"Nieuwe parkeertarieven slecht voor Zwolle"

Zwolle – Een aantal jaren geleden heeft de gemeente Zwolle een beleid vastgesteld dat er in voorziet het centrum van Zwolle autoluw te maken. Daar wordt al jaren aan gewerkt. De fractie van Swollwacht begint langzamerhand wel steeds meer de indruk te krijgen dat er niet of nauwelijks meer nagedacht wordt over de neveneffecten, die bepaalde maatregelen kunnen hebben op bijvoorbeeld de bereikbaarheid van allerlei voorzieningen in de binnenstad (denk aan theaters, bioscopen en horeca) en daarmee de beeldvorming van een willekeurige bezoeker van Zwolle met betrekking tot de gastvrijheid van de stad.

De Swollwachtfractie zegt dat ze er nogal eens mee geconfronteerd worden dat er klachten zijn betreffende de nieuwe parkeertarieven en –tijden, die sindskort voor de hele binnenstad gelden: Overdag is er niet zo veel veranderd, een stijging van 9% in 3 jaar is niet onredelijk. Doch voor wat betreft de avonduren is dat een heel andere verhaal, zegt Swollwacht. Tot voor kort kon men in het centrum van Zwolle na 18 uur, uitgezonderd tijdens de koopavond de hele avond betaald parkeren, kosten € 1,00 per uur en € 2,50 voor de hele avond.

Swollwacht: "Met het wijzigen van de nieuwe parkeertarieven en –tijden mag in het hele centrum van Zwolle binnen de grachten tot 20 uur nog maar maximaal 1 uur meer worden geparkeerd. De verschuldigde kosten daar voor bedragen tussen 18 en 20 uur bedragen plotseling € 2,40 per uur en van 20 tot 23 uur € 2,60. Dat betekent, dat wanneer je de hele avond in het centrum parkeert, je € 7,40 betaald i.p.v. € 2,50. Dat betekent een "forse stijging van bijna 300%". Dit tarief geldt ook voor de (publieke) parkeergarages". De stijging van het parkeertarief in de avonduren met bijna 300% is fors te noemen, maar het grootste pijnpunt is wat Swollwacht betreft het feit, dat je van maandag t/m zaterdag vanaf 18 uur tot 20 uur nog maar maximaal 1 uur mag parkeren buiten de parkeergarages- en terreinen. Dat komt niet alleen binnen de fractie, maar zeker ook uitermate onvriendelijk over op de bezoeker van Zwolle. Immers, het leeuwendeel van de bezoekers, die het begin van de avond naar Zwolle komt, doet dat voor een activiteit, die langer dan 1 uur duurt.

Amsterdam heeft de wielklem afgeschaft om haar imago op te poetsen voor de vele bezoekers. De Swollwacht fractie vraagt zich af, waar is het college mee bezig? "Bent u met  het wijzigen van de nieuwe parkeertarieven en –tijden als gemeente Zwolle doende om de hele binnenstad bezoekersschuw te maken?"

Naar het oordeel van Swollwacht kunnen de nieuwe parkeertarieven en –tijden behoorlijk nadelige gevolgen hebben voor onze Zwolse binnenstad én voor alle activiteiten, die daar plaatsvinden in ondermeer theaters, bioscopen en de horeca.

De fractie vraagt dan ook van het college of het bereid bent om dit beleid en de gevolgen van deze parkeermaatregelen ter discussie te stellen en/of:

–  De koopavond daargelaten – dat in de hele binnenstad zo snel mogelijk – ook buiten de parkeergarages – het weer mogelijk worden om vanaf 18 uur de hele avond te parkeren en in 1 keer voor de hele avond te betalen voor een parkeerplaats

–  Dat de parkeertarieven voor de avonduren neerwaarts bijgesteld worden tot een redelijk en aannemelijk tarief.

Omdat Swollwacht zich zou kunnen voorstellen dat het technisch lastig is om bovenstaande maatregelen op zeer korte termijn te realiseren, wil de fractie het college voorstellen, dat tot bovenstaande maatregelen zijn genomen, er met directe ingang vanaf 18 uur – uitgezonderd koopavond – geen parkeerboetes meer zullen worden uitgeschreven.

Swollwacht: "Wanneer wij als gemeente Zwolle, bezoekers aan onze binnenstad gastvrij willen ontvangen, zijn de kosten van 12 euro voor een dagje Zwolle ons inziens niet echt aantrekkelijk. Wij verzoeken u dan ook deze kosten in heroverweging te nemen". Ook laat Swollwacht weten, dat zij voornemens zijn om op 2 februari a.s. tijdens de behandeling van de Mobiliteitsvisie omtrent dit onderwerp met een motie te komen.

Hans Borrel, raadslid Swollwacht.

Trudy Kistemaker, raadslid Swollwacht.

Artikel delen:
Reacties 55
  1. Ik woon in het buitengebied van Zwolle en zou twee kilometer moeten lopen naar een bushalte.Dus ben op een auto aangewezen om naar de stad te gaan.Maar ik kom er al jaren niet en alleen door die verrekte parkeermeters.
    Het zijn altijd besluiten van B&W maar wie in welk persoon zit er nu werkelijk achter de steeds hoger wordende tarieven?

  2. denk je, als inwoner van een buurtgemeente, een cursus te gaan doen bij de muzerie, moet je nog met de bus omdat ik:
    1. terug moet lopen naar de parkeermeter omdat ik deze niet tot 22:00 kan 'vullen' (wat dus ook niet mag, lees ik hier)
    2. dan bijna meer geld kwijt ben aan parkeren dan aan de reis er naar toe!
    De opzet is dan in de ogen van de gemeente wel geslaagd, maar erg gastvrij is het inderdaad niet te te noemen!

  3. Winkels waarvoor de auto de enigste oplossing is om je aankopen te vervoeren (Mediamarkt, Leen Bakker etc.) zouden ook op beter bereikbare plekken moeten zitten met gratis parkeren, zoals Voorsterpoort ofzo. Soms sta je op donderdagavond op de Pannenkoekendijk al stil voor de garage Mediamarkt…

  4. Zwolle is al een stad die niet uitnodigt om te gaan winkelen.
    moeten ze dit vooral doen.
    ik ga wel naar Deventer daar is tenminste een normaal parkeerbeleid. 8)

  5. Wisten jullie trouwens dat een huisarts ook een parkeervergunning nodig heeft om zijn auto te kunnen parkeren als hij bij een patient moet zijn?
    Kosten ?? 628.70 per jaar.Wat heeft dit met autoluw maken van de binnenstad te doen?Niets.Gewoon zakken vullen !!
    Vraag mij af waar de ambtenaren inclusief wethouders en raadslieden hun auto savonds zetten als ze weer eens moeten vergaderen hoe ze de burger geld uit de zak kunnen kloppen.
    Zal wel gratis zijn op die speciale parkeerplaats daar.Mogen ze naruurlijk ook gebruik van maken als ze gaan shoppen

  6. deventer is inderdaad een parkeer paradijs, maar kijk uit in welke wijk je m neerzet. onlangs zat ik voor een garantie kwestie in het rotterdam,se alexandrium, waar mijn parkeergelden volledig door radio correct werden vergoedt, waarvoor nog mijn dank.

  7. uit het originele bericht
    die bepaalde maatregelen kunnen hebben op bijvoorbeeld de bereikbaarheid van allerlei voorzieningen in de binnenstad (denk aan theaters, bioscopen en horeca)

    Ehm…. wat willen ze dan? Strak tegen de voorgevel parkeren van de genoemde zaken?

    Wil je bij de Spiegel zijn: parkeren op parkeerdek 'Noorder Eiland' of op het 'Eiland' zelf
    Voor De Kroon: 'Eiland'
    Eten aan de Melkmarkt of er in de buurt? Parkeren bij de Mediamarkt of op 'Eiland'. Met deze 3 parkeergarages heb je het noordelijke deel van Zwolle binnen de grachten gedekt met 500 meter straal. Voor het grootste gedeelte is het uitgaansleven het het winkelpubliek geholpen.

    Het lijkt inmiddels wel of al die auwtomobilistjes al te moe zijn om een halve kilometer te lopen.

    Maar los daarvan. Als ik op een zaterdag naar de stad toe ga, ontkom ik niet aan de indruk dat er daadwerkelijk zo weinig mensen nog met de auto naar Zwolle gaan. Het is dan stervensdruk. Om bijvoorbeeld bij de Mediamarkt te komen, staan mensen soms al heel vroeg in de rij te wachten met hun auto. Ook autoverkeer wat bij de Rembrandtlaan langs komt (waar gaat dat heen?) staat doorgaans vast op het hele stuk tussen die rotonde en de rotonde bij TCZ.

    Het leven van een automobilist is wel zwaar ja.
    Eerst een enorme tijd in de rij staan
    Vervolgens flink moeten dokken (er zijn andere gemeentes die nóg veel duurder zijn maar ik ben het hier wel eens: de prijzen zijn gewoon ook in Zwolle al schandalig te noemen)
    En dan ook nog eens moeten lopen naar de winkel, het restaurant, etc. waar je moet zijn.

    En voordat ik iedereen over me heen krijg:
    – Ja, er zijn plekken in Zwolle slecht bereikbaar als het om parkeren gaat. De parkeerplek tegenover het politiebureau wil je niet nemen, dan kan je om de haverklap achter je maaltijd vandaan stappen om weer wat geld in de meter te gooien (persoonlijke ervaring want ook ik ben echt wel met de auto in de stad geweest)
    – En ja, voor sommige mensen is lopend, met de fiets of met het OV geen of een slechte optie.
    – En ja, voor sommige mensen is 50 meter lopen daadwerkelijk al te ver, laat staan 500 meter.

    Maar voor diegenen die bijvoorbeeld al praten over 500 meter lopen, dat dat te ver is voor een gezond stel benen, dan begin ik me toch een beetje achter de oren te krabben.

    /WFvN is helaas ook wel eens afhankelijk van de auto voor sommige boodschappen maar tracht de auto toch zoveel mogelijk te laten staan, zeker binnen Zwolle Centrum.

  8. Daar kan het wel over gaan maar het gaat volgens mij méér over de problemen die het zou veroorzaken voor horeca etc.

    Als ik kijk naar de drukte, met auto's, denk ik dat dat weer eens fors overdreven is. Daar naar kijkende, zou ik verwachten dat het nog véél beter aangepakt kan worden ;D

  9. Ochja, en die slechte bereikbaarheid, die valt voor het drukste deel van Zwolle absoluut mee. De bereikbaarheid is gewoon goed met 500 meter (goed, misschien een keer 550 meter) lopen maximaal.

    Blij trouwens dat jij me niet in de haren gevlogen bent als 'buitengebiedsmens' 😉

  10. Betaalde laatst 20 cent aan de stadsrand bij De Weezenlanden. Voor min. 45 minuten. Parkeerplaats De Brink kostte me 50 cent voor ongeveer dezelfde tijd. Auto's uit de stad: prima. Wat je dan bespaard aan brandstof kun je mooi in de parkeerautomaat mikken.

    Waarom parkeer je niet iets buiten de grachten, klein stukje gezond lopen extra; kost veel minder? Leenbakker is nog zo'n voorbeeld.

    Hans Borrel, mede-opsteller van dit stukje is duidelijk belanghebbend. Hij is ondernemer binnen de stadsgracht. Maar nergens lees ik hoe de parkeertarieven binnen de stadsgracht zich tot elkaar verhouden in NL? Wat betaal je in een andere stad van minimaal 120.000 inwoners?

    Met de bus kun je overigens UITSTEKEND op zaterdag voor een Eurootje naar onze geweldige stad. Ook nog beter voor het milieu. Het milieu dat voor ernstig veel mensen véél minder belangrijk lijkt geworden als de geldbuidel. En hoeveel betaald een gemiddeld gezin nu eigenlijk teveel aan parkeergeld op jaarbasis geachte raadsleden?

  11. Naar mijn ervaring is Zwolle niet autovriendelijk, ook de verkeerslichten houden erg op (ook nog slecht voor het milieu!).
    Echter merk ik dat je op de fiets sneller in de stad bent dan met de auto; voor fietsers is Zwolle uiterst vriendelijk v.w.b. de voorzieningen met tunnels, kort wachten voor de (nog weinige) verkeerslichten etc.

    Parkeren, als ik met de auto ga, doe ik altijd buiten de grachten en dan loop je een stukje, maar dat is voor velen blijkbaar onoverkomelijk. Dan heb je de keuze en betaal je veel meer en sta je ook nog in de rij.

    En als je echt niet goed ter been bent vraag je een invalideparkeerkaart aan, dan kost het m.u.v. de parkeergarages niets.

  12. Weblog-Zwolse Economie:

    Wat gaat er eigenlijk gebeuren op die plek waar nu nog de IJsselhallen zitten?

    Zwolle is zeker vol vwb Industrieterrein……

    Wordt het geen tijd dat De Stentor of WeblogZwolle eens gaat informeren naar de werkelijke verwachtingen bij SCANIA?
    Heb aardig wat verschillende geluiden van medewerkers gehoord….zeer uiteenlopende geluiden.

    Wehkamp en Hema (ook grote jongens in Zwolle) gaan heel goed.
    Maar landelijk zijn er vandaag 3 bedrijven in het nieuws met wie het minder gaat: Philips, Ing en Corus. Niemand kan zeggen hoe het verder gaat….

  13. re(actie) op r.e. Officieel inderdaad off-topic. Net als jouw post, waarmee je in de schoenen van de Admin gaat staan Pp 😉

    On-topic: Dus parkeren is te duur (lees elders dat ik er anders over denk). Hoe gaat Zwolle om het een forse vermindering aan parkeerinkomsten dan?

  14. Ik parkeer altijd aan de Hanekamp. Is gratis en 700 meter lopen en je staat in de stad.

    Parkeren bij de Aldi: 800 meter lopen
    Parkeren op de Hanekamp: 700 meter lopen
    Parkeren bij het provinciehuis (alleen op koopavond): 600 meter lopen

    Ik heb dan een gezond paar benen maar voor de minder validen is zo'n stuk lopen natuurlijk bijna niet van toepassing.

  15. Uitstekende post Marcelovic: Veel mensen verrekken het volgens mij om te lopen. En als je dan zo op je geldbuidel ben gesteld, dat je het allemaal te duur vindt. Tja, dan ga je misschien wel raadsvragen stellen.

    Minder-validen ok: maar je kunt ook een parkeer-ontheffing krijgen. Of een ander zet je ff af waar je moet wezen.

    Overigens fiets ik altijd naar de stad en als ik wat groots koop, komt haast niet voor, komen ze dat keurig bezorgen.

  16. Minder-validen ok: maar je kunt ook een parkeer-ontheffing krijgen. Of een ander zet je ff af waar je moet wezen.

    dit is wel zeer kort door de bocht dick, ik dacht dat jij altijd voor je medemens stond blank of zwart.
    maar de mindervaliden moeten maar effe een parkeervergunning aanvragen. en als ze die niet krijgen dan dan moeten ze maar iemand zien op te zoeken die hun even afzet? nee Dick er zijn zat mensen slecht ter been maar die geen parkeervergunning krijgen.
    je mengt je nu in een discussie waar je kennelijk de ballen verstand van hebt.

  17. Mooi Boyd, wilde graag weten hoe het zat en toen kwam ik niet verder als wat ik net opsomde. Fijn dat je je bezorgd maakt maar dat hoeft niet hoor, het sociale is er niet uit te slaan bij mij.

    Weet jij of daar strenge eisen voor zijn?

    en als ze die niet krijgen

    Weet jij of velen zo'n vergunning geweigerd wordt?
    Weet jij hoeveel zat is?

    zat mensen

    Je vergist je, ik meng me niet in een discussie: ik zet hem op. Marcel had alleen terecht aangekaart dat zo'n stuk een eind lopen is voor minder-validen.

    Hoop dat je de vragen kunt beantwoorden, dan draag je wat bij aan deze relevante discussie die overigens (kijk uit voor Pp) niet geheel on-topic is.

  18. Veel mensen verrekken het volgens mij om te lopen.

    Mee eens.

    Parkeren bij de Aldi: 800 meter lopen

    Bisschop Willebrandlaan moet je ook sinds een jaar gewoon betalen.

    Deventer daar is tenminste een normaal parkeerbeleid

    Minder inwoners, toen wij 30.000 inwoners minder hadden was het ook een kleiner probleem.

    Waarom parkeer je niet iets buiten de grachten, klein stukje gezond lopen extra; kost veel minder?

    Als ik een keer met de auto naar de stad ga zet ik hem ook altijd op die grote parkeerplaats bij de Sassenpoort achter Tempo Team, maar ja, dat is dus voor veel mensen een groot probleem. Véél te ver lopen 😉

  19. ja daar zijn zeer stenge eisen voor , als je niet door de keuring heen komt pech gehad. 8 op de tien krijgen geen vergunning
    omdat vaak de eisen te streng zijn. allen als je vriendjes in de politiek hebt zowel links als rechts dan is het zo geregeld.

  20. Wat echt vreemd is dat je alleen maar met 50-centmuntstukken kunt betalen. Ik pleit voor het systeem wat je in duitsland vaak hebt, de eerste 15 minuten gratis parkeren.

  21. Klopt Peter: ZO irritant! Had het op de Brink, ook nog veel comedy maken. Als je tevoren 50 ct-muntjes apart wilt houden blijkt dat er véél meer 20 ct-muntjes zijn als 50. Ook de aanliggende bedrijven vinden het lastig. Bij De Weezenlanden kon ik wel een tijd staan op één muntje van 20.

    Zijn er veel apparaten die enkel vanaf 50-cent muntjes accepteren?

  22. Hij blijft leuk, dat kulargument

    Niks kulargument. De meest vervuilde lucht hangt in Zwolle bij de N35 (verkeerslichten) en rond de Holtenbroekerbrug (ring noord/verkeerslichten). Free-flow is zoveel beter dan het verkeer steeds stilzetten voor een bus met 3 personen.

  23. Het is verdraaien van de zaak.

    Ja, een een auto die steeds moet optrekken en afremmen verbruikt meer brandstof, heeft meer bandenslijtagen en zal meer fijnstofuitstoot hebben etc. Geloof ik direct voor de volle 100%

    Toch blijf ik het een kulargument vinden. En waarom? Omdat automobilisten dat als argument gebruiken om groene golf te krijgen. Als ze daadwerkelijk zo milieubewust waren, dan hadden ze wel minder de auto genomen (voor zover mogelijk)

    Ik zeg het nogmaals: kulargument!

  24. Jij gaat ervanuit dat al die automobilisten ook minder/niet/anders hadden kunnen gaan, wat gedeeltelijk ook waar is.

    Echter, beleidsmatig proberen het autoverkeer te vertragen is weldegelijk een milieuargument om vri's te optimaliseren.

  25. Mijn opmerking is inderdaad generaliserend. Maar als ik alleen al hier in Stadshagen kijk dat mensen soms kilometers omrijden om bij het winkelcentrum te komen terwijl ze sneller, gezonder en goedkoper met de fiets op dezelfde plek hadden kunnen komen. Wat zeg ik….. ik ben zelfs wel eens lopend sneller dan buren met de auto!

    Wat betreft die beleidsmatigheid. Binnen de grachten vind ik het persoonlijk een goede zaak. Daarbuiten (zoals bijvoorbeeld de wegen tussen Scania en afslag Zwolle Noord en nog veel verder) wat beter afregelen, kan ook geen kwaad (maar dat is geen beleid van de laatste tijd maar speelt al decennia!)

    Als je het wat betreft het centrum betreft niet mee eens bent, dan blijf ik nog altijd bij m'n punt. kulargument voor mensen die te beroerd zijn om te lopen en daarvoor een milieuverstierend ding gebruiken maar zich vervolgens wel zogenaamd gaan verschuilen achter het milieu.

  26. Trouwens, over die beleidsmatigheid en milieuargumenten: het is een verhaal wat in een cirkeltje loopt.

    1) Beleid wordt aangepast om autoverkeer te hinderen
    2) Automobilisten gaan klagen
    3) Doel deels bereikt. Alleen klagen is de start, het uiteindelijke doel is dat men de auto meer laat staan.

    Het kan twee kanten opgaan:
    – automobilisten blijven zeuren maar blijven rijden: meer uitstoot door optrekkende/vertragende auto's
    – als politiek toch maar zwichten voor het gedram en de automobilist groen licht geven. Het is net als met kastruimte: hoe groter de kast, hoe meer troep. Hoe beter de bereikbaarheid, hoe meer auto's. En hoe meer auto's, hoe meer uitstoot.

    Ik zeg: poot stijf houden.

  27. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat je door de Diezerstraat mocht rijden.Je parkeerde je auto gewoon ergens gratis op de Melkmarkt of waar dan ook in de stad.

    Er was één kruispunt in Zwolle met verkeerslichten en die werkten vaak nog niet eens ook.Wie weet ook nog waar dat was??

    Winkeliers in de buurt van die verkeerslichten adverteerden toen met de zin "bij de verkeerslichten"
    ;D

  28. Dat is wel heel lang gelden ;D

    Dat je tegenwoordig moet betalen bij de Aldi wist ik niet. Ik parkeer daar ook nooit omdat er genoeg plek ik rond de Hanekamp of de zeeheldenbuurt.

    Weet je wat je ook kan doen (voornamelijk voor de mensen in het buitengebied). Dan kost parkeren 1 euro! Je zet hem gewoon in de buurt van een bushalte en rijd het kleine stukje naar de stad met de bus. Bijvoorbeeld bij de Hogekampsweg. Er zijn zat mogelijkheden om goedkoop te parkeren maar mensen zien het gewoon niet.

    Als je naar Amsterdam gaat zet je hem toch ook niet in het centrum maar op een P R. Waarom doen mensen dat niet in Zwolle? Een kleine moeite meer maar het scheelt wel in je portomonee,

  29. In assendorp ook, voor 5 minuten parkeren, kost 50 ct. dat is 6 euro per uur, omdat de gemeente te beroerd is om kleiner geld dan 50 ct. aan te nemen.
    Ik betaal principieel niet….laat ze stikken in die 50 ct apparaten.

  30. Een stijging van 9% in 3 jaar is inderdaad niet zoveel.
    Helaas stijgt mijn salaris niet met 9% de komende jaren, graai graai graai zei de overheid en de suffe Nederlander betaalt wel weer. >:(

  31. Nou, neehoor…. tenminste, niet meer dan nodig is. Aan parkeermeters verdienen ze niet zoveel bij mij. En de enkele keer dat ik op een parkeerplaats sta waar je een bonnetje achter de ruit moet leggen, dan gaat de ongebruikte tijd na afloop mooi in de auto van een ander (als die het wil). Misschien heb ik dan teveel betaald maar de overgebleven tijd gaan ze niet zo gek veel extra aan verdienen.

    Maar goed, zoals ik al zei: de paar keer per jaar dat ik met de auto in de stad kom….. dat is volgens mij op twee handen te tellen. Maximaal 1x per maand dus maar ik gok dat het nog veel minder is.

  32. Goed bezig. Laten we de fiets maar pakken. Ow je komt uit Stadshagen? Dan pak je de bus maar.

    Je kunt de fiets gratis en voor niets veilig laten stallen daar bij het nieuwe gedeelte van de Diezerstraat (ben de naam ff kwijt, daar achter Waanders).

    Het mag van mij wel 5 euro per uur zijn. En mocht ik dan toch de auto pakken, dan betaal ik het wel. Dan maar geen bak koffie bij De Beurs….

  33. Lekker positief Bert! Vanuit het landelijke Stadshagen kun je ook uitstekend fietsen. "5 euro per uur" vind ik wel een hele deftige bijdrage 😀 Goed gerelativeerd ook…

  34. Inderdaad Dick. Fietsen vanuit Stadshagen gaat uitstekend. Ik kan vanaf het winkelcentrum Stadshagen een boodschap doen in de stad en weer terug zijn bij het winkelcentrum Stadshagen, binnen een half uur.

    Net alsof Stadshagen ergens aan de rand van de wereld ligt 😀

  35. Dat die mensen nog niet beseffen dat Stadshagen het episch-centrum van de stad is WFvN. Ach, laat maar wezen; straks komen ze ook allemaal nog kijken. Terwijl het al druk zat is.

  36. Wat een oogst idd 2 nieuwe stellingen met vragenlijstjes op 1 dag. Maar met met de "Berlijnse muur" zijn ze jaren geleden ongelooflijk nat gegaan. Schreeuwen in de media ging nog wel maar toen er mensen in clubjes (klankbordgroep) moesten gaan zitten, werd ik door Dogger én maatje René de Heer (VVD) benaderd bij de deur. We kenden elkaar niet eens! Natuurlijk heb ik gemeld dat ze maar mensen bij zichzelf moesten zoeken. Uit deze klankbordgroep komt toch niets anders als frustratie. En zo geschiedde helaas.

    Grappig die poller tussen 7-sprong en het centrum staat best wel vaak naar beneden…..Oeps, zou Swollwacht weer een punt van kunnen maken 😉

  37. Iemand zei al dat er op donderdagavond een hele lange rij voor de mediamarkt staat, nou idd.
    Die parkeerkosten, daar zit ik nog niet eens zo mee, als je voor je lol naar de stad gaat.
    Waar ik wel over val en hier al meerdere malen heb aangegeven is dat je ver moet lopen als je voor je werk bij een cliënt moet zijn.
    Ik vind het van de zotte dat er voor verplegend personeel geen oplossing is.
    Onverantwoord vind ik het ook dat je 'savonds in je uppie hele stukken door de stad moet lopen om iemand te verzorgen.
    Bovendien kan is het niet zo prettig door die parkeergarages te lopen in de avond.
    Het zou fijn zijn als hier eens een reactie op kwam en beter nog dat er een oplossing voor kon komen.

  38. Parkeren in Zwolle
    Ik woon net buiten het centrum en wordt knettergek van alle auto?s bij mijn huis. Een hele wijk in de vergunning gooien en 2 straten niet. Mensen zetten bij ons de auto neer om dan een KWARTIER te lopen naar de stad. Koop nou gewoon een kaartje voor de parkermeter!!! Dan heb je nog de vouwfietsbrigade door de week en de mensen die wel een vergunning kunnen krijgen (?? 50,00 per jaar) en daar te zuinig voor zijn. Wij willen ook wel graag een beetje fatsoenlijk wonen en niet de hele tijd geconfronteerd worden met mensen die wel in een auto willen rijden maar doodvallen over een dubbeltje parkeergeld!

  39. Haha da's pas puur enstige Hollandse zuunigheid:

    Mensen zetten bij ons de auto neer om dan een KWARTIER te lopen naar de stad.

    Idd die vouwfietsbrigade die het zogenaamd allemaal doet omdat het zo handig is. Ja ja, staat ook zo lekker handig een volwassene op zo'n gevouwen fiets. 50 Euri per jaar, mits je er zeer regelmatig gebruik van maakt, is 4 1/6 Euri per maand. Nog geen 100 Eurocent per volledige week. Dan schrijf ik hier verdorie dat een enkeltje met de bus op zaterdag naar de stad maar 1 Euro kost.
    Oh wat is dit een grote categorie

    mensen die wel in een auto willen rijden maar doodvallen over een dubbeltje parkeergeld

    .

    Duidelijk betoog van deze ervaringsdeskundige.

  40. parkeren
    Ik heb ergens gelezen dat de 50 cent naar 20 cent gaan, maar weet niet meer waar het stond
    ;D ;D ;D ;D ;D

    ==========

    Dat zal HIER[/url] zijn 😉

  41. Tarieven zijn 1 euro per uur in assendorp… niet 6. Al gaf het apparaat laatst 5 minuten te weinig…

    Vervelend is inderdaad dat er maar drie verschillende muntstukken in passen en dat je maximaal voor twee uur kan betalen.

    Keerzijde vind ik wel dat er echt veel te veel auto's op de ring rond de stadsgracht rijden/stil staan. Ik vraag me serieus af wat de mensen bezielt om daar met de zelfde snelheid als een wandelaar voort te kruipen om vervolgens nog te gaan klagen over parkeerprijzen…

    Je kan je eigen leven natuurlijk ook onnodig moeilijk maken natuurlijk.

  42. Weet je wat je ook kan doen (voornamelijk voor de mensen in het buitengebied). Dan kost parkeren 1 euro! Je zet hem gewoon in de buurt van een bushalte en rijd het kleine stukje naar de stad met de bus.

    Is inderdaad een goed idee, heb ik ook al eens aan gedacht. Als je van buiten Zwolle komt neem je afslag Noord, zet je auto bij de WKC Dobbe (aan de kant van de Chinees, anders zit je te klooien bij dat kruispunt) en neemt bus 4 terug bij het bejaardencentrum. Met 6 minuten stap je uit bij het kerkbruggetje.

Reageer