CDA wil verbreding N35 versnellen

Zwolle – Het CDA in de Tweede Kamer wil dat de N35 wordt opgenomen in de Crisis- en Herstelwet. Dat zegt woordvoerder Eddy van Hijum woensdag. Het CDA zal hiertoe morgen bij de behandeling van de Crisis- en Herstelwet in de Tweede Kamer een wijzigingsvoorstel (amendement) indienen. Met de Crisis- en Herstelwet wil het kabinet bouwprojecten versnellen, om zo de gevolgen van de crisis te beperken. Hiervoor worden regels geschrapt, procedures ingekort en het aantal benodigde vergunningen teruggebracht.

Onder de wet komen in ieder geval 58 grote projecten te vallen die door de overheid versneld worden uitgevoerd. Het betreft projecten op het gebied van infrastructuur, bevordering van de stedelijke ontwikkeling en kustverdediging die van belang zijn voor de werkgelegenheid. In Overijssel staan slechts enkele projecten op de nominatie om sneller uitgevoerd te worden: het project Hart van Zuid in Hengelo, de luchthaven in Twene en de IJsseldelta bij Kampen. Het CDA wil hier verandering in brengen en ook de N35 aan de lijst toevoegen. Het betreft in ieder geval de tracéonderdelen waarvoor geld is gereserveerd, te weten de onderdelen Zwolle-Wijthmen en Wierden-Nijverdal. Zodra er duidelijkheid is over het tracé en de financiering van het traject Wijthmen-Nijverdal zou ook dit onderdeel aan de lijst toegevoegd kunnen worden. Het CDA verwacht dat de versnelde procedure een half tot één jaar tijdwinst oplevert.

Afgelopen voorjaar beklaagde het Overijsselse CDA-Kamerlid Eddy van Hijum zich nog over het “bestuurlijk getreuzel” rond de verbreding van de N35. Van Hijum hoopt dat de toevoeging van de N35 aan de projectenlijst van de Crisis- en Herstelwet de druk op Rijkswaterstaat en de regio opvoert om de schop nu snel in de grond te steken.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

3 gedachten over “CDA wil verbreding N35 versnellen”

  1. Crisis- en Herstelwet?? Jaja.
    Ik denk een paar mooie bomen hier niet snel van herstellen.
    Ook een goede smoes om allerlei inspraakprocedures te omzeilen.
    En de bouwmaffia, die onderhand heel (autorijdend) Nederland in haar greep heeft,
    kan ook weer een paar centjes in haar binnenzak stoppen.

  2. Bomen herstellen ook niet van stilstaande dampende auto’s. Tussen Zwolle en Heino staat iedere dag een file van 10 km. Aanpakken die handel en als dat dan onder het kopje Crisis- en herstelwet is, prima…

  3. Heeft het CDA dit afgekeken uit het partijprogramma van de LWL? De heer tennekes van de LWL heeft deze flessenhals als maandenlang op de agenda staan.

Reacties zijn gesloten.