Veiligheidsmaatregelen Kranenburgweg

Zwolle – De gemeente Zwolle en de provincie Overijssel willen het aantal ongevallen op het kruispunt Kranenburgweg-Campherbeeklaan drastisch terugbrengen. Op het kruispunt Kranenburgweg-Campherbeeklaan vinden jaarlijks veel bromfietsongevallen plaats. Om de verkeersveiligheid op het kruispunt te vergroten, is een aantal verkeersmaatregelen en een reconstructie van het kruispunt noodzakelijk. Belangrijkste maatregelen zijn de verlaging van de snelheid op de Campherbeeklaan van 70 naar 50 kilometer per uur en het verplaatsen van de bromfietsers van het fietspad naar de rijbaan. Vorig najaar is een begin met de werkzaamheden gemaakt. 

De komende periode wordt de Kranenburgweg en de Oude Meppelerweg voorzien van een dubbele asstreep, een voorwaarde voor de verlaging van de maximumsnelheid. Ook wordt de rotonde met de Erasmuslaan van een nieuwe laag asfalt voorzien. Het eerder aangebrachte asfalt blijkt onvoldoende verdicht waardoor er nu gaten in het wegdek ontstaan. Met de nieuwe asfaltlaag wordt de kwaliteit van het wegdek weer hersteld. Om de overlast voor het verkeer zo veel mogelijk te beperken worden de asfalteringswerkzaamheden in het weekeinde of ’s avonds uitgevoerd.  

Afgelopen najaar is het kruispunt Kranenburgweg-Campherbeeklaan gewijzigd, zijn de afslagvakken verwijderd en is door een brede middenberm de bereikbaarheid van begraafplaats de Kranenburg verbeterd. Daarnaast is het kruispunt met de Schrevenweg aangepast.  

Naar verwachting zijn de werkzaamheden eind mei afgerond en zal vanaf dan de bromfietser van de rijbaan gebruik maken. Later dit jaar vinden nog onderhoudswerkzaamheden aan het fietspad langs de Kranenburgweg plaats.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

19 gedachten over “Veiligheidsmaatregelen Kranenburgweg”

  1. Jammer dat de automobilisten weer de dupe worden van brommers die zich niet kunnen gedragen… Straks rij je dus met 45 km/uur achter een brommer in plaats van 70 nu, wat een vooruitgang.. :'(

  2. Ik neem aan dat met de verlaging van de maximumsnelheid van 70 naar 50 kilometer per uur de Kranenburgweg i.p.v. Campherbeeklaan bedoeld wordt.
    Vraag ik mij verder af waarom de hele reconstructie niet gelijk achter elkaar heeft plaatsgevonden .. volgens mij is de wijze waarop het nu gebeurd toch echt kostbaarder.

  3. reconstrutie kranenburgweg
    dank voor de aanpassingen alleen er is niet goed nagedacht want komende vanuit de richting Zwolle is er geen goede afslag mogelijkheid naar het crematorium en de begraafplaats Kranenburg

  4. @Chris
    Uhu, geen enkele brommer rijdt standaard 45 km/h.
    Ze mogen officieel niet inderdaad niet harder (mijn schakel loopt standaard al 65-70 km/h).

    Verder mogen auto’s wel eens wat meer afstand houden, als zij tegen mij opbotsen ben ik degene die waarschijnlijk naar het ziekenhuis mag.
    Dus wat ik dan doe; expres 50 km/h rijden en knipperen met mijn remlichten. Dan nemen ze wel afstand 🙁

  5. had het niet volledig gelezen, maar mijn standpunt blijft hetzelfde, de bereikbaarheid van de Kranenburg is absoluut niet verbeterd, rouwauto’s kunnen de bocht amper maken indien vanuit Zwolle komende, was beter geweest een rotonde te maken op kruispunt er na dan was het wel beter maar ja wie zijn wij

    p.s. Joop geen reactie

  6. Klopt Be, die situatie is rond belachelijk na de re-constructie. eerst was er een opstel-strook, nu staat het verkeer stil op de doorgaande rijbaan. Zeker in het kader van de doorstroming :'(

  7. er is veel gedaan om de hessenpoort vol te krijgen alleen de infra-structuur is ver achter gebleven. dagelijks zie je enorm veel werknemers van die bedrijven van genoemde weg gebruik maken. deze is echter hier totaal niet op berekend. dat beloofd nog wat als IKEA er ook nog komt.

  8. Hm…. infrastructuur die ver achterblijft…. volgens mij zien we dat wel op meer plekken in Zwolle.

    Maar waarom hebben ze de Kranenbrugweg niet 2x zo breed gemaakt? Goed, de Oude Meppelerweg is aan het begin (bij de Ceintuurbaan) een probleem. Daar zit dat zalengedoetje en dat nieuwe benzinestation.
    Maar was het _voor de aanleg van het tankstation_ niet een mogelijkheid geweest om de Meppelerweg te verleggen achter dat zalengedoetje langs? Daar is volgens mij wel ruimte voor 4-baans.

    Hoe dan ook, ik ben blij dat ik er niet hoef te wezen met de auto of fiets of wat dan ook.

  9. geschreven door WFvN, op 4 april 2009 om 10:58

    Goed, de Oude Meppelerweg is aan het begin (bij de Ceintuurbaan) een probleem. Daar zit dat zalengedoetje

    Zalengedoetje…??? :'(

    Heiligschennis!!! >:( 😮 😀

  10. @WFvN, dat is een zalencentrum waar vroeger de mensen ook hun rijbewijs haalden, echter zoals jij wou zou nooit kunnen daar er dan een weg vlak naast een oprit uit komt.
    De benzine pomp is verplaatst omdat de weg naar die kant wordt om geklapt en aangesloten op de meppelerstraatweg waardoor één kruispunt ontstaat waar ook een tunnel onderdoor komt.

  11. Zalencentrum waar mensen ‘vroegâh’ hun rijbewijs haalden? ;D Net zoiets als het ouderwetse ‘rondje om de kerk’ maar nu een rondje op het parkeerterrein? ;D

    Maar dat is dan al wel een tijdje geleden. Ik heb 16 jaar geleden m’n theorie gedaan en dat was toen al niet meer daar. Het dus wel voor de echte oudjes dat het nostalgie is ;D 😉

  12. Wat nog meer belachelijk is, is dat de eerst woonflat tegenover de volvo garage en de mac-donald gesloopt moet worden om dit straks mogelijk te maken. (Ant. Heinsiusstraat)

    Ga op dit punt staan, bedenk dat de Oude Meppelerweg door gaat lopen met de Meppelerstraatweg, samen met een tunnel onder de weg door en iedereen kan zien dat deze woonflat in de weg staat.

    Het is al bekend dat dit gesloopt wordt, maar als enige reden zie ik de reconstructie van de ceintuurbaan en niet de redenen die de SWZ op geeft.

  13. Ik heb op de site van Zwolle nog maar eens gekeken naar de schetsen van de nieuwe situatie bij de Oude Meppelerweg/Ceintuurbaan/Meppelerstraatweg.

    Ik zie daar dat de Oude Meppelerweg 2x enkelbaans is. Als ze de boel daar toch reconstrueren zou het helemaal geen kwaad kunnen om de boel direct 4-baans e maken tot over het water richting het nieuwe industrieterrein.

    Maarja…… zal wel weer niet kunnen, zal wel geen geld voor zijn ofzo. En dan over anderhalf jaar komt er een geniale geest in de gemeente met het briljante idee om 4-baans te maken van de Oude Meppelerweg en Kranenburgweg.

Reacties zijn gesloten.