Zwolle Marketing ziet kansen in crisistijd

Zwolle – Zwolle Marketing heeft bij de Gemeente Zwolle 23 ideeën neergelegd om de effecten van de crisis voor de stad te bestrijden. Dit met als doel meer bezoekers naar de stad te halen en de totale bestedingen in de stad op peil te houden. Van die initiatieven mag Zwolle Marketing er 13 concreet gaan uitvoeren.

Zwolle Marketing gaat onder andere de volgende acties ondernemen in de periode van april tot en met september:
·  Gratis uitgifte van het boekje in de VVV winkel “Leuk in Zwolle” dat vol staat met leuke winkels, restaurants, cafés, musea ,galerieën en een stadswandeling met stadsplattegrond, om bezoekers te verleiden langer in de stad te verblijven. (al gestart).
·  Meeliften op de Promotiecampagnes Familie Lekkerweg en Meimand Fietsmaand, landelijke multimediale  campagnes waarop arrangementen en foto’s geplaatst kunnen worden ter promotie van Zwolle. (in voorbereiding).
·  E-nieuwsbrieven maandelijks versturen vanuit de nieuwe websites van www.vvvijsseldelta.nl  en in een later stadium www.vvvzwolle.nl met arrangementen en aanbiedingen in de stad Zwolle en haar directe omgeving. (1e uitgaven medio april).

·  In de nieuwe VVV winkel komt een ticketservicepunt waarvan de Zwolse instellingen en evenementenorganisatoren kunnen meeprofiteren door hun kaartverkoop hier onder te brengen. Doel meer bezoekers naar de binnenstad halen en verblijf in de stad te verlengen.

· Mailingactie VVV Irischeques t.b.v. Zwols bedrijfsleven. In deze mailing aan het Zwolse bedrijfsleven wordt gewezen op het geven van VVV Irischeques als relatiegeschenk waaraan een lijst wordt toegevoegd met lokale acceptanten in Zwolle om de Zwolse economie te versterken. (in voorbereiding).

– Op Bevrijdingsdag wordt er samen gewerkt met het Bevrijdingsfestival waarbij de circa 150.000 bezoekers aan de stad op die dag tijdens de looproute van station naar het festivalpark worden gewezen op de vele extra’s die de Zwolse Binnenstad te bieden heeft door een bijzondere act op de brug bij de 600 jarige Sassenpoort. ( in voorbereiding).

· Touroperators benaderen voor het organiseren van busreizen naar Zwolle.

· Voorjaarslezersacties in damesbladen. Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen de meeste familie-uitjes regelen. Door middel van een advertentie in de Stedengids van Viva (verschijning 3 april) en de Libelle naar Buiten ( verschijning 20 april) willen we extra bezoeken genereren voor de stad.

· Arrangementen samenstellen in samenwerking met de NS.

Dit is een greep van uit de activiteiten die Zwolle Marketing de komende maanden gaat ondernemen naast haar huidige projecten. Zo is Zwolle Marketing samen met de culturele partners bezig het Uitburo concept naar Zwolle te halen, is 2009 het jaar dat de Sassenpoort 600 jaar bestaat, krijgen de VVV Zwolle en Zwolle Marketing een nieuwe website en wordt er een plan opgesteld om samen met de horeca en congrespartners Zwolle Congresstad nieuw leven in te blazen. Bovendien verhuist de VVV winkel begin april naar de Hoofdwacht, Grote Markt 20. Deze plek centraal in de binnenstad mag met recht een A-locatie genoemd worden.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

2 gedachten over “Zwolle Marketing ziet kansen in crisistijd”

  1. Zou graag zien dat de marketingclub onze historische panden, incl stadsmuur, eens benadrukte. Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden, ook zonder in aanvaring met monumentenzorg te komen.

Reacties zijn gesloten.