Vruchtbaarheidsafdeling Isala klinieken scoort goed in klanttevredenheidsonderzoek

De afdeling Fertiliteit van de Isala klinieken in Zwolle heeft onlangs meegedaan aan een onderzoek naar klantvriendelijkheid. Uit het onderzoek komt naar voren dat de IVF-afdeling bovengemiddeld scoort op klanttevredenheid, met name als het gaat om de begeleiding bij specialistische behandelingen als eicelpunctie maar ook qua wachttijden, bereikbaarheid en service. Ook het niveau van de informatievoorziening is beter dan de dan de gemiddelde kwaliteit van de onderzochte klinieken in Nederland.

Dit onderzoek is verricht in diverse fertiliteitsafdelingen in Nederland.  Andere aspecten die door patiënten positief worden ervaren zijn de relatie met artsen, verpleegkundigen en andere medewerkers. Hiervoor krijgt men gemiddeld een 7,7. Enkele verbeterpunten die door patiënten genoemd worden zijn onder andere dat er ruimere onderzoeks- en behandelingsruimtes zouden moeten komen en ruimere mogelijkheden voor het maken van afspraken. Ook willen patiënten graag meer tips over leefwijze en over het succes van behandelingen in de Isala klinieken. Tevens is er vaak gebrek aan parkkeerruimte.

"Een prestatie om trots op te zijn en waar alle medewerkers van onze hechte afdeling hard voor gewerkt hebben. Wij vinden patient tevredenheid een van onze belangrijkste speerpunten. Het is prachtig om te merken dat patiënten uit heel Noord en Midden Nederland naar onze kliniek komen voor onderzoek en behandeling. Wij zijn erg blij met de suggesties voor verbetering die patiënten hebben aangedragen. Veel van deze suggesties zullen wij realiseren op onze nieuwe afdeling waar we waarschijnlijk dit jaar naar toe zullen verhuizen", aldus Ben Cohlen, fertiliteitsarts.

 

Artikel delen:

Reageer