Chat Log 42

Dit is een Chat Log. Een log waar bezoekers, bekenden of weblogvrienden met elkaar kunnen ‘praten’ over datgene wat hun bezighoudt. De redactie probeert na ongeveer 500 reacties dit log van een vervolg ( Chat Log 43 ) te voorzien. Ga gerust je gang!

Naast het Chat Log bestaat er al een succesvol Politiek Log. Het Algemeen Log was ooit bedoeld geweest voor actuele Zwolse nieuwtjes en tips. Voor dit laatste is een Chat Log een alternatief. Daar zouden bijvoorbeeld ook ervaringen over voetbal een plaatsje kunnen krijgen. Dus: het Chat Log gebruiken voor actuele Zwolse nieuwtjes en tips en een aangename conversatie.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

510 gedachten over “Chat Log 42”

  1. Inderdaad =) Nog een paar weken bezig met het projectje voor het tweede deel dit semester. Loopt naar afronding, alleen er is nog zat werk te doen. Kan ik als projectleider weer lekker delegeren =)

  2. Bericht door Joppuh, op 15 december 2011 om 13:12
    Kom maar weer op met die grote glimmende jodokus medaille Derk!!

    Is dat in overleg met Appie gegaan?
    Of beginnen we weer overnieuw met het spelletje van dhr. Derk:):):)

  3. Bericht door Tim, op 15 december 2011 om 16:33
    Mensen: Ik heb toch maar besloten afspraak bij huisarts te maken. Beter laat dan nooit

    Denk dat een Specialist een betere optie is.:D

  4. Hij had wat met NRC en die ZondagZomeravondZendtijd van een paar uur…..vind hem echt wel goed maar al héél lang nixxx meer van em gehoord. Doet ook schrijvende interviews. Had ie ook geen tv-programma met iets van “toren”? Nee, (T)ja…géén

    Toren C :D:D:D

  5. Ok, veel….héél veel…..véél té veel geld 59.000.000,=

    Maar uh, waarom is DIT in Europees (misschien zelfs FIFA-) verband niet geregeld? Waarom kunnen clubs als “De Koninklijke uit Madrid” zo enorm ontsporen? Nota bene in een land dat 2 of misschien slechts 1 economische-A heeft :o:o:o

  6. Toen ik ’s werkloos was zei ik altijd als ze vroegen hoe t ging….?ch in december heb ik weer werk?”…..”o ja?”…..”ja, vuurwerk!”

  7. 130 moeten, is toch eigenlijk meer dan politiek alleen. Vroeg me af hoe het was afgelopen na gisteravond. niet dus Wat een uberprutsers die 3. Maar het zou (hebben we het niet over de manier waarop) niet verkeerd zijn als die centen in de staatskas bleven…..gaat natuurlijk NOOIT gebeuren.

  8. WVF bej de holt’n paal’n in 😀
    (samenvoeging van 2 stukjes op http://www.SportiefZwolle.nl)

    Nieuwe editie Jo van Marle zaaltoernooi

    Het jaarlijkse Jo van Marle zaalvoetbaltoernooi voor eerste elftallen wordt dit jaar gehouden op woensdag 28 en donderdag 29 december.

    Be Quick won vorig jaar de finale tegen Berkum. In de eindstrijd zorgde de late treffer van Caleb Rahajaan voor een 1-2 eindstand.

    Er wordt tijdens de editie van 2011 gespeeld in twee poules van zeven. Op woensdag 28 december spelen Be Quick ??28 en CSV ??28 de openingswedstrijd in poule A. In poule B wordt er geopend met een wedstrijd tussen Berkum en HTC. Na de poulefase zullen kruisfinales uitwijzen welke vier ploegen mogen gaan strijden om de eindoverwinning.

    *** Voor in de agenda *** De finale wordt gespeeld op 29 december, aanvang 21.00 uur.

    Poule-indeling Jo van Marle zaalvoetbaltoernooi 2011

    Poule A Poule B
    Be Quick ??28 Berkum
    Dieze West HTC
    CSV ??28 Wijthmen
    ZAC WVF
    Zwolsche Boys Edon
    SV Zwolle SVI
    HFC Storica Ulu Spor

  9. Wie zou mijn moeder willen helpen ‘vrouw van het jaar’ te worden? Mail me/ik mail je en stuur je een linkje naar website + hartbrekend filmpje.

  10. @ (T)ja, TUURLIJK

    mag WHC ook mee doen tenslotte is toch meer dan de helft zwollenaar

    het meest
    bizarre, dubbelzinnige (Veul Feyenoord en Ajax-fans), kleurrijke, uitdagendste, humorrijke, autohulpscorende, Loko-minnende, superstrakgeorganiseerde voetbalclubrijke, uiterst maffe pannenkoekenrijke, Wiets, Herman en Mvp (owww, niet meer gleur ik en de van Ommen’s?) in hun midden hebbende, vrogger altijd gezellig bij ut ‘Eerderstrand levensgenietende, geinige strijd met OWIOS creeerende, Westenholtenaar in het WHC-bestuur hebbende (oud straattegelboys) dorp van de Veluwe :D:D:D

  11. Tim, krijg do 15-12-2011 21:02 in een berichtje van System Administrator [postmaster@….xchange.com] mijn antwoord aan jou terug: mislukt dus maar ook niet echt interessant.

  12. 0-0 nog en verder geen interessante voetbal, geen interessante media, hier nixxx te melden. Maar eens met een bijna-weekend-skuimer bij het gezin melden…….als patras familias welteverstaan 😉

  13. @tim: ben nog ff voor je aan het lobby-en bij ons. er is belangstelling maar vrees dat we dit niet voor de feestdagen verder kunnen uitdokteren. Ben afhankelijk van een paar andere collega’s. Je mag me natuurlijk altijd helpen met de weerwebsite als je dat wil maar ik betaal heel slecht 😉

  14. Bericht door MarKel, op 15 december 2011 om 21:52
    @tim: ben nog ff voor je aan het lobby-en bij ons. er is belangstelling maar vrees dat we dit niet voor de feestdagen verder kunnen uitdokteren. Ben afhankelijk van een paar andere collega’s. Je mag me natuurlijk altijd helpen met de weerwebsite als je dat wil maar ik betaal heel slecht 😉

    Tof! Ik hoor dan na de feestdagen wel meer 😉

    en als je hulp nodig hebt bij je weerwebsite, ik ben de beroerdste niet, ookal betaal je slecht 😉 Ik zie ook geen primaire bron van inkomsten, kan dat dan ook niet van je verwachten he 😉 Mail me maar als je me kan gebruiken, ook voor je eigen website.

    🙂

  15. Zometeen de straat op, gelukkig op 2 fietsen naast elkaar en daar een dak overheen en een motor en een grote L op het dak, maar dat mag de pret niet drukken.

  16. Hmm, ik vind niet 1 van 2 leuker. Ik vind overbodig gevloek gewoon niet ok, ik kan best tegen een flinke GVD, maar de manier waarin Giel en ook Youp het gebruikt, vind ik een beetje jammer. Dus, wat ik ga doen, ik stap de lesauto in, en daar staat 538 aan, dus hoef ik geen van 2 te luisteren =)

  17. Ik ben weer thuis. Rijexamen staat gepland, verdraait, mogelijkheden: 15 jan, maar, tentamen. 25/26 jan, maar: excursie berlijn. Het is dus 3 feb geworden :o:(

  18. moet ook nog de weg op stel wel effé uit8)

    @dick spreek je wiets&herman nog wel eens ?
    herman is altiet druk druk (met zijn aardappels&loco) weinig tijd
    8)

  19. @ (T)ja, alleen Wiets via haar “buuf” met via ik vandaag (hoogstuitzonderlijk) nog geen contact heb gehad….en ik zweer je….als dat om 17:30 ook nog zo is: bel ik heur. Zonder heur kan ik ’t weekend niet in :D:D:D

  20. loCo….ook in Zwollywood te ontvangen?

    Want wej hept nixxx ploatselijks van ienig nivoooooo.
    Joppuh efff nog iens wat leuks uhdohne bej een commersjele, heure d?r nixxx meer vah :'(:'(:'(

  21. Eigenlijk wel goed. Melanie komt langzaam maar zeker weer op de been. Ik hoop stiekem dat ze straks (figuurlijk!) nog een sprongetje maakt. Over twee weken moet ik immers weer aan het werk!

    Haar moeder knapt ook al weer behoorlijk op.

    En verder heb ik het erg druk met het huishouden, het onderhouden van de dames en natuurlijk allerlei kleine klusjes en dingetjes die al maaaaaanden op mijn To Do lijst staan.

    Tenslotte werk ik af en toe van huis uit nog wat en ben ik de zaken over mijn huidige baan en wat ik graag wil eens goed op een rijtje aan het zetten.

  22. Dokter:
    helemaal niets bijzonders, gewoon virusinfectie, moet vanzelf overgaan. Wss was vorige keer met keel niet helemaal over en is het daarom terug gekomen. Afwachten, verdoemd. Heb ik 25 minuten in de wachtkamer gezeten op een diagnose van 1,5 minuut, maximaal.

  23. Bericht door Tim, op 16 december 2011 om 16:23
    Dokter:
    Heb ik 25 minuten in de wachtkamer gezeten op een diagnose van 1,5 minuut, maximaal.

    Ja Tim, Je hebt wel geluk, er zijn mensen in de wereld die zitten 3 dagen in een wachtkamer:o

  24. Ik blijf me over sommige dingen verbazen… of ben ik gewoon een ouwe l*l?!?

    Ik moest even naar het stadskantoor om het identiteitsbewijs van Sanne af te halen. In de draaideur kwam ik een joch van een jaar of 15 met een kopje koffie oid van de koffieautomaat… Ik vond het al wat vreemd, maar hij zal wel snel geholpen zijn.
    Ik had een nummertje getrokken en stond even te wachten. Op een gegeven moment kwamen er nog drie van die jochies van een jaar of 15 binnen. Ze trokken geen nummertje en liepen langzaam maar zeker richting de koffieautomaat. En ja hoor! Alle drie tapten een bekertje en kwamen weer langzaam maar zeker richting de uitgang (waar ik nog steeds in de buurt stond). Ze gingen me voorbij. Ik verzekerde me ervan, dat ze niet alsnog een nummertje trokken en riep toen (behoorlijk duidelijk!):”Jongens toch, dat kun je toch niet maken?!? Dat is toch niet netjes?!?” Eén van de snaken keek nog even om en weg waren ze.

    Nu weet ik ook wel, dat het niet om grof geld gaat…. Maar de brutaliteit! En als ze dan aangesproken worden voelen ze zich niet betrapt….neeeeeuh….gewoon doorlopen.
    En wat me ook verbaast is, dat er voor de rest (het was behoorlijk druk!) niemand op of om kijkt! Laat staan dat er meer mensen zijn die reageren.

    Zo, dat ben ik toch maar weer kwijt 😉

  25. WAYLON
    Lucky Night Tour
    Hedon

    Di-rect
    Spiegel

    Netjes: 2 topacts op 1 avond in Zwolle
    Terwijl ook nog de potentiële kampioen in de Jupiler League thuisspeelt

    WAT EEN STAD :D:D:D

  26. Bericht door Assendörper, op 16 december 2011 om 01:03
    Derk, en dat is?……. café aan de Amstel in de Nieuwstraat.

    maar de gakbal is van dezelfde kwaliteit

  27. Ik blijf me over sommige dingen verbazen… of ben ik gewoon een ouwe l*l?!?

    Wil je een eerlijk of een beleefd antwoord????
    :D:D:D:D:D

    Nee hoor, gekkigheid…
    Maar dit was een inkoppertje die ik niet kon laten staan 😉

  28. Gelijk heb je hoor Eva! Misschien ben ik ook wel te oud aan het worden en is het helemaal van deze tijd om ergens schaamteloos binnen te lopen, een bak koffie te pakken en weer weg te lopen. Er wordt immers niet gevraagd om er voor te betalen.

  29. Plantje U bent niet te oud, ik ben het er mee eens hoor, betaal voor wat je krijgt. In feite betaal je in het stadskantoor er ook voor, je ID-kaart/paspoort/document is uitgemolken duur, daar kan dat kopje koffie dan wel van af.

  30. Heb overigens van de week bijna 100 Euri voor het ID van mijn dochter neergelegd:

    – parkeren
    – fotootje bij die bekende binnenlopende Pr*mera
    – tarief voor ID
    – BOETE (ongeveer hetzelfde bedrag) ID zat in een gestolen tas…..ze kreeg alleen een ID als ze de politie-aangifte kon overhandigen………………..

    Tja, shit happens.

  31. @Plantje; je had helemaal gelijk om het raar te vinden en er iets van toezeggen, hoor… Het ging mij alleen om het inkoppen van je opmerking. Hoe vaak krijgt een mens daar nou de kans voor 😉

  32. Inkoppertjes moeten zeker ingekopt worden! 😉

    Nee, Erwin Nijhof ken ik niet Dick. Schijnt goed te zijn.

    En Tim….tsssss. U zeggen! Je zou beter moeten weten! 😀

  33. Plantje, ik wou je even laten weten dat je pas oud bent als je met U wordt aangesproken, en jij voelde je oud, vandaar.. En U is minder letters dan je, en jij noemt mij lui studententuig.. Vandaar 😉 :D:D:D;D

  34. @ Plantje

    Plantje, op 16 december 2011 om 21:55

    Tip? niet youtuben….laat je verrassen: We gaan hier heel veel meer van horen :D:D:D

    Jaren geleden werd bij Elles Heetebrij in de kroeg al reclame voor hem gemaakt. In die tijd liet ik de (vol van de net aangeschafte door Frits Spits aanbevolen) cd “Zoenen met de Koningin” van Lichterlaaie daar achter. Op dit mooie nummer staat de Schaak-Koningin-Hoes ook. Elles vond de muziek vooraf maar nixxx, na enig aandringen wilde ze em toch opzetten: De hele tent vond ut top :D:D:D

    Moest um toch maar weer mee naar huis nemen 😮

  35. Bericht door dick, op 16 december 2011 om 21:48
    Heb overigens van de week bijna 100 Euri voor het ID van mijn dochter neergelegd:

    – parkeren
    – fotootje bij die bekende binnenlopende Pr*mera
    – tarief voor ID
    – BOETE (ongeveer hetzelfde bedrag) ID zat in een gestolen tas…..ze kreeg alleen een ID als ze de politie-aangifte kon overhandigen………………..

    Ik snap die boete niet helemaal…

  36. @Plantje, de “boete”die je moet betalen, is omdat je het document kwijt bent, heb dat jaren geleden eens gehad toen mijn rijbewijs gestolen was.

    Bij vermissing van uw huidige paspoort of Europese identiteitskaart moet u aangifte doen bij de Nederlandse politie. Is uw reisdocument in het buitenland gestolen en is terplaatse een proces verbaal opgemaakt, moet u toch opnieuw naar de Nederlandse Politie. Zij maken van de vermissing een proces verbaal op. Dit proces verbaal moet u meenemen als u een nieuw reisdocument wilt aanvragen. Bij een vermissing is de gemeente verplicht een aantal meerwerkzaamheden uit te voeren. Hiervoor worden extra administratiekosten in rekening gebracht. (zie tabel tarieven)
    Heeft u in de laatste vijf jaren drie of meerdere reisdocumenten als vermist opgegeven? Dan wordt door de gemeente eerst een onderzoek ingesteld. Dit onderzoek neemt enige weken in beslag. Ga dus zorgvuldig met uw document om!

  37. Een paspoort is ook niet je eigen eigendom, maar eigendom van de Nederlandse Staat. Je moet er als ‘een goed huisvader’ op passen. De boete is omdat je dat kennelijk niet hebt gedaan. Dat voelt niet helemaal gerechtvaardigd bij een gestolen tas; een beetje dubbel gepakt.

  38. Tim, mijn stem is binnen. Wat een ontroerend verhaal en wat een lieve moeder met een groot hart heb je. Sta jij met je broer ook op het filmpje?

  39. jan d

    ben je al aan het knutselen geweest voor wat we vanmiddag gaan doen
    nee dame we gaan niet weer kaarten maken,heb me 2 keer in de vingers geknipt

  40. Bericht door Tim, op 15 december 2011 om 19:58
    Wie zou mijn moeder willen helpen ‘vrouw van het jaar’ te worden? Mail me/ik mail je en stuur je een linkje naar website + hartbrekend filmpje.

    Mag je de link niet posten, dan??
    Kan je mij de link doorsturen???

  41. Goedemorgen WLZ’ers.
    Natascha doet dinsdag mee met metersvoormama’s van serieus request.

    Wij zijn goed in sponseren en steunen van goede doelen.
    Wie doet ermee om Natascha te sponseren.
    Alle kleine bedragen maken één grote, dus het bedrag maakt niet uit, geef wat je missen kunt.

    Ik zeg bij deze 10 euro toe.

    WIE DOET ER NOG MEER MEE.:D:D:D:D

    Geef het aan op het alg.log.

  42. Bericht door Assendörper, op 16 december 2011 om 20:44

    Nou Assie denk dat Diezerpoorter daar meer overzicht op heeft.
    Volgens mij deze week zeepjes 😛

  43. ben je al aan het knutselen geweest voor wat we vanmiddag gaan doen
    nee dame we gaan niet weer kaarten maken,heb me 2 keer in de vingers geknipt

    VRIEND, de wedstrijd bij VSW is afgelast, dus ik denk dat we maar een biertje gaan doen bij DE club en daarna nog ff naar C de P. Kwart over 3 ?

  44. Heb je de kaarten al verstuurd, Doeksen? Heb helaas namelijk nog niets van je (noch van Jan D) mogen ontvangen en ik ben uiteraard erg benieuwd naar je (bloederige?) creaties.;D

  45. Bericht door dick, op 17 december 2011 om 12:19
    ‘k ook niet Plantje
    Ik snap die boete niet helemaal…

    Nu is ie dubbel betaald terwijl ie gewoon gestolen is…… [/quote]
    Maar als je aangifte had gedaan had je de boete niet hoeven betalen…toch?

    Tim…waarom moest ik ook alweer waarop stemmen? Kun je me ook even mailen? Doe ik wel even dan denk ik zo…

    Maar even voor herhaling quoten:

    Bericht door ingrid, op 17 december 2011 om 11:09
    Goedemorgen WLZ’ers.
    Natascha doet dinsdag mee met metersvoormama’s van serieus request.

    Wij zijn goed in sponseren en steunen van goede doelen.
    Wie doet ermee om Natascha te sponseren.
    Alle kleine bedragen maken één grote, dus het bedrag maakt niet uit, geef wat je missen kunt.

    Ik zeg bij deze 10 euro toe.

    WIE DOET ER NOG MEER MEE.

    Geef het aan op het alg.log.

    Ik doe ook wel mee. Maareuhm…is dit een sponsorloop of zo? Ben ik straks 10 euro per rondje kwijt en gaat Natascha 10 rondjes rennen? 😉

  46. Helaas niet Plantje….
    We hebben dus lang (koste aardig wat tijd) aangifte gedaan en die (verplicht) meegenomen naar Lubeckplein.

    Volgens mij is het beste systeem:

    Iedereen die geen aangifte kan laten zien betaald die aardige boete….rest niet.

    * De politie zal dan extra alert moeten zijn op valse aangiften

    TE GROTE NADEEL VOOR GEMEENTE:
    – Komt veeeeeeeeeel minder geld binnen.
    ——————
    Stemmen op Tim’s moeder, volgens mij is mijn stem eindelijk doorgekomen. Je moest idd lid worden; geeft niet, gelijk gecancelled. Succes ermee!

  47. Ik doe ook wel mee. Maareuhm…is dit een sponsorloop of zo? Ben ik straks 10 euro per rondje kwijt en gaat Natascha 10 rondjes rennen?

    Ik zou bij Natascha liever ?? 10 per rondje doen dan ?? 10 per pondje.;)
    Ik zeg ook ??10 toe, Natascha (vaste prijs :)).

  48. @Natascha, misschien dat jij nog wat meer duidelijkheid kunt verschaffen.
    Maar wanneer ik het zo lees heb je al 3 toezeggingen van 10 euro.

  49. Ahhh kiek hier ben k dan t duur ff maar dan hebbie ook wat natuurlijk, was druk vandaag:

    Het zit zo, via http://www.metersvoormamas.nl kun je mij als loper opzoeken. Daar kan je invullen voor hoeveel je mij wilt sponsoren, dat kan per km ( ook met een tot max bedrag) of je kan me sponsoren voor een vast bedrag. Ik moet dus een uur lang lopen/wandelen op en nabij het rode torenplein in rondjes van 550 m en dan gaan ze aflezen hoeveel km ik heb afgelegd uit een apparaatje wat ik aan me schoen krijg. Ik ga zelf uit van max een km of 7 a 8 maar misschien is dat wel veel minder, veel meer zal het absoluut niet zijn, daar is mijn conditie niet toereikend genoeg voor.

    Dus via deze linkhttps://www.metersvoormamas.nl/sponsor-worden/steun-een-loper-of-de-meters-voor-mamas-actie kan je een loper zoeken, daar zoek je mij: Natascha Sieders, dan kun je dus al je gegeven en je bedragje invullen.

    Mocht dit te ingewikkeld zijn kan er natuurlijk 1 van jullie de leiding nemen en t geld verzamelen en dat die ene persoon het dan regelt.

    Het geld wordt na 26 december afgeschreven.

    Mochten er nog vragen zijn, hoor/lees ik het natuurlijk graag!

    Ik vind het in ieder geval echt super lief van jullie 😀

  50. @Natascha, bedankt voor je info, heb even gekeken en inderdaad gaat heel simpel.
    @Dame,Plantje en Drama, gaan we het ieder voor ons zelf doen?
    Of willen we er een gezamelijk bedrag van maken.
    Mijn voorstel is om het ieder voor zich zelf te doen, maar misschien is er een tegenvoorstel.

    En alle andere vaste barhangers:), doe ook mee i.p.v. 10 euro naar de Cafe de P, 4 pilsjes minder en sponsor Natascha.:D:D:D

  51. Inderdaad, bedankt voor de info! Ik doe het gewoon via de site. Ik vind Natascha vast wel! Belangrijkste is dat dat geld er komt toch?

  52. Plantje, ik dacht eerst ook dat de site niet werkte, maar je moet je eerst registreren. Dan gaat het makkelijk. Daarna maar eens zien hoe weer af te melden.

  53. Ingrid, an haar doorzettingsvermogen kan het niet liggen. Dat heeft ze het afgelopen jaar wel bewezen. Ik denk dat we een afschrijving gaan krijgen, en dat is meer dan prima. Hoeveel sponsors hebben we al? Drama, JanD, Plantje,Eva, jij en ik. Nu Assie, Doeksen, Dick, Diezerpoorter e.a. nog!

  54. @Dame, doorzettingsvermogen daar zal het zeker niet aan liggen.

    Dus oproep aan alle WLZ volgers:

    STEUN NATASCHA

    Zie Bericht door Natascha, op 17 december 2011 om 22:18

    Hier lees je hoe je het kan regelen.

  55. Bericht door Dame, op 17 december 2011 om 23:43
    Plantje, ik dacht eerst ook dat de site niet werkte, maar je moet je eerst registreren. Dan gaat het makkelijk. Daarna maar eens zien hoe weer af te melden.

    Kreeg gisteren een HTTP500 error. Dan doet ie het echt niet! Dan kan ik hoog of laag springen, maar het werkt niet 😉

    Vandaag doet ie het wel. Ik zal me straks even aanmelden en stemmen.

    Goedemorgen trouwens!

  56. Bericht door ingrid, op 17 december 2011 om 22:46

    @Natascha, hoe laat ga je lopen?

    Ik moet tussen 14 en 15 uur me rondjes maken;D

    Het schijnt trouwens erg gezellig te gaan worden op het Rode Torenplein (voor zover er nog plek is trouwens, staat vol daar) met allemaal muziek en de coca cola kersttruck!

    Mag ik jullie heel hartelijk danken voor jullie bijdragen:D ECHT SUPER :-*

    Misschien zie ik een aantal van jullie dinsdag daar? Het is natuurlijk wel een gewone werkdag helaas:(

  57. Ik ben een van de (on)gelukkigen die dan aan het werk is, Natascha. Ik ga er wel van uit dat er een fotograaf van WLZ (Hans??) is. Dan heb ik altijd de foto’s nog.:)

  58. Kan net na Studio Sport:

    KERSTGEVOEL: Serious Request (N3, 19:50)
    Serious Request 2011 trapt af. Het Glazen Huis staat dit jaar op de Beestenmarkt in Leiden. De drie dj??s, Coen Swijnenberg, Timur Perlin en Gerard Ekdom, worden live in de uitzending opgesloten. Goed doel: moeders die vechten tegen de gevolgen van oorlog en conflicten waar ook ter wereld

    101 staat er klaar voor 😀

  59. Best interessant:

    Brandpunt (N2, 22:15)
    Ouders lijken steeds agressiever te worden richting leerkrachten
    – Met Aad van den Heuvel terug naar voormalig Biafra, nu onderdeel van Nigeria, waar hij ooit de oorlog versloeg
    – Reportage over de ‘dertiende provincie van Nederland’: de Costa Blanca, waar inmiddels minstens 120.000 Nederlanders wonen

  60. 😉

    Bericht door Joppuh, op 17 december 2011 om 22:16
    Youp dit keer écht tegenvallend Ga morgen denk ik wel ff kijken.

    Daarom had ik m niet geplaatst Dick!

    Mooie uitdaging om nog ff te wachten met lezen 🙂

  61. Feyenoord, binnen! :D:D:D Nu Kaasstad 1-0 achter waar ze al 5 punten in 2 puntjes (over 4 dagen) verloren……Nu nog ff H*erenveen die in vorm lijkt…..sterker IS en thuis speelt :D:D:D

  62. Tuurlijk kunnen er juiste snaren worden geraakt in De Kuip op DIT moment…..tuurlijk KAN er een vroege 3-1 vallen….zodat er iets van angst in zou kunnen kruipen……..maar daar MOET het publiek ze dan maar doorheen slepen: mag je niet meer weggeven 😉

  63. In assendorp mogen ze wel wat beter letten op de huisdieren, vanochtend bijna een kat onder gereden met mijn rolstoel.
    Zeker zo’n kat die ergens van een balkon is gevallen

  64. ericht door Koko Hattem, op 18 december 2011 om 15:29
    vanochtend bijna een kat onder gereden met mijn rolstoel.

    Wanneer het een gakbal was geweest had je beter opgelet:D:D:D

  65. Op PSV na allemaal 17 wedstrijden:

    1. AZ 38 pt
    2. PSV 34 Pt
    3. Twente 33 pt (+25)
    4. Ajax 33 pt (+23)
    5. Feyenoord 31 (H*erenveen kan bij winst op Pisvee gelijk komen; de Friezen hebben dan een beter doelsaldo dus komen 5e)

  66. Vind en wél aansprekend, triest en met té “beeldende feiten” om weer integraal neer te zetten. Toch mag de waarheid en “zijn waarheid” natuurlijk geschreven worden. Dat geneuzel over “verbieden” is dikke onzin vind ik; er komt ook veel goeds uit voort. “Oordeel” zelfYoup

  67. En Youp met weer eens de eenvoudige relatie tussen misbruik en het celibaat. Ik vraag me af hoe het misbruik in de Protestantse kerken, in internaten, psychiatrische klinieken, scholen, sportverenigingen, scouting en ook thuis kan worden verklaard. Als het alleen om de frustratie van een ‘gedwongen’ seksloos leven zou gaan, hadden die kerels toch ook met hun poten van die kinderen af kunnen blijven en onderling (stiekeme) verhoudingen kunnen beginnen? Had heel wat leed bespaard.

  68. Eens, Diezerpoorter. Daarom is ht ook van belang naar de oorzaak te zoeken. Daar zal niet een verklaring voor zijn maar meerdere. Volgens mij maakt ‘ macht een belangrijk onderdeel daarvan uit. Naast misbruik hebben die paters de levens van velen negatief beïnvloedt met hun wijze van opvoeden. ik ken weinigen die blijmoedig terugkijken op hun internaattijd. In deze tijd zijn het de jeugdinstellingen waar kinderen zijn overgeleverd en zelf weinig in te brengen hebben.

  69. Dame, vind het ter discussie brengen van het celibaat helemaal niet gek. Dat echtpaar van de week ook niet, wat vind jij van die “opdracht”? Mijn beste SP-er had er ook een bepaalde gedachte over….Huub Oosterhuis. Heb er eens een stuk over gelezen: sprak me enorm aan. Weet jij van zijn gedachtengang? De Koningin vindt em ook interessant, ze laat hem zelfs (oa veelbesproken Kerst) toespraken schrijven.

  70. Lees nu pas verder….het lijkt of je reageert op het misbruik, gedurende LANGER (Bar zat geloof ik nog 10 jaar langer) dan de onderzochte periode …..dat je reageert om de roep van de slachtoffers om een 2e onafhankelijke commissie met: Ja maar hullie…… Tja.

  71. Tuurlijk eens Diezerpoorter…het gebeurt altijd en overal…..maar hoe walgelijk verschrikkelijk is 1 geval? Mag er consternatie ontstaan als misbruik gedurende een zeer langer periode door hierarchisch boven hen geplaatsten (lekker makkelijk machtsmisbruik ook), notabene in 1 zelfde gemeenschap EN ALTIJD ONTKENT, IN DOOFPOTTEN GESTOPT, ZELFS MET “ICH HABE ES NICHT GEWUSST BEGELEID…..dan de volledige aandacht krijgen. Mogen de slachtoffers asjeblieft krijgen wat ze als genoegdoening willen?

    Zo’n slachtoffer vergeet het zijn/haar leven niet. Gelukkig weet ik niet wat het inhoud om een trauma te hebben. Maar als het nu om 1 persoon ging….weet jij nog met hoevelen ze waren?

  72. Natascha, ik wil best wel een paar joeten sponsoren maar ga mijn bankrekeningnummer niet op internet pleuren. Kan het ook op een andere manier?

  73. Nog een 1/2 uur dan begint SR weer.
    Wie Natascha nog wil steunen, en daarmee de actie van SR, en ik verwacht dat enkelen dat nog wel zullen doen:
    Lees hier hoe he dat kunt doen:

    Dame, Jan D, Ingrid, Eva en Drama ik heb de deelnamemail van SR ontvangen, nogmaals hartelijk dank:D

    Ingrid, k zou het echt heel leuk vinden, mocht het niet lukken dan heb ik niet geboft 😀

  74. Zo gaat ie goed zo gaat ie beter. Wie maakt de 10 deelnemers vol.
    Dame, Jan D, Ingrid, Eva en Drama en Appie steunen Natasha /b]
    al. Wie volgen. 10 personen dat moet toch lukken.

  75. Dick, weet niet welk echtpaar je bedoelt? Die samenwonende priester misschien? Afijn, daar gaat het ook niet om. Ik vind het simpel om niet te zeggen simplistisch om het misbruik van priesters, paters en broeders aan het celibaat toe te schrijven. Een beetje teveel rechttoe-rechtaan redenering. Hoe verklaar je die vele tienduizenden misbruikslachtoffers vanaf 1945 van andere mannen (99% van de dader) dan?
    Een eens zijn we het uiteraard over het oordeel over misbruikers.

  76. @ Dame

    Dick, weet niet welk echtpaar je bedoelt? Die samenwonende priester misschien?

    Ja, samenwonend dus ipv getrouwd…zal wel 2011 zijn dat ik dat op 1 hoop gooi.

    Om die (vind ik idd ook) te simpele stelling te ontrafelen is het handig te weten wat je van het celibaat vindt……mij lijkt het (zonder stoer te doen) onmenselijk. En zijn dan mensen die niet-celibatair leven stiekum minder als die het wel “kunnen”?

    —–Deze Snowpatol vind ik nog beter —— :D:D:D:D

  77. Dank of sorry Koko, weet het eigenlijk niet 🙂 Maakt me ook niet zoveel uit, het kan ook zo weer een goeie week rustig zijn rond mijn postings. Ook afhankelijk van wie en hoeveel er met wat reageren. Alles onder controle in ‘Attem?

  78. Bericht door Koko Hattem, op 18 december 2011 om 15:29
    In assendorp mogen ze wel wat beter letten op de huisdieren, vanochtend bijna een kat onder gereden met mijn rolstoel.
    Zeker zo’n kat die ergens van een balkon is gevallen

    Mijn beste Koko, in Assendörp hebben katten altijd voorrang ook al komen ze iemand in een rolstoel tegen. Was het een zw?rte zonder steert?:)

  79. Ik vind niks van het celibaat, Dick. Dat moeten die lui helemaal zelf weten. Je leven alleen aan God en de kerk wijden, lijkt mij sowieso een zware opgave. Als je dan kijkt hoe mensen vroeger tot een roeping kwamen dan waren er velen bij voor wie dat geen eigen keuze was. De tweede zoon van een gezin of een zoon waar “geen vrouwenvlees” aan zat of een zoon voor wie het Seminarie de enige kans was om door te leren of het avontuur van de missie te gaan beleven. Dat waren echt niet allemaal mannen die het heel goed doordacht hadden en op hun twaalfde (!) al zeker wisten dat het celibaat iets voor hen was. Het rapport Deetman schijnt (heb niet kunnen lezen) ook te stellen dat het procentueel niet meer voorkwam in de katholieke kerk dan bij andere instellingen. Dat haalt ook de relatie met celibaat wat onderuit. Recent stond er een artikel over de protestantse kekren die over de laatste paar jaar al 400 meldingen van misbruik hadden. Het is helaas een wijderverbreider verschijnsel dan alleen van de RK kerk.

  80. Haha Dick, ik vond het wel leuk hoor. Mijn zegen heb je, tja en wie wil dat nu niet. Hier alles onder controle, bij jou ook neem ik aan?

    Assie ik weet niet of ie voor de aanrijding ook geen steert had, en met aanrijding bedoel ik die tussen die kat en mijn maatje 42.
    Kat zonder steert is als koko zonder gakbal;)

  81. Gaaaaf Assie (21:17), welke zendert of heb je die zelf ingelust?

    In gedachten breeeeren we em weer met een groepie mee in zo’n typisch Mokumse kroeg…voor we naar AJAX in De Meer gaan :D:D:D:D

  82. Tuurlijk moeten ze het celibaat zelf weten. Maar ik vrees wel voor de “gemoedstoestand” van met name mannen. Moeten vrouwen/nonnen ook waarschijnlijk en ik weet niet wat voor effect dat heeft.

    Heb je Doornvogel(s) ook gezien?

    Je leven alleen aan God en de kerk wijden, lijkt mij sowieso een zware opgave.

    maar in gezinsverband en gewoon in de maatschappij naar Gods woord proberen te leven is dan schijnbaar ook niet goed genoeg?

  83. In het journaal van vrijdag werd ook gezegd dat misbruik (&^%###&* wilde het onthouden) in een groot deel van de Nederlanse gezinnen voorkwam. Door de jaren heen. Omgevingen waar bewust of onbewust MACHT op een ander mens KON worden uitgeoefend, wel extra kwetsbaar. In die zaak rond die pedofiel in Amsterdam kwam ook wat voorbij over trainers en zijn (wel bijna altijd manlijk) pupillen. JE ZOU DE VADER ZIJN!

  84. nu sta ik voor jou,
    ik ben weer blijven hangen in de kroeg
    zo’n nacht ze weet t, heb ik nooit genoeg,
    hoe was het?
    dat was alles wat ze vroeg (wat ze vroeg)

    (refrein)
    want zij gelooft in mij,
    zij ziet toekomst in ons allebei,
    ze vraagt nooit maak je voor mij eens vrij,
    want ze weet, dit gaat voorbij.

  85. De allermooiste heren, van Dreetje. Heb hem eens in Vinkeveen ontmoet, vlak bij zijn huis. Zat met een mooie vrouwelijke collega te wachten op een daggie uut (via ’t werk) …..zeg ik: daar zit ie……met hoed op een kruk met een VERSCHRIKKELIJK vervelend kind bij zich…..had Rachel em schijnbaar in de maag gesplitst. We hebben het een heel tijdje aanschouwd….gelukkig lieten die muppets die ons moesten oppikken ff op zich wachten. Hij heeft ons nooit gezien, baalde veel te veel van dat jonk 😉

  86. zo’n nacht ze weet t, heb ik nooit genoeg,

    dat was ALLES wat ze vroeg :D:D:D

    zolang we dromen, van geluk
    dat ergens op ons wacht,
    dan vergeet je snel weer deze nacht
    zij vertrouwd op mij, dat is mijn kracht, oh mijn kracht

  87. Bericht door Dame, op 18 december 2011 om 21:20
    Misschien is je vriendin wat minder achterdochtig en ouderwets, Assie. Dan vraag je toch of zij het voor je overmaakt?

    Ik heb nu een goeie vriendin. Ze is nog achterdochtiger:) dan ik.

  88. Bericht door Assendörper, op 18 december 2011 om 21:40
    Ik heb nu een goeie vriendin. Ze is nog achterdochtiger dan ik
    .
    Ben jij vrijdag met die rooie naar huis gegaan?
    😮

  89. Bericht door dick, op 18 december 2011 om 21:21
    Gaaaaf Assie (21:17), welke zendert of heb je die zelf ingelust?/quote]

    Ik was tijdens de afwas even aan het zingen Dick en de hele K?rke heeft mee kunnen genieten van het zangtalent van Assie Hazes.:)

  90. Bericht door Derk, op 18 december 2011 om 21:43
    Bericht door Assendörper, op 18 december 2011 om 21:40
    Ik heb nu een goeie vriendin. Ze is nog achterdochtiger dan ik.
    Ben jij vrijdag met die rooie naar huis gegaan?

    Dat weet ik niet meer Derk. Ik kom met al die kleuren in de war.;)

  91. Assie, kerk en niet weten welke vrouw hij meegenomen heeft… Ik vermoed dat hij iig geen roeping tot priesterschap heeft, maar warom hij dan in een kerk moet gaan wonen?;D

  92. 100000 % eens

    Dick ik heb hem liever met zijn maten naast me op de bank met een gekoelde HJtje dan met een lauw flessie peerdezeike op de stroate.

    De jongste is gister voor het eerst (mag f de leeftied) goed an de pimpel ewest in t landelijke Spoolde….oudste drinkt niet heel vaak maar dat spul dinkt allemaal ‘Eineken….da’s dan wel weer jammer. Verder thuis :D:D:D Meestal hier haha….en strak op de banke niet echt.

    Lauw bier is sowieso uit den boze >:(>:(>:( Zou verplicht gespeedcooled moeten worden! Bier weggooien blijft zonde.

  93. Graag gedaan

    Bericht door Derk, op 18 december 2011 om 22:03
    Dankje voor de mededeling dat er reclame was Dick

    Was nodig om te melden dat we van Blof zaten te genieten met BETERRrrrrr

  94. Bericht door dick, op 18 december 2011 om 22:07
    Koko…hej ok n reden om wel naar die baggerzenders te kiek’n

    Vanoamp heb wie de tv uut ma eut lampie van de koelkast stiet iedere keer an

  95. Bericht door dick, op 18 december 2011 om 22:07
    Graag gedaan
    Bericht door Derk, op 18 december 2011 om 22:03
    Dankje voor de mededeling dat er reclame was Dick
    Was nodig om te melden dat we van Blof zaten te genieten met BETERRrrrrr

    Hmm oke ook een leuk nr, hier nu een tv op weet ik wat en op de pc klik 😀

  96. Draai nog ff een ‘Einekens over (weliswaar overgebleven van feestje) maar best weg te spoelen…vreemd dat verschil in inhoud:
    – deze 25 cl
    – gewoon fleschje 30 cl
    – GROLSCH 33 cl

    Maar die (statiegeldloze) draaiflesjes “moet” je verdorie, zeker als je er aardig wat hebt, wel ff naar de glasbak brengen >:(

  97. Supertramp dus…Charles Roger Pomfret (Roger) Hodgson (Portsmouth, 21 maart 1950) is een Britse zanger en muzikant. Hodgson bepaalde vanaf de oprichting van de band voor een belangrijk gedeelte het geluid van Supertramp. De zanger kwam bij de groep omdat Rick Davies een zwak had voor zijn “high reaching voice”.Bekende hits die het typische Supertramp-geluid meekregen zijn onder andere Breakfast in America, The Logical Song, Give a little bit, Take the Long Way Home, en nog vele andere. In 1983 verliet Roger Hodgson vanwege een conflict met Rick Davies de formatie om een solocarri?re op te bouwen. Dit afscheid leverde een succesvolle tour op (naar aanleiding van het album “Famous Last Words”). De muziek van Roger Hogdson volgde een totaal andere weg dan die van Rick Davies. Bij het uitbouwen van de solocari?re van Roger Hogdson verschenen albums waarop nog steeds het karakteristieke geluid van de Wurlitzer piano te horen is (In the Eye of the Storm, Hai Hai, Open the Door).Na het vertrek van Hodgson werd het stil rond Supertramp, maar in 1997 kwam de formatie weer in het nieuws. Een nieuwe concertreeks bood zich aan, alleen ontstond de vraag wie de plaats van Roger ging innemen. Uiteindelijk werd dit Mark Hart, gitarist en toetsenist van Crowded House.[bewerken]

    Opzienbarend: Trivia In 1987 brak Hodgson tijdens het klussen beide polsen. Artsen zeiden dat hij nooit meer zou kunnen spelen. Na anderhalf jaar revalideren was Hodgson genezen en ging hij weer optreden.

  98. Bedankt Koko 18 december 2011 om 22:17Vraag het ff aan mijn mooie en sterke vrouw-collega die woont bij Steenwijk maar heeft ze daar op school. Heb er alleen 1 op Landstede en een 2-ling op t Meander.

  99. Zoooooo, weer een paar van die Kolkfrikandellen achterover geslagen en ga zo plat. Mörg’n weer lekker an ut skoffelen. Heb er weer zin. Die weekends duren ook zo lang.

  100. Water in de mond!!!! Hapklare selfmade staafjes van V/D Kolk met natuurlijk ook hun saus-na recept van de eigenares :D:D:D

    Heb ze ’t al eens eerder gevraagd….maar uh: kom op, gewoon een vestiging in ’t mooie Stadshagen :D:D:D:D

  101. Alleen als Joppuh nog ff komt jubelen over zijn cluppie. Wil ik nog ff online blijven, want ik was vandaag ook erg blij met de 3 verliespunten voor Twente 😀

  102. Er is nog veel mogelijk in de eredivisie. Ajax mag na de winterstop: slechte velden >:(>:(>:( Gelijk met de billen bloot tegen AZ en Feyenoord.

    Woensdag voor de beker tegen Kaasstad :D:D:D

  103. Ik ben van mening dat het celibaat wel degelijk een mede oorzaak is van hetgeen wat er achter de kloostermuren en internaten is gebeurd.
    Sexueel misbruik werdt in 1936 al in boekvorm (Maria Monk)beschreven en de RK heeft massaal dat boek laten verbranden voor het uit kwam.Dat is het schandelijke van dit hele gebeuren,terwijl men het wist(jaren 40 eerste aangiftes al gedaan) willens en wetens onder de dekmantel hebben gehouden.

    http://www.wereldgeheimen.nl/de_schrik_van_de_magdalena_tehui.htm

  104. Dan laat ik hier de reactieruimte ff open. Boekverbranding?
    Ben erg benieuwd wat er uit deze discussie komt. Link lijkt serieus, maar heb (ff?) geen zin om het helemaal door te spitten. Het staat nogal haaks op Dame’s bewering volgens mij?

  105. Het is zeer interressant om het te lezen,in de jaren 40/50 is en was er veel ophef over dat boek.
    Je werdt er niet vrolijk van hoe het achter de kloostermuren toe ging.

  106. Ik ben van mening om het celibaat op te leggen een idiote regel is,die naar mijn menining indruist tegen alle natuurlijke gevoelens,en naar mijn mening is dat vragen om die mistanden die hebben plaats gevonden.

  107. Blijf bij je mening Zwolse, ik steun je……….. Oh welke mening?

    Ik ben van mening om het celibaat op te leggen een idiote regel is,die naar mijn menining indruist

    Gevonden mij mening die ik kan aanpassen.Heerlijk hoor voel me net een Rutte die debuut komt doen,

  108. Leefden Brongersma en Martin van Meurs dan ook celibatair, Zwolse? Die laatste komt volgende week de raad van Arnhem weer “versterken”.:(

  109. Derk.

    Bericht door Derk, op 18 december 2011 om 22:48
    @Zwolse, ook misbruikt?

    Mag ik je verzoeken dit soort walgelijke opmerkingingen absoluut niet meer te plaatsen.

  110. Discussie over het celibaat een beetje gevolgd…
    Mijn oma (91 jaar en gematigd katholiek) zei een tijdje geleden nog: ze moesten die priesters gewoon laten trouwen en seks laten hebben! Dan was het zo afgelopen met dat misbruik!

    Ik vind dat ze daar gelijk in heeft! Ze heeft wel vaker gelijk, dat ouwe mensje 😉

    Met gematigd katholiek bedoel ik, dat ze al jaren ieder jaar naar Lourdes gaat, maar ook al jaren geleden zei:”Ik zie daar mensen veel ouder dan mijzelf op de knieën in de modder vallen; maar dat doe ik niet! De Heer heeft me maar te nemen zoals ik kom!” Tof mens die oma van me! 😀

  111. Ik kan me vergissen Dame (ben eigenlijk de hele dag met andere dingen bezig geweest), maar dat is volgens mij een andere discussie toch?

    Als je puur kijkt naar het misbruik in de (katholieke) kerk denk ik dat dat op te lossen is door het celibaat af te schaffen. (Dat ben ik met mijn oma eens.)
    Het enige dat je dan nog overhoudt is het percentage verknipte mensen dat je ook gewoon in de maatschappij hebt. Bij die mensen zit gewoon een steekje los en die misbruiken…celibatair of niet.

    Mocht men nu het celibaat afschaffen, dan kan het zijn dat er nog een tijdje overheen gaat voordat die verhoudingen hetzelfde zijn als in de echte wereld. Kan me namelijk wel indenken, dat er mensen zijn die van plan zijn te misbruiken en denken dat de kop in te drukken door priester te worden en celibatair te leven. Daardoor zou het kunnen dat het percentage mensen met een schroefje los iets hoger is onder de “geestelijken”

  112. Dame.

    Je kunt er niet om heen ,dat in en binnen de gesloten muren van de RK heel veel mis is.

    Dat er misbruik in gewone relaties ook gebeuren is ook zo,alleen dan kun je daar aangifte van doen ,en wordt behandeld.Het kan en mag volgens mij niet zo zijn ,dat dit verdoezeld wordt.

  113. Ik kan me vergissen Dame (ben eigenlijk de hele dag met andere dingen bezig geweest), maar dat is volgens mij een andere discussie toch?

    Nee, Plantje, dat was net de discussie. Het klinkt heel eenvoudig en zeker voor mensen die slechts door de goede zeden geremd zijn in wat ze doen, om het te schuiven op het celibaat. Ik vind dat te makkelijk. Volgens mij heeft het meer met macht te maken en eigenlijk vind ik dat veel erger. Het celibaat kun je nog eens opheffen (en dat mag van mij, maar dat moeten ze zelf maar weten), maar machtsverschillen en daar misbruik van maken is van alle tijden. denk maar aan de dienstmeisjes die niet veilig waren (zijn) voor de werkgevers, of aan het geval Finkensieper en zo zijn er nog wel een paar meer te noemen. waarom zou de verkalring voor het walgelijke gedrag van de paters alleen ‘celibaat’ zijn en bij anderen iets anders. Vind ik niet logisch. Het appelleert vooral aan ideeën van velen over het onnatuurlijke van het celibaat. Er zijn ook genoeg celibatairen (binnen e’n buiten de RK Kerk) die nooit een kind of een ander zullen misbruiken.

  114. Dat er misbruik in gewone relaties ook gebeuren is ook zo,alleen dan kun je daar aangifte van doen ,en wordt behandeld.Het kan en mag volgens mij niet zo zijn ,dat dit verdoezeld wordt.

    Dat slaat nergens op, Zwolse. Over dit misbruik had ook aangifte gedaan kunnen worden, alleen durfden mensen dat niet door de hiërarchische verhoudingen binnen de kerk maar ook binnen de gehele samenleving in de jaren 50 (lees De Avonden maar eens) en door de wijze waarop er tegen seks werd aangekeken lange tijd. Het was in de jaren ’80 dat de rechtbank Almelo een verkrachter vrij sprak omdat het meisje van 17 op kamers woonde en dus “wel van wanten zou weten” en dat Noreen Winchester die haar verkrachtende vader vermoordde tot vele cel werd veroordeeld. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

  115. Ik zou er maar niet zo zeker van zijn dat er niet eens een boekje verschijnt over wat zich allemaal rond de meiboom heeft afgespeeld. Misbruik is in álle gevallen ernstig (daar is iedereen het hier over eens) en het helpt niet om het met platitudes en vooroordelen te analyseren.
    Dat die kerk het in de doofpot stopte is uitermate kwalijk, maar dat komt helaas vaker voor. denk maar aan de leerkrachten die van school naar school gingen zonder dat er aangifte werd gedaan.

  116. Nou, wat ik dus zeg: sommigen met een schroefje los (diemisbruik willen plegen) verschuilen zich in de rk kerk. De één, omdat hij daar gemakkelijk denkt te kunnen misbruiken. De ander in de hoop dat celibatair leven hem “geneest”.
    Maar anderen worden juist krom door het celibatair leven.

    Overigens hadden bij de oude Grieken leraren al massaal seks met hun leerlingen. Maar dat was toen geen misbruik; dat hoorde gewoon zo. (Ik keur het niet goed…noem alleen een feitje.)

  117. Waarom werd het celibaat eigenlijk opgelegd? Ik denk dat het inderdaad net wat @Dame zegt veel meer te maken heeft met een bepaald machts gevoel.
    Heb zelf gelukkig nooit les gehad van de nonnen (ben niet katholiek) maar wanneer ik vroeger bij mij in de buurt hoorde hoe er bij de nonnenschool werd gestraft, heb ik niet echt iets gemist.:)
    En dat had niets met sexueel misbruik te maken maar wel met machtsgevoel.
    En wat @Dame ook zegt ik denk dat machtsmisbruik vaker zoals inderdaad bij de dienstmeiden, bij de gegoede burger/boer ook veel voorkwam.

  118. Ik ben het met Dame eens dat als je pedofilie wilt onderzoeken dat je dan niet klaar bent met alleen de RK-kerk. Naema Tahir noemde in haar column in het buitenhof wel een manier om het in de volle breedte te onderzoeken: “Door een MRI-scan van de hersenen verplicht te stellen bij relevante functies.” Het schijnt namelijk mogelijk te zijn Pedofilie in de hersenen te kunnen zien. Dat is dus inderdaad De manier.
    Maar ja een verplichte MRI-scan bij een sollicitatie gaat te ver.
    In 40-45 werden ook dit soort onderzoeken gedaan en die zijn achteraf afgekeurd.

  119. Dame.

    Ik denk dat macht misbruik juist door de RK kerk is gebruikt,priesters en hogeren in de rangorde die zich vergrepen hebben werden beschermd,door het niet openbaar te maken,zodat de burgermaatschappij hen niet kon aanpakken.

    En natuurlijk zullen er geestelijken zijn die ter goede trouw handelen,maar dat neemt niet weg dat het wereldwijd nu naar buiten komt hoeveel er binnen de RK kerk heeft plaatsgevonden.Het boek van Maria Monk is niet voor niets toendertijd door de Katholieke kerk verboden.Het is echt niet dat het nu pas plaats vindt,maar al decennia lang.

  120. Omdat men vond dat priesters zich volledig aan God moesten wijden en niet gehinderd moesten worden door familie-aangelegenheden. Wat ik al eerder zei is dat velen die in een orde intraden, daar niet echt uit vrije keuze in gingen. Ook in de oorlog kwam het voor dat om eten bedelende westerlingen of ongedokenen joodse vrouwern een ’tegenprestatie’ moesten leveren. De mens is de mens een wolf.

  121. Je raakt een interessant punt, Plantje. Door de eeuwen heen is er verschillend gedacht over seks met kinderen. Lange tijd werden kinderen van 13, 14 jaar uitgehuwelijkt. Dat was heel gewoon.

  122. Waarom zou de burgermaatschappeij ze niet hebben kunnen “pakken”, Zwolse? Die lui staan en stonden niet boven de wet. Ik denk dat het – helaas – zo is dat kinderen in de hele samenleving lange tijd niet serieus zijn genomen en hun aanklachten (als ze al durfden) terzijde werden gelegd.

  123. Gisteren nog een Mevr .gezien en gehoord op de tv waar de ouders aangifte hebben gedaan van misbruik bij de bisschop en justitie,en om duistere reden hebben de ouders nooit meer iets gehoord.

  124. 61% van de vrouwen en 23% van de mannen met een verstandelijke beperking heeft een vorm van seksueel geweld meegemaakt, variërend van op een kwetsende manier aangeraakt worden tot verkrachting. Dit is hoger dan in de algemene bevolking. Bij vrouwen met een lichamelijke beperking is dit cijfer 35% en bij mannen 15%. Die percentages worden hoger als er naar specifieke vormen van seksueel geweld wordt gevraagd. Een aanzienlijk deel van het seksueel geweld heeft zich in de jeugd afgespeeld, met name bij mensen met een lichamelijke of zintuiglijke beperking.

    Even wat cijfers uit een andere hoek. Kunnen naturulijk ook kinderen van RK internaten zijn, maar ik gok dat dit breder is. Ik vind het schokkend dat de kerk nog steeds weinig emphatisch reageert, maar ik vrees dat vertegenwoordigers van andere stromingen/instituten ook heel lang zullen ontkennen dat er kennelijk iets grondig mis is wat misbruik betreft. Het eigen straatje schoon vegen is dan belangrijker dan het opkomen voor een slachtoffer.

  125. Zwolse, wie is daar verantwoordelijk voor: de kerk of justitie? Mij lijkt de laatste. Was het allemaal maar zo makkelijk en eendimensionaal en konden we alles maar op die ‘vreemde’ kerk met dat rare celibaat schuiven. Hoeven we voor de rest niet meer op te letten en na te denken.

  126. Dame.

    Er zullen ongetwijfeld wel vaker aangiftes gedaan zijn,maar ook dat er genoeg zijn geweest die onder de druk vanuit de kerk het erbij lieten zitten.

    Maar hoe je het ook wend of keert de kerk heeft decennia lang een vrijbrief geschapen dat de misbruikers hun gang konden gaan zonder gestraft te worden.En dat is het kwalijke eraan.

  127. Bericht door Assendörper, op 18 december 2011 om 20:39
    Natascha, ik wil best wel een paar joeten sponsoren

    Ik weet niet hoeveel een joet is, Ingrid, maar Assie doet dus ook mee. Zoekt alleen een bankrekening, dat moet te regelen zijn, lijkt me.

  128. Daarover zijn we het helemaal eens, zwolse. dat is een grof schandaal en daar plukken ze nu zelf ook de wrange vruchten van, hoewel dat niet in verhouding staat tot het leed van de slachtoffers. Ik heb ook op een school gezeten met paters waarvan er een – de ‘populairste’ op deze wijze in het nieuws kwam. En ondanks dat er puzzelstukjes op zijn plaats vielen, was ik erg geschokt. Temeer daar ik de slachtoffers ken en ook het schokkende boek van Joep Dohmen heb gelezen. Zoals gezegd: daarover zijn we het allemaal wel eens.

  129. Met dat laatste ben ik het grondig met je eens, dat het in allerlei instellingen plaatsvind,maar denk om dat juist de hoogste geestelijke leiders tot aan de paus toe dit jarenlang ontkent hebben,terwijl ze het wel wisten nu zo n enorme impact heeft.De kerk is wel een instituut waar miljoenen mensen hun vertrouwen in hebben en dat is ernstig geschaad nu.

  130. @Dame, ok daar had ik over heen gelezen.
    Hij kan via WLZ contact opnemen met Natascha.
    Dus stand van zaken is nu:
    Stand sponsering Natascha:
    Dame, Jan D, Ingrid, Eva , Drama,Appie,Bernard, Assendörper.

  131. @Plantje, je hebt nog even de tijd hoor om de sponsering officieel te regelen. De intentie is er en dat is tenslotte het belangrijkste.

    Duik mijn bed in weltrusten allemaal.

  132. Appie en Bernard, jullie bevestiging is ook binnen;)

    Jullie zijn allemaal TOP, maar dat zijn jullie allemaal! stuk voor stuk swz al:D

    Morgen is het zo ver, ik heb er zin in:D

  133. Zal wel niet veel zin hebben, maar toch: mensen let op bij het bochtje Van der Grondenmarke – Bentinckmarke! Het is spekglad!
    Ieder jaar weer zie ik hier mensen onderuit gaan. Vanochtend hoorde ik (jaloezieën waren nog dicht) de buurman al aan iemand vragen of het nog wel ging. En zojuist kwamen verschillende mensen uit de straat met de fiets aan de hand voorbij lopen.

  134. Krasse dame idd je oma! Zul je vast graag heen gaan, Plantje: KOESTEREN!!!

    – uitgesproken
    – humorrijk
    – mooie leeftijd zeg! Is ze nog helemaal gezond?
    – gematigd….haha
    – goed inlevingsvermogen in mannen

    Mijn oma (91 jaar en gematigd katholiek) zei een tijdje geleden nog: ze moesten die priesters gewoon laten trouwen en seks laten hebben! Dan was het zo afgelopen met dat misbruik!

  135. @ Ingrid: Dit heb ik me (ook hier) vaker afgevraagd….alleen bij mannen?

    Heb zelf gelukkig nooit les gehad van de nonnen (ben niet katholiek) maar wanneer ik vroeger bij mij in de buurt hoorde hoe er bij de nonnenschool werd gestraft, heb ik niet echt iets gemist.

    Heeft ongetwijfeld met MACHT en hierarchie (denken velen/zeer velen nog dat ze meer zijn dan een ander? dat ze zelfs met andere MENSEN mogen doen wat ze willen?) te maken. Kan ook bij bijvoorbeeld padvinders en trainers…..die bevinden zich ook niet thuis…..Terwijl het thuis natuurlijk ook kan. Nogmaals je zult de vader zijn >:(>:(>:(

    Nu ging het echter over de rapportage van Deetman. Of er een 2e onderzoekscommissie komt want al die (12.000 oid?) slachtoffers zijn nog lang niet geholpen (zo te horen!!). Neem het serieus en begin niet met “afkopen al dan niet in combinatie met Mea Culpa (met de Kerst?).

    Laamaar weer ff!

  136. Bericht door dick, op 19 december 2011 om 08:34
    Krasse dame idd je oma! Zul je vast graag heen gaan, Plantje: KOESTEREN!!!

    – uitgesproken
    – humorrijk
    – mooie leeftijd zeg! Is ze nog helemaal gezond?
    – gematigd….haha
    – goed inlevingsvermogen in mannen

    Tja…gelukkig inderdaad nog helemaal gezond. Het gaat allemaal wat minder snel, maar het gaat nog wel! Ook nog steeds goed bij d’r verstand.
    Ze heeft tot haar 74e nog ieder jaar als “bijbaantje” appels geplukt en was één van de beste plukkers die ze hadden! Al het geld dat ze dan had verdiend werd ieder jaar aan de kinderen en kleinkinderen geschonken.

  137. Goedemorgen,

    ik ben er vòòr!:

    Vuurwerk als lawinepijlen, cobra’s, nitraatklappers en vlinderbommen zijn dit jaar zwaarder dan ooit. Doordat in Nederland de populariteit van deze steeds zwaardere bommen toeneemt, is een verbod op particulier vuurwerk uiteindelijk onafwendbaar.

    —————————

  138. Ach Drama…ik ben het wel met je eens. Helaas verpest het uitschot het weer voor de mensen die met een paar rotjes en wat leuk vuurwerk wél genoegen nemen.

  139. Niet eens met verbod…zou zo weinig mogelijk willen verbieden (ook bijv. burka’s op de openbare weg niet, maar da’s wat anders ;)). Dacht: partijen met de V(rijheid) in hun naam ook niet.
    Er is onnoemelijk veel illigaal vuurwerk in omloop, daar heb je helemaal geen grip op…..we willen toch samenwerken in Europa? Hoe zit het dan met de plekken waar die rotzooi wordt ingevoerd? Hoe word het eigenlijk ingevoerd, welke afspraken zijn er met leveranciers van legaal vuurwerk? Zijn toch ook afspraken met verkopers van (vanzelfsprekend) legaal vuurwerk?

    Pak het eerst NOG MAAR eens beter bij de bron aan?
    En hoeveel jaar kennen we het fenomeen illigaal vuurwerk al: lang genoeg dat iedereen weet hoe je eraan moet komen…..lijkt weinig SCHOT in de bestrijding van illegaal vuurwerk te zitten.

  140. Het illegale vuurwerk komt voornamelijk uit Oost-Europa en wordt verhandeld door criminele organisaties in de Nederlandse consumentenmarkt.

    Verbiedend (pas op! verboden!) optreden helpt hier dus niet.

    De Tweede Kamer pleitte in 2008 voor het aanwijzen van vaste plekken voor het afsteken van vuurwerk.
    Ben ik helemaaal voor: je brengt de mensen in beweging (ontmoeten, en nieuwjaarwensen), en dat geldt ook voor de mensen die nu te bang zijn om met het vuurwerk in de straat, naar buiten te gaan.

  141. Ja heur, Marsweg was prima te doen, tot dat ik bij Bas Autowas kwam…

    @Natascha, je bent er toch wel zonder kleerscheuren vanaf gekomen?:o

  142. Op wat shakeritus na wel ja;) Er had daar gewoon onwijs veel water gelegen want op zich was de Marsweg heel goed te rijden maar had het daar te laat in de gaten. Gelukkig was het rustig op de weg en kon ik ook gewoon weer rustig een normale positie aannemen voor t stoplicht… Ben alleen wel wat stevig tegen de stoeprand aangeknalt met het wiel maar dat is dan maar jammer:P

  143. Mochten er nou wel vaste bezoekers komen kijken, zo zie ik er nu uit, een klein beetje anders dan vorig jaar met de kerstborrel:D:P

    Illigaal vuurwerk verbieden is natuurlijk niet mogelijk….maar dat ze in al die jaren nog geen spat zijn opgeschoten met vat op de verspreiding te krijgen :o:o:o Zie de situatie voor O/N 2011.

    vaste plekken vond ik ook geen doordacht idee. Carbidschieten wel op vaste plekken…..er wordt tenministe bekeurd (oogluikend volgens mij). Gelukkig lukt het mij nog wel aardig me in te leven. Zeker al het gaat om de lol van vuurwerk. Natuurlijk komen er ook factoren als
    – veiligheid
    – waarschuwen
    – kosten etc

    bij kijken. En natuurlijk zie je niet alles als ouders/ als school etc. Maar natuurlijk probeerde ik vrogger ook niet teveel deining rond vuurwerk te maken.

    Het blijft vooral bedoelt als vreugdevuur. Of storen menschen zich ook aan die knal(letjes) ’s avonds in deze periode van het jaar al?

  144. @ dick ; “vaste plekken vond ik ook geen doordacht idee.”
    waarom niet?

    Ik ga ervan uit dat ze hiermee vaste plekken bedoelen, waar van gemeentewege uit wordt afgestoken. Hoeft niemand meer geld uit tegeven aan die troep etc.

  145. Netjes Natascha! We kunnen je nu inderdaad in ieder geval herkennen! Heb je de kerstboom bij het lopen ook op je rug? 😀

    M.b.t. vuurwerk: hier net ook weer een klap waar de hele boel van trilt! Erg jammer! En als straks de kinderen wat vuurwerk willen afsteken met oud op nieuw kan het niet meer…. omdat dit soort uitschot niet even kan wachten en geen genoegen neemt met normaal vuurwerk!

  146. @ drama, vaste plekken zijn zeer moeilijk te handhaven….controle op de veiligheid lijkt me de dagen voor en op O/N de 1e prioriteit….zo heel veel volk hebben zo ook niet ter beschikking. Ook carbitschieten moet gecontroleerd worden: daar heeft de gem. écht vaste plekken afgegeven. Zie zelfs nog vaak verkeerd geparkeerde bussen….uh nee, geen emoticon.

  147. Geld: de jongens willen (ga ff bij mezelf af vrogger) echt niet dat VOOR hun vuurwerk afgestoken wordt. Dan maar zelf afsteken, in “alle” vrijheid. Dus ga je verbieden: gaat het door. Aan vuurwerk is altijd te komen…………dus nog harder. Volgens mij.

  148. @ Plantje, vind idd dat er in deze periode van het jaar best een deftige, preventieve, “vorobeeldbekeuring” uitgedeeld mag worden. Dit is puur

    “kijk eens hoe stoer ik ben en wat ik durf”.

  149. Bericht door Plantje, op 19 december 2011 om 11:29

    Netjes Natascha! We kunnen je nu inderdaad in ieder geval herkennen! Heb je de kerstboom bij het lopen ook op je rug?

    Ik kan het allicht proberen ben alleen bang dat er heeel weinig overblijft van boom en ballen ;D

    Bericht door ingrid, op 19 december 2011 om 11:39

    @Natascha, schrikken dus weer even maar tis weer goed afgelopen.

    Behoorlijk, ik dorst eerst niet door te rijden maar dacht tja kan hier ook niet blijven staan dus echt heel voorzichtig doorgereden en de terugweg ook nog wat angstig maar ach dat trekt wel weer weg!

    Dank u dank u allemaal!

  150. Dick, Was timmetje sneller dan dick 😉

    enne, geen idee, niet mijn klas, is een verpleging-klas 😉 Zal vast wel mooi van veur’n zijn 😉

  151. Gewonnen Tim :D:D:D makkelijker vanuit de schoolbanken wellicht?

    The Police nu met “flessenpost” is ook wowwwwwwwwwww:D:D:D

    🙂 vast en zeker Tim: mooi van veur’n!

    Is er altijd verkiezing op Dumpert?

  152. Bevestiging deelname Meters voor mama’s in Zwolle
    Datum: dinsdag 20 december
    Locatie: Rodetorenplein, Zwolle

    Beste Natascha,
    Namens 3FM en Zilveren Kruis, allereerst onze dank en waardering voor de meters voor mama’s die je dinsdag 20 december in Zwolle gaat maken in de sponsorestafette voor 3FM Serious Request. In deze bevestiging vind je alle relevante informatie voor je deelname:

    *Meld je bij de inschrijftent in het start/finishgebied op het Rodetorenplein in Zwolle

    *Tijdvakken: je kunt lopen vanaf 10:00 uur tot 19:30 uur
    (je mag dus afwijken van het door jou ingevoerde tijdvak)

    *Lengte van het parcours: 550 meter; je mag zo veel rondjes lopen of wandelen als je wilt

    *Parkeren in garage Mediamarkt

    *Kleedruimte dames en heren aanwezig. Er zijn geen douches. Neem geen waardevolle spullen mee.

    Heb je nog geen sponsors, geen nood;
    je kunt nog tot zaterdag 24 december 12:00 uur sponsors werven (ook nadat je hebt gelopen)

    City Captain in Zwolle is Sticks. Er is een avondprogramma van 16:30 uur tot 19:30 uur met 3FM DJ Domien Verschuuren en live optredens van Serious Talents Milkbar en Audio-adam.
    Tot dinsdag!

  153. Het zit zo, via http://www.metersvoormamas.nl kun je mij als loper opzoeken. Daar kan je invullen voor hoeveel je mij wilt sponsoren, dat kan per km ( ook met een tot max bedrag) of je kan me sponsoren voor een vast bedrag. Ik moet dus een uur lang lopen/wandelen op en nabij het rode torenplein in rondjes van 550 m en dan gaan ze aflezen hoeveel km ik heb afgelegd uit een apparaatje wat ik aan me schoen krijg. Ik ga zelf uit van max een km of 7 a 8 maar misschien is dat wel veel minder, veel meer zal het absoluut niet zijn, daar is mijn conditie niet toereikend genoeg voor.

    Dus via deze linkhttps://www.metersvoormamas.nl/sponsor-worden/steun-een-loper-of-de-meters-voor-mamas-actie kan je een loper zoeken, daar zoek je mij: Natascha Sieders, dan kun je dus al je gegeven en je bedragje invullen.

    Mocht dit te ingewikkeld zijn kan er natuurlijk 1 van jullie de leiding nemen en t geld verzamelen en dat die ene persoon het dan regelt.

    Het geld wordt na 26 december afgeschreven.

    Mochten er nog vragen zijn, hoor/lees ik het natuurlijk graag!

  154. Aha Tim…mij te commercieel wat baggerveel reclame. Deze echter wel doorgestuurd. Neem aan dat ik van jou wel lees als ut de moeite waard is. Op Youtube is volgens mij veel minder reclame? Op internetradio ook reclame….wordt ingeluid, maar heerlijk weinig 😀

  155. Erger me (na maatstaven thuis bijvoorbeeld) wel véél aan reclame hoor. In de auto ook altijd zappen bij reclame als ik geen cd luister.

    Héle goed gemaakte reclame kan ik echter wel waarderen. Lijkt mij gaaf eens (met jou ofzo, of een ander crea-iemand) een reclameclippie te maken.

  156. adblockplus = http://www.adblockplus.nl????

    Reclamemaken zeker een vak apart maar waar ontbreekt het de meeste reclamemakers aan dan?
    – fantasie (dodelijk)
    – humor (= essentieel voor reclame)
    – is de uitwerking gewoon niet goed en vind de maker het wel prima als ie 1x zijn geld heeft?

    Veel, ernstig veel overschatte en overbetaalde, gemakzuchtige prutsers. Natuurlijk in paarse broek en getooid met spuuglelijke bril en dito lok…..tja

    Hmmm, weet niet of ik nog op die site kijken wil Tim, zoon kijkt er wel eens. Ze hebben met elkaar ook een leuk clippie op youtube gezet (verder geen info 8))

  157. Zoon fietste, zaterdag, met maten naar de bios. —was ie zijn ID vergeten (die hij natuurlijk bij zich moet hebben)—-werd hem aanbevolen die thuis (in Stadshagen) op te halen??Zag em met een rooie kop nog net bellen naar maatje ⤝Kan het nog?⤝ aan de andere kant lachten ze ⤽Ja⤝??.komt ie ⤽bij de New Kids⤝ mag ie er niet meer in….hij had de penningen nog wel paraat. Is ie, net iets te laat, achter de rug van die ⤽verboTen toegang-wous⤝ toch in de zaal gaan zitten bij zijn maatjes.

    Wat een kinderachtige vrouwelijke wous….Die gelukkig toch nog verrast was en geen cent voor zijn bezoek heeft gekregen 😉

  158. Natascha, ik heb Admin gevraagd een artikeltje aan deze WLZ-actie te wijden om zo meer sponsors te trekken. Hoop dat je het een leuk idee vindt.

  159. Bericht door Dame, op 19 december 2011 om 19:29

    Natascha, ik heb Admin gevraagd een artikeltje aan deze WLZ-actie te wijden om zo meer sponsors te trekken. Hoop dat je het een leuk idee vindt.

    Helemaal prima:D

  160. Beetje kortdag he.. Je kunt contact opnemen met wim (directeur) van MultiCopy. Die staan wel in voor goede doelen, ik heb daar bedrijfsbezoek gedaan paar weken terug, aardige man.

  161. Zeg, Tim jij wilt toch dat ik in WLZ herkenning loop :P;)

    Ik krijg toch een hesje over me kleding heen met nr etc als ik het goed begrijp. En als het daad werkelijk zo koud gaat worden dan zal ik er toch een trui onder doen;)

  162. Natscha, dat is inderdaad ook zo. Jij gaat even knallen morgen, samen met mars. Ik neem aan dat jullie wel los lopen, zodat jullie beiden volledig kunnen lopen, en niet op elkaar hoeven te wachten…

  163. Ik kan sws niet met iemand lopen, ik loop altijd op me eigen tempo en hij ook, zijn benen zijn ook veel langer dus stappen zijn groter:P

  164. WLZ-twitter:

    FC Zwolle met 10 punten voorsprong op nummer twee Eindhoven de winterstop in (maandagavond Almere – Eindhoven 1-3. #FCZwolle #Zwolle

  165. @admin; Er stonden voor 9 uur vanmorgen allemaal politie langs de kant van de weg, duidelijk ergens op aan het wachten / te posten. Ze stonden 2 auto’s sterk, 100m van elkaar bij het Mercurehotel, vervolgens bij de bussluis onder de Ring en nog ergens…

    Is dat allemaal voor Natascha ;)? Of is er nog iets anders gaande????

  166. Danccccccccccccccceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee withs somebody nu op 3fm/SR….wou dat ik anders dan de klompendans, sckuifel’n en stiekum dansen kon :D:D:D

  167. ingrid, lopers uit haarlem waren al lang gestopt, om 2 uur vannacht al: werd te gevaarlijk, te glad, de motorrijders, begeleiders van het rode kruis, hebben de stekker er vannacht uut ‘etrokken.

Reacties zijn gesloten.