Ook Zwolle wil oplossing voor overvolle treinen

Maandag 19 maart heeft overleg plaatsgevonden tussen de gemeenten Deventer en Olst-Wijhe met de NS. Aanleiding voor dit overleg is de commotie die is ontstaan na berichten over de drukte in de treinen tussen Zwolle en Deventer. Ook de gemeente Zwolle wil een oplossing voor de overvolle treinen op dit traject.

Wethouder Berkelder van Deventer heeft hierover op 2 maart een brandbrief gestuurd aan de NS-regiodirectie. Tijdens het overleg heeft de NS aangegeven dat zij als uitgangspunt heeft dat er geen reizigers meer achter blijven op de perrons van Deventer, Olst of Wijhe. Eerder gebeurde dit wel in Olst-Wijhe. De NS neemt de kritiek serieus en blijft het traject Deventer-Zwolle kritisch volgen. Dit houdt in dat de NS dagelijks bekijkt hoeveel materieel moet worden ingezet, zodat er geen reizigers meer hoeven achter te blijven. NS en gemeenten zullen elkaar blijven informeren. Begin juli is een nieuw overleg gepland waarbij de start van het nieuwe schooljaar, wat voor extra scholieren en studenten zorgt, een extra aandachtspunt zal zijn.

Lange termijn

De NS heeft vanaf eind 2008 nieuwe treinstellen ter beschikking. Ook zal er gewerkt worden aan de vergroting van de perroncapaciteit in Deventer en aan de spoorcapaciteit op het hele traject.

Drukte

De regio kent een bovengemiddelde groei van het aantal reizigers. De problemen zijn, mede door de frequentieverhoging in Olst en Wijhe bij invoering van de nieuwe dienstregeling, ontstaan. NS zet sindsdien ook ander materieel in op dit traject. Bij uitval van materieel doet NS er alles aan om er voor te zorgen dat er geen reizigers meer achterblijven, zoals vorige week wel het geval is geweest.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

3 gedachten over “Ook Zwolle wil oplossing voor overvolle treinen”

  1. Tjonge je zou bijna willen dat ze wat voortvarender worden voor een oplossing voor overvolle wegen. Maar dan hoor je ze ineens niet meer. >:(

  2. Maargoed, ze moeten de IRM van de lijn in Noord Holland afhalen (daar heb je geen dubbeldekker nodig), en inzetten op de IJssellijn (vroeger bekend als schrootlijn omdat er zoveel ouwe troep werdt ingezet, das nu dus weer zo).

Reacties zijn gesloten.