Slechte toegankelijkheid rolstoelers winkels Zwolle Zuid

Zwolle – De afgelopen maanden is de fractievoorzitter van Swollwacht, Freddy Eikelboom, door verschillende inwoners van Zwolle Zuid aangesproken over de slechte toegankelijkheid van het winkelcentrum voor rolstoelgebruikers. Hij stelt daarover vragen aan het college van Zwolle.

12-05-2010_rolstoel_drempels_wc_zwolle-zuid_2.jpg

Eikelboom: "In oktober 2009 jl. is de bestrating aan de oost-zijde van het winkelcentrum opgeleverd en is ter plaatse een kleine oprit gemaakt (1 van ca. 1,5 meter breed om het winkelcentrum te kunnen betreden. De betreffende oprit is zo uitgevoerd, dat deze voor handbewogen rolstoelen niet toegankelijk is. Om toch het winkelcentrum in te komen voor handbewogen rolstoelgebruikers moet er een klein stoepje worden genomen dat vlak naast deze oprit ligt. En dit blijkt met name voor mensen die gebruik maken van een handbewogen rolstoel behoorlijk lastig te zijn. Daarnaast komt het steeds vaker voor dat ook dit kleine stoepje steeds vaker wordt geblokkeerd door vrachtwagens, waardoor het voor de rolstoelgebruiker bijna onmogelijk is om toegang te krijgen tot het winkelcentrum."

12-05-2010_rolstoel_drempels_wc_zwolle-zuid_1.jpg 

"Ook na de werkzaamheden in afgelopen maand is er geen verbetering gekomen qua toegankelijkheid, sterker de toegang voor de rolstoelgebruikers is juist verslechterd.  De nieuwe smalle op – en afritten die zijn opgeleverd zijn ten eerste te stijl en komen daarna uit in een (ondiepe) goot. Hierdoor komt de rolstoel vast te zitten aan de grond."

De vernieuwde situatie is volgens Eikelboom dan ook zelfs gevaarlijk geworden voor met name elektrische rolstoelgebruikers. "Er zijn modellen bij die zo gevaarlijk voorover of achterover hellen, dat de berijders deze helling niet meer durven te nemen."

Eikelboom vindt het dan ook van groot belang dat de toegankelijkheid op zo’n kort mogelijk termijn dusdanig verbeterd wordt, zodat mensen die gebruik maken van zowel handbewogen als elektrische rolstoelen op een normale wijze toegang kunnen verkrijgen tot het winkelcentrum.

Naar aanleiding van bovenstaande heeft Swollwacht de volgende vragen voor het college:

  1. Bent u reeds op de hoogte gesteld van de slechte toegankelijkheid van het winkelcentrum voor rolstoelgebruikers?
  2. Zo ja, wat is de reden dat u nog niets hebt ondernomen?
  3. Bent u met mij van mening dat hier snel een goede en passende oplossing dient te komen voor de toegankelijkheid van rolstoelgebruikers?
  4. Zo ja, kunt u aangeven wanneer de verbeterde toegankelijkheid voor de gebruikers van een rolstoel gerealiseerd is?

Ik zie u beantwoording en een spoedige oplossing voor de toegankelijkheid van het winkelcentrum van Zwolle – zuid graag tegemoet.

Freddy Eikelboom
Fractievoorzitter Swollwacht

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

70 gedachten over “Slechte toegankelijkheid rolstoelers winkels Zwolle Zuid”

  1. @ Freddy: wellicht is het handig om even een foto te maken vd situatie, dan wordt het de mensen wellicht wat duidelijker.
    Voor het overige: (zucht) ik heb de gemeente een jaar geleden al gemaild (en ‘actie’ op het weblog gevoerd) over de onveilige verkeerssituatie bij het zebrapad aan die zijde vh winkelcentrum:
    https://www.weblogzwolle.nl/content/view/12509/55/
    De gemeente vond het niet nodig deze ’tijdelijke situatie’ aan te pakken – hoewel het een relatief kleine moeite is/was geweest (kruisje schilderen en een opritje maken) voor een jaar!
    En dat terwijl voor evenementen van 1 (!) dag (zoals het bevrijdingsfestival) wel allerlei aanpassingen worden gedaan…
    Wat mij betreft verdient de gemeente Zwolle een ‘motie van treurnis’ hiervoor (sinds de ‘Gerda’ ken ik een nieuw uitdrukking 😉 )

  2. En dat terwijl voor evenementen van 1 (!) dag (zoals het bevrijdingsfestival) wel allerlei aanpassingen worden gedaan…

    Hoewel ik het bevrijdingsfestival een warm hart toedraag ben ik dit dan wel weer met je eens.

  3. @ Plantje, ik heb niks tegen het bevrijdingsfestival hoor! En de gemeente mag daar ook best verkeersaanpassingen voor maken MITS ze het dan voor langer durende situaties als deze (die met name minder validen treft) het ook maar doet. Ik vind het echt schandalig dat men deze situatie zo lang laat voortduren! En daarom vind ik het goed dat zulke dingen in de publiciteit komen!

  4. Afgelopen zondag lagen er allemaal losse planken als opritje voor rolstoelgebruikers en fietsers aan die kant vh winkelcentrum (ik bedoel dus de toegang langs de fietsenwinkel).
    M’n zoontje van 2,5 viel prompt met z’n fietsje met zijwielen om. Niet zo erg; z’n moeder raapte hem gelijk weer op… Maar ik denk dat je op dat moment daar inderdaad niet veilig met een rolstoel langs kon
    (als je dan omkiept…)

  5. Ik ken de bewuste locatie niet (ben wel benieuwd naar de foto’s). Maar ook aan het Koewegje (loopt paralel aan de Bagijnesingel) zijn drempels geplaatst welke een fietser die 20km per uur fietst niet zonder nekletsel kan verlaten…
    De stoep is vrij smal, waarschijnlijk niet voldoende toegankelijk voor rolstoelers (en kinderwagens). De drempels in deze straat zullen ook een behoorlijke hindernis zijn voor minder validen.

  6. @ Marieke: misschien kan het Weblog wel een rubriek onveilige verkeerssituaties in Zwolle starten 😉 Ik zou er ook nog wel een paar weten…

  7. @Carola: ’t Is een idee, maar dat zal een lang topic worden ben ik bang.

    Ik ben benieuwd naar de beeldresultaten van Harry.

  8. Wellicht moeten ‘we’ als ‘burgers’ ook de hand in eigen boezem steken en niet alleen naar de gemeente wijzen. De meeste burgers klagen nl. wel bij de buurvrouw, maar niet bij de gemeente… Al moet ik zeggen dat ik het niet erg stimulerend vind om nog ’s wat aan te geven als ik op mijn klacht niet eens een fatsoenlijke reactie ontvang…
    Maar goed, ik kan me een situatie herinneren – van ‘vroeger toen ik jong was’… – waarin burgers maatregelen vd gemeente ‘afgedwongen’ hebben:
    De IJsselallee werd geopend en de Oude Deventerstraat weg (die bij de Zwarteweg, niet te verwarren met Nieuwe Deventerweg en Deventerstaatweg) dreigde een drukke en ongevaarlijke sluiproute tussen stad/snelweg en Zuid te worden. Toen bij opening vd IJsselallee de gemeente nog geen maatregelen hier tegen genomen had hebben de bewoners gewoon zelf de weg met allerlei spullen gebarrikadeerd, waarop al snel een keurig hekje vd gemeente volgde… 😉

  9. Op de barricades! Werkt altijd, i.i.g. veel publiciteit.
    Voorbeeld: zoek de drukste rotonde uit (in de buurt), rij er met voldoende auto’s achter elkaar op en blijf rondjes rijden:o:o8)

  10. Dank je Reinout!
    Ik realiseer me nu dat Freddy en Reinout het over de oostzijde vh winkelcentrum hebben en ik het over de westzijde. Excuses voor de verwarring van mijn kant, maar het is blijkbaar ‘aan alle kanten beroerd’ 😉

  11. Ik kan me helemaal in het stuk vinden. De toegankelijkheid vanaf straatniveau is inderdaad niet goed te noemen. Aan de oostzijde (Hema/Plus) kun je alleen bij de Plus het terrein op. En daar gaat de motie van Eikelboom over. Als je vanaf de rotonde komt is dit vervelend. Niet alleen voor mensen in een rolstoel. Ook fietsers hebben baar bij een veel makkelijker te nemen ‘opritje’, of een extra oprit bij de Hema of in de nabijheid van de rotonde.

    Daarnaast is het openbaar vervoer ook niet toegankelijk op dit deel. De bushalte is prima verhoogd en op de bus is ook niets aan te merken. Wat dan wel? De bus kan niet goed stoppen bij de halte. Dit komt omdat er tussen de rotonde en de halte altijd auto’s staan geparkeerd, waardoor de bus moeilijke bewegingen moet maken en niet ‘strak’ langs de halte kan stoppen, waardoor rolstoelers geen gebruik kunnen maken van de bus en mensne die moeilijk ter been zij alsnog een hele grote stap moeten maken.

  12. Het zit van geen kant goed als ik het zo lees en natuurlijk zijn wij van Swollwacht eerst gaan kijken voordat er dergelijke vragen gesteld worden.Ik ben het wel met de mensen eens dat ze moeten klagen anders gebeurd er niets,dus inderdaad niet alleen bij de buurvrouw klagen.De raadsleden zijn er voor jullie.

  13. @Carola; Ik denk dat het artikel van Reinout (zojuist gezien) het juiste beeld weergeeft van de huidige situatie bij het winkelcentrum. Ik ben al vanaf begin april op de hoogte van de situatie en we hebben bewust afgewacht of de asfalteringswerkzaamheden de situatie zou kunnen verbeteren. Helaas is het zelfs verslechterd. vwb eigen initiatief van de burgers: weet ik, dat de rolstoelgebruikers die zich bij mij hebben gemeld voor dit probleem, dit meerdere malen hebben aangekaart bij de wijkbeheerder. Helaas heeft deze aangegeven, dat hij nog niets kon ondernemen totdat het winkelcentrum in zijn geheel wordt opgeleverd.

  14. het zijn niet alleen de rolstoelers, maar ook de rollators vanaf de overkant, fietsende kinders…etc.

    graag ook een goede toegang ter hoogte van de hema en een parkeerverbod an de zijde van het winkelcentrum/wooncomplexen tussen de rotonde en de bushalte!

  15. Ik loop ook vaak naar het wkc met clienten in een rolstoel en het is echt een ramp. Ga dan ook altijd maar op de weg lopen omdat de stoep weg is. Of dat er tegenover gelegen een grote marktkraam staat in de volle breedte en geen afrit. En dat plankje wat er lag lag een stuk van de stoep af dus levensgevaarlijk met een rolstoel…

  16. Iemand de maten van die afritten nagemeten? Had je geen rolmaat bij je Admin? ( zou een mooie foto geweest kunnen zijn) 😉

  17. Harry, als algemeen erkent straatfotograaf, had deze foto al mooi in scene gezet. Er is ongetwijfeld beschreven wat de minimummaten moeten zijn. Meten is weten idd.

  18. Nou als Harry toch terug ‘moet’ dan kan hij misschien ook gelijk even wat foto’s van de westzijde vh winkelcentrum maken…;)

  19. @carola:

    misschien kan het Weblog wel een rubriek onveilige verkeerssituaties in Zwolle starten Ik zou er ook nog wel een paar weten…

    Nou, ik weet er ook één in wording op dit moment: aan de Drapenierlaan in Stadshagen wordt een bushalte aangepast… als je nu kijkt dan zie je al aankomen dat de fietsers hier niet echt blij van gaan worden en de auto’s die er aan de andere kant langs moeten ook niet… Het is op sommige plekken echt wachten op de eerste die over de kop gaat vliegen! >:(

  20. Vind de pics duidelijk, sprekend en kwalitatiefrijk, zoals we van de hofleverancier gewend zijn. Als mensen hem nodig hebben, moeten ze eerst maar voor een gezellig sigaartje & wat te eten en te drinken zorgen. Iemand met zo’n reputatie gaat toch niet elke loszittende scheet, te kleine of te smalle ingang of onlangs gelegde trottoirband fotograferen?

  21. Er wordt hier wel gesproken over minimummaten, maar het gaat niet om een lullig stoepje in een zijstraat. In de directe omgeving wonen veel ouderen, gehandicapten en het Wkc trekt veel meer mensen. De inrit zal waarschijnlijk heus voldoen aan de ‘richtlijnen’, maar die zijn hiervoor ondermaats.

  22. Over de toegankelijkheid van mensen met bv. een rolstoel in WKC ZZ is nog wel iets meer te melden:

    In de parkeergarage zijn een weinig prachtige en ruime parkeerplaatsen voor invaliden. De vraag is echter hoe die mensen beneden kunnen komen.
    Welnu, dat is of middels de lopende band bij AH (dan komt de rolstoeler keihard tussen de bloemkolen van de groentenman terecht) of de rolstoeler (of iemand met krukken) moet naar de andere kant van de parkeergarage rollen / lopen, daar is een lift.
    Onlogisch ver verwijderd van de parkeerplekken en helaas is de deurdranger naar de lift zo sterk dat de deur voor mensen met beprkingen niet te openen is.

    De zebra bij de fietsenwinkel: Dat is een zebra uit het verleden.
    Aan 1 kant is er een op/afrit naar het trotoir en aan de andee kant staan er auto’s in de weg (dat zijn legale parkeerplaatsen..) en is er een hoge stoeprand.

    Aan invalide parkeerplaatsen is, behalve een paar bovenin de garage, niet gedacht.
    Bij Plus is er invalideplek geen meer en t.o. Expert is in ontwikkeling, dat moeten we afwachten.

    Dan is de enige winkel met een opritje voor rolstoelers Gal&Gal.
    Bij de rest is het voor mensen met voldoende armkracht te doen.

    Al met al valt het, voor een vernieuwd winkelcentrum, tegen hoe men is omgegaan met, de juist daar, vele bezoekers met een beperking!

  23. Sommige zaken begrijp ik wel. En het is ook belangrijk dat er wel melding van gemaakt wordt. Echter, we moeten niet op alle slakken zout gaan leggen!

    Ik had eens een vriendinnetje waarvan de pa in een rolstoel zat. Hij kon helaas niet werken. Maar in plaats daarvan ging hij met zijn auto rondrijden en telkens als hij een bedrijf zag waar niet goed gedacht was aan rolstoeltoegankelijkheid ging hij vervelende brieven schrijven. Om duidelijk te maken dat dit toch ECHT niet kon! Hij hoefde helemaal niet bij dat bedrijf te zijn of zo. Hij had er vaak zelfs niet eens van gehoord!

    Zo ben ik ook benieuwd hoe mensen met een beperking denken over de situatie in het nieuwe winkelcentrum.

  24. @Plantje:
    Goed plan! Ik zeg: Nodig wat politici uit en leen wat rolstoelen. Laat die politici zelf maar eens ervaren hoe het is om in een rolstoel te zitten en niet eens simpel een stoep op te kunnen!

  25. Het is ook inderdaad treurig hoe slecht er over het nieuwe winkelcentrum is nagedacht, pomp je er tientallen miljoenen in en dan wordt er met dit soort zaken totaal geen rekening gehouden.

    Ook aan de kant van de Plus, dan moet je daar als rolstoeller – of achter de kinderwagen of rollator – oversteken terwijl er bussen, auto’s, scooters en fietsers langs rijden. Een grote, onoverzichtelijke boel, met een seniorenflat om de hoek.

  26. @freddy

    dit meerdere malen hebben aangekaart bij de wijkbeheerder. Helaas heeft deze aangegeven, dat hij nog niets kon ondernemen totdat het winkelcentrum in zijn geheel wordt opgeleverd.

    Mijn ervaringen door de loop der jaren heen met de wijkbeheerder zijn niet positief. Wil je iets met de wethouder bespreken op een wijkplatform dan nodigt hij je uit voor een voorgesprek en doet als of hij je grootste vriend is en zegt dat alles moeilijk gaat maar dat hij het zal proberen te regelen. Intussen gebeurt er niets.

    Vraag je aandacht voor het zebrapad bij Grobbee en de Rabobank en dat het niet handig daar is, zegt hij mevrouwtje in april is alles geregeld. Het is nu mei en het ligt daar nog steeds. Het enige wat hij doet is rondrijden in de wijk met die auto van hem.

    Het is misschien niet helemaal eerlijk dit, maar het moest van mijn hart
    Ik hoop dat andere mensen betere ervaringen met hem hebben.

  27. Als je met een wethouder hebt gesproken en hij komt zijn belofte niet na dan kan je hem nogmaals aanspreken of een klacht indienen.

    Overigens is de SP in Zwolle een club die behalve door goed naar de burger te luisteren ook actie neemt.
    Andere partijen heb ik op dat gebied gemiddeld uiteindelijk als arrogant ervaren.

    In WKC ZZ is aan vele zaken voorbij gegaan en zeker gezien het feit dat het daar erg druk is met mensen met een handicap.

    Ik weet dat er ook door winkeliers rechtzaken lopen als gevolg van niet nakomen van afspraken en gesloten overeenkomsten.
    De projectontwikkelaar en/of hoofdaannemer schijnt boven de wet te staan.
    Als ik de ervaringen hoor, dan geven ze dat ook gewoon toe.

    Het lijkt helemaal op een project wat ook niet helemaal goed aangestuurd wordt.
    Tekeningen en plannen zijn (van horen zeggen) gewijzigd terwijl onderaannemers aan het werk schijnen te zijn met een reeds verouderde tekening.
    Reeds keurig bestraatte delen worden soms 5x opengehaald om aanpassingen uit te voeren.

    Hier ligt een taak voor de gehandicaptenraad..

  28. Nou voor fietsers is het er ook niet veiliger op geworden. Die vrachtwagen van die bloemenstalling blokkeert ook van alles en die betonrommel is ook nog niet opgeruimd

    @ irene,

    Klopt, maar dat kun je die winkelier ook niet kwalijk nemen. Bij de bouw van het hele winkelcentrum is er volgens mij bijzonder slecht nagedacht over de logistiek etc. Een heuse postercampagne om je fiets in de stalling te zetten, terwijl er op een zaterdag veel te weinig stallingen zijn. Ik kan daar met mijn verstand niet bij.

    En het verweer van de buurtagent over het fietsen en zelfs scooterrijden in de winkelstraat: “Ik kan pas optreden als het centrum is opgeleverd.” Wat voor signaal geef je daarmee af?

  29. Wat die fietsenstalling betreft: er zijn in het winkelcentrum nog genoeg leegstaande panden om prachtige overdekte stallingen van te maken… 😉

  30. Die agent heeft gek genoeg gelijk.
    Het winkelcentrum is op dit moment terrein van de hoofdaannemer, dus feitelijk geen openbare weg…

  31. Onderwerp: onveilige bushalte Winkelcentrum Zwolle

    Inleiding
    De SP is voorstander van goed bereikbare voorzieningen in de wijk. Het vernieuwde winkelcentrum in Zwolle Zuid is dat niet. Sinds vorige week weten wij dat de bereikbaarheid met een rolstoel of scootmobiel slecht is. Maar er is meer.

    Deze week hoorde de SP via chauffeurs van Connexxion dat er regelmatige gevaarlijke situaties ontstaan bij de bushalte op de Democratenlaan, vlak bij de ingang van het winkelcentrum. Dat komt door automobilisten en leveranciers die hun auto niet bij de stop en shopplaats parkeren maar gewoon langs de weg. Dat heeft tot gevolg dat de bus de halte niet goed kan bereiken en genoodzaakt wordt om passagiers midden op straat te laten uitstappen. De chauffeurs bepleiten een parkeerverbod langs de weg.

    Onze fractie nam poolshoogte en constateerde dat er inderdaad een onhandige verkeersituatie is ontstaan die ook de doorstroom van het verkeer hindert. Wij hebben nog even gecheckt of de geparkeerde auto mogelijk behoorde aan een collega raadslid die zijn Vrijdagse visje ging halen, dat bleek gelukkig niet het geval.

    Aangezien er in het verleden ook problemen waren met de fietsbereikbaarheid van het winkelcentrum Zwolle Zuid, iets dat ook is besproken in deze raad heeft de onze fractie dit ook nog gecheckt. Helaas lijkt dat probleem ook nog niet opgelost. Het bord met de oproep om je fiets niet in de passage te parkeren was omgeven met fietsen. Erg begrijpelijk omdat de fietsenstallingen te ver weg liggen om goed aan te sluiten op de behoefte van fietsende bezoekers van het winkelcentrum. Dit alles vormt de aanleiding voor de volgende vragen.

    vragen
    1.Bent u bekent met deze problematiek?
    2.Zo ja, heeft u al maatregelen in voorbereiding?
    3.Zo nee, hoe beoordeelt u de suggestie van een parkeerverbod?
    4.Op welke termijn verwacht u een oplossing te hebben?
    5.Hoe borgt u dat bij de (her)ontwikkeling van winkelcentra dat er meer aandacht gegeven wordt aan de fietsbereikbaarheid en bereikbaarheid voor gehandicapten?

    Namens de SP-fractie;

    Edwin Koster

  32. Beste zeurpieten! (Onder andere van de SP)

    Bij mijn weten is de bushalte bij het winkelcentrum dermate dichtbij de rotonde, dat er sowieso een parkeerverbod geldt.
    Echter, niet alleen moet daar een parkeerverbod voor auto’s komen; ook de bushalte mag BEST wat verder van de rotonde af komen. Op deze manier wordt het nogal chaotisch!

    Daarnaast ben ik onlangs met de fiets naar het winkelcentrum gegaan. Ik loop altijd netjes met de fiets aan de hand door het voetgangersgebied en daar had ik dit keer niet zoveel zin in. Dus ben ik achter de Blokker langs gefietst om zodoende (netjes met de fiets aan de hand) door het steegje waar voorheen het postkantoor zat te kunnen lopen. En wat schetste mijn verbazing?!? Daar zijn gewoon potdomme mooie fietsenrekken geplaatst! Compleet met een stalling voor Albert Heijn winkelwagentjes erbij! Wat wil een mens nog meer?!?

    Laten we er ook begrip voor opbrengen dat het winkelcentrum nog in aanbouw is. Het wordt vast wel wat moois! Bovendien mag iedereen wel eens een foutje maken.

    Ik zie overigens hier geen politieke partijen die zich druk maken om dat irritante volk (veelal jeugd, maar ook zogenaamde volwassenen!) die schaamteloos door de voetgangersgebieden fietsen en daarmee anderen ook nog eens behoorlijk hinderen!

  33. Ik zie overigens hier geen politieke partijen die zich druk maken om dat irritante volk (veelal jeugd, maar ook zogenaamde volwassenen!) die schaamteloos door de voetgangersgebieden fietsen en daarmee anderen ook nog eens behoorlijk hinderen!

    Zie antwoord Rutger:
    En het verweer van de buurtagent over het fietsen en zelfs scooterrijden in de winkelstraat: “Ik kan pas optreden als het centrum is opgeleverd.” Wat voor signaal geef je daarmee af?

    Wanneer wordt het WC dan opgeleverd, dan kunnen ze gaan bekeuren, want dit irriteerd mateloos, dit domme gefiets.

  34. Vragen van de SP over onveilige bushalte winkelcentrum Zwolle-Zuid.

    Wethouder Berkhout meldt maandagavond in de raadsvergadering dat in overleg met o.a. de politie gezocht wordt naar oplossingen, maar dat er nog geen concrete oplossingen zijn gevonden. Hij zal de raad voor de zomer of direct er na nader informeren.

  35. Ingrid ik heb begrepen dat 18 -08 de officiele opening is,dan is het te hopen dat er ook oplossingen zijn voor de problemen die nu aan de orde komen.Ook voor de rolstoelers en scoots.Alles kan niet tegelijk maar het lijkt er wel op dat er behoorlijk wat moet gebeuren om het iedereen naar de zin te maken en dat is toch wat een WC wil neem ik aan.

  36. Ingrid ik wil ook nog even benadrukken dat politieke partijen zich pas druk kunnen maken als de mensen bij hun klagen.Als je er alleen met je buurvrouw over hebt of het hier op dit prachtige webblog zet kan niemand er wat mee.Dit geldt ook voor Plantje gezien zijn uitlatingen van 17-05 :Beste zeurpieten etc

  37. Je kunt natuurlijk ook eerst contact met de instantie opnemen. Is mij tot nu toe zeer goed bevallen. Beetje l*llig om over elke loszittende stoeptegel te zeuren lijkt me.

  38. Dit geldt ook voor Plantje gezien zijn uitlatingen van 17-05 :Beste zeurpieten etc

    Ik reageer in de eerste plaats op uitlatingen die politieke partijen al doen.

    Met betrekking tot het fietsen in de voetgangerszone lijkt het me onnodig daar politieke partijen op aan te spreken. Daar kan de politie wat aan doen.

  39. Dick kijk niet alleen naar een foto ,maar ga zelf eens kijken als je er een mening op na wilt houden ,pas dan kun je er over meepraten
    Stadshagen is wat dat betreft niet te vergelijken met Zw Zuid.

  40. Wat ík namelijk graag wil benadrukken is, dat het sommige politieke partijen erg goed lukt om dit soort vragenlijstjes neer te leggen.
    Aan oplossingen lijkt men niet veel verder te komen dan de suggestie voor een parkeerverbod.

  41. Eens Plantje; stadwachten/beveiligers voldoen vaak al als het over fietsers door een winkelcentrum gaat. Denk niet dat om elke scheet de politiek gemobiliseerd dient te worden. Als je wekelijks met een vragenlijstje van een A4 aankomt wordt je ook niet meer serieus genomen.

  42. Ingrid ik wil ook nog even benadrukken dat politieke partijen zich pas druk kunnen maken als de mensen bij hun klagen.Als je er alleen met je buurvrouw over hebt of het hier op dit prachtige webblog zet kan niemand er wat mee…

    Dat ben ik niet met je eens Wichert. Je mag berichtgeving vanuit Weblog Zwolle gerust citeren of er iets goed mee doen. Hoevaak gebeurd dat bij de berichtgeving in de stentor niet?
    Je kan ook dit alles (van Carola en Ingrid) lezen en passief achterover hangen, en wachten totdat je een mailtje van Ingrid krijgt. OF dat je zelf in actie komt. Dat ontbreekt er in de politiek wel eens aan.

  43. Bericht door wichert, op 18 mei 2010 om 12:15
    Dick kijk niet alleen naar een foto ,maar ga zelf eens kijken als je er een mening op na wilt houden ,pas dan kun je er over meepraten
    Stadshagen is wat dat betreft niet te vergelijken met Zw Zuid.

    Stadshagen is namelijk af. Zwolle Zuid nog niet.
    Misschien moeten we gewoon 18-8 even afwachten.

  44. @ Wichert, denk dat ik nu al mag meepraten. Meepraten staat namelijk vrij voor iedereen. Bovendien kom ik vaak ter plaatse.
    De opritten zijn precies hetzelfde en er zijn geen klachten.
    Misschien als je ze zoekt?

  45. Bericht door dick, op 18 mei 2010 om 12:17
    Da’s toevallig Plantje. Onze berichten (mijn “eens”) kruisen elkaar.

    Dat komt wellicht, omdat ik me nogal druk kan maken over bepaalde dingen 😀

  46. Linda je hebt gelijk,maar ik bedoel dat niet iedereen (NOG) niet WLZ leest en ook De Stentor niet.Dus als je een klacht hebt spreek dan een raadslid of een politieke partij aan.Niet alles is terecht natuurlijk en je moet je als persoon of partij ook kunnen vinden in de klacht want er komen ook heel wat klachten binnen dat je denkt wat moet ik hier nu mee.Maar nooit geraakt is altijd geschoten oid

  47. @ Wichert; klachten zijn er altijd. Klagers ook. Maar gefundeerde klachten waar de wijkmanager en wijkopzichter(die daar voor zijn) nixxx aan kunnen doen?

  48. @dick,

    Maar gefundeerde klachten waar de wijkmanager en wijkopzichter(die daar voor zijn) nixxx aan kunnen doen?

    Helaas Dick, ik heb het opgegeven bij de wijkbeheerder. Ik heb driemaal contact gehad met die meneer ivm met de school van mijn kinderen in Gerenlanden. Hij heeft echt iets van “mevrouwtje (vooral dat tje) waar maak je je druk om”.

    Wat betreft die losliggende tegels, ik heb heel goede ervaringen met het telefoonnummer van de servicelijn. Een telefoontje en het wordt heel snel aangepakt. Het kan dus wel

  49. @ Irene, in Zuid toch zeker? Hier kwam Stadshagen ook ter sprake, vind dat we daar een hele goede wijkmanager en wijkopzichter hebben.

    Maar als ze in Zuid niet doen wat ze moeten doen, is hun chef toch wel te bereiken? Bedoel, gemeente-ambtenaren moeten fascilitair zijn voor de inwoners.

    Oh…..superfout en arrogant: “mevrouwTJE”. Heb je gevraagd waar je een klacht in kon dienen? Daar zijn ze hier ook nog wel gevoelig voor: officiële klachten. Dus niet een simpele melding of reactie: KLACHT.

    Gelukkig dat de communicatie (servicelijn) over tegels beter is. Zo moet het ook!

  50. Dick Stadshagen heeft dezelfde wijkbeheerder en manager als in Westenholte en daar heb ik veel mee te doen naar alle tevredenheid moet ik zeggen,maar dat is misschien in Zuid anders.Als dat zo is is dat jammer.

  51. Ze komen ook goed op mij over

    Hier kwam Stadshagen ook ter sprake, vind dat we daar een hele goede wijkmanager en wijkopzichter hebben.

    Als je 3x arrogant benaderd wordt, zou ik een officiële klacht indienen. Die meetelt in alle rapportages én de chef even bellen. Het is gewoon in de maling nemen én plichtsverzuim.

  52. “Misschien moeten we gewoon 18-8 even afwachten.”

    Dan zijn er vast dingen opgelost, maar structureel is er over bepaalde zaken totaal niet nagedacht:

    – Te weinig fietsenklemmen.
    – Niet met de fiets kunnen/mogen parkeren voor de AH – Onoverzichtelijke toestanden met in- en uitstappende buspassagiers, auto’s, fietsers en voetgangers
    – veel te weining en veel te diepe afritten voor rolstoelen en kinderwagens
    – Fietsen en scooters die ongestoord door de winkelstraat scheuren
    – Geen glasbakken voor de AH (zwerfvuil en scherven op straat)
    – Etc.

    Voor een miljoenenproject vind ik dit schrijnend, en Trebbe en cs hebben hier vast bakken geld mee verdiend. Denk dan ook even verder dan alleen het grote geld.

Reacties zijn gesloten.