CDA Zwolle wil snelle openstelling verbrede A28

Zwolle – De verbreding van de A28 tussen Zwolle en afslag Lichtmis is gereed. CDA Zwolle constateert dat de extra rijbanen nog gesloten voor het verkeer, schijnbaar omdat de verbreding tussen afslag Lichtmis en Meppel nog niet gereed is en een aantal praktisch overwegingen die overkoombaar lijken. Dit levert extra filedruk op de A28 bij Zwolle en op de aansluitende wegen in de stad op.

CDA: "De forensen die bij Lichtmis afslaan staan hierdoor twee keer per dag in de file naast een lege rijbaan". Het CDA wil dat het college hierover met RijksWaterStaat in overleg gaat en aan te dringen op een zo spoedig mogelijke openstelling van de A28 tussen Zwolle en de afslag Lichtmis. Het CDA zal hierover mondelinge vragen stellen tijdens de eerstvolgende raadsvergadering.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

49 gedachten over “CDA Zwolle wil snelle openstelling verbrede A28”

  1. Stoppen met dat onzinnig gemartel aan de wegen! En dan mikken ze er ook nog vorst-allergisch asfalt in/ Of niet regenbestendige sh*T. Wij maar irriteren: hun over een tijdje weer mogen!!! Ach en deze verbreding is natuurlijk net zo recht gepraat door “at your service” Camielleke…..Denk eens aan de natuur: wij hebben hier nixxx te klagen in het Oosten qua files. Ga anders thuiswerken of bij je werk in de buurt! Vrogger moest dat veel he: bij de werk in de buurt werken.

    Wat zullen al die asfalteringsbedrijven veel verdienen……onze belastingcentjes!

    In klas 6 (zo heette het vrogger) was onze musical (Aalt Docter weet het nog wel) Snel weg met die Snelweg!!! Vond iedereen toen: moej nu eens kijken!!! >:(>:(>:( En het CDA? Die C is toch ook van rentmeesterschap?

  2. Ja Dick koko heeft gelijk slecht voor de natuur en economisch onverantwoordelijk.Al zullen ze er goede reden voor hebben om het nog niet open te gooien.Veiligheid misschien?

  3. O Dick zie je het voor je, een bouwvakker, verkopers, vertegenwoordigers,taxi’s en vrachtwagenchauffeurs die gaan thuiswerken. Hallo er zijn meer beroepen dan kantoorbanen hoor. File begint al om 5.30 uur, wie gaat er dan naar zijn kantoor?

  4. @ Dick: Ga anders thuiswerken of bij je werk in de buurt!
    -> Nou ik denk dat de meeste mensen niet voor hun lol in de file gaan staan hoor. Maar thuiswerken kan niet altijd en voor een tijdelijk contract (wat veel mensen hebben tegenwoordig) ga je ook niet verhuizen. En dan hebben we nog al die ‘aanbestedingstoestanden’. Vaak is het zo dat de grote aannemer uit Meppel klussen in Almaar doet en de grote aannemer uit Alkmaar bij wijze van spreken z’n personeel in Meppel aan het werk zet… Niet alleen slecht voor het mileu, maar zeker ook voor de werknemers die vaak vroeg v huis moeten en vele kilometers moeten maken.

  5. Dick, in je reactie “proef” ik wat frustratie. De vele taalfouten wijzen een beetje op een bericht dat in woede geschreven is. (Gaat me niet om de taalfouten, maar het geeft slechts wat aan.)
    Maak je er in ieder geval niet TE druk om!

    On topic:
    Is het zo, dat dit asfalt niet regenbestendig is? Ik moet zeggen, dat het nieuwe asfalt veel minder spray oplevert dan het oude dat er lag.

    We hebben hier in het oosten inderdaad relatief weinig te klagen als het om files gaat. Toch begint Zwolle ook meer en meer een knelpunt te worden… als het dat niet al was. Ze hebben de spitsstroken al toegevoegd, maar dat is te beperkt gebleken en heeft de problemen slechts verplaatst.

    Files lijken me minstens net zo slecht voor de natuur als rijdende auto’s.

    Ga anders thuiswerken

    Hier ben ik absoluut voorstander van! Toch is dit moeilijk. Op ons project probeer ik dit soort dingen ook voor elkaar te krijgen. Maar de schoen wringt meestal nog bij managers. Managers vertrouwen hun medewerkers niet en vinden het allemaal maar een stom plan!

    Vrogger moest dat veel he: bij de werk in de buurt werken.

    Iemand uit Zwolle die in Meppel of Hoogeveen (om maar wat voorbeelden te noemen) werkt werkt volgens mij ook gewoon in de buurt. Maar staat wel dagelijks in de file!

    In klas 6 (zo heette het vrogger) was onze musical (Aalt Docter weet het nog wel) Snel weg met die Snelweg!!! Vond iedereen toen: moej nu eens kijken!!!

    Ik denk dat je één van de weinigen bent die hier nog aan vasthoudt. Voor kindjes in klas 6/groep 8 is het gemakkelijk om te roepen “snel weg met die snelweg”. Totdat ze zelf een rijbewijs hebben, een baan hebben en geld kunnen/willen verdienen.

  6. Aanvulling op Plantjes laatste zin: “een baan hebben en geld kunnen/willen verdienen” -> of MOETEN verdienen…
    En aanvulling op m’n eigen bericht: en al heb je elders een vaste baan en wil je verhuizen dan is het, als je een koophuis hebt, op dit moment nog maar de vraag of je je huis kwijt raakt…

  7. Koko hoorde net juf Terpstra op kleuterschool toon zeggen (in een spotje) dat er ruimbaan moet zijn voor vrachtwagens….ok maar elke inhalende vrachtwagen gewoon bekeuren…..kenteken doortwitteren of bellen!

    Er moet een telefoonnummer komen voor mensen die achter een auto/vrachtwagen zit die ONDER de toegestane snelheid zit.

    Ga zelf altijd toeterend langs de weg-ergernis nummer 1. Vanzelfsprekend rijden er wel veel vrachtwagens in NL wij zijn doorvoerland én handelsnatie.

    Tuurlijk is mijn post expres wat zwaar aangezet 😀

  8. Wichert , vast: veiligheid, maar van mij mogen er echt minder snelwegen worden aangelegd en als het dan toch zo nodig MOET!

    Kan het asfalt misschien wat onderhoudsvriendelijker zijn?

  9. Koko velen zeer velen kunnen thuiswerken! Echt! Of bij je werk gaan wonen…..

    Maar is wil ook niet thuiswerken of naar straks Meppel verhuizen.
    Reken erop dat veel mensen/Nederlanders véél heel veel niet WILLEN.
    Maar kom er maar eens mee werkgevers…..allemaal voor het goede doel….minder goor asfalt en meer geld over. Meer? VEEL MEER!!!!

  10. @ Plantman, als je bovenstaande antwoorden leest is er bij mij geen sprake van frustratie. Wil me dus zelf ook wel aanpassen!

    Agut, Plantman “Woede” ook, je kent mij toch: ik schrijf altijd impulsief. Dus helaas mag je niet door naar de volgende ronde met deze amateur-folosofie 😉 (een Wink voor jou!) :
    De vele taalfouten wijzen een beetje op een bericht dat in woede geschreven is. (Gaat me niet om de taalfouten, maar het geeft slechts wat aan.)—–je trekt dus de verkeerde conclusie. Er kwam net iemand binnen en ik typte gewoon door, vandaar misschien de taalfouten. 10000X sorry beste plantman

    Maak je er in ieder geval niet TE druk om! —–Owww nou maak ik me weer te druk; beste jongen ik probeerde in de Columnstijl te schrijven. Omdat ik vanavond een column (“Graaien”) wil/mag afmaken. Misschien ben ik dan her en der wat cynisch?

  11. ok maar elke inhalende vrachtwagen gewoon bekeuren…..kenteken doortwitteren of bellen!

    Inhalen door vrachtwagens is niet overal verboden. Ik laat ze er ook nog regelmatig tussen. Als ze ingehaald hebben kunnen we toch weer door crossen en zijn we in no time uit het zicht.
    Erger zijn de automobilisten die op de linkerbaan minder dan 120 km/uur (waar 120 km/uur is toegestaan) gaan rijden. En waarom?!? Omdat ze er geen zin in hebben om zo snel te rijden! En dat soms ook gewoon al rond 5.30 uur ’s ochtends!

    Ik wil ook niet verhuizen. Kan ook niet! Ik werk op project basis, ik kan toch niet telkens achter een project aan verhuizen?!? Nu hebben we al een woonplaats gekozen die centraal ligt en van waaruit ik in principe binnen redelijke tijd overal kan zijn. Maar toch…
    Thuis werken (in ieder geval enkele dagen per week) zou ik bijzonder graag willen. Ik vind het te belachelijk voor woorden elke dag hier op dat stomme kantoor te moeten zitten terwijl mijn werkomstandigheden thuis veel beter zijn!

  12. Bericht door dick, op 27 oktober 2010 om 12:33
    Koko velen zeer velen kunnen thuiswerken! Echt! Of bij je werk gaan wonen…..
    Reken erop dat veel mensen/Nederlanders véél heel veel niet WILLEN.

    Excuus dat ik dit niet in één bericht heb gepost, maar toch.

    Dick… ik denk dat je dat verkeerd ziet… Ik ben van mening dat HEEL veel mensen juist wel thuis zouden willen werken. Het zit ‘m puur in de werkgevers en managers die het niet vertrouwen!

    Agut, Plantman “Woede” ook, je kent mij toch: ik schrijf altijd impulsief. Dus helaas mag je niet door naar de volgende ronde met deze amateur-folosofie (een Wink voor jou!) :

    Filosofie?!? Het komt me een beetje denigrerend over. Misschien was “woede” het verkeerde woord. Maar je uit je ontevredenheid met de nieuwe en verbreedde snelwegen wel erg duidelijk. Met boze smileys en dergelijke.

    Owww nou maak ik me weer te druk; beste jongen ik probeerde in de Columnstijl te schrijven.

    Ja, het komt over alsof je je erg druk maakt. Columnstijl schrijven is wat mij betreft dus niet gelukt.

    Verder ga ik niet meer off topic zitten neuzelen.

  13. Plantman slot reactie:

    On topic:
    Is het zo, dat dit asfalt niet regenbestendig is? Ik moet zeggen, dat het nieuwe asfalt veel minder spray oplevert dan het oude dat er lag.
    ———Heb ik ook alleen maar gehoord, ZOAB zou niet tegen strengere vorst kunnen en ook last met overvloedige regenval hebben. Weet iemand er meer van?
    We hebben hier in het oosten inderdaad relatief weinig te klagen als het om files gaat. Toch begint Zwolle ook meer en meer een knelpunt te worden…
    ————- Ben de laatste weken veel over de A28 voor woon werkverkeer gegaan: nooit last. Dan heb ik zeker mazzel, maar ik heb ze vaak, heel vaak heen en terug “gedaan”. Zwolle-Hoogeveen ook niet en Zwolle-Assen-Groningen ook niet (Groningen alleen bij de stad)
    Van en naar Zuid misschien iets meer maar…..nog een maatregel: Pas je werktijden aan!!!!

    Files lijken me minstens net zo slecht voor de natuur als rijdende auto’s.

    Ga anders thuiswerken: Hier ben ik absoluut voorstander van! Toch is dit moeilijk. Op ons project probeer ik dit soort dingen ook voor elkaar te krijgen. Maar de schoen wringt meestal nog bij managers. Managers vertrouwen hun medewerkers niet en vinden het allemaal maar een stom plan!
    ——–Dan zijn er andere belangen in het spel…en als je manager jou niet vertrouwd? Dan ging ik echt ergens anders werken……Een blinde kan toch nog zien dat er zo veel minder autoverkeer is?

    Iemand uit Zwolle die in Meppel of Hoogeveen (om maar wat voorbeelden te noemen) werkt werkt volgens mij ook gewoon in de buurt. Maar staat wel dagelijks in de file!
    ————DUS NIET, ZIE BOVEN

    In klas 6 (zo heette het vrogger) was onze musical (Aalt Docter weet het nog wel) Snel weg met die Snelweg!!! Vond iedereen toen: moej nu eens kijken!!!

    Ik denk dat je één van de weinigen bent die hier nog aan vasthoudt. ——————–Denk het niet! Heb je echt alleen VVD-stemmers ion je collegiale-, kennissen-, vrienden- en familiekring? (voor meer asfalt ook omdat de asfaltbedrijven er wel bij varen!

    Voor kindjes in klas 6/groep 8 is het gemakkelijk om te roepen “snel weg met die snelweg”. Totdat ze zelf een rijbewijs hebben, een baan hebben en geld kunnen/willen verdienen.
    ——-Bestje Planje die kinderen hebben die musicall niet zelf geschreven……natuurlijk. Ze voeren het slechts op.

    * Plantje: Veel mensen zijn gemakszuchtig en willen geen enkele vrijheid opgeven. Dus laat de overheid het maar oplossen (Rijkswaterstaat met meer asfalt) en tegelijkertijd schelden en janken op de overheid over het vorige plan. Kilometerheffing…..Nee, TEUGEN want dan komen ze aan mijn geldbuidel……..Als het door was gegaan hadden ze mij misschien wel in de trein gekregen!

  14. Verdorie…toch nog wat vergeten!

    Misschien ben ik dan her en der wat cynisch?

    Als je dan toch valt over mijn analyse en mijn woord “woede”…
    Het lijkt me ZEER sterk, dat “cynisch” hier de juiste benaming is!

    En NU echt niet meer off topic door mij.

  15. En toch – hoe waar het ook is dat door het feit dat het door allerlei oorzaken (beide partners werken in verschillende plaatsen, werk is flexibeler etc) lastiger is te gaan wonen waar je werkt – is ook een feit dat meer asfalt draaien de files niet doet verminderen. Daar zijn inmiddels voldoende onderzoeken naar gedaan. Het meest effectieve instrument tegen files schijnt rekeningrijden te zijn, maar ja … daar wil Nederland niet aan.

  16. @ Dame: zou iedereen er echt van overtuigd zijn, ook de rechtse vingers aflikkende meuk? Als ik Planje zo lees….

    is ook een feit dat meer asfalt draaien de files niet doet verminderen. Daar zijn inmiddels voldoende onderzoeken naar gedaan.

    Zou wel geweldig zijn.

    Telegraaf heeft

    Het meest effectieve instrument tegen files schijnt rekeningrijden te zijn, maar ja … daar wil Nederland niet aan.

    dit eigenhandig om zeep geholpen. Aangezien dit Kabinet ook wel het Telegraaf-Kabinet wordt genoemd…..mogen ze ook met een oplossing komen. Ach utopienatuurlijk! Liever opnaaiien en afbreken dan oplossen en positief meedenken.

  17. Heb ik ook alleen maar gehoord, ZOAB zou niet tegen strengere vorst kunnen en ook last met overvloedige regenval hebben. Weet iemand er meer van?

    Ok, dat heb ik ook wel eens gehoord. In de eerste plaats neem ik aan, dat men verbeteringen in het asfalt heeft doorgevoerd. Ten tweede hoop ik toch echt, dat dat nooit reden is om dan meer geen extra of bredere wegen meer aan te leggen! Tenslotte vind ik het dan wat vreemd om hier te posten dat men slecht asfalt gebruikt.

    Ben de laatste weken veel over de A28 voor woon werkverkeer gegaan: nooit last. Dan heb ik zeker mazzel, maar ik heb ze vaak, heel vaak heen en terug “gedaan”. Zwolle-Hoogeveen ook niet en Zwolle-Assen-Groningen ook niet (Groningen alleen bij de stad)
    Van en naar Zuid misschien iets meer

    Persoonlijk heb ik er ook nauwelijks last van. Dit omdat ik toevallig de goede kant op ga. Maar ’s ochtends staan er telkens lange files naar Zwolle toe en ’s avonds weer Zwolle uit! Als ik naar de noord kant kijk dan… Aan de zuid kant is het vooral ’s avonds naar Zwolle toe druk geloof ik. Maar ik vind niet dat dat maatstaf mag zijn voor de mensen die wél in de file staan.

    maar…..nog een maatregel: Pas je werktijden aan!!!!

    Nou, verrassing verrassing… Ook dát wordt door werkgevers en managers vaak niet gewaardeerd. Als het al mogelijk is, krijgen de mensen die 7.00 – 15.30 uur of 7.30 – 16.00 uur (bijvoorbeeld) werken toch al snel een:”Zo, vrije middag?” naar hun hoofd als ze vertrekken! Om nog maar te zwijgen over het onbegrip dat je krijgt als je een overleg of meeting om 16.00 uur niet aan wil gaan.

    Dan zijn er andere belangen in het spel…en als je manager jou niet vertrouwd? Dan ging ik echt ergens anders werken……

    Die geluiden van managers die de boel niet vertrouwen hoor je overal. Sterker nog: Microsoft is met enkele andere bedrijven samen één van de weinige organisaties die thuis werken en “het nieuwe werken” echt promoten! En zomaar “ergens anders gaan werken”…niet iedereen heeft de banen voor het oprapen liggen!

    Een blinde kan toch nog zien dat er zo veel minder autoverkeer is?

    Helemaal mee eens! Ik zeg ook niet, dat ik dat niet zie…ik neem alleen gedrag binnen bedrijven waar!

    Iemand uit Zwolle die in Meppel of Hoogeveen (om maar wat voorbeelden te noemen) werkt werkt volgens mij ook gewoon in de buurt. Maar staat wel dagelijks in de file!
    ————DUS NIET, ZIE BOVEN

    Deels mee eens… mijn voorbeeld is verkeerd om. Iemand uit Meppel of Hoogeveen zal dagelijks in de file staan.

    Denk het niet! Heb je echt alleen VVD-stemmers ion je collegiale-, kennissen-, vrienden- en familiekring? (voor meer asfalt ook omdat de asfaltbedrijven er wel bij varen!

    Nee en ik vind het niet nodig mijn politieke voorkeur of die van vrienden en familie hier bij te betrekken. Ik zit niet voor niets nooit op het politieke log. Van het punt kunnen we een welles/nietes spelletje maken, maar daar schieten we niets mee op. Feit is wel, dat het voor kinderen nogal gemakkelijk gezegd is.

    Bestje Planje die kinderen hebben die musicall niet zelf geschreven……natuurlijk. Ze voeren het slechts op.

    Beste Dick….natuurlijk zijn er uitzonderingen.

    * Plantje: Veel mensen zijn gemakszuchtig en willen geen enkele vrijheid opgeven. Dus laat de overheid het maar oplossen (Rijkswaterstaat met meer asfalt) en tegelijkertijd schelden en janken op de overheid over het vorige plan. Kilometerheffing…..Nee, TEUGEN want dan komen ze aan mijn geldbuidel……..Als het door was gegaan hadden ze mij misschien wel in de trein gekregen!

    Zeker.
    Er is ook al lang onderzoek gedaan naar de trein om het file probleem op te lossen. Als er genoeg mensen die nu in file staan de trein zouden nemen om daarmee de file te voorkomen leidt dat tot overbelaste treinen. Dus ook geen oplossing.

    Uiteindelijk is mijn mening dat de enige werkelijke oplossing voor het fileprobleem een combinatie van factoren zal zijn:
    -Thuis werken
    -Flexibele werktijden
    -Meer en bredere wegen
    -Keep your lane principe (en in dat geval wellicht zelfs een lagere maximum snelheid)

    Liever opnaaiien en afbreken dan oplossen en positief meedenken.

    De huidig gekozen aanpak is in ieder geval het verbreden van wegen en verhelpen van fileknelpunten.
    Daarnaast is een grote campagne opgezet voor “het nieuwe werken”.

    Wie is er nu aan het opnaaien en afbreken?

  18. In de file’s die s’morgens er om 5.30 uur ontstaan zullen niet heeeel veeeel mensen rijden die kunnen thuis werken.

    Idd er zijn velen die kunnen thuis werken dat ben ik helemaal met je eens Dick. Maar als dat er zoveel zijn dat er geen file’s meer komen betwijfel ik.

    Als er tussen zwolle en steenwijk dagelijks lange file’s waren Dick zou jij dan verhuizen?

  19. Ach Koko, zoveel mogelijke oplossingen (van een “probleem” dat hier in het Noorden en Oosten) zo makkelijk en voor de politiek uittdagend heerlijk kan worden uitvergroot. In het Westen zou ik graag willen dat ze eens met rekeningrijden begonnen. Ken iemand die altijd Zwolle-Mokum doet per trein met een vouwfiets…..die heeft het “probleem” geaccepteerd en hij komt heerlijk relaxed aan. Moet zeggen dat ik ook aardig enthousiast ben geworden (van de week, zeker door de ontmoetingen) van de trein……de baas vergoed overigens als overheidsinstantie (goede voorbeeld) de fietsenstalling nog…….ik mag zo weer OP FIETSEEEEEEEEeeeeeeeeeeee

  20. Verhuizen dus niet Koko, maar binnendoorrijden over Zwartsluis/Giethoorn maar het liefst misschien wel “treinen”!

    Volgende receptie ga ik ZEKER treinen….

  21. Ik heb wel onlangs een NS Business card gekregen van het werk. Daarmee mag ik tot maximaal 3 keer per week met het openbaar vervoer naar mijn werk. Waarom niet meer? Omdat ik al een leaseauto heb.

    Ik ben zeker van plan het eens te proberen als ik naar kantoor in Amsterdam moet (daar zit ons hoofdkantoor). Maar voor mijn werk in Groningen bijvoorbeeld wil het gewoon niet.
    Dan moet ik eerst in Zwolle op de fiets naar het station, vervolgens met de trein naar Groningen en dan daar weer op de fiets naar kantoor.
    Als ik dan in pak wil/moet slijten mijn pakken me veel te snel. Bovendien loop ik het risico zeiknat te regenen.

    Er zijn nog wel meer nadelen…

  22. Ik weet niet wie het zei….maar het is hier (nog) niet terecht gekomen.

    Plantje heel modern hoor een versleten broek mijn kleinkinderen
    lopen er graag in.En heeeeeel gauw weer droog

    Lijkt me wel degelijk on topic in ieder geval. Namelijk: wat mij betreft goede zaak dat de wegverbreding er is gekomen. Dat deze nu nog niet direct open kan lijkt me een kwestie van net even iiiiiietsje langer geduld hebben!

    Terug naar de opmerking over de broek: mijn baas vindt dat ik het niet kan maken om zo bij klanten te verschijnen. Wanneer ik met een auto van deur tot deur kan is het MIJN zaak dat ik op tijd ben. (Ik kan niet de NS de schuld geven) Bovendien is veel meer MIJN verantwoordelijkheid er ordentelijk uit te zien. In de auto is dat in ieder geval gemakkelijker. Het treinritje zelf en de stations is daarbij niet hetgeen dat je de das om doet.

  23. Plantje je hoeft je hier toch niet te verantwoorden? Ik ga ook lekker met de auto, waarom? Omdat ik dan flexibel en vrij ben. Zij die de trein of ander vervoer verkiezen is hun recht gelijk de auto mijn recht is.

  24. zo is dat Derk,ieder zijn meug en laat ieder lekker vrij in wat hij denkt dat goed is ,tenminste als we het over het vervoer hebben.
    Als ik van mijn huis met openbaar vervoer wil moet 10 min lopen naar de bus en dan naar het station .Inmiddels ben ik dan al in hoogeveen met de auto

  25. Ach in de tijd dat ik chauffeur was had ik best lol in de file, denk dat menig chauffeur er ook zo over denkt. Tja dan zie je nog eens wat zo vanuit de cabine:o:D:D

  26. @ Dick: ( Als ik zie hoeveel tijd je op het weblog zit vraag ik me af of jij uberhaupt werkt, maar dat ter zake…)
    Geloof me voor de verpleegkundige, onderwijzer, bouwvakker, winkelbediende, fabrieksarbeider, politieman, postbode enz, enz is het echt ‘nogal moeilijk’ om thuis te gaan werken en zoals ik al eerder zei staan de meeste mensen niet voor hun lol in de file!

  27. Bericht door Derk, op 27 oktober 2010 om 16:38
    Plantje je hoeft je hier toch niet te verantwoorden? Ik ga ook lekker met de auto, waarom? Omdat ik dan flexibel en vrij ben. Zij die de trein of ander vervoer verkiezen is hun recht gelijk de auto mijn recht is.

    Pssst… ik rij ook wel eens voor de lol auto 😉

  28. ik heb even voor jullie nagevraagd maar de signalering boven de weg is niet klaar, die is pas klaar wanneer het tot lankhorst af is.

    CDA kan wel gemakkelijk willen scoren, ze hadden beter eerst even navraag kunnen doen.

  29. Bericht door carola, op 27 oktober 2010 om 12:07
    Nou ik denk dat de meeste mensen niet voor hun lol in de file gaan staan hoor.

    Daar zou ik wel eens graag wat getallen bij willen zien want er zijn héél wat mensen die door het drukke autoverkeer worstelen terwijl ze ook met de fiets hadden kunnen gaan. (slaat niet op het thuiswerken waar jij op reageert maar wel op het ‘in de file staan voor de lol’)
    ?ók in de file staan is een keuze.

    En dan hebben we nog al die ‘aanbestedingstoestanden’. Vaak is het zo dat de grote aannemer uit Meppel klussen in Almaar doet en de grote aannemer uit Alkmaar bij wijze van spreken z’n personeel in Meppel aan het werk zet… Niet alleen slecht voor het mileu, maar zeker ook voor de werknemers die vaak vroeg v huis moeten en vele kilometers moeten maken.

    Maar dan de vraag waar de oorzaak ligt. Ligt het aan de aannemer of ligt het aan de klant? Wie huurt de aannemer in? De klant. De aannemer zou wel gek zijn als hij een job niet aan zou nemen volgens mij.

  30. @ Plantje 😮 Welk voordeel heeft jouw bedrijf dat je niet volledig in je leasbak blijkt rijden?

    Is dan de uitstraling van die kar waar jij alleen in zit de enige?
    Het is vast veeeeuuuul duurder voor hun. Tussen 1e en 2e klas zit aardig wat verschil, maar jij hoeft toch geen 1e klas/elite site?

    nadelen van de contructie van je baas:
    – milieu
    – minder gezellig
    – tijd zal niet eens veel schelen naar Groningen
    – Total relaxed, lezen of oh-en muziek luisteren etc
    – leaseprijzen worden hoger als er veel schade is gereden bij dezelfde firma.
    – En de wegen discussie (on topic)

    Zelf mocht ik er 1 maar dan niet voor privé gebruiken….dan pas ik natuurlijk.

  31. Zo is het Wichert, we leven in een vrij land

    ieder zijn meug en laat ieder lekker vrij in wat hij denkt dat goed is ,tenminste als we het over het vervoer hebben.

    Zoals je weet ben ik voor de maximale vrijheid in alles dus zeker ook in je werk!

    Maar welk type mensen wil die jaarlijks 100 miljoenenkostende-asfalt-terreur nou? Juist die er het meest gebruik van maken, zitten aléén in de auto. Als je ff doorvraagt willen ze ook nog dat de ander (hullie) maar als de bliksem uit hun gouden koets stapt…..Tja, wou dat ik er eens 1 tegenkwam die oplossingsgericht dacht.

  32. Bericht door dick, op 28 oktober 2010 om 12:24
    @ Plantje Welk voordeel heeft jouw bedrijf dat je niet volledig in je leasbak blijkt rijden?

    Als ik naar kantoor in Amsterdam moet is het goedkoper als ik daarvoor de trein neem. Ik hoef geen parkeerkosten te declareren en ik kan recht voor de deur uitstappen. Maar dit wordt me gelukkig niet verplicht gesteld.

    Is dan de uitstraling van die kar waar jij alleen in zit de enige?

    Nee, dat zal ze worst wezen…zolang ik maar geen gepimpte Johnny bak rijd.

    nadelen van de contructie van je baas:
    – milieu

    Dat is dus de reden dat we nu ook de NS Business card krijgen.

    – minder gezellig

    Dat is natuurlijk een argument waar mijn baas lak aan heeft!

    – tijd zal niet eens veel schelen naar Groningen

    Wat ik al aangaf: Zwolle-Groningen scheelt niet veel. Van mijn huis naar GasTerra scheelt het wel DEGELIJK! Ik begeleid een afstudeerder die af en toe bij mij op project langskomt; nou dat is een heel kwarwei voor hem! Onlangs moest ie van GasTerra naar KPN (ook in Groningen). Daar zou hij 45 minuten over doen! Ik heb hem maar gebracht. 5-10 Minuutjes later stond hij voor de deur van KPN.
    Nog een groot voordeel voor mij persoonlijk: als ik eens wat langer door moet werken hoef ik me niet af te vragen of ik de laatste mogelijkheid voor OV nog wel ga redden om thuis te komen!

    – Total relaxed, lezen of oh-en muziek luisteren etc

    Mij krijgen ze misschien wel enigszins mee als ik de tijd in de trein ook als werktijd mag schrijven. Dan moet ik natuurlijk ook wel wat gedaan krijgen, maar dat mag geen probleem zijn. Voor de rest kan ik in de auto ook lekker een muziekje luisteren en kom ik ook gewoon relaxed op plaats van bestemming aan.

    – leaseprijzen worden hoger als er veel schade is gereden bij dezelfde firma.

    Tja, dat is nog niet bepaald een issue. Ik kan gewoon een wat minder luxe auto rijden. Mijn baas lijdt er niet onder.

    – En de wegen discussie (on topic)

    Tja…we zullen eens zien hoe de zaken ervoor staan als het groot onderhoud aan de wegen voorbij is.
    Wegen heb je toch nodig. En zoals al eerder aangegeven zijn er vele beroepen waarbij thuis werken of andere werktijden niet mogelijk is.
    Daarnaast zijn er veel mensen die niet “zomaar” huis en haard opgeven om maar even bij hun werk in de buurt te gaan wonen.
    En even een andere baan in de buurt van je woning zoeken is natuurlijk ook dikke vette onzin! Vraag maar eens aan de gemiddelde werkeloze hoe veel moeite ze hebben een baan te vinden! Laat staan de leuke baan die ze willen en die ook nog eens in de buurt is.

  33. 😮 Minder gezellig mag dan een argumnet zijn waar je baas NATUURLIJK lak aan heeft. Zou zelf niet kunnen werken in een omgeving (met een BAAS) waar de sfeer K*t is. Een goeie sjef zorgt voor goede arbeidsomstandigheden, zodat iedereen met plezier naar het werk gaat. Nog nooit aangekaart Plantje :o:o:o

  34. Raadsplein:

    Over twee weken is er meer duidelijk.

    Wethouder Berkhout legt uit dat er bij de Raad van State een procedure loopt met de vraag of de derde baan er wel mag komen…
    CDA en ook de SP vragen de bewegwijzering bij het traject dan duidelijker te maken, omdat je nu verwacht dat het klaar is maar er eigenlijk niets meer gebeurd.

  35. Verslag Raadsplein:

    ·Vragen van het CDA over overleg met Rijkswaterstaat over het openstellen van de extra rijstroken van de A28. Wethouder Berkhout meldt dat naast het reeds genoemde argument er nog twee andere punten spelen. Ten eerste is de weg nog niet klaar want er moeten nog geluidsschermen worden geplaatst. En ten tweede loopt er nog een procedure bij de Raad van State. Op de vraag van de SP of er niet iets aan verwachtingenmanagement kan worden gedaan door bv. een bord met informatie te plaatsen antwoordt de wethouder dat hij die suggestie zal meenemen in het eerstvolgende overleg met Rijkswaterstaat.

Reacties zijn gesloten.