Congresstad Zwolle timmert aan de weg

Zwolle – Congresstad Zwolle wordt steeds beter gevonden door organisaties, stichtingen, overheden en bedrijven die overwegen een congres in Zwolle te organiseren. Op dit moment, (1e week februari 2011) wordt er hard gewerkt aan het ondersteunen bij de organisatie c.q. binnenhalen van congressen en bijeenkomsten als bijvoorbeeld ICELP, internationaal onderwijscongres, De CO2 Neutrale Stad en het Wetenschappelijk sportmedisch jaarcongres.

congresstad_zwolle.jpg

Hiernaast heeft Congresstad Zwolle in opdracht van de organisatie van de BioVak beurs in de IJsselhallen, een hotelleaflet ontwikkeld en hotelboekingen verzorgd. Via de site van de beursorganisator kon vervolgens rechtstreeks bij de hotels geboekt worden. Tijdens het congres waren vrijwel alle hotelkamers in Zwolle bezet. De beurs is bezocht door 17.283 (inter)nationale bezoekers. Zwolle zet hiermee de stad op de (biologische) kaart. 15 februari aanstaande vindt EvenementContact plaats in de Amstelhal in Amsterdam. EvenementContact is de vakbeurs voor organisatoren, eventmanagers en corporate planners. Congresstad Zwolle vertegenwoordigt hier de stad Zwolle en al haar partners.

Het is nog mogelijk om u als bezoeker in relatie tot Congresstad Zwolle aan te melden. Ga naar de website: http://www.evenementcontact.nl/bezoekers/toegangskaart-aanvragen en voer de toegangscode: zwolle in.

Chantal Wanders heeft haar afstudeeronderzoek bij Congresstad Zwolle voltooid. Dit onderzoek was gericht op de inzet van communicatiemiddelen en het effect hiervan op de relatie met de partners. Uit het onderzoek blijkt dat 47% van de partners de relatie met congresstad als betrokken tot zeer betrokken beschrijft. 29 % van de respondenten reageert met een "neutraal" op deze vraag.

Uit dit onderzoek zijn de volgende adviezen naar voren gekomen:

– Actief gebruik maken van Twitter. 43% van de respondenten heeft aangegeven graag op de hoogte te worden gehouden van ontwikkelingen bij Congresstad Zwolle en de partners via Twitter;

– Actief gebruik maken van LinkedIn, 80 % van de respondenten van het onderzoek is ook al actief op LinkedIn;

– De nieuwsbrief als e-mail nieuwsbrief versturen in plaats van, zoals nu nog gebeurt, als PDF bijlage bij een mail;

– Uitbreiden relatiebestand, met name in de mailinglist voor nieuwsbrieven;

– Werkgroepen creëren rondom congressen en bijeenkomsten om partners mee te laten denken;

– Bestuursvergaderingen op locaties van de partners;

– Actieve acquisitie aan de hand van de Unique Selling Points (USP’s) van Zwolle – Culinaire stad, Groene stad, kunst & cultuur en historische stad;

– Sociale binding – aandacht voor de partners;

– Onderzoek naar naamsbekendheid (binnen 5 jaar);

– Herschrijven marketing – communicatieplan;

– Uitbreiden personeel;

– Bijhouden gevolgen persberichten – in kaart brengen van de vormen van communicatie;

Een aantal adviezen kan direct worden opgevolgd, denk aan Twitter en LinkedIn. Ook heeft het bestuur besloten voortaan op locatie bij partners te vergaderen. Daarnaast is besloten om deze nieuwsbrief ook te sturen aan de lokale pers, het college van B&W, afdeling Economische Zaken van de Gemeente en de gemeenteraadsleden. Voor andere zaken is enig onderzoek nodig, denk bijvoorbeeld aan het aanschaffen van een e-mail nieuwsbrief. Hiervoor is het bestuur van Congresstad Zwolle aan het kijken op welke wijze hier het beste invulling aan gegeven kan worden. Het onderzoek is beschikbaar voor inzage. Dit kan worden aangevraagd bij Congresstad Zwolle info@congresstadzwolle.nl.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)