Zwollenaren met ambitie

Zwolle – “Om deze reden ben ik journalist geworden”. De droom van Zwollenaren Kasper Veenstra en Tieme Hermans is deze week een stapje dichterbij gekomen.

kasper_en_tieme_470.jpg

De wereld vastleggen in beeld en tekst om mensen thuis te prikkelen met indrukken die ze aan het denken zet. De Postcode Loterij heeft een vacaturewedstrijd uitgeschreven om zes maanden rond de wereld te reizen langs alle goede doelen en projecten die de organisatie steunt. Beide jongens grepen de kans met beide handen aan en weten het zeker: zij gaan winnen! Tieme Hermans is duurzaamheidsjournalist en zegt stellig dat het zijn ultieme droom is om de wereld over te reizen en overal met mensen te praten over hun drijfveren.
“Deze baan die de Postcode Loterij biedt, is niet alleen een mooie kans, het is de reden waarom in journalist ben geworden.” Fotograaf Kasper is avontuurlijk van geest en is altijd op zoek naar een bijzonder, verrassend en uitdagend perspectief op het dagelijks leven. Dit is terug te zien in zijn foto’s, die allerminst standaard te noemen zijn. Net als Tieme is hij ervan overtuigd dat zij het perfecte duo vormen om deze uitdaging aan te gaan. Maar zover is het nog lang niet. De klok tikt en ‘onze’ Zwollenaren hebben wél stemmen nodig om door te gaan. U kunt helpen door te stemmen op Tieme en Kasper via http://www.internationaalambassadeur.nl/tiemeenkasper

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

2 gedachten over “Zwollenaren met ambitie”

  1. Gaat Tieme dan duurzaam reizend lopend de aardkloot over? Ik ben bang dat het toch het vliegtuig gaat worden… Wel een fail als je het mij vraagt.
    Als je duurzaam wil doen, doe dan helemaal niks. Zelfs dit bericht is niet duurzaam.

  2. Duurzaamheid gaat niet over stilstand. Projecten die mensen aanzetten tot een meer open en verantwoorde levenshouding verdienen publiciteit. Door de situatie van mensen aan de andere kant van de wereld dichtbij te halen, verklein je de gevoelsafstand tussen mensen, waardoor deze eerder geprikkeld zullen zijn om verder te kijken dan hun eigen wereldje. Als wij met onze belevenissen zo’n grote groep Nederlanders kunnen bereiken met een positieve boodschap, dan is die (volledig co2-gecompenseerde) vliegticket zeer relatief te noemen.

Reacties zijn gesloten.