Asfalteringswerkzaamheden Ter Pelkwijkpark

Het wegdek van het Ter Pelkwijkpark wordt tussen de Ter Pelkwijkstraat en de bussluis opnieuw geasfalteerd. Om deze werkzaamheden uit te voeren wordt het verkeer op woensdag 16 mei omgeleid tussen 07.00 uur en 17.00 uur.

De Ter Pelkwijkstraat wordt voor gemotoriseerd verkeer gestremd. Geadviseerd wordt via de Wilhelminasingel te rijden. Fietsers kunnen gebruik maken van het trottoir van de Ter Pelkwijkstraat. De stadslijnen 4 en 10 van Maxx rijden op deze dag een aangepaste route. Informatie over dienstlijnen en tijden is verkrijgbaar bij Connexxion.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

9 gedachten over “Asfalteringswerkzaamheden Ter Pelkwijkpark”

  1. Inderdaad, mijn idee.

    Het is volgens mij een goed idee om autoverkeer uit het compacte centrum te weren, en de auto’s op te vangen in vlakbij gelegen parkeervoorzieningen. De fiets krijgt hiermee meer ruimte. Dat heeft een hoop positieve gevolgen: er passen meer mensen in het centrum, het wordt er gezelliger van, ook door de terrassen die nu plezieriger worden, de luchtkwaliteit en geluidsoverlast van door het centrum rijdende auto’s wordt beperkt, en zo is er nog wel meer. Maar wees dan wel consequent.

    Of je maakt de keuze om het verkeer daar te weren, en neemt dan ook de maatregelen die er bij horen: bussluis en bebording etc. inclusief handhaving bij stelselmatig sluipverkeer, Of je faciliteert een verkeersloop voor alles op deze plek. Nu is het van alles niks…..

  2. Tja, ik ga ook voor het gemak maar met de fiets naar de stad ipv de auto. Gaat sneller en het schijnt ook nog goed te zijn 🙂 🙂

    Maar met dit hondeweer ga ik liever met de auto, vervelende is dat iedereen die naar de stad gaat er ook zo over denkt.. 🙂
    Sta ik dus weer vast.

  3. Hm, totaal geen last…. ik kon op de Spoolderbergweg lekker doorrijden hoor. Wezep-Stadshagen binnen 25 minuten. H?©?©rlijk gewoon dat je langs al die autos kan doorrijden. Goed, alleen de oversteek naar Katerveer heb ik vandaag niet gedaan vanwege drukte (gisteren had ik mazzel; stond een Trabant met trammelant vlak v?³?³r de oversteek net toen het groen was geworden voor auto’s dus de auto’s voor hem reden weg waardoor de weg voor mij mooi vrij was om over te steken ;D )

    Maar ik herken het wel. Ik zie inderdaad auto’s al vrij snel vast staan. Normaal geproken ben ik met de fiets al zeker niet traag in vergelijking met de auto (wel langzamer maar niet veel) op die route maar in de spits moet de auto toch echt het onderspit delven.
    En als het gaat om een ritje Stadshagen naar Zwolle Centrum is het al helemaal bekeken. Ik WAS al sneller met de fiets maar met slecht weer is het helemaal simpel om de auto eruit te rijden, dan hoef ik niet eens moeite te doen ;D

    Maar ik heb ook niet veel vertrouwen in die bussluizen.
    De bussluis bij Kerkbrugje bijvoorbeeld kan je met goed fatsoen geen bussluis noemen maar hoogstens een lichte snelheidsremmer; daar vallen veel prenten uit te delen aan automobilisten die er toch langs rijden.
    Ook bussluizen waar zelfs van die lompe gaten in de grond zitten om auto’s tegen te houden werken vaak niet. De gemiddelde SUV rijdt er zonder problemen overheen maar ik heb zelfs een kleine middenklasser al eens netjes over zo’n gat zien manouvreren.

    Wil je een beetje effectief auto’s weren dat zijn pollers denk ik een betere oplossing.

  4. pollers zoals in het centrum zijn geen gek idee, maar zoals die aan de Werkerlaan net buiten Stadshagen is echt de grootste onzin.

  5. Hallo hee, wat een filmpjes. Ik weet nog van enkele jaren geleden. Toen was de poller in de van Karnebeektunnel nogal ongehoorzaam. Zonder enige voormelding vloog ie opeens omhoog, terwijl er een taxi of bus (met zendertje) overheen vloog. Letterlijk dus. Dat heeft nog heel wat geld gekost…….

    Groet van Q106

Reacties zijn gesloten.