Campagne De Witte Waas tijdens Fusion of Dance

Zwolle – Komend weekend hangt er een witte waas over de Wijthmenerplas. Op 21 mei is Stichting TeamAlert namelijk aanwezig op het Fusion of Dance festival met de campagne De Witte Waas. TeamAlert probeert leeftijdsgenoten met deze actie op originele wijze bewust maken van de risico’s van drank– en drugsgebruik in het verkeer.

Promotiemedewerkers spreken met de bezoekers over hun reis van en naar de recreatieplas. Daarnaast delen ze grappige gadgets uit als lollies met knetterdip, opblaasbare “airbag” kussentjes om op te zitten en condooms. Uit onderzoek blijkt dat vooral mannen onder de 25 jaar na dancefeesten, festivals of discotheekbezoek wel eens onder invloed het verkeer in gaan. Daarom bezoekt Stichting TeamAlert jaarlijks een groot aantal zomerfestivals met de campagne De Witte Waas. TeamAlert’ers spreken op dancefestivals met de bezoekers over de risico’s van rijden onder invloed van drugs en alcohol. De campagne wordt sinds 2008 uitgevoerd op de Nederlandse zomerfestivals. Dit jaar staat de Witte Waas in het teken van een veilige terugreis.

Promotiemedewerkers delen onder andere gadgets uit die allemaal gelinkt kunnen worden aan de centrale boodschap. Op deze manier wil TeamAlert leeftijdsgenoten met een knipoog wijzen op het plannen van een veilige terugrit. Feiten Net als bij alcohol blijkt drugsgebruik in het verkeer vooral voor te komen in de weekendnachten. Bovendien blijkt uit onderzoek dat vooral mannelijke bestuurders onder de 25 jaar wel eens onder invloed achter het stuur gaan zitten.

TeamAlert heeft recentelijk onderzoek gedaan naar het drugsgebruik in deze leeftijdsgroep, waaruit bleek dat ruim 40% van de 18 tot 25-jarigen wel eens onder invloed van drugs heeft autogereden. Bijna 60% is wel eens bij een bestuurder ingestapt die onder invloed van drugs was. Dit gebeurt vooral na feestjes. Jongeren zijn van mening dat drugs weinig invloed hebben op het rijgedrag. Desondanks blijkt dat 90% van de jongeren zich wel verantwoordelijk voelt voor hun medepassagiers. Daarom richt TeamAlert de Witte Waas niet alleen op de bestuurder, maar ook op de vrienden van de bestuurder. Over TeamAlert Stichting TeamAlert is dé verkeersveiligheidsorganisatie voor en door jongeren, die zich sinds 2000 inzet om het aantal jonge verkeersslachtoffers terug te dringen. Het verkeer is namelijk nog altijd doodsoorzaak nummer één onder jongeren.

TeamAlert organiseert diverse educatieve projecten en voorlichtingscampagnes. Door jongeren op originele, humoristische, overtuigende en soms iets brutale manier te benaderen, probeert TeamAlert bewustwording te creëren rondom hun eigen verantwoordelijkheid in het verkeer.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

1 gedachte over “Campagne De Witte Waas tijdens Fusion of Dance”

Reacties zijn gesloten.