Bordenchaos kruispunt Ceintuurbaan – Dr. Spanjaardweg

Zwolle – Twee maanden geleden heeft de fractie van Swollwacht het college gewezen op de slechte verkeerssituatie Ceintuurbaan /- Dr. Spanjaardweg. Swollwacht zegt, dat tot op heden er niets aan gedaan is. Los van de onduidelijkheid qua bewegwijzering en aanwezige bordenchaos, zegt Swollwacht dat nu ook nog eens diverse Zwollenaren gedupeerd worden met bekeuringen, welke dagelijks worden uitgeschreven door politie IJsselland.

Swollwacht: "Automobilisten worden vooral in de ochtenduren rond 8.00 uur – 9.00 uur staande gehouden door agenten die "klakkeloos", zonder waarschuwing bekeuringen á € 60,- uitschrijven aan automobilisten die de oversteek maken van Leo Mayorlaan – Ceintuurbaan – Dr. Spanjaardweg." De automobilisten zijn zich van geen kwaad bewust, aangezien de bewegwijzering erg onoverzichtelijk is. Naar mijn de mening van fractievoorzitter Eikelboom moet de gemeente met spoed haar verantwoordelijkheid nemen om de bewegwijzering duidelijk en overzichtelijk te maken. "Nu zijn de automobilisten de pineut en een perfecte prooi geworden voor de Politie Ijsselland, om de targets qua bekeuringen voor dit jaar in te vullen."

Eikelboom zegt geen problemen met het handhaven op verkeersovertredingen te hebben, maar de wijze waarop dit nu plaatsvindt vindt hij betreurenswaardig. Daarbij heb Eikelboom mogen constateren dat er ook sprake is van willekeur qua handhaving en het bekeuren van automobilisten. "De eerste 3 á 4 "overtreders" worden staande gehouden en de overige auto’s mogen ondanks de gemaakte overtreding hun weg vervolgen, wat in de optiek van Eikelboom dan ook onacceptabel is.

Tevens wil Eikelboom dat de politie IJsselland acuut stopt met de handhaving en het bekeuren van automobilisten bij dit kruispunt, zolang het college geen orde heeft gebracht qua overzichtelijkheid en duidelijkheid, wat er bedoeld wordt met de bewegwijzering van de verkeersborden.

Daarnaast is Eikelboom van mening dat de uitgedeelde bekeuringen in de afgelopen periode aan de automobilisten op dit kruispunt geseponeerd dienen te worden.

Naar aanleiding van bovenstaande heeft Eikelboom voor het college de volgende vragen:

 

  1. Wat vindt u zelf van deze bordenchaos op het kruispunt Leo Mayorlaan – ceintuurbaan – Dr. Spanjaardweg.
  2. Bent u met ons en verschillende automobilisten van mening dat de situatie onoverzichtelijk en niet verkeersveilig is?
  3. Wat bent u of heeft u al ondernomen om dit probleem op te lossen?
  4. Bent u met ons van mening dat er niet gehandhaafd mag worden door Politie IJsselland op verkeersovertredingen die automobilisten in hun beleving niet hebben gemaakt, doordat er sprake is van een onoverzichtelijke bordenchaos?
  5. Is het mogelijk de politie IJsselland opdracht te geven de uitgedeelde bekeuringen te seponeren? Zo nee, is het dan de bedoeling dat er een spervuur komt van bezwaarschriften en hiermee de bureaucratie verder bevorderen?

Freddy Eikelboom

Fractievoorzitter Swollwacht

Artikel delen:
Reacties 70
  1. Klopt, ik kwam laatst zelfs een spookrijder tegenmoet paar 100 meter voor de afslag tesselschadestraat! Gelukkig was het al wat later en dus niet zo heel druk.. maar je schrikt wel even.

  2. Om heel eerlijk te zijn, vind ik het niet zo onoverzichtelijk.

    Naast het verkeerslicht hangt een bord dat je alleen maar links of rechts af mag, niet te missen aangezien je toch naar het verkeerslicht moet kijken.

  3. als je vanuit assendorp de hoge brug overgaat, en alsmaar rechtdoor wil, staat bij het kruispunt met de wipstrikkerallee NIET aangegeven dat je de ceintuurbaan niet kunt oversteken. (Je moet rechtsaf de wipstrikkerallee richting Urbana, en daar weer linksaf de ceintuurbaan op, en dan later weer rechtsaf richting waar je zijn moet.)
    Ga je wel rechtdoor (onderaan de hoge brug), dan wordt je bij de volgende kruising op de ceintuurbaan gedwongen om links- of rechtsaf te gaan (mag je niet rechtdoor.). Doejdatoch krijjnprent. Dat is wel duidelijk….

  4. Reed vanmorgen vanaf het kruispunt onderaan de brug vanuit Assendorp rechtdoor, zo het bouwterrein op van de fietstunnel; ging net goed… Was niet aangegeven dat dit niet de bedoeling was.
    Betere en overzichterlijke bewegwijzering dus gewenst!

  5. De bewegwijzering is helemaal niet onoverzichtelijk.
    Ik denk dat het probleem bij de automobilisten ligt die gewoon met de slaap nog in de ogen op de autopiloot rijden.

  6. Eens met een aantal mensen hier.

    De bewegwijzering is ZEKER duidelijk! Je mag er ENKEL links- of rechtsaf. Vanuit de A28 mag je ook niet linksaf slaan bij de betreffende kruising. Onlangs zag ik daar iemand stilstaan om linksaf te slaan. Het feit dat velen toeterend voorbij reden en dat het gewoon onmogelijk was om daar veilig voor te sorteren deed de automobilist in kwestie nog niet rechtdoor rijden.
    Velen rijden er 's ochtends volgens mij gewoon ook rechtdoor omdat ze niet believen zich aan de regels te houden.

    Tenslotte: je mag er 30 kilometer per uur! Als je je daar netjes aan de snelheid houdt heb je ruim de tijd om de verkeerssituatie (die inderdaad wel helemaal anders is dan dat het was) in te schatten en er goed mee om te gaan. Ik vind het ook absoluut terecht, dat je hier maar 30 km/uur mag!

    *Plantje is wederom blij, dat ie niet op Swollwacht gestemd heeft!*

  7. Als Plantje daar al blij van wordt.En Dick het er ook mee eens is.Het is mij alleen duidelijk dat lang niet iedereen zo goed geschoold is en wel door die bordenmassa heen kijkt.Mijn schoonzoon kreeg ook zijn eerste bekeuring daar en heeft toch al 24 zijn rijbewijs.Vanmorgen trouwens geen politie gezien.

  8. Ach Wichert… je moet gelukkig worden van de kleine dingen in het leven; de grote laten te lang op zich wachten!

    On topic: het is mensen een beetje eigen om de schuld voor een bekeuring bij andere factoren dan zichzelf te zoeken. Vaak ligt het zelfs aan de ambtenaar die de wet handhaaft. Maar kijk nu eens eerlijk naar de situatie…ga eens 30 km/uur rijden vanaf het bord waarmee aangegeven dat dat de maximum snelheid is. En dan gewoon netjes rijden zoals je bij de rijles geleerd hebt. Maak je dan de fout per ongeluk rechtdoor te rijden? (Wel eerlijk zijn!)

  9. de borden zijn overduidelijk, je bent blind als je die niet ziet!
    Breek je de regels dan aanvaard je het risico van een prent, moet je ook niet zeiken als je die krijgt.

  10. Het is mij alleen duidelijk dat lang niet iedereen zo goed geschoold is en wel door die bordenmassa heen kijkt.

    Deze zag ik nog even over het hoofd.
    Voor het halen van je rijbewijs hoef je niet "goed geschoold" te zijn. Iedereen mag in Nederland ongeacht scholing zijn/haar rijbewijs halen. Dat is meestal ook terecht. Als we bij een aantal verkeersborden ineens gaan piepen dat sommige mensen misschien niet geschoold genoeg zijn om de situatie te begrijpen moeten die mensen misschien geen auto rijden.

  11. Mensen hebben zich een gewoonte aangeleerd en doen wat ze altijd doen, niet op het verkeer letten. Met Monique_ ben ik het eens dat er een vermelding moet staan onder aan de Hortensiabrug dat voor Sophia men via Urbana moet rijden. Alleen dan moet er ook een extra bord bij het stadion komen voor dezelfde reden. Maar mensen borden lezen is niet moeilijk als je je aan de snelheid houd ter plekke.

    De borden zijn duidelijk genoeg.:o8):P:P

  12. Op zich in de bebording best wel duidelijk al moet je absoluut rustig rijden om alles goed in je op te nemen. Beetje flauw ook dat de politie nu net op die plek gaat staan controleren.

  13. Plantje zo is het jongen .Genieten van de kleine dingen.Kom net onder de scan vandaan voor mijn rug en hoorde dat ik 75% kans heb met een nieuwe therapie om minder pijn te hebben.Als optimistisch mens denk ik dan oke we gaan er weer voor.

  14. Bericht door Karin, op 16 juli 2010 om 17:45
    Op zich in de bebording best wel duidelijk al moet je absoluut rustig rijden om alles goed in je op te nemen. Beetje flauw ook dat de politie nu net op die plek gaat staan controleren.

    30 is toch rustig zat.

  15. Ben er net weer langs gekomen. Het is echt niet onduidelijk hoor! Ruim vantevoren staat aangegeven dat de situatie gewijzigd is.

    Ook vandaag weer zag ik iemand voor me rechtdoor rijden. Ik ben er vrij zeker van, dat dat gewoon mensen zijn die niet believen om te rijden. Technisch gezien kan het ook wel. Maar laten we ons toch voor de veiligheid van de wegwerkers aan de regels houden!

  16. Het blijft nog steeds onduidelijk behalve voor Plantje en nog een paar bezoekers van dit log.Overal waar aan de weg wordt gewerkt staan zoveel borden dat je als automobilist meer op de borden moet letten dan op de weg.Maar ja aan de weg timmeren willen er zoveel.

  17. Bericht door wichert, op 19 juli 2010 om 11:59
    Het blijft nog steeds onduidelijk

    Tja…ik kan het nog steeds niet onduidelijk vinden…dat kan toch niet aan mij liggen?

    Overal waar aan de weg wordt gewerkt staan zoveel borden dat je als automobilist meer op de borden moet letten dan op de weg.

    Ben je er al eens met de maximum snelheid op de teller door gereden? (Eerlijk zeggen!)

  18. Als je iets niet duidelijk vindt, mag je dat zeggen. Hoe het komt dat je iets niet duidelijk vindt is een 2e.
    ter plaatse "sterft" het van de verkeersborden: dat betekent voor de meeste weggebruikers dat er iets aan de hand is, en dus je snelheid en gedrag aanpast?
    1 rijbaan naar links ; 1 rijbaan naar rechts. Rijbaan rechtdoor bestaat niet. Is toch niet zo moeilijk?

  19. Ik geef me over,pak de fiets en ga lekker genieten.Natas als ik het niet eens ben met mijn partijgenoten zeg ik dat heus wel,maar in dit geval zijn mijn schoonzoon,mijn buurman en nog een paar bekenden er bij betrokken .het zal ongetwijfeld toeval zijn.Hup Geesink

  20. Ben je er al eens met de maximum snelheid op de teller door gereden? (Eerlijk zeggen!)

    Mijn ervaring met wegwerkzaamheden en 30 km/h-borden is, dat als je je daar aan wilt houden, dat dan iedereen achter je begint te drieven (= opjagen in gewoon Nederlands) en toeteren! Ook al heb ik een beginnend rijbewijs (30 km/h te hard is punt in de min), dan nog ga ik 20 km/h harder rijden (= 50), om me niet opgejaagd te voelen door het verkeer achter me….

  21. Hรฉ Geesink! Contador groette je in Stadshagen nog. We kwamen elkaar net niet tegen. Heb in W.holte nogmaals uitgesproken dat ik bij iets minder warm weer….S.hagen-Zalkerdiekie-'s Heerenbroek (pontje) Zalk- Ouwe IJsselbrug Katerveersluis-Spoolde-Binnenstad (optioneel)-S.hagen ga doen. Weet dat mensen van jouw leeftijd hun hand daar niet voor omdraaien: Maar ik moet toch ergens beginnen. Harry ten K. heeft vandaag ook wel een km of 20 weggefietst. Al komt die info van Verdieping, dus hou ik het erop dat ie gewoon niet hoefde te trappen 8)

    Tip? De teksten op de fietstunnels tussen Westenholte en S.hagen v.v.
    Ook nog iets over verdieping.

    Oeps. On-topic: kan er dus niet echt over oordelen omdat ik er (geef ik toe) te hard doorheen ben gereden. Vond dat wel een zeer relevant punt van de Plantman: terecht dat je daar maar 30 mag en als je er harder doorheen rijdt krijg je simpelweg alle info niet goed mee.

  22. Mijn ervaring met wegwerkzaamheden en 30 km/h-borden is, dat als je je daar aan wilt houden, dat dan iedereen achter je begint te drieven (= opjagen in gewoon Nederlands) en toeteren! Ook al heb ik een beginnend rijbewijs (30 km/h te hard is punt in de min), dan nog ga ik 20 km/h harder rijden (= 50), om me niet opgejaagd te voelen door het verkeer achter me….

    Daar ben ik het op zich wel mee eens. Met name op de IJsselallee is het waardeloos! Daar durf ik echt geen 30 km/uur te rijden!
    De situatie waar we het hier over hebben is wel maar een vele kortere afstand. Daar moet je gewoon proberen schijt te hebben aan mensen die aan het pushen zijn. (Maar ja, dat is gemakkelijk praten!)

  23. Weet je wat, ik ga vanavond ff paar foto'tjes schieten daar, als iemand van weblog me niet voor is hahaha

    Gisteravond ook nog ff gaan kijken daar want ik wil graag ontdekken wat men als onduidelijk en chaotisch ervaard. Er zijn wel 2 dingen wat eventueel als onduidelijk gezien kan worden.

    Het grote blauwe bord waar de aanduidingen op staan als de situatie normaal is, is niet afgeplakt, als ze dat wel zouden doen, is het misschien makkelijker. Ten tweede, het gele bord waar op staat dat de dr spanjaardweg is afgesloten staat een tikkeltje achter af, dat kan beter!

    Maar dan nog heb je de borden met verplichte rijrichting en de rijstroken voor links en rechtsaf.

    Ik zeg hup Geesink:D

  24. Dick ,Geesink ging net naar de playa om eens te kijken ,was er nog nooit geweest maar ziet er goed uit zeg.Zag geen bekenden dus ben maar weer naar mijn kleine broertje in de tour gaan kijken.In Hasselt zaterdag Fc tegen olympia 7 euro entree. De week erna bij WVF 5 Euro entree, kinderen 3 euro.Wvf klasse 1, Olympia ????Ga je nog Natas zaterdag wordt het niet zo warm.Deze week in Garderen ook nog wedstrijden????Wel Trainingskamp heb ik begrepen

  25. Toen ik vanochtend daar voor het verkeerslicht stond te wachten viel me ook nog wat op… niet alleen boven het verkeerslicht hangen borden met een verplichte rijrichting linksaf of rechtsaf. Als je in de rij staat zie je ook links een bord staan waarop dat aangegeven staat. (Of mensen moeten te druk met andere dingen bezig zijn om daar op te kunnen letten.)

    Vanochtend 1 auto voor me en 2 auto's achter me die gewoon klakkeloos rechtdoor reden. Je maakt mij niet wijs dat iedereen dat per ongeluk doet! Ik denk dat 90% er gewoon lak aan heeft! Bekeuren die hap! En niet een stel politici er vragen over laten stellen. We zijn toch geen kleine kinderen zeg?!?

  26. Bericht door Plantje, op 19 juli 2010 om 12:56
    Rijbaan rechtdoor bestaat niet. Is toch niet zo moeilijk?

    Voor velen is het moeilijk, omdat ze die weg aan de overkant wel zien liggen. Dat de borden aangeven dat ze er niet in mogen is een ander verhaal.


    als we nou us ter plaatse een klein kanaaltje-slootje aanleggen over de as van de ceintuurbaan….

  27. Wichert, nee niet naar Garderen, ik pak de wedstrijd donderdagavond en tegen WVF nog en dan heb ik genoeg gezien van de voorbereiding.

    Dat bord viel mij gisteravond ook op inderdaad Plantje.

    We zijn toch geen kleine kinderen zeg?!?

    Grappig dat je dit zegt, vorige week fietste ik er langs op het "bekeur" tijdstip daar stond een man in een keurig pak die net als een kleuter stond te praten daar want hij vond het heeeeeel flauw, dan kan ik het niet laten en heb gezegd dat ie dan maar een pak zout in zijn auto moet zetten:D

    Waar ik het wel mee eens ben is dat alleen de eerste , pak m beet, 10 bekeurd worden en dat de rest dan gewoon door kan rijden, dat dat misselijk is.

  28. dan kan ik het niet laten en heb gezegd dat ie dan maar een pak zout in zijn auto moet zetten

    Whaahaha! Sterke! ๐Ÿ™‚

    Waar ik het wel mee eens ben is dat alleen de eerste , pak m beet, 10 bekeurd worden en dat de rest dan gewoon door kan rijden, dat dat misselijk is.

    Is inderdaad vervelend. Maar ze kunnen er ook geen flitskast neerzetten. En om er nu de hele dag een agent neer te zetten…
    Vanochtend bijvoorbeeld met die 3 na elkaar was het al lastig geweest!

  29. Natascha, met welke snelheid reed je daar, 30? Eerlijk zeggen (zou the Plantman schrijven) ๐Ÿ˜‰

    Dus je beschuldigt de politie van het hebben van persoonlijke voorkeur met bekeuren? Oeps, da's wel een mooie zaak. Misschien is daar een apart topic voor te openen. :D:D:D
    Vanzelfsprekend met foto's en getuigenverklaringen.

  30. So is't verdieping; er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Maar je moet er maar willen zijn….de A28. Vrogger had je programma's als "Weg van de snelweg" onze musicall in de 6e klas heette "Snelweg met die snelweg"; zal wel teveel een kind van die tijd zijn ๐Ÿ˜‰

  31. Ik vind de klacht van Swollwacht gegrond en de verkeerssituatie ter plekke onoverzichtelijk, ook al staat er een bord. Ik ben laatst zelf daar ook al een keer rechtdoor overgestoken. Een auto voor mij reed rechtdoor en zoiets brengt je dan in verwarring.

  32. Bericht door verdieping, op 20 juli 2010 om 15:16
    je kan ook via de ijsselalle op de A28 komen

    En daar is het niet veel beter! Daar mag je maar 30 km/uur en komen ze je met 80-90 voorbij vliegen! Nee, dan liever binnendoor!

    Bericht door Roy, op 20 juli 2010 om 16:03
    Ik vind de klacht van Swollwacht gegrond en de verkeerssituatie ter plekke onoverzichtelijk, ook al staat er een bord. Ik ben laatst zelf daar ook al een keer rechtdoor overgestoken. Een auto voor mij reed rechtdoor en zoiets brengt je dan in verwarring.

    Er staat niet "een bord"; er staan RUIM voldoende borden! (Is overigens ook juist een klacht van Swollwacht, dat er teveel staat.)
    Nogmaals: als je je daar aan de snelheid houdt heb je tijd genoeg om de situatie in te schatten!
    Dus als een auto voor jou rechtdoor rijdt raak je in verwarring?!? Ik dacht dat je daarom 18+ moest zijn om je rijbewijs te mogen halen! Zodat je zelf je eigen beslissingen kunt nemen.

  33. Bericht door dick, op 20 juli 2010 om 19:10
    Gewoon aan de snelheid houden mensuh

    Schijnheilige! ๐Ÿ˜‰

    kan er dus niet echt over oordelen omdat ik er (geef ik toe) te hard doorheen ben gereden.

    ———————————————-

    Ik heb trouwens zo de PEST aan bumperklevers!!!!
    Ik heb nu dus 3 jaar mn rijbewijs, dus ik ben gewoon geen zeer uitmuntend chauffeur (wel een goeie hoor, maar niet uitmuntend). Die ei*el (boomnoot) die achter me kleeft brengt dus niet alleen zichzelf in gevaar door zo kort op me te zitten, maar ook mij en mijn eventuele passagiers! En omdat ie zo zit te pushen ga ik ook nog eens ongecontroleerd rijden. Ook niet goed.
    Ik heb er wel eens aan gedacht om een bordje in de auto te hangen met het verzoek tot afstand (in een leuke spreuk), maar volgens mij provoceert dat meer! Weet iemand nog een leuke spreuk?

  34. Hangt er vanaf Eva… Ik heb er ook wel eens over gedacht om zo'n lichtkrant in de auto te maken om mensen dingen duidelijk te kunnen maken.

    Toch denk ik, dat er veel zijn die het echt NIET door hebben! (Ergste is, dat het merendeel van die mensen je bordje ook niet zal lezen.)

  35. Nee, precies, Plantje…
    Ik denk ook, dat veel automobilisten niet eens doorhebben dat ze kleven!
    Maar goed, ik ben dan ook van mening, dat iedereen om de 5 jaar een theorie-examen zou moeten doen en bij zaken een praktijkexamen…
    Ik denk, dat dat veel zou oplossen…

  36. Zou dit werken?

    "ALS JE DIT KUNT LEZEN BEN JE EEN BUMPERKLEVER"

    "ALS JE DIT RIJDEND KUNT LEZEN, HOUD JE TE WEINIG AFSTAND"

    "AFSTAND HOUDEN OF JE RIJBEWIJS HOUDEN"

    maar goed, ik heb meestal bij bumperklevers het idee dat ze zich bij dit soort teksten nog agressiever gaan gedragen….

  37. Maar goed, ik ben dan ook van mening, dat iedereen om de 5 jaar een theorie-examen zou moeten doen en bij zaken een praktijkexamen…

    Als dat is met het risico je rijbewijs weer kwijt te raken ben ik (en velen met mij) absoluut tegen!
    Toen mijn vriendin enkele jaren geleden met haar rijbewijs bezig was ben ik enkele lessen mee geweest. Ik vond dat wel interessant. Met je rijbewijs op zak interpreteer je dan bepaalde aanwijzingen van een instructeur toch heel wat anders en beter dan toen je nog rijles had.
    Ik vrees echter, dat als je zoiets instelt zonder het risico het rijbewijs kwijt te raken de instructeurs regelmatig mensen in de oprfis-lessen zullen zien waarvan ze vinden dat ze een gevaar op de weg zijn. Misschien alleen een notitie op het rijbewijs toevoegen? Dat รกls ze dan door de politie aan de kant gezet worden de agenten de betreffende aantekening kunnen zien… Misschien dat dan duidelijk kan worden, dat het gedrag waarom ze aan de kant gezet zijn wel of geen uitzondering was.

    Bericht door drama123, op 20 juli 2010 om 22:16
    Zou dit werken?

    "ALS JE DIT KUNT LEZEN BEN JE EEN BUMPERKLEVER"

    "ALS JE DIT RIJDEND KUNT LEZEN, HOUD JE TE WEINIG AFSTAND"

    Agressiever zou ik hier niet van worden. Wel zou ik zo ontzettend nieuwsgierig worden dat ik toch even wat dichterbij zou rijden om die tekst te lezen ๐Ÿ™‚

    Bericht door dick, op 20 juli 2010 om 22:33
    Oeps Plantje, vrees dat zo'n lichtkrant heel goed averechts zou kunnen werken. Iets met rode lap en stier

    Het hoeft niet alleen te zijn om mensen te wijzen op asociaal gedrag. "Uw mistlamp brandt nog","U voert groot licht" enz zijn ook opties. Of wat ik verschillende keren heb gezien:"Uw remlichten branden constant"

    Voorbeeld van het niet doorhebben dat iets als bumperkleven ervaren wordt heb ik zelf meegemaakt. We reden op de A28 Zwolle uit. Het was even wat drukker en daarna viel het wel mee. Een eerste model Opel Astra bleef maar op de linkerbaan met zo'n 115 km/uur voor ons rijden. Ik had weekend, tijd zat…dus deed er niet al te moeilijk over. Ik ben wel 5 keer naar rechts gegaan…tijdje rechts gereden en vervolgens weer naar links gegaan. 5 Keer laten zien dat er rechts plaats is. Op een gegeven moment trapt die vent VOL op de rem! Blokkerende wielen… Totaal uit het niets! Op de rechterbaan kwamen auto's achter ons snel dichterbij…op de linkerbaan had ik achter me de ruimte. Hij schoof met zijn ouwe bak lekker door. Mijn auto wil wel remmen, dus ik kon mooi op tijd en gecontroleerd afremmen.
    Terugschakelen rechts voorbij en in de spiegel aan de horizon laten verdwijnen….

    In dit geval ben ik dus schijnbaar de persoon geweest die in zijn ogen aan het bumperkleven was. Bij het voorbij gaan een blik in de auto bevestigde alle stereotypen en vermoedens. Maar goed… zo zie je maar hoe dat soort misverstanden kunnen ontstaan. Mijn vriendin was zich ook helemaal suf geschrokken. Maar ja…dat soort mensen kom je nu eenmaal tegen.

    Overigens ben ik er van overtuigd dat wanneer de politie dit voorval had gezien ik geen bekeuring voor kleven had gekregen. Misschien voor rechts inhalen. Maar eerder had de auto voor me een bekeuring voor te lang links rijden en/of gevaarlijk weggedrag gekregen.

  38. Nu ik dit topic hier gelezen heb stoor ik me meer en meer aan dat mensen daar gewoon klakkeloos rechtdoor rijden.
    Vanochtend zie ik ook gewoon een Ford Ka weer lekker rechtdoor kneuren! En dat ziet er allemaal niet uit alsof ze de weg kwijt zijn en totaal verbaasd in de auto zitten. Het gaat met een gangetje, dat het wel bewust moet zijn!

    Mijn stelling: al maken ze de situatie duidelijker, zolang ze het niet fysiek onmogelijk maken rechtdoor te rijden blijven mensen rechtdoor rijden. Die mensen moeten gewoon een prent krijgen!

  39. Mensen durven niet toe te geven dat ze zelf een fout maken en proberen het af te schuiven op alles en iedereen.

    Ik rij zelf ook te hard (alleen op de snelweg) en zie een bekeuring ook als belasting voor het te hard rijden.

    Bumper kleven doe ik niet aan.

  40. Misschien soms meer afstand van meerijdende vrienden(innen) nemen Plantman….Ik heb vertrouwen in je stuurmanskunsten en wie is je bijrijdert om daar commentaar op te geven? WETEND dat er natuurlijk reactie op de reactie komt. Iets met gebed en zonder eind.

    Meerijdende bemoeials kunnen misschien beter gewoon thuisblijven?

    Ja Plantman, ervaringsdeskundige ๐Ÿ˜‰

  41. Bericht door dick, op 21 juli 2010 om 13:51
    Misschien soms meer afstand van meerijdende vrienden(innen) nemen Plantman….Ik heb vertrouwen in je stuurmanskunsten en wie is je bijrijdert om daar commentaar op te geven? WETEND dat er natuurlijk reactie op de reactie komt. Iets met gebed en zonder eind.

    Meerijdende bemoeials kunnen misschien beter gewoon thuisblijven?

    Ja Plantman, ervaringsdeskundige

    Nee hoor… als zij zich daar prettiger bij voelt neem ik wat meer afstand. Niet te moeilijk over doen. Een wijsgeer uit Zwolle zegt wel eens:"Loat goan! Loat goan!" ๐Ÿ˜‰

  42. Is er al bekend wat het antwoord van het college op deze belachelijke vragen van Swollwacht is?

    Dan kunnen de agenten gelukkig eindelijk weer gaan schrijven! De situatie is er nu al dermate lang zo, dat ik me niet kan voorstellen dat de mensen die (net als vanochtend wรฉรฉr) voor en achter me gewoon klakkeloos rechtdoor rijden dit per ongeluk doen!
    Ook vanochtend weer iemand van de ceintuurbaan linksaf zien slaan. Ook niet de bedoeling!

    Mede door dit topic hier op het weblog stoor ik me juist meer aan mensen die daar waar verplicht is links- of rechtsaf te slaan gewoon rechtdoor rijden. Want meer en meer wordt me duidelijk dat het helemaal geen bordenchaos is!

Reageer