Huurders geven Openbaar Belang gemiddeld 7,7

Zwolle – Huurders van Woningstichting Openbaar Belang (OB) zijn positief gestemd over hun woningcorporatie. In het recent uitgevoerde klanttevredenheidsonderzoek geven zij een algemeen rapportcijfer van een 7,7.

Onderzoeksbureau Newcom betrok in het onderzoek ruim 500 huurders van de 2600 adressen. Gevraagd werd naar de beleving van de huurders met betrekking tot de woning, de woonomgeving en de dienstverlening van Openbaar Belang. Daarnaast werd gevraagd naar het imago van de woningcorporatie. De dienstverlening van Openbaar Belang werd gewaardeerd met een 7,8 tot een 8 voor telefonisch contact, contact bij bezoek op kantoor en de dienstverlening rondom het doorgeven en het verhelpen van reparatieverzoeken. Voor de algehele tevredenheid over de staat van de woning werd gemiddeld een 7,3 genoteerd, waarbij de grootte van de woning en het aantal slaapkamers er met respectievelijk een 7,7 en 7,6 het beste uitsprongen. De woonomgeving kreeg gemiddeld een 7,2.

De huurders vinden dat er over het algemeen voldoende voorzieningen zijn in de buurt of wijk, maar vinden het ook belangrijk dat zij betrokken blijven bij initiatieven of activiteiten in hun woonomgeving. Tot slot werd de huurders ook gevraagd naar het imago van Openbaar Belang. Huurders vinden Openbaar Belang met name vriendelijk, betrouwbaar, toegankelijk en professioneel.

Gerke Brouwer, directeur van Woningstichting Openbaar Belang, is zeer content met de waardering van de huurders. “Het blijft voor ons een uitdaging de huidige tevredenheid vast te houden en deze zelfs op een aantal punten te vergroten. Wij vinden klanttevredenheid essentieel en blijven ons daarom inzetten voor een hoge kwaliteit van onze dienstverlening”, aldus Brouwer.

Artikel delen:

Reageer