Parkeerbeleid Billitonstraat

Zwolle – Soms kom je aparte verkeersborden tegen. Dit keer een zelfgemaakte. De buurtbewoners van de Indische buurt aan de Billitonstraat hebben een eigen parkeerbeleid ontwikkeld… :

03-06-2009_kiek_dan.jpg

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

38 gedachten over “Parkeerbeleid Billitonstraat”

  1. Wat een onzin! Aan de Albert Cuypstraat hebben ze ook dit soort rotzooi aan lantaarnpalen gehangen. Daar hebben ze er ook nog bij gezet, dat je er niet zou mogen parkeren als je voor de bedrijven in de buurt of voor het winkelcentrum komt.
    Ik parkeer inderdaad daar waar ik moet zijn. Waar ik mijn auto kan parkeren is namelijk daar waar ik moet zijn!

  2. Mwah… vind het niet echt onzin.
    Woon zelf in de Albert Cuypstraat bij het gedeelte waar je nog gratis kan parkeren. Ik ben blij dat ik nog geen auto heb.

    Bedrijven in de buurt hebben meestal eigen parkeergelegenheid, neem ik aan. En parkeren om te winkelen kan veeeeeeel dichterbij de stad. het kost je alleen een beetje geld.

    Ondertussen is er hier in de straat af en toe soms ruzie als een buurtbewoner het niet meer pikt dat hij zijn auto op de stoep zet (omdat er geen plek meer is), en daar een bekeuring voor krijgt.

  3. @Tessa:
    Ik snap helemaal dat het niet fijn is als je je auto niet bij je eigen huis kwijt kan, omdat er iemand een boodschap doet een eindje verderop. Maar wat geeft een bewoner dan het recht om het zelf op te lossen door zelf iets te doen dat niet mag?
    Wanneer de bewoners er echt zo’n probleem van maken, snap ik niet dat er niet iets als een vergunninghouderszone is op die plek.
    Zowiezo zijn de meeste mensen er gaan wonen in de wetenschap dat er daar een parkeerprobleem is…

  4. @Marrianne:
    Omdat een bewoner na een dag werken zelf niet een heel lang stuk naar huis wil lopen? Ik weet het niet.
    En hoe dat zit met vergunningen, geen idee. Ik heb geen auto, dus heb persoonlijk niet de behoefte om dat uit te gaan zoeken. Maar eigenlijk denk ik dat zoiets ook lastig wordt, aangezien de weinige plek, en de vele mensen die er wonen.
    Toen ik er ging wonen wist ik niet van het parkeerprobleem. Waarschijnlijk ook weer omdat ikzelf geen auto heb, en het op dit moment nog niet belangrijk voor me is. Of andere mensen met een auto zoiets wel van tevoren uitzoeken… geen idee.

    Er is trouwens ooit wel een brief geweest dat er parkeerplekken te huur zijn in het nabijgelegen nieuwbouwcomplex.

  5. De problematiek is dat mensen hun auto niet overal meer kwijt kunnen, dus wordt er in de wijken geplaatst. Verschuiving van het parkeerprobleem. Ik woon in een wijk waar we altijd onze auto konden plaatsen maar toen besloot een wethouder dat de binnenstad autoluw moest worden en dure parkeer tarieven tja, toen kregen wij wat er nu in de Billitonstraat gebeurt. En daar hangt dan weer een prijskaartje aan…
    Straks hebben bijna alle bewoners in buurten die tegen de binnenstad aanliggen een vergunning. Daarnaast kun je tegen betaling een dagkaart krijgen bij de gemeente en moet je voor je bezoek krijgt de politie op de hoogte stellen van je bezoek en ook weer afbellen als ze gaan. Ook kun je een parkeerkaartje van een uur kopen en deze indien nodig elk uur verlengen.
    Mensen die de stad in gaan kopen geen kaartje voor een uur, resumerend er is parkeerplek genoeg. Alleen…

  6. Soms is het wel handig te weten waar je de auto nog gratis kwijt kan. Gezellig even de Thomas A Kempisstraat door lopen en je bent in de binnenstad. ;D

    Indische buurt dus. Billiton is oorspronkelijk een klein eilandje, deel uitmakend van de ‘gordel van smaragd’ 8)

  7. Bedrijven in de buurt hebben meestal eigen parkeergelegenheid, neem ik aan.

    Dat is dus een incorrecte aanname. Toen ik bij Achmea zat moest ik het ook maar uitzoeken. Nu woon ik zelf in Zwolle, dus ik kon bijna altijd op de fiets. Echter, collegae van mij moesten telkens weer op zoek naar een plek!
    En dan moet je ook nog een aardig eind lopen van je auto naar het werk en van het werk terug naar je auto! 😀

    Plantje ik woon bij de albert cuypstraat en heb deze borden nooit gezien.

    Bord is ook een groot woord… Het waren van die geplastificeerde A4tjes.

    Ik snap helemaal dat het niet fijn is als je je auto niet bij je eigen huis kwijt kan, omdat er iemand een boodschap doet een eindje verderop. Maar wat geeft een bewoner dan het recht om het zelf op te lossen door zelf iets te doen dat niet mag?
    Wanneer de bewoners er echt zo’n probleem van maken, snap ik niet dat er niet iets als een vergunninghouderszone is op die plek.

    Precies! Dan ben je van het gezeur af! Zolang het nog gratis parkeren is (of zelfs betaald) kan ik volgens mij mijn auto er gewoon parkeren.

    Omdat een bewoner na een dag werken zelf niet een heel lang stuk naar huis wil lopen?

    Tja, dat kun je inderdaad vooraf weten als je er gaat wonen. (En inderdaad als je een auto hebt.)

    Ook kun je een parkeerkaartje van een uur kopen en deze indien nodig elk uur verlengen.

    Let hier mee op: wanneer het maximaal 1 uur parkeren is dien je je auto ook werkelijk te verplaatsen van het parkeervak. Je mag niet telkens de parkeermeter voeren! (Ik zeg niet, dat ik het er mee eens ben, maar dat is wel hoe het gaat ;))

    Mijn punt is eigenlijk alleen maar, dat mensen wel heel erg gehecht zijn aan een stukje weg voor hun woning. En dat terwijl er op geen enkele wijze is vast gelegd dat ze dat stukje weg kunnen claimen. Dan lijkt me een vergunning situatie inderdaad een stuk beter. Echter, dan moeten ze betalen voor een vergunning en dan is het vaak ook weer niet goed.

  8. kijk in de minervalaan,ieder daar wordt geparkeert zit daar in de kantoren ,kom je na je werk thuis dan maar zoewken waar je je auto kwijt en als je daar al n jaar of 10 woont is t onzin te zeggen dat je hiervan wist want dit is iets van de laatste jaren,mn zoon woont nl daar ,laat ze maar op de fiets of met t ov gaan

  9. Ik parkeerde inderdaad altijd pas in de Albert Cuypstraat als de Minervalaan vol was 🙂

    Leg nou eens uit waarom je daar niet zou mogen parkeren als je in één van de kantoren in de buurt werkt?!?
    Nogmaals, ook vanwege parkeerproblematiek, ging ik zelf meestal op de fiets, maar soms moest ik met de auto. En collegae komen sowieso met de auto. Met het OV? Dat is geen doen als je vanuit Gemert of Enkhuizen komt en iedere dag op en neer moet.

  10. De werkgever dient voor parkeerplekken te zorgen.
    Als anderen bij mij voor de deur gaan staan, let wel, een bezoeker, is dat niet erg.
    Maar, als automobilsten een straat of buurt gaan bezetten, omdat een wethouder de parkeerregels weer aanscherpt, is dat wel iets anders.

    Een ander voorbeeld de meubelboulevard, als je daar aan komt zie je dat de parkeerplaats vol is, eerst was ik nog naief te denken dat het er druk was, nada, het amro personeel parkeert daar omdat ze te lui zijn om op de fiets naar het werk te gaan en de werkgever niet genoeg parkeerruimte heeft gecreerd etc.
    Moet ik dan straks in de werkweek daar een parkeerbon gaan halen omdat ik een bank nodig heb?

  11. De werkgever dient voor parkeerplekken te zorgen.

    Dat vind ik wel héél kort door de bocht!
    In de eerste plaats is mijn werkgever niet gelijk aan de klant waar ik werk. En mijn werkgever kan niet bij alle klanten parkeerplaatsen gaan regelen (lijkt me logisch).
    Bovendien mogen bedrijven ook niet zomaar zoveel parkeerplaatsen realiseren als ze willen. Als ik me niet vergis was Achmea gebonden aan een maximum aantal parkeerplaatsen dat ze in hun nieuwe gebouw mochten onderbrengen. Daarnaast zijn die parkeerplaatsen vaak voor de eigen werknemers en niet voor mensen die ingehuurd worden.

    Maar, als automobilsten een straat of buurt gaan bezetten, omdat een wethouder de parkeerregels weer aanscherpt, is dat wel iets anders.

    Ik bezet geen hele straat of buurt; ik gebruik slechts 1 parkeerplaats. Wat al die anderen doen en waar ze vandaan komen heb ik niets mee te maken natuurlijk.

    nada, het amro personeel parkeert daar omdat ze te lui zijn om op de fiets naar het werk te gaan

    Nogmaals: op de fiets of met het openbaar vervoer is niet altijd een optie.

  12. parkeren
    he mooi dat ik dit weet, ik zocht nog een plekkie dicht bij de stad en mijn werk. Dus voortaan, hoppa, lekker naar de Billitonstraat. En de bewoners zelf, die letten dus duidelijk goed op de auto’s daar. Toffe en beste parkeerplek dus. Heb het snel via de interne mail aan alle mensen hier doorgegeven, zijn er maar 350 die allemaal steeds een plek zoeken. Kunnen die er wel allemaal staan. Ach, dan moeten we maar om toerbuurt. Maar een kleine 20 auto’s moeten we daar toch wel kwijt kunnen overdag. Rouleersysteem aanpassen en hop, de Billitonstraat mag heerlijk meedelen.

  13. Grootste reden voor de parkeeroverlast is de invoering van betaald parkeren bij de Aldi even verderop. De klanten, die het vaak toch al niet breed hebben, parkeren nu in de buurt of gaan naar de Aldi aan de Rijnlaan.

  14. Toch zie ik dit wel als een feit. Een kwestie van een keuze maken. De auto is ook voor deze groep mensen belangrijk. En als ze het rooien met een auto en het boodschappen doen bij de Aldi is het gevolg logisch te noemen. Geen geld is dan niet aan de orde.

  15. Veel mensen gaan met de auto omdat ze te lui zijn om zelf te bewegen. Dan is het natuurlijk logisch dat ze ook te lui zijn om een paar honderd meter te lopen en hun auto liever vlak voor de deur zetten.

  16. Dit probleem heb je overal… toen ik laatst, tijdens kantooruren, op bezoek ging bij iemand die woont op Hanzeland had ik ook een probleem: je mag daar niet parkeren tussen 9.00 en 17.00 uur… wat ik toen gedaan heb is mijn auto aan de andere kant van de IJsselallee geparkeerd in het mooie woonbuurtje aldaar (achter het Leger des Heils zeg maar)… Ik was nog niet uit de auto of er kwam een bewoner naar me toe: “Hoelang blijft die auto daar staan?! Dit zijn plekken voor de bewoners! (en nog meer blabla)”…

  17. Dit zijn plekken voor de bewoners! (en nog meer blabla)…

    Bij dat soort non-argumenten begint het me echt heeeeeelemaal te jeuken!
    Je betaalt wegenbelasting en mag je auto dus gewoon op een openbare parkeerplek neerzetten!

  18. Ik kan me er echt wel wat bij indenken dat bewoners er de balen van hebben als ze hun auto niet kunnen parkeren dicht bij huis omdat de boel bezet is wegens het fraaie parkeerbeleid van de gemeente. Maar net wat je zegt: het is geen eigendom, die parkeervakken. Maar goed, zo zou je ook de balen kunnen hebben van die ene buurman die met z’n gezin 4 auto’s heeft (boodschappenwagentje van ma, pa met auto van de zaak, en kinderen met auto van de zaak) en dus 4 plekken in beslag neemt.

    Ik heb verder niet zo gek veel problemen met parkeren. Ik heb een stuk van de tuin opgeofferd om m’n auto te parkeren. Slechts een paar bewoners hier in de straat hebben hun auto op eigen terrein staan.

  19. Maar goed, zo zou je ook de balen kunnen hebben van die ene buurman die met z’n gezin 4 auto’s heeft (boodschappenwagentje van ma, pa met auto van de zaak, en kinderen met auto van de zaak)

    Ja, zo is dat bij ons ook… als wij allemaal weer eens “thuis” zijn bij pa en ma, dan staan er ook 5 auto’s voor deur… hoewel dat tegenwoordig onder “bezoek” valt…

    Maar goed… ik kan me de bewoners wel voorstellen… Als het je dagelijks overkomt dat je niet eens bij je eigen huis in de buurt kunt parkeren zou het mij ook de strot gaan uithangen… ik zet mijn auto ook het liefst pal voor de deur bij mij… (wat ook regelmatig niet lukt, want er wonen er hier nog meer ;))

  20. als men daar overdag voor een kwartiertje wil parkeren is nog tot daar an toe.
    Maar er staan hier ook gewoon ’s nachts auto’s van mensen die hier niet wonen.
    Verder gaan de werkende mensen vaak pas laat weg,zodat wij moeten wachten om onze auto te kunnen parkeren op de parkeerplaats.
    Verder heeft de gemeente hier een bord verwijderd nadat het was omvergereden door de ROVA.
    Dit bord gaf aan dat er in de straat aan beide zijden niet geparkeerd mag worden,alleen op de parkeerplaats!
    DUS NIEMAND HOORT ZIJN AUTO VOOR DE DEUR TE ZETTEN!!!!
    Dus hebben de bewoners de parkeerplaats zelf HARD nodig,

  21. wees blij dat ze het proberen met een bord ze hadden het ook zo kunnen doen als in de kamperpoort denk je lekker naar de stad te gaan en je geliefde auto in de kamperpoort te zetten kom je terug met je handen vol gekochte goederen staat je auto bekrast en met lekke banden op je te wachten nee dat zou een lekker vooruitzicht zijn laat de gemeente het maar oplossen zij zorgen ook voor het parkeerprobleem en niet alleen in de billitonstraat maar in de hele buurt maar ja het blijft gemeente he!!!

  22. als men daar overdag voor een kwartiertje wil parkeren is nog tot daar an toe.
    Maar er staan hier ook gewoon ’s nachts auto’s van mensen die hier niet wonen.
    Verder gaan de werkende mensen vaak pas laat weg,zodat wij moeten wachten om onze auto te kunnen parkeren op de parkeerplaats.
    Verder heeft de gemeente hier een bord verwijderd nadat het was omvergereden door de ROVA.
    Dit bord gaf aan dat er in de straat aan beide zijden niet geparkeerd mag worden,alleen op de parkeerplaats!
    DUS NIEMAND HOORT ZIJN AUTO VOOR DE DEUR TE ZETTEN!!!!
    Dus hebben de bewoners de parkeerplaats zelf HARD nodig,

    Door bewoner, op 6 juni 2009 om 20:05

    Kijk, als er sowieso al borden stonden dat je er eigenlijk niet mocht parkeren moet je dat natuurlijk even bij de gemeente aankaarten.
    En inderdaad: dan hoort niemand zijn auto er neer te zetten. Ik neem aan, dat de bewoners het geen probleem zouden vinden als het vergunningplaatsen worden. Waarom dat niet regelen?

  23. Als ik het bericht van bewoner zo lees, lijkt het erop dat er wat anders aan de hand is.

    Voorheen:
    Het offciële bord stond er. Dat moet eenblauw rond bord geweest zijn met rode rand en schuine rode streep erdoor en dat aan beide kanten van de weg. Tenminste, bewoner zegt:

    Dit bord gaf aan dat er in de straat aan beide zijden niet geparkeerd mag worden,alleen op de parkeerplaats!

    Tja, of het was een bord met ‘alleen parkeren binnen de vakken’.

    Dat betekent dus dat er voorheen alleen de officiële parkeervakken gebruikt mochten worden om te parkeren.

    Wat is dan het probleem?
    1) Dat er nu auto’s staan buiten de parkeervakken of
    2) Dat er nu nog meer auto’s staan dan voorheen (want nu staan ze ook buiten de parkeervakken) of
    3) Dat er uberhaupt auto’s staan, binnen of buiten de vakken, boeit niet?

    Het vreemde vind ik dus dat er gesproken wordt over gebrek aan parkeervakken. Goed, dat kan omdat er andere auto’s staan. Maar voorheen waren er in principe alleen nog maar minder plekken om te parkeren toen het bord er nog stond? Ik snap er werkelijk geen hout van.

    Welk bord stond er nou en wat is nou het grootste probleem? Zoals het verhaal er nu staat, vind ik het een nogal onsamenhangend verhaal

  24. Vergeet niet, dat een blauw bord met rode rand en een rood kruis erop aan één kant van de weg vaak door mensen begrepen wordt als een bord dat aangeeft dat je aan beide kanten van de weg niet mag parkeren 😉

  25. Dan hebben ze het toch 33% begrepen.
    1) geldt alleen aan de kant van de weg waar het bord staat, dus begrijpen ze dit niet goed maar het heeft wel een gunstig effect; dubbel effect door één bord ;D
    2) Dat ze er niet mogen parkeren hebben ze helemaal goed! maar
    3) Weer jammer dat ze dan vermoedelijk niet in de gaten hebben dat je er niet eens mag stil staan :'(

    Maar ik ben dus wel echt benieuwd naar welk bord er gestaan heeft.

  26. bij de BRIMOS in .attem zijn ze bezig met een nieuw verkeersbord voor zwollywood, wit rond bord met rode rand en op het witte vlak een hert. Het betekend “niet te hert rieden”:D:D

Reacties zijn gesloten.