De Fundatie wint ToerNed Dagattractie Award

Zwolle – Vereniging ToerNed kiest ieder jaar uit het complete aanbod van dagrecreatieve bedrijven een vakgenoot die een meer dan opvallende prestatie heeft neergezet in het voorgaande kalenderjaar. De winnaar wordt gekozen aan de hand van een voorselectie, waarbij innovatie, marketing en aansprekende originaliteit de belangrijkste toetsstenen zijn. 

 fundatie.jpg 

Museum de Fundatie uit Zwolle heeft in 2013 met haar eigenzinnige en gedurfde aanpak aan Nederland laten zien waar een klein museum groot in kan worden, en ontvangt daarom in juli uit handen van het bestuur van Vereniging ToerNed de ToerNed Dagattractie Award.Museum de Fundatie voert een actieve, gevarieerde en aansprekende programmering op twee aansprekende locaties. Museum de Fundatie heeft een duidelijke missie, waar de ambitie en passie vanaf spat.

Mede daarom is het bewonderenswaardig dat de helder uitgesproken visie op het brengen van topcollecties in hoogwaardige gebouwen vervolgens doelgericht wordt overgebracht op een sterk groeiend aantal bezoekers. Deze marketingprestatie bestaat uit een slimme mix van aansprekende architectuur waarbij functioneel gebruik en ruimtelijke beleving hand in hand gaan, en daarnaast een gevarieerde en hedendaags aansprekende programmering. Hiermee weet Museum de Fundatie haar passie voor beeldende kunst en de presentatie daarvan over te brengen op een groot en breed publiek. Met name de visueel zeer aansprekende uitbreiding aan de Blijmarkt, het kunstzinnige oog op de binnenstad van Zwolle, heeft (inter)nationaal aandacht voor de gedurfde architectuur gekregen waarmee de focus van kunstminnend Nederland definitief op Museum de Fundatie is komen te liggen.

De bezoekersaantallen worden inmiddels uitgedrukt in honderdduizenden, waarmee het museum concurrerend is voor bedrijven en instellingen in het middensegment van de dagrecreatieve markt. Musea, attractieparken, speelparadijzen en dierentuinen proberen ieder op eigen wijze de grotere bezoekersaantallen aan zich te binden. Opvallend is dat juist organisaties die passie verkondigen er in slagen om het publiek met een helder en logisch aanbod te bereiken.

De Vereniging ToerNed heeft er alle vertrouwen in dat Museum de Fundatie een aansprekende dagbestemming voor het Nederlandse publiek zal blijven.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

4 gedachten over “De Fundatie wint ToerNed Dagattractie Award”

  1. Goed gedaan Ralph !

    Perfect beleid: Leverde de ontdekking van een bijzondere Van Gogh op ,vervolgens volgde de creatie van een ge-wel-di-ge publiekstrekker met dank aan Henket ookwel en next … wat gaat er allemaal volgen.

    Ben benieuwd , heb er alle vertrouwen in .

  2. Super!! Na de aansprekende verbouwing en uitbreiding is het alleen maar beter gegaan met de Fundatie, en dat is natuurlijk in de lijn van de verwachting anders investeer je niet zo dik!
    Van harte gefeliciteerd, trots dat Zwolle zoiets moois binnen de stadsgrenzen heeft!!

Reacties zijn gesloten.