Eerste Zakenvloer Zwolle succesvol

Zwolle – Zet een organisatietalent en een strategisch ontwerper aan één tafel, zorg dat het onderwerp ‘grootschalig zakenevenement’ – waaraan bij beide behoefte bestaat – ter sprake komt en de uitkomst is een verrassend nieuw idee. Dat is ongeveer hoe het nieuwe zakenevenement Zakenvloer tot stand is gekomen. Netwerken op de beursvloer! Donderdag vond de eerste editie van Zakenvloer Zwolle plaats in Eventcenter Equipe aan het Stadionplein.

 zz_2-1.jpg

Zakenvloer Zwolle ontstond in de hoofden van Annet van Limburg en Arjan Biel, maar door het creatieve concept en het grote enthousiasme van de twee later ook in de harten van de partners in de stadmedia. Sociale Media zoals Twitter en LinkedIn worden steeds vaker ingezet als nieuwe marketing tool. Een trend of de toekomst? Tijdens Zakenvloer werd dieper op dit fenomeen ingegaan. Zo werd voor de eerste keer de Zakenvloer Social Media Award uitgereikt. De winnaar werd Xanders Bazaar met zijn initiatief voor Twiner, een combinatie van twitter, diner en wijn. Aan het einde van de dag sloten de zangeressen van Big, Black & Beautiful het zakenevenement muzikaal af. Tijd om van de beursvloer te komen, de benen te strekken en in beweging te komen.

zz_3-1.jpg

socialmediaaward.jpg

zz_1-1.jpg

Zakenvloer is letterlijk ‘de vloer op om zaken met elkaar te doen’. Daarom kregen vloerhouders geen stand om u achter te verschuilen, maar een eigen stukje beursvloer om actief over heen te lopen en op af te spreken met andere vloerhouders en bezoekers. Persoonlijke kracht en authenticiteit van de ondernemers stonden hierbij centraal, niet de grootte van uw stand of de commerciële inslag van het bedrijf. Iedere onderneming startte dus met hetzelfde uitgangspunt; het stukje vloer. Daardoor kon iedere ondernemer aan het evenement meedoen! Zo ontstonden er andere gesprekken en verfrissende combinaties.

Starten vanuit hetzelfde uitgangspunt betekent niet automatisch ‘allemaal hetzelfde’. Integendeel! Iedere vloerhouder kreeg een gepersonaliseerd vloerkleed met daarop het bedrijfslogo, passende uitspraak of een verhelderende productfoto van de onderneming. Daarbij hoorde een bijpassende gepersonaliseerde festival chair om tijdens een gesprek op te kunnen zitten. Het eigen stukje vloer en bijbehorende chair werden daarmee het visitekaartje van de onderneming. Laagdrempelig en makkelijk benaderbaar: “Wat staat er op uw kleed? Interessant! Mag ik even bij u komen zitten?” Eén op één contact met andere vloerhouders en bezoekers -die bij binnenkomst een Zakenvloer festival chair kregen- was het resultaat.

Vloerhouders konden vooraf, via een website, kijken naast welke andere onderneming ze hun vloerkleed uit wilden rollen. Zo kon een bedrijf een kleed naast een samenwerkingspartner leggen om samen andere vloerhouders en bezoekers te overtuigen van de kennis en kunde. Of juist naast die ene onderneming waar men altijd al mee om tafel hadden willen zitten om eindelijk dat eerste contact te leggen. Ook konden bedrijven vooraf andere ondernemers uitnodigen voor een gesprek en alvast afspraken inplannen. Tijdens het evenement konden deelnemers daarnaast via Twitter en een groot scherm contactverzoeken, aanbevelingen en tips live de zaal in zenden. De ontmoetingsmogelijkheden werden optimaal benut.

Artikel delen:

Reageer