Ernstige aanrijding op IJsselallee Zwolle

Zwolle – Woensdagochtend 1 april heeft er een ernstige aanrijding plaats gevonden op de IJsselallee waarbij meerdere voertuigen betrokken waren. Een persoon is overleden en er waren meerdere gewonden.

01-04-2015_ijsselallee_1.jpg  

De aanrijding gebeurde voor de kruising IJsselallee met de Ittersumallee waar een kettingbotsing plaats had gevonden en er meerdere gewonden vielen. Twee inzittenden van de achterste auto zijn door de brandweer uit de auto geknipt. De 79-jarige bestuurder is overleden en de 72-jarige bijrijder is in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis gebracht. Een 44-jarige bestuurder van de bakwagen was met het hoofd tegen de voorruit gekomen en is met nekklachten meegenomen door de ambulance. Door de aanrijding ontstond er een verkeersinfarct op de IJsselallee en moest het verkeer omrijden via de Vrouwenlaan. De weg was in verband met technisch onderzoek nog enige tijd afgesloten. 

01-04-2015_ijsselallee_2.jpg

 01-04-2015_ijsselallee_3.jpg 

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

22 gedachten over “Ernstige aanrijding op IJsselallee Zwolle”

  1. Verschrikkelijk zeg. Hopelijk komt het met andere slachtoffers weer goed. Als je met je hoofd tegen de voorruit knalt lijkt het mij wel dat je geen gordel droeg….

  2. ribo

    Dus? Ook maar weer de snelheid downgraden ?
    Nederland heeft een van de veiligste wegen van Europa en misschien wel de wereld, vele kruisingen zijn vervangen door rotondes.
    (die ook nog heel krap zijn uitgevoerd zodat je er met minimale snelheid voorbij moet).

    Provinciale wegen worden tegenwoordig gebouwd met een fysieke rijbaanscheiding, of een dubbel doorgetrokken streep.
    En boetes die het hoogste zijn van Europa..

    Nergens is de infrastructuur zo goed als in Nederland, maar toch klagen mensen zoals jouw er nog over.
    0 doden is een utopie.
    In dorpen zijn de laatste 10 jaar veel wegen verlaagd van 50 naar eindeloze 30 km zones, en nog klagen mensen over de wegen hier pff..

  3. Misschien gebeuren er wel veel ongelukken omdat mensen bang zijn voor al die flitspalen daar. Als het stoplicht op oranje springt remmen mensen vaak zo spastisch dat je botsingen krijgt.

  4. @Chistiaanzwll,

    Hoe kom jij aan die wijze info ?

    Gezien de foto,s lijkt mij eerder een gevalletje afstand houden en alert zijn in het verkeer.

    De compacte auto had niets in te brengen door de hoge constructie van de laadklep en de klap van de impact is fataal geworden.

  5. Dan nog lijkt het mij onmogelijk om met je hoofd tegen de voorruit te komen. Maar goed; wie ben ik om dingen te suggereren. Toen ik mijn reactie schreef stonden de foto’s er overigens nog niet bij.

    @10; wat wil je met die torenhoge boetes die voor rood licht gelden. Maar met voldoende afstand kun je makkelijk remmen hoor. Let maar eens op het aantal meters afstand dat 100 meter voor het stoplicht gehouden word. Iedereen drukt door om zelf mee te kunnen met het groene licht.

  6. Veel sterkte voor de nabestaanden, verschrikkelijk, jammer dat WLZ foto’s plaatst, volstrekt onnodig. Het is bij het lezen van dit artikel al meer dan duidelijk dat dit een verschrikkelijk ongeluk is.

  7. Afschuwelijk ongeluk, bij mij om de hoek… Afstand houden en opletten. Ooit heb ik ook m’n les daarin geleerd. Klagen over verkeerssituaties lijkt me ook onzinnig: het gaat gewoon een miljoen keer goed, en één keer niet…
    Maar de flitspalen…ja, laten ze die bij scholen neerzetten. Waar veel kindjes lopen en fietsen moet gewoon stapvoets gereden worden.

    Sterke voor alle betrokkenen.

  8. @Christiaan,

    Er is helemaal geen hoofd bij het raam geweest,raam is ontzet door aanrijding en daarna naar buiten gedrukt door de hulpverleners. Jouw bewering is dus onjuist.

  9. @Blauwvinger en @Christiaan

    Wie zegt dat de twee inzittenden van de blauwe auto met hun hoofd de voorruit hebben geraakt?

    Als je de foto’s van dhr. Verkerk nóg beter had bekeken zie je dat er een derde persoon uit een andere auto behandeld wordt.

  10. Hugo,

    Ik niet zag dat al duidelijk bij de fotoreportage van Verkerk en dan zie je dat er meerdere voertuigen bij betrokken waren.

    Christiaan verbind gelijk conclusie dat inzittenden van de Yaris de vooruit hebben geraakt en zodoende dus geen gordel hadden gedragen. Maar dat blijkt nergens uit.

  11. @10: er gebeuren op dat stuk weg gewoon erg regelmatig ongelukken. Het is me niet duidelijk waarom je mijn opmerking over dat specifieke stuk weg meteen op het hele Nederlandse wegennet projecteert.

  12. wat wil je met die torenhoge boetes die voor rood licht gelden.

    De hoogte van de boete moet geen reden zijn om wel of niet door rood licht te rijden.

  13. @Blauwvinger. Ik sprak in enkelvoud omdat het in het stuk hierboven ook staat. Goed lezen.

    Een andere bestuurder was met het hoofd tegen de voorruit gekomen en is met nekletsel meegenomen door de ambulance.

    Dus geen inzittenden van de Yaris.

  14. Als je, zoals in het stuk vermeld wordt, je hoofd raakt met de ruit (berijder/passagier van een andere auto!), is het zéér aannemelijk dat de gordel niet om was. Andere verklaring kan zijn dat de gordel niet gewerkt heeft. De conclusie van Christiaan lijkt me dus best plausibel.

    Daarnaast snap ik niet waar 10 de conclusie vandaan haalt dat Ribo vindt dat de situatie aangepast moet worden. Volgens mij wordt er alleen een feit genoteerd waar 10 allerlei suggestieve reacties op plaatst. Allemaal aannames die wellicht wel, maar wellicht ook niet waar zijn.

    Overigens doet dat niets af aan het leed voor alle betrokkenen.
    Sterkte voor iedereen die er bij geweest is, slachtoffers, passanten én hulpverleners.

  15. Als je met je yaris achterop een stilstaande vrachtwagen rijdt, dan blijft er ook niet veel over van jezelf en je auto! Sterkte voor de nabestaanden!

  16. @Mike70
    Dat klopt, de boete is ook geen reden om wel of niet door rood te rijden. Het is wel een reden om al dan niet als een idioot te remmen bij een oranje stoplicht.

Reacties zijn gesloten.