Dubbele afslag IJsselallee naar Marslanden

Zwolle – De gemeente Zwolle wil samen met de provincie Overijssel verder investeren in de IJsselallee, om de bereikbaarheid van Zwolle te blijven vergroten. Vanaf de IJsselallee komt een dubbele ‘linksaf’-strook naar de Ittersumallee om de doorstroming naar met name bedrijventerrein Marslanden te verbeteren.

Het gaat om een extra investering van ongeveer een half miljoen euro. De dubbele afslag betekent een afronding van een groot aantal werkzaamheden aan dit deel van het Zwolse hoofdwegennetwerk. In 2008 is begonnen met de reconstructie van de IJsselallee. Inzet van die werkzaamheden is het vergroten van de capaciteit van de weg en het verbeteren van de verkeersafwikkeling. De dubbele afslag naar Marslanden vormt de laatste fase van het project, die in 2012 direct na de al geplande uitbreiding van het kruispunt wordt gerealiseerd.

Verkeerswethouder René de Heer onderstreept het belang van de extra investering: “Bedrijventerrein Marslanden heeft een belangrijke economische functie, ook voor de regio. Uit gesprekken met de ondernemers van Marslanden en met Transport en Logistiek Nederland komt duidelijk de wens voor de dubbele afslag naar voren. Door een gezamenlijke extra investering van de gemeente en de provincie maken we de dubbele afslag mogelijk. Dat is goed voor de bedrijven op de Marslanden, voor de regionale economie en voor de totale doorstroming op de IJsselallee."

De gemeenteraad buigt zich binnenkort over het voorstel.

Als alles volgens planning verloopt, kan de totale klus aan de IJsselallee voor het einde van 2012 afgerond zijn.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

9 gedachten over “Dubbele afslag IJsselallee naar Marslanden”

  1. Laat ze er alsteblieft mee wachten tot ze aan de Ceintuurbaan klaar zijn. Of gaan ze weer tegelijkertijd aan de twee hoofdwegen van Zwolle sleutelen?

  2. Hopelijk komt er dan ook vanaf de Marslanden een tweede rechtsaffer naar de IJsselallee. Rechtdoor en rechtsaf zijn nu gekoppeld, wat inefficiënt is, rechtsafslaand verkeer (de drukste stroom) moet dan onnodig wachten tot rechtdoor ook kan.

  3. Gaat er dan een rechtdoor-baan vanaf, of kan er een rechtsaf afslag BIJ?
    Rechtdoor is altijd nogal lang wachten, dus hopelijk gaar er geen baan af..

  4. @ren

    De van Karnebeektunnel moet je nooit open doen voor normaal verkeer. Dit zal leiden tot veel meer drukte voor het station waar het al druk genoeg is.

  5. @DT32, in het kader van de doorstroming ga je een tweebaansweg (RING) versmallen naar 1 baan? Natuurlijk gaat die baan er niet af!

  6. Bericht door Chris., op 7 juni 2011 om 18:04
    Hopelijk komt er dan ook vanaf de Marslanden een tweede rechtsaffer naar de IJsselallee. Rechtdoor en rechtsaf zijn nu gekoppeld, wat inefficiënt is, rechtsafslaand verkeer (de drukste stroom) moet dan onnodig wachten tot rechtdoor ook kan.

    Dat moeten ze ZEKER aanpassen! Veel mensen die rechtdoor willen denken nu dat enkel de linkerstrook voor hen is. Met als gevolg, dat de linkerstrook helemaal vol staat met mensen die rechtdoor willen en andere automobilisten niet meer op de baan voor rechtsaf kunnen.

    Maar ook juist andersom zie je daar vaak… de rechterstrook van de hoofdrijbaan staat al vol met mensen die rechtsaf willen met als gevolg, dat je over de linkerstrook moet om vervolgens nog snel (en redelijk asociaal ten opzichte van andere weggebruikers) naar de linker van de twee rijstroken voor rechtdoor te schieten.

Reacties zijn gesloten.