Verkeersoverlast door ongeval Blaloweg

Zwolle – Halverwege de ochtend reed een vrachtwagen van Scania tegen de hoogtebalk op, die een doorrijhoogte van 3,5 meter aangeeft, op de Blaloweg nabij het spoortviaduct.

 p9250012.jpg

Tot op dit moment (14.30 uur) is de kruising deels afgesloten en levert het verkeersoverlast op.

p9250032.jpg

p9250022.jpg

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

27 gedachten over “Verkeersoverlast door ongeval Blaloweg”

  1. Zeer opvallend idd…hier lijkt het toch zeker dat de balk met de doorrijhoogte goed te zien is. De bestuurder reed er tegenaan. 3,5 meter lijkt me toch vrij hoog?

  2. Er is mij hier vanmiddag iets opgevallen:

    Vlak voor die doorrijhoogte balk van 3,5 meter zit aan een lantaarnpaal aan de linkerkant van de weg een bord van volgens mij doorrijhoogte 4 meter. Dat is me nog nooit eerder opgevallen maar ja omdat het daar laatst ook al raak was zag ik het ineens:o

  3. Vreemd 3,5 en 4 meter….zou ik als mogelijk betalende partij bij de verzekering maar snel 1 bordje weghalen. Als dat bord aan de lantaarnpaal tenminste alleen nog maar in tekst is vastgelegd :'(

  4. een viaduct in een ringweg hoort sowieso geen 3.5 meter te zijn. Lijkt me een prioriteit voor de gemeente om dit aan te pakken. De meeste vrachtwagens zijn 4 meter hoog.

  5. Misschien kan Scania zijn mensen beter inlichten? Twee vrachtwagens in twee weken…
    Nu lijkt het net alsof de bazen bij Scania hebben gezegd: “Chauffeurs, we willen er daar gewoon langs kunnen, dus rijd daar maar langs en schuif die balk maar aan de kant, zodat de gemeente gaat kijken naar de situatie en de weg daar zodanig maakt dat onze vrachtwagens er uiteindelijk onderdoor gaan passen! De kosten hebben we er nu wel voor over!”
    Gemeente: wees hier bedacht op, want als het eigenwijsheid is (en dat denk ik nog steeds) dan staat je nog een hoop te wachten…

  6. Nou Marianne, ik weet niet waar jij aan denkt maar wat een achtelijke gedachte. Weet je wat een paar cabines kosten? En wat kost het als de fabriek stil komt te staan waneer er vgeen cabines zijn? Dit zijn kosten die je niet bij de gemeente kunt neerleggen, dus lijkt mij jouw’n reactie echt erg …………..

  7. @oke:
    Mijn reactie is om te triggeren en het werkt kennelijk 😉
    Ik vind het persoonlijk te achterlijk voor woorden dat er inmiddels niet een belletje gaat rinkelen bij professionals die meerdere keren per jaar een chauffeur richting deze weg sturen… Tja, tenzij de chauffeurs natuurlijk zelf eigenwijs zijn dus en die weg gaan nemen terwijl bekend is dat ze er niet onderdoor kunnen!
    Dus mijn reactie kan je onder de noemer ‘net zo erg als de chauffeurs die telkens dezelfde fout maken’ zetten!

  8. Dit zijn kosten die je niet bij de gemeente kunt neerleggen, dus lijkt mij jouw’n reactie echt erg …………..
    Door oke, op 26 september 2009 om 20:47

    Met je punt ben ik het wel eens. Lijkt me erg sterk, dat Scania op deze manier een punt wil maken.

    Maar “jouw’n reactie”? 😉 Ik heb het mensen wel eens horen zeggen, maar ik wist niet dat het ook echt bij het schrijven wel eens zo gebruikt werd! 😀

  9. Nou, laat ik het dan wat duidelijker proberen te formuleren: ik kan me niet indenken dat een vrachtwagenchauffeur zo ongelooflijk dom is om daarlangs te rijden als het zo overduidelijk is dat hij daar niet langs gaat passen…. Dan komt er bij mij dus deze achterdocht boven…

  10. Reaktie vanuit de stentor:
    Dat heb ik een jaar of 5 geleden ook gehad met dezelfde balk.
    De borden geven een hoogte van 4 meter aan maar het is daar lager.
    Het koste mij een dakspoiler die later door de gemeente Zwolle is vergoed.
    Toen ik de gemeente Zwolle aan de telefoon had,en wilde overleggen dat ze het vrachtverkeer moesten omleggen omdat de hoogte van die balk niet klopte kreeg ik te horen dat dat voor hun teveel werk was.
    De auto waar ik mee reed was 3.80 hoog en als de borden aangeven dat je er met 4 meter onderdoor kunt dan ga je daar van uit dat dat kan.
    Erg krom van de gemeente Zwolle.
    Marco – 26-09-2009 | 10:07

  11. hoogtebalk blaloweg
    degene die reacties geven op het ongeluk aan de blaloweg moeten er eerst maar eens gaan kijken………
    Er staat een bord van doorrijhoogte 4mtr.
    Mijn vrachtauto is 4.05 mtr hoog,gemeten bij de mercedesgarage,en ik kan er wel onderdoor rara hoe kan dat.
    Had eerst ook mijn twijfels en ervoor gestopt of ik er onderdoor kon en je het paste……………………..

  12. wat mij op is gevallen dat er maar 1 boord staat met 4 meter er op, en die staat aan de binnen kant van de bocht. als je daar om de bocht komt zie je die boord dus niet staan (door het verkeer wat daar om je heen draaid) want je moet je concentratie bij het verkeer houden.ook staat er op het boord 3.5 meter wat dus ook niet klopt kost samen gevat de situatie klopt aan geen kanten en is pure slordigheid van de gemeente! wat ze zouden moeten doen is van te voren aan moeten geven wat de hoogte is dus als je van de brug afkomt moet je al kunnen zien dat je er niet doorheen kan en dus op een andere rijbaan moet gaan rijden zo crie?r je een stukje rust in het verkeer

  13. Het is sowieso een doolhof met borden daar. Kom maar eens vanaf de A28 afslag zwolle zuid en dan alleen het stukje al tot aan die woonboulevard. het is nog makkelijker om rond parijs te komen dan dan rond zwolle ;);D

  14. De afgelopen maand was het drie keer raak: een vrachtwagen was te hoog voor de hoogtebegrenzer op de Blaloweg, voor de spoorwegovergang van het Kamperlijntje.

    ProRail herstelt de schade aan de begrenzer woensdag van 10.00 tot 14.00 uur. Gevolg is verkeersoverlast. Gedurende de werkzaamheden worden auto’s via de buslaan geleid.
    Stentor

  15. Hoogte is 4.20m
    Deze balk ligt op de juiste hoogte. 4m staat op de borden maar is 20cm hoger dus 4.20m heren chauffeurs moeten hun wagen eens leren inschatten bij dit soort objecten.

    Gr Neus

  16. H? (wijs)neus, als de doorrijhoogte 4.20 m is dan is dat geen probleem voor een truck met oplegger want dat is zeker niet hoger dan 3.95 m. Op het moment van het ongeval was de doorrijhoogte minder;)

Reacties zijn gesloten.