Actie om Wipstrik Veilig te maken

Zwolle – Al jaren is de verkeerssituatie in de Wipstrik aan de kant van de schrijversbuurt niet optimaal voor opgroeiende en schoolgaande kinderen. Wipstrik Veilig wil graag dat de kinderen in de Wipstrik veilig kunnen spelen en naar school gaan, en voert daarvoor actie.

In de afgelopen decennia zijn er al meerdere pogingen ondernomen om de buurt veiliger te maken. Er zijn voorstellen geweest voor zebrapaden, bussluizen, verkeerslichten en 30-kilometer-zones. Allen helaas zonder resultaat. Het is dus tijd voor een gedegen aanhoudende actie om te zorgen dat de Wipstrikbuurt wordt zoals de bewoners het graag willen hebben. Het eerste speerpunt is al behaald! De buurt wordt dit jaar nog 30km-buurt. Dat is natuurlijk al een heel goed bericht, maar Wipstrik Veilig wil meer: zebrapaden, betere verlichting en verkeersluwe straten. Begin februari heeft het actiecomite hierover overleg met de afdeling Stedelijk Beleid van de gemeente Zwolle. Met het verzamelen van handtekeningen wil Wipstrik Veilig de gemeente laten zien dat er voldoende draagkracht is voor de actie. De vorderingen kunt u volgen via www.wipstrikveilig.tk.

Alle handtekeningen helpen.

Op dit moment helpen al veel mensen door handtekeningen te verzamelen en nog belangrijker door hun handtekening te zetten! Dat kan ook digitaal via de site www.wipstrikveilig.tk. Er zijn nu al zo'n 300!

Woensdag a.s. op 21 januari gaan Annelies Kalisvaart en Daphne Kampman van de actie Wistrik Veilig, de ingezamelde handtekeningen voor de actie officieel aanbieden aan de verkeerswethouder de heer Janco Cnossen. De overhandiging vindt plaats voor de Koningin Emmaschool aan de Jacob Catststraat.

Artikel delen:
Reacties 2
  1. Zebrapaden zijn ook vaak een soort van schijnveiligheid, zeker gezien het oversteekgedrag van de gemiddelde voetganger die als een zoutzak de weg oversteekt en het gek vindt dat er niet gestopt wordt.

    Ik vind die rotonde Wipstrikkerallee – Hanekamp wel een vervelend punt. Veel fietsers en met een bestelauto kun je niet zo goed schuin naar achteren kijken, wat bij het afslaan problemen kan geven met snelle jongens die je over het hoofd ziet. Dus fietsers; let op bestelauto's en vrachtwagens die niet even schuin naar achteren kunnen kijken!

  2. Het is niet voor het eerst dat er in de wipstrik geklaagd wordt. is er een teveel aan decibellen de ene keer is het wel de verkeersdrukte de andere keer. ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er gewoon geen actie wordt ondernomen door de gemeente? als dit soort signalen van de bewoners maar blijven komen moet de politiek hier zioch voor open stellen en maatregelen nemen. waarschijnlijk komt het er weer hier op neer dat het kalf eerst moet verdinken eer er enige actie wordt ondernomen.

Reageer