Parkeerproblemen locatie Oosterenk-Watersteeg

Zwolle – Op het bedrijvenpark Oosterenk-Watersteeg is sinds enige tijd een parkeerverbod ingesteld. Sindsdien is er een groot perkeerprobleem op de locatie.

02-12-2009_parkeerproblemen_oosterenk-watersteeg_3.jpg

Het bedrijvengebied is gelegen aan de oostflank van Zwolle en sluit in het noorden aan op het reeds bestaande kantorengebied Oosterenk. In het bestemmingsplan is de parkeernorm van één parkeerplaats per 62,5 m² vastgesteld. Dit is in overeenstemming met de parkeernorm die voor B-locaties geldt. Bij de Watersteeg (voorheen Kuyerhuislaan) is momenteel duidelijk te zien wat het effect van het verbod is. Ook in de verbodszone staan veel auto’s, want ze kunnen moeilijk ergens anders terecht. Voor een kantorenpark met 4 sterren een heet hangijzer.

02-12-2009_parkeerproblemen_oosterenk-watersteeg_1.jpg

02-12-2009_parkeerproblemen_oosterenk-watersteeg_2.jpg

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

17 gedachten over “Parkeerproblemen locatie Oosterenk-Watersteeg”

  1. Tja, regionale werklocatie, terwijl de gemeente er waarschijnlijk vanuit gaat dat een hoger fietsaandeel naar Oosterenk verwacht wordt. Ik heb wel eens gelezen dat de brandweer al bezwaren had omdat ze niet fatsoenlijk door Oosterenk konden rijden.

    Eigenlijk dezelfde problemen als Achmea en IJsseltoren; onrealistische parkeernormen. Is dit op Hanzeland ook zo’n probleem?

  2. Op het Hanzeland is het niet anders, en zeker om dat de meeste bedrijven, als ze al een eigen parkeer garage hebben, vinden dat iedereen uit Zwolle op de fiets moet. En daar ben ik het ook wel mee eens. Maar is het slecht weer dan gaan ook deze mensen met de auto en gaan oveal parkeren waar het maar kan.
    Je zie vaak mensen maar rondjes blijven rijden over de betaalde parkeerplaatsen om maar een plekje te kunnen vinden.
    Er worden ook veel auto’s neergezet door mensen die met de trein weg gaan.

  3. @Ingrid:
    Op het hele Hanzeland mag je tussen bepaalde tijden niet aan de straat staan, want anders heb je in no-time een prent te pakken.
    Opvallend genoeg stonden er onlangs op de straat voor het politiebureau minstens 15 auto’s van o.a. douane en politie geparkeerd. Over het goede voorbeeld gesproken…

  4. @Admin:
    Waar komt de naam Watersteeg overigens vandaan?
    Geen enkele routeplanner kent deze naam.
    Google Maps verplaatst je naar de Watersteeg in Hasselt, terwijl de ANWB Routeplanner vraagt of je de Katersteeg of Fratersteeg bedoelt.

  5. Wie gingen vrogger altied wandelen deur de Waterstege,zoals zovulle Zwollenaeren,maar waar die naam nou vandaan komt vind ik een goede vraag.Dick en Coleta Hoogenkamp weten het vast wel.

  6. Zwolle dom!!
    Zwolle mag zijn handen dicht knijpen dat er ondernemers zijn die zich in dit provincie hoofdstadje willen vestigen.
    Dit is een gewoon ondernemertje pesten ik zou de ondernemers willen oproepen uit zwolle weg te gaan en op zoek te gaan naar een gemeenten die het wel opprijs stellen om bedrijvigheid te hebben.
    Ik zou tegen Ikea willen zeggen denk goed na voordat je je wil vestigen in dit klein burgelijke stadje

  7. om dat de meeste bedrijven, als ze al een eigen parkeer garage hebben, vinden dat iedereen uit Zwolle op de fiets moet.

    Dat is een domme aanname van veel bedrijven. Bovendien hebben veel bedrijven volgens mij veel mensen in dienst of ingehuurd die niet uit Zwolle komen. En ik denk wel wat meer mensen dan dat ze eerst dachten!

    Wat ik niet begrijp is waarom bedrijven niet een parkeergarage mogen maken die groot genoeg is! Ik meen me te herinneren dat Achmea nu de maximaal toegestane parkeergarage heeft. Ze wilden volgens mij wel meer, maar dat mocht niet. Dat vind ik zo raar!
    Waarom mag een bedrijf onder zijn pand niet genoeg parkeerplaatsen aanleggen voor 90% van de medewerkers?

    En waarom wordt er bijvoorbeeld naast het Achmea gebouw niet gewoon een enorme parkeertoren gemaakt? Gewoon een gebouwtje ter grootte van het huidige parkeerterrein en dan 10-20 lagen hoog oid. Dan zijn we voorlopig wel van het gemiep af….

  8. plantje

    Dat is een domme aanname van veel bedrijven. Bovendien hebben veel bedrijven volgens mij veel mensen in dienst of ingehuurd die niet uit Zwolle komen. En ik denk wel wat meer mensen dan dat ze eerst dachten!

    daarom hebben we ook al die files.

  9. Ik heb twee projecten in Zwolle gedaan en vanaf het moment dat ik zelf in Zwolle woonde ben ik ook netjes telkens op de fiets gegaan.
    Een enkele keer zelfs op de fiets naar project, terug naar huis, met de auto naar kantoor in Almere (waar ik dan ’s avonds moest zijn).

    Die files kunnen we volgens mij alleen maar tegen gaan door meer weg capaciteit te genereren. En op de langere duur zal het alleen maar effectief zijn als we hier in Nederland wat minder gaan fokken!
    Als we onze bevolking over de komende jaren inkrimpen kunnen we zooooooo ontzettend veel problemen verhelpen: woningnood/krakerstoestanden, fileprobleem, werkeloosheid.

    Maar goed…nu ben ik wel heel erg off topic aan het raken. Eventuele reacties zijn meer in het algemene log op zijn plek denk ik. Sorry admins! 😉

  10. Mijn over(over?)grootouders woonden aan de Waterstege, dus het is al een hele oude naam.

    Waarom hij in ere is hersteld weet ik ook niet.

  11. Arie Ronald
    Hoezo in ere hersteld Ronald…?

    Arie,

    vroeger was: lees hier onder het een drassig gebied
    er was hoog water vandaar waarschijnlijk watersteeg.

    wikipedia/kuyerhuislaan
    De straat dankt zijn naam aan het wachthuis dat hier in de middeleeuwen stond.[1] De weg lag in drassig gebied, waardoor er veel onderhoud nodig was. Om deze reden werd er tol geheven. De weg was daarom tot halverwege de twintigste eeuw voorzien van slagbomen. De straat heette oorspronkelijk watersteeg

  12. In vroeger tijden veranderde de loop van de Vecht nogal eens o.a. door overstromingen van de voormalige Zuiderzee. Hierdoor ontstonden er her en der zandruggen/duinen in het landschap.
    Deze verhogingen werden meestal gebruikt als wegen door het omringende drassige gebied.
    De Watersteeg was dus een steeg die vaak omgeven was door water en was de gebruikelijke route richting Dalfsen en Twente.
    Bij Herfte splitst deze weg zich in de Oude Dalfserweg en de Twentseweg.
    De ene weg ging verder richting Dalfsen/Rechteren/Ommen en verder naar Meppen/Bremen/Hamburg/L?beck (oude handelsroute van de Hanze) en de andere via Wijthem en Lenthe naar Twente.
    Zwolle was toentertijd een soort overslagplaats op de route tussen de belangrijke handelssteden in Vlaanderen, zoals Brugge, en Noord-Duitsland, Hamburg en vooral L?beck.

    Bij landgoed Den Alerdinck bij Heino is nog een oude zeedijk te vinden die vroeger Salland moest beschermen tegen het wassende water van de Zuiderzee.

  13. al een paar weken terug stond hier op Weblog een heel stuk over het parkeerprobleem op de Oosterenk. Het lijkt me niet dat een parkeerverbod bijdraagt aan een oplossing noch leidt tot vermindering van de overlast. Enkel verplaatsing ervan.
    Je kunt er van alles van vinden en iedereen er de schuld van geven, feit blijft dat er een parkeerprobleem is.

Reacties zijn gesloten.