nemen.

    Ik denk ook dat je alleen in het onderwijs gaat als je het geweldig vind om kinderen wat te leren.

  146. Ben wat aan get terug lezen omdat ik op maandag overdag op mijn werk ben en dan niet kan reageren, maar wat een akelige discussie weer dat Dick, hier in de baas zijn tijd aan het reageren is. Volgens mij was edwin ook gewoon op zijn werk.

    Waarom maakt iedereen zich daar zo druk over.
    Weet allen dat Dick bij het waterschap zit en wat ie daar de hele dag doet, zal mij een zorg zijn. Als zijn werkgever er wat van vind!!!. Zal wel niet anders had ie er geen bijna 5 jaar gezeten.
    Of tewel leven en laten leven wat mij betreft.

  147. @ Dick, welke partij geeft in zijn partijprogramma aan dat ie de waterschappen wil afschaffen, hoorde vaag iets terwijl ik in de keuken stond op rtl journaal D66 of groen links?

  148. Bericht door smiley, op 22 maart 2010 om 17:48
    zie je nu wel die zwolsche durft gewoon niet, echt wat een watje.

    Hier bevestig je alleen mijn mening mee aan hoor.

    En wat die onwaarheden betreft Smiley/Hans zal ik je geheugen even opfrissen.
    Tijdens een nogal verhitte discussie tijdje geleden,waar het ging over evt vrijwillergwerk te verichten bij het openluchtbad,waar voor en tegenstanders aan deelnamen.
    Toen bezigde jij en Lucie ook al stevige taal/bewoording naar de genen die het oneens met jullie waren.
    Je bent bij mij door de mand gevallen toen jij en Lucie begonnen te draaien over hoe jullie relatie stond naar elkaar toe.

    Daar verklaarde jij herhaaldelijk dat jij Lucie niet kende.later werdt het jou huisgenoot,en nu is het je vrouw.

    Jij weet ook waar dit in resulteerde betreffende posten op dit weblog.

    Ik heb namelijk moeite met mensen die nogal hoog van de toren blazen ,maar zelf achter de pc schoppen tegen alles en iedereen aan,maar de waarheid zelf niet al te nauw nemen.

    Het is en blijft een zwaktebod om neerbuigende taal te gaan gebruiken,als er voor jou geen gunstige feiten tegen je gebruikt worden.

  149. @ Ingrid, veel. Maar dit loopt al vanaf de vorige eeuw. Tijdens de vorige verkiezingen repte de PvdA erover. Riep onze directeur op om daar niet op te stemmen. Ook deed mijn VVD-sjef smalend. Heb nuance gevraagd aan 2e kamerlid Boelhouwer, per mail. Toen bleek e.e.a. een stuk genuanceerder te liggen. De mail doorgestuurd naar de directeur en een print besproken tijdens de pauze. De VVD-sjef moest toegeven dat het goed in elkaar zat. Ze zijn bezig met een reorganisatie naar stroomgebied. Ook zouden we nog onder de provincie kunnen vallen. Maar er gaan ook veel (lijkt mij terechte) geluiden op om het aantal provincies in te krimpen tot regio’s. We zien wel. Jammer er stond vandaag een interessant stukje op ons intranet.

    Politieke meerderheid voor afschaffen waterschappen

    Voorzitter Unie van Waterschappen: Levert slechts 23 miljoen op, risico op overstromingen neemt toe
    Het einde nadert voor de waterschappen. Een politieke meerderheid tekent zich af voor de afschaffing van de bestuurslaag. Dit meld Binnenlands Bestuur maandag.

    PvdA, SP, GroenLinks, D66 en PVV waren al voor opheffing van de waterschappen. Nu is, naar verluidt, ook de VVD om. Daardoor is er geen meerderheid meer voor instandhouding van de waterschappen. Dat schrijft Binnenlands Bestuur.
    Opheffing van waterschappen is één manier om te bezuinigen op openbaar bestuur. De commissie-Kalden, één van de negentien ambtelijke heroverwegingswerkgroepen, heeft voorgesteld de waterschappen bij provincies of het Rijk onder te brengen.

    Volgens voorzitter Peter Glas van de Unie van Waterschappen levert opheffing slechts 23 miljoen euro op, terwijl het risico op overstromingen toeneemt.

    Binnenlands Bestuur

    We zien wel Ingrid, het werk blijft wel.

  150. @ Inge, 18:01; onderwijs; wist ik toch.;) Volgens mij wil Ed ander werk? Begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom de waterschaps-cao hier uitgespit moet worden. Maar ik geef overal wel braaf antwoord op, het eerlijkst zou dan zijn als er dingen naast elkaar worden gelegd. Ook saladiëring. Vind het zelf wel goed zo, ook omdat ik niet eens weet waar het over gaat.

    Bedankt voor je aansprekende reactie, ingrid. 22 maart 18:52

    Inge, Deze leraar en ex-journalist schrijft altijd leuk over het onderwijs

    en de rest van Fer

  151. Als jullie dat gevoel hebben Dick, is het prima zie wel dat ik zeg dat je er 5 jaar werkt i.pv. 25 jaar, typefoutje.

    @ Zwolse, dat onderbuik gevoel dat jij om 18.56 besrijft heb ik ook.
    Probeer me in te houden, door zo gewoon mogelijk te reageren. Maar soms lukt dat gewoon niet.

  152. Idd Inge, als beginnende leerkracht zal het best wennen zijn.
    De mensen waar ik het over heb zitten al een tijdje in het vak. Ze waren er wel achter dat je niet iedere keer nieuwe dingen moet aanhalen maar gerust jaarlijks dingen kunt herhalen.

    Bij onze dochter (8 jaar) op school worden ouders belast met knutselwerkjes te verzinnen en de creabea uit te hangen enz enz.
    Daar hebben ze het dan misschien weer wat makkelijker.

  153. Kan iemand mij advies geven wat ik met die hotspotprijs allemaal mot doen? Olie dit poeder dat doekje zus doekje zo, ik weet eut allemoale niet meer.:o

  154. Bericht door ingrid, op 22 maart 2010 om 18:47
    @ Inge, weet ik heb een nichtje die al een aantal jaren in het onderwijs zit, die geeft aan, ik ben er om 8 uur maar de lessen zijn om 15.00 afgelopen heb een uur pauze. Dus ik vind het heel normaal dat ik er tot een uur of 5 ben. Heb ik een week dat ik wat meer s’avonds op school moet zijn, dan ga ik die week wat eerder naar huis. En al die vakantie’s vind ik te gek. Het enige echt vervelende vind ze dat je niet onverwachts een dagje vrij kunt nemen.

    Ik denk ook dat je alleen in het onderwijs gaat als je het geweldig vind om kinderen wat te leren.

    Wij hebben op school continurooster en dat houdt voor mij in dat ik een half uur pauze heb tussen de middag. Aan de andere kant zijn de leerlingen wel een half uur eerder vrij. 😉 Maar van dat half uur gaat meestal al weer tijd vanaf, want voordat de kinderen buiten zijn……

    Op zich pas ik die regel ook toe, na school eerder naar huis, ’s avonds weer terug. Soms blijf ik ook langer op school. Toch vind ik het prettig als ik mijn lessen goed heb voorbereid. zeker, omdat er in mijn klas ook nog wel “speciale” gevalletjes zitten. Dan ben je toch weer langer bezig, mede ook door het correctiewerk. Trouwens bij ons op school ben ik vaak de laatste die weggaat, maar een oude rot in het vak ook. Dus ja, of we doen iets goed of we doen iets goed fout ;););)

    Bericht door Koko Hattem, op 22 maart 2010 om 19:49

    Bij onze dochter (8 jaar) op school worden ouders belast met knutselwerkjes te verzinnen en de creabea uit te hangen enz enz.
    Daar hebben ze het dan misschien weer wat makkelijker

    Dat is wel handig, maar laat ik dat fröbelen en creabea-en nou erg leuk vinden 😉

    Wat ik nog wel wil zeggen is: Dat ik mijn vak toch heeeeeeeeel erg leuk vind en dat ik niet zou weten wat ik anders moet doen

  155. Bericht door Koko Hattem, op 22 maart 2010 om 19:56
    Kan iemand mij advies geven wat ik met die hotspotprijs allemaal mot doen? Olie dit poeder dat doekje zus doekje zo, ik weet eut allemoale niet meer

    Je vrouw mee verwennen. Boek er meteen een middag sauna in Hierden bij :D:D:D

  156. Nou Inge ik heb best waardering voor leerkrachten hoor. Maar dan wel diegene die er voor gaan;)
    En volgens mij ………. toch?

  157. Felicitatie aan iedereen….van ex-Zwollenaar Kader Abdolah

    LENTE

    Ik wil u graag feliciteren

    De lente is aangekomen en strooit weer haar bloemen. Ik zocht naar een passend gedicht om jullie naar Perzische traditie te feliciteren met de komst van de lente. Het is geen vreemde gewoonte, wij doen het al zo??n 3.000 jaar, de grote Perzische koningen feliciteerden hun volk altijd met oude klassieke gedichten.

    Op de ruïnes van de Perzische paleizen zie je nog altijd de afbeelding van koning Dariush, die met een paar verse bloemen in zijn hand de andere koningen ontvangt die hem geluk komen wensen met de lente.

    In plaats van een oud Perzisch gedicht pak ik een gedicht uit de middeleeuwse Nederlandse poëzie. Het gedicht doet je denken aan schilderijen van de Hollandse meesters uit de 16de eeuw. De lente heeft haar werk gedaan, iedereen is zijn verdriet vergeten:
    Vanden Kaerelen:
    ??Men siet opden dorre ouwen
    Avonts lustelic douwen.
    Ridders, knapen, heren, vrouwen,
    Ploegers die haer acker bouwen,
    Scepers die haer beeste scouwen,
    Boschers die walt gaen houwen,
    Plesers die haer pelsen touwen,
    Louwers die haer leder bouwen,
    Ende elker malc vergheet zijn rouwen…

    In het gedicht is het erg druk in het middeleeuwse dorp, iedereen is op de been: de ridders, de knapen, de heren, de vrouwen, de ploegers, de herders, de houthakkers, de pelswerkers, de leerlooiers, de meisjes die met hun kruiken water gaan halen, de vissers die hun netten open rollen en de lammetjes die achter hun moeder aan rennen om te drinken.

    Vroeger waarschuwden mensen elkaar al lang van tevoren dat de lente onderweg was, de vrouwen lapten de ramen en de mannen repareerden het huis. Er werden nieuwe kleren voor de kinderen gekocht, en men stuurde elkaar lentebrieven: Ay, al es nu die winter cout. Cort die daghe ende die nachte langhe…, ach, hoewel de winter koud is, de dagen kort en de nachten lang, straks brengt de hazelaar ons mooie bloemen (naar Hadewijch).

    De sites van Perzische weblogschrijvers en de profielen van de Perzen op Facebook staan deze dagen vol met klassieke lentegedichten.

    Op de pagina??s bloeien digitale leliënOp de pagina??s bloeien digitale leliën en vliegen zingende vogels betoverend rond. Het is de tiende lente van de 21ste eeuw, iedereen geeft een kusje, iedereen krijgt een kusje.
    In het Nederland van nu zal dit misschien raar klinken, maar de lente is niet slechts een simpele wisseling van de seizoenen. In voorbije tijden werden juist op deze dagen grote politieke daden verricht. De koningen, de keizers en sultans wisten dat de lente nieuwe mogelijkheden bood. Om die reden gaven ze hun raadgevers de opdracht om oude conflicten opnieuw te behandelen.
    De tijden van de oude traditionele Nederlandse koningen zijn voorbij. Nu zijn de gemeenteraadsleden van Rotterdam, Almere, Den Haag en Amsterdam aan de beurt. Laat ze even stoppen, laat ze om zich heen kijken, misschien zien ze nieuwe kansen toch samen te werken.
    Het is lente.
    So hebbent ir willen
    Die vogele und singen,
    Alda si gnoz,
    Want ir blideschft ist groz.

  158. Ach het geeft alleen maar aan Ingrid dat zowel Smiley/Hans als Lucie/Lucienne menen te denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.

    In mijn optiek betekend het niet dat je wegens een handicap een vrijbrief hebt om iedereen die het oneens is met je,maar onderuit te schoffelen met neerbuigend taalgebruik.

    Dat geeft alleen je eigen onkunde maar aan.

  159. Kijk Koko dat zijn de goede vragen! Helaas bepaal ik dat niet alleen. Misschien kan zich hier iemand melden die zeker weet dat hij of zij het vanavond doet?

  160. Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de fijne hartverwarmende en vriendelijke berichtjes die ik heb ontvangen.
    Het blijkt maar weer als je heel diep in de put zit er niet meer uit kunt komen, maar er weer hard ingedrukt word.
    Oja zwolsche wat betreft het openluchtbad, heb ik voor een aantal feiten mijn excuses aangeboden. Ach maar ja als je dat doet is dat niet belangrijk meer.
    Mijn mening over dat bad staat nog steeds.
    Dus mensen allemaalbedankt voor de reacties, ik vond dat leuk.
    groetjes.8)

Reacties zijn gesloten.