A28 bij Zwolle heeft hobbels

Zwolle/Meppel – Aannemersbedrijf BAM moet een groot deel van het asfalteringswerk op de A28 tussen Zwolle en Lichtmis over doen. Nadat automobilisten klaagden over een hobbelige weg ontdekte de wegenbouwer dat de meest linker van de drie rijbanen niet vlak is. Dat is het gevolg van een technisch mankement met een asfalteermachine, legt woordvoerster Christel Holleman van Rijkswaterstaat uit. "Er zat een soort hik in de machine waardoor die het asfalt niet meer gelijkmatig over de weg verdeelde."

Wegenbouwer BAM dacht dat het wel bij zou trekken als het asfalt opdroogde, maar dat bleek niet het geval. "Het asfalt is beslist veilig, maar allesbehalve comfortabel. Daarom is met BAM afgesproken dat erover 5 kilometer een nieuwe strook asfalt wordt gelegd." Hoeveel geld dat de aannemer kost weet Rijkswaterstaat niet. Dinsdag heeft Rijkswaterstaat overleg met de aannemer om te bepalen wanneer de klus overnieuw wordt gedaan. Vermoedelijk gebeurt dat in de nachtelijke uren.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

13 gedachten over “A28 bij Zwolle heeft hobbels”

  1. Nadat automobilisten klaagden over een hobbelige weg ontdekte de wegenbouwer dat de meest linker van de drie rijbanen niet vlak is.

    Pardon?!?

    Waar kun je hier een klacht over indienen dan?!? Het is namelijk de MIDDELSTE van de drie rijbanen waar je enorme hobbels hebt!

  2. Linker zeker niet zo sterk als de rechter… Laatst eens op “de brommert” rondje gereden op ongebruikelijk tijdstip (lekker rustig). Na de ijsselallee ben ik ff gestopt – dacht dat er wat aan m’n fiets mankeerde 😮
    Normaal rij ik op de li-baan maar dan merk ik iig niet zoveel.

  3. Voor de winter moet de A28 tussen Zwolle en Meppel opnieuw zijn geasfalteerd. Dat heeft Rijkswaterstaat opgelegd aan wegenbouwer BAM.

    Die kan zelf bepalen, wanneer het werk wordt gedaan. BAM asfalteerde het wegdeel enkele weken geleden met een asfalteringsmachine die het asfalt ongelijkmatig opbracht. Walsen hielp niet meer. De kosten voor het afschrapen en opnieuw asfalteren komen voor rekening van de wegenbouwer. Tot er nieuw asfalt ligt kan en mag het verkeer op het bewuste wegdeel niet harder dan 90 kilometer per uur.

  4. Bericht door carola, op 17 augustus 2010 om 21:56
    Tja als de weg glad is moeten er drempels in omdat men te hard rijdt, maar als de weg niet glad is moet ‘ie weer glad worden. Ik snap d’r allemaal niks van

    Haha! +1 🙂

    Tot er nieuw asfalt ligt kan en mag het verkeer op het bewuste wegdeel niet harder dan 90 kilometer per uur.

    Ow jee… A28@Zwolle all over again! Ik weet nog dat ik nog in Limburg en daarna in Oosterbeek woonde en zo ongeveer dagelijks langs Zwolle reed. Waren ze me daar toch potdomme god-weet-hoe-lang bezig om een spitsstrook aan te leggen! En je mocht er volgens mij maar 70 km/uur!

    Nou ja, afwachten maar!

Reacties zijn gesloten.