Man bekneld tussen metalen platen

Zwolle – Woensdagavond rond 19.45 uur is een  29-jarige man uit Tiel bekneld geraakt bij een ongeval in de Katwolderhaven.

sized_img_0818.jpg

De man was bezig met het lossen van metalen balken, voor de brug voor de Hanzelijn, van een boot die in de haven lag. Door nog onbekende oorzaak kwam het slachtoffer bekneld te zitten tussen een metalen plaat en een metalen balk. Het slachtoffer is met een hoogwerker uit het ruim gehaald. De man is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Zwolle. De arbeidsinspectie zal onderzoek doen naar de toedracht van het ongeval.

sized_img_0754.jpg

sized_img_0802.jpg

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

33 gedachten over “Man bekneld tussen metalen platen”

  1. 1) heb geen idee hoe het schip heet. Mocht het terrein niet op omdat het prive terrein was en ik geen bouwhelm droeg en veiligheidsschoenen.

    2) het sneeuwde iets ja maar niet veel. Was natte sneeuw 😉

  2. Vervelend dat dit ongeval is gebeurd, ‘gelukkig’ pas het derde ongeval in de jaren van bouwen van de Hanzelijn.

    Trouwens, over die helmen. Als je goed kijkt naar de foto’s zie je ook gewoon agenten zonder helm lopen. Niet dat zij jou (Rob) er niet op mogen wijzen of iets dergelijks, maar als ze zelf nou het goede voorbeeld zouden geven, dan was het al een stuk geloofwaardiger.

  3. Trouwens, over die helmen. Als je goed kijkt naar de foto’s zie je ook gewoon agenten zonder helm lopen. Niet dat zij jou (Rob) er niet op mogen wijzen of iets dergelijks, maar als ze zelf nou het goede voorbeeld zouden geven, dan was het al een stuk geloofwaardiger.

    Mijn ervaring met de blauwpetten is dat die echt geen helmen dragen, ook bij inspecties niet etc. Ze controleren op helmen zonder ze zelf te dragen.

    Overigens is het verplicht stellen van Helm en schoenen met ijzeren neuzen iets van de eigenaar van het terrein; als er iets gebeurt is hij verantwoordelijk. Draag je geen Helm/schoenen met ijzeren neuzen? Dan ben je zelf verantwoordelijk.

  4. Het dragen van pm’s heeft niets met dit artikel te maken, het lijkt mij meer een geval van oververmoeidheid door het draaien van lange dagen. de binnenvaart staat er bekend om hun flexibele houding tov werk en rust uren. lijkt mij als je om half acht savonds nog aan het werk bent je al ver in je vaste overwerk uren zit.

  5. lijkt mij als je om half acht savonds nog aan het werk bent je al ver in je vaste overwerk uren zit.

    Kul.
    Je hebt geen idee hoe laat die man begonnen is. Misschien laggie daar gewoon te dutten omdat zijn dienst nog moest beginnen.
    Ik weet het niet in ieder geval. Ik weet ook niet of hij oververmoeid is. Misschien zattie niet op te letten, viel de boel uit de klemmen, gleed hij uit vanwege de sneeuw, of werd hij afgeleid door een te dronken Erica Terpstra op een TV die dichtbij stond.
    Allemaal vragen, vragen, vragen……..

  6. Bericht door verdieping, op 18 februari 2010 om 12:05
    Het dragen van pm’s heeft niets met dit artikel te maken, het lijkt mij meer een geval van oververmoeidheid door het draaien van lange dagen. de binnenvaart staat er bekend om hun flexibele houding tov werk en rust uren. lijkt mij als je om half acht savonds nog aan het werk bent je al ver in je vaste overwerk uren zit.

    Dit klopt echt niet. Je hebt verplichte rusttijden. Indien de arbeidsinspectie hier onderzoek gaat doen, betekend dit dat de politie geen fouten heeft ontdekt in het vaartijdenboek of de tachograaf.

    Het schipper zijn is niet meer zo flexibel als vroeger. Schepen met genoeg personeel, die werken continue, maar dan heeft alsnog het personeel genoeg rust, juist omdat er meer personeel is.

  7. een vergaarbak van diverse nationaliteiten. dan is er ongetwijfeld sprake geweest van miscommunicatie tussen kraandrijver en degeen die de last moest aanslaan. tevens sluit ik ook alcohol misbruik niet uit!

  8. Jij staat snel klaar met aannames en oordelen verdieping.

    Ooit wel eens je eigen er in verdiept? Hij stond in het ruim, kraan op de wal. Zo te zien was het geen toren kraan dus de machinist van de kraan had geen goed overzicht. Ja als er dan een partij staal omhoog gehesen gaat worden beweegt het en dat hou je niet tegen. Laten we het onderzoek van de arbeids inspectie maar afwachten ipv klaar staan met een mening/oordeel/antwoord

  9. Bericht door Stefan Verkerk, op 18 februari 2010 om 18:17
    De brugdelen worden aangevoerd door Belgische schippers, dus ik acht de kans klein dat het personeel van het schip betreft.

    Haha, ja, het SCHIP is misschien uit België (WAT NIET KLOPT, DE BAREND IS INGESCHREVEN IN ROTTERDAM), maar de matrozen kunnen uit het oostblok of zelfs van de Filipijnen komen. Dus niet onzin lopen verkondigen.

  10. ja waarom alcohol die man is gewoon om 19.00 uur begonnen met zijn werk night shift en dan pakt de kraan een last op, het schip beweegt constuctie gaat schuiven en het is raak. Had?? Had?? Had?? hadden we maar.

  11. Mijn scenario:
    Man in het ruim geeft via porto door dat hij kan hijsen, kraandrijver hijst maar er gaat iets niet goed; de kraan hangt niet recht boven het te lossen onderdeel. Wat gebeurt er? Het voorwerp gaat niet recht omhoog. Meestal wordt er dan nog weer geroepen dat het niet goed is en zet de kraandrijver het voorwerp weer neer. In dit geval was de man in het ruim te laat, en komt deze dus bekneld te zitten.

    ——

    Dat over dat niet recht omhoog hijsen gebeurt altijd; het is heel moeilijk om de kraan er recht boven te zetten.

    *ik heb dit geschreven uit ervaring*

  12. het schip beweegt constuctie gaat schuiven

    Tuurlijk, het schip komt aan over het ijsselmeer en precies hier, in de stille haven, gaat de lading schuiven. Ammehoela.

  13. Tsja, polen staan nou niet direct bekend om hun terughoudendheid voor wat vetreft alcohol. en de gemiddelde flip spreekt amper engels.

  14. Dat over dat niet recht omhoog hijsen gebeurt altijd; het is heel moeilijk om de kraan er recht boven te zetten.

    even voor de goeie order, het gaat hier over een akkefietje in nederland en niet in afrika. kranen rijden hier over een soort van spoorrails. dus rechtop iets naarboven hijsen kan altijd.

  15. even voor de goeie order, het gaat hier over een akkefietje in nederland en niet in afrika. kranen rijden hier over een soort van spoorrails. dus rechtop iets naarboven hijsen kan altijd.

    Klopt, maar ik heb het over RECHT omhoog. De bevestiging hangt nooit helemaal recht boven het voorwerp, het zal altijd uitwijken.

    Neem dit nou maar aan, ik het er ervaring mee.

  16. Bericht door verdieping: tevens sluit ik ook alcohol misbruik niet uit!

    Zegt hij met zijn carnavals veer nog op zijn kop, pff

    Bericht door Tim: Neem dit nou maar aan, ik het er ervaring mee

    Ohja, omdat je pa schipper is weet jij er alles van, yeah right.

    Wat een aannames en voorbarige conclusies weer hier zeg. Wacht rustig het onderzoek af en dan mag iedereen vinden wat hij er van vindt.

  17. oke, nu zal ik er ff duidelijk over zijn dan maar;)
    deze man is mijn vriend, hij had niet gedronken, was die avond pas begonnen met werken, het was hartstikke glad op dat schip, het was donker, en doordat de lading ging ‘schommelen’ raakte hij bekneld tussen 2 ‘I’constructies van 5 ton zwaar..
    met een inwendige bloeding als gevolg>:(
    en nee, hij is geen schipper en was niet oververmoeid

  18. Wat een boel suggesties en reacties waarvan waarschijnlijk de meeste oordelen vanachter een bureau komen..
    Het meeste is pure lulkoek van “stuurlui aan wal”.

    Pas als je iets van beroepsscheepvaart weet, kan je misschien een beetje meepraten.

  19. En Verdieping: Jij komt met een verhaal over Polen. Aangaande dit bericht is het compleet niet ter zake doende dus waarom die discussie? En je alcohol verhaal? Nogmaals, zet je Carnavals muts maar af hoor, het feest is voorbij!

    ============

    Editted

Reacties zijn gesloten.