Gewonden bij aanrijding IJsselallee

Zwolle – Maandagmorgen, rond 11.40 uur, zijn drie gewonden gevallen bij een kop-staart botsing op de IJsselallee te Zwolle. Door de aanrijding ontstond er een lange file op de verkeersader bij Zwolle Zuid.

Een busje stond voor de verkeerslichten te wachten toen een personenauto er achterop knalde. De auto raakte zwaar beschadigd en twee inzittenden moesten uit het voertuig geknipt worden door de brandweer. Drie gewonden zijn met nekletsel naar het ziekenhuis gebracht. Het verkeer op de IJsselallee is door de aanrijding een half uur afgezet geweest waardoor er lange files in de omgeving ontstonden.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

18 gedachten over “Gewonden bij aanrijding IJsselallee”

  1. Ik zag dit ongeval, vlak ervoor ging de weg van 2 naar 1 rijstrook bij de Hanzeallee wat een dikke 20 minuten wachttijd opleverde voor de verkeerslichten.

    Daarna reed het weer en kwam je bij de lichten bij de Veerallee uit. Daar was een rode (Peugeot?) achterop zo’n zwarte Renault bus geklapt. Gezien de deuk in de motorkap van die rode auto was het toch wel een serieus snelheidsverschil geweest.

    Er staan daar wel flitspalen wat wel eens tot een noodstop leidt van mensen die niet geflitst willen worden. Misschien was dat hier ook gebeurd, maar dat is natuurlijk speculatie.

  2. het busje is inderdaad plotsklaps gestopt voor een stoplicht wat net op oranje sprong, de achtervolgers konden niet tijdig remmen en zijn hierdoor achterop het busje geknald.

  3. Voordat het ongeluk gebeurde was er al file.

    Eigenlijk raar dat mensen nog zo hard op elkaar klappen… Je mag er immers maar 30 KILOMETER PER UUR!!!!

    Mijn vriendin en ik zeggen telkens tegen elkaar: als je daar 30 km/uur rijdt veroorzaak je ongelukken!

  4. Voor die flitspalen hoef je je nu weinig zorgen te maken. Normaal mag je er 70 en het lijkt me stug dat die palen aangepast zijn aan de nu geldende maximum snelheid van 30 of 50.

  5. @ Plantje, laat ze allemaal maar l*llen, die mensen die zelf nog nooit ook maar 500 meter achter elkaar 30 hebben gereden…hier hebben jullie 100% gelijk in

    als je daar 30 km/uur rijdt veroorzaak je ongelukken!

  6. Mag ik bescheiden stellen dat de bebording bij de gegeven situaties niet erg duidelijk is?
    Terug invoegen naar 1 baan wordt vroegtijdig aangegeven, daarna kan je nog een heel stuk doorrijden. De rechtdoor en linksaf mogelijkheden zijn ook onduidelijk.
    Daarbij leek een 2e baan vandaag onnodig gesloten.
    Het is een warrig en onduidelijk geheel.
    Afgelopen ochtend om 11.00 uur stond de hele boel ook vast..

  7. Helemaal in het begin heb ik gemerkt dat het vooral voor mensen die er dagelijks rijden ontzettend onduidelijk is. Als je er nog nooit geweest bent valt het wel mee.

    Waar je normaal gezien 3 rijstroken had (2 voor rechtdoor en 1 die uiteindelijk rechtsaf naar het centrum gaat) laten ze de twee rechtse nu afbuigen en de helemaal rechterstrook vervallen. Toen ik er voor het eerst in deze situatie reed zag ik al van die typische sufk*tten achter me! Ik reed op de linkerbaan en ging netjes volgens de bebording en bewegwijzering naar de rechter. Maar achter mij reden mensen gewoon rechtdoor! Zonder richting aan te geven! Puur omdat ze gewend zijn helemaal door op die baan te rijden tot ze bij de verkeerslichten of rotonde zijn. Daarbij realiseren ze zich niet, dat ze ineens op de linkerbaan rijden. Maar ja…

    Mag ik bescheiden stellen dat de bebording bij de gegeven situaties niet erg duidelijk is?

    Dat mag je best stellen, maar daarom is er ook een beperkte snelheid! En dan zou ik 50 km/uur nog wel acceptabel vinden. Maar als je er 30 km/uur rijdt ben je toch knap bezig als je geen tijd hebt om de bebording te begrijpen!

  8. als je daar 30 km/uur rijdt veroorzaak je ongelukken!

    Niet als iedereen gewoon 30km rijdt, dan krijg je geen ongelukken. Je gaat er met deze opmerking vanuit dat weinig mensen zich aan deze verplichte snelheid houden, en als dan iemand zich WEL aan de gestelde snelheid houdt veroorzaakt DIE de ongelukken.
    Beetje de wereld op zijn kop lijkt me.

  9. Niet als iedereen gewoon 30km rijdt, dan krijg je geen ongelukken. Je gaat er met deze opmerking vanuit dat weinig mensen zich aan deze verplichte snelheid houden, en als dan iemand zich WEL aan de gestelde snelheid houdt veroorzaakt DIE de ongelukken.
    Beetje de wereld op zijn kop lijkt me.

    Nee Danny, dat is niet de wereld op zijn kop. Ik ga er inderdaad vanuit dat weinig mensen zich aan die snelheid houden. Dat is namelijk ook zo! Inderdaad…op het moment dat je 30 km/uur rijdt en iemand anders rijdt te snel veroorzaakt hij/zij het ongeluk.

    Maar mijn punt is: als je nu 30 km/uur rijdt op dat stuk krijg je ongelukken. Dit omdat iedereen je met minstens 50 km/uur voorbij gaat!
    Nog voordat de werkzaamheden begonnen werd mijn vriendin regelmatig door vrachtwagens ingehaald terwijl ze 90 km/uur op haar teller reed.

  10. Danny; de als…dan is idd een beetje zwaar aangezet. Maar zelf wel eens 2 kilometer 30 gereden in een auto? Goeie kans dat wanneer je iemand bij je in de kar hebt die vindt dat je altijd te hard rijdt….je nu best wat door mag rijden 😉

  11. Maar mijn punt is: als je nu 30 km/uur rijdt op dat stuk krijg je ongelukken. Dit omdat iedereen je met minstens 50 km/uur voorbij gaat!

    Die snelheidsbeperking is er in dit geval niet insteld om de automobilist te pesten.
    Er zijn hier wel mensen aan het werk, het maakt heel veel uit of je iemand met 30km omver rijdt of met 50km.

  12. Die snelheidsbeperking is er in dit geval niet insteld om de automobilist te pesten.

    Even voor de duidelijkheid: dat zeg ik ook niet!

    Er zijn hier wel mensen aan het werk, het maakt heel veel uit of je iemand met 30km omver rijdt of met 50km.

    De 30 km/uur stond er al VER voordat (in tijd dus) er iemand aan het werk was!
    Het 30 km/uur stuk begint al VER voor de plaats waar men aan het werken is!

    Ik hou zeker wel rekening met wegwerkers. Dat is zo’n beetje de enige situatie waar ik me aan de snelheid hou. Alleen krijg ik hier een beetje een onprettig gevoel bij. Dit komt een beetje over als iemand die van achter zijn bureau bedacht heeft wat een mooie maximum snelheid zou zijn en waar dat zou moeten beginnen.
    Bovendien krijg ik hier het idee bij dat er een hele foute gedachtengang achter zit! (Een gedachtengang die ook bij de normale maximum snelheid van toepassing is.) “Eigenlijk kunnen mensen er wel 50 km/uur rijden. Dus laten we er een maximum van 30 km/uur neerzetten, dan kunnen we blij zijn als mensen 50 km/uur rijden.”

  13. Tuurlijk is “veiligheid” hét criterium voor 30. Blijf benieuwd of het écht veel onveiliger wordt wanneer je 50 mag rijden. Niet omdat ik dat perse wil, maar omdat 30 vaak geen realistische snelheid is. Bij ons bijvoorbeeld wel, in Stadshagen…Pad & Tuin. Door de vele snelheidsremmers….kun je ook gewoon niet harder en dat is prima, ook met de vele kinderen. En niet lang gelukkig, bovendien is er een alternatief. Ben ook niet ongenuanceerd tegen snelheidsremmers.

Reacties zijn gesloten.