Deltion stopt met sponsoring Cabaret Festival Zwolle

Zwolle – ROC Deltion, heeft bij monde van Jan Ernst van Driel, directeur Marketing & Communicatie, aan de voorzitter van de Stichting Cabaretfestival Zwolle (DCF), Ruud Knier , meegedeeld dat er geen budget meer is om het DCF nog langer te ondersteunen en dat derhalve de ondersteuning – zowel financieel als personeel – met onmiddellijke ingang wordt beëindigd.

del_1.jpg

De organisatie van het Cabaret Festival is onaangenaam verrast door het afhaken van de onderwijsreus in Zwolle. "Zo kort na de succesvolle 14e editie komt dit bericht hard binnen. Net nu dit jaar het 3e lustrum van ons Cabaretfestival er aan staat te komen, is de vlag van ons schip met één ruk overboord gegooid." Knier: "De bemanning, het Organisatieteam DCF, vaart echter verder. Even zonder vlag maar binnenkort hopelijk onder een nieuwe vlag. Het 19 jaar geleden ingezette cabaretgebeuren in Zwolle, dat na vier jaren in cafés gehouden te zijn, uitmondde in een in het theater georganiseerd DCF, is te waardevol om als een Titanic onder het ijs te verdwijnen. De reddingsboten zijn onderweg en komen hopelijk op tijd om een nieuwe hoofdsponsor aan boord te brengen die zijn vlag fier op de boeg zal plaatsen. Uiteraard kunnen we niet te lang ronddobberen. We hebben brandstof tot 1 april van dit jaar. Na deze datum heeft ons vaartuig geen voldoende drijfvermogen meer."

De organisatie spreekt de hoop uit dat alle bij het cabaretfestival betrokkenen hun rust bewaren en niet overboord springen. Juist nu kunnen is het ‘alle hens aan dek’ en kunnen we alle steun gebruiken om op 11 december 2010 opnieuw en met trots in Regardz Nieuwe Buitensociëteit af te meren, zegt Knier.

Oproep:

Wij vragen jullie nogmaals of je je netwerk wilt aanspreken een eventuele sponsorrelatie met ons te leggen.

Welk bedrijf en/of instelling wil zijn/haar naam verbinden aan ons kwalitatief goede product? 

Welke naam ons cabaretfestival zal gaan dragen, is momenteel natuurlijk niet te zeggen. Maar jullie kunnen er van verzekerd zijn dat het organisatieteam alles in het werk stelt om ons festival onder een andere naam te laten voortbestaan door het aantrekken van een geschikte hoofdsponsor.

Artikel delen:
Reactie 1
  1. [klaptuitdeschool]Tja, volgens mij zwemt Deltion helemaal niet meer zo in de centen… dat lijkt de laatste tijd steeds meer duidelijk te worden op mijn eigen opleiding. [/klaptuitdeschool]

Reageer