Thema-avond Mobiliteit en Verkeer in Stadshagen

Zwolle – Verkeersdeskundige Ronald Waterman neemt verkeersproblematiek in Zwolle onder de loep. Nederland kampt met ernstige problemen: files, gebrekkig openbaar vervoer, mobiliteitsconflicten tussen bedrijven en burgers, ondoordachte ruimtelijke ordening en milieuvraagstukken. Duurzame groei vraagt een adequate infrastructuur, ook in Zwolle en Overijssel. Om de infrastructuur op dit niveau te krijgen zijn echter oplossingen nodig die betaalbaar, duurzaam en voor alle belangengroepen aanvaardbaar zijn.

Ronald Waterman is internationaal erkend expert op het gebied van infrastructuur en mobiliteit (in het bijzonder voor wat betreft dichtbevolkte – grootstedelijke – kust- en deltagebieden zoals Nederland). Hij helpt regeringen en internationale instellingen in circa 40 landen bij het vinden van duurzame oplossingen voor verkeers- en mobiliteitsproblemen. Zijn oplossingen en adviezen vinden steeds vaker gehoor in Den Haag. De heer Waterman presenteert op 15 oktober in Zwolle een gedetailleerde analyse van de Nederlandse mobiliteitsproblemen. Hij gaat daarbij specifiek in op de situatie in Zwolle en Overijssel. Bijvoorbeeld over de ‘knip’ in Stadshagen, de ringweg Zwolle en de N35. Na deze analyse vindt er een debat plaats tussen het publiek en Waterman. De VVD Zwolle nodigt iedere Zwollenaar van harte uit om met de heer Waterman in discussie te gaan over de toekomst van mobiliteit in Nederland én Zwolle! De thema-avond Mobiliteit en Verkeer is vrij toegankelijk, maar het wordt op prijs gesteld indien belangstellenden zich inschrijven via http://www.vvdzwolle.nl/themaavond15okt2009/.

Datum: 15 oktober Ontvangst: 19.30 uur Presentatie en discussie: 20.00 – 21.30 uur Locatie: Cultuurhuis Stadshagen aan de Werkerlaan 1 te Zwolle Routebeschrijving: www.cultuurhuisstadshagen.nl

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

8 gedachten over “Thema-avond Mobiliteit en Verkeer in Stadshagen”

  1. Mooi hoor zo’n avond over het verkeer in Stadshagen, maar was de VVD toen die vreselijke blokkades rond het centrum konden worden opgeheven? Toen kregen wij als bewoners van Stadshagen een mooie brief thuis dat de omsluiting van de wijk weldegelijk goed was geregeld. Ongelovelijk. Als je van de ene kant naar de andere kant van de wijk wilt ben je zo 5 km verder. Hoezo mileuvriendelijk GroenLinks wethouders? Zie die wethouder Potgrond nog zo voor me. Ongelovelijk hoor. Zwolle op zijn smalst.

  2. ja-tja , je vergeet dat als je de snelweg op wilt een fiets verboden is… kost me wel bijna een liter benzine extra door die k*t knip om ergens buiten Zwolle heen te gaan…

  3. En wat als je er al woonde voordat de knip er kwam?

    Even terzijde, ik heb er geen last van. Ik gebruik in Stadshagen mijn fietsie om van A naar B te komen…

  4. Dat klinkt erg interessant. Ik ben best nieuwsgierig wat deze man te vertellen heeft. Degene die het stratenplan voor Stadshagen getekend heeft is niet handig bezig geweest.

  5. Wij ook Sil, er ligt nu een uitstekende fietsverbinding met de binnenstad, een dubbele met Westenholte. Soms moet je idd met de auto extra km’s rijden. Maar dit is een achterhoede gevecht, misschien voor de gemeenteraadsverkiezingen? Dit kan niet meer teruggedraaid worden. Als parijen wat hadden gewild, hadden ze er meer dan 10 jaar geleden wat aan moeten doen, toen de plannen in de gemeenteraad zijn besproken.

  6. Klasse Jacco D. en buurman; eindelijk beet….zo te lezen. Politiek genoeg draagvlak om de halve zolen aan te pakken die “Op ’t rechte ende” enorm stoer skeuren als een malloot. Benieuwd wanneer het ook echt zo ver is.

Reacties zijn gesloten.