RRReis dunt dienstregeling uit door personeelstekort - Foto: Peter Denekamp
Foto: Peter Denekamp

RRReis dunt dienstregeling uit door personeelstekort

Zwolle – RRReis past per 29 mei de dienstregeling aan. De vervoerder deelt mee dat vanwege een tekort aan personeel het op dit moment niet mogelijk is om de huidige dienstregeling te blijven rijden.

Afgelopen periode vielen er regelmatig ritten uit. “RRReis wil reizigers een betrouwbare dienstregeling bieden. Daarom rijden er vanaf 29 mei op enkele grotere buslijnen minder vaak bussen,” meldt RRReis.

RRReis heeft ervoor gekozen om de dienstregeling uit de dunnen op buslijnen waar de bussen vaak rijden. Doordat de bussen vanaf 29 mei op deze lijnen minder vaak gaan rijden, kan RRReis de komende (vakantie)periode een betrouwbare dienstregeling bieden.

Er vervallen geen buslijnen en in de kleinere kernen blijven de bussen even vaak rijden. RRReis zegt dat ze daarnaast rekening hebben gehouden met het aantal reizigers dat gebruikmaakt van de buslijnen. Doordat er minder bussen rijden, wordt het voornamelijk in de spits drukker in de bus, aldus RRReis.

In de omgeving Zwolle gaat het om de volgende buslijnen:

  • Lijn C1 (Nunspeet – Zwolle – Dedemsvaart) rijdt overdag voortaan twee keer per uur in plaats van vier keer per uur. Daarnaast is een groot aantal vertrektijden gewijzigd.
  • Lijn 202 (Zwolle – Apeldoorn) rijdt voortaan ook in de spits twee keer per uur in plaats van vier tot zes keer per uur.
  • Lijn 203 (Zwolle – Apeldoorn) rijdt voortaan ook in de spits twee keer per uur in plaats van vier tot zes keer per uur.

De reisinformatie van de gewijzigde buslijnen wordt aangepast op de bushaltes. De nieuwe dienstregeling is ook verwerkt in de reisplanner. RRReis verzoekt reizigers om de reisplanner voor vertrek te raadplegen voor een actueel reisadvies.

Artikel delen:
Reacties 2
  1. Lopen gaat sneller dan de bus, is bovendien gratis en nog goed voor je gezondheid en portemonnee ook.
    Dus wie neemt er wel eens de bus?
    gemodereerd

  2. Was te verwachten, bijna alle vervoerders hebben er mee te maken. Echter denk ik dat rrreis wel het 1 en ander had kunnen doen van te voren. We lazen geregeld over slecht werkende bussen waar chauffeurs last van hadden, weinig pauzes voor chauffeurs en geen geweldige cao voordelen of vergoeding. Met krapte op de markt gaan chauffeurs van baan wisselen waar het beter is, net als dat in andere sectoren gebeurd. Hier had rrreis was aan kunnen voorkomen vind ik.
    gemodereerd

Reacties zijn gesloten.