Algemene Log 21

Dit is een algemene log. Wil je iets kwijt wat niet van toepassing is op een van de vele nieuwsberichten, dan kan dat hier.

De redactie probeert deze Algemene log na ongeveer 150 reacties van een vervolg ( Algemene log: deel 22 ) te voorzien. Dus, heb je een tip, nieuws of iets anders dat je kwijt wilt: ga gerust je gang.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

197 gedachten over “Algemene Log 21”

  1. Dat vind ik een verregaande vorm van betutteling en dus ongepast. Het zou ook beter voor het milieu moeten zijn maar straks zitten de rokers op een terras verwarmd door heaters en dat is dan wel goed voor het milieu? Bovendien vangt de diezelfde overheid veel geld door de accijnsheffing op tabak. Kortom ze hebben kilo’s boter op hun hoofd. Oh en by the way, ik ben niet-roker, heb ook nooit gerookt maar van mij mag iedereen die dat wil gewoon in het café blijven paffen.

  2. Leuk. Een algemene log voor algemene vragen en algemene opmerkingen. Gezellig !!!!

    In het algemeen kun je stellen dat een algemene log gebruikt kan worden voor issues van een algemeen karakter.

  3. @joppuh
    @joppuh, denk eens verder, “ik respecteer ieder zijn mening”, maar ik heb gedeeltelijk wel moeite met die van jouw.
    De moeite ligt in het feit dat er vele mensen niet uit kunnen daar ze astma of een andere aandoening hebben en dat restaurants en cafe’s rook vrij worden is voor hen een opluchting, want ze krijgen dan ook weer een keus om ergens heen te gaan.
    >:( 😛

  4. Die keus mogen ze van mij ook hebben Be, waar ik moeite mee heb is de betutteling en hypocrisie van de overheid. Van mij mag overal een rookvrije hoek gecreëerd worden maar een totaal verbod gaat mij gewoon te ver.

  5. Zelfs voormalig minister Els Borst, die zelf anti-roken is, is tegen een algeheel verbod en dan met name voor die kleine kroegjes waar de eigenaar het enige personeelslid is.

  6. Vandaag op een Volkskrant weblog een beetje lopen zeuren over moffen. Maar dat mocht niet van iemand. Heerlijk dat ze niet gewonnen hebben! Als wij zaterdag in Spanje zijn zal de cup al wel het hele land door zijn geweest. Ach, de stemming zal er wel niet onder te leiden hebben.

  7. Iedereen een hele goede vakantie. Als je weggaat, voorzichtig doen en heel terug komen. Geniet er van. Ga ik ook doen in de costa del Garden. Maar ach mijn vakantie komt later. Ik heb nog heel wat moois uin het verschiet.

  8. nog 1 dag en ik heb geen last meer van al die nicotinejunks die naast de rook die ze door hun eigen longen jagen ook rook in het gezicht van niet rokers blazen…GETVERDEMME. Dat jij als roker zo graag aan chemokuur wilt omdat je zo slim bent om 20 keer per dag giftige rook in te ademen is jouw zaak, maar laat de mensen die verdomme drankjes en borden bij jullie op tafel zetten en ook nog eens jullie vieze asbakken van tafel halen met rust. Eindelijk, vanaf morgen..gerechtigheid. Ga maar lekker buiten in kou staan, dan zie je er NOG treuriger uit. De mensen die niet roken kunnen weer proeven wat ze eten! Mensen zoals ik hebben weer een schone werkplek! Maar waar je me het een meest plezier mee zou doen: stop gewoon, het ziet er niet uit (en je gele tanden ook niet).

  9. Ben er ook blij van, ik weet nog wel dat als je vroeger in een rook-coupé in de trein moest zitten omdat er elders geen plek meer was, je thuis gelijk onder de douche kon omdat je een uur in de wind stonk. Hebben de rokers van vandaag zelf niet door dat ze de hele dag stinken? O nee, dat ruik je zelf natuurlijk niet meer.

  10. Patje Stage bij zijn meester[/url] Terwijl één van zijn exen en zijn huidige vrouw elkaar geloof ik letterlijk in de haren zitten. Ga het ook niet weer opzoeken heb de Stentor van zaterdag net weggemikt.

    Pat geeft zichzelf nog een maand om een nieuwe club te vinden. De aanvaller, die dinsdag zijn 32e verjaardag viert, speelde afgelopen seizoen zonder veel succes bij Lille in Frankrijk. Maar eerst nog even naar Zwolle natuurlijk naar Japie!!

    Opvallend genoeg zoekt de voormalige bondscoach van Oranje nog een spits voor het komende seizoen. “Als Patrick topfit zou zijn, zou ik niet verder hoeven te kijken”, gaf Van Gaal toe. “Maar hij is hier voorlopig als stagiair. Hij heeft zich niet voor niets aangemeld voor de trainerscursus.”
    “Ik heb ook nog niet gehoord van hem dat hij het nog als speler wil proberen. Maar helemaal uitsluiten doe ik hem nog niet. Als spitsentrainer kan hij komend seizoen in elk geval van waarde zijn bij AZ.”

  11. geschreven door Danny, op 30 juni 2008 om 13:54

    Ben er ook blij van, ik weet nog wel dat als je vroeger in een rook-coupé in de trein moest zitten omdat er elders geen plek meer was, je thuis gelijk onder de douche kon omdat je een uur in de wind stonk. Hebben de rokers van vandaag zelf niet door dat ze de hele dag stinken? O nee, dat ruik je zelf natuurlijk niet meer.

    Ik vind het prima als er een rookverbod komt! Het maakt me niet heel veel uit, maar wat Dezzenaar zegt kan ik me dit keer goed indenken.

    Maar Danny, wat jij schetst is wel een onzin! Toen ik zelf nog rookte zat de rokerscoupé altijd als eerste vol! Erg vervelend was dat! Andersom heb ik het nog nooit gezien.

  12. Toen ik zelf nog rookte zat de rokerscoupé altijd als eerste vol! Erg vervelend was dat! Andersom heb ik het nog nooit gezien.

    Dat was dan zeker voor ‘mijn tijd’. Toen ik tijdens deze periode dagelijks met de trein reed was het dan waarschijnlijk al niet meer zo vanzelfsprekend dat je rookte, waardoor er vaak alleen nog een plekje in het rokersgedeelte voorhanden was. Nou, en daar rookte dan ook iedereen, van Zwolle tot aan mijn overstap in Amersfoort. Het was gewoon blauw van de rook. Maar goed, geen oude koeien meer, we zijn er vanaf morgen van verlost. Behalve de rokers zelf dan, die hebben een grote kans dat ze over een x aantal jaren last krijgen van COPD (kapotte longblaasjes) En ik weet van een oude vakantievriend dat dit geen pretje is, je stikt als het ware heel langzaam.

  13. Dan staan ze in de kou terwijl ze zichzelf ook nog eens kapot maken. En dat allemaal vrijwillig. Wat een sneu volk is het eigenlijk. ;D

  14. Nee, appegielle, dat is niet allemaal natuurproduct. Bovendien is het natuurlijk geen gezicht.

    Ik vind het meest zielige nog mensen die hun as uit het raampje van de auto af tikken. Gebruik toch gewoon de asbak die in je auto zit! En dan vind ik het vervelend als ik een brandende sigaret vol op mijn auto krijg.

  15. @dezzenaar wat ben jij voor een gefrustreerde internetheld? Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk, met je doodverwensingen.
    Niet iedereen hoeft en heeft zich overgegeven aan de vertrutting zoals jij.

  16. anderemartijn: wanneer jij met een kaal hoofd door de chemokuur naar adem zit te happen, pijn lijdt waar zelfs morfine niets tegen doet, en je vol schaamte naar je kinderen kijkt omdat jij ze in de steek gaat laten door je eigen acties waar je bewust voor hebt gekozen….. kom dan nog maar eens praten over vertrutting…. 😀

  17. Vind ik erg aardag van je dat je me dat toewenst (ben jij d’r ook zo’n één die mensen met een overgewicht een hartaanval toewenst?), maar ik rook niet.

    Ik vind het inderdaad vertrutting, dat onze gristelijke gedeelte van de overheid haar bevolking zo laag inschat zelf geen keuze’s te kunnen maken. Helemaal wanneer bijvoorbeeld een meneer Rouvoet zich met de activiteiten in onze slaapkamers meent te moeten bemoeien.

    Ja maar, rookvrije werkplek blablabla. Als het je dan echt om de volksgezondheid te doen is, verhoog dan gelijk de accijns op tabak met 10 euro (of verbied het gewoon), ipv elke keer achterbaks een paar cent en daar de rokers weer aan laten wennen. Puur een melkkoe.

    Ik rook niet en dat is mijn keuze, kom ik in een kroeg waar wel gerookt wordt, dan is dat ook mijn keuze.
    Maar laat me dat aub zelf even uitmaken.

  18. @Plantje: nee zo beroerd is je website niet, ik zat een beetje te stangen. Maar ik las al dat je de bedoeling er wel van begreep 😉

    Al verwacht ik stiekem bij een bandwebsite wel meer muziek en fotomateriaal.

  19. Klopt helemaal!

    Een demo moeten we nog opnemen en ik ben nog op zoek naar een goede foto viewer. En ik zag ook dat de bio nog in- en intriest was…

    De website is eerst opgezet door onze gitarist…grafisch vormgever en nu ben ik er mee verder gegaan en ik ben meer programmeur… 🙂

  20. roken of niet
    Ik ben blij met het rookverbod. Dat er mensen zijn die het niet erg vinden om de rook van een ander in te ademen weegt niet op tegen het genot dat ontstaat voor die mensen, die tegen hun zin rook binnenkrijgen. Want er valt niet altijd aan te ontkomen. Voor hen is dit verbod een uitkomst. En bovendien is het ook nog gezond.
    Waarom is dit nou betutteling?
    Ik hoor niemand over de verplichting om een gordel te dragen in de auto. En gaan we het ook met terugwerkende kracht nog hebben over de verplichte helm?

  21. John, als je niet wil begrijpen waarom of dit vertrutting is, snap ik ook dat niet veel mensen je willen steunen.
    Ik in ieder geval niet. Heel simpel: de overheidsbemoeienis begint me werkelijk de strot uit te hangen. Bemoei je eens niet zo met hoe een eigenaar van een bedrijf het wil runnen.
    En wil je graag gezondheid stimuleren, prima, open een rookvrij cafe en sponsor het met worteltjes ofzo.
    En over gordels: ja dat vind ik ook discutabel. Ik ben zelf gordeldrager, maar als iemand dat persé niet wil, dan niet. Geldt dan weer niet voor diegenen achterin (veelal minderjarig) en die geen keus hebben.
    Helm idemdito, maar niet voor brommers aangezien deze veelal minderjarig zijn en dus niet volwassen.
    Ik wordt al weer misselijk als ik hoor dat er een legertje “rook-pliesie” op pad is gegaan. En dat allemaal voor de centen.
    Want dat is het in veel gevallen (ook snelheidscontroles en noem maar op) gaan alleen over de centen en wordt de burger bewogen op basis van angst (want dat is het) het groepsgedrag te vormen. En het schuwen van foutieve of halve informatie naar naar de burgers te uiten doet de overheid ook niet.
    Als je nu eens naar je “werk” gaat, tel dan eens onderweg wat je allemaal NIET mag. Probeer ook eens te tellen wat WEL mag. En vraag dan nog eens waarom mensen tegen zijn.

  22. Ik vind het een hele interessante discussie. En ik moet zeggen, dat ik de voors én tegens van het rookverbod wel zie!

    Thuis rookt mijn vriendin nog wel. Zelf ben ik al meer dan 4 jaar geleden gestopt. Als mijn vriendin wil roken vind ik dat prima; ik vraag haar niet naar buiten te gaan. Als ze zou stoppen vind ik het wel beter.

    Dus van de ene kant vind ik dat iedereen het lekker voor zichzelf moet weten. En dus is het wellicht betutteling.
    Van de andere kant denk ik dat als de regering roken ECHT zou ontmoedigen (20 euro per pakje) dat het pas echt zou werken. Maar goed, dan krijg je weer illegale handel :'(

    Overigens hoor je mensen wel degelijk zeuren over de autogordels. Sommige s*kkels denken er last van te hebben.

  23. hoe kijken we
    Het is maar net hoe je tegen het rookverbod aankijkt. Redeneer je vanuit je eigen vermogen om beslissingen te nemen of denk je vanuit de ander, die geconfronteerd wordt met iets waarop hij geen invloed kan uitoefenen. Van een café kun je nog zeggen, daar ga ik niet heen. Maar het rookverbod geldt natuurlijk breder.
    Overigens vinden dat iets vertrutting IS, is heel wat anders dan iets vertrutting VINDEN.
    Maar dit geheel terzijde.

  24. En over gordels: ja dat vind ik ook discutabel. Ik ben zelf gordeldrager, maar als iemand dat persé niet wil, dan niet. Geldt dan weer niet voor diegenen achterin (veelal minderjarig) en die geen keus hebben.
    Helm idemdito, maar niet voor brommers aangezien deze veelal minderjarig zijn en dus niet volwassen.

    Alleen wel jammer dat de rommel zichzelf niet opruimt, dus dat dienders of ambulancebroeders alles van het wegdek mogen schrapen, danwel uit de voorruit mogen trekken.
    Ook de keuze voor wel of geen gordel en wel of geen helm is niet iets wat alleen jezelf aan gaat. Naast de hulpdiensten, denk ik aan traumatische gevolgen voor andere betrokkenen in het ongeval, of aan toevallige passanten die ongevraagd geconfronteerd worden met gruwelijke beelden, of familieleden die heel wat te verwerken krijgen. Om nog maar te zwijgen van indirecte gevolgen voor patienten die moeten wachten in een ziekenhuis omdat meneer de niet-gordel-dragert nu compleet aan elkaar genaaid moet worden, waar hij anders relatief lichte verwondingen had gehad.

    Goed, ik draaf wat door, maar ik denk dat zo wel duidelijk is dat ook beslissingen van wel of geen gordels/helmen niet alleen jezelf aangaan.

    In die zin – al is het wat mij betreft van een totaal andere orde – ook goed dat er een rookverbod is gekomen. Ik ga regelmatig even lekker een glaasje drinken, maar het is altijd weer irritant om intens naar rook te stinken of andermans walm te moeten inhaleren. De indirecte gezondheidsgevolgen nog buiten beschouwing latend.

  25. Ook de keuze voor wel of geen gordel en wel of geen helm is niet iets wat alleen jezelf aan gaat.

    Precies, als er meer mensen met de kop door de voorrruit vliegen zal dit ongetwijfeld een stijging van de ziektekosten opleveren, dus kun je het jaar daarop b.v. 50 euro meer gaan betalen voor je verzekering.


  26. geschreven door appegielle, op 30 juni 2008 om 21:06

    Kun je gewoon laten liggen.Natuurprodukt.Maakt niet uit toch?

    Iemand gisteren “Puinruimers” gezien? In Engeland worden rokers gevolgd met CCTV camera’s en als ze je een peuk weg zien gooien dan wordt je ter plekke aangehouden en krijg je een bekeuring van 70 euri’s.

  27. Wilbert ik ben het helemaal met je eens met betrekking tot het gordeldragen.

    Ook vind ik dat er wel wat voor de mening van John van Boven valt te zeggen, dat het niet alleen café’s betreft. In een restaurant bijvoorbeeld zullen velen het rookverbod meer waarderen. Je ziet bijvoorbeeld dat de rokers altijd zo netjes zijn de rook niet in het gezicht van hun tafelgenoten, maar van tafel af te blazen….dat daarbij de rook rechtstreeks op het eten van anderen terecht komt is een tweede…

    Maar wat ik in een café wel vervelend is niet zozeer de roker, maar de “show-roker”. Mensen die een sigaret opsteken en er vervolgens maar mee in hun klauwen staan zonder er af en toe een hijs van te nemen! Die rook vind ik ook veel vervelender! Dan heb ik liever, dat de roker zijn/haar tere longetjes gebruikt om de ergste rotzooi er eerst uit te filteren 😀
    Het is dat je er nu niet meer op kunt letten, maar in gelegenheden waar nog wel gerookt zou mogen worden zou er er eens op moeten letten!
    Ik denk dan ook, dat dat soort rokers niet naar buiten gaan om te roken. Zij stoppen met het grootste gemak, omdat ze volgens mij geen behoefte hebben aan een sigaret/nicotine.

  28. @PEC:
    Inderdaad! Dat was nog eens een gaaf programma om te zien! Wel hoop ik dat dat er in Nederland ook nog eens van komt: iedereen die alles zomaar van zich af op straat gooit een bekeuring! Lijkt me dat we dan weer kans maken op de schoonste stad van de wereld/europa! ;D

  29. maar de “show-roker”. Mensen die een sigaret opsteken en er vervolgens maar mee in hun klauwen staan zonder er af en toe een hijs van te nemen!

    Die een trekje nemen en gelijk weer uitblazen 😀 Die mensen roken alleen maar wanneer ze uitgaan en hebben dus inderdaad geen moeite met stoppen, ze hoeven niet eens te stoppen want ze roken eigenlijk helemaal niet. Ik hoor mijn buurman buiten ook wel een hoesten. Dat is een echte roker, iemand die nog echt geplette tabaksbladeren in een papiertje rolt en de giftige damp inademt. Over 10 jaar zit die wel aan het zuurstof omdat zijn longblaasjes kapot zijn.

  30. Redeneer je vanuit je eigen vermogen om beslissingen te nemen of denk je vanuit de ander,

    En dat is nu het probleem: de overheid denkt dat zij voor de mensen moet denken. Dat IS vertrutting.
    Overigens een zeer slechte zaak: want wil je iemand dom maken, moet je ze zeker dom houden.

    maar het is altijd weer irritant om intens naar rook te stinken of andermans walm te moeten inhaleren.

    Dit is idd HET discussiepunt, dus tolerantie. Tolerantie is iig ook weer een stuk verlaagd, wat samen met dommer maken een prachtig land gaat opleveren.

    Kun je gewoon laten liggen.Natuurprodukt.Maakt niet uit toch?

    Iemand gisteren “Puinruimers” gezien? In Engeland worden rokers gevolgd met CCTV camera’s en als ze je een peuk weg zien gooien dan wordt je ter plekke aangehouden en krijg je een bekeuring van 70 euri’s.

    Ook hier gaat het veelal om de centen. Als je een bekeuring krijgt voor het weggooien van een niet-filtersigaret is dat kolder: deze is binnen 2 dagen verteerd. Anders dan een filtersigaret: het filter verteert niet.

  31. Kan die vuist niet wat dieper?

    geschreven door dick, op 2 juli 2008 om 14:07
    Mooie nuance John

    Overigens vinden dat iets vertrutting IS, is heel wat anders dan iets vertrutting VINDEN.

  32. Mensen mogen toch wel aangeven, dat ze vinden dat iemand anders een goed punt maakt?

    Je kunt hier in principe ook genoeg hakken hoor 😉 Maar soms is het niet verkeerd om iemand te laten weten het wel ergens mee eens te zijn.

  33. voor wie denken
    @Me: ik kan het blijkbaar niet duidelijk maken. Ik heb het niet over denken voor iemand die zelf beslissingen kan nemen. Ik heb het vooral over de mensen, die te maken krijgen met de beslisingen van anderen. En daarop geen invloed kunnen uitoefenen. Als een ander helemaal zelfstandig beslist te gaan roken en ik zit aan het tafeltje er naast, dan krijg ik in negatieve zin te maken met zijn beslissing. Daar heb ik het over. De overheid gaat dan niet denken voor de roker. De overheid neemt maatregelen ten bate van degenen die er last van hebben.
    Als dat vertrutting is, of als je dat vertrutting vindt dan zij het zo.

  34. 😀 richard, op 2 juli 2008 om 14:26; Soms ben je het gewoon met mensen eens in de wereld. Tenminste die ervaring heb ik wel, wel grappig hoor “diepe vuist”.
    Was toch ook als humor bedoeld. Of had je er een dieper liggende gedachte mee “in de pen”?

  35. Stroomdip
    Nee, Hans…ik heb zojuist even gekeken of ik de pc thuis nog kan overnemen en die doet het nog gewoon…dus misschien moet je de bedrading van je huis even nakijken 🙂

  36. Stadshagen viert feest!
    STADSHAGENFESTIVAL zaterdag 9 augustus…

    Wordt weer een mooi feest!

    13:00 start Spinning marathon graag 2 of 3 headsets beschikbaar. Incl. CD/md speler.
    18:30 uur prijs uitreiking
    19:00 uur Kinder disco met DJ via de PA.
    20:00 uur Start Barricade tot 21:30 uur
    Ombouw bands
    22:00 uur 22:30 uur 1e set Barcode
    22:30-23:00 zanger Henri van Velzen tape act met MD.
    23:00-00:30 uur Barcode 2e set.
    00:30 uur einde.

  37. @John, ik kan het niet duidelijker maken.
    Ik heb het niet over nadenken voor mensen die niet kunnen denken, ik heb het over nadenken voor mensen die wel kunnen denken. En dat zijn er heel wat meer dan jij denkt iig, dat is nu wel duidelijk.
    ALs je zelfstandig beslist naast een roker te gaan zitten, dan is dat je eigen beslissing.
    Nu heb ik in negatieve zin te maken met de beslissing die anderen (lees: overheden) voor mij nemen.
    En die negatieve zin heb ik het over.
    Je stelt het juist: de overheid neemt maatregelen voor diegenen die er last van hebben. Maar daarmee sla je de spijker op z’n kop: die last is subjectief en gaat voor 99% over wat men mogelijk een stank vindt. En vervolgens in een hoekje gaan zitten klagen.
    En het nemen van allerlei maatregelen waarmee je anderen weer net zo hard in de vrijheden beperkt heet inderdaad vertrutting. Maar ook dat kan ik je blijkbaar niet helder uitleggen.
    Gaat het idd nog steeds over die zogenaamde last? Open dan je eigen “Sjonniebar” ofzo. Zit je er anderen tenminste niet mee dwars. Nope – “we” gaan liever een wetje instellen. Rookpliesie erbij en incasseren maar.
    Heeft niets met gevaar voor de medewerker te maken, maar alleen met regeldrift.
    Zo staat de weg al vol met verboden weet je nog? Geldt nog steeds – er staat alleen wat er NIET mag maar niet wat er WEL mag.
    Ga een klein kind eens alleen opvoeden door te vertellen wat het niet mag – moet je zien wat voor naar kind of het wordt. MAar dan moet je niet de schuld bij het kind leggen – je hebt het immers zelf zo gemaakt.

  38. Ik heb het vooral over de mensen, die te maken krijgen met de beslisingen van anderen. En daarop geen invloed kunnen uitoefenen.

    Dat geldt iig voor het rookverbod: dat is zodanig door je strot geduwd dat je er bijna in stikt.
    Daar hebben “wij” in ieder geval geen enkele invloed op kunnen uitoefenen.

  39. ALs je zelfstandig beslist naast een roker te gaan zitten, dan is dat je eigen beslissing.

    Nee, die is lekker. Je hebt een mooi betoog, ME, maar zulke redeneringen zijn minstens zo krom als jij het verbod vindt. Als ik in een restaurantje heb afgesproken, ga ik niet halverwege weg omdat de buurman het nodig vindt te gaan roken. Gelukkig is dat nu voorbij.

  40. En het nemen van allerlei maatregelen waarmee je anderen weer net zo hard in de vrijheden beperkt heet inderdaad vertrutting. Maar ook dat kan ik je blijkbaar niet helder uitleggen.

    Dat je iets betutteling of vertrutting vindt is prima, maar ik dacht dat het ging om het beschermen van de roker tegen zijn eigen gedrag.
    Als dát de reden is voor een rookverbod in de horeca (“het is gezonder voor je, want dan rook je minder”) vind ik het wel wat te ver gaan. Echter als de reden anders is…namelijk:”Als een ander niet mag roken in een gelegenheid waar je ook als niet-roker komt is dat gezonder voor de niet-roker” zeg ik dat dat in ieder geval een feit is. Of ik het als niet-roker echt nodig vind is een ander verhaal… dat zal de tijd moeten leren…

  41. @ Wilbert, mooi slot van de discussie

    Gelukkig is dat nu voorbij.

    Ik bedoel, het ge-oh over het verbod. Het is ruim 1 juli geweest. De regels zijn bekend, of je wilt of niet of je het betuttelend vindt of niet….Duidelijkheid is er.

  42. Ja ok, maar in all fairness: duidelijkheid was er voorheen ook. Toen mocht er namelijk wel in horeca gelegenheden gerookt worden. Dat was behoorlijk duidelijk.

    Bovendien waren er ook niet-rokers gedeelten in sommige horeca gedeelten. Meestal waren die ook nog goed gemarkeerd.

    Misschien dat hier de discussie wel stopt, maar de discussie over het rookverbod blijft nog zo’n jaar of 2-3 denk ik. En dan weten we niet meer beter. Net zoals roken op de werkplek…we zijn er ook aan gewend dat dat niet meer mag.

  43. Niet roken op de werkplek is echt een zegen voor mij. Net als in een restaurant als ik net smakelijk denk te gaan eten en er wordt gerookt. Roken in een (klein) café moet mogen vind ik. En anders idd maar rookplekken inrichten als daar ruimte voor is.

  44. nicotine zuigeres
    Vandaag ingang wc Diezerpoort: staat een jongedame buiten het grandcafé (voorheen Babbel) te roken. Vraagt een oudere dame hoe dat nu bevalt per 1 juli. “Och prima” zegt ze, “maar ik begrijp niet dat ik hier wel mag roken (overdekt wc)”. Tja, daar zit wat in volgens mij 😉

  45. Ik lach me kapot om al die treurige en eenzame zielen die buiten staan en snel een lading rook door hun longen jagen. Collega?s van me offeren er zelfs hun lunch voor op!!!! Ze roken liever 2 sigaretten. En wat een verademing zeg…ik loop rond in mijn zaak en ik wordt niet vergiftigd door die verdoemde zielen die anderen mee sleuren in hun graf. Van die kortzichtige egoïsten zoals ?ME?. Ik werk dus in de horeca, en van omzetdaling is totaal geen sprake. Mensen komen blij tegen mij vertellen hoe fijn ze het vinden om gewoon te kunnen dineren zonder dat er van die idioten naast ze zitten die schaamteloos gaan zitten roken terwijl je je gerecht geserveerd krijgt. En tsja, de rokers passen zich wel aan hoor, die gaan gewoon ff buiten staan. En dat is de essentie ook wat velen niet snappen. De NIET rokers, dAAr is de regel voor. Zodat zij niet ongevraagd die gore ranzige troep in hun longen krijgen omdat ze toevallig in de horeca etc. werken. Wij hebben het recht om te worden beschermd tegen al die rokende egoïstische loosers. Als zij nog steeds zichzelf gigantisch leed willen aandoen (en hun naasten als ze overlijden), prima, maar WIJ worden er nu tenminste tegen beschermd. En reken maar dat ik het meld als er nog steeds ergens wordt gerookt…noem me dan maar een verrader, zal me lekker boeien!!! ;D

  46. Nee, die is lekker. Je hebt een mooi betoog, ME, maar zulke redeneringen zijn minstens zo krom als jij het verbod vindt. Als ik in een restaurantje

    Wilbert, ik zal je een kleine hint geven: het was precies dezelfde redenatie, maar dan van de “andere” kant gezien. Misschien ga je het dan begrijpen.

  47. maar ik dacht dat het ging om het beschermen van de roker tegen zijn eigen gedrag.

    Het gaat “officieel” om het beschermen van de medewerker in de horeca. Da’s nog wel heel wat anders……….

    zeg ik dat dat in ieder geval een feit is.

    Dat valt nog te bezien: er zijn verschillende uitkomsten van verschillende instellingen. Veelal zijn de uitkomsten (schadelijkheid op de omgeving) nog maar zo marginaal, dat je nauwlijks van een “bewijs” kan spreken. MAar ook hier geldt net als in de financiele wereld: je kan gewoon laten zien wat je uitkomt.

  48. “maar ik begrijp niet dat ik hier wel mag roken (overdekt wc)”

    Is ook niet zo als je bepaalde media volgt: vervolgens luistert Klinkt en STivoro ook mee en passen nog net het wetje aan.
    Net als bij de feesttenten: HorecaNederland begint te piepen over feestenten (want zij zien het daar gezellig worden) en wordt ook dat verboden.
    Maar goed, daar hebben ze geen drol over te zeggen zolang de feesttent maar geen medewerkers in loondienst zitten.

  49. ik geef zeker af op mensen die mij wat aandoen omdat ze zelf te zwak zijn om iets na te laten waar ze kapot aan gaan.

  50. Vorig jaar pleegden zon 1500 mensen in Nederland zelfmoord. Ongeveer 25.000 mensen pleegden zelfmoord door het roken. Zo?n 4000 Nederlanders overleden aan de gevolgen van passief roken. Het verhoogde risico op hart- en vaatziekten wordt geschat op 20-30%. Behalve voor honderden longkankergevallen is meeroken ook nog eens jaarlijks verantwoordelijk voor enkele duizenden sterfgevallen door hart- en vaatziekten. Tot slot leidt het meeroken jaarlijks tot vele tienduizenden gevallen van meer of minder ernstige luchtwegaandoeningen bij kinderen.

  51. @dezzenaar of zemelaar?

    Als jij zo de scheurft hebt aan roken dan begrijp ik niet dat je in de horeca bent gaan werken.Je wist van te voren dat je dan met rokers geconfronteerd zou worden.
    Je had beter een baantje kunnen zoeken in een ziekenhuis.Daar haden ze vast nog wel een koffie juffrouw kunnen gebruiken.

    Als ik bang ben voor een gehoor beschadiging ga ik ook niet in een disco werken.
    dezzenaar of terwijl zemelaar ik zou zeggen ga fietsen.

  52. zeg ik dat dat in ieder geval een feit is.

    Dat valt nog te bezien: er zijn verschillende uitkomsten van verschillende instellingen. Veelal zijn de uitkomsten (schadelijkheid op de omgeving) nog maar zo marginaal, dat je nauwlijks van een “bewijs” kan spreken. MAar ook hier geldt net als in de financiele wereld: je kan gewoon laten zien wat je uitkomt.

    Nu trek je één stukje tekst van mij wel heeeeel erg uit zijn verband. Het enige dat ik zeg is, dat het een feit is dat het voor mij als niet roker gezonder is in een ruimte te zitten waar niet gerookt wordt dan in een ruimte waar wel gerookt wordt. En als dát de reden voor de wet is vind ik het dus niet zozeer betutteling.

    Dat laat helemaal achterwege of ik het ook echt nodig vind dat er zo’n rookverbod komt. Ik vind het namelijk wel ook wat ver gaan. Maar ik kan de gedachtengang wel volgen…ik ben er alleen nog niet helemaal uit of ik het ook TE ver vind gaan…

  53. Seizoenkaarthouders van FC Zwolle die uiterlijk dinsdag 1 juli hun seizoenkaart hebben besteld, kunnen deze vanaf maandag 7 juli op vertoon van een geldig legitimatiebewijs afhalen op het kantoor van FC Zwolle.

    Openingstijden van het kantoor van FC Zwolle zijn van maandag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot 12.30 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur.

    ==========

    Naar verluidt zijn er tot nu toe ongeveer 1.100 seizoenkaarten verkocht.

  54. Je komt met allemaal getalletjes aanzetten dezzenaar, maar zoals ik al schreef zijn die getalletjes ook maar net wat je wil laten zien. Ander getalletje is dat er europees gezien 25000 sterfgevallen zijn door passief meeroken. Vraag jezelf eens af of zo’n getal betrouwbaar is (het is iets van 0,006 % ofzo).
    Zo zijn ook die cijfers (die je vast ergens vandaan getoverd hebt) te manipuleren: tis maar net wat je wil zien. Want wie zegt dat deze cijfers betrouwbaar zijn? Wat is het effect van de Tjernobiel ramp? Wat is het effect van ons kunstmatige voedsel? Wat is het effect van de overige uitstoot-bronnen? Wat is het effect van……. En hoeveel mensen zijn er later door gestorven (de opbouw van de mensenlijke weerstand – het vaccineffect). Laat maar zien met die getalletjes wat je wil laten zien.
    Als je stelt dat die mensen gestorven zijn en gerookt hebben, geloof ik het graag.
    Ik rij op een bruine fiets en ga ook dood. Dus alle mensen die op een bruine fiets rijden gaan dood. Snappie?

    noem me dan maar een verrader, zal me lekker boeien!!!

    En jij durft iemand anders een egoist te noemen – knap hoor.
    Maar pas op dat je niet al te zuur wordt – dan wordt het alsnog stil in je tent.

  55. Trouwens dezzenaar, weet je al dat je van alcoholdamp longkanker krijgt? Als ik jou was zou ik maar snel een andere job zoeken, of ga je voor alcoholvrij bier? ;D
    Gaat dus niet om het drinken, maar om het inademen van alcohol Heb ik ook niet verzonnen, staat op de site van de gezondheidsraad (mag je zelf even opzoeken). 😀

  56. Zeker zijn getallen te manipuleren…of nou ja… de presentatie ervan en de context maakt dat je zonder de getallen zelf aan te passen een hele andere boodschap kunt overbrengen!

    Maar ME, ik neem aan, dat je het wel met me eens bent dat roken ongezond is. En ik vind dat er in sommige gevallen wel gezorgd mag worden dat mensen die niet roken niet passief mee hoeven te roken. Maar in de kroeg vind ik het wel wat ver gaan.

    En voor Dezzenaar: ik vind dat mensen als ze roken er ook rekening mee kunnen houden rook niet in het gezicht van personeel te blazen! (Of in die richting…)

  57. Wilbert, ik zal je een kleine hint geven: het was precies dezelfde redenatie, maar dan van de “andere” kant gezien. Misschien ga je het dan begrijpen.

    Da’s flauwekul. Bij een rookverbod lopen omstanders geen risico, bij toestaan lopen omstanders ongevraagd wel risico. Het zijn dus wel degelijk twee verschillende situaties.

  58. Maar ME, ik neem aan, dat je het wel met me eens bent dat roken ongezond is.

    Ik heb nergens beweerd dat het een gezonde bezigheid is, hoewel er ook positieve effecten zijn.
    Gaat er wel om dat de weg naar de kroeg (en veelal terug) vele malen gevaarlijker is.
    Met manipulatie van data mensen angst aanpraten (wat vervolgens vrolijk door jan en alleman gecopieerd wordt) is het schadelijkst.
    En mensen motiveren op basis van angst…. ach daarvoor zijn ruimschoots voorbeelden. En dat is iets wat “we” niet willen. Of we moeten gaan voor de zimbabwaanse toestanden, of Fark of wat dan ook…

  59. Ik heb heel mijn leven aardig wat afgepaft, maar heb nergens last van. al ben ik de veertig ruimschoots gepasseerd, zal ik de laatste wezen die zegt dat roken gezond is. Maar, beste lezers roken hoort bij het leven als gele tanden bij niet poetsen.

  60. Niet roken is helaas geen garantie dat je geen longkanker krijgt inderdaad ;( Je hebt mensen die regelrechte gezondheidsgoeroe’s zijn en nog voor hun 40e sterven aan longkanker terwijl schoorstenen die 2 pakjes per dag wegdampen gerust 80 worden……

  61. Raad-je-rot-plaatje
    @ Admin,
    komt er binnenkort weer eens een HotSpot (Special) voorbij? De laatste is immers al weer een maand geleden .. !! .. ?? ..

    ============

    Goede tip 😉

  62. geschreven door Me, op 4 juli 2008 om 21:09

    Maar ME, ik neem aan, dat je het wel met me eens bent dat roken ongezond is.

    Ik heb nergens beweerd dat het een gezonde bezigheid is, hoewel er ook positieve effecten zijn.
    Gaat er wel om dat de weg naar de kroeg (en veelal terug) vele malen gevaarlijker is.
    Met manipulatie van data mensen angst aanpraten (wat vervolgens vrolijk door jan en alleman gecopieerd wordt) is het schadelijkst.
    En mensen motiveren op basis van angst…. ach daarvoor zijn ruimschoots voorbeelden. En dat is iets wat “we” niet willen. Of we moeten gaan voor de zimbabwaanse toestanden, of Fark of wat dan ook…

    Zelf heb ik ook 9 jaar lang gerookt. Meestal heb ik dat absoluut met plezier gedaan…op een enkele stoppoging na.
    Maar ik heb voor mezelf besloten, dat het genoeg was. Dus je zou kunnen zeggen, dat ik vind dat ik aan alleen het risico van de weg naar de kroeg genoeg heb. Ik hoef er niet nog een risico bij. Maar nogmaals: dat is puur voor mijzelf! Ik vind dat er in een kroeg op zich best gerookt mag worden. Tot voor kort was dat namelijk het risico van naar de kroeg gaan. Ik hoef het alleen zelf niet meer te doen…daar zit ik niemand mee dwars.

    Overigens heb ik het niet over manipulatie van data. Puur de presentatie en de context ervan. Maar daar kan de gemiddelde roker ook wat van hoor! 😉 Het bekende verhaal: een niet roker die op zijn 40e aan longkanker overlijdt terwijl een verstokt roker 80 wordt. (Wat WFvN ook al aanhaalde.) Dat zijn enkele gevallen die rokers er graag uitpikken terwijl je toch hele andere conclusies trekt als je naar de statistieken kijkt die je krijgt uit onderzoeken onder grote groepen mensen.

    En dat hele geneuzel is ook wat het stoppen met roken voor veel mensen zo lastig maakt! (Ik heb er zelf ook een paar pogingen voor nodig gehad.) Als je een roker kunt garanderen:”Deze sigaret is prima, maar de volgende die je opsteekt wordt degene die je kanker veroorzaakt”, zal geen enkel welkdenkend mens die volgende sigaret nog opsteken. Maar je weet het niet! Daar kun je de vinger niet op leggen. Dus kun je in principe gewoon doorgaan….eigenlijk tot het te laat is.

  63. Ik zie iig de omzet van de BK enorm stijgen. Zo’n beetje de enige met een redelijk groot overdekt terras voor de deur. Zoveel andere kroegen die dat niet kunnen doen. Wel zielig voor de rest 😛

    Trouwens, over horeca/roken gesproken, Lowlands, die heeft pas ECHT een probleem. Ze mogen hun bezoekers niet laten roken in de tenten, ze moeten er op toe zien en ze moeten optreden als het wel gebeurt. En zij krijgen de problemen als dat niet lukt. Goed, met die gegevens gooi ik er nog één tegen aan. In de Alpha passen zo’n 10 tot 15 duizend mensen…

    Ik voorspel hele grote problemen voor Lowlands.

  64. Haring test
    En opnieuw hebben de supermarkten de slechtste haring.Ze verkopen dus oude haringen.
    Groot bord in de winkel de Hollandse nieuwe is er en dan er onder geschreven ,maatjes haring 3 voor weinig.
    Maar maatjes haring zijn geen Hollandse Nieuwe dus.
    En zo wordt de klant vern**kt.
    Hoe is het mogelijk dat er nog steeds mensen zijn die bij een supermarkt vis koopt.
    De keurmeesters zeiden het al in dat artikel van het AD “Het zijn net meeuwen ze vreten alles”
    Zou Zemelaar zijn haringen daar ook kopen ? 🙂

  65. Ik rook er allemaal geen sigaretje minder om…

    Trouwens, had ik toch nog mijn feestje in Spanje 😀 Alleen viel het feestje tegen in het stadje waar wij zaten maar ach, ik was er bij hahaha

  66. Iemand al opgevallen dat het a28 gedeelte bij zwolle bijna altijd een 80km zone is? :'(
    Weet iemand hier ook de reden voor?

  67. Iemand ook al opgevallen dat je het bord makkelijk over het hoofd ziet als je bij Noord al je aandacht al nodig hebt bij het de snelweg opkomen? >:( Een herhalingsbord zou geen overbodige luxe zijn…

  68. @john, @derk, de 3e baan is sinds /- begin juni reeds open wegens blikseminslag in Wolfheze, (het communicatiecentrum voor Noord Nederland Rijkswaterstaat), ze kunnen het niet goed repareren, daarom is hij constant open ;D 😉

  69. @marianne, deze borden staan niet laag maar op hoogte, trouwens als je 3 groene pijlen ziet is het gewoon 80
    😛 :'( 😉 🙂

  70. En als je er bij Noord af gaat, zie je die kleine ronde bordjes langs de afrit waar dan weer ‘100’ op staat…

  71. Stroomuitvallen
    Die stroomdips van de afgelopen weken.. ik word er niet goed van. Ik heb afgelopen 2 weken al 5 stroomdips gehad van 1 à 2 seconden, waarbij alles even bijna uitvalt en de computers herstarten enzo. Zonet weer. Niet alleen bij mij, ook bij anderen in Zwolle-Zuid, schijnt. >:( Waar nog meer last?

  72. waarbij alles even bijna uitvalt en de computers herstarten enzo.

    UPSje doet wonderen bij mij 🙂
    Maar je hebt wel gelijk, die dips zijn irritant. Als het idd door een defect ergens komt (een schakelstation ofzo) zal het binnenkort wel helemaal donker worden maar dan voor langere tijd…….

  73. Niet alleen bij mij, ook bij anderen in Zwolle-Zuid, schijnt. smilies/angry.gif Waar nog meer last?

    ook zuid, ook een dip. Best irritant.

  74. Die stroomdips van de afgelopen weken.. ik word er niet goed van. Ik heb afgelopen 2 weken al 5 stroomdips gehad van 1 à 2 seconden, waarbij alles even bijna uitvalt en de computers herstarten enzo. Zonet weer. Niet alleen bij mij, ook bij anderen in Zwolle-Zuid, schijnt. Waar nog meer last?

    Ja, nu heb ik het ook gemerkt volgens mij. Spontane reboot van de pc. Maar het is niet heftig genoeg geweest om de klokjes op 0 te laten springen.

  75. Humanitas Zwolle heeft nog plaats voor enkele anderstalige inburgeraars.

    Anderstaligen die extra steun nodig hebben, kunnen een beroep doen op zogeheten taalcoaches van Humanitas. Dit zijn vrijwilligers die inburgeraars helpen bij het leren van de Nederlandse taal. Met name gemotiveerde anderstaligen die de Nederlandse taal willen leren door middel van zelfstudie, en al Engels, Duits of Frans spreken, kunnen zich nu aanmelden voor individuele begeleiding bij zelfstudie. Aanmelding of
    extra informatie is te verkrijgen bij: koosnuninga@kpnplanet.nl

  76. geschreven door dezzenaar, op 3 juli 2008 om 20:56

    ik geef zeker af op mensen die mij wat aandoen omdat ze zelf te zwak zijn om iets na te laten waar ze kapot aan gaan.

    Zoals auto/motor/brommerrijden?
    Gebruik maken van electriciteit om achter je PC/laptopje te kunnen OH’en?
    Gefabriceerde spullen te kunnen kopen/gebruiken?
    Of andere zaken waar veel energie voor gebruikt is en wordt met de daarbij behorende uitstoot van allerlei ‘fijne’ stoffen?

    Wat is jouw ecologische voetafdruk?[/url] 😉

  77. Yep!

    Zweden is een geweldig mooi land. Schoon, rust, ruimte, (ook op de weg), goedkoop om te verblijven en ideaal voor kinderen.
    Vriendelijke mensen die goed te verstaan zijn aangezien de Zweedse taal veel weg heeft van het Nederlands, zeker als je het prachtige Zwolsche dialect verstaat en kunt spreken. 😉

    Ook vriendelijke en kundige tandartsen… ;D

    Volgend jaar gaan we zeker weer!

  78. Ja zeker geslaagd alleen het spaanse voetbalfeest viel iet wat tegen in t plaatsje.

    Oke je hebt dus ervaring opgedaan met een zweedse tandarts 😀 Heeft je vast geen pijn gedaan ;D

  79. hee dick, terug van vakantie. ik heb heb je errug gemist hier, vooral het niveau en de inhoud van je teksten, je bent weer een aanwinst voor deze site, ga zo door 😉

  80. He Dick, mooi dat je je hebt vermaakt, waar ben je geweest?

    Helaas ga ik niet…..inhalen van studietoestanden in Augustus, ach ja, aan mezelf te danken ;), ga in het najaar wel een keer ergens heen 🙂

  81. Da’s het mooie van niet afhankelijk zijn van de schoolvakanties Ghehe
    Ben in Spanje geweest (La Pineda) aan de Costa Dorada tussen Tarragona en Salou.

    Heb je de maatschappij en het leven om je heen meer bestudeerd als dat je bezig was jezelf klaar te stomen voor het werkzame leven….Tja, kan me er wat bij voorstellen.

  82. Geachte bezoekers,

    Het komt de laatste week meer dan normaal voor dat bezoekers bij een reactie meerdere nicknames gebruiken. Dat is niet wenselijk! Het is misleidend voor de andere bezoekers.
    Normaliter waarschuwen we degene eenmaal. Mocht iemand ook meerdere emailadressen gebruiken, dan is een ban zomaar gegeven.

    We hebben geen zin om continue alle nicknames te checken.

    Redactie Weblog Zwolle

  83. In wezen heeft ie gelijk: “Als je iemand onder uithaalt zonder de bedoeling de bal te spelen moet er geel gegeven worden.” Maar goed dat het niet in het strafschopgebied was…
    Maar inderdaad heel vreemd.

  84. Admin, het zou toch ook kunnen zijn dat er op een computer, lees ip adres, meerdere mensen wonen die reageren? Bij mij niet het geval, maar er kan me wel iets bij voorstellen. Studentenhuizen met een computer, of een gezin waarin zowel vader als moeders op weblogzwolle bezig zijn….

    Maar niettemin, het is inderdaad prettig wanneer mensen hun eigen nickname houden! Wel goed dat er in elk geval aandacht aan besteed wordt! 🙂

    ===========

    Bedankt voor je opmerkzaamheid.

    Ja, dat zou kunnen en daar hebben we ook oog voor, maar onderzoek naar degenen met eenzelfde IP wijst uit dat de persoon in kwestie er een potje van maakt. Misschien was het je, als vaste bezoeker, zelf ook al opgevallen.
    We willen Weblog Zwolle verder voor een ieder laagdrempelig, waar nodig serieus, en gezellig houden. Helaas moeten we incidenteel (en dat is echt niet vaak hoor) ingrijpen.

  85. Misschien een idee om registratie mogelijk te maken. Dan kan er iig geen misbruik worden gemaakt van iemands (goede) naam.

    ==========

    We vinden het laagdrempelig aspect belangrijk. Niet inloggen of registreren, en dus vrij kunnen reageren.

  86. Zwolle scoort zo slecht nog niet
    Dit wist ik nog niet, komt van Lev06’s site:

    Zwolle is potente nr. 2 [09-07] Hoe springt Zwolle er uit als je de stad vergelijkt met 24 andere grote gemeenten? De tabellen met antwoorden vind je terug in het boekje Zwolle in beeld 2008, dat gratis af te halen is bij de infowinkel aan de Sassenstraat. Zwolle scoort een aantal keer opvallend goed. We staan op 1 met ons ondernemersklimaat. Verder zijn we heel vaak tweedes: qua vruchtbaarheid (aantal geboortes), economische vitaliteit, opkomst bij verkiezingen, banengroei, bereikbaarheid, minste woninginbraken en als culinaire stad. Zwolle scoort (nog) laag met het aantal zelfstandigen, aantal banen in het toerisme en het aantal hotels.

  87. Ah, laagdrempelig, dus dit mag gewoon. Ik denk dat dit wel misbruik uitlokt eigenlijk…

    (ps. dit is een post van Japser, niet van dick)

  88. @ Dick

    wat boeit hij nou als er ook bergkamp pipo en maldini op het veld staan, de anderen (van stams 11-tal) zijn niets minder maar om maar even een kleine selectie te maken. 😛 😀

  89. Dag aanhangers van de FC. Achterop De Swollenaer heeft Harry Bouwmeester trouwens nog wat quotes over (de begroting van) de FC, regiofunctie en geen hoofdsponsor opgetekend. Ja, ik ga zeker nu maakt het toch niet zoveel uit wie wint 😉 Wil het voorprogramma eigenlijk ook goed zien. Vind het wel gaaf hoor al die voormalig toppers. Heb op de Stentor-site nog een tekst voor een afscheidsshirt voor Jaap ingestuurd. Als die gozer toch verd**me eens fit was geweest afgelopen seizoen…..2 vingers in de neus 😉

  90. @Admin

    Is het ook mogelijk om op de Hoofdpagina de topics onder het kopje ‘meer’ ook te voorzien van het aantal reacties?

    Bij voorbaat dank. 😉

    ============

    Larry, kan je je vraag wat specifieker stellen ?
    Een menu – of categorieonderdeel ‘meer’ hebben we niet.

  91. Vis op reis.

    Vis maakt enorme reizen en lang niet altijd logische. Zeebaars uit Turkije gaat via Nederland naar Frankrijk om vandaar terug te reizen naar Friesland of nog verder weg naar Schotland, waar zalm vandaan komt voor Parijs die doorverkocht wordt naar Barcelona. En oesters uit Zeeland reizen naar de kust van Frankrijk waar de vrachtwagen die ze bracht weer oesters laadt, bestemd voor Zeeland. Vrachtwagenchauffeurs verdienen meer aan vis dan vissers. Klootwijk aan zee vindt deze week ook nog een geheime vismarkt, ergens in Nederland en wel op zondagochtend als de ongelovigen uitslapen en de anderen ter kerke gaan.

    Ned.2 – 20:55 – 21:25

    De vis wordt duur betaald Kniertje… 😮

  92. De vis wordt duur betaald Kniertje

    Deze uitspraak slaat absoluut niet op geldelijk gewin Larry maar op het verlies van mensen levens in de visserij. 😛

  93. Sirenes in Zuid…
    Iemand een idee wat er aan de hand is in Zwolle-Zuid? Ik hoor al geruime tijd continu sirenes (3-tonig) en hoor ze langsrijden rondom het Winkelcentrum. Ik kan alleen niet snel genoeg zien waar ze naartoe gaan en van vandaan komen, en op P2000 zie ik ook nix. Iemand die meer weet? Want het gaat maar door, en wordt steeds meer.. vast iets ernstigs of groots. 🙁

  94. Larry, dat was uit “Op hoop van zegen”

    Op 24 december 1900 ging Op Hoop van Zegen in premi?re in de Hollandsche Schouwburg in Amsterdam bij de Nederlandsche Tooneelvereeniging. Het werd een triomf, vooral door Esther de Boer- van Rijk, in de rol van Kniertje: zij heeft meer dan 1000 keer volle zaten getrokken. In Berlijn, Moskou, Londen, zelfs in Tokyo werd het op het repertoire genomen.

  95. Dick,

    Tegen de Spaanse club bracht Verbeek een jeugdig elftal in het veld. “In de tweede helft was het jongens- tegen mannenvoetbal. Dat viel me wat tegen. Ik had wel iets meer verwacht”, zegt de oefenmeester, die de internationals op de bank hield. Karim El Ahmadi bleef uit voorzorg aan de kant.

    Bron… klik. [/url] 😉

  96. @Admin

    Op de hoofdpagina staan de artikelen eerst uitgebreid en daarna staan er 25 alleen met de header. En die bedoel ik. 🙂
    Als voorbeeld een kopietje van de huidige:

    Meer…
    MegaBenefitFestijn ondanks de regen een succes
    Studentenvereniging gaat alcohol controleren
    Wehkamp heeft last van phishing-mail
    Jikke rondemiss bij Peperbus Profspektakel
    Kermis Zwolle 2008
    Theaterrondleiding Vrouwenhuis
    Mishandeling bij café aan Jufferenwal
    Drugsdealer aangehouden aan Bachlaan
    Koffer van officier van justitie gestolen
    IJsselhallen presenteert Zwols Nieuwjaarscircus
    Campagne ‘huiselijk geweld bij ouderen’
    82-jarige vrouw gewond na aanrijding
    Windesheim vangt Aruba studenten op
    Treinen tussen Zwolle en Kampen rijden op tijd
    Contract voor twee Zuid Amerikanen bij FC Zwolle
    Zakkenrollerij
    Aangehouden voor zeven boetes
    Inzending sluit voor scriptieprijs Windesheim
    Hotspot
    FC Zwolle presenteert zich aan de pers
    Grootmoederrondleiding Vrouwenhuis
    Kraakpand Diezerstraat ontruimd
    Overige politieberichten
    Twee mannen aangehouden na bedreiging
    Mishandeling

    ===========

    Begrepen. Dat is nu niet mogelijk, maar zal het voor de zekerheid nog even checken.

  97. Haha lekkere indekker die Verbeek en wat een flauwekul:
    Natuurlijk verliest een profclub niet graag; zeker niet tegen een ploeg van het hoogste niveau uit Spanje. Zou eerder met een nieuwe trainert een goed resultaat neer willen zetten.

    Na drie gewonnen oefenpotjes denk je dat je aardig kan voetballen.

    3 xtegen amateurs?

  98. Heb ze nog niet gehoofd met vage taal uit Mokum. Ze zijn daar in stilte aan een sterk team aan het bouwen waar we zaterdag naar mogen kijken. Hoop dat de Weblog-fotografen nog elke hele aardige close-ups weten te schieten van de (gewezen) toppers.

  99. Nog niet dick, dat is de stilte voor de storm 😉 Nee zonder gekheid ik hoop op een mooi seizoen voor de fc en in de ere divisie, van week dat nieuwe sportkanaal aangevraagd dus wij zijn er bij ;D

  100. 😀 Citaat klopt niet: In Mokum bouwen ze aan een sterk team van gewezen toppers…

    Heb ze nog niet gehoofd met vage taal uit Mokum. Ze zijn daar in stilte aan een sterk team aan het bouwen waar we zaterdag naar mogen kijken.

    en

    Hoop dat de Weblog-fotografen nog elke hele aardige close-ups weten te schieten van de (gewezen) toppers.

    Foto’s van de toppers van Ajax en de toppers gewezen toppers in Guus’ team. Als mede van de gewezentoppers op de tribune.

    Citaten-gestapo alert 😉

  101. A28 Zwolle Centrum maar 1 rijbaan beschikbaar.
    Inmiddels al een file vanaf Wezep hoorde ik op het nieuws. Hoorde een uurtje geleden al een brandweer en ziekenauto. Wat is er gebeurd?

  102. 11:35:3324-07-084GBRANPrio 1 COBA 4-middel HV A28 R ZWOLLE 742 744 773
    0600806 BRW Zwolle-Hoofdpost ( Lichtkrant )
    0600803 BRW Zwolle-Hoofdpost ( Kazernebezetting TS )
    0600802 BRW Zwolle-Hoofdpost ( Kazernebezetting Chauffeurs bijz. Voertuigen )
    0600783 BRW Zwolle-Noord ( Monitorcode )
    0600782 BRW Zwolle-Noord ( Lichtkrant )
    0600776 BRW Zwolle-Noord ( Kazernebezetting TS )
    0600045 BRW IJsselland ( Monitorcode )
    0600027 BRW IJsselland ( OvD Zwolle/Heerde/Hattem )

  103. Leuk sportblaadje weer van die jongen van Wageman. Die ken je vast goed Kermisfan… Martijn staat er ook nog breeduitgemeten in.

  104. De bankpas van mijn vrouw blijkt voor onze vakantie geblokkeerd te zijn. Ze heeft op een plek gepind waarvan bij de bank bekend was dat daar skimming heeft plaats gevonden. Gevolg: bankpas zonder melding geblokkeerd en we krijgen pas duidelijkheid als we hier in NL met de bank bellen. Erg vervelend als je ergens onwetend wilt afrekenen.

    De Rabobank wil overigens niet vertellen waar de skimming heeft plaatsgevonden. Vermoedelijk eind juni/begin juli en 99% kans dat dit in Zwolle gebeurd moet zijn. Heeft iemand hier iets van meegekregen? Ik vind het wel prettig om te weten waar je een eventueel volgende keer extra moet opletten.

  105. Wilbert, Het is niet belangrijk om te weten waar die skimming heeft plaats gevonden. Er zullen op die plek ongetwijfeld adequate maatregelen genomen zijn.

  106. @Ghehe: gelukkig had ik mijn passen ook bij me. Dus het heeft ons gelukkig niet in de problemen gebracht. Het schijnt wel dat je in bepaalde gevallen met legitimatie wat kan, maar de vraag is natuurlijk of dat in het buitenland lukt.

    @Admin: Mijn vrouw zegt dat ze daar inderdaad heeft gepind. Dus dan zal het dat in wel zijn. Wel vreemd dat er een officieel politiebericht van is, maar dat de bank er verder niks over kwijt wil. (Terwijl het niet eens een Rabo-automaat is)

Reacties zijn gesloten.