Twee verdachten aangehouden voor straatroof

Door Redactie

Zwolle – De politie heeft dinsdag 19 juli een jongen uit Zwolle aangehouden voor een straatroof op de Berkenlaan. Een 18-jarige man uit Zwolle werd in de nacht van zondag 10 op maandag 11 juli bedreigd en moest zijn jas afgeven. Eerder hield de politie al een 17-jarige Zwollenaar aan voor betrokkenheid bij de straatroof.

De 18-jarige man reed in de nacht van zondag 10 op maandag 11 juli samen met een vriend op zijn fiets naar huis toen zij werden gevolgd door twee mannen op scooter(s). Ter hoogte van de Berkenlaan dwongen ze hen te stoppen. De man werd bedreigd en moest zijn jas afgeven. Vervolgens gingen de daders er vandoor. Dinsdag 12 juli werd een 17-jarige jongen uit Zwolle aangehouden, nadat hij een aanrijding had veroorzaakt terwijl hij reed in een gestolen auto. Hij is vermoedelijk betrokken bij de straatroof. Verder onderzoek leidde naar een tweede verdachte voor de straatroof, een 17-jarige jongen uit Zwolle. De tweede verdachte is dinsdag 19 juli aangehouden. De politie is nog volop bezig met het onderzoek.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

16 gedachten over “Twee verdachten aangehouden voor straatroof”

  1. Het schijnt dat mensen er daar o.a. om de serene rust, om niet met deugnieten, kwajongens en schavuiten van doen te hebben en om de politieke invloed wonen. Er is daar natuurlijk wel wat te halen!

    Gat op de markt 😮

  2. Slachtoffers geloofden niet in de ware islam en waren vast en zeker blank. Dit soort incidenten is vrij normaal in grote steden in Nederland. Wees blij dat je smartphone nog hebt en je hoofd nog vast zit op je schouders.

  3. @M de kleine – lekkere insinuaties weer. Waarom betrek je de Islam erbij? Er wordt nergens gerept over de afkomst van de daders. Het is je zoveelste reactie hier op weblog waarin je pijlen direct richt zonder bewijs.

  4. Vet logisch om de Islam erbij te betrekken… Door zulke personen zoals jou gaat de wereld kapot ja… Al dat haatzaaien

  5. Bericht door Ekte ek, op 23 juli 2016 15:42
    Hoop dat je wel begrijpt bij wie de haat vandaan komt.
    Haat tegen het westen.
    Haat tegen anders denkende dan de islam.
    Vrouwen onderdrukken.
    Enz enz enz enz.
    Ekte ek . Praat niet over haat als je niet weet waar de klepel hangt!

  6. Eens:

    Bericht door Ekte ek, op 23 juli 2016 15:42

    Vet logisch om de Islam erbij te betrekken… Door zulke personen zoals jou gaat de wereld kapot ja… Al dat haatzaaien

  7. Ja, je ziet vaak dat het dezelfde types zijn die dit soort acties uitvoeren. Kijk maar naar “Opsporing Verzocht”. Als je dat echt ontkent, ben je volgens mij niet aan het opletten.

    Echter, uit naam van de Islam zal dit volgens mij niet gebeuren. Een nichtje van me is onlangs bekeerd tot de Islam. Ik wens haar er veel plezier bij! Ik vind het dom, maar niet dommer dan welk ander geloof dan ook. Het is haar leven.

  8. Dus je bent het eens met

    M. de Kleine, op 22 juli 2016 10:58

    die overal zit te trollen. We kunnen hier de 100x gevoerde discussie wel herhalen plantje…oververtegenwoordiging in sommige overtredingen/misdrijven/misdaden is bekend. Ook ik bekend dat “wij roomblanken nogal oververtegenwoordigd zijn in witte boordencriminaliteit, corruptie, chantage, vriendjespolitiek etc” toch zeggen we niet dat “vooral de corrupten die van chantage, vriendjespolitiek e.t.c.” uit Limburg komen en of VVDer zijn 😉

    Vooroordelen zijn nooit goed, sta eens onbevangen tegenover iemand. Gun iemand een eigen mening/geloof. Ongeacht huidskleur, geloof of (politieke) overtuiging. Je mag het bijvoorbeeld dom vinden van je nicht. Dom vinden dat iemand geloofd…hoe vreemd: Ik vind het (weet het zeker) dom dat een ander iets geloofd. Niet zeker weet. Als ik degene spreek zeg ik “jij bent dom (dat weet ik zeker) dat jij geloofd”…Lijkt me een kansloze missie waarbij die ander in zichzelf of hardop lacht en zegt: “Hij is niet wijzer (dat weet ik zeker)”.

    Vooroordelen: Dacht jij ook dat die gek in Munchen namens IS handelde? Geloofde jij dat of wist je het wel zeker?
    Blijkt ie geïnspireerd door de volkomen doorgeslagen ultra-rechtse gek, die nog even gek blijkt te zijn. Brevik. Wij hebben altijd te vroeg ons oordeel klaar. Niet of zo weinig mogelijk oordelen is beter.
    Daar is trouwens ook een bijbelse spreuk over….heeft hier al heel vaak gestaan.

    On topic

    Twee verdachten aangehouden voor straatroof

    Zonder signalement maar wel in Berkum…dat dan weer wel 😉

  9. Of zoals deze historicus het schrijft…zonder de naam (Brevik) te noemen, die ik op het journaal hoorde Geïnspireerd door…

    On topic: Ja, Berkum is een erg rustige, welgestelde witte wijk, waar bijna nooit wat gebeurd. Natuurlijk gun je niemand dit topic-gebeuren toe.

  10. Ah…een goeie ouwe zinloze discussie, omdat iemand niet het juiste zegt!

    Bericht door dick, op 23 juli 2016 21:57
    Dus je bent het eens met
    M. de Kleine, op 22 juli 2016 10:58

    Nee, ik ben het niet met hem eens. Dat geef ik ook aan. Ik denk helemaal niet, dat dit gedaan is door mensen die vonden dat hun slachtoffers niet (genoeg) in de Islam geloofden.

    Bericht door dick, op 23 juli 2016 21:57
    die overal zit te trollen.

    Eens, hoe hij/zij het brengt, daar kan ik me niet helemaal in vinden

    Bericht door dick, op 23 juli 2016 21:57
    We kunnen hier de 100x gevoerde discussie wel herhalen plantje…oververtegenwoordiging in sommige overtredingen/misdrijven/misdaden is bekend.

    En dat mag gewoon genoemd worden.

    Bericht door dick, op 23 juli 2016 21:57
    Ook ik bekend dat “wij roomblanken nogal oververtegenwoordigd zijn in witte boordencriminaliteit, corruptie, chantage, vriendjespolitiek etc” toch zeggen we niet dat “vooral de corrupten die van chantage, vriendjespolitiek e.t.c.” uit Limburg komen en of VVDer zijn smilies/wink.gif

    Pffff…. waarom moet dat dan altijd weer genoemd worden?!? Behoorlijk off topic dacht ik zo!

    Bericht door dick, op 23 juli 2016 21:57
    Vooroordelen zijn nooit goed, sta eens onbevangen tegenover iemand.

    Ik vind het nogal een uitspraak dat ik dat niet zou doen!

    Bericht door dick, op 23 juli 2016 21:57
    Gun iemand een eigen mening/geloof. Ongeacht huidskleur, geloof of (politieke) overtuiging. Je mag het bijvoorbeeld dom vinden van je nicht. Dom vinden dat iemand geloofd…hoe vreemd: Ik vind het (weet het zeker) dom dat een ander iets geloofd. Niet zeker weet. Als ik degene spreek zeg ik “jij bent dom (dat weet ik zeker) dat jij geloofd”…Lijkt me een kansloze missie waarbij die ander in zichzelf of hardop lacht en zegt: “Hij is niet wijzer (dat weet ik zeker)”.

    Ik hou er niet zo van als je mijn woorden verdraait. Ik vind niet zozeer iemand ineens als geheel dom als hij of zij besluit in sprookjes te geloven. Ik vind het een domme actie om te geloven. Er zijn mensen die zeer intelligent zijn en toch op de één of andere vreemde manier een geloof aanhangen. Ik vind het interessant om te zien hoe ze dat aan elkaar kunnen knopen in hun hoofd.

    Bericht door dick, op 23 juli 2016 21:57
    Vooroordelen: Dacht jij ook dat die gek in Munchen namens IS handelde?

    Nee, ik dacht gewoon dat het een e*kel was.

    Bericht door dick, op 23 juli 2016 21:57
    Geloofde jij dat of wist je het wel zeker?
    Blijkt ie geïnspireerd door de volkomen doorgeslagen ultra-rechtse gek, die nog even gek blijkt te zijn. Brevik. Wij hebben altijd te vroeg ons oordeel klaar. Niet of zo weinig mogelijk oordelen is beter.
    Daar is trouwens ook een bijbelse spreuk over….heeft hier al heel vaak gestaan.

    Dit hele verhaal is dus nutteloos, omdat ik al niet bevooroordeeld was over de betreffende actie.
    Nogmaals: dit heeft in mijn optiek NIETS met geloof te maken! Wel met bepaalde groepen die inderdaad oververtegenwoordigd zijn in bepaalde criminele activiteiten.

    Bericht door dick, op 23 juli 2016 21:57
    On topic
    Twee verdachten aangehouden voor straatroof

    Zonder signalement maar wel in Berkum…dat dan weer wel smilies/wink.gif

    Waarom mogen mensen zich van jou (en sommige anderen) niet blijven verbazen over de oververtegenwoordiging van bepaalde types bij bepaalde criminele activiteiten? Wat gaat er mis als mensen dat zien en zich er over blijven verbazen? En waarom lukt het maar niet om dat aan te pakken?

  11. Mooi, ouderwets goed en te verwachten precies antwoord plantje 😀 We kennen en respecteren elkaar dan ook al te lang. Weten dat steken onder water wel leuk is, maar dat je er niet snel iemand lek mee prikt. Blijft onderhoudend. Bedankt voor de energie en het citeren….kijk nog of ik ergens op terug kom.

    Op de topic-tekst zeker…
    verbied alle misdaad en overtredingen
    stop vooroordelen en hokjesdenken
    Ok, ook niet te vaak opnaaien en uitdagen
    wees niet bijvoorbaat al bang voor een medemens
    besef dat haat tegenover liefde staat. Van dat laatste hebben we veel te weinig in de wereld

  12. @ Plantje, zéker mag iedereen zich blijven verbazen over de oververtegenwoordiging van bepaalde types bij bepaalde criminele activiteiten. Dacht dat jij dat ook wel van mij wist. Wat mij betreft bij alle criminele activiteiten met oververtegenwoordiging. Dus ook bij de door mij genoemden.

    Over geloof en IQ hebben we het ook wel eens gehad. Als ik voldoende IQ zou hebben zou ik daar over mee mogen praten.

    Jij: ⤽Wat gaat er mis als mensen dat zien en zich er over blijven verbazen?”
    Signaleer het dus zelf ook en ben elke keer/elk onderzoek benieuwd naar de conclusies. Geldt dus ook voor “witte (boorden) criminaliteit” grote jongens in de onderwereld…als nog steeds De Neus…Joran van der Sloot, Folkert van der G etc….alle banken en veel financiele instellingen….kijk zo maar eens naar het Filosofisch quintet (12:10 NPO-1).

    En “waarom lukt het maar niet om dat aan te pakken?”
    Gebrek aan IQ en inlevingsvermogen vrees ik 😉

Reacties zijn gesloten.