Achmea health Centers hoofdsponsor bij FC Zwolle

Zwolle – Achmea Health Centers is de nieuwe hoofd-/shirtsponsor bij FC Zwolle geworden. Dat maakte voorzitter Adriaan Visser woensdagmiddag tijdens een perspresentatie in het Oosterenkstadion bekend.

fczwolle_hoofdsponsor_6035_470.jpg
Onthulling sponsornaam voor het aankomende seizoen …

De naam en het logo van Achmea health Centers sieren vanaf 7 augustus de shirts van de eerste selectie. Op de rug van het thuisshirt staat het logo van het Ronald McDonald Huis Zwolle en op de rug van het uitshirt staat het logo van de Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij). De namen van de goede doelen worden gehandhaafd. Volgens Adriaan Visser is de goede koers die hiermee vorig jaar is ingeslagen, een koers die past bij de club en bij de plannen rond United FC Zwolle. De intentie van beide partijen is om het contract voor langere duur aan te gaan. De aankomende periode hopen beide partijen een en ander uit te diepen, waarop een meerjarig contract het resultaat zal moeten zijn. Achmea Health Centers heeft in totaal 39 vestigingen in den lande, waarvan 2 in Zwolle. Waar Alois Maton (Sales & Operations) en Maurits van der Kruit (Marketing & Communicatie) van Achmea Health Centers, een werkmaatschappij van Achmea, hopen meerdere leden te mogen ontvangen, hoopt Adriaan Visser, voorzitter FC Zwolle, meer toeschouwers te trekken.

fczwolle_hoofdsponsor_6041_470.jpg

fczwolle_hoofdsponsor_6031_470.jpg
V.l.n.r. Alois Maton, Maurits van der Kruit en Adriaan Visser

 Voor meer tekst zie "Lees verder"


Achmea Health Centers heeft op dit moment, met United FC Zwolle, al een nauwe samenwerking binnen de maatschappelijke activiteiten van de club. Over het sponsorbedrag deden beide partijen geen uitspraken. Wel gaf Adriaan Visser aan, zeer tevreden te zijn met het bedrag. FC Zwolle zal qua financiën een goede middenmotor in de eerste divisie zijn.

Eerdaags zal de lijst met clubs van de eerste divisie bekend worden gemaakt, waarvan de financiën niet in orde zijn. Volgens Visser zal FC Zwolle hier geen deel van uitmaken. De club is momenteel gesitueerd in Categorie 2, en heeft de afgelopen jaar een forse stap gezet richting Categorie 1. Het aankomende seizoen heeft men een begroting, van 3,8 miljoen. Hoewel er wel een verwachtingspatroon aanwezig was, is het onderhavige sponsorbedrag hier nog niet in meegerekend.

De seizoenkaartverkoop loopt boven verwachting. Vorig jaar waren er rond deze tijd 3400 seizoenkaarten verkocht, op dit moment zijn er reeds 4000 aan de man gebracht. Zeker de laatste dagen, waarin de aankoop van de nieuwe spits Sjoerd Ars (vergoedinggssom € 10.000,00 aan RBC) werd beklonken heeft de seizoenkaartverkoop een steiging te zien gegeven. Het heeft storm gelopen alsdus de voorzitter. Hij verwacht en hoopt, dat met het bekend worden van de nieuwe hoofdsponsor hetzelfde effect te zien zal zijn. Om de komende seizoenen sportief te kunnen groeien en de ambities te kunnen verwezenlijken, wordt door FC Zwolle gewerkt vanuit een herkenbare visie. Een belangrijk onderdeel hiervan is het binden van regionale bedrijven met een landelijke dekking.

Achmea staat voor gezondheid en vitaliteit van mensen. Niet voor niets is bijvoorbeeld Zilveren Kruis Achmea official supplier van NOC*NSF. Achmea wil een bijdrage leveren aan het Olympisch doel zoals gesteld in het plan voor 2028 om 75% van de mensen voldoende te laten sporten. Bij de Achmea Health Centers doen we dit op diverse manieren zoals fitness, groepfitness, Personal Training, spa faciliteiten en fysiotherapie. Een gezonde leefstijl begint al op jonge leeftijd. Daar moeten we het verschil maken. Daarom richten wij ons ook op de jeugd met bijvoorbeeld Zumba family voor kinderen vanaf 5 jaar. Ook voetbal is een sport die veel jeugd motiveert om te gaan sporten. Aangezien zowel de Health Centers als FC Zwolle die ambitie delen, vullen wij elkaar aan op dit vlak.

Artikel delen:
Reacties 19
  1. Eerst maar weer PEC Zwolle noemen, de uit tenues zijn al een beste stap in de goede richting, moet eigenlijk thuistenue zijn. 😀

  2. @Joppuh, wat geweest is, is geweest. Goed om het verleden te koesteren in het uittenue, dit toont respect naar het verleden. Maar nu zijn we toch al 20 jaar FC Zwolle in het blauw-wit van de stad Zwolle. Daar moeten we niet meer aan gaan toornen. Dat zal meer huidige supporters pijn doen, dan er aan verloren PEC fans terug zullen komen.

  3. peter, waarom is er een tweekamp dan? De club heeft een naamsverandering doorgemaakt, maar desupporters die zijn hetzelfde gebleven. Jammer dat het toenmalige bestuur van Fc Zwolle een compleet embargo op het pec verleden had gegooid waardoor Fc Zwolle ineens pas vanaf dat moment bestond. Met thuis blauw-wit en uit groen wit zijn we er toch?

  4. @John, ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik ben juist erg blij met de groen-witte shirts (heb er zelfs al een gekocht). Maar mijn hart klopt blauw-wit omdat ik PEC niet meer bewust mee heb gemaakt. Het respect voor het verleden van de club dat terugkomt in de uitshirts vind ik prachtig en is uniek in Nederland bij mijn weten. Ik zeg alleen dat ik er niet voor zou zijn als het blauw-wit van de clubkleuren weer vervangen zou worden door groen-wit.

  5. Wat mij betreft mag het ook weer PEC worden, ik zou zeggen vraag de supporters en sponsoren of ze voor of tegen zijn.
    Ik weet niet of de naam PEC zomaar weer gebruikt mag worden, er zouden juridische consequenties aan kunnen zitten gezien het verleden.
    Ik ben voor maar dat betekend niet dat iedereen daar achter staat.

  6. Overigens zijn de bezoekersaantallen van afgelopen seizoen niet verkeerd (3e plek).
    Nu zorgen dat we nog meer mensen per wedstrijd op de tribunes krijgen.

  7. Logo van Achema staat er wel klein op.
    Vind ik persoonlijk wel mooi, zo’n groot plakaat op de borst is lelijk.

    @ Rick: ik vind dat wel mooi nostalgisch staan in die lijst: PEC Zwolle

  8. Trouwens Rick

    op de door jouw genoemde website staat FC Zwolle gewoon op plek 9… en PEC op 14… dus Zwolle heeft dit seizoen twee betaald voetbalclubs 😀

Reageer