Digitale Wijzer minder goed gelezen

Zwolle – Voor een onderzoek naar het functioneren van de Wijzer als communicatiemiddel van de gemeente Zwolle is de gemeente op zoek naar de mening van de Zwollenaren. In de Wijzer staan nieuwsberichten en informatie van de gemeente Zwolle.

Uit onderzoek van de gemeente Zwolle is gebleken dat de digitale Wijzer minder wordt gelezen dan de papieren versie die vroeger in de Peperbus stond. Graag komt de gemeente Zwolle met u in contact om te achterhalen waarom dat zo is. Met behulp van uw mening kan de gemeente Zwolle de communicatie naar haar inwoners verbeteren. De oproep tot deelname aan het onderzoek is bedoeld voor mensen uit Zwolle die ouder zijn dan 18 jaar. Een medewerker van de gemeente Zwolle stelt u enkele vragen tijdens een interview. Het interview duurt maximaal een half uur en vindt plaats in het Stadskantoor of het Stadhuis.

 
De interviews vinden plaats tussen 1 en 24 juni en worden op afspraak gemaakt. Als dank voor uw deelname ontvangt u een VVV-bon ter waarde van 10 euro.
 
Meld u aan
Heeft u de Wijzer wel eens gelezen en mogen wij u interviewen? Meld u dan aan door een mail te sturen naar e.pot@zwolle.nl.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

2 gedachten over “Digitale Wijzer minder goed gelezen”

  1. Online worden we tegenwoordig ook overstelpt met informatie en prikkels. Wanneer er vervolgens op social media of waar dan ook een link voorbij komt met de “Digitale Wijzer” dan zet mij dat echt niet aan tot klikken. Het komt saai over tussen de rest, prikkelt niet, totaal niet boeiend, echt een typisch oversla-moment (puur vanuit mijzelf geredeneerd, eerste indruk, instinctieve reactie – reflex).

    Ik denk dat het beter werkt om de informatie die in de Digitale Wijzer staat, in hapklare brokken te verdelen en deze stuk voor stuk aan te bieden via de social media. En te voorzien van goede aantrekkende titels zodat men wel MOET klikken uit nieuwsgierigheid. Alleen op die manier denk ik dat online er genoeg mensen klikken.

    Wat belangrijk is is de 80/20-regel. Hoe deze werkt staat uitgelegd hier: https://moz.com/blog/are-your-titles-irresistibly-click-worthy-viral wat dus met name van toepassing is op titels.

    Ik denk, dat wanneer de gemeente Zwolle deze informatie toepast op titels die gegeven worden aan hapklare brokken informatie uit de Digitale Wijzer, dat deze zonder problemen de versie in de dodebomenmedia achter zich kan laten. 😉

  2. Haha! Typisch overheid kwestie…
    Willen ze weten wat je vind van iets digitaals, moet je langskomen!
    Die is gek!

    Als er nou eens geen digibeet op wordt gezet dan kan het wat worden… ik heb serieus een app gedownload, waar ik wekelijks een PDF moet downloaden om wat te lezen…

    Sorry maar dit ligt niet aan het digitaal gaan, dit ligt aan de onkunde van de betreffende ambtenaar. Met 1000 waardebonnen nog niet op te lossen.

Reacties zijn gesloten.