Verkeerscontrole

Zwolle – Bij een verkeerscontrole op woensdagochtend 20 oktober op de Kraneburgweg werden de volgende overtredingen geconstateerd:

politie_logo_4.jpg

 – 16 x Niet dragen autogordels – 01 x Niet handsfree bellen – 26 x Te hoge constructie snelheid (bromfietsen) – 01 x Defecte reminrichting – 01 X WAM onverzekerd – 01 x Gladde band – 01 x Kentekenplaat niet zichtbaar. – 01 x Negeren rood verkeerslicht. Tegen alle overtreders werd proces-verbaal opgemaakt.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

19 gedachten over “Verkeerscontrole”

  1. 26 x Te hoge constructie snelheid (bromfietsen) 01 x Defecte reminrichting – 01 X WAM onverzekerd – 01 x Gladde band – 01 x Kentekenplaat niet zichtbaar.

    Gewoon een verkapte bromfietsrazzia dus.

  2. Hoe verklaar je dan de

    16 x Niet dragen autogordels –

    ?

    Overigens idioot veel! 16 Mensen die hun gordel niet dragen! Ik heb ook het idee dat dat steeds erger wordt! (Of ligt dat aan mij?)

    En brommertjes die te hard rijden… Tja, dat is het risico van opvoeren.

  3. Daarom citeer ik die ook niet, maar omdat bij dit soort controles veelal gewoon motoragenten rondrijden rond die plek, is het natuurlijk ook een fluitje van een cent voor ze om te controleren op autogordels.

    Iets wat ik overigens wel goed vind, daar niet van.

  4. Tja Sander,

    Zo zijn er ook mensen die prima kunnen leven met brommer-“razzia’s”. Ik heb altijd mijn gordel om, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken, maar hoe vaak ik wel geen brommer moet ontwijken vanwege levensgevaarlijk weggedrag.

    Het liefst had ik nog extra gezien: 34x mensen beboet voor te veel herrie van de brommer.

  5. Daar kan ik me ook aan ergeren.
    Maar daar helpen dit soort controles dus niet tegen, of het moet toevallig voor de ogen van zo’n motoragent gebeuren.

    Dit soort controles zijn er gewoon om zo makkelijk mogelijk te cashen…

  6. @Hans1964
    Snorfietsen en brommers kunnen best een acceptabel geluid hebben. Maar veel produceren een harde irritante ‘jeng’ inderdaad. Maar het kan ook anders:
    Onlangs een wat ouder heerschap op een fluisterstille snorfiets. Ik was even bang dat m’n gehoor kaduuk was geraakt maar dat was dus een dubbele meevaller, m’n gehoor doet het nog en de eerste stille snorfietsen zijn er ook 😀

  7. Ik begrijp best, dat het nu steeds eerder donker is en na zondag 31 oktober ook nog een uur langer (ochtend) en eerder (avond) donker, maar is het dan niet een idee om de eerste wintercontrole alleen waarschuwingen uit te delen??????
    Zelf heb ik een achterlicht met batterijen, waarvan ik me niet realiseer dat de batterijen wel eens leeg zouden kunnen zijn, totdat ik er tijdens het fietsen in het donker er achter kom…. Iedere begin winter loop ik daar tegen aan. Terwijl ik verder altijd braaf er voor zorg dat mn licht het doet.
    En het zijn altijd precies die eerste donkerdagen dat de politie gaat posten!!!

  8. Ja maar…Ja maar…Ja maar…Ja maar…
    Het begin van de wintermaanden hebben ze vaak juist de acties vanuit fietsenwinkels en diverse organisaties om gratis je licht te controleren. (Nou is dat controleren niet zo moeilijk…)

    Op zich heb je wel een punt voor de eerste keer dat het weer wat eerder donker is, maar daarna moet het geregeld zijn. Als ik met licht vertrek en ik weet dat ik met donker terug kom check ik meestal mijn licht bij vertrek al.

  9. Maar je hebt het over alleen die eerste keer. Eerste keer uberhaupt? Eerste keer voor jou?

    Verder vind ik dit toch wat vreemd:

    Zelf heb ik een achterlicht met batterijen, waarvan ik me niet realiseer dat de batterijen wel eens leeg zouden kunnen zijn, totdat ik er tijdens het fietsen in het donker er achter kom…. Iedere begin winter loop ik daar tegen aan. Terwijl ik verder altijd braaf er voor zorg dat mn licht het doet.

    Je verlichting besluit uitgerekend aan het begin van de winter ‘ineens’ met lege batterijen te staan? Misschien moet je niet alleen ‘verder altijd braaf’ ervoor zorgen dat je verlichting het doet maar ook aan het begin van de winter.
    Om de één of andere reden heb ik toch de indruk dat je het in z’n geheel minder braaf doet dan je zelf lijkt te geloven.

    Misschien gewoon voorafgaande aan elke rit even controleren of in ieder geval elke rit. Ik heb afgelopen week de batterijen van de fietsverlichting van m’n dochtertje vervangen. Niet omdat de batterijen leeg waren maar wel omdat de hoeveelheid licht toch wat minder begon te worden.

  10. WFvN, jammer dat je het nou naar het negatieve draait…
    Er zijn genoeg redenen waarom batterijen er mee uitscheien… daar hoef ik me toch niet voor te verantwoorden??? Dat gebeurt gewoon. Eerder als regel, dan uitzondering, zelfs. Braaf of niet braaf. De eerstvolgende fietsrit na dat ik opgemerk dat mn licht het niet doet, heb ik het hersteld. Ik heb afgelopen zomer mn fiets gewoon niet zo vaak in het donker gebruikt… Toevallig ben ik een maand of 2 geleden of zo wel de stad in geweest op zaterdagavond, op de fiets. Vraag maar aan Joppuh, ik heb in Stapp meerdere malen naar hem gevraagd die week…
    Voordat ik op pad ging, ontdekte ik dat mn licht het niet meer deed (blijkbaar toch op automatisch aan tijdens fietsen gestaan in de zomer) en heb ik de batterijen vervangen voordat ik op pad ging…

    U zei?

  11. Ik ben het wel met Eva eens…
    Ik kan me heel goed voorstellen, dat je lekker de hele zomer door met daglicht overal naartoe fietst en weer terug. En uitgerekend op de terugweg gebeurt het een keer, dat je je vergist hebt en het al iets donkerder is dan je verwacht had, je doet je licht aan en komt tot de conclusie dat de batterijtjes leeg zijn. Dat is zo raar nog niet.

  12. Tja, heeel lang geleden kreeg je nog wel eens een waarschuwing, maar tegenwoordig moet er direct
    geschreven worden om de budgetten rond te krijgen.

    En het levert meer op dan misdrijven oplossen, zie hier de reden waarom de burger voor elk wissewasje een bon te pakken heeft, en de crimineel vrijwel vrij spel.

  13. Ah kijk! Daar is de eerste ga-boeven-vangen-zuurpruim al! Het heeft nog even geduurd voordat je begon met piepen!

    Totdat je zelf een keer (bijna) een fietser zonder licht van de sokken rijdt. Dan piep je wel anders!
    En dat gez**k dat je zelf moet kunnen weten of je wel of niet je gordel draagt. Wat een onzin! Hoeveel last kun je nu van dat ding hebben?!? En vooral: wat is het voordeel van geen gordel dragen?!?

    Waarschuwingen worden niet meer gegeven? Als ik zie hoeveel fietsers zonder licht klakkeloos politieagenten voorbij fietsen lijkt me dat genoeg waarschuwing! Dan moet je toch enigszins schrikken en snel de boel regelen. Maar nee, ze lachen de agenten recht in hun gezicht uit door gewoon door te fietsen. En als de politie dan een gerichte actie opzet om de boel te controleren (en dus wél fietsers zonder licht aanpakt) zouden ze weer geld aan het binnenhalen zijn. Ja vast!

  14. @Eva
    Ik moet het doen met de woorden die jij hier schrijft. Je loopt nu al meerdere jaren tegen hetzelfde probleem aan op ‘hetzelfde’ moment. Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.

    Maar nu schrijf je dus ook dat je op tijd de batterijen hebt vervangen. Maar dat stond er eerst niet bij. Dit ontbrekende gegeven in combinatie met je pleidooi voor eerst waarschuwen gaven mij een stel gedachten over iemand die
    1) zonder werkende verlichting rijdt
    2) uit ervaring van vorige jaren weet dat het wel eens de batterijen kunnen zijn
    3) zowiezo wel weet dat de batterijen wel eens leeg kunnen lopen
    4) gaat mekkeren op de politie dat ze niet eerst waarschuwen
    5) het leeglopen van de batterijen op een betrekkelijk vast moment totáááal onverwachts vindt terwijl andere uitspraken in hetzelfde bericht andere dingen zeggen.

    Maar dat is dus gelukkig niet het geval. Zoals ik aangaf: ik miste toch wel een belangrijk gegeven in dit verhaal.

    =====================

    Wat betreft die gordels wel/niet dragen en of je dat wel/niet zelf moet weten. Tja, rijd je jezelf in de prak en vlieg je door je doorruit, wat heb ik daarmee te maken zou je denken?
    Ik betaal verzekeringspremies
    Ik betaal belasting

    De verzekeringspremies betaal ik in de hoop dat ik het niet nodig heb maar er gaat wel naar mensen zonder gordel omdat er meer letsel is. Minder letsel zou minder premie betekenen, ook voor mij.

    Belastinggeld wordt ingezet voor hulpdiensten e.d. en dat komt dus ook deels uit mijn zakken.

  15. @Plantje, er is natuurlijk altijd ruimte om te klagen 😉
    Zo kan ik me herinneren dat ik jaren geleden mijn fiets vaak bij het station had staan omdat ik met de trein moest voor mijn studie.
    Het licht was voor de zoveelste keer gemaakt en eind van de dag ging ik als een kip zonder kop fietsen en ja hoor die ene keer in het jaar dat er controle was….. eindigde in een bekeuring.
    Ja ik had een kapot achterlicht, dus terrecht een boete maar het gevoel van onrecht was er ook.

    Waar was die agent al die andere dagen dat mijn licht het wel deed………..net die ene dag dat het achterlicht gesloopt is op het station staan ze er wel dus dubbel pech een nieuw achterlicht kopen en een boete betalen.

    Kortom controleer het licht niet alleen met een actie maar handhaaf iedere dag! Waarom fietsen veel mensen zonder licht, omdat de pak kans erg klein is.

Reacties zijn gesloten.