Duizenden kaarten verkocht voor nieuw theaterseizoen

Zwolle – Er is veel animo voor het theater. Ongeveer 39.000 theaterliefhebbers namen maandag, op de eerste dag dat er voor het nieuwe theaterseizoen van theaters Odeon De Spiegel kaarten geboekt konden worden, de moeite om hun tickets te reserveren. Dat ging niet altijd even makkelijk. De telefonische boeking liet vele Zwollenaren lang wachten. De opengestelde lijnen waren overvol. Voor het Bespreekbureau bij theater De Spiegel vormde zich een wachtrij van enkele uren.

De vaste klanten kregen de kersverse theaterbrochure toegestuurd en deze is ook te verkrijgen in de twee theaters en bij de VVV’s, bibliotheken en andere openbare gebouwen in en rond Zwolle. Vanaf maandag 30 mei 12.00 uur konden theaterliefhebbers online kaarten reserveren of contact opnemen met het Bespreekbureau via 038 4288 288 of door langs te komen aan het Spinhuisplein. Op de website van de theaters kunt u het nieuwe theateraanbod bezichtigen. Het nieuwe theaterseizoen wordt op vrijdag 29 juli a.s. geopend met een reeks zomerconcerten.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

11 gedachten over “Duizenden kaarten verkocht voor nieuw theaterseizoen”

  1. De extra belasting van het kabinet op theaterkaarten is toch op 1 januari ingegaan? Daar was toen nog zoveel protest tegen, er zou bijna niemand meer naar het theater komen of het zou alleen nog maar voor de ‘rijken’ zijn? Belangstelling lijkt dit jaar niet minder te zijn, krijgt Rutte toch weer gelijk. Ik heb trouwens mijn kaarten gisteren ook weer besteld hoor.

  2. bovenstaande klopt. maar moet wel zeggen dat in ieder geval wij dit jaar minder kaarten hebben gekocht. alle voorstellingen zijn toch echt wel duurder geworden dus ipv. vorig jaar 7 voorstellingen dit jaar maar voor 4 voorstellingen kaartjes gekocht.en dan kies je al snel voor de bekende namen en minder snel voor iets wat je nog niet kent. ben dus benieuwd of de kleinere produkties ook zoveel kaartjes hebben verkocht.

  3. Het was echt zwaar irritant hoe lang je moest wachten. Wat dat betreft heb ik liever het oude systeem terug, met weliswaar de kans om uitgeloot te worden, maar toch.
    De prijzen zijn wel degelijk hoger. Kijk ik bijvoorbeeld naar Daniël Lohues, dan is hij komend seizoen 10% duurder dan afgelopen seizoen.
    Sommige voorstellingen heb ik ook laten lopen vanwege de prijs, zoals André van Duin.

  4. Bestellen online ging moeizaam. Er waren om 11.10 uur ca 650 wachtenden voor me. 2 uur later kon ik mn bestelling plaatsen. Start verkoop zou 12.00 uur plaatsvinden. Youp van het Hek was al uitverkocht.

  5. Ik logde om iets voor half twaalf in en kon na ruim twee uur bestellen. 1000 wachtenden voor me en Theo Maassen uitverkocht en Youp van ’t Hek enzovoort. Ik vond het lotingssysteem fijner.

  6. Ik logde om tien uur in om te kijken hoe laat de verkoop ging starten. Toen stond ik al in de wacht en heb mijn pc gewoon op die pagina laten staan. Ik was toen nummer 241, vlak voor twaalf uur stond ik op plek 67. Toen de verkoop open ging was die rij snel weg en ik had om tien over twaalf mijn kaartjes in huis!! 😀

  7. Sommige voorstellingen heb ik ook laten lopen vanwege de prijs, zoals André van Duin

    lol daar wil je toch UBERHAUPT niet meer naar toe ;D

  8. Ik vind het een slechte zaak van de Spiegel om al een paar uur voor aanvang van de verkoop de lijnen te openen. Als je weet dat het ‘loket’ 12 uur open gaat verwacht je toch niet dat het loket al enige tijd geopend is.

  9. Wie zegt dat de verkoop niet begon om 12 uur precies dan?
    Ik neem aan dat de rij steeds korter werd doordat mensen het een te lange wachtrij vonden en daardoor afgehaakt zijn?
    Wil dus niet zeggen dat er al voor 12 uur begonnen is. Kan echter wel, maar dat zou dus echt smerig zijn!
    Kaartjes online verkopen in een kleine 10 minuten is niet raar voor bv. Youp en de andere favorieten.

  10. klopt, voor de ashton brothers zat de zaal op het tijdstip dat ik boekte al behoorlijk gevuld, voor zover ik kon zien bij het kiezen van de plaatsen. En ja, enerzijds is het raar dat je al voor die tijd in de wacht kon komen te staan. Maar blijkbaar waren er erg veel mensen die dachten dat ze al eerder konden bestellen ofzo? Sowieso snap ik wel dat ze niet iedereen tegelijk op de site wilden hebben. Dan was de boel misschien gecrasht. En als je dan in die rij staat dan ga je toch niet meer offline lijkt me (althans ikke niet). Voor mij was het dus een gelukje dat ik toevallig ging kijken en verbaasde me toen ook over het aantal wachtenden. Zag dat het iets later 1608 wachtenden waren… pfff

  11. OdeondeSpiegel, prima alles geregeld. Vanmiddag online alle kaarten besteld (lekker zelf de plaatsen uitzoeken), dit alles ging binnen no time, veel eurootjes lichter dat wel, E-tickets uitgeprint. Dan maar eens niet een keer naar die “gevestigde orde” hoewel… Kaandorp, Jeans, Ashton Brothers, genoeg keuze. Ik was binnen 1 uurtje klaar voor het nieuwe theaterseizoen!

Reacties zijn gesloten.