Mysterie rond verkeersbord bij Ceintuurbaan

Zwolle – Menig Zwollenaar kijkt de laatste week met verbaasde blik naar nieuwe verkeersborden op de Ceintuurbaan in Zwolle. 

24-11-2014__nieuwe_verkeersborden_langs_de_ceintuurbaan_04.jpg 

Is het een verplichte route? Waar naar toe? Wat is welke straat? Het lijkt erop dat als je naar een aantal adressen op de Ceintuurbaan moet, je de aangewezen route dient te volgen, maar krijg je dat in een paar tellen dat je aandacht voor het bord kan hebben ook duidelijk? Wat betekent dat nummer 15? Is het wel veilig, als je iets te lang naar dat verkeersbord tuurt?

24-11-2014__nieuwe_verkeersborden_langs_de_ceintuurbaan_02.jpg

24-11-2014__nieuwe_verkeersborden_langs_de_ceintuurbaan_03.jpg

24-11-2014__nieuwe_verkeersborden_langs_de_ceintuurbaan_01.jpg 

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

28 gedachten over “Mysterie rond verkeersbord bij Ceintuurbaan”

  1. Na even nadenken snap ik echt wel wat ermee bedoeld wordt, maar of dit nu handig is als verkeersbord??? Wat een lelijk, onoverzichtelijk bord, waarbij er ook nog eens gestimuleerd wordt om te keren op een 70 weg. Ook al gaat de tegenliggende richting niet tegelijk over, het blijft een risicootje. Want hoe luiden de verkeersregels? In principe moet je altijd wachten als je keert, maar je zou ook kunnen zeggen dat dit geen bijzondere verrichting is, omdat dit nu de officiële route is. En dan zouden de auto’s van de Meppelerstraatweg op je moeten wachten omdat jij op een voorrangsweg zit.

    Mijn voorspelling: dit bord staat er volgend jaar om deze tijd niet meer. Maar hopelijk niet vanwege het aantal ongelukken.

  2. Dat deed ik altijd al om een stuk af te snijden en brandstof te besparen, fijn dat er nu ook een legaal verkeersbord is om dat te blijven doen…:D:D

  3. Staan deze borden wel op de juiste plaats? Volgens mij horen deze borden bij het “illegale hazenpadje” Meppelertunnel. Hierdoor word het modderpaadje gelegaliseerd.

    Zie twee artikels verderop.

  4. Als de ANWB nog verantwoordelijk was voor de borden, dan hadden deze gedrochten er toch echt anders uitgezien.
    Lekker handig ook om met twee pijlen te werken, ook een voor de richting waar je NIET vandaan komt. LOL

  5. Ik denk niet dat het een bord is die verteld dat je nu legaal mag keren op een plek waar dat eigenlijk niet veilig is. Denk eerder dat het een aanwijs bord is zodat je kan zien aan welke kant de even nummers en aan welke kant de oneven zijn en je dus kunt zien aan welke kant je eigenlijk zou moeten komen.

  6. is toch niet zo onduidelijk? wil je naar nrs 8-34 dan moet je bij de verkeerslichten keren/terugrijden om daarna de parallelweg op te gaan. En je moet dus oppassen voor verkeer wat van de Meppelerstraatweg komt, want dat slaat op dat moment ook af de ceintuurbaan op.

  7. oh, bij nrs 3 -15 moet je rekening houden met de meppelerstraatweg. bij nrs 8-34 is het vast de boerendanserdijk waar je rekenning mee moet houden…

  8. Is gedaan voor de bedrijven aan de Ceintuurbaan. Op nummer 15 zit bijvoorbeeld Vishay BCcomponents (vroeger Philips) en het
    Polymer Science Park. Als je bijv nummer 15 op je navigatie intoetst ben je al voorbij de ‘afrit’ naar de parallelweg voordat je navi een seintje geeft. Snap dat bord wel hoor.

  9. Dus de borden zijn er speciaal voor Philips gekomen? Ik snap er nog altijd niets van, laat staan dat iemand van buiten Zwolle het begrijpt. Erg onveilig ook!

  10. @Opa
    BCcomponents heeft dacht ik de ingang aan de Floresstraat, een groot schuifhek waardoor je op de parkeerplaats komt. Bedoel je met de paralelweg het stukje weg vanaf de Meppelerstraatweg (langs de McDrive) naar dit elektrisch bediende brede schuifhek?

  11. Nu lees ik iets over voorrang. Maar daar is natuurlijk geen sprake van. Als je nu spreekt over volkomen nutteloze infoborden, dan zijn deze borden dat wel. Waarom niet gewoon een info plek langs de weg, waar je in alle rust, dus stilstaand kun zoeken naar de juiste route.
    Inmiddels heb ik de borden al enige tijd bestudeerd, maar ik ben er nog steeds niet uit, wat nu eigenlijk de bedoeling van de borden is.
    Ik kan wel een betere oplossing bedenken en heb daar niet voor doorgeleerd.

Reacties zijn gesloten.