Achmea verlengt sponsorcontract met FC Zwolle

Zwolle – Zorgverzekeraar Groene Land Achmea heeft het bestaande sponsorcontract met FC Zwolle open gebroken. Al voor afloop van het huidige seizoen is het contract met drie jaar verlengd. Een prachtige financiële opsteker voor FC Zwolle. En dat is nog niet alles.
Naast de verlenging van het sponsorcontract wordt namelijk ook per direct een skybox verhuurd aan de zorgverzekeraar. Wordt een skybox over het algemeen ingezet voor het uitnodigen van zakelijke relaties en het gebruikelijke netwerken. Groene Land Achmea gooit het over een andere boeg. De skybox zal vooral worden ingezet voor ‘goede doelen’.

Met deze opzet wil Groene Land Achmea mensen die actief zijn in de zorg, zoals bijvoorbeeld de vele vrijwilligers, als dank een avondje voetbal aanbieden. Het plan moet nog verder worden uitgewerkt, maar ook het uitnodigen van bepaalde patiëntgroepen of bewoners van zorginstellingen, behoort tot de mogelijkheden. Natuurlijk worden ook de jongste voetbalfans niet vergeten. Kinderen die wat extra aandacht verdienen, kunnen zo ook eens in het zonnetje worden gezet.
Op 22 januari ontvangt Groene Land Achmea haar eerste gasten in de box. Een aantal bewoners en relaties van het Ronald McDonald Huis Zwolle komen FC Zwolle aanmoedigen bij de wedstrijd tegen FC Omniworld. Huismanager Lianne Booijink van het Ronald McDonald Huis vindt het een fantastisch initiatief. "Zo kan ik ook eens iets terugdoen voor de mensen die altijd voor ons klaar staan. Bovendien is het een leuke afleiding voor de ouders die in ons Huis verblijven."

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

43 gedachten over “Achmea verlengt sponsorcontract met FC Zwolle”

  1. Is leuk, maar volgens mij zijn de skyboxen niet van FC Zwolle en zal ze dat dus niet veel opleveren op korte concreet termijn. Wanneer Achmea het gaat gebruiken voor relaties etc dan kan dit op de langere termijn wel constryctief zijn.
    Het vertrouwen van Achmea om het contract te verlengen vind ik een positieve zet waarbij ik hoop dat er meerdere zullen volgen!
    Ja, ik ben een Zwolle supporter :):)

  2. Kan wel mooi zijn voor FC Zwolle maar ik vind het belachelijk dat een zorgverzekeraar sponsor mag zijn van een voetbalclub. Het wordt ook eens tijd dat aan dit soort praktijken een eind wordt gemaakt. Ik betaal premie aan de zorgverzekeraar voor zorg en niet om een voetbalclub te sponsoren. Klink grijp in.

  3. @ Assendorper, Klink’s marktvervagendewerking in de zorg?
    Vind het wel geweldig voor de FC. En deze discussie loopt natuurlijk al langer…hoofd-/shirtsponsoren bij BVO’s.

  4. @ Assendorper, sinds de marktwerking in de zorgverzekerings branche ontstaan is, zal je reclame moeten maken voor je bedrijf (ik bedoel dus met je bedrijf dus in dit geval Achmea, en nee ik bezit geen aandelen)
    Je kunt kiezen voor een andere manier van reclame, die echt ook tonnen kost, maar ook zoals in dit geval kiezen voor een sponsercontract met de plaatselijke voetbalvereniging.

    Snap niet wat je probleem is en door de voorgangers van Klink is er gekozen voor marktwerking dus ik denk dat je niet bij haar moet zijn.

    Naar welke maatschappij je ook gaat ze zullen echt, om hunt poteníële klanten te bereiken, moeten kiezen voor een manier van reclame maken.

  5. @Ingrid, je kunt de premies op internet vergelijken en de beste reclame die je kunt maken is om de premies zo laag mogelijk te houden en dat kun je bewerkstelligen door geen geld te steken in sponsoring.

  6. :):):) Hoe belangrijk is je club idd voor je….zong TOPPER Kees Prins al niet…

    Ik was nog maar een jonge jongen, toen ik werd uitgeselecteerd.
    Of ik een wedstrijd proef wou spelen, de club was geïnteresseerd.
    Toen ik thuiskwam en het vertelde, vloog mijn pa me op mijn nek,
    en mijn opa kreeg natte ogen, ze vonden het allemaal te gek.
    En wat denk je, ik werd gekozen, op die dag zo lang geleê,
    voor ik wist mocht ik voor het eerst met de A-selectie mee.

    Dit is mijn club, mijn ideaal,
    dit is de mooiste club van allemaal.
    Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
    het kan dooien, het kan vriezen,
    we kunnen winnen of verliezen,
    maar een beet’re club dan deze is er niet.

    We speelden toen die ene wedstrijd, de finale van de cup,
    de absolute climax in de historie van de club
    ik viel in aan het eind van de verlenging
    met de bril stand nog op het bord
    en koud was ik op het veld,
    of ik werd binnen de zestiende grofweg onderuit gesjord.

    De scheids blies op zijn fluitje,
    en hij wees al naar de stip.
    En ik wist, een welgemikte trap,
    en de cup was in de knip.

    Dit is mijn club, mijn ideaal,
    dit is de mooiste club van allemaal.
    Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
    het kan dooien, het kan vriezen,
    we kunnen winnen of verliezen,
    maar een beet’re club dan deze is er niet.

    Ik was gevangen in de stilte, mijn hart dat klopte in mijn keel
    ik deed vijf passen terug en dacht: als ik deze kans verspeel.

    commentator: (hij gaat hem zelf nemen, ja, het is natuurlijk maar de vraag of dat een verstandige beslissing is in deze fase van de strijd, daar kan je over discussiëren. nou, daar gaat ‘ie…nee..hoge ogen, kans verkeken)

    Ik wilde weg, er niet meer zijn, ik wilde terug in moeders’ schoot.
    We verloren, de finale, en het liefste was ik dood.

    Alleen mijn vader, ja die laat op een verloren zondagmiddag zijn vrienden mijn plakboek nog wel eens zien. Ja, en dan zit ‘ie maar op te geven over hoe een goeie ik had kunnen worden. Ja, hij zegt als die coach mij als debutant die strafschop niet had laten nemen, dan was het allemaal heel anders afgelopen. En dan begint ‘ie gewoon te huilen, dan zie ik de tranen langs zijn wangen lopen

    Toch gaan ik vaak nog kijken, maar dan zit ik in vak C. En dan schreeuw ik, en ik geniet ik en zing ik luid en duid’lijk mee:

    9. Dit is mijn club, mijn ideaal,
    dit is de mooiste club van allemaal.
    Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
    het kan dooien, het kan vriezen,
    we kunnen winnen of verliezen,
    maar een beet’re club dan deze is er niet.

    Dit is mijn club, mijn ideaal,
    dit is de mooiste club van allemaal.
    Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
    het kan dooien, het kan vriezen,
    we kunnen winnen of verliezen,
    maar een beet’re club dan deze is er niet.
    Maar een beet’re club dan deze is er niet.

    Vind persoonlijk de eerste discussie: hoeveel wil je als bedrijf aan reclame besteden. Is dat ook maatschappelijk verantwoord, anders kan het nl als een boemerang tegen je werken.

  7. Oeps, vrees dat de laatste post te warrig is. Komt omdat het een gemeende lach was op de post van Assendorper 21:37. Persoonlijk ben ik het helemaal eens met ASSENDORPER, op 19 januari 2010 om 21:44. Die werd gepost toen ik met 21:45 bezig was.

  8. @Ingrid, er is een site op internet waar je de premies kunt vergelijken en daar heb je geen naam voor nodig van een zorgverzekeraar. Je kunt de goedkoopste uitzoeken en dan vergeet je die naam nooit weer.

  9. goed zo Achmea! Mooi voor de FC
    En aan iedereen die denkt dat-ie niet bij Achmea zit; forget it; Achmea, Centraal Beheer, Groene Land, Agis, Avero, FBTO, interpolis etc; allemaal achmea

  10. Kleine scoop voor alle webloglezer.

    Alle namen voor Achmea gaan WEG. Groene Land bestaat straks niet meer en gaat alleen nog maar Achmea heten.

  11. @Assendorper

    De skybox wordt beschikbaar gesteld aan mensen die zorg verlenen of juist wat extra zorg nodig hebben. Achmea biedt hen een avondje ontspannen aan en dan begin jij te mekkeren over jouw zorgkosten.

    Wat voor maatschappij stel jij eigenlijk voor? Waarin iedereen alleen maar recht heeft op datgene waar hij zelf voor betaald?

  12. @ El: Vind persoonlijk de eerste discussie: hoeveel wil je als bedrijf aan reclame besteden. Is dat ook maatschappelijk verantwoord, anders kan het nl als een boemerang tegen je werken.

    Kocht vroeger ook liever TDK-cassettebandjes omdat ze hoofdsponsor van Ajax waren. Maar ik bankierde niet bij dé Bank (van Zalmpie).
    Dr. Shupp was ook een tof merk en Cleo. De laatste 2 waren echter niet mijn merken…..doe mij (in die tijd) kapper Frans (L&F) maar! Fallabella heeft volgens mij in Zwolle alleen maar imago-SCHADE opgelopen.

    Vind jij shirtsponsoring soms geen “glad ijs”?
    – Krijg je als bedrijf terug wat je erin steekt, (al kan naamsbekendheid soms al genoeg zijn)?
    – Zorgverzekeraars vind ik een goed voorbeeld van de Assendorper.
    De indruk wordt namelijk gewekt dat door de tonnen sponsoring de zorgpremies niet omlaag gaan. En ach, de rest doet het ook dus valt het niet op.
    Net als met energieverstrekkers. Vind de gedachtengang dus niet zo gek van de Assendorper:
    Alles wordt al duurder, de consument vraagt niet om shirt-/hoofdsponsoring….verlaag de premies e.d. maar……dat is immers de beste reclame.

  13. Ben het ook wel eens met dat de consument meer gebaat is bij een kostenverlaging, niet iedere verzekeringnemer van het groene land wil graag bij fcz in een skybox zitten ontspannen…

  14. Subsidie is niet goed ,Sponsering is niet goed ,bij sommigen is het nooit goe .Ga lekker in een glazen huis wonen.Dick ik heb de tekst ook nog van het oude PEC clublied.

  15. Ach Dick, wie heeft WVF ook al weer als shirtreclame, ik heb liever dat mijn gordijen, vloerbedekking enz. de meter iets goedkper zijn.
    Dus in een ieder mens schuilt een stuk (je) eigen belang.:)
    @Assendorper, als de Pierik geen advertentie zet was jou pilsje en gakbal misschien wel iets geodkoper, maar je hbt ook kans dat de tent morgen dicht zit.
    En zo zijn er nog legio voorbeelden denk ik waar we allemaal een mening over hebben.
    En (on) bewust speelt in ieder mens een stuk(je) eigen belang mee.

  16. het verschil tussen subsidie (o sorry ik bedoel garantstelling, dus nu nog geen subsidie, maar pas later als het misgaat) en sponsoring is dat het eerste door de gemeente gebeurt en het tweede door een bedrijf. De gemeente is van ons allemaal dus daar moet het algemeen belang mee worden gediend en het tweede gebeurt door een particulier bedrijf en die moet lekker zelf weten hoe ze hun centen uitgeven.

  17. @Elrey, als Achmea skyboxen huurt en inzet voor goede doelen daar kan ik nog mee leven maar een voetbalclub sponsoren gaat me te ver.

    En alleen maar betalen voor waar je recht op heb gaat in dit geval ook niet op. Iemand die nooit of bijna nooit een beroep op de zorg doet betaalt wel mee voor de ander en daar heb ik geen problemen mee. Ik kom zelf nooit bij een dokter. Ik zou die man helemaal niet meer herkennen.

    @Ingrid, wat een horecagelegenheid aan reclame uitgeeft zal me een zorg zijn. Daar ga je toch vrijwillig naar toe? Een zorgverzekering ben je verplicht om af te sluiten.

    Klink grijp toch eens in 🙂

  18. Ga nog steeds met je mee Assendorpert. Maar vrees het ergste. Zoals je weet is Klink van het CDA, een kloonpartij van de marktgerichte denkers, de Neoliberalen VVD. D’66 was in Europa al samen met de marktverziekendedenkers van de VVD. Last but nog least zijn TON en de gillende uit de VVD voortgekomen en voor zover ik weet hebben ze altijd trouw met VVD-standpunten meegestemd…..lijkt onderhand (bijna) een Kamermeerderheid: CDA, VVD, D’66, TON, PVV :o:o:o:o

    Hoog tijd voor progressieve samenwerking! Waar overigens SGP ook niet met mee zal stemmen.

  19. @Ingrid, een ziektekostenverzekering is wettelijk verplicht. Moet wel toegeven dat ik ook een tijdje onverzekerd rondliep en kreeg nog zorgtoeslag ook:):)

  20. Goede zaak deze verlenging van de sponsor overeenkomst. De discussie over wel of niet sponsoren van een zorgverzekeraar snap ik maar het is en blijft een commerciele organisatie.
    Ze maken reclame om meer klanten te krijgen, niets mis mee lijkt me.
    Ga maar eens kijken hoeveel zorgverzekeraars reclame maken.
    Als deze organisaties door hun schaalgrote een voordeel kunnen bereiken voor hun klanten hoor je ook niemand klagen.
    En ja alle zorgverzekeraars proberen zoveel mogelijk geld te verdienen en zo weinig mogelijk uit te geven, niets nieuws toch.

  21. Klopt Kippenboer, maar probeer het eens vanuit het oogpunt van de consument te bekijken? Hebben we het nog niet eens over eventueel prijsverschil. Stel je bent Feyenooider en de shirtsponsor van Ajax is al 25 jaar jou zorgverzekeraar 😮 Of zou je je door de prijsverschil-discussie laten overtuigen?

  22. @Kippenboer, ik begrijp heel goed dat een verzekeraar winst wil maken maar dat de zorg in private handen is gekomen vind ik heel slecht. Dat zijn eerste levensbehoeften net als gas, licht en water.

    Laatste oproep aan Klink. Stop deze sponsoring. :):)

  23. Maar als we geen sponoren meer hebben voor vele activiteiten gaan heel veel leuke dingen niet meer door.
    We worden het hier niet over eens, ik ben er blij mee en voor rest ieder zijn eigen mening.
    En Dick het blijft moeilijk meetbaar baten en kosten.

    Bericht door ingrid, op 20 januari 2010 om 10:58
    Met een sponser die het wat kleiner doet heb je geen probleem, maar die hoeft ook geen landelijke bekendheid.

  24. Mogguh, Er zijn nog legio sponsoren over, in ons mooie Zwolle zelfs:
    – Librije
    – Noordman
    – Beter Bed
    – Piet Zoomers (gewoon losweken bij die koekstedelingen)
    – Urbana
    – De Spiegel
    – VVV….zou ook kunnen
    – Scania
    – Wehkamp
    – Makelaars e.d
    – Administratie en assurantie tussenpersonen (als de consument dat niet aanstaat gaan ze toch lekker naar een ander: de KLANT was toch koning?)
    etc.etc.

  25. @ Ingrid:
    -Vastgoedontwikkelaars; kunnen ook wel wat sponsorgeld missen en hebben veel verdiend aan Zwolle! (De Skybox, met Kees Prins, gister gezien bij Jiskefet? Superrrrr)

Reacties zijn gesloten.