Automobilist bedreigt politieman

Een 21-jarige man uit Zwolle is dinsdagnacht, 28 maart, op de Thomas à Kempisstraat aangehouden en ingesloten voor bedreiging van een politieman.

Die had de Zwollenaar kort daarvoor staande gehouden omdat hij in een auto reed met een defect koplicht. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Artikel delen:
Reacties 14
  1. Ik reed laatst voor een man met aan ?©?©n kant een bijna stadslicht-achtige lamp en aan de andere kant een groot-licht-lamp leek het en bij het stoppen voor een open brug heb ik hem erop geattendeerd. Bleek dat hij het al wist en dat hij juist ?©?©n van beiden had vervangen en de andere nog moest… toen dacht ik wel even "hoop dat je allebei de lampen gaat vervangen want geen van beiden doet het normaal", maar heb dat niet gezegd tegen hem. Het schijnt dat veel mensen bij het vervangen van de lichten niet letten of de lampen goed afgesteld staan.

  2. Vanuit de auto zelf is het ook lastig te zien, maar als je ?©?©n grootlicht voert, wordt je er snel genoeg op geattendeerd. Echter, soms eens in de ramen van een huis kijken waar je op afrijdt (spiegeling) wil ook een hoop helpen.

  3. Helemaal mee eens. Alleen als je kijkt naar de hoeveelheid auto's met defecte voorlichten en/of achterlichten, dan gebeurt dat bar weinig.

    Voorlichten is natuurlijk helemaal makkelijk checken; gewoon bij het verkeerslicht even kijken naar de auto voor je om je verlichting te checken (overdag moet het dan wel een wat donkerdere auto zijn want anders wordt het soms lastig maar in ieder geval heb je per rit '-tig' mogelijkheden om het te checken). Achterlicht komt wat minder voor dat je het even snel kan zien maar ook dat komt (als je gewoon goed oplet) vaak genoeg voor.

    Toch zijn er v?©?©l automobilisten die het niet doen (net als v?©?©l fietsers)

  4. Als je 's-avonds ontdekt dat er een koplamp van je auto het niet meer doet, kan je niet eens meer snel een lampje omruilen… Dat reservesetje ligt bij ons al niet een meer in de auto. Wij moeten naar de garage, en laten dan gelijk alle lampen maar even vervangen als de auto toch gedemonteerd wordt voor een lampje.

    Onze dochter had het verleden week zondag, maar die moest 's-avonds nog 159 km naar haar huis rijden. Die moest de ANWB bellen om dat lampje te verwisselen. En afgelopen week is ze bij de garage geweest om lampje twee maar gelijk te laten verwisselen. Dat is volgens mij ook de reden dat er zoveel mensen met een zwakke lamp aan de voorkant rondrijden.

  5. Ligt er natuurlijk aan wat je onder 'snel' verstaat.

    Met achtelrichten schijnt het zo te zijn dat je daarvoor soms de complete behuizing van je achterlichten moet losschroeven (met onze auto lijkt dat inderdaad het geval te zijn maar achterlichten lijken het minder snel te begeven dan de voorlichten)

    De voorlichten van onze auto zijn echter vrij eenvoudig zelf te vervangen zonder gereedschap. Goed, het ?©ne voorlicht is wel even wroeten omdat er weinig ruimte is tussen de achterkant van het licht en een ander onderdeel onder de motorkap net achter het licht maar het is te doen, z?©lfs als je grote handen hebt.

    Er rijden in ieder geval genoeg auto's rond waarbij de verlichting z?©ker te vervangen is zonder gereedschap (en dat noem ik 'snel') maar waarvan de auto's rustig zonder verlichting door lijken te rijden. In ieder geval ga je mij niet wijsmaken dat er z?³ enorm veel auto's 'toevallig' die ochtend met een defect licht zaten.

  6. Met de achterlichten weet ik het niet. Die zijn de laatste keer met de grote beurt vervangen, maar bij de voorlichten moet er heel wat weggeschroeft worden voordat de achterkant van de lampen bereikbaar is. In ieder geval twee zwarte dingen (???) en nog zo'n grijs ding welke daar weer half overheen valt… Ik weet niet als dat bij alle auto zo is, maar wij rijden in franse auto's en die lampies zijn ook niet te bereiken met slanke franse vingertjes.

  7. Ben ik blij met onze eenvoudige Japanner. Rubber doppie eraf trekken met stekker eraan, 'mislukte metalen paperclip' omkantelen, lamp eruit en dan omgekeerde volgorde nieuwe lamp erin.

  8. Ha wij hebben hetzelfde probleem met onze koplampen. (Fiat Stilo) De halve auto moet verbouwt worden voor een lampje. Dit doen ze dus niet bij kwikfit ofzo maar je moet naar je eigen dealer. Kosten lampje 7,50 euro, arbeidsloon 20 euro. De afzetters. Als je dus elke dag je auto nodig hebt dan moet je een vrije dag nemen om een lampje te vervangen. Knap knullig. Dus rijden mensen langer door met kapotte verlichting. Bij een peugot 206 is het nog erger. Daar moet het hele voorwiel eraf als de breedstralers het doen. Fijn die compacte auto's. Je kan tegenwoordig alleen nog olie bijvullen en de vloeistof voor de ruitenwissers. De rest moet je laten doen. Ping, ping, ping voor de dealer.

  9. Ja, inderdaad, die garagerekeningen zijn erg peperig. Ik rij dan een C3, en manlief een C5, (gelukkig een lease van de werkgever, dus die kost verder niet zoveel) en onze dochter, inderdaad, een Peugeot 206, tweedeurs…. Zij weet denk ik net zoals ik het niet wist, dat de voorwielen verwijderd moeten worden om de breedstralers te vervangen, en dat ga ik ook maar even niet vertellen…. 😉 Ze baalde al dat ze de ANWB moest bellen voor een lampje verwisselen. We hadden wel heel interessant onder de motorkap gekeken, maar daar bleef het ook bij.

  10. Die autolampen van tegenwoordig zijn ronduit slecht, en slecht berekend op een te hoge spanning.
    Daarom gaan ze vaak snel kapot.
    Mijn auto was 20 jaar oud, nog nooit 1 lamp kapot geweest.
    Nu heb ik geen auto meer, fietslampje vervangen in slechts enkele minuten, kostprijs nihil
    😉

  11. Bij de Roverdealer kunnen de meeste monteurs niet eens een lampje verwisselen, omdat het een akelig (klote)werk is. Als het ze wel lukt ben je zo minimaal een uur verder. Uiteraard met rekening.
    Voor ?©?©n lampje…. :'( :- >:(

Reageer