Gemeente Zwolle start nieuwe website

Zwolle – De gemeente Zwolle heeft de komende jaren als speerpunt het uitbreiden van de digitale dienstverlening en interactie met de burger. Daarom zijn bijvoorbeeld de e-loketten geheel vernieuwd. Hier kunt u met uw DigiD nu al veel zaken regelen met de gemeente en bovendien de voortgang hiervan bijhouden. In de toekomst wordt het aantal gemeentelijke producten dat via de site wordt aangeboden fors uitgebreid.

Verder is de gemeente van plan vaker de dialoog met haar burgers aan te gaan. Hiertoe zijn diverse interactieve mogelijkheden ingebouwd. Ook het zoeken naar informatie op de website gaat vanaf vandaag een stuk sneller. Door de verbeterde zoekfunctie vindt u sneller en gemakkelijker wat u zoekt. U kunt een bijdrage leveren aan het verbeteren van de website. Via de groene knop links op de pagina en op de homepage kunt u opmerkingen plaatsen of een vraag stellen.

Artikel delen:
Reacties 14
  1. Eindelijk een gemeentelijke site waar je publiekelijk je tijdrovende avonturen aan de balie in het stadskantoor kwijt kunt:
    goedemorgen – goedemorgen. ik wil iets weten over de woz-waarden van mijn pand sinds deze is ingevoerd. – van welk bouwjaar is uw pand? – van 1912 – oh, zover terug gaat mijn computer niet…..

  2. Goddank!

    Afgelopen weekend nog een mail gestuurd naar de gemeente (denk ik…) Ik ben maar begonnen met de mededeling, dat me absoluut niet duidelijk was of ik wel op de juiste plek zat!

    Ben namelijk van de zomer een keer parkeergarage Klein Grachtje binnen gereden op mijn chipknip. Het apparaat wilde me er niet meer uitlaten; de parkeerwachter wel. Nu kan ik niet meer binnenrijden met mijn chipknip, omdat deze al binnen is. De laatste parkeerwacht sprak:”Dat zou nog wel eens duur kunnen worden!” Nou, ik ga echt niet sinds begin juli 2009 tot nu betalen hoor! >:(

  3. Ja, als ik binnen kan rijden met mijn chipknip moeten ze bij het uitrijden niet een apparaat hebben staan dat aangeeft:”Pas ongeschikt”. Sindsdien heb ik mijn chipknip overigens nog vaak genoeg gebruikt.

    Maar goed…da’s allemaal off topic.

    Ik ben geen digibeet, maar ik vind de huidige website van de gemeente onoverzichtelijk en onduidelijk. Het is absoluut niet duidelijk waar je moet zijn voor bepaalde informatie!

  4. Ik heb begrepen dat men hier twee jaar aan gewerkt heeft. De gemeente heeft geld verspilt doordat de project-managers niet geluisterd hebben naar de man/vrouw op de werkvloer.

  5. Bericht door Gezellig, op 26 januari 2010 om 11:19
    Ik heb begrepen dat men hier twee jaar aan gewerkt heeft. De gemeente heeft geld verspilt doordat de project-managers niet geluisterd hebben naar de man/vrouw op de werkvloer.

    Ik doe dagelijks dit soort projecten. En telkens weer ben ik verbaasd! En ook telkens weer voel ik de onmacht om het NU ECHT GOED te doen. Want er spelen altijd zaken mee waar je geen invloed op hebt 🙁

  6. @ Gezellig…..

    Bericht door Gezellig, op 26 januari 2010 om 11:19
    Ik heb begrepen dat men hier twee jaar aan gewerkt heeft. De gemeente heeft geld verspilt doordat de project-managers niet geluisterd hebben naar de man/vrouw op de werkvloer.

    Dat is ook nog niet zo héél lang geleden; geklungel profs onwaardig >:(>:(>:(

  7. Bericht door dick, op 26 januari 2010 om 11:43
    @ Plantje: wat bedoel je precies Want er spelen altijd zaken mee waar je geen invloed op hebt

    [/quote]
    -Gebruikers die niet weten wat ze willen
    -Zaken niet goed getest
    -Te weinig budget/tijd om de zaken te doen zoals ze moeten gebeuren
    -Je wéét dat iets een issue wordt, maar er wordt je gevraagd om dit zo te laten (zowel door klant, vendor als manager)
    enz. enz.

  8. Goeie:
    – gebruikers, die zich dan het beste via een gebruikersgroep kunnen uitspreken.
    – niet goed genoeg testen komt nogal dom over.
    – als jij bijvoorbeeld te weinig budget krijgt, kun je dat van tevoren al wel inschatten? Trek je dan ook aan de bel? Zo niet vind ik het jouw verantwoording geworden.
    – ERNSTIG KWALIJK DIE LAATSTE, zou mijn issue dan ten minste (als ie echt niet mag worden uitgesproken) schriftelijk vastleggen. Aan iemand van P&O geven, of iemand anders die je kunt vertrouwen. Kopietje houden.

  9. Niet om beren op de weg te zien hoor… Maar gewoon hoe het werkt…

    gebruikers, die zich dan het beste via een gebruikersgroep kunnen uitspreken.

    Via een gebruikersgroep krijg je al weer een stuk interpretatieproblemen. Je wil niet weten hoezeer mensen nog langs elkaar heen kunnen praten! In real life, E-mails enz enz.
    Vaak merk je bij gebruikers ook een houding van:”Het zal allemaal wel…” en als het dan eenmaal zo ver is en ze moeten de boel accepteren zien ze ineens allemaal problemen en dingen die ze anders wilden. Echter, dan hebben ze zich niet goed genoeg gerealiseerd dat ze in de tijd dat ze zeiden “Zal allemaal wel” het hele proces in gang gezet hebben. Ten tijde van de Acceptatie kun je als programmeur ook niet meer alles omgooien. Resultaat: veel mensen ontevreden!

    niet goed genoeg testen komt nogal dom over

    Klopt. Maar het is niet zo dom 😉 Als je iets aanpast moet je alles wat geraakt wordt (ook de dingen waarvan je zeker weet dat ze niet beïnvloed zijn) hertesten. Als je dat in de praktijk doet lopen projecten enorm uit! Bovendien gaat de kwaliteit van het testen ook achteruit als een tester dagenlang alleen maar dingen moet testen die goed gaan en waarvan al verwacht werd dat ze goed zouden gaan.

    als jij bijvoorbeeld te weinig budget krijgt, kun je dat van tevoren al wel inschatten? Trek je dan ook aan de bel? Zo niet vind ik het jouw verantwoording geworden.

    Inschatten hoeveel tijd nodig is is één van de lastigste dingen in mijn werk. Je komt zoveel onverwachte dingen tegen! Bovendien zie je met de huidige cultuur van “alles moet aanbesteed worden” dat mensen altijd op een zeer strak pad zullen zitten. En als je te ruim neemt zal het management er nog wel wat vanaf halen. Dat kun je natuurlijk ook weigeren als bedrijf, maar dan kun je nagenoeg alle opdrachten op je buik schrijven.
    Om de één of andere reden werkt het nog steeds zo, dat vaak de partij die het voor het minste geld en in de minste tijd zegt te kunnen doen de opdracht krijgt. Of dat ook haalbaar en realistisch is daar wordt vaak niet naar gekeken. Het is best dom, maar zo werkt het wel.
    Caesar groep (waar ik overigens niet voor werk) is de enige speler die de klant voordeeltjes geeft wanneer ze niet op tijd kunnen leveren. Toch halen zij volgens mij nog steeds niet veel projecten binnen. Rara hoe kan dat?

    zou mijn issue dan ten minste (als ie echt niet mag worden uitgesproken) schriftelijk vastleggen. Aan iemand van P&O geven, of iemand anders die je kunt vertrouwen. Kopietje houden.

    Je wil niet weten hoe vaak ik mensen herinnerd heb aan door mij gedane voorspellingen. 😉 Zie je wel? 🙂 Ook hier weer: in de praktijk zie je dat het volgende project weer met totaal andere collegae is waar dezelfde fouten gewoon weer gemaakt worden. En tja…dan ben ik pas 7 jaar in dienst…wie ben ik?
    Zoiets zal zeker anders gaan als ik een keer bij een ander bedrijf in dienst treed. (Dus geen dienstverlener.)

    Volgens mij hebben we wel genoeg off topic geleuterd. 🙂 De link naar het topic? Dat soort dingen heeft ongetwijfeld ook gespeeld bij het tot stand komen van de huidige website!

Reageer